5/2011. (II. 23.) önkormányzati egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet
Tárgy: a 2011. évi költségvetésről

 

 
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
 
5/2011. (II.23.) önkormányzati rendelete
 
a 2011. évi költségvetésről
a 17/2011. (III.30.)1 és a 21/2011. (VI.1.)2 önkormányzati rendelettel egységes szerkezetben
 
 
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10. § (1) d.) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1.                  Önkormányzati bevételek és kiadások
 
 

1.§ (1)2    a) Az önkormányzat költségvetési kiadásainak összegét – finanszírozási célú műveletek és előző évi pénzmaradványa nélkül - 7.337.641.000 Ft-ban állapítja meg.

 

Az önkormányzat a működési kiadásainak összegét 2.354.406.000 Ft-ban állapítja meg, ezen belül a személyi juttatások összegét 951.926.000 Ft-ban, a munkaadókat terhelő járulékok összegét 257.076.000 Ft-ban, a dologi és egyéb folyó kiadások összegét 734.899.000 Ft-ban, az egyéb működési kiadások összegét 396.890.000 Ft-ban, az ellátottak pénzbeli juttatásait 13.615.000 Ft-ban.
Az önkormányzat a felhalmozási kiadásainak összegét 4.939.003.000 Ft-ban állapítja meg, ezen belül a beruházási kiadások összegét 4.457.964..000 Ft-ban, a felújítási kiadások összegét 464.112.000 Ft-ban, az egyéb felhalmozási kiadások összegét 16.927.000 Ft-ban állapítja meg.
 

                Az önkormányzat a támogatási kölcsönök kiadásainak összegét 13.000.000 Ft-ban állapítja meg, melyből a működési célú kölcsönök összege 9.700.000 Ft, a felhalmozási célú kölcsönök összege 3.300.000 Ft.

 

 

                Az önkormányzat a pénzforgalom nélküli kiadások összegét 31.232.000 Ft-ban állapítja meg, melyből a működési célú pénzforgalom nélküli kiadások összege 19.703.000 Ft, a felhalmozási célú pénzforgalom nélküli kiadások összege 11.529.000 Ft.

 

 
b) Az önkormányzat költségvetési bevételeinek összegét – finanszírozási célú műveletek és előző évi pénzmaradvány nélkül - 5.767.279.000 Ft-ban állapítja meg.
Az önkormányzat a működési bevételeinek összegét 2.113.734.000 Ft-ban, a felhalmozási bevételeinek összegét 3.645.629.000 Ft-ban állapítja meg.
 

A támogatási kölcsönök tárgy évi bevételeinek összege 7.916.000 Ft, melyből a működési célú bevétel 0 Ft., felhalmozási célú bevétel 7.916.000 Ft.

 

 
c) A tárgyévi költségvetési kiadások és bevételek különbözeteként, a költségvetési hiány összege 1.570.362.000 Ft.
 
d) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 1.193.250.000 Ft, melyből a működési célú pénzmaradvány igénybevételének összege 50.568.000 Ft, felhalmozási célú pénzmaradvány igénybevételének összege 1.142.682.000 Ft.
 
 

e) A költségvetési hiány és a finanszírozási kiadások külső finanszírozására szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételeinek összege 592.712.000 Ft, melyből a működési célú finanszírozási bevételek összege 343.095.000 Ft, a felhalmozási célú finanszírozási bevételek összege 249.617.000 Ft. A finanszírozási célú műveletek kiadásainak összege 215.600.000 Ft, melyből a működési célú finanszírozási kiadások összege 146.069.000 Ft, a felhalmozási célú finanszírozási kiadások összege 69.531.000 Ft.

 

________________
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet


 

 

(2)1 Az önkormányzat a feladatok ellátásához szükséges likviditás folyamatos biztosításához és az intézményi kincstári finanszírozás zavartalan lebonyolításához a hiány finanszírozásához 343.095.000 Ft folyószámlahitel rendelkezésre állását engedélyezi.

 

 
(3) Az önkormányzat a költségvetési törvény 5. számú melléklete szerinti támogatások lehetőségével élni kíván, a támogatási igények benyújtásának hatáskörét a polgármesterre átruházza.
 
(4) Az önkormányzat a 18.800.000 Ft magánszemélyek kommunális adója adóbevételt felhalmozási feladatokra hagyja jóvá.
 
(5) Az önkormányzat működési és felhalmozási költségvetését, valamint a kölcsönök – finanszírozási célú műveletek és előző évek pénzmaradványa nélküli – tárgy évi költségvetési bevételeit és kiadásait, a működési költségvetésen belül kiemelt előirányzatonként a személyi juttatásokat, a munkaadót terhelő járulékokat, a dologi kiadásokat, az ellátottak pénzbeli juttatásait és az egyéb működési célú kiadásokat, a felhalmozási költségvetésen belül a beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások kiemelt előirányzatait, továbbá a tárgy évi költségvetési bevételek és kiadások különbözeteként a költségvetési hiány összegét, a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybe vételét, működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban, valamint a költségvetési hiány külső finanszírozására szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételeit, kiadásait működési, felhalmozási cél szerinti tagolásban az R/1. melléklet, a források közül a normatív és személyi jövedelemadó bevétel összegét az R/1/a. melléklet tartalmazza.
 
(6) Az önkormányzat költségvetése címekre, alcímekre és kiemelt előirányzatokra tagozódik. Címet alkotnak a szabályozási szempontból összetartozó előirányzatok, intézmények. A költségvetési rendeletben szereplő címek címrendet képeznek, melyet az R/11. melléklet tartalmaz.
 
(7) Kötvényforráshoz kapcsolódó likvid pénzeszköz- és kockázatkezeléssel összefüggő és deviza ügyletek, hatáskörét a képviselő-testület a polgármesterre átruházza.
 
 
 

2.      Az intézmények - mint önállóan működő költségvetési szervek – költségvetési kerete címenként és alcímenként

 

 
 

2.§ (1) a) Az önkormányzat az intézmények bevételi és kiadási főösszegét, költségvetési keretét 1.038.201.000 Ft-ban állapítja meg, mely az alaptevékenység szerinti feladat és tevékenység ellátásához nyújt fedezetet.2

 

 

Az önkormányzat az intézmények 2011. évi bevételei és kiadásai címenkénti és alcímenkénti, ezen belül a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az ellátottak pénzbeli juttatása, és az egyéb működési célú kiadások, a felhalmozási kiadások előirányzatának költségvetési kereteit az R/2. melléklet szerint állapítja meg. Az önkormányzat az intézmények felhalmozási kiadásainak beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások szerinti részletezését az R/5/a., R/5/b. és R/5/c. melléklet szerint állapítja meg.

 

b.) Az önkormányzat a dologi kiadásokban tervezett ingatlan karbantartást céljelleggel, elszámolási kötelezettséggel biztosítja. Az intézmények az összeg felhasználásáról a 2011. évről szóló zárszámadás során kötelesek számot adni.
___________
117/2011. (III.30.) önkormányzati rendelet
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet
 



c) Oktatási intézményekben a nyugdíjazás miatt megüresedő szakmai álláshelyek betöltéséhez „F” és „H” fizetési osztály 5-ös fizetési fokozatának garantált illetménye tervezhető.
d) Valamennyi intézményben a megüresedő álláshelyek betöltésekor kötelezettség – a c) pont kivételével - csak a megüresedett álláshely garantált illetménye erejéig vállalható.
 
(2) A 2011/2012-es tanévben a két általános iskola költségvetésében két-két első osztály költsége szerepel.
 
(3) Az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény a 2011/2012-es tanévben két művészeti ágban összesen két új csoport indítását tervezi, melynek költségét az intézmény költségvetési kerete nem tartalmazza. A csoportok indításának költségét a 8. cím, 3. alcím, dologi kiadások előirányzata előirányzat tartalmazza 144.000 Ft (a képzőművészetben 1 csoport x 4 óra = 4 óra, a néptáncban 1 csoport x 4 óra, összesen 8 óra; számítás: 8 óra/hét x 1772 Ft átlagóradíj x 8 hét x 1,27 = kerekítve 144.000 Ft). Az összeg a csoportok indítása esetén használható fel.
 
(4) Az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola költségvetési keretében a 2011/2012. tanévben a költségvetésében szereplő osztályokon túl további egy esti szakközépiskolai osztály indítását tervezi. Ez azonban csak akkor indítható, ha a jelentkezők száma legalább a 32 főt eléri. Az osztály indításának költségét a 8. cím, 3. alcím, dologi kiadások előirányzata tartalmazza 452.000 Ft összegben (számítás: 24 óra/hét 1853 Ft átlagóradíj x 8 hét x 1,27 = kerekítve 452.000 Ft).
 
(5) Az önkormányzat a 2011/2012-es tanévben indítható gyermek-, tanuló-, napközis, kollégiumi és szakmai gyakorlati csoportok számáról e költségvetési rendeletben hozott döntéseit az intézményi beíratásokat követően a 2011. májusi soros ülésén, majd pedig a tanévkezdés előtt a 2011. augusztusi soros ülésén felülvizsgálja, és ezzel egyidejűleg dönt a pedagógus és nem pedagógus álláshelyek számáról.
 
(6) Az önkormányzat a taneszközfejlesztésre biztosított 3.000.000 Ft-os önkormányzati keret intézményenkénti felosztásáról 2011. szeptemberében dönt. Az összeget a költségvetés tartalékok R/3/c. melléklet, működési céltartalék tartalmazza.
 
(7) A Pedagógiai Szakszolgálat működési költségeit a Kossuth Lajos Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon (továbbiakban: Kossuth Lajos Általános Iskola PSZD) költségvetési kerete tartalmazza. A 25.973.000 Ft-os működési költség forrásai:
a)      8.790.000 Ft a Karcagi Többcélú Kistérségi Együttműködési Társulás támogatása,
b)      9.600.000 Ft a pedagógus álláshelyekre igénybe vett állami normatív támogatás,
c)      7.583.000 Ft a kisújszállási sajátos nevelési igényű gyermekek/tanulók ellátására igénybe vett állami normatív támogatás.
 
(8) Az önkormányzat közoktatási intézményeinek közoktatási mutatószámait (a gyermek- és tanulólétszámot, csoportok, osztályok számát, az ellátandó heti óraszámokat) az R/2/a. melléklet tartalmazza.
 
(9) A 2010/2011. tanévben a tanulók ingyenes tankönyvellátásához 12.000.-Ft/fő/év hozzájárulás jár. Az ingyenes tankönyvellátás biztosításának fedezetét, 15.000.000 Ft-tot a Polgármesteri Hivatal 8. cím, 6. alcím, egyéb működési kiadások előirányzata tartalmazza. Az intézmények tényleges igénye alapján kerül az előirányzat módosításra a következők figyelembe vételével.
Az ingyenes tankönyvre biztosított központi normatíva, valamint a normatíván felüli intézményi igény 50 %-a biztosítható önkormányzati költségvetésből, a további normatíván



felüli 50 %-ot az intézmény a saját költségvetéséből a dologi kiadások terhére köteles biztosítani.
(10)Az intézmények részére biztosított, normatív módon elosztott, kötött felhasználású támogatások bevételit és kiadásit az R/2. melléklet adataiból kiemelve intézményenként részletezve a R/2/b. melléklet tartalmazza.
(11) Az intézmények a többletbevételekről év közben minden esetben azonnal tájékoztatják a jegyzőt.
A polgármester - a jegyző előkészítésében – a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságot és a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az intézmény számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig december 31-ei hatállyal módosítja.
 
(12) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott normatív támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen megállapítható a tényleges feladatmutató teljesülése.
 
(13) Ha az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mértéket a képviselő-testület zárolja és a pénzmaradvány elszámolás során azt elvonja.
 
(14) A Cigány Kisebbségi Önkormányzat bevételi, kiadási és mérlege előirányzatainak főösszege 961.000 Ft, melyet a Cigány Kisebbségi Önkormányzat döntésének, az 5/2011. (II.21.) számú kisebbségi önkormányzati határozatnak megfelelően, változatlan formában az R/2/c. melléklet tartalmaz.
A Cigány Kisebbségi Önkormányzat felhalmozási kiadásainak beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások szerinti részletezését az R/5/a., R/5/b. és R/5/c. melléklet tartalmazza.
(15)2 A Társulások. bevételi és kiadási előirányzatainak főösszege 659.191.000 Ft, melyet - a Társulások döntéseinek megfelelően, változatlan formában – az R/2/d. melléklet tartalmaz.
A társulások felhalmozási kiadásainak beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások szerinti részletezését az R/5/a., R/5/b. és R/5/c. melléklet tartalmazza.
 
 
 

3.      A Polgármesteri Hivatal – mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv - működése és önkormányzati feladatok bevételei és kiadásai alcímenként és feladatonként

 

 
3.§ (1)2 a) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal költségvetési kiadási főösszegét 6.583.743.000.Ft-ban állapítja meg.
b) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal költségvetési bevételi főösszegét 5.103.484.000 .Ft-ban állapítja meg.
c) A költségvetési kiadások és a költségvetési bevételek különbözete 1.480.259.000 Ft költségvetési hiány.
d) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának összege 1.103.147.000 Ft, melyből 11.692.000 Ft működési célú pénzmaradvány, 1.091.455.000 Ft felhalmozási célú pénzmaradvány.
 

e) A költségvetési hiány külső finanszírozására szolgáló finanszírozási célú műveletek kiadásai 592.712.000 Ft, melyből 343.095.000 Ft működési célú, 249.617.000 Ft. felhalmozási célú.

 

f) A finanszírozási kiadások összege 215.600.000 Ft, melyből működési célú 146.069.000 Ft, felhalmozási célú 69.531.000 Ft.
__________________________________
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet



 
 

(2) 2 hatályát vesztette

 

 
 

(3) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal 2011. évi bevételei és kiadásai alcímenként, a működési kiadásokon belül a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi kiadások, az ellátottak pénzbeli juttatása, és az egyéb működési célú kiadások, valamint a felhalmozási kiadások előirányzatát az R/3. melléklet szerint állapítja meg. Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal felhalmozási kiadásainak beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások szerinti részletezését az R/5/a., R/5/b. és R/5/c. melléklet szerint állapítja meg.

 

 
(4)2 A 8 cím, 7 alcím, egyéb feladatok előirányzatból a kiemelt támogatásokat az R/3/a. melléklet mutatja be, melynek összege 7.784.000 Ft.
 
 
(5)2 A 8 cím, 3 alcím, önkormányzati egyéb feladatok előirányzatból a sportcélok és feladatok részletes bemutatását az R/3/b. melléklet tartalmazza, melynek összege 23.349.000 Ft.
 
(6)2 Az önkormányzat az általános tartalék összegét 9.300.000 Ft-ban állapítja meg, a céltartalék összegét 21.932.000 Ft-ban állapítja meg, melyből 10.403.000 Ft működési céltartalék, 11.529.000 Ft felhalmozási céltartalék, melyet az R/3/c. melléklet tartalmaz.
 
(7) A Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ bevételei és kiadásai című R/3/d. melléklet tartalmazza a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás részére a Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ működéséhez nyújtott pénzeszközátadást 23.962.000 Ft főösszegben. E melléklet tájékoztató adatként tartalmazza az intézmény költségvetési előirányzatait.
 
(8) a) A 8 cím, 7 alcím, egyéb feladatok előirányzatából a finanszírozási célú műveletek kiadásaiból a hiteltörlesztés és kötvény beváltás, valamint a kamatok felhalmozási és működési összege 267.242.000 Ft, melyet az R/3/e. melléklet tartalmaz.
b) Az önkormányzat a magánszemélyek kommunális adójának bevételét a fejlesztési hitelek és kamatai törlesztésére hagyja jóvá.
 
4.                  § (1) A képviselő-testület a 8 cím, 7 alcím, egyéb feladatok előirányzatából a kiemelt támogatások R/3/a. mellékletben szereplő összege odaítélésének hatáskörét
 
a.)               a helyi, székházzal rendelkező civil szervek pályázati kerete üzemeltetési költségre tervezett 344.000 Ft pályázati keret odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra, valamint az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságra,
 
b.) a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázathoz csatlakozás támogatására tervezett 870.000 Ft odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra, valamint az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságra,
 
c.)               a nyári táborok támogatására tervezett 700.000 Ft odaítélésnek hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra ,
__________________________________
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet
 



 
d.)               a városi társadalmi (civil) szervek támogatására tervezett 800.000 Ft odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra, valamint az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságára,
 
e.) a helyi kiadványok támogatására tervezett 250.000 Ft odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra átruházza.
 
(2) A képviselő-testület a 8 cím 2 alcím kommunális feladatok dologi és egyéb folyó kiadások előirányzatában szereplő parlagfű-mentesítési pályázatra tervezett 150.000 Ft odaítélésének hatáskörét a Környezetvédelmi, Vízgazdálkodási és Mezőgazdasági Bizottságra átruházza.
 
(3) A bizottságok a támogatás odaítélésekor határozzák meg a támogatás célját és felhasználásának határidejét. Nem nyújtható támogatás azon szervek részére, akik a 2010. évi támogatás összegének felhasználásával a megállapodás szerint, de legkésőbb 2011. március 29-ig nem számoltak el. A bizottságok kötelesek a képviselő-testületet a támogatásokról a támogatást követő önkormányzati ülésen tájékoztatni.
 

 

 

5.§ (1) A 3.§ (5) bekezdésében és 4. § (1) és (2)bekezdésében meghatározott támogatás esetén a támogatott szervezetek, magánszemélyek számára a képviselő-testület számadási kötelezettséget ír elő a részükre céljelleggel juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról.
 
(2) A támogatás több ütemben történő folyósítása esetén a támogatott részszámadásra és végszámadásra köteles. A következő ütem folyósítása csak az előző ütem céljellegű felhasználását igazoló részszámadás teljesítését követően történhet.
 
(3) A támogatás csak a támogatási szerződés megkötését követően nyújtható.
 
(4) A támogatási szerződésben meg kell határozni a támogatás célját, összegét, a folyósítás ütemét és a számadási kötelezettség rész- és véghatáridejét. A sportszervezetek számára ingatlan karbantartásra nyújtott céljellegű támogatás ütemezésénél figyelembe kell venni, hogy a támogatás utólag - az elvégzett ingatlan karbantartási munkavégzésről kiállított számla bemutatását követően – nyújtható.
A támogatott szervezet, magánszemély a nyári táborok támogatás felhasználásáról és a városi társadalmi (civil) szervek támogatás felhasználásáról a támogatási döntésben meghatározott határidőig, az egyéb szervek a támogatási szerződésben, de legkésőbb 2011. december 31-ig kötelesek a végszámadási kötelezettségüknek eleget tenni.
A Kisújszállási Rendőrőrs üzemanyag-támogatására vonatkozó megállapodás 2011. március 31. után köthető meg.
 
(5) A támogatásból alapítvány részére, átr uházott hatáskörben forrás nem biztosítható.
 
6.§ A 8 cím, 3 alcím, önkormányzati egyéb feladatok előirányzata tartalmazza a kiváló tanulmányi eredményt és kiváló sporteredményt elért tanulók, valamint felkészítő tanáraik díjazására biztosított 600.000 Ft előirányzatot. A díjak odaítélésének hatáskörét a képviselő-testület a polgármesterre átruházza.



 
4.                  Kölcsönök
 
7. §2 Az önkormányzat a kölcsönök összegét 13.000.000 Ft-ban határozza meg, melyből 9.700.000 Ft működési célú, 3.300.000 Ft felhalmozási célú kölcsön. A kölcsönöket részletesen az R/4. melléklet tartalmazza.
 

 

 

 
 
5.                  Felhalmozási kiadások
 
8. §2 (1) A felhalmozási kiadásokon belül a beruházási feladatok kiadási előirányzatának főösszege 4.457.964.000 Ft, melyet intézményi, társulási, Cigány Kisebbségi Önkormányzati és Polgármesteri Hivatali bontásban az R/5/a. tartalmaz.
 
(2) A felhalmozási kiadásokon belül a felújítási előirányzatok célonkénti kiadási előirányzatának főösszege 464.112.000 Ft, melyet intézményi, társulási, Cigány Kisebbségi Önkormányzati és Polgármesteri Hivatali bontásban az R/5/b. tartalmaz.
 
(3) A felhalmozási kiadásokon belül az egyéb felhalmozási célú kiadások feladatok kiadási előirányzatának főösszege 16.927.000 Ft, melyet intézményi, társulási, Cigány Kisebbségi Önkormányzati és Polgármesteri Hivatali bontásban az R/5/c. tartalmaz.
 
6.                  Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételei, kiadásai, valamint az önkormányzaton kívül ilyen projektekhez történő hozzájárulások
 
9. § Az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek főösszege 3.231.212.000 Ft, kiadásainak főösszege 3.123.839.000 Ft, melynek részletezését az R/6. melléket tartalmazza.
 
7.      Több éves kihatással járó feladatok
 
10. § A több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban az R/7. melléklet tartalmazza.
 
 
8.                  Mérlegek
 
11.§ A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat - tájékoztató jelleggel- mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de – a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve – együttesen, egyensúlyban bemutató tájékoztatót az R/8/a. és az R/8/b. melléklet tartalmazza.
 
9. Éves létszámkeret
 
12. § (1) Az önkormányzat az önállóan működő intézmények létszámkeretét az R/9/a. melléklet szerint állapítja meg.
 
(2) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatalban, Önkormányzatnál a foglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/b. melléklet szerint állapítja meg.
 
(3) A Társulásoknál és a Cigány Kisebbségi Önkormányzatnál foglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/b. melléklet tartalmazza.
__________________________________
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet



 
 
(4) Az önkormányzat a közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/c. számú melléklet szerint állapítja meg. 
 
10. Közvetett támogatások és az önkormányzat által bevont külső forrás
 
13.§ (1) Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat az R/10/a. melléklet tartalmazza.
 
 (2) Az önkormányzat által bevont külső forrás állományának alakulását az R/10/b. melléklet tartalmazza.
 
(3) A helyi önkormányzat adósságát keletkeztető, éves kötelezettség vállalásának felső határát az R/10/c. melléklet tartalmazza.
 
(4) Az önkormányzat által létrehozott alapok bemutatását az R/10/d. melléklet tartalmazza.
 
11. Előirányzat felhasználási terv, likviditási terv
 
14. § (1) A képviselő-testület az előirányzat felhasználási tervet az R/10/e. melléklet szerint állapítja meg.
 
 
(2) A képviselő-testület a likviditási tervet, a pénzállomány alakulását az R/10/f. melléklet szerint állapítja meg.
 
12. Adatszolgáltatás
 
15.§ A képviselő-testület utasítja a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságot, hogy az /1/ bekezdés szerinti tartozásállományt, továbbá – a tárgyév I-III. hónapjáról május 31. napjáig, az I-IX. hónapjáról november 30.napjáig összeállított – időközi költségvetési jelentéseket elemezze és a képviselő-testületet tájékoztassa az intézmények tartozásállományáról, továbbá a költségvetési bevételek és kiadások év közbeni alakulásáról.
 
 
13. Közbeszerzési értékhatár
 
16. § A képviselő-testület a közbeszerzés értékhatárát a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben és a 2011. évi költségvetésről szóló 2010 évi CLXIX. törvényben meghatározottakkal azonos összegben határozza meg.
 
 
14. A gazdálkodás különös szabályai
 
17. § (1) A jelen költségvetésben foglaltakon túl beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási feladatokat az intézmények - előzetes bejelentési kötelezettség mellett - csak realizált saját felhalmozási célú forrásaik terhére valósíthatnak meg.
E feladatok megvalósítása azonban sem a tárgyévben, sem a későbbi években, sem fejlesztési, sem felújítási, sem működési többlettámogatási igénnyel nem járhat.
Működtetéshez szükséges támogatási igény esetén a fejlesztés, felújítás megvalósítása előtt a képviselő-testület hozzájárulását kell kérni.



 
(2) A képviselő-testület elrendeli, hogy mindazok a feladatok, amelyek 2011-ben, vagy az azt követő években akár eseti, akár további kötelezettséget jelentenek, a források egyértelmű biztosításáig nem indíthatók, kötelezettségek nem vállalhatók.
A nem tervezett feladatoknál a forrás meglétét a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság vizsgálhatja és véleményezheti.
 
(3) A képviselő-testület a benyújtott és nem nyert pályázatok önerő részét (saját erő, kötvényforrás maradványa, pénzmaradvány) felhalmozási céltartalékba helyezi a 452.000.000 Ft hosszú távú befektetéséről szóló 208 /2009. (VI.30.) számú önkormányzati határozat végrehajtása érdekében.
 
18.§        A képviselő-testület az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát - az önkormányzati feladatok ellátása érdekében - feladatonkénti 4.000.000 Ft-ig a Polgármesterre 4.000.001 Ft-tól 8.000.000 Ft-ig a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságra átruházza. Az átcsoportosítás a későbbi években - a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb - többletkiadással nem járhat.
A Polgármester és a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság az átcsoportosításról döntést követő első képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.
A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg köteles javaslatot tenni.
 

 

 

19. § (1) A képviselő-testület felhívja az intézmények figyelmét a takarékos és fegyelmezett gazdálkodásra, előirányzat felhasználásra. Év közben pótelőirányzat csak az intézmény belső tartalékainak feltárása és az intézmény gazdasági helyzetének elemzése után végső esetben igényelhető.
 
(2) Év közben pótelőirányzat nem önkormányzati intézmény, társadalmi és egyéb szervezet részére nem adható, egyéb nem önkormányzati feladatellátáshoz támogatás nem nyújtható.
 
20.§ (1) Az intézmények költségvetési támogatását a képviselő-testület - az előirányzat felhasználási tervhez igazodó - intézményfinanszírozási terv szerinti ütemezésben biztosítja, kincstári rendszer működtetésével.
 
(2) A feladatelmaradásból származó megtakarítást az intézmény nem használhatja fel, a képviselő-testület a végleges feladatelmaradást követően, de legkésőbb a pénzmaradvány jóváhagyásakor dönt az intézmény költségvetési előirányzatának csökkentéséről, a pénzmaradvány elvonásáról. A Polgármesteri Hivatal és az intézmények a zárszámadási rendelet hatálybalépéséig a várható pénzmaradvány terhére kötelezettséget nem vállalhatnak, kivéve a céljellegű pénzmaradványt.
 
(3) A tervezettet meghaladó többletbevételből év közben személyi juttatásokra, valamint a hozzájuk kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékokra – a többletbevétel bejelentése és előirányzatosítása után – a többletbevétel elérésével összefüggő feladat elvégzéséhez szükséges, nem a személyi juttatások körébe tartozó közvetlen és közvetett kiadások teljesítése után megmaradó összeg használható fel a képviselő-testület döntését követően.
 
(4) Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal a benyújtott pályázatokról és azok elbírálásáról folyamatosan köteles a képviselő-testületnek tájékoztatást adni.



 
 
21. § (1) Az önkormányzat működési célú bevételei nem fedezik a működési célú kiadásokat, ezért az önkormányzat önhibáján kívül forráshiányos helyzetbe került, melynek összege 343.095.000  Ft.
 

Az önkormányzat önállósága és működőképessége érdekében feladatainak ellátásához az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok támogatására igényt nyújt be.

 

 
(2) A támogatási igény elutasítása vagy részbeni teljesítése esetén az önkormányzat a gazdálkodása során az év közben létrejött hiány finanszírozási módjaként a hitelfelvételt - folyószámlahitelt és rövid lejáratú hitelt - határozza meg.
 
 

(3)2 Az önkormányzat 343.095.000.Ft folyószámlahitel hitelfelvétellel kapcsolatos jogát a polgármesterre ruházza át. A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követően a következő képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.

 

 
(4) Az önkormányzat intézményeinél és a polgármesteri hivatalnál az illetményfizetés egységesen a munkavállaló által megválasztott lakossági folyószámlára utalással történik. Az illetmény utalásáról úgy kell gondoskodni, hogy az minden hónap 3-án –
amennyiben az munkaszüneti napra esik, az azt megelőző munkanapon – a munkavállaló számláján jóváírásra kerüljön.
 
(5) a) Az önkormányzat az intézményeinél és Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott munkavállalók részére – a b.) pontban foglalt kivétellel - cafetéria-juttatásként bruttó 6.000 Ft/fő/hó összeget biztosít, mely összeg fedezetet nyújt a juttatáshoz kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is.
 
b)         Az önkormányzat nem biztosít fedezetet az a.) pont szerinti cafetéria juttatásra a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény alapján cafetéria juttatásra jogosultak, továbbá a közfoglalkoztatottak részére.
 
22. § Az önkormányzat a Környezetvédelmi Alapba befolyt összeget a II/a., II/b., III/a. szennyvízcsatorna öblözet fejlesztési hitel és kamatának megfizetésére használja fel.
 
23. § (1) A képviselő-testület - a nyilvántartott és több eredménytelen behajtási intézkedés után is fennálló - követelések leírása engedélyezésének hatáskörét a következők szerint határozza meg:
a)                 100.000 Ft alatt intézményi hatáskör,
b)                 100.000 és 250.000 Ft között a polgármester engedélyezi,
c)                 250.000 és 550.000 Ft között a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság engedélyezi,
d)                 550.000 Ft fölött a képviselő-testület engedélyezi.
Az értékhatárt követelésenként kell számítani.
 
(2) A leírt követelésekről az intézmények és a Polgármesteri Hivatal kötelesek a zárszámadással egy időben az önkormányzatot részletesen tájékoztatni.
A tájékoztatás tartalmazza a leírt követelést tételenként, a leírt összeget, a hatáskör gyakorlójának megnevezését és az engedély számát.
 
 
__________________________________
2 21/2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet



 
15. Záró rendelkezések
 
24. § (1) Hatályát veszti a 2009. évi költségvetésről szóló 3/2009. (II.25.) önkormányzati rendelet, és az azt módosító 5/2009. (IV.1.), 8/2009. (IV.24.), a 12/2009. (V.27.), a 13/2009. (VI. 3.), a 14/2009. (VII.1.), a 16/2009. (VIII.29.), a 19/2009. (IX.30.), a 33/2009. (XI.27.), a 34/2009. (XII.23.), a 12/2010. (II.16.) és a 14/2010. (III.31.) önkormányzati rendelet, valamint a helyi iparűzési adóról szóló 36/2009. (XII.23.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdés a.) pontja.
 
(2) Ez a rendelet 2011. február 23-án lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2011. évi költségvetés végrehajtása során 2011. január 1. napjától alkalmazni kell.
 
 
Hatálybalépések:
  • Az 5/2011. (II.23.) önkormányzati rendelet            2011. február 23-án lépett hatályba, rendelkezéseit azonban a 2011. évi költségvetés végrehajtása során 2011. január 1. napjától alkalmazni kell.
  • A 17/2011. (III.30.) önkormányzati rendelet          2011. március 30-án lépett hatályba.
  • A 21 /2011. (VI.1.) önkormányzati rendelet           2011. június 1-jén lépett hatályba.
 
Egységes szerkezetbe foglalva: 2011. augusztus 5.
 
 
 
            /:Kecze István:/                                                                           /:Dr.Kittlinger Ilona:/
             polgármester                                                                                 címzetes főjegyző
 
Az egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet közzétételének napja: 2011. augusztus 5.


 

 

« Vissza
Vissza a főmenübe