499/2012. (XI. 27.) önkormányzati határozat
Tárgy: a 2013. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

499/2012. (XI. 27.) számú önkormányzati határozat
a 2013. évi költségvetési koncepció elfogadásáról
 
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat 2013. évi költségvetési koncepcióját, a költségvetési tervezés fő irányait az előterjesztett tervezési szempontok alapján a következők szerint fogadja el:
 
1.      A 2013. évi bevételek tervezési szempontjai:
 
a)      A bevételeket teljes körűen fel kell mérni, az intézményi működési bevételeket a 2012. évi tényadat – egyszeri bevételekkel korrigált – inflációval növelt összegében kell tervezni.
b)      A képviselő-testület a helyi adók mértékének növelését nem tervezi.
c)      Törekedni kell a behajtási munka hatékonyabbá tételével a kintlévőségek minél teljesebb behajtására.
d)      A pályázati lehetőségeket továbbra is teljes körűen ki kell használni.
e)      A bevételek növelése érdekében meg kell vizsgálni az üresen álló ingatlanok hasznosításának lehetőségeit.
 
2.      A 2013. évi személyi juttatások és járulékok tervezési szempontjai:
 
a)      A rendszeres személyi juttatásokat az állami finanszírozás, és az ellátandó feladatokhoz szükséges létszám ismeretében kell tervezni. A rendszeres személyi juttatásokat a költségvetési szervek engedélyezett álláshelyének figyelembevételével, szakfeladatonként, személyekre, a végkielégítést, jubileumi jutalmat, felmentési időre járó illetményt a 2013. évi várható összegnek megfelelően kell tervezni.
b)      A Polgármesteri Hivatal személyi juttatásainak tervezésénél figyelembe kell venni a járási rendszer kialakítása miatt jelentkező változások hatását.
c)      Az adható juttatásokat is tartalmazó, egyéb személyi juttatások 2013. évre tervezhető összege nem haladhatja meg a 2012. évi egyéb személyi juttatásokra kifizetett tényadat összegét.
d)      Az adható juttatások tervezése a költségvetési törvényben szabályozott összegben történhet.
 
3.      A 2013. évi dologi kiadások tervezési szempontjai:
 
a)      A közüzemi kiadások és az ingatlan-karbantartások nélküli dologi kiadások összegét a meglévő szerződéseket, megállapodásokat figyelembe véve, tételes számításokkal alátámasztva kell megtervezni. A 2013. évre tervezhető közüzemi és ingatlan-karbantartás nélküli dologi kiadások előirányzat összege a 2012. évi közüzemi és ingatlan-karbantartás nélküli dologi kiadások teljesítés adatát nem haladhatja meg. Ennek teljesítése érdekében a 2012. évi megrendeléseket, tervezett kötelezettségvállalásokat előzetesen felül kell vizsgálni.
b)      A közüzemi kiadásokat, az intézmény sajátosságait figyelembe véve, egyedileg kell meghatározni. Ehhez csatolni kell az előző 3 év közüzemi kiadásainak (2010-2011-2012.) naturális mutatóit. A közüzemi kiadások a meghatározott mennyiségi adatokkal a 2013. évi várható árakon tervezhetők.
c)      Az ingatlan-karbantartás előirányzatára önkormányzati szinten 15 000 000 Ft keretösszeget kell tervezni, amelynek felhasználása az évközi igények beérkezését követően, annak felülvizsgálata után történhet.
d)      Az ingatlan-karbantartási feladatok megvalósítása során ki kell használni a közfoglalkoztatás pályázati lehetőségeit.
4.      Pénzeszköz-átadások, támogatásértékű kiadások tervezésének szempontjai:
 
a)      A civil szervek és a sportszervezetek támogatásának 2013. évi előirányzata nem haladhatja meg a 2012. évi eredeti előirányzat összegét.
b)      Az elszámolási kötelezettség fennállása esetén csak a 2012. évi elszámolás elfogadása után folyósítható 2013. évi támogatás.
c)      Az önkormányzat a közoktatási intézmények működéséhez vállalt kötelezettségét – a pontos adatok ismeretében - a közoktatási megállapodásban foglaltak szerint teljesíti.
 
5.      Tartalékok tervezésének szempontjai:
 
a)      Az elmúlt évhez hasonlóan legalább 10 000 000 Ft általános tartalékot kell tervezni.
b)      A Művelődési és Ifjúsági Központ által benyújtandó érdekeltségnövelő pályázathoz saját erőként 400 000 Ft tervezhető a működési céltartalékban. Az összeget sikeres pályázat esetén lehet átcsoportosítani az intézmény költségvetésébe.
c)      A kötvényforrás visszavásárlásához a várható árfolyamveszteség előirányzatát működési céltartalékban tervezni kell.
 
6.      A felhalmozási kiadásoknál a 2012. évben folyamatban lévő beruházásokat kell tervezni. Új induló beruházás csak felhalmozási célú többletbevétel (pályázat, átvett pénzeszköz, egyéb külső forrás) rendelkezésre állása esetén tervezhető.
 
7.      A Képviselő-testület a 2013. évi költségvetésben működési hiányt nem tervez, a likviditási problémák elkerülésére a számlavezető pénzintézettel éven belüli folyószámla hitelkeret igénybevételét kezdeményezi.
 
8.      Egyéb rendelkezések az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet előkészítéséhez:
 
Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.
 
9.      Egyéb rendelkezések:
 
a)      Külön kell megtervezni a törvényben meghatározott kötelező, valamint a kötelező feladatok ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatokatés azok forrásait. Az önként vállalt helyi közügyek megoldása nem veszélyeztetheti a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat- és hatáskörök ellátását, finanszírozása a saját bevételek, vagy az erre a célra biztosított külön források terhére lehetséges.
b)      További kiadáscsökkentési lehetőségek feltárása érdekében a megváltozott jogszabályi előírások, a gazdasági, társadalmi változások figyelembevételével felül kell vizsgálni - az önként vállalt feladatokon túl - a kötelezően ellátandó feladatok ellátási módját, mértékét. A vizsgálat alapján - amennyiben lehetőség mutatkozik arra - fel kell tárni a kötelezően ellátandó feladatok jelenleginél költséghatékonyabb ellátási módját.
 
Végrehajtásért felelős:
A költségvetési rendelet-tervezet előterjesztéséért Kecze István polgármester,
A költségvetési rendelet-tervezet előkészítéséért Dr. Varga Zsolt jegyző
Határidő: A költségvetés előkészítésére a költségvetési törvény kihirdetését követő 45. nap.
 
Erről értesül:
1.      Kecze István polgármester
2.      Dr. Varga Zsolt jegyző
3.      Művelődési és Ifjúsági Központ vezetője
4.      Arany János Városi Könyvtár vezetője
5.      Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

« Vissza
Vissza a főmenübe