236/2002. (XII. 19.) önkormányzati határozat
Tárgy: a 2003. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

236/2002.(XII.19.) számú önkormányzati határozat

a 2003. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselőtestülete megtárgyalta és elfogadta a 2003. évi költségvetési koncepcióját és úgy dönt, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni: 

 

1. A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a CKÖ-vel. 

2. Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során törekedni kell a működőképesség megőrzésére, a bevételek teljes körű feltárására. A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adó és gépjárműadó rendeletek szerinti bevételekkel, a működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 5 %-os növekedésével kell számolni. 

3. A központi költségvetési források számbavételénél – az előző év (2002-2003) adatait összehasonlító módon tartalmazó – az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesenben és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni.

 

4. A működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni. Ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2003. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni.

 

5. Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi döntést igényel. 

6. Személyi juttatások tervezésére vonatkozó szempontok:

 

a.) A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt kötelező bérfejlesztéseket kell tervezni.  

b.) A köztisztviselők esetében 33.000,-Ft illetményalappal kell tervezni, a helyi rendeletben meghatározottak szerint. A 2003. évi bérfejlesztésről a központi költségvetés fog intézkedni. A Polgármesteri Hivatalban az osztályvezetők részére 10. % vezetői illetménypótlékot a 39/2002.(XII.20.) számú önkormányzati rendelet szerint az kell tervezni.

 

c.) A 2003. évi költségvetés személyi juttatások tervezése során, a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott ügykezelők és fizikai alkalmazottak 2003. évi bérfejlesztését az alábbiak szerint kell tervezni:

 

- A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál ügykezelői munkakörben foglalkoztatottak részére - a 2002. évi kereset-kiegészítést továbbra is megtartva, azoknál az ügykezelőknél akik 2002. december 31-ig abban részesültek, - 2003. január 1-jétől valamennyi ügykezelői munkakörben dolgozó részére 8 %-os bérfejlesztést biztosít kereset-kiegészítésként, a köztisztviselői törvény ügykezelőkre vonatkozó módosításáig, de legkésőbb 2003 december 31-ig. 

- 2 -

 

  • A hivatalnál fizikai munkakörben foglalkoztatottak részére 2003. január 1-jétől 8 % határozatlan idejű alapbéremelés.

 

d.) Valamennyi önkormányzati intézményben és a polgármesteri hivatalban a természetben nyújtott étkezés összegét a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII.. törvény alapján adómentesen nyújtható összeggel azonosan kell tervezni.

 

e.) Illetményelőleg céljára valamennyi intézménynél és polgármesteri hivatalban az éves rendszeres személyi juttatás előirányzatának 1,5 %-a adható a dolgozók részére külön intézményi belső szabályzat szerint.

 

f.) Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni:  

Az intézmény a munkakör betöltéséhez szükséges képzettségnek megfelelő besorolási osztály 7-es fizetési fokozatnak megfelelő illetménnyel tervezhet.

 

g.) Az intézmény szakmai alapfeladata keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére az önkormányzat az ágazati jogszabályok előírásainak figyelembe vételével és lehetőségei szerint hozzájárul, a felmerült működési költséget megtérítése mellett.

Pedagógus munkakör ellátására - az óraadó kivételével - polgári jogviszony (pl.

megbízás, vállalkozás) nem létesíthető.  

h.) A Szociális Gondozási Központ létszámigényének biztosítására a képviselő-testület 43/2002. (II.28.) számú önkormányzati határozattal 2003. január 1-jétől biztosított 6 álláshelyet, a határozatban megfogalmazottak szerint kell tervezni. 

i.) Az oktatási intézményekben azok az álláshelyek, amelyek 2003. január 1-jétől még nem kerülnek betöltésre: szabadidő-szervező.

7. 2003. január 1-jétől el kell kezdeni a "kiskincstári rendszer" bevezetésének előkészítését, 2003. május 1-jétől be kell vezetni, melyhez az önkormányzat a létszám- és eszközigényt biztosítja.

8. Az oktatási intézményeknél a személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok számának figyelembevételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, ezen túl csak önkormányzati határozattal, arra konkrét hivatkozással, illetve a pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön. A nem pedagógus munkakörben dolgozók személyi juttatásainak tervezéséről külön kimutatás készüljön. 

9. A szociális intézményeknél a személyi juttatásokat szakmai dolgozók és nem szakmai dolgozók tekintetében külön-külön kell tervezni.

 

10. A Polgármesteri Hivatalban a Ktv. által úgynevezett "kiszervezettek" részére a köztisztviselőkkel azonos összegű ruházati költségtérítés tervezhető.  

11. A dologi kiadások tervezése során

  • a közüzemi kiadások naturális mutatók alapján , az előző 3 év átlagából (2000-2001-2002.) meghatározott mennyiségi adatok alapján a várható árakon tervezhető,

  • azoknál a feladatoknál, ahol szerkezeti változás történt (pl. épületátadás –átvétel ) az előző 3 év átlaga korrigálandó a megváltozott feladat mennyiségi adatával,

 

 

  • 3 -

 

  • a naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások az előző 3 év átlagából (2000-'01-'02.) számított mennyiségi adatok alapján a várható infláció mértékével növelt összegben (5 %),

  • az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2002. évi, egyszeri céljellegű juttatással csökkentett eredeti előirányzat alapján tervezhetők,

  • az intézményekhez került ingatlan karbantartás fedezetét a 2002. évi eredeti előirányzat szerinti összegét kell tervezni. Felhasználására intézményi karbantartási tervet kell készíteni,

  • a tervezési lapokon mellékletben a naturális mutatókat és az árakat is szerepeltetni kell.

 

12. A 2002. évi képviselői keretet 250 ezer Ft/települési képviselő összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében, mind a 18 települési képviselő esetén. 

13. A hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása érdekében és az illegális szemétlerakás megszüntetésének költségét tervezni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetésében.

 

A szemétszállítás és ártalmatlanítás és az évi egyszeri lomtalanítás költségét egész évre tervezni kell.

 

14. Társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegét felső korlátként kezelve a várható rászorultak száma alapján, szociális ellátási módonként külön-külön kell tervezni. Kiemelt figyelmet kell fordítani a segélyezés helyetti közcélú foglalkoztatás, alkalmi munkavállalás kiterjesztésére, felhasználva a 2002. évi tapasztalatokat. Az ehhez szükséges fedezetet a közvetlen állami hozzájáruláson túl ki kell egészíteni a szociális célra kapott keretből. 

15. A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat, és a már önkormányzati határozatokkal eldöntött feladatokat kell elsődlegesen számításba venni. 

a.) 2002. évről áthúzódó fejlesztések, felújítások: 

1. 8 tantermes általános iskola sportudvara 2003. évi üteme (TEKI pályázat)

2. Kása János-Kuthen vezér utcai útépítés (UKIG pályázat)

3. Ipari Park kialakításához Megvalósíthatósági tanulmány készítése (TFC pályázat)

4. Közvilágítás korszerűsítése lámpatest bővítésekkel együtt

5. Hulladékudvar kialakítás (BM-KöM pályázat)

6. Komposztáló-telep kialakítása (BM-KöM pályázat)

7. Szabadság téri iskola épület I. ütemű rekonstrukció (TEKI pályázat)

8. Pávás díszkút befejezése

 

b.) 2002-ben megpályázott, de elutasított fejlesztések, felújítások, amire 2003-ban újra kell pályázni:

 

1. Szennyvízcsatorna- hálózat fejlesztés

- város hiányzó területére a szennyvíztelep rekonstrukciójával együtt (címzett

támogatás) vagy

- Valamelyik szennyvízöblözetre az I/a, I/b, II/a, II/b, III/a, illetve IV. öblözet közül (céltámogatás, amihez 60 % saját erő szükséges)

2. Gyógyvizes fürdőfejlesztés

- 4 -

 

3. Széchenyi úti középiskolás kollégium rekonstrukció (címzett támogatás)

 

c.) Önkormányzati határozattal alátámasztott, vagy eldöntött felújítások, fejlesztések:

 

1. Szabadság téri általános iskolai épület rekonstrukciójának folytatása II. ütem /121/2002.(VI.20.)/

2. Viziközmű Társ. önkormányzati érdekeltségi hozzájárulás összege.

3. A város egyetlen műemléke, a Református templom, karbantartásának támogatása /131/2002.(VI.27.)/

4. A Petőfi utcai iskolaépület hasznosítása /(183/2002.(X.10.)/

5. A 2003 évi belvízvédelmi feladatok elvégzéséhez a Víz-és csatornamű részére fedezet biztosítása /(217/2002.(XI.28.)/

6. A megmaradó közkifolyók vízórával történő felszerelésére fedezet biztosítás /(218/2002.(XI.28.)/

7. A megmaradó közkifolyókról elhasznált víz díjának megtérítésére a Víz- és Csatornamű számára /(218/2002.(XI.28.)/

8. Óvoda HACCP rendszere kiépítésének 2003. évi üteme /(216/2002.(XI.28.)/

 

d.) Új induló fejlesztések, felújítások:

 

1. A Piac u.2.sz. alatti üzletek és társasház szennyvízvezetékének átépítése, a Hús-Ételbár részére zsírfogó akna kiépítése.

2. Ivóvízminőség javító program pályázati lehetőség kihasználásával

3. Belterületi útépítések, több évre ütemezetten, lakossági önerő bevonásával, TEKI .pályázattal.

4. Városháza felújítás I. ütem.

5. D-DNY-i városrész csapadékvíz elvezetési tervének megvalósítása VICE, KAC, TEKI pályázati lehetőségek kihasználásával. 

6. Az új településrendezési tervvel összhangban, a Csorbai és Veres P. út melletti önkormányzati területen építési telkek kialakítása.

7. Önkormányzati tulajdonú épületekben a mozgáskorlátozottak számára az akadálymentes közlekedés biztosítása .

8. Mozi épületének átalakítása.

9. Városháza parkoló felújítása, volt rendőrségi garázsok helyének felszámolása.

10. A Vágóhíd 2002. 08.26-ai ellenőrzése során feltárt élelmiszer-higiéniai hiányosságok megszüntetése.

11. A tisztasági telep telepengedélyeztetési eljárás lefolytatása és kábító fegyver beszerzése.

12. Művelődési Ház tetőszerkezet fejújítása, az épület környezete csapadékvíz- elvezetésének kialakításával együtt .

13. Sportpálya öltözőjének és létesítményeinek tervezése, építése, valamint a pálya felújítása pályázatok útján.

14. A Lehel utca – "nadrágzug" rejtett csapadékvíz elvezetésének megvalósítása.

15. A Városi Zeneiskola részére hangverseny zongora beszerzésének finanszírozása.

16. Strandfejlesztés érdekében 2 db ingatlanvásárlás (Csatorna u. 1. szám, és Arany J. u. 10. szám alatti ingatlanok).

17. A Nagykun klub oktatási célokra való felújítása.

18. A Kálvin tér és környezetének dísztérré való kialakítása. 

 

A felhalmozási kiadások tervezésénél szigorúan be kell tartani azt a szabályt, hogy felhalmozási kiadás csak felhalmozási célú bevétellel fedezve, önkormányzati összesenben egyensúlyosan kerülhet be a költségvetésbe.

 

- 5 -

 

16. Az önkormányzat 2003-ban cél, címzett támogatást kíván benyújtani

- a Széchenyi u. Kollégium rekonstrukciójára,

- a D-DNY-i városrész csapadékvíz-elvezetésének megoldására (VICE),

- az ipari park cím elnyerésére és annak megvalósítására (VFC),

- a csatornahálózat szennyvíztisztító kiépítésére (ISPA és címzett

támogatás, KAC) .

 

17. Az önkormányzat általános tartalékot nem tervez 2003-ban.

 

18. 2003. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési hitelállomány növelését, ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek.

A működési hiány lehetőleg ne legyen több 150-200 millió forintnál. 

19. A társadalmi szervek támogatását - a 2002. évi támogatásukhoz képest - 10%-kal megemelt összegben kell tervezni, a nem kötelező önkormányzati feladatok maximum a várható infláció mértékével megemelt összegben tervezhetők . Kiemelten kell tervezni az önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó társadalmi szervek támogatását: Önkéntes Önkormányzati Tűzoltó Köztestület, Polgárőrség. A sportszervezetek támogatására a sportalap a 2002. évi eredeti előirányzat összegével tervezhető.

A sportegyesületek támogatására 9 millió Ft-ot határoz meg a testület, melynek 50 %-a ingatlan karbantartásra, 50 %-a működtetés tárgyi eszközeire fordítható.

A " Kisújszállás közművesítésének fejlesztéséért" Alapítvány támogatásáért a 2002. évi támogatás figyelembevételével évesített összegben kell tervezni.

 

20. Egyéb tervezési feladatok:

a.) A költségvetés készítését a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet 29. §-ában előírt szerkezetben kell előkészíteni, melynek része az előirányzat felhasználási ütemterv is.

b.) Intézményenként készüljön megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.

c.) Az önkormányzat 2003. évben felülvizsgálja gazdasági tevékenységeit, a több éve nem rentábilis ágazatokat, feladatokat felszámolja, értékesíti, racionalizálja.

d.) A költségvetésben kerüljön betervezésre 2 millió forint a csatornarákötések ösztönzésére." 

21. Az önkormányzat 2003. évben is megvizsgálja, hogy fennállnak-e az ÖNHIKI és "BÉRHIKI" feltételei; ha szükséges és lehetséges, pályázatot nyújt be a forráshiány enyhítésére.

 

22. Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni. 

23. A 2003. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2003. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön, mivel várhatóan nagy költségigényű pályázatok benyújtási határideje (TEKI) már erre a határidőre prognosztizálhatók.

Határidő: 2003. február 15.

Felelősök : Palágyi Gábor polgármester

Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző 

24. A létszám, a személyi és dologi kiadások előirányzatát az ellátott feladatok arányában, a

feladat ellátásától függően kell megállapítani.

 

  • 6 -

 

25. A CKÖ-t a települési önkormányzat az állam által juttatott központosított előirányzaton túl, 400

eFt céljelleggel – pályázati alapként és karbantartási feladatokra - juttatott összeggel támogatja.

 

 

Erről: 1./ Palágyi Gábor polgármester

2./ Szepesi Gyula alpolgármester

3./ Papp Erika Magdolna alpolgármester

4./ Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

6./ Önkormányzati intézmények vezetői

- értesül

 

kmf.

 

Palágyi Gábor s.k. Dr.Kittlinger Ilona s.k.

polgármester jegyző  

« Vissza
Vissza a főmenübe