248/2002. (XII. 19.) önkormányzati határozat
Tárgy: a települési önkormányzat és a cigány kisebbségi önkormányzat közötti együttműkö
 

Hatályon kívül helyezte - a módosító határozattal együtt - a 353/2006. (XII.14.) számú önkormányzati határozat.

Módosította a 305/2005. (IX.1.) számú önkormányzati határozat.

 

248/2002. (XII.19.) számú önkormányzati határozat

a települési önkormányzat és a cigány kisebbségi önkormányzat közötti együttműködési megállapodás elfogadásáról 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal kötendő együttműködési megállapodást - a határozat melléklete szerint - elfogadja. 

A képviselő-testület a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás elfogadásáról szóló 28/1997. (IV.29.) számú önkormányzati határozatot hatályon kívül helyezi.  

 

Erről értesül:

1. Palágyi Gábor polgármester

2. Cigány Kisebbségi Önkormányzat Kisújszállás

 

 

 

 

 

 

kmf.

 

Palágyi Gábor s.k. Dr.Kittlinger Ilona s.k.

polgármester jegyző 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2002. december 19.

 

 

(:Kacsó Sándorné:)

aljegyző 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Melléklet a 248/2002. (XII.19.) számú önkormányzati határozathoz

 

 

  

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS

(TERVEZET)

 

Kisújszállás Város Önkormányzata és Kisújszállás Városi Cigány Kisebbségi Önkormányzata között

 

 

I.

 

A TESTÜLETEK VISZONYA

 

 

1./ A települési önkormányzat képviselő-testülete elismeri a cigány kisebbségi önkormányzat autonomiáját. Támogatja érdekképviseleti tevékenységét és együttműködik a kisebbségben élő állampolgárok jogainak érvényesülésében.

 

2./ A kisebbségi önkormányzati érdekképviseleti munkája során a lehetőségeket is figyelembe vevő, partneri együttműködési viszonyt alakít ki a települési önkormányzattal. 

3./ A kisebbségi önkormányzat a kisebbséghez tartozó állampolgárok helyzetét érintő bármely kérdésben:

  • tájékoztatást kér, illetve ad,

  • véleményt nyilvánít, javaslatot tesz,

  • kifogást emel a kisebbség jogait sértő gyakorlat ellen,

  • intézkedéseket kezdeményez a hatáskörrel rendelkező közigazgatási szervnél.

 

4./ A kisebbségi önkormányzat gyakorolja egyetértési jogát a helyi közoktatás, tájékoztatás, kultúra és hagyományápolás kisebbséget érintő kérdéskörében. 

5./ A kisebbségi önkormányzat elnöke évente rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet a kisebbségi önkormányzat tevékenységéről, kezdeményezéseiről. 

6./ A testületek közötti vitás kérdések rendezése a testületek által megbízott személyekből álló egyeztetési fórumon történik. 

 

II.

 

AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS TERÜLETEI

1./ A települési és a kisebbségi önkormányzat együttműködése - a partneri viszony mellett - az esetleges konfliktusok kezelését, mérséklését segíti és szolgálja.

 

2./ A kisebbségi önkormányzat együttműködik különösen a kisebbségben élő állampolgárokat érintő szociális, foglalkoztatási, oktatási, lakás és az egészségügy kérdéseiben.

A települési önkormányzat - a fenti témakörökben, döntéshozatal előtt - kikéri a kisebbségi önkormányzat véleményét.  

3./ Mindezek érdekében a kisebbségi önkormányzat részt vállal:

 

  • 2 -

 

  • a települési önkormányzat e területen működő munkabizottságaiban,

  • a kisebbséget érintően az önkormányzati intézményeknél meglévő problémák feltárásában, annak megoldására javaslatot készít,

  • szociális területen a környezettanulmányok készítésében, segélyezési eszközrendszer formálásában,

  • a közhasznú tevékenység, a munkaalkalmak, a vállalkozás ösztönzés lehetőségeinek keresésében,

  • az iskolaszékek munkájában, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységben,

  • munkaprogramjában megjelölt egészségügyi feladatokban,

  • a lakosság tájékoztatásában (a települési önkormányzat hírlevelében való tájékoztatással a kisebbségi önkormányzat munkájáról, illetve a települési önkormányzat döntéseiről a kisebbségi önkormányzat ülésein, a kisebbségi képviselők bevonásával).

 

III.

 

A KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSI FELTÉTELEI

 

A kisebbségi önkormányzat felvállalt feladatának elvégzéséhez, zavartalan működéséhez az anyagi és tárgyi feltételeket a települési önkormányzat - pénzügyi lehetőségeihez képest - éves költségvetésében biztosítja.

 

IV.

 

KÖLTSÉGVETÉS ÉS GAZDÁLKODÁS

 

 

1./ A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje

 

1.1. A költségvetési koncepció elkészítése

 

A települési önkormányzat és a kisebbségi önkormányzat közötti kapcsolattartást az aljegyző biztosítja, aki a költségvetési koncepció összeállítását megelőzően áttekinti a kisebbségi önkormányzat elnökével a kisebbségi önkormányzat következő költségvetési évre vonatkozó feladatait, bevételi forrásait.

A kisebbségi önkormányzat költségvetési koncepcióról kialakított véleményét a koncepció-tervezethez kell csatolni.

A jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester, a kisebbségi önkormányzatnak a koncepció tervezetről alkotott véleményével együtt, november 30-ig, illetve - az önkormányzati választások évében - december 15-ig benyújtja a képviselő-testületnek. A koncepciót a képviselő-testület megtárgyalja és határozatot hoz a költségvetés-készítés további munkálatairól. 

1.2. A kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatának, az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetének elkészítése

 

Az aljegyző tájékoztatja a kisebbségi önkormányzat elnökét a települési önkormányzat költségvetési koncepciójának a kisebbségi önkormányzatra vonatkozó részéről, valamint kisebbségi önkormányzat költségvetésének készítésére vonatkozó határidőről. 

A költségvetési törvény kihirdetését követően, a költségvetésre vonatkozó részletes információk megismerése után az aljegyző folytatja az egyeztetést az elnökkel, ennek keretében az elnök rendelkezésre bocsájtja a kisebbségi önkormányzatra vonatkozó költségvetési adatokat. Az egyeztetést a költségvetési rendelettervezet összeállításáig le kell folytatni.

  • 3 -

 

A kisebbségi önkormányzat kérésére a jegyző készíti el a kisebbségi önkormányzat költségvetési határozat-tervezetét. A kisebbségi önkormányzat - a költségvetési rendelettervezet képviselő-testületi benyújtását megelőzően - megtárgyalja és határozatában dönt feladatainak ellátásához szükséges költségvetési előirányzatairól, és határozatáról, az elfogadást követően, az aljegyző útján értesíti a települési önkormányzatot.  

A települési önkormányzat rendelete tartalmazza a kisebbségi önkormányzat nemzetiségi, etnikai feladatok finanszírozásának együttes összegét, legalább a következő tételekre kiterjedően:

  • az állami támogatás jogcímeként,

  • a helyi önkormányzat támogatása,

  • az egyéb, államháztartáson belülről származó bevételek.

 

Ha a kisebbségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, a kisebbségi önkormányzat módosítja a költségvetéséről szóló határozatát 

A települési önkormányzat költségvetési rendeletébe beépült kisebbségi önkormányzati előirányzatok kizárólag a kisebbségi önkormányzat határozata alapján módosíthatók, e módosítások a települési önkormányzat költségvetési rendeletének kiadási és bevételei előirányzatain átvezetendők.  

2./ Költségvetési információ szolgáltatás rendje 

2.1. Információ szolgáltatás a költségvetésről 

A települési önkormányzat az elfogadott költségvetéséről - a benyújtást követő 30 napon belül - az államháztartás információs és mérlegrendszerének megfelelően tájékoztatja a Kormányt. A kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatát úgy fogadja el, és erről információt az önkormányzatnak úgy szolgáltat, hogy az a költségvetésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni. 

2.2. Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje 

A települési önkormányzat költségvetési beszámolója a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, a polgármesteri hivatal, és a kisebbségi önkormányzat beszámolóit tartalmazza.

A települési önkormányzatnak és a kisebbségi önkormányzatnak a naptári év első feléről június 30-i fordulónappal féléves költségvetési beszámolót, a naptári évről december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie a központilag előírt nyomtatványon és tartalommal. A féléves költségvetési beszámolót legkésőbb július 31-ig, az éves költségvetési beszámolót legkésőbb a következő év február 28-ig kell a felügyeleti szervnek megküldeni.

 

A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I. féléves helyzetéről szeptember 15-ig, míg a III. negyedéves helyzetéről a költségvetési koncepciójához kapcsolódóan tájékoztatja a képviselő-testületet. A tájékoztató tartalmazza az önkormányzat - beleértve a helyi kisebbségi önkormányzat - költségvetési előirányzatainak időarányos alakulását, a tartalék felhasználását, a hiány (többlet) összegének alakulását, valamint az önkormányzat költségvetési teljesülésének alakulását.

A kisebbségi önkormányzat elnöke a fentiekre kiterjedően az aljegyző útján a települési önkormányzatnak a beszámolási kötelezettség teljesítéséhez információt szolgáltat és beszámol a kisebbségi önkormányzat képviselő-testületének a kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatának időarányos teljesítéséről.

A kisebbségi önkormányzat zárszámadási határozatát úgy fogadja el és erről a települési önkormányzatnak információt úgy szolgáltat, hogy a települési önkormányzat beszámolási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni. 

  • 4 -

 

A kisebbségi önkormányzat költségvetési beszámolóját az önkormányzati hivatal készíti el oly módon, hogy az saját költségvetési beszámolójával egybeépíthető, illetve összevonható legyen.

A kisebbségi önkormányzat igazgatási és egyéb nem intézményi formában ellátott feladatának, valamint intézményeinek költségvetéséről és beszámolójáról az önkormányzat saját adataival összevontan és külön a kisebbségi önkormányzatról információt ad.

A települési önkormányzatnak a kisebbségi önkormányzat adatait is tartalmazó felülvizsgált éves és féléves beszámolóit a beszámoló elkészítését követő nyolc munkanapon belül kell benyújtania a TÁH-nak.

3./ A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje 

 

3.1. A költségvetés végrehajtása 

A kisebbségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a polgármesteri hivatal látja el.

 

a./ Kötelezettségvállalás rendje

 

A kisebbségi önkormányzat nevében, annak feladati ellátása, végrehajtása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök, vagy az általa felhatalmazott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult. A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Kötelezettségvállalás csak írásban és kötelezettség ellenjegyzése után történhet.

 

b./ Utalványozás

 

A kisebbségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolás elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhalmozott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor.

c./ Ellenjegyzés

 

A kötelezettségvállalás, valamint az utalvány ellenjegyzésére a jegyző által felhatalmazott személy jogosult. Az ellenjegyzés csak az előirányzat és a fedezet meglétének, valamint a jogszerűségének ellenőrzésére irányul. A kötelezettségvállalást, utalványozást, valamint az ellenjegyzést ugyanazon személy nem végezheti.

 

d./ Érvényesítés

 

Az érvényesítést a polgármesteri hivatal ezzel megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozója végzi. 

 

3.2. A kisebbségi önkormányzat számlái, pénztára 

A kisebbségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmát a kisebbségi önkormányzat részére, a kizárólagos használatára megnyitott önálló 11745080-15408710-04260000 számú költségvetési számlán köteles lebonyolítani.

A települési önkormányzat a költségvetési elszámolási számlán kívül a kisebbségi önkormányzat részére juttatott adományok kezelésére szolgáló számlát vezethet.

A kisebbségi önkormányzat működésének általános támogatását a kisebbségi önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe. 

  • 5 -

 

A települési önkormányzat pénzügyi osztálya a kisebbségi önkormányzat részére külön házipénztárt működtet. A kisebbségi önkormányzat házipénztárának működésére a Polgármesteri Hivatal forgalom lebonyolításának szabályzatát megfelelően alkalmazni kell.  

3.3. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje 

A polgármesteri hivatal a kisebbségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a települési önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.

 

A kisebbségi önkormányzat számvitelére, az azzal kapcsolatos szabályokra a Polgármesteri Hivatal számviteli politikájában és számlarendjében foglaltakat alkalmazni kell.

 

A 217/1998.(XII.30.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért a számviteli szabályok és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a kisebbségi önkormányzat tekintetében a kisebbségi önkormányzat elnöke, a polgármester és a jegyző együttesen felelős. 

 

V.

 

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

 

1./ Jelen együttműködési megállapodásban foglaltakat a települési és a kisebbségi önkormányzat képviselő-testülete évenként áttekinti, szükség esetén egyeztetéssel módosítja. 

2./ Az együttműködési megállapodás érvényességéhez a települési önkormányzat és a kisebbségi önkormányzat külön-külön hozott döntése szükséges. 

 

Kisújszállás, 2002. ………………………….

 

 

 

 

/: Palágyi Gábor :/ /:Kovács Józsefné:/

polgármester kisebbségi önkormányzat

 

 

 

Z á r a d é k: 

Az együttműködési megállapodást

 

  • a települési önkormányzat ……………………………….. sz. határozatával

 

  • a kisebbségi önkormányzat ……………………………….. sz. határozatával

elfogadta.

 

 

 

 

  

« Vissza
Vissza a főmenübe