293/2003. (XI. 27.) önkormányzati határozat
Tárgy: 2004.évi költségvetési koncepció elfogadása

293/2003. (XI.27.) számú önkormányzati határozat

a 2004. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete megtárgyalta és elfogadta a 2004. évi költségvetési koncepcióját és úgy dönt, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni:

 

 

1. A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a CKÖ-vel.

 

 

2. Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során biztosítani kell a működtetést, a bevételek teljes körű feltárását. A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adó és gépjárműadó rendeletek szerinti bevételekkel, a működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 5 %-os növekedésével kell számolni.

 

A képviselő-testület a helyi adók, a mezőőri járulék mértékének emelését 2004. január 1-jétől nem tervezi.

A szakképzési támogatást a 2003. évi teljesítésben viszonyított 90 %-os szintjén kell

tervezni.

A Munkaügyi Központtal kötött szerződés alapján foglalkoztatás az engedélyezett létszámkeretet terheli és állományi hónapok szerint kell azt beszámítani.

A foglalkoztatott után kapott támogatás 50 %-ával az önkormányzati támogatást csökkenteni kell. A munkabérek tervezésének alapja a tényleges foglalkoztatás. Így újra elvégzendő az illetmény elemeinek teljes körű felülvizsgálata, ellenőrzése.

 

3. Az intézmények finanszírozásának bázisa a normatív támogatás. A központi költségvetési források számbavételénél - az előző év (2003-2004) adatait összehasonlító módon tartalmazó - az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesenben és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni. A 2003. évi tényleges bevételeket figyelembe kell venni a 2004. évi költségvetés bevételeinek tervezésekor.

 

4. Önkormányzati szinten a működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni. Ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2004. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni.

 

5. Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi döntést igényel. (Az SzMSz 2.számú melléklete)

 

6. Személyi juttatások tervezésére vonatkozó szempontok:

a.) Az önkormányzat feladatellátása során nem látja lehetőségét további létszámcsökkentésnek. Az intézményi 2004. évi bérfejlesztés alapja, forrása a belső tartalékok feltárása lehet. Az esetleges létszámcsökkenésből származó bértömeg jelenti a rendkívüli bérfejlesztés alapját. Ennek a bértömegnek a 70 %-a az intézményt, 30 %-a pedig a költségvetés tartalékát növeli.

b.) A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt kötelező bérfejlesztéseket kell tervezni.

 

1/6

 

c.) Az önkormányzat fizikai állományú dolgozóinak bérfejlesztése megegyezik a közszféra tervezési irányelvével. Többletforrásra tervezhető bér!

d.) Valamennyi önkormányzati intézményben és a polgármesteri hivatalban a természetben nyújtott étkezés összegét a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII.. törvény alapján adómentesen nyújtható összeggel azonosan kell tervezni.

e.) Illetményelőleg céljára valamennyi intézménynél és polgármesteri hivatalban az éves rendszeres személyi juttatás előirányzatának 1,5 %-a adható a dolgozók részére külön intézményi belső szabályzat szerint.

f.) Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni:

Az intézményeknél lévő üres álláshelyekre 2004. január 1-jétől az állás betöltéséhez szükséges képesítési előírásnak megfelelő besorolási osztály 5-ös fizetési fokozatnak megfelelő illetmény tervezhető. Az üres álláshelyet az önkormányzat negyedévente felülvizsgálja és kellő indok hiányában azt elvonja.

g.) Az ágazati törvényben szakmai követelményben szereplő létszámot a finanszírozás biztosításának időpontjára lehet tervezni

 

 

7. A Kincstári finanszírozás folytatódik. Fejleszteni kell a munka szakmai tartalmát, tartalmi elemeit. A kincstári rendszeren belül ki kell dolgozni az intézményi érdekeltségi rendszert.  

8. Az oktatási intézményeknél a személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok számának figyelembevételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, ezen túl csak önkormányzati határozattal, arra konkrét hivatkozással, illetve a pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön. A tervezés során a módosított közoktatási törvényből kell kiindulni. A nem pedagógus munkakörben dolgozók személyi juttatásainak tervezéséről külön kimutatás készüljön.

 

9. A szociális intézményeknél a személyi juttatásokat szakmai dolgozók és intézményüzemeltetési dolgozók tekintetében külön-külön kell tervezni.

 

10. A dologi kiadások tervezése során

· a közüzemi kiadások naturális mutatók alapján , az előző 3 év átlagából (2001-2002-2003.) meghatározott mennyiségi adatok alapján a várható árakon tervezhető,

· azoknál a feladatoknál, ahol szerkezeti változás történt (pl. épületátadás -átvétel ) az előző 3 év átlaga korrigálandó a megváltozott feladat mennyiségi adatával, az épület adatok figyelembe vételével,

· a naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások az előző 3 év átlagából (2001-'02-'03.) számított mennyiségi adatok alapján a várható infláció mértékével növelt összegben (infláció mértéke 6 %),

· a Kisbíró hírlevél 2004. évben 4.500 példányban kerüljön terjesztésre.

· az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2003. évi, egyszeri céljellegű juttatással csökkentett eredeti előirányzat 4 %-os emelésével tervezhetők,

· az intézményekhez került ingatlan karbantartás fedezetét a 2003. évi eredeti előirányzat 6%-os emelésével kell tervezni. Felhasználására intézményi karbantartási tervet kell készíteni.

· a tervezési lapokon mellékletben a naturális mutatókat és az árakat is szerepeltetni kell.

11. A 2004. évi képviselői keretet 250 ezer Ft/települési képviselő összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében, mind a 18 települési képviselő esetén.

 

12. A kommunális feladatok tervezése során:

 

2/6

 

a.) A hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása érdekében és az illegális szemétlerakás megszüntetésének költségét tervezni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetésében. Ez tartalmazza a hulladékgazdálkodással kapcsolatos felvilágosító, nevelő munka költségeit.

 

b.) A szemétszállítás és ártalmatlanítás és az évi egyszeri lomtalanítás költségét egész évre tervezni kell. Feladatellátó a Városgazdálkodási KFT.

 

c.) A parkgondozás tervezésekor felül kell vizsgálni a jelenleg ellátott területet és tervezni kell a

zöldterület fenntartás bővítését.

Parkgondozás szakfeladaton a Városháza körüli park, strandfürdő és sportpálya parkosítása, füvesítés pótlása, fúrt kutak felújítása, fúrása feladatokat tervezni kell.

 

d.) A strandfürdő 2004.évtől való működtetésére - legkésőbb a 2004. márciusi testületi ülésre - konkrét javaslatot kell a testület elé terjeszteni. A gyógymedence ÁNTSZ előírások szerinti átalakítását 2004. évben el kell végezni.  

13. Társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegét felső korlátként kezelve a várható rászorultak száma alapján, szociális ellátási módonként külön-külön kell tervezni. Kiemelt figyelmet kell fordítani a segélyezés helyetti közcélú foglalkoztatás, alkalmi munkavállalás kiterjesztésére, valamint a közérdekű munkát vállalók teljes körének foglalkoztatási lehetőségét meg kell teremteni. E területen is fel kell használni a 2003. évi tapasztalatokat. Az ehhez szükséges fedezetet a közvetlen állami hozzájáruláson túl ki kell egészíteni a szociális célra kapott keretből.

 

14. A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat, és a már önkormányzati határozatokkal eldöntött feladatokat kell elsődlegesen számításba venni.

 

a.) 2003. évről áthúzódó fejlesztések, felújítások saját erő forrásigény:

1. Szabadság téri iskola épület rekonstrukció I. ütem (TEKI pályázat) 2.169.000.-Ft

2. Szabadság téri iskola épület rekonstrukció II. ütem (TEKI pályázat) 1.024.000.- Ft

3. B 102-es termálkút melléfúrásos felújítás részletfizetés 5.289.000.- Ft

4. KISÚJBUSZ Közlekedési Kft. törzsbetét befizetés 765.000.- Ft

b.) 2003-ban megpályázott nyert pályázatok, 2004. évben induló beruházások saját erő forrásigény:

1.Szennyvízcsatorna- hálózat fejlesztés

1.1 az I/a, I/b. öblözet (89/2003. (V.21.) sz. önkormányzati határozat 1.647.000.- Ft

1.2 a Tenderterv költsége közbeszerzési eljáráshoz 875.000.-Ft.

2. Illéssy utcai útépítés 2003.évi pénzmaradványból 5.998.000.-Ft

2004. évi forrásigény 1.756.000.-Ft összesen: 7.754.000.- Ft

3. Strandfürdő medencéjének rekonstrukciója

2003. évi pénzmaradványból 12.281.000.-Ft

2004. évi forrásigény 21.564.000.-Ft összesen: 33.845.000.-Ft

c.) 2003. évben benyújtott és 2004. évben elbírált pályázatok saját erő forrásigény:

1. Kossuth Lajos Általános Iskola PHARE pályázat „Információs technológia az általános iskolákban"

 

 

 

 

3/6

 

1.1. 1. alprogram 6.550.810.-Ft

1.2. 2. alprogram 2 komponens 474.810.-Ft

1.3. 2. alprogram 2 komponens 453.740.-Ft

2. Kisújszállás városközpont 5.8. „Bárány Szanatórium" rehabilitációja, turisztikai vonzerő feltételeinek javításával című PHARE pályázat 19.000.000.-Ft

 

3. Sportpálya labdarúgó pályájának felújítása ISM pályázattal 1.175.000.-Ft

4. Sportpályán épületbővítés ISM pályázattal 3.325.000.-Ft

  

d.) 2004. évre benyújtandó pályázatok tervezett saját erő forrásigény:

1. Ivóvízminőség-javító program IV. ütem 2004. évi saját forrásigény 4.500.000.-Ft 

2. Belterületi útépítések, több évre ütemezetten, lakossági önerő bevonásával pályázattal

1.1. Lehel u. (Petőfi u. és Hajnal u. között) 2.450.000.-Ft

2.2. Hajnal u. 1.725.000.-Ft

2.3. Vörösmarty utcai útépítés

2.4. Pólya u. útépítés

2.5. Erdő és Téglagyár u. útépítés

2.6. Ifjúság u. út felújítása

2.7.Külterületi földutak felújítása a földtulajdonosokkal együttműködve SAPARD pályázat

keretében

 

3. Hulladékudvar és a hulladéklerakó működési feltételeinek biztosítása, a szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek megteremtése pályázattal 2.000.000.-Ft

 

4. Széchenyi u. Kollégium rekonstrukció címzett támogatással, vagy egyéb fejlesztések egyéb pályázat benyújtásával 3.000.000.-Ft

 

5. Szennyvízcsatorna hálózatépítés és szennyvíztisztító rekonstrukció címzett (VICE, KAC) támogatással (beruházási koncepció és igénybejelentés) 1.000.000.-Ft

 

6. Szabadság téri iskolaépület sportudvar kialakítása

pályázattal 1.200.000.- Ft

pályázat nélkül 4.000.000.- Ft

 

7 .Művelődési és Ifjúsági Központ épületének felújítása és tervezés pályázattal

8. IV. öblözet (Dózsa Gy.- Széchenyi u.) szennyvízhálózat építése céltámogatással

2004.évi ütem 34.000.000.-Ft

 

 

15. Az önkormányzat általános tartalékot 3 millió Ft-ot tervez 2004 évre.

 

16. 2004. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési hitelállomány növelését, ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek. A működési hiány lehetőleg ne legyen több 150 millió forintnál.

 

17. Az egyéb szervek támogatását - a 2003. évi támogatásukhoz képest - 10%-kal megemelt összegben kell tervezni, a nem kötelező önkormányzati feladatok maximum a várható infláció mértékével megemelt összegben tervezhetők . Kiemelten kell tervezni az önkormányzati feladatokhoz szorosan kapcsolódó társadalmi szervek támogatását: Polgárőrség.

A sportszervezetek támogatására a sportalap a 2003. évi eredeti előirányzat 10 %-kal emelt összegével tervezhető.

 

4/6

A sportszervek támogatására 10 millió Ft-ot határoz meg a testület, melyből ingatlan karbantartásra 4.000.000.-Ft-, a működtetés személyi és tárgyi eszközeire 6.000.000.-Ft-fordítható. 2 millió Ft-ot az újonnan feljövő sportágak támogatására kell tervezni.

 

A " Kisújszállás közművesítésének fejlesztéséért" Alapítvány támogatására 10 millió forint összegben kell tervezni.

 

18.Egyéb tervezési feladatok:

a.) A költségvetés készítését a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet 29. §-ában előírt szerkezetben kell előkészíteni, melynek része az előirányzat felhasználási ütemterv is.

b.) Intézményenként készüljön megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.

c.) Az önkormányzat 2004. évben felülvizsgálja gazdasági tevékenységeit, a több éve nem rentábilis ágazatokat, feladatokat felszámolja, értékesíti, racionalizálja.

d.) A települési folyékony hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatás díjának 20 %-os mértékű önkormányzati támogatására 2 millió forint .

e.) Belvízvédelmi feladatokra 15.000.000.- Ft-ot kell tervezni (270/2003. (X.30.) sz. önkormányzati határozat).

f.) Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázati Rendszer 500.000.-Ft-ot kell tervezni. (232/2003. (IX.25.) sz. önkormányzati határozat).

g.) Óvodai logopédiai feladatokra 1.050.-eFt tervezése szükséges.

h.) A méntelepi lakóépület rezsiköltségeihez hozzájárulás 60.000.- Ft (93/2003. (V.29.) sz. önkormányzati határozat), a Móricz klub rezsiköltségeihez önkormányzati támogatás 60. 000 Ft

i.)A Város- és Faluvédők Országos Találkozójának 2004-es Kisújszálláson történő megrendezésére 500.000.- Ft összeget (21/2003. (II.27.) sz. önkormányzati határozat), az Országos Kürtversenyhez 1.000.000.- Ft-ot, a Kunviadal megrendezéséhez 236.000.- Ft-ot kell tervezni.

j.) Játszótéri eszközök biztonsági követelményeknek való megfeleléséhez szükséges 2 millió forint forrást tervezni kell.

k.) Az ipari park cím elnyeréséhez szükséges terület megvásárlásához a fedezetet és a közművek tervezési költségeit tervezni kell.

l.) A Városháza akadálymentesítése legalább a magas földszintig (tervezés és kivitelezés) .

m.) A Városháza tetőszerkezet és tetőfedés szakaszos felújítása (feltétlenül szükséges).

n.) Helyi tájékoztatás keretében helyi rádió, tv szerkesztőségének megindítása.

ny.) A hivatali gépkocsi azonos kategóriájú cseréje, a régi gépkocsi beszámításával és részletfizetéssel.

o.) A 8 tantermes általános iskola 2. kazán beüzemeltetése.

p.) Deák Ferenc u. 8. szám alatti zugban út építése

q.) Táncsics utcai útépítés tervének elkészíttetése

r.) Közvilágítás korszerűsítése (saját erő nélkül)

s.) Taneszköz fejlesztésre 3 millió forint

t.) Oktatással kapcsolatos szakértői vélemények díja 1.000.000 Ft.

 

19. Az önkormányzat 2004. évben is megvizsgálja, hogy fennállnak-e az ÖNHIKI feltételei; ha lehetséges, pályázatot nyújt be a forráshiány enyhítésére.

 

 

20. Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.

 

 

 

5/6

21. A 2004. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2004. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön, mivel várhatóan nagy költségigényű pályázatok benyújtási határideje (TEKI) már erre a határidőre prognosztizálhatók.

 

Határidő: 2004, január 31.

Felelősök : Palágyi Gábor polgármester

Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

 

22. A létszám, a személyi és dologi kiadások előirányzatát az ellátott feladatok arányában, a feladat ellátásától függően kell megállapítani. A Költségvetési Szolgáltató Irodánál 1 fő belső ellenőr álláshely biztosítása szükséges.

.

23. A Cigány Kisebbségi Önkormányzatot a települési önkormányzat - az állam által juttatott központosított előirányzaton túl - 440 eFt céljelleggel - 50 %-ban pályázati alapként és 50 %-ban karbantartási feladatokra - juttatott összeggel támogatja.

 

24. A képviselő-testület a Magyar Közalkalmazottak és Köztisztviselők Szakszervezetének Városi Bizottsága, valamint a Pedagógusok Szakszervezetének Városi Bizottsága 2004. évi költségvetési koncepcióhoz kapcsolódó véleményét - mely a határozat 1. és 2. számú melléklete - megismerte. A képviselő-testület a szakszervezetek véleményét a 2004. évi költségvetés tervezése során tervezési szempontként figyelembe veszi, és kéri, hogy a szakszervezetek javaslatainak pénzügyi hatásáról készüljön külön kimutatás.

 

Erről: 1./ Palágyi Gábor polgármester

2./ Szepesi Gyula alpolgármester

3./ Papp Erika Magdolna alpolgármester

4./ Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

6./ Önkormányzati intézmények vezetői 

 

Kmf.

Palágyi Gábor s. k. Dr.Kittlinger Ilona s. k.

polgármester címzetes főjegyző

  

 

A 293/2003. (XI.27.) számú önkormányzati határozat 1. számú melléklete

 

Magyar Közalkalmazottak és Köztisztviselők

Szakszervezetének Városi Bizottsága

5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.

 

 

 

Palágyi Gábor

Kisújszállás Város Polgármestere részére

 

H e l y b e n  

 

Tisztelt Polgármester Úr !

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testületének a 2004. Évi költségvetési koncepció tervezetét Szakszervezeti Bizottságunk megismerte. Észrevételét az alábbiakban teszi meg.

 

  1. Megnyugtató, hogy az önkormányzat létszámcsökkentést nem tervez.

  2. A köztisztviselőknél az illetményalap 2002. január 1 óta, a közalkalmazottaknál a bértábla 2002. szeptember 1 óta nem emelkedett. A köztisztviselőknél a szorzószám emelés maradék 30 %ának kiosztása 2003. Július 1-től átlag 4 %-os bérfejlesztést jelentett. A reálbérek további csökkenését eredményezi az illetményalap további 2 évre történő befagyasztása. A szakszervezeti bizottság kérése, hogy legalább a várható 6 %-os infláció mértékét az önkormányzat saját forrásból kompenzálja. A Ktv. A köztisztviselőknél a középfokú iskolai végzettségnél 10 %-os, a felsőfokú iskolai végzettségnél 30 %-os pozitív eltérítést határoz meg Önkormányzati forrásból. Ebbe belefér a szakszervezet 6 %-os bérfejlesztési igénye.

  3. A koncepció 6.a.) pontjára hivatkozva: a szakszervezet kérése, hogy e bérmaradvány járulékaival együtt illesse meg az intézményt - Polgármesteri Hivatalt, amit minőségi bérfejlesztésre ( teljesítmény értékelés forrása ) lehessen fordítani.

 

 

Kérésünk támogatásában bízva Tisztelettel:

 

 

 

 

Posztós Jánosné Deák Sándorné

Szb. elnök szb. titkár

 

 

Kisújszállás, 2003. november 26.

 

 

 

 

 

 

A 293/2003. (XI.27.) számú önkormányzati határozat 2. számú melléklete

 

Pedagógusok Szakszervezete

Városi Bizottsága

5310 Kisújszállás Széchenyi út 6.

 

 

Palágyi Gábor

Kisújszállás Város Polgármestere részére

 

H e l y b e n  

 

Tisztelt Polgármester Úr !

  

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testületének a 2004. Évi költségvetési koncepció tervezetéhez az alábbi javaslat kerüljön be:

Amennyiben a folyamatban lévő országos szintű érdekegyeztető tárgyalások nem járnak eredménnyel, elvárjuk, hogy a 2003. November 25.-én az Országgyűlés által elfogadott önkormányzatok részére címzett 45 milliárd forint támogatásból kerüljön finanszírozásra a közszféra bérfejlesztése.

 

Bízunk Kisújszállás Város Önkormányzatának testületében, hogy megkeresve a lehetőségeket támogatják javaslatunkat. 

 

 

 

Kisújszállás, 2003. november 27.

 

 

 

/: Darvas Andrásné :/

városi .titkár

  

« Vissza
Vissza a főmenübe