109/2004. (V. 27.) önkormányzati határozat
Tárgy: Kisújszállás Városi Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról

Hatályon kívül helyezte a 156/2005. (IV.28.) sz. önkormányzati határozat.

109/2004.(V.27.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Városi Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete Kisújszállás Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatát jelen határozat melléklete szerint elfogadja.

 

A képviselő-testület saját tagjai közül a Közbeszerzési Bizottság tagjának megválasztja:

 

Palágyi Gábor polgármestert,

Szepesi Gyula alpolgármestert,

Sándor László pénzügyi bizottsági elnököt,

Ágfalvi János városfejlesztési bizottsági elnököt,

Szepesi Jenő települési képviselőt,

Molnár Imre települési képviselőt,

Szabó Lajos települési képviselőt.

 

Erről értesül:

1.Palágyi Gábor polgármester

2.Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

3.Közbeszerzési Bizottság tagjai

4.Polgármesteri Hivatal műszaki osztálya

5.Polgármesteri Hivatal gazdálkodási osztálya

 

 

K. m. f.

 

Palágyi Gábor s. k. Dr.Kittlinger Ilona s. k.

polgármester címzetes főjegyző

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2004. május 28.

 

 

(:Kacsó Sándorné:)

aljegyző

 

109/2004. (V.27.) sz. önkormányzati határozat melléklete

 

KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

KÖZBESZERZÉSI SZABÁLYZATA

 

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2003. Évi CXXIX. Törvény (a továbbiakban: Kbt.) 6. §-a alapján a Kisújszállás Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat), az Önkormányzat költségvetési szervei (a továbbiakban: Intézmények), mint ajánlatkérők által lefolytatott közbeszerzési eljárások eljárási rendjének megállapítására a következő Szabályzatot hozza:

 

I. fejezet 

Általános rendelkezések

 

1.

 

E szabályzat hatálya alá tartoznak a következő szervezetek 2.pont szerinti beszerzései:

 

  • Önkormányzat

  • Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

  • Önkormányzat intézményei beszerzései a 3. pontban leírt esetekben

·

2.

 

A szabályzat hatálya alá tartozó beszerzések: az 1. pont szerinti szervezet árubeszerzése, építési beruházása és szolgáltatása (továbbiakban együtt: közbeszerzés), ha azok értéke a közbeszerzés megkezdésekor a Kbtv-ben, illetve az éves költségvetési törvényben meghatározott összeget eléri, vagy meghaladja.

 

II. fejezet

 

Az Önkormányzat,

Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és - 3. pont szerinti - intézményei

közbeszerzési eljárásaiban részt vevő szervek

3.

 

1. Az Önkormányzat intézményeinél megvalósuló közbeszerzések esetében a közbeszerzési értékhatárt elérő cél-, címzett támogatásokkal, illetve pályázat útján elnyert feladattal, az ajánlatok döntés-előkészítésével az Önkormányzat Közbeszerzési Bizottsága (továbbiakban: Bizottság) foglalkozik. Az intézmények egyéb közbeszerzései esetében az intézménynél működő bizottság az intézményi közbeszerzési szabályzat előírásai alapján.

 

1. Az e szabályzatban meghatározott célok érvényesülésének biztosítása érdekében a közbeszerzési eljárás előkészítésével a Polgármesteri Hivatalnál az 5. pont szerinti Előkészítő Munkacsoport (továbbiakban: Munkacsoport) foglalkozik.

Ezen túl a polgármester külső szervet vagy személyt is megbízhat a közbeszerzési eljárás előkészítésével.

 

2. A közbeszerzési eljárás minden szakaszában vizsgálni kell, hogy az eljárásban résztvevővel szemben fennáll-e a Kbtv. 10.§-a szerinti valamely összeférhetetlenségi ok. Az eljárásban részt

 

2

 

 

vevő haladéktalanul köteles bejelenteni, ha vele szemben összeférhetetlenségi ok áll fenn, illetve az eljárás során összeférhetetlenség keletkezett. Az érintett az összeférhetetlenségről való tudomásszerzést követően az eljárásban nem vehet részt.

 

3. A kötelezettségvállaló döntéséig, illetve az eredményhirdetési eljárásig a közbeszerzési eljárásban résztvevő személyek a közbeszerzési eljárással, különösen a bizottság javaslatával kapcsolatos információkat nem hozhatnak nyilvánosságra.

 

4.

 

1. A szabályzat 1.pontjában meghatározott szervezetek, a 2.pontban rögzített értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű, az adott évre tervezett közbeszerzésekről - minden év március 20-ig - kötelesek a Kbtv. 5. §-a szerint a polgármestert tájékoztatni.

 

2. Az írásbeli tájékoztatóban az előzetes összesítést árucsoportonkénti bontásban kell szerepeltetni, és az árucsoportot külön jogszabályban meghatározott nómenklatúrára hivatkozással kell megadni.

 

Előkészítő Munkacsoport

 

5.

 

1. A Polgármesteri Hivatalnál működő Munkacsoport legalább 5 tagból áll. A Munkacsoport vezetőjét és tagjait a címzetes főjegyző - a polgármester egyetértésével - jelöli ki a Polgármesteri Hivatal szakemberei közül. A címzetes főjegyző jogi végzettségű munkacsoport tag megbízásával biztosítja a jogi előkészítést, jogi szakvélemény elkészítését. A Munkacsoport munkájában a közbeszerzésben érintett intézmény képviselője részt vesz.

 

2. A Munkacsoport feladatai:

  • a pénzügyi, költségvetési információk alapján javaslatot tesz az aktuális közbeszerzések ütemezésére és a közbeszerzési eljárás típusaira;

·

  • előkészíti, illetve elkészíti az ajánlati, részvételi felhívást, valamint a dokumentációt és jóváhagyásuk után gondoskodik a felhívások közzétételéről;

·

  • kidolgozza az érvénytelenségi és - a 2003. évi CXXIX. tv. 57.§. (2) bek. b./ pontjára figyelemmel - az elbírálási szempontokat, azokat jóváhagyásra a Bizottság elé terjeszti;

·

  • részt vesz az ajánlatok bontásában, gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről;

·

  • az alkalmatlanság, érvénytelenség és a kizárás jogszabályban, illetve az ajánlati, részvételi felhívásban, ajánlati dokumentációban előre meghatározott szempontjai szerint vizsgálja az ajánlatokat és javaslatot tesz az alkalmatlanság, érvénytelenség megállapítására, vagy a kizárásra;

 

  • az érvényes ajánlatok elbírálásához szakvéleményt készít, illetve készíttet - szükség szerint - külső szakértő bevonásával;

 

  • az érvényes ajánlatok összevetését elkészíti az előzetesen megállapított elbírálási szempontok szerint és elvégzi az ajánlatok értékelését, illetve javaslatot tesz a többi, érvényes ajánlat sorrendjének kialakítására;

 

3

 

  • végzi a közbeszerzéssel kapcsolatos valamennyi szakmai és adminisztrációs feladatot a Munkacsoport vezetője útján (a közbeszerzési tervtől az éves statisztikai összegzés elkészítéséig);

 

  • a Munkacsoport vezetője, vagy bármely tagja, továbbá a beszerzésben érintett intézmény vezetője tanácskozási joggal részt vesz a Bizottság ülésén és a Bizottság részére a szükséges felvilágosítást megadja.

·

3. A Munkacsoport a beérkezett ajánlatokat a lehető legrövidebb idő alatt, legkésőbb az ajánlattételi felhívásban megjelölt időpontig javaslatával előkészíti és a Közbeszerzési Bizottság elé terjeszti.

 

4. A Munkacsoport az ajánlatok bontásáról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza:

- a jegyzőkönyv felvételének adatait (hely, időpont, tárgy),

- a jelenlévőket,

- annak tényét, hogy felbontás előtt a jelenlévők a zárt ajánlatok sértetlenségéről meggyőződtek,

- érkezési sorrendben a határidőben beérkezett ajánlatok egyenkénti felbontásának a tényét, a Kbtv. szerint ismertetni rendelt adatokat,

- annak bejelentését, hogy az ajánlatkérő az eljárás további szakaszában (a részletes vizsgálat, értékelés során) dönt az alkalmatlanság, érvénytelenség, kizárás kérdéseiben.

 

5. Az elbírálási határidőre figyelemmel a Munkacsoport vezetője írásos előterjesztéssel kezdeményezi a Bizottság összehívását. Az írásos előterjesztés része a munkacsoport, illetve szükség szerint külső szakértő által készített jogi, műszaki, szakmai-ágazati szakvélemény.

 

6. Tárgyalásos eljárás esetében az írásos előterjesztést - értelemszerűen - a munkacsoport jelenlévő vezetőjének, vagy megbízott tagjának jegyzőkönyvbe vett nyilatkozata pótolja.

  

Közbeszerzési Bizottság

 

6.

 

1. Az Önkormányzat Közbeszerzési Bizottsága 7 főből áll.

 

2. A Bizottság elnökét, alelnökét, tagjait az Önkormányzat választja meg saját tagjai közül.

 

3. A Bizottság elnökét akadályoztatása esetén az alelnök teljes jogkörrel helyettesíti.

 

4. A Bizottság határozatképes, ha tagjai közül legalább 4 fő jelen van. Szavazni igennel vagy nemmel lehet, eljárást lezáró döntés esetén a bírálati lap kitöltése útján.

 

5. A Bizottság ülését a Bizottság elnöke (alelnöke) írásos meghívóval, az előterjesztések megküldésével hívja össze. A meghívót és az előterjesztést - lehetőség szerint - az ülés előtt 3 nappal kell megküldeni.

 

6. Ha az eljárás körülményei (határidők, résztvevők száma) indokolják, a meghívó és az előterjesztés rövid úton, faxon vagy elektronikus levélben is megküldhető. Ha a rövid határidőre tekintettel a Bizottság határozatképessége egyébként nem biztosítható, akkor a bírálati lapok fax útján történő megküldésével is leadható a szavazat, amennyiben a döntéshez szükséges összes információ megküldhető az előterjesztés mellett. A szavazásnak ekkor is egyidejűleg (legkésőbb a Bizottsági ülés végéig) kell megtörténnie.

 

4

 

7. Tárgyalásos eljárás esetében az előterjesztésre, a bizottság döntési javaslatára vonatkozó szabályok tekintetében az 5. pont (7) bekezdésében leírtak értelemszerűen alkalmazandóak.

 

8. A Bizottság üléseiről az elhangzottak lényegét, valamint a javaslatot és annak indoklását szó szerint tartalmazó jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvet az elnök, távollétében az alelnök írja alá. A jegyzőkönyv részét képezik a bizottsági tagok írásos véleményét tartalmazó, a Kbtv. 8. §-a szerinti bírálati lapok.

 

9. A Bizottság egyszerű többséggel, az eljárást lezáró döntés esetében név szerinti szavazással, zárt ülésen alakítja ki javaslatát. A zárt ülésen a bizottság tagjain kívül a címzetes főjegyző, a munkacsoport vezetője és a jegyzőkönyvvezető vehet részt.

 

10. A Bizottság véleményezi: 

  • a pénzügyi, költségvetési információk alapján az aktuális közbeszerzési terveket, az alkalmazott közbeszerzési eljárás típusát, esetenként az egyes közbeszerzésekre vonatkozóan az ajánlati felhívás lényeges tartalmát, az eljárás során alapvetőnek tartott szempontokat és ezeket jegyzőkönyvben rögzíti, figyelemmel a Kbtv. 42.§-ára is;

·

  • a dokumentációval egyidejűleg az ajánlattevők alkalmassági kritériumait, az ajánlatok érvénytelenségi szempontjait, valamint az ajánlatok értékelésének és elbírálásának elveit.

 

·

11. A Bizottság javaslatot tesz:

  • az elbírálás során az egyes ajánlattevők - szükség szerinti - alkalmatlanná nyilvánítására, az egyes ajánlat(ok) - szükség szerinti - érvénytelenségének kimondására,

  • a nyertes ajánlat(ok)ra, illetve az érvényes ajánlatok sorrendjére;

·

1. A Bizottság az írásos javaslatát a kötelezettségvállaló részére megküldi. A Bizottság elnöke, vagy megbízott tagja a kötelezettségvállaló döntését követően lefolytatja az eredményhirdetési eljárást.

 

 

A kötelezettségvállaló 

7.

 

1. A kötelezettségvállaló a Bizottság javaslatára alapozva dönt a 6. pontban meghatározott kérdésekben és vállal kötelezettséget.

 

2. Amennyiben a kötelezettségvállaló nem ért egyet a Közbeszerzési Bizottság javaslatával, vagy szavazategyenlőség miatt nem született bizottsági javaslat, úgy a javaslat kézhezvételét követő 3 munkanapon belül indoklásával egy alkalommal visszaadhatja felülvizsgálatra az ügyet. A Bizottság 3 munkanapon belül újabb javaslatot készít.

 

3. A kötelezettségvállaló a Bizottság javaslatától eltérő tartalmú határozatot is hozhat. Ilyen, a bizottsági állásfoglalást megváltoztató határozat esetén a kötelezettségvállalót terheli a döntéssel kapcsolatos felelősség és az esetleges jogkövetkezmények.

 

5

 

III. fejezet 

Ellenőrzés

 

8.

 

A 2. és 3. pont szerinti közbeszerzési eljárások munkafolyamatba épített ellenőrzéséről a címzetes főjegyző jogi végzettségű köztisztviselő megbízásával gondoskodik. A Hivatal belső ellenőre pedig vizsgálati program alapján vizsgálja az eljárásokat. 

Iratkezelés

 

9.

A közbeszerzési eljárásban eljárásonként külön iktatási számon, a ki- és bejövő iratokat, az előkészítő bizottsági anyagokat, jegyzőkönyveket, a szerződést, valamint a teljesítéséhez kapcsolódó iratokat külön-külön alszámon kell iktatni. Az iratokat a Kbtv. 7. §-a alapján az eljárás lezárásától, illetőleg a szerződés teljesítésétől számított 5 évig meg kell őrizni. Egyebekben a Kisújszállás Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának iratkezelési szabályzatáról szóló 14-3/2002. számú jegyzői utasításban foglaltak az irányadóak.

 

 

Értelmező rendelkezések

 

10.

 

1. Ajánlatkérő: az Önkormányzat, az Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és az Önkormányzat intézménye képviseletét ellátó vezető.

 

2. Kötelezettségvállaló: az Önkormányzat, az Önkormányzat Polgármesteri Hivatala és az Önkormányzat intézménye nevében - a hatályos jogszabályokban, illetve az SZMSZ-ben, a vagyonrendeletben és a beruházások rendeletében megjelölt - kötelezettségvállalásra jogosult személy.

 

3. Ajánlatkérő nevében eljárnak: az ajánlatkérő megbízása alapján a közbeszerzési eljárásba bevont személyek.

 

 

Záró rendelkezések

 

11.

 

1. Ez a szabályzat 2004. május 1-től lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépése után megkezdett beszerzésekre kell alkalmazni.

 

2. Az e szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a Kbtv. rendelkezései az irányadók.

  
« Vissza
Vissza a főmenübe