284/2004. (XI. 25.) önkormányzati határozat
Tárgy: a 2005. évi költségvetési koncepció elfogadásáról
 

284/2004. (XI.25.) számú önkormányzati határozat

a 2005. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete megtárgyalta és elfogadta a 2005. évi költségvetési koncepcióját és úgy dönt, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni:

 

A képviselő-testület a 2005. évi költségvetés tervezése során 120 millió forint működési hitellel számol.

1. A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a CKÖ-vel.

 

2. a.) Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során biztosítani kell a működtetést, a bevételek teljes körű feltárását. A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adók önkormányzati rendelet mértéke szerinti, a gépjárműadó jogszabály szerinti bevételekkel, a piaci helypénz 5 %-os emelésével, a működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 5 %-os növekedésével kell számolni.

A képviselő-testület a helyi iparűzési adó mértékét 1,8 %-ról 2 %-ra emeli, a magánszemélyek kommunális adójának mértékén és a mezőőri járulék mértékén nem változtat.

A szakképzési támogatást a 2004. évi teljesítéshez viszonyított 90 %-os mértékben kell tervezni.

 

b.) Felhalmozási bevételek:

· Felhalmozási célú pénzmaradványok: a 2004. évben tervezett, de 2005. évre áthúzódó kifizetések fedezeteként kell kezelni.

· Ingatlanértékesítések

Értékesíteni kell a 2004. évben már értékesítésre szánt következő ingatlanokat:

- Sallai telepi iskola (Esze T. u. 23.)

- Magyarhertelendi úttörőtábor,

- Szociális Otthon melletti, 776 hrsz-ú ingatlan

- a volt Lóger célját szolgáló ingatlan

- Deák F. utcai épületegyüttes (1790,1784 hrsz.)

- Deák F. u. 10. szám alatti VG. Kft. használatában lévő 1783 hrsz-ú ingatlan

- Egyéb ingatlanok eladása (PLUS Áruház mögötti, illetve a Téglagyár utcán kialakítható telkek a rendezési terv módosítását követően)

· Osztalék és hozambevételek: a gazdasági társaságokban lévő érdekeltségek alapján, a várható 2004. évi gazdasági eredmény kalkulációja szerint számításba kell venni

· Lakossági közműfejlesztési hozzájárulás

· Fejlesztési hitel felvétel: az Ötv szerint kiszámított hitelfelvételi korlát szerint, az önkormányzat fizetőképességét figyelembevételével tervezhető.

· Pályázati források:

A már megnyert támogatások tervezése mellett a saját erő szükséglet csökkentés érdekében a pályázati lehetőségeket maximálisan figyelembe kell venni.

3. A központi költségvetési források számbavételénél - az előző év (2004.) adatait összehasonlító módon tartalmazó - az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesenben és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni. A 2004. évi tényleges bevételeket figyelembe kell venni a 2005. évi költségvetés bevételeinek tervezésekor.

 

2

 

4. Önkormányzati szinten a működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni. Ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2005. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni.

 

5. Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi döntést igényel. (Az SzMSz 2.számú melléklete)

 

6. Személyi juttatások tervezésére vonatkozó szempontok:

a.) A mezőőri feladatok ellátását, az eddigi 9 fő helyett 8 fővel kell biztosítani, az önkormányzat ezen túl nem lát lehetőséget további létszámcsökkentésre

b.)  

ba.) A Szociális Gondozási Központnál az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 2. melléklete I/2/a. pontja által 2005. december 31-ig előírt gondozási létszámot 1 fővel 2005. december 1 napjától lehet tervezni.

bb.) A Művelődési és Ifjúsági Központ a 268/2004. (X.28.) sz. önk. határozat alapján 0,5 fő létszám emelést tervezhet

c.) A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt kötelező bérfejlesztéseket kell tervezni. A béreken felül a 2005. január 15-én esedékes 13. havi illetményt biztosítani kell.

d.) Az önkormányzat fizikai állományú dolgozóinak bérfejlesztése megegyezik a közszféra tervezési irányelvével. Többletforrásra tervezhető bér!

e.) A szociális gondozói díj az SZJA törvényben meghatározott adóterhet nem viselő járandóság összegével tervezhető, továbbá az SZJA törvény 1. számú melléklet 8.19. pontja szerinti csekély értékű ajándék összege is tervezhető.

f.) Valamennyi önkormányzati intézményben és a polgármesteri hivatalban a természetben nyújtott étkezés összegét a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII.. törvény alapján adómentesen nyújtható összeggel azonosan kell tervezni.

g.) Illetményelőleg céljára valamennyi intézménynél és polgármesteri hivatalban az éves rendszeres személyi juttatás előirányzatának 1,0 %-a adható a dolgozók részére külön intézményi belső szabályzat szerint.

h.) Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni:

Amennyiben az üres álláshely határozott időre be van töltve, akkor azzal a bérrel kell tervezni, amennyiben túlmunkában látják el az üres állásra eső órákat, azt túlóra díjjal kell tervezni.

i.) Az ágazati törvényben szakmai követelményben szereplő létszámot a finanszírozás biztosításának időpontjára lehet tervezni 

7. Kincstári finanszírozás folytatódik. Fejleszteni kell a munka szakmai tartalmát, tartalmi elemeit. A város szintű gazdálkodás feltételeinek megteremtése, a pénzügyi, számviteli munka korszerűsítése érdekében a Polgármesteri Hivatal költségvetésében az átállás technikai és pénzügyi feltételeit biztosítani kell kistérségi vagy egyéb pályázati lehetőségek kihasználásával.

 

8. Az oktatási intézményeknél az önkormányzat csak a mindenkori hatályos közoktatási törvényben meghatározott kötelező feladatokat finanszírozza. A személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok számának figyelembevételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, ezen túl csak önkormányzati határozattal, arra konkrét hivatkozással, illetve a pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön. A tervezés során a

 

 

3

 

módosított közoktatási törvényből kell kiindulni. A nem pedagógus munkakörben dolgozók személyi juttatásainak tervezéséről külön kimutatás készüljön.

 

9. A szociális intézményeknél a személyi juttatásokat szakmai dolgozók és intézményüzemeltetési dolgozók tekintetében külön-külön kell tervezni.

10. A dologi kiadások tervezése során

a) a közüzemi kiadások naturális mutatók alapján , az előző 3 év átlagából (2002-2003-2004.) meghatározott mennyiségi adatok alapján a várható árakon tervezhetők,

b.) a naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások az előző 3 év átlagából (2002-'03-'04.) számított mennyiségi adatok alapján a várható infláció mértékével növelt összegben (infláció mértéke 4,5 %) vehetők számításba. Az élelmezési feladatot is ellátó intézmények esetén a számítás alapja a jóváhagyott nyersanyagnorma és a tervezett ételadag mennyisége.

c.) az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2004. évi, egyszeri céljellegű juttatással csökkentett teljesítési adatnak megfelelő összegben - számításba véve az értékesítéshez kapcsolódó befizetendő ÁFA összegének változását is - tervezhetők,

d.) az intézményeknél az ingatlan karbantartást nem bázis szemlélettel, hanem - az épületek állagától függően- intézményenként differenciáltan kell tervezni.

e.) A Jermy Gusztáv gyűjtemény ápolására az önkormányzat 2005. évben 300.000.- Ft-ot biztosít.

f.) A munkaruha juttatásról az önkormányzat külön határozattal dönt.

g) 2 db digitális fényképezőgépet a közterület-felügyelőknek, 1 db digitális fényképezőgépet a mezőőröknek biztosítani kell.

h.) A Piaccsarnok belsőtér burkolatát fokozott karbantartásként tervezni kell.

 

11. A Szociális Gondozási Központ alapító okiratát felül kell vizsgálni, az ellátottak köre a kisújszállási lakosokra terjedjen ki és a férőhelyek számát távlatokban csökkenteni kell.

 

12. A 2005. évi képviselői keretet 250 ezer Ft/települési képviselő összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében, mind a 18 települési képviselő esetén.  

13. A kommunális feladatok tervezése során:

a.).Az önkormányzati törzsvagyonba tartozó szilárd burkolatú belterületi utak felújítását a központi támogatási lehetőséggel kiegészítve kell elvégezni. Ehhez saját erőként az 2004. évi költségvetésben utak karbantartására fordított teljesítési adatot biztosítani kell.

A következő évben a járdafelújításokat kiemelten kell kezelni.

 

b.) A szemétszállítás és ártalmatlanítás és az évi egyszeri lomtalanítás költségét egész évre tervezni kell. Feladatellátó a Városgazdálkodási KFT.

 

c.) A parkgondozás tervezésekor felül kell vizsgálni a jelenleg ellátott területet és tervezni kell a

zöldterület fenntartás bővítését.

 

d.)A strandfürdő 2005.évi nyitásához a fürdő területének parkosítását az Erzsébet Gyógy-és Strandfürdő költségvetésében kell tervezni.

 

e.) A belterületi földutak, valamint a lakott külterületi földutak (Márialaka, Csorba) járhatóságának biztosítását kiemelten kell kezelni, összegét a 2004.évi tényadatokkal kell tervezni.

 

14. Társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegét felső korlátként kezelve a várható rászorultak száma alapján, szociális ellátási módonként külön-külön kell tervezni. Kiemelt figyelmet kell fordítani a segélyezés helyetti közcélú foglalkoztatás, alkalmi munkavállalás kiterjesztésére, valamint a közérdekű munkát vállalók

4

 

teljes körének foglalkoztatási lehetőségét meg kell teremteni. E területen is fel kell használni a 2004. évi tapasztalatokat. Az ehhez szükséges fedezetet a közvetlen állami hozzájáruláson túl ki kell egészíteni a szociális célra kapott keretből. 

 

15. A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat, és a már önkormányzati határozatokkal eldöntött feladatokat kell elsődlegesen számításba venni:

 

a.) 2003. évről áthúzódó kötelezettségvállalások:

  1. Ivóvízminőség javításhoz kapcsolódó vízhálózat rekonstrukciójának vízjogi engedélyezési tervének elkészítése (2003. XII.17-én megkötött szerződés alapján) 1.884.000

 

b.) 2004. évről áthúzódó fejlesztések, felújítások saját erő forrásigénye:

  1. I/a, I/b öblözetben a szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése (céltámogatás)

Kivitelezés, műszaki ellenőrzés díja: céltámogatás kezelési költsége

(Ki kell számolni az új bekerülési költséget, ennek 40 %-a a céltámogatás, a bekerülési költség 60 %-át kell társulati és önkormányzati hitellel biztosítani. A társulati hitel összege változatlan,, és a fennmaradó összeg az önkormányzati saját erő összege)

  1. Strandfürdőben folyó rekonstrukciós munkák

· Úszómedence rekonstrukció 2005. évi üteme (TUC pályázat)

· 1,40-es medeÜBnce rekonstrukció 2005. évi üteme:

· Gyerekmedence felújítása (döntés a november 26-i ülésen).

· Műszaki ellenőrzés díja:

  1. Széchenyi úti középiskolai kollégium szociális helyiségei felújítás (CÉDE pályázat)

· Kivitelezés, műszaki ellenőrzés

  1. Lehel-Hajnal-Vörösmarty és Pólya utcai útépítés (TEKI pályázat)

· Kivitelezés, műszaki ellenőrzés 2005. évi üteme

  1. Településrendezési terv módosítás

  2. Bakondi és Társa Kft.-vel megkötött műszaki ellenőri szerződés 2005. évi üteme

 

c.) 2004-ban megpályázott nyert pályázatok, 2005-ben induló beruházások saját erő forrásigénye:

IV. öblözetben szennyvízcsatorna-hálózat építés (céltámogatás)

· Kivitelezés 2004-2005. évi üteme

· Műszaki ellenőrzés díja

· Közbeszerzési eljárás költsége

 

d.) 2004- évben benyújtott de még el nem bírált pályázatok saját erő forrásigénye:

1. Zöld Forrás pályázatok:

· A szelektív hulladékgyűjtő rendszerek kiépítése

· Fásítás

· Illegális szemét begyűjtése

2. Városháza tetőszerkezet szakaszos felújítása

3. KIOP pályázat a II/A, II/b, III/a öblözetben a szennyvízcsatorna-hálózat kiépítésére

a szennyvíztisztító telep rekonstrukciójára

· Kivitelezés

· Kiviteli terv készítés

 

e.) 2005. évre benyújtandó pályázatok tervezett saját erő forrásigénye:

Ivóvízminőség-javító program

 

5

 

2.Belterületi útépítések több évre ütemezetten, lakossági önerő bevonásával, pályázattal, a következő, építési engedéllyel rendelkező utak tervezhetők: az Ostrom u., Kuruc u., Sugár u. 60.-as zug, Esze Tamás u., Lehel u., Lehel u.-Nagy Imre u. közötti szakasza, Deák Ferenc út 29-es zugban.

3. Ipari Park cím elnyeréséhez

· Területvásárlás

· Pályázat elkészítésének költsége

4. Szennyvízcsatorna-hálózat építés céltámogatási pályázat előkészítése a II/a, II/b és a III/a öblözetben

5. Szennyvízcsatorna-hálózat építés a még hiányzó öblözetekben, a (II/a, II/b, III/a) és a szennyvíztisztító telep rekonstrukciója címzett támogatási pályázathoz beruházási koncepció összeállításának költsége

6. Széchenyi úti Középiskolás Kollégium rekonstrukciójához címzett támogatás igénylését megelőző beruházási koncepció összeállításának költsége

7. Mozi épületének többfunkciós művelődési és kulturális központként történő átalakításához címzett pályázat benyújtását megelőző beruházási koncepció elkészítése

8 Szelektív hulladékgyűjtő szigetek kialakítása (lehetőség szerint minél több).

9. Szelektív hulladékgyűjtő jármű beszerzése vagy bérlete, illetve közös vásárlása kistérségi összefogással.

10. 4 db közterületi játszótér EU komfort kiépítése (Gazdasági Program)

f.) Egyéb - fejlesztési feladatok:

  1. Közterületi és intézményi játszóterek felülvizsgálata (a 78/2003.(XI.27.) GKM rendelet 9. § (1) bekezdése szerint 2005. június 31-ig kötelező elvégeztetni)

  2. Az Erdő, Téglagyár, Táncsics utca útterveinek engedélyeztetése, és a következő utak tervének elkészíttetése: Nefelejcs, Sallai, Báthory, Zsodoma, a Báthory utcától a Zsodoma u. 19. számig, Apaffi, Megyeri, Gaál Kálmán, a Bajcsy-Zs. és a Jókai u. között , Lomb utca.

  3. Közvilágítási hálózat kiépítése a Nagy I.u. 8. Sz. zugban

  4. A hulladéklerakó további működtetésére és fenntartására készült Programtervből adódó feladatok. (206/2004.(VIII.26.) sz. önkormányzati hat.) a Közép-Tisza Vidéki Környezetvédelmi Felügyelőség 34-15/2003. és az ezt módosító 34-17/2003. számú határozatában foglaltakra készített Programterv szerint

  5. Régi hulladéklerakó-telep felülvizsgálatának elvégzése a Közép-Tisza Vidéki Környezetvédelmi felügyelőség 6136-27/2004. számú határozati kötelezése alapján (határidő: 2005. december 31.)

  6. Lehetőség szerint valamennyi önkormányzati intézmény akadálymentesítése (Jogszabály szerinti határidő:2005. január 1.)

  7. A Csónakázó tó tisztítását, iszaptalanítását el kell végezni, erre a célra 5 millió. Ft tervezése szükséges.

 

16. Az önkormányzat általános tartalékot 3 millió Ft-ot tervez 2005 évre.

 

17. 2005. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési hitelállomány növelését, ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek. A működési hiány lehetőleg ne legyen több 120 millió forintnál.

 

18. Az egyéb szervek támogatását - a 2004. évi eredeti előirányzat mértékével kell tervezni .

A helyi sporttevékenység támogatására a sportalap a 2004. évi eredeti előirányzat összegével tervezhető előirányzat.

A " Kisújszállás közművesítésének fejlesztéséért" Alapítvány támogatására 10 millió forint összegben kell tervezni.

6

 

19.Egyéb tervezési feladatok:

a.) A költségvetés készítését a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet 29. §-ában előírt szerkezetben kell előkészíteni, melynek része az előirányzat felhasználási ütemterv is.

 

b.) Intézményenként készüljön megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.  

c.) A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatás díjának önkormányzati rendelet szerinti támogatását tervezni kell.

 

d.) A települési folyékony hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatás díjának önkormányzati rendelet szerinti támogatását tervezni kell.

 

e.)Belvízvédelmi feladatokra 14.000.000.- Ft-ot kell tervezni.

 

f.) Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázati Rendszer 500.000 Ft-ot kell tervezni.

 

g.) Játszótéri eszközök biztonsági követelményeknek való megfeleléséhez szükséges 2 millió forint forrást pályázati önerőként betervezni.

 

h.) Az ipari park cím elnyeréséhez szükséges terület megvásárlásához a fedezetet és a közművek tervezési költségeit tervezni kell.

 

i.) A Városháza akadálymentesítése legalább a magas földszintig (tervezés és kivitelezés) .

 

j.) A Városháza tetőszerkezet és tetőfedés szakaszos felújítása, a pályázati lehetőségek maximális kihasználásával.

 

k..) Helyi tájékoztatás keretében helyi rádió, tv szerkesztőségének megindítása.

 

l.)Taneszköz fejlesztésre 3 millió forint tervezése szükséges.

 

m.) A következő évben a testvérvárosi kapcsolatok kiadásait a 2004. évi tényadatok 20 %-os csökkentésével kell tervezni.

 

 

20. Az önkormányzat 120 millió forint működési hiány esetén megvizsgálja, hogy fennállnak-e az ÖNHIKI feltételei; ha lehetséges, pályázatot nyújt be a forráshiány enyhítésére.

 

 

21. Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.

 

 

 

  

7

 

22. A 2005. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2005. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön,.

Határidő: 2005, január 31.

Felelősök : Palágyi Gábor polgármester

Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

 

23. A Cigány Kisebbségi Önkormányzatot a települési önkormányzat - az állam által juttatott központosított előirányzaton túl - 440 eFt. öszeggel támogatja.

 

 

 

Erről értesül:

1./ Palágyi Gábor polgármester

2./ Szepesi Gyula alpolgármester

3./ Papp Erika Magdolna alpolgármester

4./ Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

6./ Önkormányzati intézmények vezetői

 

Kmf.

Palágyi Gábor s. k. Dr.Kittlinger Ilona s. k.

polgármester címzetes főjegyző

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2004. november 30.

 

 

 

(:Kacsó Sándorné:)

aljegyző  

« Vissza
Vissza a főmenübe