154/2010. (V. 25.) önkormányzati határozat
Tárgy: a kisújszállási szociális és gyermekjóléti intézmények átadásáról szóló megállapodás módosításáról


154/2010. (V.25.) számú önkormányzati határozat
a kisújszállási szociális és gyermekjóléti intézmények átadásáról szóló megállapodás módosításáról

1./ Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az egyszer módosított 5771/2008. számú a Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ és a Városi Bölcsőde intézmény a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulásnak történő átadásáról szóló megállapodást e határozat 1. számú mellékelte szerint módosítja.

2./ A megállapodás módosításának aláírásával a képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert.
Határidő: 2010. június 15.
Felelős: Kecze István polgármester


Erről értesül:
1./ Kecze István polgármester
2./ Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
3./ Polgármesteri Hivatal Intézményi Osztálya
4./ Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás
5./ Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ


 

 

 

 

 


 

 

Iktatószám:
154/2010. (V.25) számú határozat 1. számú melléklete


M e g á l l a p o d á s


amely létrejött a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás), 5300 Karcag, Kossuth tér 1. (képviselője: dr. Fazekas Sándor elnök) és Kisújszállás Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat), 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. (képviselje: Kecze István polgármester) között az Önkormányzat kötelező feladatát képező szociális alapellátásának, gyermekjóléti ellátásának (gyermekjóléti szolgálat és bölcsőde) és az Önkormányzat nem kötelező feladatát képező idősek bentlakásos ellátásának a Társulás részére történő átadása tárgyában megkötött az 5571-2/2008. számú megállapodással módosított 5571/2008. számú megállapodás (továbbiakban: Megállapodás) módosítására a következő feltételekkel:

1./ A Megállapodás 2. pontja helyére a következő rendelkezés lép:

„2./ A Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ Intézmény (továbbiakban: Intézmény) részére járó normatív támogatást és a kistérségi kiegészítő normatívát – az Intézmény adatszolgáltatása alapján - a Társulás, mint fenntartó igényli meg. Az Intézmény jelzése alapján a Társulás gondoskodik a normatíva évközi lemondásáról és annak a zárszámadás keretében történő év végi elszámolásáról. Az Intézmény hibás adatszolgáltatása, jelzése miatt jogtalanul igénybe vett támogatás után esetlegesen fizetendő igénybevételi kamat az Intézményt terheli.
A Társulás az éves beszámolójában a normatív állami hozzájárulások elszámolását köteles bemutatni, és az Intézmény pénzmaradványában érvényesíteni, oly módon, hogyha a mutatószámok alapján az Intézmény részére többlettámogatás jár, az teljes egészében jóváhagyott pénzmaradványként az Intézmény következő évi költségvetését módosítsa. Mutatószám elmaradás esetén a visszafizetendő normatív támogatás az Intézményt terheli.
Amennyiben az Intézménynek a normatív támogatás elszámolása során visszafizetési kötelezettsége keletkezik, az intézmény következő évi költségvetésének módosítására a költségvetés elfogadására vonatkozó, a 3. pontban megfogalmazott eljárást kell alkalmazni.”


2./ A Megállapodás 3. pontja helyére a következő rendelkezés lép:

„3./ Az Intézmény bevételei, állami normatív és kistérségi kiegészítő normatív támogatása által nem fedezett kiadások fedezetét – a Kisújszállás képviselő-testülete által elfogadott költségvetési rendelet szerint elfogadott összegben, - havi egyenlő részletekben az Önkormányzat átadja a Társulásnak. A Társulás köteles az Intézmény éves költségvetés-tervezetének elfogadása előtt az Önkormányzat előzetes egyetértését beszerezni. Amennyiben az Önkormányzat nem ért egyet az Intézmény költségvetésével a Felek kötelesek egyeztetni, amelybe kötelesek bevonni az Intézmény vezetőjét. Az Intézmény költségvetésének kötelező eleme – a Társulás által megigényelt normatíva felosztását követően - az Intézmény részére járó állami normatív támogatás és az ahhoz kapcsolódó mutatószámok bemutatása.
A Társulás köteles az Intézmény által nyújtott szolgáltatások térítési díját szabályozó határozat elfogadása előtt az Önkormányzat polgármesterének egyetértő nyilatkozatát beszerezni. Amennyiben az Önkormányzat polgármestere és a Társulás nem ért egyet az Intézmény által nyújtott szolgáltatások térítési díját szabályozó határozat tervezettel a Felek kötelesek egyeztetni, amelybe kötelesek bevonni az Intézmény vezetőjét.
A Társulás kötelezi magát, hogy az Intézmény gazdálkodása során a takarékosság és a jó gazda gondossága elveket érvényesíti.”


3./ A Felek a Megállapodás 5. pontját a következőkkel egészítik ki:

Az ingyenes használatra – az 1.sz. melléklet szerint - átadott befektetett eszközök az Önkormányzat könyvviteli nyilvántartásában maradtak. Az Intézmény jogelőd intézményeinek (Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ és a Városi Bölcsőde intézmények) használatában lévő, csak mennyiségben nyilvántartott eszközök, anyagok és a kimutatott költségvetési tartalék a Társulás tulajdonába kerültek. A Társulás által megvalósított, az ingyenes használatra átadott vagyont érintő értéknövelő beruházás könyv szerinti értékét a Társulás az üzembe helyezés után térítésmentesen köteles átadni az Önkormányzatnak. Kivételt képez az a fejlesztés, amelynek megvalósításához – az Önkormányzati forráson kívül –Európai Uniós illetve hazai támogatás kapcsolódik. Ebben az esetben a nyilvántartásra a támogatási szerződésben foglalt rendelkezések az irányadók. Az Európai és hazai támogatással megvalósuló beruházásokkal kapcsolatosan a Társulás és az Önkormányzat egyedi megállapodást köt.
Az egyéb – az Intézmény költségvetésében jóváhagyott és megvalósított - beruházások nyilvántartásáról és a mérlegben történő szerepeltetéséről az Intézmény gondoskodik.

Amennyiben az Önkormányzat az Ötv. 115. §. (5) bekezdésére tekintettel a jelen megállapodással átadott feladatok továbbiakban saját hatáskörben történő ellátásáról dönt, úgy - a visszavétel időpontjában – az Intézmény könyvviteli nyilvántartásában szereplő eszközök az Önkormányzat tulajdonába az átadó-átvevő leltár alapján térítésmentesen visszakerülnek.
A használatra átadott vagyonban bekövetkezett változást - az Intézmény jelzése alapján - a Társulás a változás bekövetkezésétől számított 5 napon belül köteles jelenteni a tulajdonos Önkormányzatnak. Az Önkormányzat gondoskodik a változás nyilvántartásokban történő átvezetéséről.
Az ingyenes használatra átadott vagyon leltározását az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló, többször módosított 21/2004. (IV.20.) önkormányzati rendelet 11. §. (1) bekezdésében foglaltak szerint kell végrehajtani, melynek időpontjáról értesíteni kell az Önkormányzatot. Az Önkormányzatnak joga van a leltározási bizottságba egy fő ellenőrt delegálni. A leltározást minden év december 31-ig végre kell hajtani, a leltárkimutatást tárgyévet követő hó 15. napjáig egyeztetésre meg kell küldeni a tulajdonos Önkormányzat részére. A leltározás az Intézmény leltározási szabályzatában foglaltak szerint és bizonylatokkal történik, de biztosítani kell, hogy a leltárkimutatásban szereplő adatok a tulajdonos Önkormányzat analitikus nyilvántartásához egyértelműen beazonosíthatóak legyenek. Abban az évben, amikor nem kötelező a mennyiségi felvétel, egyeztetéssel kell leltározni. Az egyeztetéssel történő leltározáshoz a tulajdonos Önkormányzat az analitikus nyilvántartás adatai alapján listát küld az Intézmény részére, melyet az egyezőség esetén cégszerű aláírással visszaigazol.
A leltáreltérések rendezéséről a felek egyedileg megállapodnak.

4./ A Megállapodás jelen megállapodással nem érintett rendelkezései változatlanul érvényesek és alkalmazandók.

5./ A Felek jelen szerződést elolvasták és mint akaratukkal mindenben megegyezőt írták alá.


Karcag, 2010. …………………..

……………………………………….
Társulás cégszerű aláírása

Kisújszállás, 2010. …………………….

……………………………………….
Önkormányzat cégszerű aláírása

 

« Vissza
Vissza a főmenübe