327/2010. (XI. 30.) önkormányzati határozat
Tárgy: a 2011. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

 

327/2010. (XI.30.) számú önkormányzati határozat

a 2011. évi költségvetési koncepció elfogadásáról

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a 2011. évi költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni:

 

 

 

BEVÉTELEK

I.

 

 

Működési bevételek

 

 

1.

 

Intézményi működési bevételek

 

 

 

a)

Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során biztosítani kell a működtetést, a működési bevételek teljes körű feltárását.

 

 

b)

A működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 3,2 %-os növekedésével kell számolni. Saját bevételek előirányzata megállapításához a 2010. évi tényleges bevételeket – az egyszeri bevétellel korrigálva - kell figyelembe venni a 2011. évi költségvetés bevételeinek tervezésekor. 

 

 

c)

Törekedni kell a bevételek teljes körű beszedésére, az előző évben keletkezett hátralékok behajtása érdekében a szükséges lépéseket meg kell tenni.

 

 

d)

Az önkormányzat a mezőőri járulék növelését nem tervezi, a bevételt a többször módosított 12/1998. (VII. 1.) önkormányzati rendelet alapján kell figyelembe venni.

 

 

e)

A bevételek növelése érdekében az üresen álló önkormányzati ingatlanok hasznosítására (bérbeadás illetve eladás) lépéseket kell tenni.

 

 

f)

A kötvényforrás befektetéséből származó kamatbevételből a működési célú hitelkamatok kiadásainak fedezetét az önkormányzat működési célra hagyja jóvá.

 

2.

 

Helyi adó, átengedett központi adóbevételek, bírságok

 

 

 

a)

A képviselő-testület a helyi adók mértékén nem tervez változtatást.

 

 

b)

A helyi adóbevételeket, a termőföld bérbeadásából származó jövedelemadót, a gépjárműadót, talajterhelési díjat és a pótlékok, bírságok összegét a 2010. évi teljesítés szintjén kell tervezni.

 

3.

 

Normatív támogatások

 

 

 

a)

A központi támogatásokat az elfogadott költségvetési törvény alapján kell tervezni.

 

 

b)

Az Önhibáján kívül hátrányos helyzetű önkormányzatok támogatására eredeti előirányzat nem tervezhető, de a működési hiány mérséklése érdekében az önkormányzat 2011. évben két alkalommal nyújt be igényt a támogatás elnyerésére.

 

4.

 

Támogatásértékű kiadások, államháztartáson kívülről átvett pénzeszközök

 

 

 

 

Támogatásértékű bevételként meg kell tervezni:

 

 

a)

Mezei őrszolgálat működéséhez VM támogatást

 

 

b)

Közhasznú foglalkoztatáshoz Munkaerőpiaci Alaptól átvett pénzeszközt

 

 

c)

Országos Egészségbiztosítási Pénztártól átvett pénzeszközt

 

 

d)

A megnyert pályázatok 2011. évi támogatását támogatási szerződés szerint

 

 

e)

Helyi közforgalmú közlekedés támogatását

 

5.

 

Működési célú pénzmaradvány

 

 

 

a)

Az önkormányzat az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009 (XII. 19.) sz. rendelet     213. §.-a alapján gazdasági szükséghelyzet miatt  az intézményt  megillető  pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja.

 

6.

 

Működési célú finanszírozási bevételek

 

 

 

a)

A működési hiány összegét - a költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében - az önkormányzat folyószámlahitel felvételeként tervezi.

II.

 

 

Felhalmozási bevételek

 

 

1.

 

Az önkormányzat felhalmozási bevételként az alábbi bevételeket tervezi:

 

 

a)

Támogatás értékű bevétel, államháztartáson kívülről átvett pénzeszköz.

 

 

b)

A magánszemélyek kommunális adójának 100 %-a.  A kommunális adó mértékén az önkormányzat nem tervez változtatást.

 

 

c)

Tárgyi eszközök, immateriális javak értékesítése.

 

 

d)

Önkormányzat egyéb sajátos felhalmozási bevételei (önkormányzati lakások értékesítése, az önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevétel) Az önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevétel összegét a képviselő-testület 2010. december hónapban a két önkormányzati tulajdonú társaság gazdálkodásával kapcsolatos tulajdonosi elvárásokban határozza meg.

 

 

e)

Pénzügyi befektetések bevételei (osztalék) Az osztalék összegét a képviselő-testület 2010. december hónapban a két önkormányzati tulajdonú társaság gazdálkodásával kapcsolatos tulajdonosi elvárásokban határozza meg.

 

 

f)

A felhalmozási kiadások általános forgalmi adó tartalmának visszatérített összege.

 

 

g)

Felhalmozási célú kamatbevétel.

 

 

h)

Felhalmozási célú pénzmaradvány.

 

 

i)

Felhalmozási célú kölcsön visszatérülése.

 

 

 

KIADÁSOK

 

III.

 

 

Működés kiadások

 

 

1.

 

Személyi juttatásokat megalapozó létszámok tervezése

 

 

 

a)

A 2011/2012es tanévben a leendő első osztályosok várható létszáma alapján 4 első osztály indítása reális, mindkét önkormányzati fenntartású általános iskola két-két elsős tanulócsoportot tervezhet.

 

 

 

b)

Amennyiben a jövő évi közcélú foglalkoztatás pályázati rendszere lehetőséget biztosít, az önkormányzat megvizsgálja az oktatási-nevelő munkát segítő pedagógiai asszisztensek számának bővítését. A sajátos nevelési igényű tanulók (autista és vak tanulók) ellátása érdekében 2011. január 1-től két hónapra 2,5 álláshely kerüljön betervezésre, középfokú iskolai végzettségű gyógypedagógiai asszisztensek foglalkoztatására.

 

 

 

c)

A Kisújszállási Térségi Szociális és Alapszolgáltatási Központban 5 fő szakmai létszám hiányzik. Az önkormányzat úgy dönt, hogy a hiányzó létszámot több év alatt tölti be, 2011. évben az intézmény álláshelyeinek két fővel történő bővítését engedélyezi.

 

 

 

 

d)

 

Az a.) b.) c.) pontokon túl további létszámbővítés nem tervezhető, kivéve a közcélú foglalkoztatás pályázati rendszerének megismerése után a közcélú foglalkoztatottakat.

 

 

2.

 

Személyi juttatások

 

 

 

 

A személyi juttatásokat az alábbi irányelvek alapján kell tervezni:

 

 

a)

A rendszeres személyi juttatásokat az intézmény engedélyezett álláshelyének figyelembevételével, szakfeladatonként, személyekre. A rendszeres személyi juttatások között kell tervezni a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XIII. törvény 70-75. §-a alapján járó kötelező pótlékok és a Köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 47-48 §-a alapján járó kötelező pótlékok és kötelező bérfejlesztések összegét.

 

 

b)

2011. évben 13. havi juttatás nem tervezhető.

 

 

 

c)

Végkielégítést, jubileumi jutalmat, felmentési díjat a várható 2011. évi kifizetendő összegnek megfelelően.

 

 

d)

Az egyéb személyi juttatások keretösszegét az alábbiak szerint kell meghatározni:

       2010. évi személyi juttatások eredeti előirányzata

-          Rendszeres személyi juttatások 2010. évi eredeti előirányzata

-          2010. évi kereset-kiegészítés eredeti előirányzata

-          végkielégítés, jubileumi jutalom, felmentési díj 2010. évi eredetei előirányzata

-          Különféle pályázatokra teljesített kifizetések 2010. évi eredeti előirányzata

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

=     Egyéb személyi juttatások intézményi keretösszege

 

Az egyéb személyi juttatások keretén belül a költségvetési tételek összegét, megbontását az intézmény határozhatja meg, azzal, hogy ez a keret tartalmazza az Államháztartásról szóló 1992. XXXVIII. törvény 91. §-a alapján a kötelezően tervezendő kereset-kiegészítés összegét , a túlóra és ügyeleti díjakat. és az adható juttatások összegét.  Az oktatási intézményekben a túlóradíjakat a 2010/2011 tanévre személyekre és tanítási időkeretre, a 2011/2012 tanévre átlagóradíjjal, az ügyeletet jogcímenként kell tervezni.

 

 

e)

Az adható juttatások tervezése az egyéb személyi juttatások keretösszegén belül a 2010. évben bevezetett  cafeteria rendszerben történik.

 

 

 

f)

A közoktatási intézményekben a személyi juttatások tervezése a közoktatási törvény szerint, valamint önkormányzati döntés alapján megállapított gyermek-és tanulócsoportok száma- ezen túl csak önkormányzati határozat, illetve pedagógiai programok – alapján megállapított órakeret alapján készüljön. A személyi juttatások tervének egyeztetésekor a tantárgyfelosztásokhoz igazodó létszámkeretet ellenőrizni kell. Emellett élni kell mindazon pályázati lehetőségekkel, amelyek a 2011. évi közoktatási feladatok ellátásához jobb feltételeket biztosítanak.

 

 

g)

A költségvetési rendelettervezetben külön kell feltüntetni azon, ún. többletóraszámokat (és azok költségeit) amelyeket az önkormányzat a közoktatási törvényben kötelezően biztosítandó órákon túl többletóraszámokként határozott meg.

 

 

h)

Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni: amennyiben az üres álláshely határozott időre be van töltve, akkor azzal a bérrel kell tervezni, amennyiben túlmunkában látják el az üres állásra eső órákat, azt túlóra díjjal kell tervezni.

 

 

 

i)

A  2011. évi költségvetési törvénytervezet a közcélú foglalkoztatás támogatását nem tartalmazza, a  2011. évi közfoglalkoztatás feltétele, támogatásrendszere még nem ismert. Önkormányzati szinten 40 fő közcélú/közhasznú foglalkoztatott személyi juttatását tervezi pályázati támogatással.

A foglalkoztatás javítása érdekében minden lehetőséget ki kell használni. A településőrök továbbfoglalkoztatására lehetőség szerint pályázatot kell benyújtani.

 

 

j)

A közcélú foglalkoztatás, egyéb pályázati támogatással foglalkoztatott munkavállalók 2011. évre áthúzódó, 2010. decemberi személyi juttatásait meg kell tervezni.

 

 

k)

A városi ünnepségek személyi juttatásait és járulékainak előirányzatát (Pro-Urbe, Pro-Communitate díjak, pedagógus szolgálati emlékérem) a helyi rendelet és a tényleges igény szerint kell biztosítani.

 

 

l)

Az önkormányzati képviselők tiszteletdíját az önkormányzati rendelet szerint kell tervezni.

 

 

m)

A folyamatban lévő TÁMOP 3.3.3 Kéz a kézben, TÁMOP 3.2.3., Kisújszállás: Itt mindenkire szerep vár, a TÁMOP 3.1.5. Változó Világ változó pedagógus szerepek, TÁMOP 3.1.5 Innováció a Zeneiskolában, és a TÁMOP 3.2.4 Nagykun Tudásdepo–Expressz pályázatok  projektmenedzsment  és egyéb személyi juttatásának kiadásait támogatási szerződés szerint be kell tervezni.

 

3.

 

Munkaadót terhelő járulékok

 

 

 

a)

A munkáltatók, kifizetők által fizetendő járulék mértéke és a százalékos egészségügyi hozzájárulás mértéke egységesen 27%.

 

4.

 

Dologi kiadások

 

 

 

a)

Külön kell megtervezni a közüzemi kiadások összegét és az egyéb dologi kiadásokat. A közüzemi kiadások nélküli dologi kiadásokra az önkormányzat egy keretösszeget határoz meg az alábbiak szerint:

        Dologi kiadások 2010. évi eredeti előirányzata (a pályázatok előirányzata nélkül)

-          Közüzemi kiadások (víz, gáz, szemétszállítás, szennyvízszippantás, villamos-energia) 2010. évi eredeti előirányzat adata bruttó összegben

-          ingatlan-karbantartás eredeti előirányzata bruttó összegben

-          + szerkezeti változások hatása, szintre hozás

      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       = Dologi kiadások keretösszege

       +   3,5 %-os korrekció az  infláció miatt

      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       =  Inflációval korrigált dologi kiadások 2011. évi keretösszege

 

A közüzemi kiadások nélküli dologi kiadások keretén belül a költségvetési tételek összegét, megbontását az intézmény határozhatja meg.

 

 

b)

A közüzemi kiadásokat az intézmény sajátosságait figyelembe véve, egyedileg kell meghatározni. Ehhez csatolni kell az előző 3 év közüzemi kiadásainak (2008-2009-2010.) naturális mutatóit.               A közüzemi kiadások a meghatározott mennyiségi adatokkal a 2011. évi várható árakon tervezhetők.

Az intézményekben 2010. évben bekövetkezett szerkezeti átalakítások, korszerűsítések hatását (növekedés, csökkenés) korrekciós tételként tételesen ki kell mutatni.

A Móricz Zsigmond Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola és az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola gázszolgáltatás kiadásának számításánál figyelembe kell venni a kísérőgáz hasznosítása miatti megtakarítás összegét. Az intézményhálózat dologi kiadásainak jelentős részét közüzemi kiadások teszik ki, ezért a költségek csökkentése érdekében a szolgáltató váltás lehetőségeit is meg kell vizsgálni.

 

 

c)

Az intézményeknél az ingatlan karbantartást az épületek állagától függően- intézményenként differenciáltan kell tervezni külön tervlapon kimutatva. Intézményi összesenben erre a célra 10.500.000 Ft tervezhető. A benyújtott tervlapokat pályázati anyagként kell kezelni, melyek alapján az összeg felosztásáról a polgármester vezetésével az intézményvezetők döntenek.

 

 

d)

A rehabilitációs hozzájárulás összege a tervezet szerint változatlan, 964 500 Ft/fő/év.

 

 

e)

A városi ünnepségek, testvérvárosi kapcsolatok és a marketingtevékenység dologi kiadásait a 2010. évi eredeti előirányzat összegével kell tervezni. A rendezvénykereten belül a helyi iskolákban nemzetközi, országos vagy megyei tanulmányi és sportversenyeken kiemelkedő eredményeket elérő tanulók és tanáraik önkormányzati elismerését, illetve annak költségeit 600.000 Ft összköltség erejéig, ezen túl az ünnepség – beleértve egy szerény fogadást is – költségeire 80.000 Ft tervezhető. A rendezvénykeretnek kell fedezetet nyújtania a beruházások átadási ünnepségeinek és a különböző köszöntések költségeire.

A 2011 szeptemberében megrendezendő „Kivilágos kivirradtig” Gasztronómiai és Néptánc Találkozó megvalósításához 1.500.000 Ft tervezhető.

 

 

f)

Az önkormányzati kommunikációs feladatok tárgyi eszközeinek fejlesztésére 200.000 Ft tervezhető.

 

 

g)

A városi televízió működtetésére a 2010. évi teljesítésnek megfelelő összegét továbbra is a Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében kell tervezni.

 

 

h)

A kiadványkeretben a Kisbíró hírlevél költségeinek tervezése során 2011-ben 12 hagyományos számot (24-24 oldalasat), és egy színes különszámot (16 oldalasat) kell tervezni.

 

 

i)

A pedagógiai/nevelési programok módosítását és a közoktatásban átszervezésnek minősülő intézkedéseket – beleértve az alapító okiratok módosítását is – a közoktatási törvény rendelkezései alapján szakértőkkel véleményeztetni kell.  E feladatokra év közben önkormányzati döntések vagy jogszabályi rendelkezések alapján kerülhet sor, erre forrásként 500.000 Ft, az önkormányzati minőségirányítási program szerinti, 2011-ben megvalósítandó ellenőrzésekre 800.000 Ft tervezhető.

 

 

j)

A folyamatban lévő TÁMOP 3.3.3 Kéz a kézben, TÁMOP 3.2.3., Kisújszállás: Itt mindenkire szerep vár, a TÁMOP 3.1.5. Változó Világ változó pedagógus szerepek, TÁMOP 3.1.5 Innováció a Zeneiskolában, és a TÁMOP 3.2.4 Nagykun Tudásdepo–Expressz pályázatok  dologi kiadásait támogatási szerződés szerint be kell tervezni.

 

 

k)

A kötelező tüdőszűrés megszervezéséhez a szűrés miatt felmerülő költségekre (közüzemi, egyéb költségek, takarítás) a Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében legfeljebb 250.000,- forint, a lakossági tájékoztatással, az adatok feldolgozásával, idézésekkel kapcsolatos költségekre pedig a Polgármesteri Hivatal költségvetésében 300.000,- forint tervezhető.

 

 

l)

Az Egészségügyi Kerekasztal működtetésére szánt 500.000.- Ft-ból 300.000,- Ft a Polgármesteri Hivatalnál egészségügyi feladatokra kerüljön megtervezésre.

 

 

 

m)

A Városháza megszakadt lépcsőjének helyreállításáról gondoskodni kell. A négy lépcsőfok stabilizálását a Polgármesteri Hivatal vizsgálja meg.

 

 

 

n)

A mammográfiás szűrés 2011. I. félévben esedékes. A szűrés költségeire az önkormányzat 260.000,- forint összeget különít el, amely minden felmerülő költséget tartalmaz. A szűréshez Kenderes Város a rá eső költségek megtérítése esetén csatlakozhat.

 

 

o)

A 156/2010. (V.25.) sz. határozat alapján az önkormányzat a méhnyakrák elleni védőoltás ismétlésére a 2011. évi költségvetésben 4 500.000,- forintot tervez, amely tartalmazza az oltóanyag költségét és az oltást végzők megbízási díját.

 

 

p)

Településőrök továbbfoglalkoztatása esetén a foglalkoztatással felmerülő költségeket (eszközök, ruházat pótlása, beiskolázás) tervezni kell.

 

 

q)

A város több pontján elhelyezett hirdetőtáblák parafa betéteinek cseréjét tervezni kell.

 

 

r)

Belvízvédelmi feladatokra, csapadékelvezető csatornák karbantartására a 2010. évi teljesítés összegének megfelelő előirányzat tervezhető.

 

 

s)

A strandfürdő és az ifjúsági szálláshely üzemeltetés támogatásának meghatározására a költségvetés elkészítéséig külön vizsgálat szükséges a Kisújszállási Vízmű Kft bevonásával.

 

 

sz)

A dologi kiadások csökkentése érdekében szükséges, hogy azok az intézmények ahol használható gépek számítástechnikai eszközök, bútorok feleslegessé váltak, továbbadják azokat az eszközökkel kevésbé felszerelt intézményeknek. A rendelkezés végrehajtása érdekében legkésőbb 2011. január hónap végéig az önkormányzat vagyonrendeletének átdolgozása szükséges.

 

 

t)

Az artézi kutakból  kinyert ásványvíz a további hasznosítási lehetőségét meg kell vizsgálni.

 

 

 

x)

A  47/2010 (II.23.) sz. önkormányzati határozat alapján az Arany János Általános Iskola vezetése a Napközi Otthon épületének további hasznosítását megvizsgálta, és úgy döntött, hogy azt visszaadja a fenntartó önkormányzat kezelésébe. Az önkormányzat úgy dönt, hogy az épületet kivonja a közoktatási feladatellátásból. A Napközi Otthon épületének hasznosítási lehetőségeit meg kell vizsgálni.

 

 

y)

A Polgármesteri Hivatal dologi kiadásaiban 5 millió forint tartalék tervezése szükséges. Ez fedezetet nyújt az év közbeni normatív támogatás lemondás és azoknak - a költségvetés tervezésekor még nem ismert, - többletfeladatoknak költségeire, ami jogszabályváltozás miatt hárul a Polgármesteri Hivatalra és intézményekre.

 

 

v)

Az Arany János utca és Deák Ferenc utca kereszteződésében, a Budmil Üzlet előtti téren egy 3x4 m alapterületű virágágyás elhelyezése, és költsége kerüljön megvizsgálásra.

 

 

 

z)

Az Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő fejlesztés miatt feleslegessé váló termálmedence lefedés hasznosításának lehetőségeit ki kell dolgozni.

 

 

zs/1

A térfelügyeleti rendszer működtetéséhez szükséges feltételek kialakítását, a helyiség illetve a személyi feltételek biztosítását meg kell vizsgálni és lehetőség szerint a 2011. évi költségvetésbe be kell építeni.

 

 

 

zs/2

A kül- és belterületi utak tervezését szét kell választani.

 

 

 

5.

 

Társadalom és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai

 

 

a)

2011. január 1. napjától a segélyezési rendszert át kell alakítani az átmeneti segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás célzottabb kiosztása és a kiadások csökkentése érdekében.

 

 

b)

A nyári gyermekétkeztetést a szünidő minden munkanapjára, 150 főre kell tervezni pályázati lehetőségek kihasználásával, amihez saját erőként 1,000.000,- Ft-ot kell biztosítani. A feladatot ellátó intézmény a Kossuth Lajos Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon.

 

6.

 

Működési célú támogatásértékű kiadások, pénzeszköz átadások

 

 

 

a)

Városi társadalmi szervek, alapítványok és egyéb civil szervezetek támogatására és a helyi kiadványok 2011. évi támogatására a 2010. évi eredeti előirányzattal megegyező összeg tervezhető.

 

 

b)

A Szép Magyar Beszéd Verseny döntőjének megrendezéséhez önkormányzati támogatásként 350.000,- Ft tervezhető. A versenyzők és kísérőik részvételi díját a tényleges költségek alapján kell meghatározni, és át kell gondolni a versenyek megszervezésének, időtartamának, ezzel együtt a költségek csökkentésének lehetőségét.

 

 

c)

A helyi sporttevékenység támogatására 23.000.000 Ft-ot tervez az önkormányzat. Az egészségnevelési, felvilágosító tevékenységre elkülönített kereten belül forrást kell biztosítani a Ligeti Sportfesztiválra, illetve egyéb nagyobb városi tömegsport rendezvényre.

 

 

 

d)

A helyi autóbusz közlekedés fenntartásához az önkormányzat szerződés szerinti összeggel járul hozzá. Az autóbusszal végzett menetrendszerű személyszállításról szóló közszolgáltatási szerződés 2011. március 31. napján lejár. A közszolgáltatási pályázatot a 2010. decemberi képviselő-testületi ülésre ki kell írni. A helyi közforgalmú közlekedés támogatására a központi költségvetéshez igényt kell benyújtani.

 

 

 

 

e)

A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz az önkormányzat 2011. évben is csatlakozik., a 229/2010. (VIII. 31.) sz. döntés alapján. Az ösztöndíjakra fordítható önkormányzati keretösszeg 500.000.- Ft, amely kiegészül Gönczi Károly képviselő által felajánlott 330.000.- forinttal.

 

 

 

f)

A felsőoktatásban tanuló kisújszállási fiatalok támogatása céljából a Városi Ösztöndíj Alapítvány támogatásának összege a 2010. évi összeggel megegyezően, 480.000,- Ft összegben tervezhető.

 

 

g)

Meg kell vizsgálni, hogy hogyan tudja az önkormányzat növelni a Cigány Kisebbségi Önkormányzat részére a 2011. évi normatív támogatást.

 

 

 

 

h)

A háziorvosi ügyeleti ellátás összegére a Kisújszállás, Kenderes, Ecsegfalva Mikrotérségi Központi Orvosi Ügyeleti Társulás részére pénzeszköz-átadásként 2011. januártól március 31-ig lakosságszám alapján 51,5 Ft/fő/hó, 2011. április 1. napjától lakosságszám alapján 54 Ft/fő/hó hozzájárulással kell tervezni.

 

 

i)

A Nagykun Néptánc Együttes támogatási összege kerüljön megvizsgálásra. Meg kell vizsgálni, hogy az önkormányzat a támogatást milyen szervezeti formában tudja biztosítani.

 

 

7.

 

Működési célú kölcsönök nyújtása

 

 

 

a)

Meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a Csatornaberuházó Víziközmű Társulat feladata hogyan kerülhet át az önkormányzathoz.

 

 

8.

 

Működési célú tartalék

 

 

 

a)

Az önkormányzat az elmúlt évhez hasonlóan 10.000.000,- Ft általános tartalékot tervez.

 

 

b)

A közoktatási intézmények kötelező eszközeinek és felszereléseinek pótlásához és erre irányuló pályázatokhoz saját erő biztosítására a 105/2009. (IV. 28.) sz. határozat 4. pontja alapján az önkormányzat 3.000.000,- forintot tervez a működési céltartalékban.

 

 

c)

A Művelődési és Ifjúsági Központ által benyújtandó érdekeltségnövelő pályázathoz saját erőként 400.000,- forintot tervez a működési céltartalékban. Az összeget sikeres pályázat esetén lehet átcsoportosítani az intézmény költségvetésébe.

 

9.

 

Működési finanszírozási kiadások

 

 

 

a)

A  2010. évi folyószámlahitel állomány törlesztése a 2011. évet fogja terhelni.

 

 

b)

A működési célú kötvénykibocsátás tőketörlesztése 2011. szeptember 30. napján esedékes.

IV.

 

 

Felhalmozási kiadások

 

 

1.

 

Áthúzódó kötelezettségek

 

 

 

a)

Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő gyógy és wellnesturisztikai célú fejlesztése ÉAOP-2.1.1

 

 

 

b)

Az Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő területén egy I. osztályú panzió építése ÉAOP-2.1.2. pályázati támogatással.

 

 

c)

Kisújszállás Városközpont funkcióbővítő megújítása ÉAOP-2009-5.1.1 D

 

 

 

d)

Kisújszállás ÉK-i és ÉNy-i belvízöblözeteinek rekonstrukciója I. ütem ÉAOP-2009-5.1.2/D2

 

 

2.

 

Új induló feladatok

 

 

 

a)

Megújuló energiaforrások hasznosítása és önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése a KEOP 5.3.0 pályázati konstrukción belül. A pályázat értékelése folyamatban van.

 

 

b)

KEOP-7.4.3 Megújuló energia alapú térségfejlesztés pályázat keretében a megújuló energiák komplex hasznosítása történik Kisújszállás térségében (biogáz üzem, nap-szél hibrid, depóniagáz hasznosítás, termálkút kísérőgáz hasznosítás). Jelenleg az első fordulós pályázat értékelése van folyamatban.

 

 

c)

ÉAOP-2010-4.1.1 Új Óvoda építése Kisújszálláson pályázat. A pályázatot 2010. novemberben adta be az önkormányzat. A 2011. évi költségvetésben az ingatlanvásárlás és a pályázat előkészítésének kiadásait kell megtervezni.

 

 

d)

Az Arany János Általános Iskola központi épületének homlokzat-felújítása és az épület akadálymentesítésének folytatása szükséges. A felújításhoz lehetőség szerint pályázati forrásokat kell bevonni.

 

 

e)

A Városháza homlokzat javításának költségeit tervezni kell.

 

 

f)

A közvilágítás Munkácsy utcának a Malom utca és Apaffi utca közötti szakaszán 4 lámpatesttel, a Szénáskert u. 1.sz. alatti ingatlan előtt egy lámpatesttel, József Attila u. zugban 1 lámpatesttel történő fejlesztéséhez  1 400.000,- forint tervezése szükséges.

 

 

g)

A piaccsarnok utcafronti lapos tetős része nagymértékű beázásának megszüntetése érdekében enyhe lejtésű tetővel történő ellátásához, homlokzatának tatarozásához 4.500.000,- forintot biztosítani kell.

 

 

h)

A Védőnői Szolgálat részére egy fekete-fehér fénymásoló berendezés vásárlása szükséges, melyre 150.000,- forint összeget kell tervezni.

 

 

i)

A II. sz. gyermekorvosi körzet részére 1 db új EKG készülék beszerzése szükséges 400.000,- forint értékben.

 

 

j)

A Szajol-Püspökladány vasút-rekonstrukció keretében megépítendő ipartelepi utakhoz szükséges területek művelésből történő kivonásának költségét, 873.320.- Ft-ot biztosítani kell.

 

3.

 

Felhalmozási célú pénzeszköz-átadások, támogatásértékű kiadások

 

 

a)

Az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatását 2011. évre az önkormányzati rendeletben meghatározott összeggel 15 fiatal párral kell tervezni. A támogatás összege nem változik, 400.000,- Ft/fiatal házaspár, melyből 300.000,- Ft/házaspár összeget vissza nem térítendő pénzeszköz-átadásként kell tervezni.

 

 

4.

 

Felhalmozási célú kölcsön nyújtása

 

 

 

a)

Az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatásának összegéből 100.000,- Ft/házaspár összeget felhalmozási kölcsönként kell tervezni.

 

 

 

b)

Az önkormányzati dolgozók lakásépítési kölcsön folyósításaként az előző években nyújtott kölcsön visszatérülésének bevételével megegyező összeget lehet tervezni.

 

5.

 

Felhalmozási finanszírozási kiadások

 

 

a)

A Nagykun Klub felújítás, a Művelődési és Ifjúsági Központ felújítás  és a II/a, II/b, III/a öblözet szennyvízcsatorna beruházás célhitelének tőketörlesztése terheli a 2011. évi költségvetést  22.218 ezer forint összegben.

 

 

b)

A felhalmozási célú kötvény tőketörlesztése 2011. szeptember 30. napján esedékes.

 

 

c) 

A 375/2009 (XII.22.) sz. önkormányzati határozat alapján 12 .000.000,- forint befektetési célú értékpapír vásárlás és a 374/2009 (XII.22.) sz. önkormányzati határozat szerint 4 200 EUR összegű, befektetési célú értékpapír vásárlást kiadását tervezni kell.

VI.

 

 

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

 

 

a)

Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: a földvásárlás fontosságának megerősítése.

 

 

 

b)

Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: az öregerdő védetté nyilvánításának folytatása szükséges.

 

 

 

c)

Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: egységes műemléki, környezetvédelmi, természetvédelmi rendelet megalkotása szükséges.

 

 

 

d)

Meg kell vizsgálni az Ábri-ház nádtetejének és falazatának felújítási lehetőségét

 

 

e)

Meg kell vizsgálni szánkódomb kialakításának lehetőségét.

 

 

f)

A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal.

 

 

g)

Utófinanszírozott pályázatok benyújtásához minden esetben képviselő-testületi jóváhagyás szükséges.

 

 

gy)

A következő években megjelenő pályázatokon történő részvételhez keresni kell a további forrásbevonás lehetőségét.

 

 

h)

Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.

 

 

i)

A költségvetés készítését az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) számú Kormányrendeletben előírt szerkezetben kell előkészíteni. A megváltozott szabályozás szükségessé teszi a költségvetési rendelet szerkezetének átdolgozását, egyszerűsítését, melyet a költségvetési rendelet elfogadása előtt a képviselő-testület elé kell terjeszteni.

 

 

j)

A 2011. évi költségvetés készítésekor a Képviselő-testületet tájékoztatni kell az önkormányzat eladósodásának növekedésére figyelemmel arról, hogy a hosszú lejáratú, adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásból adódó tőke- és kamatfizetési kötelezettségét milyen feltételek mellett tudja az önkormányzat teljesíteni.

 

 

k)

A 2011. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy a 2011. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön.

Határidő:               2011. február 15.

Felelősök :           Kecze István polgármester

                             Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

 

 

l)

Erről értesül:

                  1. Kecze István polgármester

                  2. Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

                  3. Valamennyi önkormányzati intézmény vezetője

                  4. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

                  5. Váradi Istvánné könyvvizsgáló

 

     

 

 

« Vissza
Vissza a főmenübe