341/2005. (IX. 29.) önkormányzati határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és működés
 

341/2005. (IX.29.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyása

 

1. Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) Szervezeti és működési szabályzatát- a határozat melléklete szerint jóváhagyja.  

2. A képviselő-testülete a Polgármesteri Hivatal ügyrendjének jóváhagyásáról szóló 161/2001. (VIII.30.) számú önkormányzati határozatot, illetve módosításának jóváhagyásáról szóló 7/2002. (I.31.) és 3/2005. (I.27.) számú önkormányzati határozatot hatályon kívül helyezi.  

Erről értesül:

  1. Palágyi Gábor polgármester

  2. Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

  3. Polgármesteri Hivatal valamennyi szervezeti egysége

A 341/2005. (IX.29.) számú önkormányzati határozat melléklete

KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

POLGÁRMESTERI HIVATALÁNAK

SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA

I.

Kisújszállás Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) alapító okiratának kelte és száma:

2001. július 9. 142/2001. (VII.9.) számú önkormányzati határozat

 

II.

Állami feladatként ellátandó alaptevékenység, szakfeladat szám szerint, benne elhatároltan a kisegítő és kiegészítő tevékenység, valamint az azokat meghatározó jogszabályok megjelölése:

 

a.) alaptevékenység:

01403-4 Kisegítő mezőgazdasági szolgáltatás

02021-5 Erdőgazdálkodási szolgáltatás

22121-4 Lapkiadás

45202-5 Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése és felújítása

63121-1 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

63321-5 Utazásszervezés, idegenvezetés

64202-4 Városi televíziós rendszer üzemeltetése

70101-5 Saját vagy bérelt ingatlan hasznosítása

74991-4 Máshová nem sorolt gazdasági tevékenységet segítő szolgáltatás

75114-2 Területi, körzeti igazgatási szervek tevékenysége

75114-2-1 Gyámhivatal

75114-2-2 Okmányiroda működtetése

75115-3 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

75115-3-1 Polgármesteri Hivatal igazgatási tevékenysége

75115-3-2 Képviselőtestület működése

75116-4 Helyi Kisebbségi Önkormányzatok igazgatási tevékenysége

75117-5 Országgyűlési képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása

75118-6 Önkormányzati képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása

75176-8 Intézményi vagyon működtetése (létesítése és felújítása)

75175-7 Önkormányzati valamint többcélú kistérségi társulási intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai

75175-7-1 Önkormányzati intézmény ellátó szolgálat

75175-7-2 Hivatali személygépkocsi üzemeltetés

75177-9 Szakmai tevékenységet irányító és kisegítő szolgáltatás

75179-1 Máshova nem sorolható szervek tevékenysége

75179-1-1 Közcélú, közhasznú foglalkoztatás

75179-1-2 Közmunka program, programszerű közhasznú foglalkoztatás

75179-1-3 Pályázathoz kapcsolódó közmunkaprogram

75183-4 Vízkárelhárítás

75184-5 Város- és községgazdálkodási szolgáltatás

75184-5-1 Építési és településfejlesztési feladatok

75184-5-2 Hó- és síkosságmentesítés

75184-5-3 Viharkárral kapcsolatos elszámolások

75184-5-4 Helyi autóbusz közlekedés

75184-5-5 Egyéb város és községgazdálkodás

75184-5-6 Piac, vásári tevékenység

75185-6 Települési vízellátás, vízminőség-védelem

75187-8 Közvilágítási feladatok

 

2/7

75192-2 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai

75196-6 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások feladatra nem tervezhető elszámolása

75199-9 Finanszírozási műveletek elszámolása

85121-9 Háziorvosi szolgálat

85201-8 Állategészségügyi tevékenység

85331-1 Rendszeres szociális pénzbeli ellátások

85332-2 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátások

85333-3 Munkanélküli ellátások

85333-4 Eseti pénzbeli szociális ellátások

85335-5 Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások

90111-6 Szennyvízelvezetés és kezelés

90211-3 Települési hulladékok kezelése, köztisztasági tevékenység

90211-3-1 Köztisztasági szolgáltatás

90211-3-2 Tisztasági telep működtetése (dögtér)

90211-3-3 Illegális szemétlerakók megszüntetése

92401-4 Sportintézmények, sportlétesítmények működtetése

92401-4-1 Sporttelep üzemeltetése

92404-7 Sportcélok és feladatok

92404-7-1 Sportcélok és feladatok

93091-0 Fürdő és strandszolgáltatás

93091-0-1 Fürdőüzemeltetés

93092-1 Családi ünnepek szervezése

93093-2 Máshova nem sorolt egyéb szolgáltatás

93093-2-1 Iskolatej program elszámolása

93093-2-2 Városi ünnepségek, testvérvárosi kapcsolatok

93093-2-3 Önkormányzati egyéb feladatok

93093-2-3-1 ISO 9001 Minőségbiztosítási rendszer kiadásai

93093-2-4 Szakmai és informatikai fejlesztés

93093-2-5 Hirdetési tevékenység

93093-2-7 Mezei őrszolgálat működtetése

93093-2-8 Pedagógiai szakmai szolgáltatás

 

 

b.) Az a.) pontban meghatározott jogszabályok megjelölését - a Belügyminisztérium hivatalos kiadványa, a helyi önkormányzatok és szerveik feladat- és hatásköri jegyzéke tartalmazza, mely a Szervezeti és működési szabályzat 1. számú függeléke a következő részletezés szerint:

ba.) A képviselő-testület feladat- és hatásköre

bb.) A képviselő-testület bizottságának feladat- és hatásköre

bc.) A polgármester feladat- és hatásköre

bd.) A jegyző feladat- és hatásköre

 

III.

A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem végez, gazdálkodó szervezetben nem vesz részt.

 

IV.

A II. pontban megjelölt tevékenységek forrásai:

 

· Állami hozzájárulás

· Saját bevételek

· Önkormányzati sajátos bevételek

 

3/7 

V.

A feladatmutatók megnevezése, köre: ---

 

VI.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése és működésének rendszere, szervezeti egységek megnevezése - ezen belül a gazdasági szervezet megnevezése - feladatai:

  

1./ Szervezeti felépítés:

A hivatal az alábbi szervezeti egységekre tagozódik:

 

- Gazdálkodási Osztály (mezei őrszolgálat)

- Igazgatási Osztály ( Okmányiroda)

- Műszaki Osztály

- Pénzügyi Osztály (gazdasági szervezet)

- Szervezési Osztály

- Gyámhivatal

A belső ellenőr és az intézményi referensek és a minőségügyi megbízott a jegyző közvetlen irányításával végzik tevékenységüket.

A Polgármesteri Hivatalon belül a Gyámhivatal önálló szervezeti egységként működik szakmai irányítását a Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Gyámhivatal gyakorolja.

A közterület-felügyelet - a Műszaki Osztályon belül- közterület-felügyelő foglalkoztatásával működik.

Az Okmányiroda az Igazgatási Osztály keretein belül működik.

A Gazdálkodási Osztály keretein belül működik a mezei őrszolgálat, a polgármester irányításával, aki egyben a mezőőrök feletti munkáltatói jogkör gyakorlója.

A turisztikai és városmarketing feladatokat ellátó munkatárs tekintetében a munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja, aki közvetlenül irányítja tevékenységét.

 

Az osztályokat osztályvezetők vezetik

Az osztályok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.

A hivatal szervezeti felépítését az 1. számú melléklet tartalmazza.

 

 

2./ Működésének rendszere

2.1. Az ügyfélfogadási idő:

a.a) Ügyfélfogadási idő - az Okmányiroda kivételével - a Polgármesteri Hivatalban:

hétfő: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

kedd: 8.00-12.00 óráig -

szerda: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

csütörtök: - -

péntek: 8.00-12.00 óráig. -

 

a.b)Ügyfélfogadási idő az Okmányirodában:

hétfő: 7.30-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

kedd: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

szerda: 7.30-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

csütörtök: 8.00-12.00 óráig -

péntek: 8.00-12.00 óráig. -

 

2.2. Munkarendje:

a./ A Polgármesteri Hivatalban a heti munkaidő-keret 40 óra.

Az ügyfélfogadáshoz igazodóan a hivatal rugalmas munkaidőben látja el feladatait.

 

4/7

 

b./ A peremidő 7,00 - 19,00 óra, a törzsidő azonos az ügyfélfogadás idejével.

A törzsidő a kötelező jelenléti időt, a peremidő pedig azt az időszakot jelenti, melynek keretei között a munkahelyi vezető egyetértésével a dolgozók maguk határozhatják meg a munkába érkezésüket és távozásuk időpontját.

Az elszámolásnál negyedóránként kerekíteni kell a kezdésnél felfelé, a távozásnál lefelé.

 

c./ A munkahelyi vezetők a munkavégzés szükségességének megfelelően - előre jelezve -a peremidőben is elrendelhetnek munkavégzést.

 

d./ A polgármester, az alpolgármesterek és a jegyző szerdán 8,00 - 16,30 óráig hetente felváltva tartanak ügyfélfogadást.

 

e./ Az anyakönyvvezető és a népességnyilvántartás teljes munkaidejében ügyfélfogadást tart.

 

f./ Ügyfélfogadási időben az ügyfélfogadást végző dolgozó csak rendkívül indokolt esetben végezhet távolléttel járó feladatot (helyszíni szemle, értekezlet, továbbképzés), helyettesítéséről ebben az esetben is gondoskodni kell.

 

g./ A házasságkötésekkel, névadókkal kapcsolatos szolgáltatásokat munkaidőn kívül, a heti szabad- és pihenőnapon vagy munkaszüneti napon is el kell látni.

 

2.3. A rendkívüli munkavégzés elrendelésének, nyilvántartásának és elszámolásának rendjét- a címzetes főjegyző szabályozza a közszolgálati szabályzatban.  

2.4. a.) A címzetes főjegyző szükség szerint munkamegbeszélést tart a belső szervezeti egységek vezetői részére

b.) A polgármester általában hetente vezetői megbeszélést tart.

c.) Évente egy alkalommal apparátusi értekezletet kell tartani, amelyen a polgármester és a címzetes főjegyző értékeli a feladatok végrehajtását, és meghatározza a további teendőket.

 

3./ A hivatal és a szervezeti egységei feladatai

3.1. minden osztályának feladata:

· a képviselőtestület és a bizottságok működésével, a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása;

· a helyi képviselők, bizottsági tagok segítése;

· a lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése;

· az intézményekkel, az állampolgári közösségekkel, társadalmi szervezetekkel, társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés.

· a feladatkörébe tartozó pályázati lehetőségek figyelése, előkészítés

· az MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány előírásainak megfelelő minőségpolitika alkalmazása, továbbfejlesztése 

 

3.2. Az osztályok főbb feladatait az 2. számú melléklet tartalmazza.

 

3.3. A belső szervezeti egységek vezetői és dolgozói kötelesek egymással együttműködni minden olyan feladat ellátásában, amely ezt megköveteli, a munkaköri leírásban megfogalmazottak szerint.

 

VII.

A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámok:

A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámokat a Szervezeti és működési szabályzat 2. számú függeléke tartalmazza.

 

5/7

 

VIII.

A költségvetési szervhez rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek felsorolása, valamint ezen szerveknél, illetve saját szervezeti egységeinél a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének, munkakörének meghatározása:

 

a.) A Polgármesteri Hivatalhoz részben önállóan gazdálkodó szervezeti egység nincs rendelve.

b.) A saját szervezeti egységeinél a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének, munkakörének meghatározását a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú függeléke tartalmazza.

 

IX.

A belső szervezeti egységek vezetői a dolgozók munkaköri leírását elkészítik, a munkaköri leírásokat a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú függeléke tartalmazza.  

X.

A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírások, feltételek:

1. A címzetes főjegyző a költségvetési rendelettervezetet a költségvetési szervek vezetőivel egyezteti, írásban rögzíti és a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint a polgármester a képviselő-testület bizottságai elé terjeszti. (217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 29.§ (4) bekezdés)

 

2. A helyi önkormányzat nevében kötelezettséget a polgármester vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat; a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a jegyző vagy az általa felhatalmazott személy jogosult. A választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény 2. §-ának hatálya alá tartozó választások helyi, területi előkészítésére, lebonyolítására felhasználandó pénzeszközök feletti kötelezettségvállalásra a címzetes főjegyző, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére az általa felhatalmazott személy a jogosult. ( 217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 134.§ (2) bekezdés)

 

3. Kötelezettségvállalásra és utalványozásra a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a helyi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában a testület összehívására és vezetésére kijelölt testületi tag jogosult. ( 217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 138.§ (4) bekezdés)

 

XI.

A szervezeti egységek vezetőjének azon jogosítványai, amelyek körében a Polgármesteri Hivatal képviselőjeként járhat el:

 

1./ A munkáltatói jogok gyakorlása:

A Polgármesteri Hivatal osztályvezetői és dolgozói tekintetében a jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat.

A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz és annak visszavonásához, felmentéshez, jutalmazáshoz - az általa meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges.

A munkáltatói jogok gyakorlásának átruházását a jegyző a közszolgálati szabályzatban határozza meg.

 

2./ Kiadmányozás:

A kiadmányozási jog gyakorlását a polgármester és a jegyző utasítás formájában szabályozza. A polgármesteri és a jegyzői utasítás 3. számú függeléke.

 

3./ A kiadmányokon a következő fejrészt, aláírást kell használni:

a./ a polgármester hatáskörében eljárva:

fejrész: Kisújszállás Város Polgármestere

Kisújszállás, Szabadság tér 1.

 

6/7

 

aláírás:

= helyettesítés esetén:

Palágyi Gábor polgármester távollétében helyettesítésével megbízott

Papp Erika Magdolna alpolgármester, illetve

Szepesi Gyula alpolgármester

 

= kiadmányozási jog gyakorlása esetén: 

Palágyi Gábor polgármester megbízásából:

 

Papp Erika Magdolna alpolgármester, illetve

Szepesi Gyula alpolgármester

 

XY vagy XY

osztályvezető ügyintéző

 

 

b./ a címzetes főjegyző hatáskörében eljárva: 

fejrész: Kisújszállás Város Önkormányzatának Címzetes Főjegyzője

Kisújszállás, Szabadság tér 1.

 

aláírás: = helyettesítés esetén

 

Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző távollétében helyettesítésével megbízott

 

Kacsó Sándorné aljegyző

= kiadmányozási jog gyakorlása esetén: 

Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző megbízásából:

 

XY vagy XY vagy XY

aljegyző osztályvezető ügyintéző 

c./ a Polgármesteri Hivatal osztályainak kiadmányain:

fejrész: Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala

.....................Osztály

Kisújszállás, Szabadság tér 1

aláírás: XY vagy XY

osztályvezető ügyintéző

 

 

3./ Bélyegző

- A hivatal bélyegzője: körbélyegző a hivatal megnevezésének feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

 

- A címzetes főjegyző bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Önkormányzatának Címzetes főjegyzője" feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

 

7/7

- A polgármester bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Polgármestere" feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

 

A Polgármesteri Hivatalban használt bélyegzőkről a Gazdálkodási Osztály vezet nyilvántartást.

 

XII.

Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje:

Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú melléklete

XIII.

A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala:

A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala a Szervezeti és működési szabályzat 4. számú melléklete

XIV.

Címek adományozása

A címzetes főjegyző által adományozható szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címek száma: a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselői létszám 10 %-a.

XV.

Vagyonnyilatkozat

A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket a 5 .számú melléklet tartalmazza.

XVI.

Képzettségi pótlék

A képzettségre jogosító munkaköröket és képzettségeket a 6. számú melléklet tartalmazza.

 

Záró rendelkezések

 

A Szervezeti és működési szabályzat mellékletei:

1. számú A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése

2. számú Az osztályok főbb feladatai

3. számú Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú melléklete

4. számú A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala:

5. számú Vagyonnyilatkozattételi kötelezettséggel járó munkakörök

6. számú A képzettségre jogosító munkakörök és képzettségek

 

A Szervezeti és működési szabályzat függelékei:

1 számú Belügyminisztérium hivatalos kiadványa, a helyi önkormányzatok és szerveik feladat- és hatásköri jegyzéke

2. számú A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámok

3. számú A munkaköri leírások osztályonként

4. számú A kiadmányozás rendjének szabályozása polgármesteri és jegyzői utasítás formájában

5. számú A 11-4/1998. számú polgármesteri utasítás, az egyetértési jog gyakorlásáról a Polgármesteri Hivatalban a jegyző által munkáltatói jogkörben hozott intézkedések esetén

 

 

Az ügyrend függelékeinek naprakész vezetéséről a címzetes főjegyző gondoskodik.

 

Kisújszállás, 2005. szeptember 29.

(:Dr.Kittlinger Ilona:)

címzetes főjegyző 

J ó v á h a g y t a Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 341/2005. (IX.29.)számú önkormányzati határozatával.

 

1. számú melléklet

ÖNKORMÁNYZAT

POLGÁRMESTER BIZOTTSÁGOK

ALPOLGÁRMESTEREK

Polgári védelem

Politikai tanácsadó

Mezei őrszolgálat

Turisztika és városmarketing

JEGYZŐ

ALJEGYZŐ 

Gazdálkodási Osztály
Igazgatási Osztály
Műszaki Osztály
Pénzügyi Osztály
Szervezési Osztály
Intézményi referensek
Belső ellenőr
Gyámhivatal
Minőségügyi megbízott
vagyongazd. ipar kereskedelem vendéglátás idegenforgalom mezőgazdaság szerencsejáték pályázatok első lakáshoz jutók támogatása tűzvédelem
gyermekvéd. szociális ügyek népességnyilv. anyakönyv hagyaték szabálysértés honvédelem okmányirodai Feladatok pályázatok
építésügy kommunális ellátás pályázatok beszerzések közbeszerzések közlekedés beruházások munkavédelem közterület- felügyelet
költségvetés adóügyek hirdetés CKÖ, társulások (NET, Ivóvíz.) gazdasági feladatai pályázatok
önkormányzati és bizottságok működésével kapcsolatos ügyek rehabilitációs ügyek CKÖ segítése pályázatok
önkormányzati intézményekkel kapcsolatos feladatok önkormányzati rendezvények szervezése ifjúsági és sportügyek kapcsolattartás a civil szervezetekkel pályázatok
intézmények költségvetési ellenőrzése belső ellenőrzés
gyermekvéd. gyámsági gondnoksági ügyek
minőségpolitika fenntartása és tovább-fejlesztése

Jelmagyarázat:

CKÖ: Cigány Kisebbségi Önkormányzat

NET: Nagykun Együttműködési Társulás

Ivóvíz: Önkormányzati Társulás az Észak-Alföldi Régió Ivóvízminőségének Javításáért

 

 

 

 

 

 

  

 

2. számú melléklete

Az osztályok főbb feladatai :

 

Gazdálkodási Osztály

 

1. önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása

2. egyes közcélú, illetve vállalkozás jellegű tevékenységek működtetése (vásárcsarnok, köztisztasági telep, piac, vásár szervezés)

3. vagyonnyilvántartás (kataszter) vezetése

4. lakás- és helyiséggazdálkodási feladatok ellátása

5. első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos ügyintézés

6. állategészségügyi feladatok ellátása, eboltás

7. ebnyilvántartás

8. veszélyes ebek nyilvántartása, az ilyen állatok tartásával kapcsolatos hatósági feladatok ellátása

9. eljárás növényvédőszerrel okozott kár és vadkár esetén

10. méhek vándoroltatásának bejelentésével kapcsolatos feladatok

11. növényvédőszer alkalmazásának bejelentésével kapcsolatos feladatok

12. mezei őrszolgálat működtetése

13. mezőőri járulék kivetése

14. földhasználói nyilvántartás vezetése

15. termőföld bérleti és vételi ajánlat kifüggesztése, annak igazolása

16. talajterhelési díjjal kapcsolatos kivetés, nyilvántartás vezetés és behajtás

17. kereskedelmi, vendéglátó üzletekkel, szálláshelyekkel kapcsolatos ügyintézés, nyilvántartás

18. telepengedélyezéssel kapcsolatos hatósági feladatok

19. üzletek működési engedélyével kapcsolatos feladatok

20. területfejlesztési, térségfejlesztési lehetőségek feltárása

21. fejlesztési programok

22. közbeszerzéssel kapcsolatos feladatok

23. beszerzésekkel kapcsolatos feladatok

24. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok

25. városháza üzemeltetése, gondnoki feladatok

26. szerencsejáték engedélyezéséhez hozzájárulás kiadása

27. tűzvédelmi feladatok

28. leltározás, selejtezés

29. portaszolgálat

30. hivatali gépjármű üzemeltetésével kapcsolatos feladatok

31. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítése

 

Igazgatási Osztály  

1. gyermek-és ifjúságvédelem (gyermekvédelmi támogatások, jegyzői gyámügyi feladatok) szociális ügyek

2. társadalombiztosítással kapcsolatos ügyek

3. mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményei

4. lakásépítési kedvezményre való jogosultság igazolása

5. anyakönyvi igazgatás

6. állampolgársági ügyek

7. honvédelmi igazgatás

8. családi események rendezése

9. hagyatéki eljárás

10. szabálysértés

11. Polgári Törvénykönyvvel kapcsolatos feladatok

12. hatósági bizonyítvánnyal kapcsolatos ügyek

 

2

13. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítése

14. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok

15. személyazonosító igazolvány ügyek

16. személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolvány ügyek

17. népességnyilvántartási feladatok

18. egyéni vállalkozói igazolvány ügyek

19. közlekedésigazgatási feladatok

20. útlevél kiadással kapcsolatos ügyek

21. szakfordítói és tolmácsigazolvánnyal kapcsolatos feladatok

22. mozgáskorlátozottak parkolási engedélye

23. választással és népszavazással kapcsolatos okmányirodai feladatok

24. ügyfélkapu regisztrációs rendszerrel kapcsolatos feladatok

25. eljárási illeték házipénztári befizetéssel kapcsolatos feladatok

 

Műszaki Osztály

 

1. településrendezési feladatok,

2. városüzemeltetési feladatok

2.1.hulladékgazdálkodás,

2.2.parkgondozás,

2.3. vízgazdálkodás,

2.4. utak, járdák fenntartása,

2.5. közvilágítás,

3. Környezetvédelem

3.1. zaj-és rezgésvédelem,

3.2. légszennyezésel kapcsolatos ügyek,

3.3. vízvédelem,

3.4. növényvédelem

4. állatok védelmével és nyilvántartásával kapcsolatos feladatok

5. önkormányzati beruházások, fejlesztések, felújítások előkészítése, lebonyolítása

5.1.tervek készítése, engedélyeztetése

5.2.közbeszerzéssel kapcsolatos feladatok

6. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítése

7. építéshatósági ügyek intézése

7.1. építési, bontási, használatbavételi engedélyek kiadása

7.2. telekalakítási engedélyek

8. építésfelügyeleti feladatok ellátása

9. építészeti- és természeti örökség védelme

10. műemlékvédelemmelkapcsolatos ügyek

11. útkezelői feladatok ellátása,

12. közterület-használatával kapcsolatos ügyek

13. közterület-felügyelet

14. az osztály hatáskörében kivetett bírságok, hozzájárulások behajtása

15. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok

16. közlekedéssel kapcsolatos feladatok

17. pénzügyi kihatású ágazati intézkedések kidolgozásában való közreműködés

18. katasztrófavédelmi feladatok

19. ár- és belvízvédelmi feladatok

 

 

3

 

Pénzügyi Osztály

 

1. a Polgármesteri Hivatal számviteli munkájának végzése

2. támogatások igénylése, elszámolása

3. működési és fejlesztési hitelfelvétel előkészítése

4. házi pénztár működtetése, banki pénzforgalom bonyolítása

5. az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók - iparűzési, kommunális, föld-haszonbérbeadás után fizetendő adó -, idegenforgalmi adó nyilvántartása, kezelése, elszámolása, behajtása

6. gépjárműadó nyilvántartása, kezelése, elszámolása, behajtása,

7. idegen bevételek nyilvántartása, beszedése

8. költségvetéssel kapcsolatos feladatok

8.1.költségvetési koncepció előkészítése

8.2.költségvetési rendelettervezet előkészítése, költségvetési rendeletmódosítások előkészítés

8.3.költségvetési beszámolók, információs jelentések, zárszámadás elkészítése

9. az önkormányzat irányítása alatt működő költségvetési szervek gazdasági,

pénzügyi tevékenységének segítése

10. önkormányzati társulások pénzügyi, gazdasági feladatainak ellátása

11. a kisebbségi önkormányzat gazdasági feladatainak ellátása

12. kincstári feladatok ellátása

13. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok (folyamatgazda)

14. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok előkészítése

15. közbeszerzéssel kapcsolatos feladatok

16. hirdetésekkel kapcsolatos feladatok

17. eszközök, beruházások, értékpapírok nyilvántartása

18. pályázatok készítése

 

Szervezési Osztály

 

1. országgyűlési és helyi önkormányzati választások lebonyolítása

2. népszavazás lebonyolítása

3. közreműködés a népszámlálásban

4. képviselő-testületi ülések előkészítése, jegyzőkönyvezés, döntések nyilvántartása,

kezelése

5. közreműködés a testületi előterjesztések előzetes törvényességi vizsgálatában

6. bizottságok üléseinek előkészítése, jegyzőkönyvek készítése, döntések nyilvántartása

7. közmeghallgatás szervezése

8. lakossági fórumok szervezésének segítése

9. képviselőkkel történő kapcsolattartás

10. kisebbségi önkormányzattal kapcsolattartás, adminisztráció segítése

11. a hivatal működésére vonatkozó szabályzatok előkészítése

12. jogszabály nyilvántartás, karbantartás

13. humánpolitikai ügyek (önkormányzati tisztségviselők, önkormányzati intézmények vezetői, köztisztviselők)

14. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítése

15. közhasznú foglalkoztatással kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása

16. rehabilitációs feladatok ellátása

17. hirdetmények közzétételével kapcsolatos feladatok

18. iktatás, postázás

 

4

19. helyi levelek kézbesítése

20. ügykezelés, fénymásolás

21. egyéb szervezési és jogi ügyek

22. egyéb jegyzőkönyvezési feladatok

23. továbbképzések, tanfolyamok szervezése

24. munkáltatói támogatással kapcsolatos feladatok ellátása 

Belső ellenőr

 

1. a Polgármesteri Hivatal pénzügyi-gazdasági ellenőrzése

2. az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek ellenőrzése

3. az önkormányzat többségi irányítást biztosító befolyása alatt működő gazdasági társaságok ellenőrzése

4. önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatás felhasználásával kapcsolatos ellenőrzés a kedvezményezett szervezetnél 

Intézményi referensek

 

1. az önkormányzat intézményfenntartási és működtetési feladatainak szervezése, az

intézmények szakmai felügyeletének szervezése, feladataik koordinálása

2. a jegyző hatáskörébe tartozó, neveléssel- oktatással, szociális és egészségüggyel, valamint közművelődéssel kapcsolatos ügyek előkészítése

3. az intézmények vezetőinek megbízásával kapcsolatos pályázati eljárás lebonyolítása

4. pályázatok készítése

5. közművelődési intézmények munkájának koordinálása

6. oktatási, közművelődési, szociális, egészségügyi, ifjúsági és sport önkormányzati döntések előkészítése

7. hírlevél szerkesztése

8. önkormányzati rendezvények szervezése az önkormányzat rendezvény- és kiadványterve alapján

9. egészségügyi, szociális, oktatási, művelődési intézmények, valamint az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal közötti kapcsolattartás biztosítása

10. civil szervezetekkel kapcsolattartás

11. az önkormányzat kistérségi együttműködéséből eredő, a fent felsorolt szakterületekhez kapcsolódó feladatok ellátása

12. a Kisújszállás Városi Ösztöndíj Alapítvány működésével kapcsolatos feladatok ellátása

 

Turisztikai és városmarketing feladatokat ellátó ügyintéző

1. turisztikai, turinform irodai feladatok

2. városmarketing feladatok

3. önkormányzati rendezvények előkészítése, azok szervezésében, lebonyolításában való közreműködés 

Gyámhivatal

1. gyermekvédelmi feladatok

2. családi jogállás rendezésével kapcsolatos feladatok 

3. örökbefogadási ügyek

4. szülői felügyeleti joggal, illetve gyermektartásdíjjal kapcsolatos ügyek

5. gyámsági, gondnoksági ügyek

6. vagyonkezelési ügyek

7. szakértő kirendelés, perindítás, képviselet

 

Minőségügyi megbízott

1. A minőségpolitika fenntartása és továbbfejlesztése

 

3. számú melléklet

 

A szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje

 

Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet 145/A. § (5) bekezdése alapján a költségvetési szerv vezetője köteles rendelkezni a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjéről, amely a szervezeti és működési szabályzat mellékletét képezi.

A szervnél előforduló szabálytalanságok kezelésére az itt meghatározott eljárásrendet kell alkalmazni.

 

 

1. Szabálytalanság 

A szabálytalanság, valamely létező szabálytól:

- központi jogszabályi rendelkezéstől,

- helyi rendelettől,

- egyéb belső szabályzattól, utasítástól

való eltérést, ott megfogalmazott elvárás be nem tartását jelenti.

 

A szabályok be nem tartása adódhat

- nem megfelelő cselekményből,

- mulasztásból,

- hiányosságból.

 

 

2. Jelen eljárásrend tekintetében a szabálytalanságok körének meghatározása

 

Jelen eljárásrend tekintetében szabálytalanságnak minősülnek azok a szabálytalanságok, melyek mértékük alapján

- a büntető-,

- szabálysértési,

- kártérítési, illetve

- fegyelmi eljárás megindítására adnak okot.

 

3. A szabálytalanságok kezelési rendje meghatározásának célja 

A szabálytalanságok kezelési rendje meghatározásának célja a szabálytalanságok (újbóli) előfordulásának megelőzése.

 

A megelőzés érdekében a szabálytalanságok kiküszöbölésére, megakadályozására a FEUVE rendszerbe új elemeket kell beépíteni, hogy az előzetes, a folyamatos, valamint az utólagos vezetői ellenőrzés eszközével a szabálytalanság előfordulása, illetve ismételt felmerülése kivédhető legyen.

A FEUVE rendszerben az ellenőrzési pontok kialakításakor figyelembe kell venni a független belső ellenőrzés érintett területre vonatkozó megállapításait, különös tekintettel a mulasztások, hiányosságok, helytelen cselekmények tényére, okaira, körülményeire, illetve a felelősökre.

 

2

A FEUVE rendszer karbantartása, fejlesztése során a független belső ellenőrzési tapasztalatokat úgy kell hasznosítani, hogy az adott területre meghatározott részletes szabályozással, a szabályozás megismertetésével, a szabályozás betartatásával, illetve közvetlen felelősök meghatározásával az újabb szabálytalanságok kivédhetőek legyenek.

 

 

4. Általános elvek<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

A FEUVE rendszer kialakításáért felelős költségvetési szerv vezetőjének kell gondoskodnia arról, hogy az első szintű pénzügyi irányítási és kontroll rendszer megfelelőségének és hatékonyságának vizsgálatával és értékelésével a szabálytalanságok bekövetkezését elkerüljék.

A FEUVE rendszer kielégítő működését biztosítani kell a szerv minden tevékenysége vonatkozásában.

A szerv azon tevékenységeire, működési folyamataira, ahol a szabálytalanságok előfordulásának kockázata magas, külön figyelmet kell szentelni.

A FEUVE rendszer ezen területekhez kapcsolódva olyan elemeket határoz meg, mely olyan feladatokat ír elő, amelyek kiküszöbölik az elkövetés lehetőségét, illetve korlátozzák az okozható kár mértékét.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif>

 

5. A nagyobb kockázatot rejtő feladatok, folyamatok kiemelt kezelése a szabálytalanságok megelőzése érdekében

 

A szervnél nagyobb kockázatot rejtő feladatok, folyamatok a következők:

- a tervezési folyamatok egyes területei,

- az illegális pénzügyi cselekmények viszonylag nagy lehetőségét rejtő folyamatok, tevékenységek,

- a szerv belső eljárási rendjének áttekintésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek,

- a pénzügyi tranzakciók tesztelésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek.

 

5.1. A tervezési folyamatok esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

1. A korábbi évek tapasztalatai alapján, - a költségvetési beszámolók adatait is figyelembe véve, - meg kell keresni azokat a tételeket, melyek különösen kényes területek, (elsősorban olyan területek, ahol nagyobb mennyiségű készpénz, illetve készletmozgás van);

2. Gondoskodni kell a nagyobb, egyösszegű kiadások teljesítésével járó területek, pl: beruházások, rendszeres intézmény finanszírozások fokozott ellenőrzési rendjének meghatározásáról;

3. Biztosítani kell egyes, az elmúlt évek tapasztalatai, illetve a megváltozott szabályozások miatt megnőtt jelentésű területek fokozott ellenőrzését, a szabályosság kontrollálását.

4. Figyelembe kell venni a külső ellenőrzés által tett észrevételeket, melyek kihatnak a tervezési tevékenységre is.

 

5.2. Az illegális pénzügyi cselekmények viszonylag nagy lehetőségét rejtő folyamatok, tevékenységek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

1. Meg kell határozni, írásban rögzíteni kell olyan belső rendet, politikát, melyek az illegális pénzügyi cselekmények megelőzését célozzák.

2. Gondoskodni kell arról, hogy a szerv dolgozói számára ismert eljárásrend legyen arra az esetre, ha illegális pénzügyi cselekmény gyanúja merül fel. Ismertnek kell lenni az ilyen esetek bejelentési, illetve vizsgálati szabályainak.

3. Tájékozódni kell az illegális pénzügyi cselekmények előfordulási típusairól, területeiről, feladathoz, intézményhez, esetleg személyhez köthetőségéről.

 

Az illegális pénzügyi cselekmények külön figyelmet igénylő területeit, folyamatait az alábbi ismérvek alapján kell meghatározni:

 

3

- az adott terület költségvetési terv, illetve tényszám adatai költségvetési főösszeghez viszonyított nagyságrendjének vizsgálatával, - azt a százalékot, melytől jelentős tételnek számítható a terület, a szerv a vizsgálat során maga - de írásban is rögzítve - határozza meg,

- az adott terület ellenőrzéssel, közvetlen irányítással való kapcsolatának vizsgálatával, azaz annak ellenőrzésével, hogy a terület milyen mélységig szabályozott, a szabályozást az érintettek megismerték-e, a szabályok betartását a tevékenység során ellenőrzik-e, utólag mikor történik ellenőrzés, illetve, hogy a területet érintette e a független belső ellenőri, illetve esetleg külső ellenőri tevékenység. Az a terület lesz figyelmet érdemlő, mely az ellenőrzés szempontjából a legkevésbé lefedett.

A fenti két fő szempont együttes értékelésével kell meghatározni azokat a területeket, melyek a legnagyobb figyelmet igénylik.

 

5.3. A szerv belső eljárási rendjének áttekintésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

- rendszeresen át kell tekinteti a szerv belső eljárásrendjét, különös tekintettel a belső szabályozottságra, és az ott szabályozott folyamatokra,

- vizsgálni kell a tényleges folyamatok és a folyamatleírások közötti összhangot, eltérés esetén meg kell keresni az okokat és a szabályosság követelményének megfelelően gondoskodni kell a szabályok módosításáról, illetve a betartatás ellenőrzéséről.

 

5.4. A pénzügyi tranzakciók tesztelésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

- a valódiság és hitelesség érdekében egyes pénzügyi tranzakciók folyamatában való teljes végigkísérése történik meg.

 

Ilyen pénzügyi tranzakció csoportok lehetnek pl.:

- dologi kiadások készletbeszerzéseinek nyomonkövetése,

- a rendszeres és nem rendszeres személyi juttatások köre,

- a beruházások pénzügyi lebonyolítása, stb.

 

A pénzügyi tranzakció csoport egyik lehetséges területének a dologi kiadások készletbeszerzéseinek nyomonkövetése esetében a tényleges ellenőrzési feladatok például a következők lehetnek:

- a beszerzés kezdeményezése körülményeinek, dokumentumának vizsgálata,

- a beszerzés kezdeményezés ellenőrzése, áttekintése jogosság, célszerűség szempontjából,

- a megrendelés áttekintése az alábbi szempontokból:

- a megrendelő jogosult volt-e a megrendelésre, mint kötelezettségvállaló,

- megtörtént-e a megrendelésnek, mint egyfajta kötelezettségvállalásnak az ellenjegyzése,

- az ellenjegyzést az ellenjegyzésre jogosult végezte-e,

- gazdaságosság elvét szem előtt tartották-e;

- a megrendelés nyilvántartása megfelelőségének, átlátható rendszerben történő kezelésének ellenőrzése,

- a megrendelés beérkezésekor a szakmai teljesítés igazolása körülményeinek áttekintése,

- a készletjellegű termékek beérkezést követő nyilvántartásba vételének, tárolásának vizsgálata,

- a pénzügyi teljesítés előtt az érvényesítői feladatok ellátásának teljes ellenőrzése - a feladat valamennyi mozzanatára kiterjedően,

- a pénzügyi teljesítés előtt az utalványozás körülményeinek, megalapozottságának áttekintése,

- az utalvány ellenjegyzésének ellenőrzése,

- a tényleges pénzügyi teljesítés dokumentumainak vizsgálata,

- a pénzügyi teljesítést követő számviteli folyamatok nyomonkövetése.

 

A pénzügyi tranzakciókkal kapcsolatban a ténylegesen vizsgálandó területeket, valamint a részterületeket mindig a feladat-ellátáskor kell külön, írásban meghatározni.

 

 

4

6. A költségvetési szerv vezetőjének értékelési feladata a szabálytalanságok megakadályozása érdekében 

A szerv vezetője a szabálytalanságok megakadályozása érdekében legalább évente egy alkalommal értékeli a szerv egyes működési folyamatait. Az értékelési feladatok ellátásába más személyeket, különösen a folyamatgazdákat is bevonja.

Az értékelés során át kell, hogy tekintsék legalább a következőket:

- a szervnél, illetve annak tevékenységeinél, feladatellátásánál mennyire tudatos a FEUVE tevékenység,

- a FEUVE rendszer fejlesztése, javítása megfelelő ütemben történik-e, kellő rugalmassággal válaszol-e a feltárt szabálytalanságok kezelésére,

- az ellenőrzési tapasztalatok nem utalnak-e olyan területekre, ahol a FEUVE rendszer még nem került kialakításra,

- a FEUVE rendszerhez kapcsolódóan megfelelőek-e a kialakított ellenőrzési nyomvonalak,  

- a FEUVE szabályzata elkészült-e, annak betartására fordítanak-e kellő figyelmet.

 

A költségvetési szerv vezetője a FEUVE tevékenységet köteles értékelni

- a független belső ellenőr, valamint

- a külső ellenőri szervezet

megállapításai alapján is.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

 

7. Feladatok a szabálytalanságok észlelése esetén 

A FEUVE rendszernek a következő feladatai lehetnek, ha működése során szabálytalanságot észlel:

a) amennyiben a FEUVE rendszerben feladatot ellátó személy az ellenőrzési tevékenysége során a korábban már meghatározott - szabálytalanság gyanúját észleli, haladéktalanul köteles értesíteni a szerv vezetőjét;

b) amennyiben a költségvetési szerv vezetője észleli a szabálytalanság gyanúját, köteles erről a felügyeleti szerv vezetőjét haladéktalanul tájékoztatni, illetve a felügyeleti szerv vezetőjének érintettsége esetén gondoskodni a megfelelő intézkedések meghozataláról, illetve az eljárások megindításáról.

 

 

8. A büntető, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárások

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif>

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif>

8.1. A büntetőeljárás megindítása 

A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény 10. § (1) bekezdése szerint bűncselekmény az a szándékosan vagy - ha a törvény a gondatlan elkövetést is bünteti - gondatlanságból elkövetett cselekmény, amely veszélyes a társadalomra, és amelyre a törvény büntetés kiszabását rendeli. A büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény (a továbbiakban Be.) 6. § (1) bekezdése kimondja, hogy a bíróságnak, az ügyésznek és a nyomozó hatóságnak kötelessége a törvényben foglalt feltételek megléte esetén büntetőeljárást megindítani.

A Be. 171. § (2) bekezdése előírja, hogy a hivatalos személy köteles a hatáskörében tudomására jutott bűncselekményt feljelenteni. A feljelentést rendszerint az ügyészségnél vagy a nyomozati hatóságnál kell megtenni.

 

5

 

8.2. Szabálysértési eljárás<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

A szabálysértésekről szóló LXIX. Törvény 1. § (1) szerint szabálysértés az a jogellenes, tevékenységben vagy mulasztásban megnyilvánuló cselekmény, melyet törvény, kormányrendelet vagy önkormányzati rendelet szabálysértésnek nyilvánít, s amelynek elkövetőit az e törvényben meghatározott joghátrány fenyeget.

A törvény második része foglalkozik részletesen a szabálysértési eljárással, a 82. § (1) bekezdése kimondja, hogy szabálysértési eljárás feljelentés, illetőleg a szabálysértési hatóság részéről eljáró személy észlelése vagy tudomása alapján indulhat meg.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif>

 

8.3. Kártérítési eljárás

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 339. § (1) bekezdése kimondja, hogy aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy úgy járt el, ahogy az adott helyzetben általában elvárható.

A kártérítési eljárás megindítására a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései (elsősorban a XXIII. Fejezet, a munkaviszonyból és a munkaviszony jellegű jogviszonyból származó perek) az irányadók. Kártérítési felelősség tekintetében irányadók továbbá a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. Törvény (Mt.), a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (Ktv.), a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (Kjt.) megfelelő rendelkezései.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

8.4. Fegyelmi eljárás 

Fegyelmi eljárás, illetve felelősség tekintetében az Mt., a Ktv., illetve a Kjt. megfelelő rendelkezései az irányadók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. számú melléklet

 

Ellenőrzési nyomvonal

 

 

1. Az ellenőrzési nyomvonal fogalma, tartalma 

Az ellenőrzési nyomvonal a Polgármesteri Hivatal

- tervezési folyamatainak,

- pénzügyi lebonyolítási folyamatainak, valamint az

- ellenőrzési folyamatainak

leírása.

 

Az ellenőrzési nyomvonal leírás

- szöveges, illetve

- táblázatba foglalt, valamint

- folyamatábrákkal szemléltetett dokumentum.

 

 

 

2. Az egyes ellenőrzési nyomvonalak 

Ellenőrzési nyomvonalak:

- Tervezési folyamatok ellenőrzési nyomvonala,

- Végrehajtási folyamatok ellenőrzési nyomvonala,

- Ellenőrzési folyamatainak ellenőrzési nyomvonala.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ellenőrzési nyomvonal 

 

A szerv az Államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet 145/B. § (2) bekezdése kimondja, hogy az ellenőrzési nyomvonal a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának mellékletét képezi. A jogszabályhelynek való megfelelés céljából a szerv vezetője a következők szerint határozza meg az ellenőrzési nyomvonalat.

 

1. Az ellenőrzési nyomvonal - a hivatkozott jogszabály alapján - az alábbi területekhez kapcsolódva került meghatározásra:

- tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal,

- végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal, valamint

- az ellenőrzési folyamatok ellenőrzési nyomvonala.

 

2. A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza az egyes tervezéshez kapcsolódó, annak részeként definiálható főtevékenység megnevezését így az alábbi kiemelt területeket:

- gazdasági program,

- költségvetési koncepció,

- költségvetési tervezés.

A kiemelt, főtevékenységeken belül munkafolyamatok kerültek meghatározásra.

Az egyes tevékenységekhez meghatározásra kerültek a következők:

- előzetes vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- munkafolyamatba épített ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- utólagos vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság.

 

A tervezéssel kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonal

- részletes táblázatos ismertetését az 1. számú tábla,

- összefoglaló folyamatábráját az 1. számú folyamatábra tartalmazza.

 

3. A végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

A végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza a végrehajtáshoz kapcsolódó, főfolyamatok, tevékenységek megnevezését így az alábbi kiemelt területeket:

- szabályzatok készítése, aktualizálása,

- személyi juttatások és a létszám-előirányzat felhasználása,

- dologi kiadások előirányzat felhasználása,

- felhalmozási kiadások előirányzatának felhasználása,

- saját bevételek előirányzat teljesítése,

- állami támogatás, hozzájárulás, egyéb központi forrás előirányzat teljesítése,

- főkönyvi és analitikus könyvelés,

- bizonylati rend és bizonylatkezelés,

- házipénztári pénzkezelési tevékenység,

- bankszámlaforgalom kezelési tevékenység,

- leltározási tevékenység,

- selejtezési tevékenység,

 

2

pénzgazdálkodással kapcsolatos tevékenység (kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés),

- vagyongazdálkodás,

- féléves beszámolási tevékenység,

- éves beszámolási tevékenység.

 

A kiemelt, főtevékenységeken belül munkafolyamatok kerültek meghatározásra.

Az egyes tevékenységekhez meghatározásra kerültek a következők:

- előzetes vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- munkafolyamatba épített ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- utólagos vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság.

 

A végrehajtással kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonal

- részletes táblázatos ismertetését a 2. számú tábla,

- összefoglaló folyamatábráját a 2. számú folyamatábra tartalmazza.

 

 

4. Az ellenőrzési folyamatok ellenőrzési nyomvonala

Az ellenőrzéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza

- a tervezési folyamatokhoz, illetve

- a végrehajtási folyamatokhoz

kapcsolódó kiemelt fontosságú ellenőrzési folyamatokat.

 

Az ellenőrzési folyamatokkal kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonal

- részletes szöveges ismertetését az 1. számú melléklet

- összefoglaló folyamatábráját a 3. számú folyamatábra tartalmazza.

 

IX.

Ellenőrzési nyomvonal

Táblázatai, folyamatábrái, mellékletei

 

Táblázatok

1. számú táblázat

A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

2. számú táblázat

A végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

 

Folyamatábrák

1. számú folyamatábra

A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonalról

2. számú folyamatábra

A végrehajtási folyamatokhoz kapcsolódó ellenőrzési nyomvonalról

3. számú folyamatábra

Az ellenőrzési folyamatokhoz kapcsolódó ellenőrzési nyomvonalról

 

3

Mellékletek

1. számú melléklet

Az ellenőrzési folyamatok ellenőrzési nyomvonaláról

 

I/1. számú melléklet

 

 

A pénzügyi irányítási és ellenőrzési feladatok

feladatkörök szerinti elkülönítése  

Pénzügyi irányítási és ellenőrzési feladatok Megnevezése
Feladatkörök megnevezése
 
 
 
 
 
1. Pénzügyi dokumentumok elkészítése
 
 
 
 
1.1. Költségvetési terv
 
 
 
 
- költségvetési koncepció
O.vezetők
jegyző
Polgm.
 
- éves költségvetési terv
O.vezetők
jegyző
Polgm.
 
- költségvetés módosítások
Pü. O.vez.
jegyző
Polgm.
 
- normatív állami támogatások
Int. Ref.-ek
PüOvez
Jegyző
Polgm.
1.2. Kötelezettségvállalások
Polgárm.
jegyző
Pü.O. vezető
Gazd.O.vez
1.3. Vagyongazdálkodással kapcsolatos ügyek
 
 
 
 
- beszerzések, vásárlások (melyeknek nincs előzetes kötelezettségvállalási dokumentuma)
A Polgármesteri Hivatalban ilyen gyakorlat nincs
- értékesítések
Gazd.Ovez
Polgm.
 
 
- selejtezés
Gazd.Ovez
Jegyző
 
 
2. Előzetes és utólagos pénzügyi ellenőrzés, a pénzügyi döntések szabályszerűségi és szabályozottsági szempontból történő jóváhagyása, ellenjegyzése
 
 
 
 
2.1.Költségvetési terv
 
 
 
 
- jóváhagyása
Polgárm.
jegyző
Pü.Ovez
 
- előirányzat-felhasználási ütemterv
Kincst-nok
 
 
 
- likviditási terv
Kincst-nok
 
 
 
2.2. Kötelezettségvállalások ellenjegyzése
Külön utasítás szerint. Számviteli politika 5. Sz. melléklete
2.3. Vagyongazdálkodással kapcsolatos ügyek jóváhagyása, ellenjegyzése
Külön utasítás szerint. Számviteli politika 5. Sz. melléklete
- beszerzések, vásárlások (melyeknek nincs előzetes kötelezettségvállalási dok-ma)
A Polgármesteri Hivatalban ilyen gyakorlat nincs
- értékesítések
Külön utasítás szerint. Számviteli politika . sz. melléklete
- selejtezés
Külön utasítás szerint. Számviteli politika . sz. melléklete
3.Gazdasági események elszámolása
 
 
 
 
 
3.1. Költségvetési előirányzatok könyvelése
Fők.k
 
 
 
 
- eredeti előirányzatok
Fők.k.
 
 
 
 
- módosított előirányzatok
Fők.k.
 
 
 
 
3.2. Előirányzat teljesítések könyvelése
Fők.k.
 
 
 
 
3.3. Féléves beszámoló
Fők.k.
PüOv
Jegyz
Polm.
Könyv
3.4. Éves beszámoló
Fők..k
PüOv
Jegyz
Polm.
Könyv

 

 

 

I/2. számú melléklet

A megfelelő szabályozottság

kialakításának és fenntartásának folyamatábrája 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Az ellenőrzési folyamatok ellenőrzési nyomvonaláról melléklet

1. számú függeléke

A belső szabályzatok listája és a felülvizsgálat rendje 

Belső szabályzatok megnevezése
Felülvizsgálat időszakai, határnapjai
Felülvizsgálat elvégzéséért felelős személy
1. Tervezéshez kapcsolódó szabályozások
 
 
Önkormányzat gazdasági programja
2006.IX.30.
Palágyi Gábor
2. Tevékenységhez, működéshez kapcsolódó általános szabályozások
 
 
Szervezeti és működési szabályzat részeként a következők
 
 
,- Polgármesteri Hivatal Ügyrendje
Minden év dec. 31-ig
Kacsó Sándorné
Közszolgálati szabályzat
Minden év dec. 31-ig
Csipesné Márta Erika
Köztisztviselők szociális, jóléti, egészségügyi juttatásairól és kegyeleti támogatásáról szóló önkormányzati rendelet
Minden év dec. 31-ig
Kacsó Sándorné
Települési képviselők tiszteletdíjáról, természetbeni juttatásairól és költségtérítésről szóló rendelet
Minden év dec. 31-ig
Kacsó Sándorné
Az első lakáshoz jutó fiatal házasok 2005. Évi támogatásáról szóló önkormányzati rendelet
Minden év dec. 31-ig
Janó Ferencné
Tűzvédelmi szabályzat
Minden év dec. 31-ig
Csíki Lajos
Munkavédelmi szabályzat
Minden év dec. 31-ig
Cs. Németh Zoltán
3. Tevékenység pénzügyi-számviteli szabályozása
 
 
Költségvetési rendelet részeként
 
 
- az előirányzat és felhasználási ütemterv
Költségvetés módosítást követően
Rácz Szilvia
Likviditási terv
Havonta
Rácz Szilvia
Vagyonrendelet
Minden év dec. 31-ig
Deméné Dr. Demeter Judit
Számviteli szabályzatgyűjtemény részeként a következők
 
 
- Számviteli politika és egyéb fontosabb előírások
Minden év március 31-ig
Bögös Katalin
- Pénz- és értékkezelési szabályzat
Minden év március 31-ig
Bartus Mihályné
- Bizonylati szabályzat és bizonylati album
Minden év március 31-ig
Bögös Katalin
- Feleslegessé vált vagyontárgyak és készletek hasznosításának szabályzata
Minden év márc. 31-ig
Deméné dr. Demeter Judit
- Leltározási szabályzat
Minden év márc. 31-ig
Deméné dr. Demeter Judit
- Pénzgazdálkodással kapcsolatos kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás és érvényesítés hatásköri rendje
Minden év márc. 31-ig
Bartus Mihályné
- Eszközök és források értékelési szabályzata
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
- Készletgazdálkodási szabályzat
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
 

Számlarend részeként a következők
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
- I. rész a főkönyvi számlák számlakapcsolatai
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
- II. rész Egyéb szabályozási elemek további részeként a következők - A főkönyvi számla és az analitikus nyilvántartások tartalmára vonatkozó szabályok - A számlarendben foglaltakat alátámasztó bizonylati rend - Az analitikus nyilvántartások formájának, tartalmának és azok vezetésének módjára vonatkozó szabályzat.
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
- Analitika album
Minden év márc. 31-ig
Bögös Katalin
3. Ellenőrzéshez kapcsolódó szabályok
 
 
FEUVE szabályzata
Minden év márc. 31-ig
Dr Kittlinger Ilona
Belső ellenőrzési kézikönyv
Minden év márc. 31-ig
Deák Sándorné

 

 

5. számú melléklet

 

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök

 

 

 

  1. Jegyző, aljegyző

 

  1. Osztályvezetők

 

  1. a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 12. § (2) bekezdésében meghatározott, közigazgatási hatósági ügyben döntés meghozatalára jogosult köztisztviselő:

3.1. okmányirodai ügyintéző

3.2. gyámügyi ügyintéző

3.3. szociálpolitikai ügyintéző

3.4. anyakönyvvezető

3.5. népességnyilvántartó

3.6. szabálysértési ügyintéző

3.7. kommunális ügyintéző

3.8. építéshatósági ügyintéző

3.9. közterületfelügyelő

3.10. környezetgazdálkodási ügyintéző

3.11. intézményi referens

 

  1. A költségvetési és egyéb pénzeszközökkel, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás tekintetében döntési jogosultsággal rendelkező, illetőleg a pénzeszközök felhasználására, valamint a gazdálkodás ellenőrzésére kötelezett köztisztviselő:

 

  • kontírozó könyvelő

  • pénzügyi ügyintéző

  • gépjárműadó ügyintéző

  • iparűzési adó ügyintéző

  • kommunális adó ügyintéző

  • idegenforgalmi adó

  • pénztáros

  • belső ellenőr

  • gazdálkodási ügyintéző

  • lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző

  • gondnok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. számú melléklet

 

Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök

 

Sor- szám
Osztály
Képzettségi pótlékra jogosító munkakör
Képzettségi pótlékra jogosító képzettség
 
Okmányiroda
okmányirodai ügyintéző
számítógép rendszer programozó számítástechnikai programozó
 
Műszaki Osztály
kommunális ügyintéző
információrendszer programozó; közlekedésépítő, útépítő mérnök; települési, környezetvédelmi mérnök; építési-műszaki ellenőri képesítés; beruházási mérnök
 
Műszaki Osztály
építéshatósági ügyintéző
beruházás mérnök
 
Műszaki Osztály
közterületfelügyelő
környezetvédelmi mérnök
 
Műszaki Osztály
környezetgazdálkodási ügyintéző
víz-és szennyvíztechnológus mérnök; kertész- és növényvédelmi mérnök; mérnök; természetvédelmi mérnök; magasépítő mérnök; parképítő és fenntartó mérnök
 
Igazgatási Osztály
gyámügyi ügyintéző
felsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző; pszichológus; személyügyi szervező; gyógypedagógus pedagógus
7.
Gyámhivatal
gyámügyi ügyintéző
felsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző; pszichológus; személyügyi szervező; gyógypedagógus pedagógus szociális szakigazgatási szervező
 

8.
Igazgatási Osztály
szoc.pol ügyintéző
munkaerőpiaci menedzser; szociális munkás; felsőfokú szociális asszisztens; személyügyi szervező; pszichológus
9.
Igazgatási Osztály
szabálysértési ügyintéző
jogi asszisztens; jogi szakvizsga
10.
Pénzügyi Osztály
kontírozó könyvelő
adótanácsadó; mérlegképes könyvelő
11.
Pénzügyi Osztály
pénzügyi ügyintéző
adótanácsadó; mérlegképes könyvelő társadalombiztosítási szakelőadó,
12.
Pénzügyi Osztály
gépjárműadó ügyintéző
bírósági végrehajtó oklevél
13.
Pénzügyi Osztály
iparűzési adó ügyintéző
bírósági végrehajtói oklevél
14.
Pénzügyi Osztály
kommunális adó ügyintéző
bírósági végrehajtói oklevél
15.
Szervezési Osztály
humánpolitikai ügyintéző
társadalombiztosítási szakelőadó; jogi asszisztens; munkaerőpiaci menedzser, ügyintéző közgazdász
16.
Szervezési Osztály
szervezési előadó
számítógép rendszer programozó számítástechnikai programozó pszichológus; szociológia; jogi asszisztens
17.
Intézményi referens
intézményi referens
sportszervező, -menedzser; felsőfokú közoktatási vezető; szociális munkás; idegenforgalmi szakmenedzser,
18.
Gazdálkodási Osztály
gazdálkodási ügyintéző
gazdálkodás-szervező ingatlan-nyilvántartási titkár szakközgazdász
 

3

19.
Gazdálkodási Osztály
lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző
ingatlankezelő; ingatlan-nyilvántartási titkár
20
Gazdálkodási Osztály
gondnok
gazdálkodás-szervező pénzügyi ügyintéző
 

 

 

 

 

 

2. számú függelék

 

 

A költségvetés végrehajtására szolgáló számlaszámok

  

 

11745080-15408710-00000000 Polgármesteri Hivatal Kj., költségvetési elszámolási

számla

11745080-15408710-05120000 Állami hozzájárulások elszámolási számla

11745080-15408710-06080000 Bérlakás értékesítés lebonyolítási számla

11745080-15408710-06530000 Letéti számla

11745080-26030265-00000000 Polgármesteri Hivatal lakásépítési alap számla

11745080-15408710-0282000 Magánszemélyek kommunális adója beszedési számla

11745080-15408710-03090000 Tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó beszedési

számla

11745080-15408710-03540000 Kisújszállás iparűzési adó beszedési számla

11745080-15408710-03610000 Bírság beszedési számla

11745080-15408710-03780000 Kisújszállás Önkormányzat késedelmi pótlék beszedési

számla

11745080-15408710-04400000 Kisújszállás idegen bevételek elszámolási számla

11745080-15408710-08660000 Termőföld bérbeadásából származó jöv. adó beszedési

számla

11745080-15408710-08800000 Egyéb bevételek elszámolási számla

11745080-15408710-08970000 Gépjárműadó beszedési számla    

 

4. számú függelék

  

Kisújszállás Város Polgármesterétől

………………/2005. számú polgármesteri utasítás

 

a kiadmányozás rendjéről

 

 

 

A helyi önkormányzatokról szóló módosított 1990. évi LXV. törvény 35. § /2/ bekezdés d.) pontja alapján a polgármester hatáskörébe tartozó ügyek kiadmányozásának rendjét a következők szerint szabályozom:

 

I.

A polgármester kiadmányozza:

 

1. Az önkormányzat nevében:

1.1 a kötelezettségvállalásokat,

1.2 az alapító okiratokat,

1.3 az önkormányzat rendeleteit, valamint a képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyveket,

1.4 a felhívásokat, közleményeket, meghívókat,

1.5 a képviselő-testületet érintő ügyekben a testületi beszámolókat, tájékoztatókat,

1.6 a felsőbb szintű közigazgatási szervekhez írt levelezéseket,

1.7 a sajtó, a rádió, a televíziók részére adott tájékoztatásokat, panaszbejelentéseket.

 

2. Saját nevében:

2.1 a törvény által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben és hatósági jogkörben keletkezett ügyiratokat,

2.2 az egyéb munkáltatói jogok gyakorlásával kapcsolatos iratokat,

2.3 a nevére érkezett kérelmekre, levelekre adott válaszokat,

2.4 a hivatalt érintő polgármesteri utasításokat, körleveleket,

2.5 intézményeknek szóló körleveleket.

 

3. Az átruházott hatáskörű döntések tekintetében a kiadmányozási jogot az illetékes ügyintéző gyakorolja a következők kivételével:

3.1. A rendszeres szociális segély ügyekben, illetve az időskorúak járadékával kapcsolatos ügyekben a kiadmányozási jogot az igazgatási osztály vezetője gyakorolja.

3.2. A közművesítési hozzájárulással kapcsolatos ügyekben a kiadmányozási jogot a műszaki osztály vezetője gyakorolja.  

II.

Az alpolgármesterek kiadmányozzák:

 

1. a polgármester távolléte, akadályoztatása esetén mindazokat az iratokat, amelyeket a polgármester az önkormányzat nevében, valamint saját hatáskörében kiadmányoz,

2. mindazon ügyekben keletkezett iratokat, amelyek kiadmányozásával a polgármester megbízza.

 

Ezen utasítás ……………napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg a kiadmányozás rendjéről szóló 24-4/1997. számú polgármesteri utasítás hatályát veszti.

Kisújszállás, 2005………………….

(:Palágyi Gábor :)

polgármester

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzatának Címzetes Főjegyzőjétől

………………/2005. számú jegyzői utasítás

 

a kiadmányozás rendjéről

 

 

 

A helyi önkormányzatokról szóló módosított 1990. évi LXV. törvény 36. § /2/ bekezdés b) pontja alapján a jegyző hatáskörébe tartozó ügyek kiadmányozásának rendjét a következők szerint szabályozom:

 

I.

A jegyző kiadmányozza:

 

1. a jegyzői hatáskörben hozott határozatok elleni fellebbezések felterjesztését,

2. a keresetleveleket,

3. a féléves és éves költségvetési beszámolók felterjesztését a Magyar Államkincstárhoz,

4. a költségvetési beszámolókkal kapcsolatos egyéb jelentéseket,

5. a vélemény és állásfoglalás kéréseket,

6. a képviselőknek írásban adott válaszokat,

7. a hivatali munkát érintő lakossági tájékoztatókat,

8. a statisztikai jelentéseket,

9. a költségmentesség engedélyezését,

10. a kisajátítási eljárás megindítására vonatkozó kérelmet,

11. a más szerv kijelölésére vonatozó felterjesztést,

12. az adóelengedést méltányosságból, részletfizetést, fizetéshalasztást, behajthatatlanság és, elévülés címén való törlést,

13. az önkormányzat rendeleteit, valamint a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet,

14. a hivatalt érintő jegyzői körleveleket, utasításokat,

15. a belső ellenőri megbízóleveleket,

16. a munkáltatói jog gyakorlásával kapcsolatos iratokat,

17. az osztályvezetők szabadság engedélyét, jelenléti ívét,

18. a továbbképzéseken, tanfolyamokon való részvétel engedélyezését,

19. a köztisztviselők vagyonnyilatkozatának továbbítását az érintett szervhez,

20. a zajvédelemmel kapcsolatos ügyeket,

21. a tűzvédelmi szabályzat alóli eltérés engedélyezését.

 

II.

Az aljegyző kiadmányozza

 

1. a jegyző távolléte, akadályoztatása esetén mindazokat az iratokat, amelyeket a jegyző kiadmányoz,

2. mindazon ügyekben keletkezett iratokat, amelyekkel a jegyző megbízza.

 

III.

 

Az osztályvezetők kiadmányozzák a jegyző megbízásából az osztály dolgozói tekintetében a munkaköri leírásokat, a szabadság engedélyeket és a jelenléti íveket,

és az osztályok feladatkörébe utalt ügyeket a következők kivételével

 

1. A pénzügyi osztályon az adóügyekkel foglalkozó munkatársak kiadmányozzák:

1.1. a gépjárműadóval kapcsolatos valamennyi ügyiratot,

1.2. a termőföld bérbeadásából származó jövedelemadóval kapcsolatos valamennyi ügyiratot,

 

2

1.3. a helyi adóval kapcsolatos levelezéseket, kivéve a fizetési meghagyások, mulasztási bírság és késedelmi pótlék kiszabásokat,

1.4. az idegen és egyéb bevételek beszedésével kapcsolatos valamennyi ügyiratot,

1.5. az eljárási illeték befizetésre vonatkozó iratokat,

1.6. az egyéb ügyeket, így például vagyoni bizonyítvány, adó- és értékbizonyítvány, költségmentességhez vagyoni igazolása, különféle adatszolgáltatások ügyiratait.

 

2. Az igazgatási osztályon az ügyintéző - az osztályvezetővel történt egyeztetést követően - kiadmányozza:

2.1 a hagyatéki ügyeket

2.2 a hadigondozással kapcsolatos ügyeket,

2.3.a szabálysértési ügyeket,

2.4 a birtokvédelmi ügyeket,

2.5 a hatósági bizonyítványok kiadását,

2.6 a talált tárgyakkal kapcsolatos ügyeket,

2.7 a gyámügyi igazgatási ügyeket,

2.8 a közgyógyellátással kapcsolatos ügyeket,

2.9 a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeivel kapcsolatos ügyeket,

2.10 a lakásépítési kedvezmény és kiegészítői kamattámogatásra való jogosultság igazolásával kapcsolatos ügyeket,

2.11 más államigazgatási, illetve egyéb szervektől érkező megkeresések teljesítését, környezettanulmányok készítését és továbbítását,

2.12 okmányügyintézéssel kapcsolatos ügyeket.

 

3. A műszaki osztályon a fakivágási engedélyeket a közterület-felügyelő kiadmányozza.

 

4. A szervezési osztályon a bizottsági határozatok kivonatait az illetékes ügyintéz 

« Vissza
Vissza a főmenübe