59/2007. (II. 27.) önkormányzati határozat
Tárgy: a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. tevékenységének felügyeleti jellegű ellen

59/2007. (II.27.) számú önkormányzati határozat

a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. tevékenységének felügyeleti jellegű ellenőrzése során feltárt hiányosságok megszüntetésére 

Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. tevékenységének felügyeleti jellegű ellenőrzésének lefolytatását követően jelen határozat szerint rendelkezik:

 

1. A képviselő-testület a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. tevékenységének felügyeleti jellegű ellenőrzését elvégző Szűcs és Társa Könyvvizsgáló, Gazdasági Tanács- ADÓ Kft. tárgyban elkészített és határidőre benyújtott jelentését tudomásul veszi, azzal egyetért és elfogadja.

 

2. A Képviselő-testület felkéri a Városgazdálkodási Kft. ügyvezetőjét, hogy az ellenőri jelentésben és a vezetői levélben megfogalmazott valamennyi hiányosság megszüntetésére dolgozzon ki intézkedési tervet, és azt 2007. március 16-ig terjessze a Felügyelő bizottság elé.

A Felügyelő-bizottság ezen határidő alapján beszámol a képviselő-testületnek az intézkedési terv megvalósulásáról.

 

3. A 2. pontban meghatározott intézkedési tervnek ki kell térnie különösen az alábbi hiányosságok felszámolására:

- Szükségszerű a szabályzatok áttekintése, aktualizálása és kiegészítése a feladatellátás egységesítése és pontosítása érdekében.

- Szükséges leszabályozni, hogy meghatározott értékhatárú kötelezettségvállalásnál, beruházásnál vagy felújításnál a felügyelő bizottságot előzetesen tájékoztatni kell, illetve javaslatát kell kérni.

- Szükségszerű a leltározási és selejtezési eljárásokat, belső bizonylatmintákat (pl. leltározási utasítás, jegyzőkönyvminta), a szabályzatokhoz mellékelten csatolni, a szöveges részben ezen nyomtatványok és számítógépből nevesített listák számára hivatkozni.

- A bérek kifizetésekor a biztonságos készpénzkezelés miatt a bankon keresztül postai kifizetés indításának lehetőségét meg kell vizsgálni.

- Újra kell szabályozni, hogy a gépkocsivezetőhöz közvetlen ne érkezhessen megrendelés. Ugyancsak célszerű a jelenlegi anyagbeszerzés rendjét felülvizsgálni.

- A munkát végzők ne legyenek jogosultak anyagvásárlásra.

- Az üzemeltetési szabályzat módosítását a megváltozott feladatrendszernek és létszámnak megfelelően módosítani szükséges.

- Szükséges a tevékenységre vonatkozó általános költség felosztását a szabályozásban foglaltak szerint minden évben elkészíteni. A 2003-2005 évekre is utólag el kell készíteni, és a Felügyelő bizottságon keresztül a képviselő-testületet tájékoztatni.

- A kiegészítő mellékletekben javasolt bemutatni és a képviselő-testületnek a beszámoló elfogadásakor előterjesztésként tájékoztatást adni a tevékenységek kiadás és bevételi teljesüléséről, az eredményességről az általános költségek felosztása után.

- Szükséges a testület által megállapított szolgáltatási árakra vonatkozóan utókalkuláció készítése is, amelyet rövidített formátumban, a tárgyévben alkalmazott árakhoz hasonlítva is bemutathatnak.

- A nem rendszeres és adómentes juttatásokat szükséges gyűjtő, vagy főkönyvi szám alábontással a könyvelésben kimutatni a későbbi elemzések és tulajdonosi ellenőrzés megkönnyítése érdekében.

 

2/2

 

- Bérlakások nagyon rossz komfort fokozatúak, illetve néhány esetben rövid időn belül komoly állagromlás történt a lakók magatartása miatt.

Javasolt a bérlakás állomány csökkentése, állami feladat leadása, értékesítés lakóknak, vagy lebontás egyéb hasznosítás a komfort nélküli lakásoknál. Az önkormányzati tulajdon miatt a „tulajdonosi felújítási” kötelezettség egyre nagyobb kiadást jelent. A munkaszámok alapján lakásokra kigyűjthető a ráfordított költségek összege. Ennek alapján, s műszaki értékbecslés során javasolt a fokozatos lakásszám csökkentés. A jelen pontban ismertetett probléma megoldására az intézkedési tervben több változatot dolgozzon ki a Kft.

- A parkgondozás és építőipari tevékenység végrehajtását külső vállalkozóval és közhasznú, közcélú munkások foglalkoztatásával célszerűbb megoldani. Állandó, teljes munkaidős dolgozók foglalkoztatása a járulékterhek emelkedése a munkavállalók jogosultságai (szabadság, betegség, munkaszervezési problémák) miatt, valamint az anyagnyilvántartás egyszerűsítése, a munkavédelmi szabályok egyre költségesebb betartása és munkaszervezési- - irányítási többletköltségek miatt e feladatellátás nem gazdaságos.

A jelen pontban ismertetett probléma az intézkedési tervben részletesen kerüljön felülvizsgálatra, az egyes lehetőség kifejtésével.

- A bérfejlesztésekre és egyéb adómentes természetbeni juttatások folyósítására már a szolgáltatási díjak tervezésekor korlátok, keretek (pl.: bértömeg gazdálkodási elvek) meghatározása szükséges.

- A túlóra kifizetések előtt vizsgálni szükséges azok csúsztatási lehetőségét és ezt a megoldást kell elsősorban alkalmazni.

- A képviselő-testület elé terjesztett szolgáltatási díjakat részletes számítással készített előkalkulációval szükséges bemutatni.

 

4. A 2007. évi üzleti tervek elkészítése, a folyamatok szabályozottsága és leellenőrizhetősége érdekében szükséges a tervezési irányelvek kidolgozása mindkét Kft. gazdálkodására vonatkozóan, különösen a feladatellátás, a fejlesztés, üzleti eredmények meghatározása tekintetében.

Továbbá szükséges a tervezési irányelvek kidolgozásával egy időben a felügyelő-bizottságok ellenőrzési, számonkérési feladatainak és átruházott hatáskörben történő döntési jogkörének részletes meghatározása.

 

Határidő: 2007. március 14.

Felelős: Deák Ferenc ügyvezető igazgató

 

Erről értesül:

  1. Kecze István polgármester

  2. Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

  3. Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. Helyben

  4. Polgármesteri Hivatal műszaki osztálya

  5. Polgármesteri Hivatal pénzügyi osztálya

 

 
« Vissza
Vissza a főmenübe