351/2007. (X. 30.) önkormányzati határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzatának 2008 évi belső ellenőrzési tervéről

351/2007. (X.30.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzatának 2008 évi belső ellenőrzési tervéről 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 2008. évi belső ellenőrzési tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja

 

 

Erről értesül:

  1. Kecze István polgármester

  2. Tatár Zoltán alpolgármester

  3. Dr Ducza Lajos alpolgármester

  4. Dr Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

  5. Kormos Lajos Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetője

  6. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

  7. Polgármesteri Hivatal intézményi osztálya

  8. Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető

  9. Érintett intézmények vezetői

 

Kmf.

 

Kecze István s.k. Kacsó Sándorné s.k.

polgármester aljegyző

 

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2007. november 5.

 

 

 

(: Kacsó Sándorné:)

aljegyző

 

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzatának

Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőre

+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.

(: 59/520-246 Fax: 59/321-139

 

 

 

 

 

351/2007.(X.30.) számú önkormányzati határozat melléklete

 

 

ÉVES ELLENŐRZÉSI TERV

2008. évre

 

Kisújszállás Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatra vonatkozóan a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormány rendelet 21. §-a szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg.  

Kisújszállás Város Önkormányzata jelenleg 2 önállóan és 10 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervet tart fenn, az ellenőrzési terv így ezen intézményekre vonatkozóan készült el. Az elkészítés során a Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetőjétől és a Polgármesteri Hivatal vezetőitől, osztályvezetőitől kért és adott javaslat figyelembe lett véve.

 

1./ A tervet megalapozó elemzések

Az ellenőrzési terv összhangban van a Polgármesteri Hivatal és a Költségvetési Szolgáltató Iroda stratégiai ellenőrzési tervével.

Az ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon alapul.

Igy pl.

1. önkormányzati döntésekhez kapcsolódó ellenőrzési feladat,

2. éves költségvetési beszámolóhoz kapcsolódóan az állami normatív támogatás elszámolása,

3. a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) érvényesülése,

4. belső szabályzatok jogharmónizációja

5. szervezeti struktúra változáshoz kapcsolódó ellenőrzések,

6. számviteli politikai érvényesülése,

7. pénzkezelési szabályzat betartása,

8. vagyongazdálkodás rendje.

 

2./ Az elvégzendő ellenőrzések leírása a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló módosított 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21.§ (3) bekezdésében előírtak szerint 

1. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
Az ellenőrzés célja
A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki a 2003/2004-es tanévtől a 2007/2008-as tanév első félévéig tartó időszakra.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
 

2/9

Az ellenőrizendő időszak2003-2008 évek
 
Az ellenőrzés típusa
Rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Próbaszerű
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert)
 

2. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján
 
Az ellenőrzés célja
A 2007 évi normatív állami támogatások alapjául szolgáló mutatószámok, valamint a felhasználás dokumentálásának ellenőrzése
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Valamennyi oktatási intézmény (6 db), Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, Városi Bölcsőde, Városgazdálkodási KFT.
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
Pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Tapasztalat szerint: 3 fő 39 revizori nap (vizsgálatvezető 26 revizori nap és oktatási intézményi referens 8 revizori nap, intézményi referens 5 revizori nap)
 

3. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok elkészültének /magvalósulásának ellenőrzése.
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a Polgármesteri Hivatalban 2007. október 1-jén végrehajtott szervezeti átalakítás kapcsán a szükséges munkaköri leírások és belső szabályzatok elkészültek-e
 
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal minden osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2007. október 01-től az ellenőrzés időpontjáig
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
21 revizori nap
 

4. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeVásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a jogszabályi változás a szabályzatban illetve a gyakorlatban érvényesül-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
 

3/9

Az ellenőrzés módszereiTételes
 
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

5. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a beszerzések megrendelésének előkészítése, beszerzése, átadása a megrendelő részére, nyilvántartásba vétele, felhasználása és azok dokumentálása szabályozott-e, és az a gyakorlatban érvényesül-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Építési és Városüzemeltetési Osztály, Városfejlesztési Osztály, Pénzügyi Osztály
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
16 revizori nap
 

6. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a belső szabályzatok megfelelnek-e a hatályos jogszabályi előírásoknak, és azok a gyakorlatban érvényesülnek-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei
Tételes
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

7. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a pályázat megvalósításához kialakított szervezeti rendszer működése és a pénzfelhasználás szabályszerű-e. Szabályzatok megfelelőek-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Pályázaton résztvevő részben önálló intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

 

4/9

8. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeSelejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézmények szabályosan hajtották-e végre a 2007 évi leltározást
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önálló intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
17 revizori nap
 

9. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeGyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

10. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
 
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

 

11. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a hatályos ÁFA törvény szerint történik-e a bevallások elkészítése. Megfelelően alkalmazza-e a gazdasági ügyintéző az ÁFA törvény szabályait.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ
Az ellenőrizendő időszak
2008. I. negyedév
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
 

5/9

Az ellenőrzés módszereitételes ellenőrzés
 
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
5 revizori nap
 

12. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeGazdasági események könyvelésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a gazdasági események kontírozása, könyvelése
Az ellenőrzött szerv, szerve- zeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2008. év kettő szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. és II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

13. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeKötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés szabályozása jogszabályszerű-e, és a gyakorlata szabályszerű-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályán keresztül minden osztály
Az ellenőrizendő időszak
2008. év egy szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
18 revizori nap
 

14. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címeIktatás, irattározás ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
A helyi ügyiratkezelés gyakorlata és az ügyirat kezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásának ellenőrzése.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Rendszerében tételes, ügyiratok tekintetében szúrópróbaszerű ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

 

6/9

15. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a követelés állományt dokumentumok alátámasztják-e, a hátralékos állomány megszüntetésére hozott intézkedések értékelése valamint a behajthatatlan követelésállomány megállapítására és elszámolására tett intézkedések megalapozottságának valamint valós feltárásának értékelése. A 2007. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Az önkormányzat valamennyi intézménye (11 db) és a Polgármesteri Hivatal
Az ellenőrizendő időszak
2007-2008. év
Az ellenőrzés típusa
Eredményességi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
45 revizori nap

 

16. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a pénzbeli szociális ellátásokkal kapcsolatos feladatok (a kérelem benyújtásától a kifizetésig) gyakorlata megfelelően szolgálja-e a praktikusságot, ésszerűséget
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
A Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2007. év egy tetszőleges hónapja
Az ellenőrzés típusa
Hatékonysági ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
17 revizori nap
 

 

17. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézményben a bizonylatok, a hozzákapcsolódó dokumentumok, analitikák szabályszerűek-e, teljeskörűek-e. Szabályzatok megtalálhatók-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Városi Óvoda Intézmény
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

 

7/9

18. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeTérítési díjak beszedésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a térítési díjak elszámolása
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Városi Óvoda Intézmény Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon
Az ellenőrizendő időszak
2008. szeptember hó
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

19. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeKarbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézményi karbantartások, felújítások végrehajtása és dokumentálása az előirányzottak szerint történtek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

 

 

 

 

 

8/9

 

3./ Az ellenőrzések időbeli ütemezése

a./ az előre lekötött ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

Feladat ellátás időpontja 2008. év
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Az ellenőrzés sorszáma, címe
 
Belső ellenőr
Intéz- ményi referens
Külső szak- értő
 
 
revizori nap
 
 
I. félév
 
5
X
1. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
I. félév
26
13
 
2. A 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján
I. félév
21
 
 
3. A Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok
I. félév
10
 
 
4. Vásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése
I. félév
16
 
 
5. Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai
I. félév
20
 
 
6. A belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása
I. félév
15
 
 
7. HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése
I. félév
20
 
 
8. Selejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése
I. félév
10
 
 
9. Gyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése
I. félév
10
 
 
10. Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése
I. félév
5
 
 
11. ÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése
I. - II. félév
20
 
 
12. Gazdasági események könyvelésének ellenőrzése
II. félév
18
 
 
13. Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése
II. félév
15
 
 
14. Iktatás, irattározás ellenőrzése
II. félév
45
 
 
15. Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
II. félév
17
 
 
16. A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés
II. félév
15
 
 
17. Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése
II. félév
15
 
 
18. Térítési díjak beszedésének ellenőrzése
II. félév
20
 
 
19. Karbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése
2008. év
318
18
X
Összesen

X E feladat elvégzésére szervezetek szakosodtak, ezek felkeresése év közben történik.  

 

9/9

 

b./ az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszak: nem ismert

- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: nem ismert 

 

Készült: Kisújszállás, 2007. október 08.

 

 

Készítette: Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető

 

 

 

A jóváhagyás időpontja: Kisújszállás, 2007. október 30. nap

 

 

 

Jóváhagyta: Kisújszállás Város Önkormányzata

a……../2007. (X.30.) számú határozattal

 

351/2007. (X.30.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzatának 2008 évi belső ellenőrzési tervéről 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 2008. évi belső ellenőrzési tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja

 

 

Erről értesül:

  1. Kecze István polgármester

  2. Tatár Zoltán alpolgármester

  3. Dr Ducza Lajos alpolgármester

  4. Dr Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

  5. Kormos Lajos Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetője

  6. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

  7. Polgármesteri Hivatal intézményi osztálya

  8. Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető

  9. Érintett intézmények vezetői

 

Kmf.

 

Kecze István s.k. Kacsó Sándorné s.k.

polgármester aljegyző

 

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2007. november 5.

 

 

 

(: Kacsó Sándorné:)

aljegyző

 

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzatának

Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőre

+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.

(: 59/520-246 Fax: 59/321-139

 

 

 

 

 

351/2007.(X.30.) számú önkormányzati határozat melléklete

 

 

ÉVES ELLENŐRZÉSI TERV

2008. évre

 

Kisújszállás Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatra vonatkozóan a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormány rendelet 21. §-a szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg.  

Kisújszállás Város Önkormányzata jelenleg 2 önállóan és 10 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervet tart fenn, az ellenőrzési terv így ezen intézményekre vonatkozóan készült el. Az elkészítés során a Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetőjétől és a Polgármesteri Hivatal vezetőitől, osztályvezetőitől kért és adott javaslat figyelembe lett véve.

 

1./ A tervet megalapozó elemzések

Az ellenőrzési terv összhangban van a Polgármesteri Hivatal és a Költségvetési Szolgáltató Iroda stratégiai ellenőrzési tervével.

Az ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon alapul.

Igy pl.

1. önkormányzati döntésekhez kapcsolódó ellenőrzési feladat,

2. éves költségvetési beszámolóhoz kapcsolódóan az állami normatív támogatás elszámolása,

3. a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) érvényesülése,

4. belső szabályzatok jogharmónizációja

5. szervezeti struktúra változáshoz kapcsolódó ellenőrzések,

6. számviteli politikai érvényesülése,

7. pénzkezelési szabályzat betartása,

8. vagyongazdálkodás rendje.

 

2./ Az elvégzendő ellenőrzések leírása a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló módosított 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21.§ (3) bekezdésében előírtak szerint 

1. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
Az ellenőrzés célja
A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki a 2003/2004-es tanévtől a 2007/2008-as tanév első félévéig tartó időszakra.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
 

2/9

Az ellenőrizendő időszak2003-2008 évek
 
Az ellenőrzés típusa
Rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Próbaszerű
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert)
 

2. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján
 
Az ellenőrzés célja
A 2007 évi normatív állami támogatások alapjául szolgáló mutatószámok, valamint a felhasználás dokumentálásának ellenőrzése
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Valamennyi oktatási intézmény (6 db), Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, Városi Bölcsőde, Városgazdálkodási KFT.
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
Pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Tapasztalat szerint: 3 fő 39 revizori nap (vizsgálatvezető 26 revizori nap és oktatási intézményi referens 8 revizori nap, intézményi referens 5 revizori nap)
 

3. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok elkészültének /magvalósulásának ellenőrzése.
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a Polgármesteri Hivatalban 2007. október 1-jén végrehajtott szervezeti átalakítás kapcsán a szükséges munkaköri leírások és belső szabályzatok elkészültek-e
 
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal minden osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2007. október 01-től az ellenőrzés időpontjáig
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
21 revizori nap
 

4. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeVásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a jogszabályi változás a szabályzatban illetve a gyakorlatban érvényesül-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
 

3/9

Az ellenőrzés módszereiTételes
 
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

5. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a beszerzések megrendelésének előkészítése, beszerzése, átadása a megrendelő részére, nyilvántartásba vétele, felhasználása és azok dokumentálása szabályozott-e, és az a gyakorlatban érvényesül-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Építési és Városüzemeltetési Osztály, Városfejlesztési Osztály, Pénzügyi Osztály
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
16 revizori nap
 

6. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeA belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása
 
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a belső szabályzatok megfelelnek-e a hatályos jogszabályi előírásoknak, és azok a gyakorlatban érvényesülnek-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei
Tételes
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

7. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a pályázat megvalósításához kialakított szervezeti rendszer működése és a pénzfelhasználás szabályszerű-e. Szabályzatok megfelelőek-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Pályázaton résztvevő részben önálló intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

 

4/9

8. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeSelejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézmények szabályosan hajtották-e végre a 2007 évi leltározást
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önálló intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2007. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
17 revizori nap
 

9. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeGyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

10. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
 
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
10 revizori nap
 

 

11. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a hatályos ÁFA törvény szerint történik-e a bevallások elkészítése. Megfelelően alkalmazza-e a gazdasági ügyintéző az ÁFA törvény szabályait.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ
Az ellenőrizendő időszak
2008. I. negyedév
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
 

5/9

Az ellenőrzés módszereitételes ellenőrzés
 
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
5 revizori nap
 

12. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeGazdasági események könyvelésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a gazdasági események kontírozása, könyvelése
Az ellenőrzött szerv, szerve- zeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2008. év kettő szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. I. és II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

13. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeKötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés szabályozása jogszabályszerű-e, és a gyakorlata szabályszerű-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályán keresztül minden osztály
Az ellenőrizendő időszak
2008. év egy szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
18 revizori nap
 

14. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címeIktatás, irattározás ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
A helyi ügyiratkezelés gyakorlata és az ügyirat kezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásának ellenőrzése.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Rendszerében tételes, ügyiratok tekintetében szúrópróbaszerű ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

 

6/9

15. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a követelés állományt dokumentumok alátámasztják-e, a hátralékos állomány megszüntetésére hozott intézkedések értékelése valamint a behajthatatlan követelésállomány megállapítására és elszámolására tett intézkedések megalapozottságának valamint valós feltárásának értékelése. A 2007. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Az önkormányzat valamennyi intézménye (11 db) és a Polgármesteri Hivatal
Az ellenőrizendő időszak
2007-2008. év
Az ellenőrzés típusa
Eredményességi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
45 revizori nap

 

16. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címe
A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés
Az ellenőrzés célja
Annak megállapítása, hogy a pénzbeli szociális ellátásokkal kapcsolatos feladatok (a kérelem benyújtásától a kifizetésig) gyakorlata megfelelően szolgálja-e a praktikusságot, ésszerűséget
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
A Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Pénzügyi Osztálya
Az ellenőrizendő időszak
2007. év egy tetszőleges hónapja
Az ellenőrzés típusa
Hatékonysági ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
17 revizori nap
 

 

17. számú ellenőrzés  

Az ellenőrzés tárgya, címe
Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézményben a bizonylatok, a hozzákapcsolódó dokumentumok, analitikák szabályszerűek-e, teljeskörűek-e. Szabályzatok megtalálhatók-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Városi Óvoda Intézmény
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

 

7/9

18. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeTérítési díjak beszedésének ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a térítési díjak elszámolása
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Városi Óvoda Intézmény Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon
Az ellenőrizendő időszak
2008. szeptember hó
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
15 revizori nap
 

19. számú ellenőrzés

Az ellenőrzés tárgya, címeKarbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése
 
Az ellenőrzés célja
annak megállapítása, hogy az intézményi karbantartások, felújítások végrehajtása és dokumentálása az előirányzottak szerint történtek-e.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények
Az ellenőrizendő időszak
2008. év
Az ellenőrzés típusa
szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei
tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése
2008. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás
20 revizori nap
 

 

 

 

 

 

8/9

 

3./ Az ellenőrzések időbeli ütemezése

a./ az előre lekötött ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

Feladat ellátás időpontja 2008. év
Szükséges ellenőrzési kapacitás
Az ellenőrzés sorszáma, címe
 
Belső ellenőr
Intéz- ményi referens
Külső szak- értő
 
 
revizori nap
 
 
I. félév
 
5
X
1. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
I. félév
26
13
 
2. A 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján
I. félév
21
 
 
3. A Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok
I. félév
10
 
 
4. Vásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése
I. félév
16
 
 
5. Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai
I. félév
20
 
 
6. A belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása
I. félév
15
 
 
7. HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése
I. félév
20
 
 
8. Selejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése
I. félév
10
 
 
9. Gyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése
I. félév
10
 
 
10. Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése
I. félév
5
 
 
11. ÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése
I. - II. félév
20
 
 
12. Gazdasági események könyvelésének ellenőrzése
II. félév
18
 
 
13. Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése
II. félév
15
 
 
14. Iktatás, irattározás ellenőrzése
II. félév
45
 
 
15. Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
II. félév
17
 
 
16. A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés
II. félév
15
 
 
17. Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése
II. félév
15
 
 
18. Térítési díjak beszedésének ellenőrzése
II. félév
20
 
 
19. Karbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése
2008. év
318
18
X
Összesen

X E feladat elvégzésére szervezetek szakosodtak, ezek felkeresése év közben történik.  

 

9/9

 

b./ az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszak: nem ismert

- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: nem ismert 

 

Készült: Kisújszállás, 2007. október 08.

 

 

Készítette: Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető

 

 

 

A jóváhagyás időpontja: Kisújszállás, 2007. október 30. nap

 

 

 

Jóváhagyta: Kisújszállás Város Önkormányzata

a……../2007. (X.30.) számú határozattal

  

« Vissza
Vissza a főmenübe