391/2007. (XI. 27.) önkormányzati határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és működés
 

391/2007 (XI.27.) sz. önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyásáról

 

 

1. Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) Szervezeti és működési szabályzatát- a határozat melléklete szerint jóváhagyja.  

2. A képviselő-testülete a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyásáról szóló 341/2005. (IX.29.) számú önkormányzati határozatot hatályon kívül helyezi.  

Erről értesül:

1. Kecze István polgármester

2. Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

3. Polgármesteri Hivatal valamennyi szervezeti egysége

 

Kmf.

 

Kecze István s.k. Dr. Kittlinger Ilona s.k.

polgármester címzetes főjegyző

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2007. november 28.

 

 

 

(: Kacsó Sándorné:)

aljegyző

Megjegyzés: A mellékletben a szervezeti ábrákat a program nem tudja kezelni, ezért azok üres oldalakként jelentkeznek.

 

A 391/2007. (XI.27.) számú önkormányzati határozat melléklete

 

KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

POLGÁRMESTERI HIVATALA

SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA

I.

Kisújszállás Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) alapító okiratának kelte és száma:

2001. július 9. 142/2001. (VII.9.) számú önkormányzati határozat, melyet a következő önkormányzati határozat módosított:

2002. 142/2001. (VII.9.) számú önkormányzati határozat

2003. 248/2003. (X.16.) számú önkormányzati határozat

2004. 49/2004.(III.25.) számú önkormányzati határozat

2005. 204/2004. (VIII.26.) számú önkormányzati határozat

2006. 235/2005. (VI.30.) számú önkormányzati határozat

2007. 342/2006. (XII.14.) számú önkormányzati határozat

2008. 295/2007. (VIII.28.) számú önkormányzati határozat

 

II.

Állami feladatként ellátandó alaptevékenység, szakfeladat szám szerint, benne elhatároltan a kisegítő és kiegészítő tevékenység, valamint az azokat meghatározó jogszabályok megjelölése:

 

a.) alaptevékenység:

III./ Állami feladatként ellátandó alaptevékenysége, szakfeladat száma:

 

01400 NÖVÉNYTERMELÉSI, KERTÉSZETI, ÁLLATTENYÉSZTÉSI ÉS KISEGÍTŐ MEZŐGAZDASÁGI SZOLGÁLTATÁS

01403-4 Kisegítő mezőgazdasági szolgáltatás

02020 ERDŐGAZDÁLKODÁSI SZOLGÁLTATÁS

02021-5 Erdőgazdálkodási szolgáltatás

22120 LAPKIADÁS

22121-4 Lapkiadás

45200 MÉLYÉPÍTŐIPAR

45202-5 Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése és felújítása

63120 KÖZUTAK, HIDAK, ALAGUTAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA

63121-1 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

70100 SAJÁT VAGY BÉRELT INGATLAN HASZNOSÍTÁSA

70101-5 Saját vagy bérelt ingatlan hasznosítása

74990 MÁSHOVÁ NEM SOROLT GAZDASÁGI TEVÉKENYSÉGET SEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁS

74991-4 Máshová nem sorolt gazdasági tevékenységet segítő szolgáltatás

7511 ÁLLAMHATALOM, ÁLLAMI ÉS ÖNKORMÁNYZATI IGAZGATÁS

75114 TERÜLETI IGAZGATÁSI SZERVEK TEVÉKENYSÉGE

75114-2 Területi igazgatási szervek tevékenysége

75114-2-1 Gyámügyi feladatok

75114-2-2 Okmányiroda működése

 

2

75115 ÖNKORMÁNYZATOK, VALAMINT TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK IGAZGATÁSI TEVÉKENYSÉGE

75115-3 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

75115-3-1 Polgármesteri Hivatal igazgatási tevékenysége

75115-3-2 Képviselőtestület működése

75116 TELEPÜLÉSI ÉS TERÜLETI KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZATOK IGAZGATÁSI TEVÉKENYSÉGE

75116-4 Települési és területi kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

75116-4-1 Helyi kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

75117 ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐVÁLASZTÁSSAL KAPCSOLATOS FELADATOK VÉGREHAJTÁSA

75117-5 Országgyűlési képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása

75118 ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐVÁLASZTÁSSAL KAPCSOLA-TOS FELADATOK VÉGREHAJTÁSA

75118-6 Önkormányzati képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása

75175 ÖNKORMÁNYZATI, VALAMINT TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSI INTÉZMÉNYEK ELLÁTÓ, KISEGÍTŐ SZOLGÁLATAI

75175-7 Önkormányzati, valamint többcélú kistérségi társulási intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai

75175-7-1 Önkormányzati intézmény ellátó szolgálat

75175-7-2 Hivatali személygépkocsi üzemeltetés

75177 SZAKMAI TEVÉKENYSÉGET IRÁNYÍTÓ ÉS KISEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁS

75177-9 Szakmai tevékenységet irányító és kisegítő szolgáltatás

75179 MÁSHOVÁ NEM SOROLHATÓ SZERVEK TEVÉKENYSÉGE

75179-1 Máshová nem sorolható szervek tevékenysége

75179-1-1 Közcélú, közhasznú foglalkoztatás

75179-1-3 Közmunka program, programszerű közhasznú foglalkoztatás

75183 VÍZKÁRELHÁRÍTÁS

75183-4 Vízkárelhárítás

75184 VÁROS- ÉS KÖZSÉGGAZDÁLKODÁSI SZOLGÁLTATÁS

75184-5 Város- és községgazdálkodási szolgáltatás

75184-5-1 Építés és településfejlesztés

75184-5-2 Hó-és síkosságmentesítés

75184-5-4 Helyi autóbusz közlekedés

75184-5-5 Egyéb város és községgazdálkodás

75184-5-6 Piac-vásári tevékenység

75184-5-7 Szemünk fénye program kiadásai

75185 TELEPÜLÉSI VÍZELLÁTÁS ÉS VÍZMINŐSÉGVÉDELEM

75185-6 Települési vízellátás és vízminőségvédelem

75185-6-1 Ivóvízminőség Javító programmal kapcsolatos kiadások

75185-6-2 Észak-alföldi Ivóvízminőség Javító Projekt kiadásai

75187 KÖZVILÁGÍTÁSI FELADATOK

75187-8 Közvilágítási feladatok

75188 GAZDASÁG- ÉS TERÜLETFEJLESZTÉSI FELADATOK

75188-9 Gazdaság- és területfejlesztési feladatok

7519 PÉNZELLÁTÁSI ELŐIRÁNYZATOK

75192 ÖNKORMÁNYZATOK, VALAMINT TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK ELSZÁMOLÁSAI

75192-2 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások elszámolásai

 

3

75196 ÖNKORMÁNYZATOK, VALAMINT TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK FELADATRA NEM TERVEZHETŐ ELSZÁMOLÁSAI

75196-6 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások feladatra nem tervezhető elszámolása

75199 FINANSZÍROZÁSI MŰVELETEK ELSZÁMOLÁSA

75199-9 Finanszírozási műveletek elszámolása

85120 JÁRÓBETEGEK ORVOSI ELLÁTÁSA

85121-9 Háziorvosi szolgálat

85121-9-1 Orvosi ügyelet

85330 PÉNZBELI ELLÁTÁSOK

85331-1 Rendszeres szociális pénzbeli ellátások

85332-2 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátások

85333-3 Munkanélküli ellátások

85334-4 Eseti pénzbeli szociális ellátások

85335-5 Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások

90110 SZENNYVÍZELVEZETÉS- ÉS KEZELÉS

90111-6 Szennyvízelvezetés- és kezelés

90210 TELEPÜLÉSI HULLADÉKOK KEZELÉSE, KÖZTISZTASÁGI TEVÉKENYSÉG

90211-3 Települési hulladékok kezelése, köztisztasági tevékenység

90211-3-1 Köztisztasági szolgáltatás

90211-3-2 Tisztasági telep működtetése

92400 SPORTTEVÉKENYSÉG

92404-7 Sportcélok és feladatok

93090 MÁSHOVÁ NEM SOROLT EGYÉB SZOLGÁLTATÁS

93091-0 Fürdő és strandszolgáltatás

93092-1 Családi ünnepek szervezése

93093-2 Máshová nem sorolt egyéb szolgáltatás

93093-2-2 Városi ünnepségek, testvérvárosi kapcsolatok

93093-2-3 Önkormányzati egyéb feladatok

93093-2-4 Szakmai és informatikai fejlesztés

93093-2-5 Hirdetés

93093-2-6 Karcagi Többcélú Kistérségi Társulással kapcsolatos feladatok

93093-2-7 Mezőőri feladatok

93093-2-8 Pedagógiai szakmai szolgáltatás

93093-2-9 TIOK pályázat

93093-2-10 Bűnmegelőzési programok támogatása

93093-2-21 Városi marketing

93093-2-31 ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer 

b.) Az a.) pontban meghatározott jogszabályok megjelölését - a Belügyminisztérium hivatalos kiadványa, a helyi önkormányzatok és szerveik feladat- és hatásköri jegyzéke tartalmazza, mely a Szervezeti és működési szabályzat 1. számú függeléke a következő részletezés szerint:

ba.) A képviselő-testület feladat- és hatásköre

 

4

bb.) A képviselő-testület bizottságának feladat- és hatásköre

bc.) A polgármester feladat- és hatásköre

bd.) A jegyző feladat- és hatásköre

 

III.

A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem végez, gazdálkodó szervezetben nem vesz részt.

 

IV.

A II. pontban megjelölt tevékenységek forrásai:

 

· Állami hozzájárulás

· Saját bevételek

· Önkormányzati sajátos bevételek

 

V.

A feladatmutatók megnevezése, köre: ---

 

VI.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése és működésének rendszere, szervezeti egységek megnevezése - ezen belül a gazdasági szervezet megnevezése - feladatai:

  

1./ Szervezeti felépítés:

 

A hivatal az alábbi szervezeti egységekre tagozódik:

 

1. Építési és Városüzemeltetési Osztály

Építési és gazdálkodási csoport

Üzemeltetési csoport  

2. Gyámhivatal

 

3. Igazgatási Osztály

3.1. Igazgatási csoport

3.2. Okmányirodai csoport

 

4. Intézményi Osztály

 

5. Pénzügyi Osztály (gazdasági szervezet)

Költségvetési csoport

Adócsoport

 

6. Szervezési Osztály

 

7. Városfejlesztési Osztály

 

8. Minőségügyi megbízott

 

2007.december 31-ig a belső ellenőrzési feladatok ellátása a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulással kötött megállapodás keretében történik.

 

5

2008. január 1-től a többcélú kistérségi társulás látja el a belső ellenőrzési feladatokat, a belső ellenőrzési vezetői feladatok ellátása megbízással történik

 

A belső ellenőrzési feladatok és a minőségügyi megbízott közvetlen irányítását a címzetes főjegyző látja el.

 

A Polgármesteri Hivatalon belül a Gyámhivatal önálló szervezeti egységként működik, szakmai irányítását az Észak-alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal Szociális és Gyámhivatala látja el.

 

A közterület-felügyelet - az Építési és Városüzemeltetési Osztályon belül - közterület-felügyelő (k) foglalkoztatásával működik.

Az Építési és Városüzemeltetési Osztályon belül működik a mezei őrszolgálat, a polgármester irányításával, aki egyben a mezőőrök feletti munkáltatói jogkör gyakorlója.

 

Az Okmányiroda az Igazgatási Osztály keretein belül működik.

 

Az osztályokat osztályvezetők, a csoportokat csoportvezetők vezetik.

Az osztályok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.

A hivatal szervezeti felépítését az 1. számú melléklet tartalmazza.

 

2./ Működésének rendszere

2.1. Az ügyfélfogadási idő:

a.a) Ügyfélfogadási idő - az Okmányiroda kivételével - a Polgármesteri Hivatalban:

hétfő: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

kedd: 8.00-12.00 óráig -

szerda: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

csütörtök: - -

péntek: 8.00-12.00 óráig. -

 

a.b)Ügyfélfogadási idő az Okmányirodában:

hétfő: 7.30-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

kedd: 8.00-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig

szerda: 7.30-12.00 óráig 13.00- 16.00 óráig 

csütörtök: 8.00-12.00 óráig -

péntek: 8.00-12.00 óráig. -

 

2.2. Munkarend:

a./ A Polgármesteri Hivatalban a heti munkaidő-keret 40 óra.

Az ügyfélfogadáshoz igazodóan a hivatal rugalmas munkaidőben látja el feladatait.

 

b./ A peremidő 7,00 - 19,00 óra, a törzsidő azonos az ügyfélfogadás idejével.

A törzsidő a kötelező jelenléti időt, a peremidő pedig azt az időszakot jelenti, melynek keretei között a munkahelyi vezető egyetértésével a dolgozók maguk határozhatják meg a munkába érkezésüket és távozásuk időpontját.

Az elszámolásnál negyedóránként kerekíteni kell a kezdésnél felfelé, a távozásnál lefelé.

 

c./ A munkahelyi vezetők a munkavégzés szükségességének megfelelően - előre jelezve -a peremidőben is elrendelhetnek munkavégzést.

 

d./ A polgármester és az alpolgármesterek szerdán 8,00 - 16,30 óráig hetente felváltva tartanak ügyfélfogadást.

A címzetes főjegyző ügyfélfogadást a Polgármesteri Hivatal által előírt ügyfélfogadási időben tart.

 

6

 

e./ Az anyakönyvvezető és a népességnyilvántartás teljes munkaidejében ügyfélfogadást tart.

 

f./ Ügyfélfogadási időben az ügyfélfogadást végző dolgozó csak rendkívül indokolt esetben végezhet távolléttel járó feladatot (helyszíni szemle, értekezlet, továbbképzés), helyettesítéséről ebben az esetben is gondoskodni kell.

 

g./ A házasságkötésekkel, névadókkal kapcsolatos szolgáltatásokat munkaidőn kívül, a heti szabad- és pihenőnapon vagy munkaszüneti napon is el kell látni.

 

2.3. A rendkívüli munkavégzés elrendelésének, nyilvántartásának és elszámolásának rendjét- a címzetes főjegyző szabályozza a hivatal közszolgálati szabályzatában. 

2.4. a.) A címzetes főjegyző szükség szerint munkamegbeszélést tart a belső szervezeti egységek vezetői részére

b.) A polgármester általában hetente vezetői megbeszélést tart.

c.) Évente egy alkalommal hivatali értekezletet kell tartani, amelyen a polgármester és a címzetes főjegyző értékeli a feladatok végrehajtását, és meghatározza a további teendőket.

 

3./ A hivatal és szervezeti egységei feladatai

3.1. Minden osztályának feladata:

· a képviselőtestület és a bizottságok működésével, a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása;

· a helyi képviselők, bizottsági tagok segítése;

· a lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése;

· az intézményekkel, az állampolgári közösségekkel, társadalmi szervezetekkel, társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés,

· a feladatkörébe tartozó pályázati lehetőségek figyelése, az előkészítés során szakmai közreműködés

· a városi honlap aktualitásának biztosítása

 

· az MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány előírásainak megfelelő minőségpolitika alkalmazása, továbbfejlesztése.

 

3.2. Az osztályok főbb feladatait az 2. számú melléklet tartalmazza.

 

3.3. A belső szervezeti egységek vezetői és dolgozói kötelesek egymással együttműködni minden olyan feladat ellátásában, amely ezt megköveteli, a munkaköri leírásban megfogalmazottak szerint.

 

 

VII.

A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámok:

A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámokat a Szervezeti és működési szabályzat 2. számú függeléke tartalmazza. 

VIII.

A költségvetési szervhez rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek felsorolása, valamint ezen szerveknél, illetve saját szervezeti egységeinél a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének, munkakörének meghatározása:

 

a.) A Polgármesteri Hivatalhoz részben önállóan gazdálkodó szervezeti egység nincs rendelve.

b.) A saját szervezeti egységeinél a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének, munkakörének meghatározását a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú függeléke tartalmazza.

 

7

 

IX.

A belső szervezeti egységek vezetői az osztályon dolgozók munkaköri leírását elkészítik és ennek során kijelölésre kerül az osztályvezetőt helyettesítő személy, valamint a csoportvezető. A munkaköri leírásokat a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú függeléke tartalmazza.  

X.

A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírások, feltételek:

1. A címzetes főjegyző a költségvetési rendelettervezetet a költségvetési szervek vezetőivel egyezteti, írásban rögzíti és a Szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint a polgármester a képviselő-testület bizottságai elé terjeszti. (217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 29.§ (4) bekezdés)

 

2. A helyi önkormányzat nevében kötelezettséget a polgármester vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat; a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a címzetes főjegyző vagy az általa felhatalmazott személy jogosult. A választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény 2. §-ának hatálya alá tartozó választások helyi, területi előkészítésére, lebonyolítására felhasználandó pénzeszközök feletti kötelezettségvállalásra a címzetes főjegyző, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére az általa felhatalmazott személy a jogosult.(217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 134.§ (2) bekezdés)

 

3. Kötelezettségvállalásra és utalványozásra a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a helyi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában a testület összehívására és vezetésére kijelölt testületi tag jogosult. (217/1998. (XII.30.) Korm. rend. 138.§ (4) bekezdés)

 

XI.

A szervezeti egységek vezetőjének azon jogosítványai, amelyek körében a Polgármesteri Hivatal képviselőjeként járhat el:

 

 

1./ A munkáltatói jogok gyakorlása:

A Polgármesteri Hivatal osztályvezetői és dolgozói tekintetében a címzetes főjegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat.

A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz és annak visszavonásához, felmentéshez, jutalmazáshoz - az általa meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges.

A munkáltatói jogok gyakorlásának átruházását a címzetes főjegyző a közszolgálati szabályzatban határozza meg.

 

2./ Kiadmányozás:

A kiadmányozási jog gyakorlását a polgármester és a címzetes főjegyző utasítás formájában szabályozza. A polgármesteri és a címzetes főjegyzői utasítás a szabályzat 3. számú függeléke.

 

 

 

3./ A kiadmányokon a következő fejrészt, aláírást kell használni:

3.1./ A polgármester hatáskörében eljárva: 

a.) Fejrész:

 

Kisújszállás Város Polgármestere

+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.

(: 59/520-240 Fax: 59/520-229

e-mail: polgarmester@kisujszallas.hu <mailto:polgarmester@kisujszallas.hu>

 

8

 

 

b.) Aláírás:

 

b.) Aláírás

ba.) helyettesítés esetén:

Kecze István polgármester távollétében helyettesítésével megbízott

 

Dr.Ducza Lajos alpolgármester, illetve

Tatár Zoltán alpolgármester

 

bb.) kiadmányozási jog gyakorlása esetén:

Kecze István polgármester megbízásából:

 

Dr.Ducza Lajos alpolgármester, illetve

Tatár Zoltán alpolgármester, illetve

Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző, illetve

Kacsó Sándorné aljegyző, illetve

XY …vagy XY

osztályvezető ügyintéző

 

 

3.2./ A címzetes főjegyző hatáskörében eljárva:

a.) Fejrész:

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzatának

Címzetes Főjegyzője

+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.

(: 59/520-230 Fax: 59/321-139

e-mail: jegyzo@kisujszallas.hu

 

 

 

 

b.) Aláírás:

 

ba.) helyettesítés esetén:

Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző távollétében helyettesítésével megbízott

Kacsó Sándorné aljegyző

 

 

 

bb.) kiadmányozási jog gyakorlása esetén:

Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző megbízásából:

 

XY vagy XY vagy XY

aljegyző osztályvezető ügyintéző

 

3.3./ a Polgármesteri Hivatal osztályainak kiadmányain: 

a.) Fejrész:  

 

9

Kisújszállás Város Önkormányzatának

Polgármesteri Hivatala Osztály

+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.

(: 59/520-2 Fax: 59/321-139

e-mail: ……….@kisujszallas.hu

 

 

 

 

 

b.) Aláírás:

XY vagy XY

osztályvezető ügyintéző

 

4./ Bélyegző

 

4.1. A hivatal bélyegzője: körbélyegző a hivatal megnevezésének feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

 

4.2. A címzetes főjegyző bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Önkormányzatának Címzetes főjegyzője" feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

4.3. A polgármester bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Polgármestere" feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.

 

4.4. A Polgármesteri Hivatalban használt bélyegzőkről az Építési és Városüzemeltetési Osztály nyilvántartást vezet.

 

XII.

Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje:

Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú melléklete

XIII.

A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala:

A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala a Szervezeti és működési szabályzat 4. számú melléklete

XIV.

Címek adományozása

A címzetes főjegyző által adományozható szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címek száma: a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselői létszám 20 %-a.

 

XV.

Vagyonnyilatkozat

A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket az 5 .számú melléklet tartalmazza.

XVI.

Képzettségi pótlék

A képzettségi pótlékra jogosító munkaköröket és képzettségeket a 6. számú melléklet tartalmazza.

  

  

A Szervezeti és működési szabályzat mellékletei:

1. számú A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése

2. számú Az osztályok főbb feladatai

3. számú Szabálytalanságok kezelésének eljárási rendje a Szervezeti és működési szabályzat 3. számú melléklete

 

10

4. számú A költségvetési szerv ellenőrzési nyomvonala:

5. számú Vagyonnyilatkozattételi kötelezettséggel járó munkakörök

6. számú A képzettségi pótlékra jogosító munkakörök és képzettségek

 

A Szervezeti és működési szabályzat függelékei: 

1 számú Belügyminisztérium hivatalos kiadványa, a helyi önkormányzatok és szerveik feladat- és hatásköri jegyzéke

2. számú A költségvetési szerv költségvetésének végrehajtására szolgáló számlaszámok

3. számú A munkaköri leírások osztályonként

4. számú A kiadmányozás rendjének szabályozása polgármesteri és jegyzői utasítás formájában

5. számú Egyetértési jog gyakorlásáról a Polgármesteri Hivatalban a jegyző által munkáltatói jogkörben hozott intézkedések esetén polgármesteri utasítás formájában

 

 

A Szervezeti és működési szabályzat függelékeinek naprakész vezetéséről a címzetes főjegyző gondoskodik.

 

Kisújszállás, 2007. november 13.

(:Dr.Kittlinger Ilona:)

címzetes főjegyző 

J ó v á h a g y t a Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a ………./2007. (XI.27.)számú önkormányzati határozatával.

Szervezeti és működési szabályzat 1. számú melléklete 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szervezeti és működési szabályzat 2. számú melléklete

Az osztályok főbb feladatai :

 

Építési és Városüzemeltetési Osztály (mezei őrszolgálat)

1.1. Építési és gazdálkodási csoport

1. építéshatósági ügyek intézés,

1.1.építési, bontási, használatbavételi engedélyek kiadása,

1.2. telekalakítási engedélyek,

2. építésfelügyeleti feladatok ellátása,

3. építészeti- és természeti örökség védelme,

4. műemlékvédelemmel kapcsolatos ügyek,

5. vagyonnyilvántartás (kataszter) vezetése,

6. lakás- és helyiséggazdálkodási feladatok ellátása,

7. első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos ügyintézés,

8. önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása,

9. ingatlanleltár mennyiségi felvétele, a pénzügyi osztállyal együttműködve az ingatlanleltár egyeztetése,

10. az önkormányzati érdekeltséggel működő gazdasági társaságokkal kapcsolatos alapítói feladatok előkészítése,

11. közműfejlesztési hozzájárulással kapcsolatos feladatok,

12. honvédelmi igazgatás,

13. polgári védelem,

14. katasztrófavédelmi feladatok,

15. ár- és belvízvédelmi feladatok,

16. közreműködés az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítésében.

 

1.2. Üzemeltetési csoport

1. tűzvédelmi feladatok,

2. városüzemeltetési feladatok,

2.1.hulladékgazdálkodás,

2.2.parkgondozás,

3. vízgazdálkodás

4. utak, járdák fenntartása,

5. közvilágítás,

6. környezetvédelem,

7. zaj- és rezgésvédelem,

8. légszennyezéssel kapcsolatos ügyek,

9. vízvédelem,

10. növényvédelem ,

11. állatok védelmével és nyilvántartásával kapcsolatos feladatok,

12. közútkezelői feladatok ellátása,

13. közterület-használatával kapcsolatos ügyek,

14. közterület-felügyelet,

15. közlekedéssel kapcsolatos feladatok,

16. állategészségügyi feladatok ellátása, eboltás,

17. ebnyilvántartás,

18. veszélyes ebek nyilvántartása, az ilyen állatok tartásával kapcsolatos hatósági feladatok ellátása,

19. eljárás növényvédőszerrel okozott kár és vadkár esetén,

20. méhek vándoroltatásának bejelentésével kapcsolatos feladatok,

21. növényvédőszer alkalmazásának bejelentésével kapcsolatos feladatok,

22. mezei őrszolgálat működtetése,

23. termőföld bérleti és vételi ajánlat kifüggesztése, annak igazolása,

 

2

24. az önkormányzat egyes közcélú tevékenységeinek működtetése (vásárcsarnok, köztisztasági telep, piac, vásár szervezés),

25. kereskedelmi, vendéglátó üzletekkel, szálláshelyekkel kapcsolatos ügyintézés, nyilvántartás,

26. telepengedélyezéssel kapcsolatos hatósági feladatok,

27. üzletek működési engedélyével kapcsolatos feladatok ,

28. szerencsejáték engedélyezéséhez hozzájárulás kiadása,

29. Városháza gondnoki feladatok,

30. portaszolgálat,

31. hivatali gépjármű üzemeltetésével kapcsolatos feladatok, hirdetmények közzétételével ,kapcsolatos feladatok,

32. a Városházán kialakított hirdetők kezelése ,

33. közreműködés az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítésében.

 

2. Gyámhivatal

1. gyermekvédelmi feladatok,

2. családi jogállás rendezésével kapcsolatos feladatok,

3. örökbefogadási ügyek,

4. szülői felügyeleti joggal, illetve gyermektartásdíjjal kapcsolatos ügyek,

5. gyámsági, gondnoksági ügyek,

6. vagyonkezelési ügyek,

7. szakértő kirendelés, perindítás, képviselet. 

3. Igazgatási Osztály

3.1. Igazgatási csoport:

1. gyermek-és ifjúságvédelem (gyermekvédelmi támogatások, jegyzői gyámügyi feladatok) szociális ügyek,

2. társadalombiztosítással kapcsolatos ügyek,

3. mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményei,

4. lakásépítési kedvezményre való jogosultság igazolása,

5. rehabilitációs feladatok ellátása,

6. anyakönyvi igazgatás,

7. hadigondozás,

8. állampolgársági ügyek,

9. családi események rendezése,

10. hagyatéki eljárás,

11. szabálysértés,

12. Polgári Törvénykönyvvel kapcsolatos feladatok,

13. hatósági bizonyítvánnyal kapcsolatos ügyek,

14. az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítése,

15. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok.

 

3.2. Okmányirodai csoport:

1. személyazonosító igazolvány ügyek,

2. személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolvány ügyek,

3. népességnyilvántartási feladatok,

4. egyéni vállalkozói igazolvány ügyek,

5. közlekedésigazgatási feladatok,

6. útlevél kiadással kapcsolatos ügyek,

7. szakfordítói és tolmácsigazolvánnyal kapcsolatos feladatok,

8. mozgáskorlátozottak parkolási engedélye,

9. választással és népszavazással kapcsolatos okmányirodai feladatok,

10. ügyfélkapu regisztrációs rendszerrel kapcsolatos feladatok,

11. eljárási illeték házipénztári befizetéssel kapcsolatos feladatok.

 

3

 

4. Intézményi Osztály

1. az önkormányzat intézményfenntartási és -működtetési feladatainak szervezésével, valamint az intézmények szakmai felügyeletének szervezésével, tevékenységük koordinálásával kapcsolatos fenntartói feladatok döntés-előkészítése és a döntések végrehajtása,

2. közoktatási, közművelődési/kulturális, szociális, egészségügyi, ifjúsági, sport és bűnmegelőzési témájú önkormányzati döntések előkészítése,

3. a jegyző hatáskörébe tartozó, intézményműködéssel kapcsolatos nevelési-oktatási, szociális és egészségügyi, valamint közművelődési feladatok döntés-előkészítése,

4. az intézmények vezetőinek megbízásával kapcsolatos pályázati eljárás lebonyolítása,

5. intézményi szervezeti változtatások döntés-előkészítése,

6. részvétel az önkormányzat mindenkori éves belső ellenőrzési terve, továbbá a közoktatásban az önkormányzat minőségirányítási programja alapján az intézmények szakmai és törvényességi ellenőrzéseiben, illetve részvétel az intézmények átfogó ellenőrzéseinek megszervezésében, beleértve a pénzügyi osztállyal való együttműködésben a normatív állami támogatások igénylésével és elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátását,

7. kapcsolattartás a közoktatási, közművelődési/kulturális, egészségügyi, szociális intézmények, valamint az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal közötti, továbbá városban és kistérségében működő egyéb egészségügyi és szociális intézményekkel, szervezetekkel, továbbá a bűnmegelőzéssel foglalkozó intézményekkel és egyéb szervezetekkel,

8. az önkormányzati kistérségi együttműködésből eredő közoktatási, szociális, közművelődési/kulturális, egészségügyi, ifjúsági, sport és bűnmegelőzési területekhez kapcsolódó feladataiban való részvétel, döntés-előkészítés,

9. önkormányzati rendezvényterv előkészítése, az abban szereplő programok figyelemmel kísérése, az önkormányzati rendezvények megszervezése, lebonyolítása,

10. önkormányzati kiadványok megjelentetésének koordinálása, ezen belül a Kisbíró c. hírlevél és a városi kalendárium megszerkesztése, megjelentetésének és terjesztésének megszervezése, kapcsolattartás a helyi médiákkal, feladattól függően más médiákkal,

11. a városi honlap szerkesztése, a honlap aktualitásának biztosítása,

12. tájékoztatás, PR-tevékenység, marketing tevékenység,

13. a Kisújszállási Városi Ösztöndíj Alapítvány és a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázati rendszer működésével, illetve az önkormányzati alapítványokkal kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása,

14. közreműködés az osztály feladatköréhez tartozó pályázatok készítésében

15. kapcsolattartás a helyi civil szervezetekkel.

 

5. Pénzügyi Osztály (gazdasági szervezet)

5.1. Költségvetési csoport

1. a Polgármesteri Hivatal pénzügyi, gazdasági és számviteli feladatainak végzése,

2. az önkormányzat pénzügyi, gazdasági és számviteli feladatainak végzése,

3. önkormányzati társulások pénzügyi, gazdasági feladatainak ellátása,

4. a kisebbségi önkormányzat gazdasági feladatainak ellátása,

5. kincstári feladatok ellátása,

6. hozzájárulások és támogatások igénylése, elszámolása, önkormányzat által nyújtott támogatások elszámoltatása,

7. működési és fejlesztési hitelfelvétel előkészítése,

8. házi pénztár működtetése, banki pénzforgalom bonyolítása,

9. költségvetéssel kapcsolatos feladatok,

9.1.költségvetési koncepció előkészítése ,

9.2.költségvetési rendelettervezet előkészítése, költségvetési rendeletmódosítások előkészítés,

9.3.költségvetési beszámolók, információs jelentések, zárszámadás elkészítése,

 

4

 

10. adóbevallások készítése, állami adóhatósággal kapcsolattartás,

11. a felvételre került hirdetményekkel kapcsolatos feladatok,

12. eszközök (nagy értékű tárgyi eszközök)és beruházások, értékpapírok nyilvántartásba vétele és nyilvántartása,

13. leltározás - az ingatlan leltározás mennyiségi felvételének kivételével - selejtezés és az ingatlan leltározás egyeztetése a városüzemeltetési osztállyal,

14. a dolgozók lakáscélú munkáltatói támogatásának nyilvántartásával kapcsolatos feladatok,

15. a polgármesteri hivatal, a társulások és a Cigány Kisebbségi Önkormányzat létszámnyilvántartásával és az intézmények nyilvántartásával, továbbá a törzskönyvi változásokkal kapcsolatos feladatok,

16. bérszámfejtői, TB ügyintézői jelentőfelelősi feladatok ,

17. SZJA igazolások kiadása,

18. számlázás, bevételi pénzforgalom bonyolítása,

19. átutalások, kiadási pénzforgalom bonyolítása,

20. közreműködés az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítésében.

 

5.2. Adócsoport

1. az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók - iparűzési, kommunális, föld-haszonbérbeadás, 

2. után fizetendő adó -, idegenforgalmi adó nyilvántartása, kezelése, elszámolása, behajtása,

3. gépjárműadó nyilvántartása, kezelése, elszámolása, behajtása,

4. követelésállomány behajtásával kapcsolatos feladatok,

5. idegen bevételek nyilvántartása, beszedése,

6. a talajterhelési díjjal kapcsolatos kivetés, nyilvántartás vezetés és behajtás,

7. mezőőri járulék kivetése, nyilvántartás vezetés és behajtás.

 

Szervezési Osztály

1. országgyűlési képviselő, európai parlamenti képviselő-, helyi önkormányzati képviselő és polgármester választással kapcsolatos feladatok,

2. népszavazással és népi kezdeményezéssel kapcsolatos feladatok,

3. közreműködés a népszámlálásban,

4. képviselő-testületi ülések előkészítése, jegyzőkönyvezés, döntések nyilvántartása, kezelése,

5. közreműködés a testületi előterjesztések előzetes törvényességi vizsgálatában,

6. bizottságok üléseinek előkészítése, jegyzőkönyvek készítése, döntések nyilvántartása,

7. közmeghallgatás szervezése,

8. lakossági fórumok szervezésének segítése,

9. képviselőkkel történő kapcsolattartás,

10. kisebbségi önkormányzattal kapcsolattartás, adminisztráció segítése,

11. a hivatal működésére vonatkozó szabályzatok előkészítése,

12. önkormányzati rendeletek nyilvántartása, karbantartása,

13. humánpolitikai ügyek (önkormányzati tisztségviselők, önkormányzati intézmények vezetői, köztisztviselők),

14. a köztisztviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatok,

15. a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatok,

16. a dolgozók lakáscélú munkáltatói támogatásával kapcsolatos feladatok,

17. közhasznú foglalkoztatással kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása,

18. iktatás, postázás,

19. helyi levelek kézbesítése,

20. ügykezelés, fénymásolás,

21. egyéb szervezési és jogi ügyek ,

22. egyéb jegyzőkönyvezési feladatok,

23. továbbképzések, tanfolyamok szervezése,

24. önkormányzati társulásokkal kapcsolatos feladatok előkészítése, szervezése,

25. az intézmények és a polgármesteri hivatal létszámcsökkentésével kapcsolatos feladatok,

 

5

26. közreműködés az osztály feladatkörébe tartozó pályázatok készítésében. 

Városfejlesztési Osztály

1. pályázatok készítése,

2. településrendezési feladatok,

3. önkormányzati beruházások, fejlesztések, felújítások előkészítése, lebonyolítása,

3.1. tervek készítése, engedélyeztetése,

3.2. közbeszerzéssel és beszerzéssel kapcsolatos feladatok

3.3. támogatási szerződések,

3.4. a beruházás megvalósulásának biztosítása, koordinálása,

4. területfejlesztési, térségfejlesztési lehetőségek feltárása,

5. fejlesztési programok,

6. informatikai feladatok,

7. kis értékű tárgyi eszközök, munkaruhák, irodaszerek beszerzése, nyilvántartásba vétele az Ügyrend rendszer Készlet moduljának alkalmazásával. 

8. Minőségügyi megbízott

1. A minőségpolitika fenntartása és továbbfejlesztése.

 

Szervezeti és működési szabályzat 3. számú melléklete

 

 

A szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje

 

Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet 145/A. § (5) bekezdése alapján a költségvetési szerv vezetője köteles rendelkezni a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjéről, amely a szervezeti és működési szabályzat mellékletét képezi.

A szervnél előforduló szabálytalanságok kezelésére az itt meghatározott eljárásrendet kell alkalmazni. 

 

1. Szabálytalanság 

A szabálytalanság, valamely létező szabálytól:

- központi jogszabályi rendelkezéstől,

- helyi rendelettől,

- egyéb belső szabályzattól, utasítástól

való eltérést, ott megfogalmazott elvárás be nem tartását jelenti.

 

A szabályok be nem tartása adódhat

- nem megfelelő cselekményből,

- mulasztásból,

- hiányosságból.

 

2. Jelen eljárásrend tekintetében a szabálytalanságok körének meghatározása

 

Jelen eljárásrend tekintetében szabálytalanságnak minősülnek azok a szabálytalanságok, melyek mértékük alapján

- a büntető-,

- szabálysértési,

- kártérítési, illetve

- fegyelmi eljárás megindítására adnak okot.

 

3. A szabálytalanságok kezelési rendje meghatározásának célja 

A szabálytalanságok kezelési rendje meghatározásának célja a szabálytalanságok (újbóli) előfordulásának megelőzése.

 

A megelőzés érdekében a szabálytalanságok kiküszöbölésére, megakadályozására a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (továbbiakban:FEUVE) rendszerébe új elemeket kell beépíteni, hogy az előzetes, a folyamatos, valamint az utólagos vezetői ellenőrzés eszközével a szabálytalanság előfordulása, illetve ismételt felmerülése kivédhető legyen.

A FEUVE rendszerben az ellenőrzési pontok kialakításakor figyelembe kell venni a független belső ellenőrzés érintett területre vonatkozó megállapításait, különös tekintettel a mulasztások, hiányosságok, helytelen cselekmények tényére, okaira, körülményeire, illetve a felelősökre.

 

A FEUVE rendszer karbantartása, fejlesztése során a független belső ellenőrzési tapasztalatokat úgy kell hasznosítani, hogy az adott területre meghatározott részletes szabályozással, a szabályozás megismertetésével, a szabályozás betartatásával, illetve közvetlen felelősök meghatározásával az újabb szabálytalanságok kivédhetőek legyenek.

 

2

 

4. Általános elvek<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

A FEUVE rendszer kialakításáért felelős költségvetési szerv vezetőjének kell gondoskodnia arról, hogy az első szintű pénzügyi irányítási és kontroll rendszer megfelelősségének és hatékonyságának vizsgálatával és értékelésével a szabálytalanságok bekövetkezését elkerüljék.

A FEUVE rendszer kielégítő működését biztosítani kell a szerv minden tevékenysége vonatkozásában.

A szerv azon tevékenységeire, működési folyamataira, ahol a szabálytalanságok előfordulásának kockázata magas, külön figyelmet kell szentelni.

A FEUVE rendszer ezen területekhez kapcsolódva olyan elemeket határoz meg, mely olyan feladatokat ír elő, amelyek kiküszöbölik az elkövetés lehetőségét, illetve korlátozzák az okozható kár mértékét.

 

5. A nagyobb kockázatot rejtő feladatok, folyamatok kiemelt kezelése a szabálytalanságok megelőzése érdekében 

A szervnél nagyobb kockázatot rejtő feladatok, folyamatok a következők:

- a tervezési folyamatok egyes területei,

- az illegális pénzügyi cselekmények viszonylag nagy lehetőségét rejtő folyamatok, tevékenységek,

- a szerv belső eljárási rendjének áttekintésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek,

- a pénzügyi tranzakciók tesztelésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek.

 

5.1. A tervezési folyamatok esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

1. A korábbi évek tapasztalatai alapján, - a költségvetési beszámolók adatait is figyelembe véve, - meg kell keresni azokat a tételeket, melyek különösen kényes területek, (elsősorban olyan területek, ahol nagyobb mennyiségű készpénz, illetve készletmozgás van);

2. Gondoskodni kell a nagyobb, egyösszegű kiadások teljesítésével járó területek, pl: beruházások, rendszeres intézmény finanszírozások fokozott ellenőrzési rendjének meghatározásáról;

3. Biztosítani kell egyes, az elmúlt évek tapasztalatai, illetve a megváltozott szabályozások miatt megnőtt jelentésű területek fokozott ellenőrzését, a szabályosság kontrollálását.

4. Figyelembe kell venni a külső ellenőrzés által tett észrevételeket, melyek kihatnak a tervezési tevékenységre is.

 

 

5.2. Az illegális pénzügyi cselekmények viszonylag nagy lehetőségét rejtő folyamatok, tevékenységek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

1. Meg kell határozni, írásban rögzíteni kell olyan belső rendet, politikát, melyek az illegális pénzügyi cselekmények megelőzését célozzák.

2. Gondoskodni kell arról, hogy a szerv dolgozói számára ismert eljárásrend legyen arra az esetre, ha illegális pénzügyi cselekmény gyanúja merül fel. Ismertnek kell lenni az ilyen esetek bejelentési, illetve vizsgálati szabályainak.

3. Tájékozódni kell az illegális pénzügyi cselekmények előfordulási típusairól, területeiről, feladathoz, intézményhez, esetleg személyhez köthetőségéről.

 

Az illegális pénzügyi cselekmények külön figyelmet igénylő területeit, folyamatait az alábbi ismérvek alapján kell meghatározni:

 

3

 

- az adott terület költségvetési terv, illetve tényszám adatai költségvetési főösszeghez viszonyított nagyságrendjének vizsgálatával, - azt a százalékot, melytől jelentős tételnek számítható a terület, a szerv a vizsgálat során maga - de írásban is rögzítve - határozza meg,

- az adott terület ellenőrzéssel, közvetlen irányítással való kapcsolatának vizsgálatával, azaz annak ellenőrzésével, hogy a terület milyen mélységig szabályozott, a szabályozást az érintettek megismerték-e, a szabályok betartását a tevékenység során ellenőrzik-e, utólag mikor történik ellenőrzés, illetve, hogy a területet érintette e a független belső ellenőri, illetve esetleg külső ellenőri tevékenység. Az a terület lesz figyelmet érdemlő, mely az ellenőrzés szempontjából a legkevésbé lefedett.

A fenti két fő szempont együttes értékelésével kell meghatározni azokat a területeket, melyek a legnagyobb figyelmet igénylik.

 

5.3. A szerv belső eljárási rendjének áttekintésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

- rendszeresen át kell tekinteti a szerv belső eljárásrendjét, különös tekintettel a belső szabályozottságra, és az ott szabályozott folyamatokra,

- vizsgálni kell a tényleges folyamatok és a folyamatleírások közötti összhangot, eltérés esetén meg kell keresni az okokat és a szabályosság követelményének megfelelően gondoskodni kell a szabályok módosításáról, illetve a betartatás ellenőrzéséről.

 

5.4. A pénzügyi tranzakciók tesztelésekor nagy kockázatot rejtő feladatnak, folyamatnak minősített területek esetében a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje a következő:

- a valódiság és hitelesség érdekében egyes pénzügyi tranzakciók folyamatában való teljes végigkísérése történik meg.

 

Ilyen pénzügyi tranzakció csoportok lehetnek pl.: 

- dologi kiadások készletbeszerzéseinek nyomon követése,

- a rendszeres és nem rendszeres személyi juttatások köre,

- a beruházások pénzügyi lebonyolítása, stb.

 

A pénzügyi tranzakció csoport egyik lehetséges területének a dologi kiadások készletbeszerzéseinek nyomon követése esetében a tényleges ellenőrzési feladatok például a következők lehetnek:

- a beszerzés kezdeményezése körülményeinek, dokumentumának vizsgálata,

- a beszerzés kezdeményezés ellenőrzése, áttekintése jogosság, célszerűség szempontjából,

- a megrendelés áttekintése az alábbi szempontokból:

- a megrendelő jogosult volt-e a megrendelésre, mint kötelezettségvállaló,

- megtörtént-e a megrendelésnek, mint egyfajta kötelezettségvállalásnak az ellenjegyzése,

- az ellenjegyzést az ellenjegyzésre jogosult végezte-e,

- gazdaságosság elvét szem előtt tartották-e;

- a megrendelés nyilvántartása megfelelősségének, átlátható rendszerben történő kezelésének ellenőrzése,

- a megrendelés beérkezésekor a szakmai teljesítés igazolása körülményeinek áttekintése,

- a készletjellegű termékek beérkezést követő nyilvántartásba vételének, tárolásának vizsgálata,

- a pénzügyi teljesítés előtt az érvényesítői feladatok ellátásának teljes ellenőrzése - a feladat valamennyi mozzanatára kiterjedően,

- a pénzügyi teljesítés előtt az utalványozás körülményeinek, megalapozottságának áttekintése,

- az utalvány ellenjegyzésének ellenőrzése,

- a tényleges pénzügyi teljesítés dokumentumainak vizsgálata,

- a pénzügyi teljesítést követő számviteli folyamatok nyomon követése.

 

4

 

A pénzügyi tranzakciókkal kapcsolatban a ténylegesen vizsgálandó területeket, valamint a részterületeket mindig a feladat-ellátáskor kell külön, írásban meghatározni.

 

 

6. A költségvetési szerv vezetőjének értékelési feladata a szabálytalanságok megakadályozása érdekében 

A szerv vezetője a szabálytalanságok megakadályozása érdekében legalább évente egy alkalommal értékeli a szerv egyes működési folyamatait. Az értékelési feladatok ellátásába más személyeket, különösen a folyamatgazdákat is bevonja.

Az értékelés során át kell, hogy tekintsék legalább a következőket:

- a szervnél, illetve annak tevékenységeinél, feladatellátásánál mennyire tudatos a FEUVE tevékenység,

- a FEUVE rendszer fejlesztése, javítása megfelelő ütemben történik-e, kellő rugalmassággal válaszol-e a feltárt szabálytalanságok kezelésére,

- az ellenőrzési tapasztalatok nem utalnak-e olyan területekre, ahol a FEUVE rendszer még nem került kialakításra,

- a FEUVE rendszerhez kapcsolódóan megfelelőek-e a kialakított ellenőrzési nyomvonalak,

- a FEUVE szabályzata elkészült-e, annak betartására fordítanak-e kellő figyelmet.

 

A költségvetési szerv vezetője a FEUVE tevékenységet köteles értékelni

- a belső ellenőrzés valamint

- a külső ellenőri szervezet

megállapításai alapján is.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

7. Feladatok a szabálytalanságok észlelése esetén 

A FEUVE rendszernek a következő feladatai lehetnek, ha működése során szabálytalanságot észlel:

a) amennyiben a FEUVE rendszerben feladatot ellátó személy az ellenőrzési tevékenysége során a korábban már meghatározott - szabálytalanság gyanúját észleli, haladéktalanul köteles értesíteni a szerv vezetőjét;

b) amennyiben a költségvetési szerv vezetője észleli a szabálytalanság gyanúját, köteles erről a felügyeleti szerv vezetőjét haladéktalanul tájékoztatni, illetve a felügyeleti szerv vezetőjének érintettsége esetén gondoskodni a megfelelő intézkedések meghozataláról, illetve az eljárások megindításáról.

 

 

8. A büntető, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárások

8.1. A büntetőeljárás megindítása 

A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény 10. § (1) bekezdése szerint bűncselekmény az a szándékosan vagy - ha a törvény a gondatlan elkövetést is bünteti - gondatlanságból elkövetett cselekmény, amely veszélyes a társadalomra, és amelyre a törvény büntetés kiszabását rendeli. A büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény (a továbbiakban Be.) 6. § (1) bekezdése kimondja, hogy a bíróságnak, az ügyésznek és a nyomozó hatóságnak kötelessége a törvényben foglalt feltételek megléte esetén büntetőeljárást megindítani.

 

5

A Be. 171. § (2) bekezdése előírja, hogy a hivatalos személy köteles a hatáskörében tudomására jutott bűncselekményt feljelenteni. A feljelentést rendszerint az ügyészségnél vagy a nyomozati hatóságnál kell megtenni.

 

8.2. Szabálysértési eljárás<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. Törvény 1. § (1) szerint szabálysértés az a jogellenes, tevékenységben vagy mulasztásban megnyilvánuló cselekmény, melyet törvény, kormányrendelet vagy önkormányzati rendelet szabálysértésnek nyilvánít, s amelynek elkövetőit az e törvényben meghatározott joghátrány fenyeget.

A törvény második része foglalkozik részletesen a szabálysértési eljárással, a 82. § (1) bekezdése kimondja, hogy szabálysértési eljárás feljelentés, illetőleg a szabálysértési hatóság részéről eljáró személy észlelése vagy tudomása alapján indulhat meg.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif>

 

8.3. Kártérítési eljárás

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 339. § (1) bekezdése kimondja, hogy aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy úgy járt el, ahogy az adott helyzetben általában elvárható.

A kártérítési eljárás megindítására a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései (elsősorban a XXIII. Fejezet, a munkaviszonyból és a munkaviszony jellegű jogviszonyból származó perek) az irányadók. Kártérítési felelősség tekintetében irányadók továbbá a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. Törvény (Mt.), a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (Ktv.), a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (Kjt.) megfelelő rendelkezései.

<file:///C:\web\DCUL.nsf\All\8892A496D8F9F7B4C1256E890027ED65\$File\image002.gif> 

8.4. Fegyelmi eljárás 

Fegyelmi eljárás, illetve felelősség tekintetében az Mt., a Ktv., illetve a Kjt. megfelelő rendelkezései az irányadók.

 

 

 

  

 

Szervezeti és működési szabályzat 4. számú melléklete

 

Ellenőrzési nyomvonal

 

 

1. Az ellenőrzési nyomvonal

 

A szerv az Államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet 145/B. § (2) bekezdése kimondja, hogy az ellenőrzési nyomvonal a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának mellékletét képezi. A jogszabályhelynek való megfelelés céljából a szerv vezetője a következők szerint határozza meg az ellenőrzési nyomvonalat.

 

Az ellenőrzési nyomvonal a hivatkozott jogszabály alapján - az alábbi területekhez kapcsolódva került meghatározásra:

1.1. Tervezési folyamatok ellenőrzési nyomvonala, ( 1-es számú folyamatábra)

1.2. Végrehajtási folyamatok ellenőrzési nyomvonala, ( 2-es számú folyamatábra)

1.3. Ellenőrzési folyamatainak ellenőrzési nyomvonala. ( 3-as számú folyamatábra)

 

2. A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

A tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza az egyes tervezéshez kapcsolódó, annak részeként definiálható főtevékenység megnevezését így az alábbi kiemelt területeket:

- gazdasági program,

- költségvetési koncepció,

- költségvetési tervezés.

A kiemelt, főtevékenységeken belül munkafolyamatok kerültek meghatározásra.

Az egyes tevékenységekhez meghatározásra kerültek a következők:

- előzetes vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- munkafolyamatba épített ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- utólagos vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság.

 

A tervezéssel kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonalat, az összefoglaló folyamatábrát az 1. számú folyamatábra tartalmazza.

 

3. A végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal

A végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza a végrehajtáshoz kapcsolódó, főfolyamatok, tevékenységek megnevezését így az alábbi kiemelt területeket:

- szabályzatok készítése, aktualizálása,

- személyi juttatások és a létszám-előirányzat felhasználása,

- dologi kiadások előirányzat felhasználása,

- felhalmozási kiadások előirányzatának felhasználása,

- saját bevételek előirányzat teljesítése,

- állami támogatás, hozzájárulás, egyéb központi forrás előirányzat teljesítése,

- főkönyvi és analitikus könyvelés,

- bizonylati rend és bizonylatkezelés,

- házipénztári pénzkezelési tevékenység,

- bankszámlaforgalom kezelési tevékenység,

- leltározási tevékenység,

- selejtezési tevékenység,

- pénzgazdálkodással kapcsolatos tevékenység (kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés),

- vagyongazdálkodás,

- féléves beszámolási tevékenység,

- éves beszámolási tevékenység.

 

A kiemelt, főtevékenységeken belül munkafolyamatok kerültek meghatározásra.

Az egyes tevékenységekhez meghatározásra kerültek a következők:

- előzetes vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- munkafolyamatba épített ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság;

- utólagos vezetői ellenőrzés

- módja, eszköze,

- feladatellátója,

- határidők, illetve feladat-ellátási gyakoriság.

 

A végrehajtással kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonalat, az összefoglaló folyamatábrát a 2. számú folyamatábra tartalmazza.

 

4. Az ellenőrzési folyamatok ellenőrzési nyomvonala

Az ellenőrzéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal meghatározza

- a tervezési folyamatokhoz, illetve

- a végrehajtási folyamatokhoz

kapcsolódó kiemelt fontosságú ellenőrzési folyamatokat.

 

4.1. Az ellenőrzési folyamatokkal kapcsolatos általános ellenőrzési nyomvonal

A tervezéssel kapcsolatban az ellenőrzési folyamatok során kiemelt fontosságúak a következők: 

- a tervezési feladatok ellátása során munkamegosztást kell alkalmazni,

- gondoskodni kell arról, hogy az egyes számítások mindig ellenőrzésre kerüljenek,

- a felhasználásra kerülő alapdokumentumok teljességéről, valódiságáról külön meggyőződjenek, legyenek erre vonatkozóan is felelősök.

 

A végrehajtással kapcsolatban az ellenőrzési folyamatok során kiemelt fontosságúak a következők:

a) szabályzatok körében:

- a szabályzatok folyamatos ellenőrzése a jogszabályoknak és belső szervezeti felépítésnek, folyamatoknak való megfelelőség szempontjából,

- a szabályzatok betarthatóságának folyamatos ellenőrzése, visszacsatolások, a túlszabályozás csökkentése, a szabályozások rugalmassá tétele;

b) személyi juttatások és létszám-gazdálkodás körében:

- a rendelkezésre álló személyi nyilvántartások, valamint a kötelező béremelések figyelembevételének ellenőrzése a tervezés során, - beleértve a pótlékokat, kiegészítéseket stb. is,

- a személyi juttatások bérszámfejtésénél ellenőrzési pont beiktatása,

- a megbízási szerződések kötésénél, a díjak meghatározásánál a szerződések ellenjegyzésének biztosítása,

- a személyi juttatások bérszámfejtésére vonatkozó dokumentumok ellenőrzése,

- a jutalomra felhasználni kívánt összegek eredetének és a kifizetés jogosságának kifizetés előtti ellenőrzése,

- a személyi juttatások előirányzata gazdálkodásának előirányzat-felhasználási ütemtervvel való összehasonlítása, a kiemelt előirányzat felhasználásának nyomon követése (ne történhessen az előirányzatot meghaladó kifizetés),

- független belső ellenőrzési feladatok ellátása, és a tapasztalatok felhasználása a gazdaságos munkaerő-felhasználás érdekében;

c) dologi kiadások körében:

- a beszerzések összehangolása, a beszerzések gazdaságos bonyolítása megszervezésének folyamatos ellenőrzése,

- az egyes előirányzatok felhasználásának nyomonkövetése a pénzgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása során,

- a dologi kiadások - készletek, szolgáltatások - pontos felhasználási helye megjelölésének ellenőrzése, hogy az egyes tevékenységek, feladatok pontos ráfordításairól megfelelő információ álljon rendelkezésre az önköltségszámításhoz, valamint a gazdaságossági, hatékonysági, valamint eredményességi számításokhoz;

d) felhalmozási kiadások körében:

- a felhalmozási kiadások szükségességének ellenőrzésre,

- a szükséges felhalmozás esetén a legoptimálisabb felhalmozási módra vonatkozóan rövid, közép és hosszú távú „tanulmánytervek” készítése, mely tartalmazzák a várható fenntartási kiadásokat,

- a beruházási kiadások gazdaságos megvalósításának ellenőrzése;

e) a bevételek beszedése körében:

- a lehetséges bevételi források rendszeres számbavétele, a szükséges intézkedések, lehetőségek meghatározása,

- a fizetési fegyelem nyomon követése, szükség esetén a fizetési fegyelem javítására intézkedések meghatározása,

- a szerv számára legfontosabb bevételek kiemelt ellenőrzése, áttekintése,

- a bevételekre vonatkozó analitikus nyilvántartási rendszer nyomon követése, szükség esetén javaslattétel a részletező nyilvántartások megváltoztatására, bővítésére,

- az állami támogatásoknál a jogosulatlan igénybevétel előfordulásának megakadályozása érdekében folyamatos ellenőrzés adatbekérés és közvetlen tájékozódás útján,

- pályázati lehetőségek kihasználásának ellenőrzése;

f) a főkönyvi és analitikus könyvelés körében:

- az egymást követő munkafolyamatok feladatellátók szerinti szétválasztása, - lehetőség szerint ne ugyanaz a személy legyen pl.:

- az analitikus könyvelő, mint a feladást készítő,

- a kontírozó könyvelő, mint a tényleges könyvelést ellátó,

- a feladatellátók így egymás tevékenységébe belelátnak, az esetleges hibákat könnyebben megtalálják, egymás jelzése alapján megtörténik a hibák kijavítása, a hiányosságok pótlása,

- rendszeresen gondoskodni kell az

- analitikus könyvelés helyességéről, naprakészségéről a rendelkezésre álló alapdokumentumok alapján,

- a főkönyvi könyvelés helyességéről, (a számlaforgalmak ellenőrzéséről feljegyzést kell készíteni)

- a könyvelés ellenőrzéséről a beszámolási tevékenység megkezdése előtt gondoskodni kell;

g) a bizonylati rend és fegyelem körében:

- a bizonylatok útjának, kitöltési rendjének betartását kell ellenőrizni az egyes végrehajtási folyamatokhoz kapcsolódva,

- gondoskodni kell, hogy a bizonylatok mindig hitelt érdemlően legyenek kitöltve,

- biztosítani kell, hogy a bizonylatokon feltüntetett, ellenőrzést szolgáló aláírás helyek kitöltöttek legyenek, és a feladatot tényleg el is lássák,

- a bizonylati rend és fegyelem körében külön figyelmet kell szentelni

- a házipénztári pénzkezelésnek és bizonylatainak, ahol külön kiemelten fontos az idősorrendiség betartása,

- a leltározási bizonylatoknak - ahol a leltározás csak akkor lehet megfelelő, ha a bizonylatokat megfelelő módon és tartalommal töltik ki,

- a selejtezési okmányoknak - ahol a selejtezési dokumentumok a számviteli elszámolás alapbizonylatául szolgálnak;

h) vagyongazdálkodás körében:

- a vagyon folyamatos, megfelelő részletezettségű nyilvántartásának biztosítása az

- ingatlanvagyon-kataszter, a

- vagyonkimutatás, valamint

- a mérleg adatainak és az abban található adatokat alátámasztó főkönyvi és analitikus nyilvántartási adatok alapján,

- a vagyongazdálkodási szabályok folyamatos figyelemmel kísérése;

i) a beszámolási tevékenység körében:

- a beszámolókban szerepeltetett adatok valódisága és teljessége biztosítása az egyes adatokat alátámasztó dokumentumok, nyilvántartások folyamatos ellenőrzésével,

- a beszámolási tevékenység munkafolyamatokra bontásával az egymásra épülő feladatok ellátóinak előző munkafolyamatot is ellenőrző tevékenységével.

 

A független belső ellenőrzés a kockázatelemzés alapján segíti a szerv számára legnagyobb kockázatot rejtő folyamatok, feladatok, tevékenységek ellenőrzését, figyelemmel kísérését.

 

4.2. Az ellenőrzési folyamatokkal kapcsolatos konkrét ellenőrzési nyomvonalat, az összefoglaló folyamatábrát a 3. számú folyamatábra tartalmazza.

  

  

 

 

Szervezeti és működési szabályzat 4. számú meléklet 1. Számú folyamatábra

Tervezéssel kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal folyamatábrája 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szervezeti és működési szabályzat 4. számú meléklet 2. Számú folyamatábra

Végrehajtással kapcsolatos ellenőrzési nyomvonal folyamatábrája 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szervezeti és működési szabályzat 4. számú meléklet 3. Számú folyamatábra  

Ellenőrzési folyamatok

ellenőrzési nyomvonala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Szervezeti és működési szabályzat 5. számú melléklete

 

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök

 

 

 

1. Jegyző, aljegyző

 

2. Osztályvezetők, osztályvezető-helyettes, csoportvezető

 

3. a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 12. § (2) bekezdésében meghatározott, közigazgatási hatósági ügyben döntés meghozatalára jogosult köztisztviselő:

3.1. okmányirodai ügyintéző

3.2. gyámügyi ügyintéző

3.3. szociálpolitikai ügyintéző

3.4. anyakönyvvezető

3.5. szabálysértési ügyintéző

3.6. kommunális ügyintéző

3.7. építéshatósági ügyintéző

3.8.közterület-felügyelő

3.9 környezetgazdálkodási ügyintéző

3.10 intézményi referens

 

4. A költségvetési és egyéb pénzeszközökkel, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás tekintetében döntési jogosultsággal rendelkező, illetőleg a pénzeszközök felhasználására, valamint a gazdálkodás ellenőrzésére kötelezett köztisztviselő:

4.1. beszerzési, közbeszerzési ügyintéző

4.2. pályázat előkészítésében és elbírálásában részt vevő ügyintéző

4.3. kontírozó könyvelő

4.4. pénzügyi ügyintéző

4.5. gépjárműadó ügyintéző

4.6. iparűzési adó ügyintéző

4.7. kommunális adó ügyintéző

4.8. idegenforgalmi adó

4.9. pénztáros

4.10. belső ellenőr

4.11.gazdálkodási ügyintéző

4.12. lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző

4.13. gondnok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szervezeti és működési szabályzat 6. számú melléklete

 

Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök 

Sor- szám
Osztály
Képzettségi pótlékra jogosító munkakör
Képzettségi pótlékra jogosító képzettség
1.
Gyámhivatal
gyámügyi ügyintéző
felsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző; pszichológus; személyügyi szervező; gyógypedagógus pedagógus szociális szakigazgatási szervező
2.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
kommunális ügyintéző
információrendszer programozó közlekedésépítő, útépítő mérnök települési, környezetvédelmi mérnök építési-műszaki ellenőri képesítés beruházási mérnök
3.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
építéshatósági ügyintéző
beruházás mérnök
4,
Építési és Városüzemeltetési Osztály
Közterület-felügyelő
környezetvédelmi mérnök
5.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
környezetgazdálkodási ügyintéző
víz-és szennyvíztechnológus mérnök; kertész- és növényvédelmi mérnök; mérnök; természetvédelmi mérnök; magasépítő mérnök; parképítő és fenntartó mérnök
6.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
gazdálkodási ügyintéző
gazdálkodás-szervező ingatlan-nyilvántartási titkár szakközgazdász
7.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző
ingatlankezelő; ingatlan-nyilvántartási titkár
8.
Építési és Városüzemeltetési Osztály
gondnok
gazdálkodás-szervező pénzügyi ügyintéző
9.
Igazgatási Osztály
okmányirodai ügyintéző
számítógép rendszer programozó számítástechnikai programozó
 

2/2

10.Igazgatási Osztálygyámügyi ügyintézőfelsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző; pszichológus; személyügyi szervező; gyógypedagógus pedagógus
 
 
 
11.
Igazgatási Osztály
szociálpolitikai ügyintéző
munkaerőpiaci menedzser; szociális munkás; felsőfokú szociális asszisztens; személyügyi szervező; pszichológus
12.
Igazgatási Osztály
szabálysértési ügyintéző
jogi asszisztens; jogi szakvizsga
13.
Intézményi Osztály
intézményi ügyintéző
sportszervező, -menedzser; felsőfokú közoktatási vezető; szociális munkás; idegenforgalmi szakmenedzser, számítógép rendszer programozó számítástechnikai programozó
14.
Pénzügyi Osztály
kontírozó könyvelő
adótanácsadó; mérlegképes könyvelő
15.
Pénzügyi Osztály
pénzügyi ügyintéző
adótanácsadó; mérlegképes könyvelő társadalombiztosítási szakelőadó,
16.
Pénzügyi Osztály
gépjárműadó ügyintéző
bírósági végrehajtó oklevél
17.
Pénzügyi Osztály
iparűzési adó ügyintéző
bírósági végrehajtói oklevél
18.
Pénzügyi Osztály
kommunális adó ügyintéző
bírósági végrehajtói oklevél
19.
Szervezési Osztály
humánpolitikai ügyintéző
társadalombiztosítási szakelőadó; jogi asszisztens; munkaerőpiaci menedzser, ügyintéző közgazdász
20.
Szervezési Osztály
szervezési előadó
számítógép rendszer programozó számítástechnikai programozó pszichológus; szociológus, jogi asszisztens
 

  

« Vissza
Vissza a főmenübe