182/2008. (V. 13.) önkormányzati határozat
Tárgy: Betonjárda építési, illetve betonnal történő felújítási munkák elvégzése tárgyú közbeszerzési eljárás megindítására

182/2008. (V.13.) számú önkormányzati határozat
Betonjárda építési, illetve betonnal történő felújítási munkák elvégzése tárgyú közbeszerzési eljárás megindítására

1. Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a címben szereplő közbeszerzési eljárást jelen határozat mellékletét képező ajánlattételi felhívásnak a 2. pontban meghatározott ajánlattevők részére történő megküldésével megindítja.

2. Az ajánlattételi felhívást az alábbi ajánlattevőknek kell megküldeni legkésőbb 2008. május 15.-ig:
- Kisújszállási Városgazdálkodási Kft.,
- Szabó Lajos egyéni vállalkozó,
- KENARKISS Kft.
- Global-Home Trade Kft
- Népszer Kft

3. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a közbeszerzési eljárásban a szükséges nyilatkozatok, tájékoztatók és a közbeszerzési eljárás lebonyolítása során felmerülő egyéb dokumentumok aláírására. A polgármester jelen pontban meghatározott joga nem terjed ki a címben szereplő közbeszerzési eljárás tartalmának módosítására.

4. A Képviselő-testület a 3. pontban meghatározott tartalmi módosításnak tekinti különösen a közbeszerzési eljárásban (az ajánlattételi felhívásban) meghatározott szerződéses tárgyat, a szerződés mennyiségét, a szerződést biztosító mellékkötelezettségek típusát és mértékét, a bírálati szempontot (adott esetben az alszempontokat és a hozzá tartozó súlyszámokat) érintő módosítást.

5. A Képviselő-testület nem tekinti tartalmi módosításnak a 4. pontban felsorolt tartalmi elemeket nem érintő módosításokat, ide értve különösen a pénzügyi, gazdasági, illetve a műszaki, szakmai alkalmassági feltételek körében meghatározott mennyiségi követelményeket.

6. A Képviselő-testület a tárgy szerinti közbeszerzési eljárásban beérkezett ajánlatok elbírálása, írásbeli szakvélemény és döntési javaslat készítése érdekében a Kbt. 8. § (3) bekezdése alapján eseti Bíráló Bizottságot hoz létre. A Bíráló Bizottság feladatainak ellátására az alábbi személyeket kéri fel az önkormányzat:
- Laczka Sándor, útfelügyelő,
- Tatár Zoltán, alpolgármester,
- Dr. Kui Gábor, közbeszerzési referens.

7. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a közbeszerzési eljárás eredményessége érdekében a 6. pontban meghatározott személyeken túl további személyeket kérjen fel a Bíráló Bizottság tagjának.

Erről értesül:
1. Kecze István polgármester
2. Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
3. Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Osztálya
4. Polgármesteri Hivatal Építési és Városüzemeltetési Osztály
5. Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya

A 182/2008. (V.13.) számú önkormányzati határozat melléklete
14. melléklet a 2/2006. (I 13) IM rendelethez


KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
A Közbeszerzések Tanácsának Hivatalos Lapja
1024 Budapest, Margit krt. 85.
Fax: 06 1 336 7751, 06 1 336 7757
E-mail: hirdetmeny@kozbeszerzesek-tanacsa.hu On-line értesítés: http://www.kozbeszerzes.hu


AZ EGYSZERŰ ELJÁRÁS AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSA

Építési beruházás
Árubeszerzés
Szolgáltatás X


A Közbeszerzések Tanácsa (Szerkesztőbizottsága) tölti ki

A hirdetmény kézhezvételének dátuma____________________
Azonosító kód_______________________________________

I. SZAKASZ: AJÁNLATKÉRŐ
I.1) NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK)
Hivatalos név: Kisújszállás Város Önkormányzata

Postai cím:
Szabadság tér 1.
Város/Község: Kisújszállás
Postai irányítószám: 5310 Ország:
Magyarország
Kapcsolattartási pont(ok):
Címzett: Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Osztály, Dr. Kui Gábor Telefon:
06 59/ 520-246
E-mail:
kozbeszerzes@kisujszallas.hu Fax:
06 59/ 520-228
Internetcím(ek) (adott esetben)
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):

További információk a következő címen szerezhetők be:
1 Azonos a fent említett kapcsolattartási ponttal/pontokkal
A dokumentáció a következő címen szerezhető be:
1 Azonos a fent említett kapcsolattartási ponttal/pontokkal
Az ajánlatokat a következő címre kell benyújtani:
1 Azonos a fent említett kapcsolattartási ponttal/pontokkal

I.2) Az ajánlatkérő más ajánlatkérő(k) nevében folytatja le a közbeszerzési eljárást?
igen 0 nem 1

II. SZAKASZ: A SZERZŐDÉS TÁRGYA
II.1) MEGHATÁROZÁS
II.1.1) Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés
Vállalkozói szerződés Kisújszállás Város 2008. évi ÚT-HÍD keretéből megvalósuló járdajavítási munkák elvégzésére
II.1.2) A szerződés típusa, valamint a teljesítés helye
(Csak azt a kategóriát válassza – építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás –, amelyik leginkább megfelel a szerződés vagy a közbeszerzés(ei) tárgyának)
a) Építési beruházás 1

Kivitelezés 1


A teljesítés helye
Kisújszállás dokumentációban meghatározott belterületre eső közterületei
NUTS-kód 
II.1.3) A hirdetmény a következők valamelyikére irányul
Közbeszerzés megvalósítása 1
II.1.4) Keretmegállapodásra vonatkozó információk (adott esetben) -
 


II.1.5) A szerződés meghatározása/tárgya
Vállalkozói szerződés Kisújszállás Város 2008. évi ÚT-HÍD keretéből megvalósuló járdajavítási munkák elvégzésére
II.1.6) Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV)
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék (adott esetben)
Fő tárgy 45.23.31.42-6 -
További tárgy(ak) 45233160-8
45233161-5

II.1.7) Részekre történő ajánlattétel (a részekre vonatkozó részletes információk megadásához a B. mellékletből szükség szerint több példány használható) igen 1 nem 0
Igen válasz esetén az ajánlatok benyújthatók (csak egyet jelöljön be):
egy részre egy vagy több részre 1
valamennyi részre
II. 2) SZERZŐDÉS SZERINTI MENNYISÉG VAGY ALKALMAZÁSI KÖR
II.2.1) Teljes mennyiség vagy érték (adott esetben, valamennyi részt, és opciót beleértve)
Kisújszállás dokumentációban meghatározott belterületre eső közterületei vonatkozásában járdajavítási munkálatok az Ajánlatkérő költségvetésében biztosított ún. ÚT-HÍD keret terhére.

Gyalogjárda javítás meglévő tönkrement járda bontással, betonjárda építés 923 m2
A megadott mennyiség vonatkozásában maximum + 10 % eltérés megengedett.

A munkák részletes mennyiségi meghatározása a közbeszerzési eljárási dokumentációban található.
II.2.2) Vételi jog (opció) (adott esetben) igen 0 nem 1

 

II.3) A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA VAGY A BEFEJEZÉS, A TELJESÍTÉS HATÁRIDEJE
Az időtartam hónap(ok)ban:  vagy napokban:  (a szerződés megkötésétől számítva)
VAGY: kezdés 2008.06.27. (év/hó/nap)
befejezés 2008.08.15. (év/hó/nap)

III. SZAKASZ: JOGI, GAZDASÁGI, PÉNZÜGYI ÉS TECHNIKAI INFORMÁCIÓK
III.1) A SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ FELTÉTELEK
III.1.1) A szerződést biztosító mellékkötelezettségek (adott esetben)
- Késedelmi és meghiúsulási kötbér, a késedelmi kötbér napi mértéke 10.000.-, azaz tízezer forint, de maximális mértéke a szerződés szerinti összeg 20 %-a, a meghiúsulási kötbér mértéke a teljes nettó szerződéses ár 10 %-a.
III.1.2) Fő finanszírozási és fizetési feltételek és/vagy hivatkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre
A beárazott költségvetési kiírások összesített értéke alapján az ajánlati ár (szerződéses ár) egyösszegű átalányár. Az ajánlatkérő előleget nem ad. Az ajánlatkérő az igazolt számlát annak kézhezvételét követő 30 napon belül átutalással egyenlíti ki.
III.1.3) A közös ajánlatot tevő nyertesek által létrehozandó gazdasági társaság, illetve jogi személy (adott esetben)
Nem szükséges
III.1.4) Vonatkoznak-e a szerződés teljesítésére egyéb különleges feltételek? (adott esetben)
igen 1 nem 0
Ha igen, a különleges feltételek meghatározása
A közbeszerzési eljárási dokumentációban meghatározottak szerint.

III.2) RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK
III.2.1) Az ajánlattevő személyes helyzetére vonatkozó adatok (kizáró okok) (adott esetben), ideértve a szakmai és cégnyilvántartásokba történő bejegyzésre vonatkozó előírásokat is
Az előírások teljesítésének igazolásához szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
- Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, aki a Kbt. 60. § (1) bekezdésének hatálya alá esik.
- Az eljárásban nem lehet a közbeszerzés értékének 10%-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, akivel szemben a Kbt. 60. § (1) bekezdésben meghatározott kizáró okok fennállnak.
- Egyebekben, az eljárásban nem lehet alvállalkozó, aki a Kbt. 60. § (1) bekezdésének hatálya alá esik.
- Az eljárásból kizárásra kerül az az ajánlattevő, akivel, illetőleg akinek a közbeszerzés értékének 10%-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójával szemben a Kbt. 62. § (1) bekezdés a)-b) pontokban felsorolt kizáró okok fennállnak.
- Az eljárásból kizárásra kerül a Kbt. 66. § (2) bekezdése, valamint a Kbt. 67. § (4) bekezdése szerinti szervezet, amely a Kbt. 60. § (1) bekezdésének hatálya alá esik.

Az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének 10%-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának az ajánlatban a Kbt. 299. § (4) bekezdésében (egyszerű nyilatkozat!) meghatározottak szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 60. § (1) bekezdésének hatálya alá.

III.2.2) Gazdasági és pénzügyi alkalmasság

Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
- Az ajánlattevő, illetve a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó valamennyi számlavezető pénzintézetétől származó, az ajánlattételi határidő lejártának napját megelőző 90. napnál nem régebbi, a Kbt. 66.§ (1) bekezdés a) pontja szerinti nyilatkozatot köteles benyújtani. A nyilatkozatnak tartalmaznia kell legalább:
a) mióta vezeti bankszámláját, bankszámláit,
b) a számláin az igazolás kiadását megelőző hat hónapon belül volt-e sorban állás, ha igen, milyen időtartamban.. Az alkalmasság minimumkövetelménye(i)
(adott esetben):
Alkalmatlan az ajánlattevő, illetve a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, ha megállapítható, hogy bármely bankszámláján az ajánlattételi határidő lejártát megelőző hat hónapon belül 90 napot meghaladó sorban állás volt.

III.2.3) Műszaki, illetve szakmai alkalmasság
Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
-Az ajánlattevő a Kbt 67.§ (2) bekezdésének a) - b) pontja szerinti igazolásokat köteles benyújtani:
- a Kbt 67.§ (2) bekezdésének a) pontja szerint az előző két gazdasági év (2006, 2007) legjelentősebb építési beruházásainak ismertetése.
- a Kbt. 67. § (2) b) pontja szerint a teljesítéshez rendelkezésre álló eszközök, berendezések, illetőleg műszaki felszereltség leírása.
Az alkalmasság minimumkövetelménye(i)
(adott esetben):
- Alkalmatlan az ajánlattevő, illetve a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, ha az előző két gazdasági év (2006, 2007) legjelentősebb, jelen közbeszerzés tárgyával azonos, vagy hasonló, befejezett építési beruházásainak értéke nem éri el a bruttó 5 millió forintot Az ajánlatkérő hasonló beruházásnak tekinti a valamely önkormányzat belterületén, legalább bruttó 5 millió Ft-ot elérő út- és járdafelújítást, útépítést.
- Alkalmatlan az ajánlattevő, illetve a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, ha nem rendelkezik a tárgyi munka elvégzéséhez minimálisan szükséges műszaki és technikai felszereltséggel: szállítójárművek (1 db), 1 db rakodógép, 1 db autogréder.
III.2.4) Fenntartott szerződések
A szerződés védett műhelyek számára fenntartott igen 0 nem1

III. 3) SZOLGÁLTATÁSMEGRENDELÉSRE IRÁNYULÓ SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNLEGES FELTÉTELEK

III.3.1) A szolgáltatás teljesítése egy bizonyos foglalkozáshoz (képzettséghez) van-e kötve? -
igen 0 nem 0

IV. SZAKASZ: ELJÁRÁS
IV.1) AZ ELJÁRÁS TÍPUSA
IV.1.1) Az eljárás típusa
Tárgyalás nélküli 1

Tárgyalásos 0

IV. 2) BÍRÁLATI SZEMPONTOK
IV.2.1) Bírálati szempontok (csak a megfelelőt jelölje meg)
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás 1
VAGY
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint 0
0 Az alábbiakban megadott részszempontok szerint (a részszempontokat súlyozással kell megadni)
Részszempont
Súlyszám

IV.2.2) Elektronikus árlejtést alkalmaznak-e? igen 0 nem 1
IV.3) ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
IV.3.1) Az ajánlatkérő által az aktához rendelt hivatkozási szám (adott esetben)
IV.3.2) Az adott szerződésre vonatkozóan korábbi közzétételre sor került-e?
igen 0 nem 1


IV.3.3) A dokumentáció beszerzésének feltételei
A dokumentáció beszerzésének határideje
Dátum: 2008.06.10. (év/hó/nap )
Időpont: 10.00 óra
Kell-e fizetni a dokumentációért? igen 1 nem 0
Igen válasz esetén, Ár (számokkal): 5.000.-+ ÁFA = 6.000.- Pénznem: Magyar Forint
A fizetés feltételei és módja:
A fizetés feltételei és módja : készpénzben, az ajánlatkérő pénztárába történő befizetéssel, vagy az ajánlatkérőnek az OTP és Kereskedelmi Bank Rt.-nél vezetett 11745080-15408710 számú bankszámlájára történő átutalással. A pénzt személyesen munkanapokon: hétfőn, kedden, pénteken 10-12 óráig, szerdán 10-12 és 13-16 óráig lehet az ajánlatkérő pénztárába befizetni, csütörtökön a pénztár zárva tart.
A dokumentáció rendelkezésre bocsátásának módja: A dokumentáció átvehető Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Városfejlesztési Osztályán (5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1., 26. szoba), átutalással történő befizetés esetén az ajánlatkérő a dokumentációt a pénz és a dokumentáció megküldése iránti kérelem beérkezését követő két napon belül postázza az ajánlattevőknek tekintettel a Kbt. 54. § (4) bekezdésére. Személyesen a dokumentáció munkanapokon a megjelölt irodában hétfőtől csütörtökig 8-16 óráig, pénteken 8-12 óráig vehető át. Az ajánlattételi határidő lejártának napján a dokumentációt 10.00 óráig lehet megvásárolni.
IV.3.4) Az ajánlattételi határidő
Dátum: 2008.06.10. (év/hó/nap) Időpont: 10.00 óra
IV.3.5) Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en az ajánlatok, illetve részvételi jelentkezések benyújthatók
ES CS DA DE ET EL EN FR IT LV LT HU MT NL PL PT SK SL FI SV
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
IV.3.6) Az ajánlati kötöttség minimális időtartama (tárgyalás nélküli eljárás esetén)
2 hónap (az ajánlattételi határidő lejártától számítva)
IV.3.7) Az ajánlatok felbontásának feltételei
Dátum: 2008.06.10. (év/hó/nap) Időpont: 10.00 óra
Helyszín : Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala (18-as terem)
Az ajánlatok felbontásán jelenlétre jogosult személyek
A Kbt. 80. § (2) bekezdésében meghatározott személyek.


VI. SZAKASZ: KIEGÉSZÍTŐ INFORMÁCIÓK
VI.1) A KÖZBESZERZÉS ISMÉTLŐDŐ JELLEGŰ-E? (adott esetben) igen 0 nem 1
VI.2) A SZERZŐDÉS EU ALAPOKBÓL FINANSZÍROZOTT PROJEKTTEL ÉS/VAGY PROGRAMMAL KAPCSOLATOS?
igen 0 nem 1
VI.3) TOVÁBBI INFORMÁCIÓK (adott esetben)
1) A hiánypótlás lehetősége vagy annak kizárása
Az ajánlatkérő az összes ajánlattevő számára azonos feltételekkel lehetőség nyújt a kizáró okokkal, az alkalmassággal kapcsolatos igazolások és nyilatkozatok, illetőleg az ajánlati felhívásban vagy a dokumentációban az ajánlat részeként benyújtásra előírt egyéb iratok utólagos csatolására, hiányosságainak pótlására, valamint egyéb, az ajánlattal kapcsolatos formai hiányosságok pótlására. A hiánypótlás azonban nem eredményezheti az ajánlat elbírására kerülő tartalmi elemeinek módosítását.
A hiánypótlás biztosítása esetén a hiánypótlás köre: formai hiányosságok tekintetében teljes körű
2) A szerződéskötés tervezett időpontja 2008.06.27. (péntek) 09.00 óra
3) A tárgyalás lefolytatásának menete és az ajánlatkérő által előírt alapvető szabályai, az első tárgyalás időpontja –
4) Az ajánlatkérő ajánlati biztosíték adását nem írja elő.
5) A jelen ajánlattételi felhívás III. 2) pontjában meghatározott részvételi feltételek vonatkozásában az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá közös ajánlattétel esetén a kizáró okok hiányát külön-külön, a pénzügyi-gazdasági alkalmasságot a Kbt. 66. § (1) bekezdésének a.) pontja vonatkozásában külön-külön kell igazolni, a műszaki-szakmai alkalmasságot elegendő együttesen igazolni, illetve teljesíteni azzal, hogy az ajánlattevő által a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozók alkalmasságát igazoló dokumentumokat is az ajánlatban kell megadni.
6) Közös ajánlattétel (ill. konzorcium) esetén a közös ajánlattevők kötelesek a közöttük létrejött megállapodást az ajánlathoz csatolni. A megállapodásnak legalább a következőket kell tartalmaznia:
1. a közös ajánlattevők együttes és egyetemleges felelősségvállalása a szerződéses kötelezettségek teljesítésére,
2. a vezető cég és képviselőjének megnevezése, valamint a részére adott meghatalmazás,
3. a munkamegosztás ismertetése a felek között,
4. kapcsolattartó személy neve, elérhetősége (címe, telefonszáma)

7) Az ajánlatkérő kiköti, hogy a jelen felhívásban meghatározott igazolások nem lehetnek az ajánlattételi határidő lejártának napját megelőző 90. napnál korábbiak.
8) Az ajánlattevők kötelesek az ajánlattételi határidő lejártának napját megelőző 90. napnál nem régebbi cégkivonatot az ajánlatba becsatolni.
9) Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlati felhívással és a dokumentációval összhangban elkészített pénzügyi és műszaki ütemtervet. A pénzügyi ütemtervnek összhangban kell lennie a jelen ajánlati felhívásban és a dokumentációban meghatározott pénzügyi feltételekkel. A műszaki ütemtervnek tartalmaznia kell a kivitelezési munkák tekintetében vállalt részhatáridőket.
10) Az ajánlathoz csatolni kell továbbá a beárazott és tételes költségvetést.
11) Az ajánlatot és az ajánlatba foglalt ajánlattevő nevében tett nyilatkozatokat az ajánlattevő nevében kötelezettségvállalásra jogosult személynek kell aláírnia.
12) Az ajánlattevőnek csatolnia kell nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az eljárás megnyerése esetén teljes körű felelősségbiztosítást köt a közbeszerzés tárgyára vonatkozóan.(Kbt. 306.§ (2) bek. alapján)
13) Az ajánlattevő köteles a kitöltött és cégszerűen aláírt szerződéstervezetet az ajánlatba becsatolni.
14) Az ajánlattevő köteles kifejezetten nyilatkozni arról, hogy a teljesítésbe kíván-e bevonni a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozót, de arról is, ha nem kíván ilyen alvállalkozót igénybe venni.
15) A dokumentáció ajánlattevő általi megvásárlása az eljárásban való részvétel feltétele. A dokumentáció nem ruházható át. Közös ajánlattétel esetén elegendő egy dokumentációt megvásárolni.
16) Az ajánlattevő köteles az ajánlattétel során figyelembe venni a jelen ajánlati felhívás mellett a dokumentáció és szerződéstervezet, valamint a Kbt. rendelkezéseit is!
17) Az ajánlatkérő kiköti, hogy az eljárás nyertesének visszalépése esetén a szerződést a második legjobb érvényes ajánlatot benyújtó ajánlattevővel köti meg, amennyiben nem áll fenn a Kbt. 92. §-a szerinti valamely eredménytelenségi feltétel.
18) Az ajánlatkérő a Kbt. 13.§ (4) bekezdése alapján felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy az alkalmassági követelményeket a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbban határozta meg.
19) Az ajánlatok benyújtásával kapcsolatos formai előírások: Az ajánlatokat 2 példányban (egy eredeti és egy másolati példányban, az eredeti megjelölésével) zárt, sérülésmentes csomagolásban kell benyújtani. Az ajánlatokat tartalmazó csomagra rá kell írni az „Járdafelújítás ÚT-HÍD keretből” jeligét, valamint a „2008.06.10. 10.00 óráig nem bontható fel” feliratot! Az ajánlat mindkét példányát cégszerű aláírással ellátva, számozással és minden információt tartalmazó oldalt az eljárásban az ajánlattevő képviseletére jogosult által szignálva, tartalomjegyzékkel együtt kell a címzetthez eljuttatni. Amennyiben az eredeti és a másolati példány eltérnek egymástól, az eredetiként megjelölt példányban foglaltak az irányadók.

VI.4) E HIRDETMÉNY FELADÁSÁNAK DÁTUMA: 2008.05.15.(év/hó/nap)
 

« Vissza
Vissza a főmenübe