400/2008. (XII. 19.) önkormányzati határozat
Tárgy: a Kisújszállási Vízmű Kft. és a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. működési szabályozása 2009. évre vonatkozóan

400/2008. (XII.19.) számú önkormányzati határozat
a Kisújszállási Vízmű Kft. és a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft. működési szabályozása 2009. évre vonatkozóan


Kisújszállási Vízmű Kft Kisújszállási Városgazdálkodási Kft
I. Termelő és szolgáltató tevékenység
1. Önálló főtevékenységek
1. A víztermelés és szolgáltatás, valamint a szennyvízelvezetés és kezelés tevékenységét a hatósági előírások betartása mellett, a fogyasztók megelégedésére kell végeznie.
2. Saját hatáskörben köteles elvégezni azokat a karbantartásokat, amelyek javítják a fogyasztók elégedettségét.
3. Végre kell hajtani minden olyan feladatot, amely a város és lakosainak érdekét szolgálja a szolgáltatás területén.
4. A 2009. évi víz és szennyvíz díjak megállapításakor azok szerkezetén nem kell változtatni. A vízdíjak mértékét a tárgyévet megelőző év végéig az önkormányzat rendeletben rögzíti.
5. A társaság a tartalékainak feltárásával törekedjen az általános költségeinek csökkentésére. 1. Hulladékgyűjtés és kezelés valamint a szennyvízgyűjtés és kezelés tevékenységeket a hatósági előírások betartása mellett, a szolgáltatást igénybe vevők megelégedésére kell végeznie.
2. Saját hatáskörben köteles elvégezni azokat a karbantartásokat, amelyek javítják a szolgáltatást igénybe vevők elégedettségét.
3. Végre kell hajtani minden olyan feladatot, amely a város és lakosainak érdekét szolgálja a szolgáltatás területén.
4. A hulladékgyűjtés 2009. évi díjemelés mértékét a tárgyévet megelőző év végéig az önkormányzat rendeletben rögzíti.
5. Tovább kell folytatni a korszerű hulladékgazdálkodást és szelektív hulladékgyűjtést.
6. Mind az építőipari, mind a hulladékgazdálkodási tevékenysége területén a külső megrendelések arányának növelésére kell törekedni.
7. A tulajdonos elvárása az, hogy a tartalékok feltárásával a társaság vállalati általános költsége a 2008. évihez képest 3-5%-kal, az üzemi általános költsége 1%-kal csökkenjen.
2. Önkormányzati finanszírozású tevékenységek
1. A fürdőüzemeltetés és belvízelvezetés, valamint a hó és síkosságmentesítés területén a 2009. évi feladatokat úgy kell meghatározni, hogy azok lehetőleg ne haladják meg a 2008. évi feladatokat, ezáltal az önkormányzati ráfordításokat csak a 2008. évi szinten lehet tervezni.
2. A fürdő díjakat 2008. évhez képest 2009. évben csak olyan mértékben lehet emelni, amilyen mértékben ténylegesen megnövekszik a szolgáltatás színvonala.
3. A társaság 2009. évben is köteles maximálisan kihasználni a közcélú, közhasznú dolgozók foglalkoztatásának lehetőségét. 1. Parkgondozás, a köztisztasági feladatok ellátása, a hulladéklerakó és hulladékudvar üzemeltetés területén a 2009. évi feladatokat úgy kell meghatározni, hogy azok lehetőleg ne haladják meg a 2008. évi feladatokat, ezáltal az önkormányzati ráfordításokat csak a 2008. évi szinten lehet tervezni.
2. A lakóház üzemeltetési költségek csökkentése szükséges, mivel azok aránya a befolyt bérleti díjakhoz képest nagyon magas.
3. A Kft végezzen vizsgálatot az általa kezelt ingatlanok műszaki állagára vonatkozóan, tervszerűen állapítsa meg a szükséges karbantartásokat, megelőzve ezzel az elmaradt munkák miatti kényszerű felújításokat.
4. A lakóházak 2009. évi bérleti díjait a tárgyévet megelőző év végéig az önkormányzat rendeletben rögzíti.
5. A társaság 2009. évben is köteles maximálisan kihasználni a közcélú, közhasznú dolgozók foglalkoztatásának lehetőségét.
II. Eszközfejlesztés, beruházás
1. A társaságnak az előző évektől eltérően jobban kell törekedni az elhasználódott eszközeinek a pótlására.
2. Az elhasználódott eszközök pótlásába tartoznak bele azok az eszközök is, amelyeknek pótlására a víz és szennyvízdíjak hosszabb távon fedezetet biztosítanak.
3. A nagyobb értékű beruházások átmeneti pénzügyi finanszírozását –amennyiben erre szükség van – önkormányzati kölcsön vagy beruházási hitel formájában kell biztosítani.
4. A társaság a tervezett fejlesztéseihez folyamatosan figyelje és használja ki a pályázati lehetőségeket, csökkentve ezzel a beruházásokhoz biztosítandó saját erő összegét. 1. A társaságnak az előző évektől eltérően jobban kell törekedni az elhasználódott eszközeinek a pótlására.
2. Az elhasználódott eszközök pótlásába tartoznak bele azok az eszközök is, amelyeknek pótlására a hulladékgazdálkodási díjak hosszabb távon fedezetet biztosítanak.
3. A nagyobb értékű beruházások átmeneti pénzügyi finanszírozását –amennyiben erre szükség van – önkormányzati kölcsön vagy beruházási hitel formájában kell biztosítani.
4. A társaság a tervezett fejlesztéseihez folyamatosan figyelje és használja ki a pályázati lehetőségeket, csökkentve ezzel a beruházásokhoz biztosítandó saját erő összegét.
5. A társaságnak a tulajdonában lévő eszközei után elszámolt értékcsökkenés összegének 100%-át fejlesztésre kell fordítania.


III. Eredmény- tulajdonosi részesedés
1. Eszközhasználati díj
1. A tulajdonos a tulajdonában lévő eszközök értéknövelő használatáért eszközhasználati díjat számol fel. Ennek mértéke akkora kell, hogy legyen, mint amekkora az eszközeinek az egy éves értékcsökkenése.
2. Ennek az összegnek 2009. évben a 30 %-át kell társaságnak a tulajdonos részére megfizetnie. A következő évi mértéket a tulajdonos a 2010. évi tulajdonosi elvárásoknál határozza meg.


1. A tulajdonos a tulajdonában lévő eszközök értéknövelő használatáért eszközhasználati díjat számol fel. Ennek mértéke akkora kell, hogy legyen, mint amekkora az eszközeinek az egy éves értékcsökkenése.
2. Tulajdonosi osztalék mértéke
1. A társaságnál képződő adózás előtti eredmény optimális nagysága 15-20 millió forint. Az alapító önkormányzat, mint tulajdonos az osztalék mértékét az adózás utáni eredmény 75-90 %- a között határozza meg a mindenkori költségvetési rendelettel egyidőben, mely összeget osztalék címén elvonja.
2. A társaság a mérleg szerinti eredményét köteles eredménytartalékba helyezni. 1. A társaságnál képződő adózás előtti eredmény optimális nagysága 7-10 millió forint. Az alapító önkormányzat, mint tulajdonos az osztalék mértékét az adózás utáni eredmény 75-90 %- a között határozza meg a mindenkori költségvetési rendelettel egyidőben, mely összeget osztalék címén elvonja.
2. A társaság a mérleg szerinti eredményét köteles eredménytartalékba helyezni.

IV. Létszám és bérgazdálkodás
1. Létszámadatok
1. Változatlan feladat-ellátás és árbevétel esetén 2009. évben a foglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai állományi létszáma közcélú foglalkoztatottak nélkül 40 fő, melyből a szellemi foglalkozásúak létszáma maximum 9 fő, a fizikai foglalkozásúak létszáma 31 fő lehet. Ettől a létszámtól csak többletfeladat esetén, a felügyelő bizottság egyetértésével lehet eltérni.
2. A társaság feladatainak maradéktalan elvégzése érdekében – a tulajdonossal előre történő egyeztetés után – közcélú foglalkoztatottak munkáját is igénybe veheti. A közcélú foglalkoztatottak létszámát a tulajdonos határozza meg.
3. Amennyiben új munkavállaló felvétele szükséges, törekedni kell arra, hogy a Start kártya nyújtotta előnyöket és a Munkaügyi Központ támogatásait a társaság ki tudja használni.
1. Változatlan feladat-ellátás és árbevétel esetén 2009. évben a foglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai állományi létszáma közcélú foglalkoztatottak nélkül 40 fő, melyből a szellemi foglalkozásúak létszáma maximum 9 fő, a fizikai foglalkozásúak létszáma 31 fő lehet. Ettől a létszámtól csak többletfeladat esetén, a felügyelő bizottság egyetértésével lehet eltérni.
2. A társaság feladatainak maradéktalan elvégzése érdekében – a tulajdonossal előre történő egyeztetés után – közcélú foglalkoztatottak munkáját is igénybe veheti. A közcélú foglalkoztatottak létszámát a tulajdonos határozza meg.
3. Amennyiben új munkavállaló felvétele szükséges, törekedni kell arra, hogy a Start kártya nyújtotta előnyöket és a Munkaügyi Központ támogatásait a társaság ki tudja használni.
4. A társaságnak felül kell vizsgálnia a szervezeti felépítését, elvárás a hatékonyabb struktúra kialakítása.

2. Bérgazdálkodás
1. A társaság 2009. évi bértömege nem lehet több mint a 2008. évi jutalmakkal (prémiummal) csökkentett 2008. évi bértömeg. Az évi bértömeg mértéke a jogszabályi változások miatt, valamint a többletfeladatokért járó bértömeg összegével módosítható. 1. A társaság 2009. évi bértömege nem lehet több mint a 2008. évi jutalmakkal (prémiummal) csökkentett 2008. évi bértömeg. Az évi bértömeg mértéke a jogszabályi változások miatt, valamint a többletfeladatokért járó bértömeg összegével módosítható.
V. Beszámolási kötelezettség
1. A társaság köteles a gazdálkodásáról készített rövid beszámolóval negyedévente a felügyelő bizottságot tájékoztatni.
2. A 2009. évi egyszerűsített éves beszámolóhoz készített kiegészítő mellékletben ki kell térni arra, hogy a társaság a tulajdonos által megfogalmazott elvárásokat hogyan teljesítette. Be kell mutatni be nem hajtott hátralékok rendezésére tett intézkedéseket, illetve a kintlévőségek részletezését.
3. A Kft-nek minden évben a melléklet szerint összeállított egyszerűsített üzleti tervet kell elkészítenie, a tárgyév március 31. napjáig. 1. A társaság köteles a gazdálkodásáról készített rövid beszámolóval negyedévente a felügyelő bizottságot tájékoztatni.
2. A 2009. évi egyszerűsített éves beszámolóhoz készített kiegészítő mellékletben ki kell térni arra, hogy a társaság a tulajdonos által megfogalmazott elvárásokat hogyan teljesítette. Be kell mutatni be nem hajtott hátralékok rendezésére tett intézkedéseket, illetve a kintlévőségek részletezését.
3. A Kft-nek minden évben a melléklet szerint összeállított egyszerűsített üzleti tervet kell elkészítenie, a tárgyév március 31. napjáig.
VI. Könyvvezetési kötelezettség
1. A könyvvezetést és az analitikus nyilvántartásokat úgy kell kialakítani, hogy a társaság által ellátott feladatok költségei (kiadásai) és bevételei tevékenységenként elkülöníthetőek legyenek. 1. A könyvvezetést és az analitikus nyilvántartásokat úgy kell kialakítani, hogy a társaság által ellátott feladatok költségei (kiadásai) és bevételei tevékenységenként elkülöníthetőek legyenek.
Kisújszállás Város Önkormányzata a társaságaival szembeni tulajdonosi elvárásokat köteles tárgyév január 31-ig rögzíteni.
Erről értesül:
1. Kecze István polgármester
2. Kisújszállási Vízmű Kft.
3. Kisújszállási Városgazdálkodási Kft.
4. Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya
5. Felügyelőbizottságok
Kmf.
Kecze István s.k. Dr.Kittlinger Ilona s.k
polgármester címzetes főjegyző

A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2008. december 20.

(:Kacsó Sándorné:)
aljegyző


1.számú melléklet

Az egyszerűsített üzleti terv felépítése

 

1. Vezetői összefoglaló
a. a cég rövid bemutatása
2.2 a cég hitvallása, filozófiája
2.3 új termékek, szolgáltatások rövid bemutatása
2.4 új termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos piaci helyzetelemzés, marketing stratégia
2.5 a cég felépítése, működése
2.6 a közeljövőt érintő célkitűzések, intézkedések, amelyeket meg kell tenni
2.7 a cég pénzügyi helyzete


2. Működési terv

2.1. A szolgáltatások működésének elemzése
2.2. A szolgáltatások fejlesztésének elemzése
- a szolgáltatás fejlesztése milyen stádiumban van
- mikorra várható a fejlesztés befejezése
- amennyiben akadályok vannak, azok leküzdése
2.3. Folyamatban lévő eszköz-fejlesztések, jövőre vonatkozó célkitűzések
2.3.Vagyonvédelem, és vagyonnövelés érdekében megtett intézkedések bemutatása.


3. Pénzügyi terv

3.1. Jövedelmezőség, árbevétel, költségek kimutatása,
- Bevételszerzési stratégiák és a tervezett árbevétel összetételének bemutatása. Cél az, hogy a befolyt bevételből az önkormányzattól realizált bevételek aránya csökkenjen, a külső megrendelésekből befolyt bevételek aránya növekedjen.
- A tervezett költségek tevékenységenkénti megoszlásának bemutatása. A közcélú foglalkoztatottak tervezett tevékenységének, költségeinek-bevételének bemutatása.

3.2. Eredménykimutatás (nyereség-veszteség számítás)

3.3. Kintlevőségek kezelése: az intézkedések felsorolása, a hátralékosok kockázatelemzése


Az egyszerűsített üzleti terv elkészítésének határideje: tárgyév március 31. napja.

 

« Vissza
Vissza a főmenübe