40/2009. (II. 24.) önkormányzati határozat
Tárgy: a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozására megkötött megállapodás és a társulás alapító okiratának módosításáról


40/2009. (II. 24.) számú önkormányzati határozat
a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozására megkötött megállapodás és a társulás alapító okiratának módosításáról

I. A társulási megállapodás módosítása

A) Kisújszállás Város Önkormányzata egyetért a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás megalakítására vonatkozó megállapodás alábbi módosításaival, melyeket az e határozat 1. sz. melléklete egységes szerkezetben is tartalmaz:

1. Az V. fejezet 4./ pontjában a „… a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat …” helyébe „… Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata…” kerül és a következő mondattal egészül ki „A társulás éves költségvetését Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának éves költségvetése tartalmazza, gondoskodik az elemi költségvetés, az időszaki és az éves beszámoló Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet szerint.”.

2. A IV. fejezet C) rész 19./ pontja „… amennyiben az a szakképzést érinti (különösen: az iskola maximális tanulói létszámának, az oktatott szakmáknak a megváltozása esetén).” mondatrésszel egészül ki.

3. A III. fejezet új, az alábbi 12./A ponttal egészül ki „12./A Ellenőrző Bizottság
A Társulási Tanács ellenőrző szerve az Ellenőrző Bizottság, amelynek alapvető feladata a Társulás működésének és gazdálkodásának, valamint a támogatási szerződésekben rögzített feladatok és a projektek végrehajtásának ellenőrzése. Az Ellenőrző Bizottság létszáma 5 fő, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja tagjai közül.
Az Ellenőrző Bizottság feladatai és hatásköre:
- a Társulási Megállapodásban, a Szervezeti és Működési Szabályzatban foglalt, valamint a támogatási szerződésben, a projekt irányítási kézikönyvben meghatározott működési rend és eljárási szabályok betartásának ellenőrzése,
- a Projektek helyzetének és ütemterv szerinti előrehaladásának figyelemmel kísérése, a célok megvalósulása ellenőrzése,
- a Projektekkel kapcsolatos kockázatok kezelésének elősegítése és ellenőrzése,
- a Társulás bevételei és kiadásai, a vagyon változás alakulása figyelemmel kísérése, értékelése,
- az éves költségvetési tervjavaslat, a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezetei véleményezése.
Az ellenőrzése során:
- a Társulás elnökétől tájékoztatást, a munkaszervezet igazgatójától, alkalmazottaitól, a projektvezetőktől illetve a projektmenedzsment tagjaitól, a bizottságok vezetőitől és tagjaitól jelentést, tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet,
- jogosult a Társulás könyvviteli elszámolásaiba és irataiba betekinteni, illetve megvizsgálhatja azokat,
- jogosult feladata ellátása során külső szakértőt igénybe venni.
Ellenőrzéseiről, vizsgálatairól a Tanácsot a Bizottság elnöke írásban tájékoztatja.”.

4. A IV. fejezet A) része új, az alábbi 6./ ponttal egészül ki „6./ Megválasztja az Ellenőrző Bizottságot.”.

5. A IV. fejezet C) részének „A Társulási Tanács elnökének feladatai” bekezdése új, az alábbi f) ponttal egészül ki „f) Tájékoztatja az Ellenőrző Bizottságot.”.
 

6. A IV. Fejezet C) részének „Az igazgató feladatai” bekezdése új, az alábbi f) ponttal egészül ki „f) Beszámol az Ellenőrző Bizottságnak.”.

7. Az V. fejezet 8./ pontja az alábbi mondatrésszel egészül ki „…, amelynek kiválasztására az Ellenőrző Bizottság javaslatot tehet.”.

8. Az I. fejezet 6. pontjának utolsó bekezdésében a „Feladata továbbá:” alcím a következő mondatrésszel egészül ki „… a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően:”

9. A IV. fejezet C. rész 16./ pontja a következőre változik „A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.”

B) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az 1. számú melléklet szerinti, egységes szerkezetbe foglalt megállapodás aláírására.
Határidő: 2009. március 31.
Felelős: Kecze István polgármester


II. Az alapító okirat módosítása

A) Kisújszállás Város Önkormányzata egyetért a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás alapító okiratának alábbi módosításaival, melyeket az e határozat 2. sz. melléklete egységes szerkezetben is tartalmaz:

1. A „Társulás jogállása” rész „a társulás éves költségvetését Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának éves költségvetése tartalmazza, gondoskodik az elemi költségvetés, az időszaki és az éves beszámoló Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet szerint.” mondattal egészül ki.

2. A „841211 Oktatás igazgatása” számú és elnevezésű szakfeladat a „805915 Oktatási célok és egyéb feladatok” számú és elnevezésű szakfeladatra változik.

3. A „751197 Máshová nem sorolható szervek tevékenysége” számú és elnevezésű szakfeladat kerül felvételre.

4. A „841192” szakfeladat-szám a „751922” szakfeladat-számra változik.

5. A C) rész 19./ pont „… amennyiben az a szakképzést érinti (különösen: az iskola maximális tanulói létszámának, az oktatott szakmáknak a megváltozása esetén).” mondatrésszel egészül ki.

6. Az A) rész új, az alábbi 6./ ponttal egészül ki „6./ Megválasztja az Ellenőrző Bizottságot.”.

7. „A társulás irányítása” rész a következő mondatokkal egészül ki „A Társulási Tanács ellenőrző szerve az Ellenőrző Bizottság, amelynek alapvető feladata a Társulás működésének és gazdálkodásának, valamint a támogatási szerződésekben rögzített feladatok és a projektek végrehajtásának ellenőrzése. Az Ellenőrző Bizottság létszáma 5 fő, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja tagjai közül.”.

 

8. „A Társulási Tanács elnökének feladatai” rész új, az alábbi f) ponttal egészül ki „f) Tájékoztatja az Ellenőrző Bizottságot.”.

9. „Az igazgató feladatai” rész új, az alábbi f) ponttal egészül ki „f) Beszámol az Ellenőrző Bizottságnak.”.

10. A C. rész 16./ pontja a következőre változik „A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.”

B) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 2. számú melléklet szerinti, egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat aláírására.
Határidő: 2009. március 31.
Felelős: Kecze István polgármester


Erről értesül:
1. Fejér Andor, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés Elnöke, 5000 Szolnok, Kossuth u. 2.
2. Szűcs Gyula, a Társulás munkaszervezetének igazgatója, 5000 Szolnok, Mária u. 19.
3. Dr. Wirth István, a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás elnöke
5000 Szolnok, Mária u. 19.
4. Kecze István polgármester
5. Gönczi Károly bizottsági elnök, a Társulási Tanács tagja
6. Szabó Tamás igazgató, Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium
7. Debreczeny Zoltán igazgató, Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola
8. Polgármesteri Hivatal Intézményi Osztálya


 


1. számú melléklet
a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozására megkötött megállapodás és a társulás alapító okiratának módosításáról szóló 40/2009. (II. 24.) sz. önkormányzati határozathoz

MEGÁLLAPODÁS
a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás
létrehozására és működtetésére

A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 16-18. §-a, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 89/B. §-a, valamint a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 2. §-ában foglaltakkal összhangban a társulás tagjai a szakképzéssel összefüggő helyi önkormányzati feladatok végrehajtására a következő megállapodást fogadják el:

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1./ A társulás megnevezése: Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás (továbbiakban: Társulás)
A társulás székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2.

2./ A társulás jogi személy, térségi integrált szakképző központ. A társulás a szakképzés körében közoktatási megállapodást, vagy más megállapodást köthet.

3./ A társulás bélyegzője: Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás

4./ A társulás működési területe: a társulásba tagként belépő önkormányzatok illetékességi területe

5./ A társulás tagjai:

1. Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171
2. Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18.
3. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2.
4. Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1.
5. Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes Szent István u. 56.
6. Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.
7. Kunszentmárton Város Önkormányzata 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1.
8. Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1.
9. Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.
10. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
11. Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2.
12. Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1.
13. Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A.
14. Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1.
15. Újszász Város Önkormányzata 5052 Újszász, Szabadság tér 1.
16. Jászárokszállás Város Önkormányzata 5123 Jászárokszállás, Árpád tér 1.

5./a A társulás tagjai által fenntartott, a társulás szakképzés-szervezési hatáskörébe tartozó iskolák, illetve ezek telephelyeinek a nevét, címét, OM azonosítóját a megállapodás melléklete tartalmazza.
6./ A társulás feladatai:

A Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás a tevékenységi területén igyekszik elősegíteni a munkaerő-piac igényeihez igazodó képzési struktúrájú és oktatási színvonalú szakképzés kialakítását. Célja a minőségi szakképzéshez való jobb hozzáférés biztosításának és a helyi munkaerő-piaci igények kielégítésének elősegítése. Összehangolt – az érdekelt és érintett felek egyetértésén alapuló – szakképzés-fejlesztési irányok meghatározásának, a koordináció javításának, a fejlesztési források hatékony felhasználásának biztosítása. A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztízsének növelése.
Az iskolai rendszerű szakképzésben egyre növekvő számú hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók képzési problémáinak megoldásában történő segítségnyújtás a lemorzsolódás, a képzési rendszerből szakképesítés nélkül kilépők számának csökkentése érdekében.
Az önkormányzati fenntartású intézményeknek a felnőttképzési területen történő részvételét erősíteni szükséges. Elősegíti az összehangolt, ugyanakkor a helyi igényeket is figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi képzési programok létrehozását.
Feladata továbbá a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően:
- a szakképzés fejlesztési irányára és beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás által, illetve a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát,
- a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.

II. A TÁRSULÁS KELETKEZÉSE ÉS MEGSZŰNÉSE

1./ A társulás keretében az együttműködés határozatlan időre szól. A Társulás megalakultnak tekinthető, ha a képviselőtestületek mindegyike jóváhagyta a megállapodást, megválasztotta képviselőjét és a Társulási Tanács alakuló ülése kimondta a megalakulását.
A társulásba beléphet minden olyan helyi önkormányzat, amely a szakképzés feladataiban részt vevő iskolát tart fenn. A belépés további feltétele, hogy az érintett helyi önkormányzat elfogadja a regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés fejlesztésének összehangolásával összefüggésben hozott döntéseket.
A társuláshoz csatlakozni minden tanév szeptember 1. napjával lehet. A belépési szándékot legalább 60 nappal korábban kell bejelenteni a társulásnak. A társuláshoz való csatlakozáshoz a képviselő testület minősített többséggel hozott döntése szükséges, mely a belépési szándékon kívül tartalmazza a hozzájárulási összeg befizetésének vállalását is.

A társulásból kilépni a naptári év utolsó napjával lehet. A kilépési szándékot egy tanévvel korábban kell bejelenteni a társulásnak a képviselő testület minősített többséggel hozott döntésével. A kilépő taggal a társulás elszámol.

2./ A társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges:
- az együttműködési megállapodás jóváhagyásához,
- az együttműködési megállapodás módosításához,
- az együttműködési megállapodás megszüntetéséhez,
- a társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz,
- a társulásból történő kilépéshez.


3./ A társulás megszűnik:
- ha annak megszűnését valamennyi tag képviselő-testületi határozattal kimondja,
- ha a társulásban csak egy tag marad.

4./ A társulás megszűnésekor a kötelezettségek kiegyenlítése után megmaradó vagyont a helyi önkormányzatoknak a vagyon növekménnyel együtt a tanulói létszám arányában vissza kell adni, kivéve ha jogszabályból, illetve szerződésből más nem következik. Amennyiben hiány keletkezik, azt a hozzájárulás alapjául szolgáló tanulói létszám arányában osztják meg a tagok, kivéve ha jogszabályból, illetve szerződésből más nem következik.

5./ Jelen megállapodás valamennyi képviselő-testület elfogadó határozatával válik hatályossá.


III. A TÁRSULÁS SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE

1./ A Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács. A Társulási Tanács tagjai az előző tanév – a nappali képzés munkarendje szerint folyó szakiskola 9-10, szakközépiskola 9-12 és szakképzési évfolyamok – tanulólétszáma arányában (közoktatási statisztikai adatok alapján) számított költségvetési hozzájárulás arányában rendelkeznek szavazattal.
Egyik társulási tag sem rendelkezhet a szavazatok több, mint felével.

2./ Szavazni személyesen, vagy a társulás tagja által írásban meghatalmazott helyettes képviselő útján lehet.
A Társulási Tanács alakuló ülésén tagjai közül elnököt és két elnökhelyettest választ nyílt szavazással egy évre. Ezt követően az elnök és a két elnökhelyettes személye évente rotációs rendszerben kerül megválasztásra. A választás során figyelemmel kell lenni arra, hogy a Jászság, a Nagykunság és Szolnok térsége is képviselve legyen.

3./ A Társulási Tanács tagjai évente a képviselő-testületeiknek beszámolnak a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről, a társulás munkájáról, gazdasági helyzetéről, a társulási cél megvalósításáról.

4./ A társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.

5./ A Társulási Tanács döntését ülésén határozattal hozza. A Társulási Tanács ülését az elnök, akadályoztatása esetén az elnök által kijelölt elnökhelyettes, vagy a Társulási Tanács által felhatalmazott képviselő hívja össze és vezeti. Az ülés helye: váltakozva a Jászság, a Nagykunság és a Szolnok térség valamelyik társulási tag székhelyén.

6./ Az ülést össze kell hívni:
a.) szükség szerint, de évente legalább két alkalommal;
b.) a Társulási Tanács által meghatározott időpontban;
c.) a társulás bármely tagjának napirendet tartalmazó indítványára;
d.) a Közigazgatási Hivatal kezdeményezésére.

7./ A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyre a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy a jegyzőkönyvet az elnök és a Társulási Tanács által felhatalmazott személy írja alá. A jegyzőkönyvet 15 napon belül meg kell küldeni a Közigazgatási Hivatalnak.

8./ A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a társulás tagjainak több mint fele jelen van és a jelenlévők rendelkeznek a szavazatok több, mint felével.

9./ Egyszerű szótöbbség esetén a javaslat elfogadásához legalább a jelenlévő képviselők több, mint felének igen szavazata szükséges, és az haladja meg a jelenlévő képviselők szavazatainak több, mint felét. A Társulási Tanács döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza kivéve a jelen megállapodásban megállapított, a minősített többséget igénylő döntéseket.

10./ Minősített többség esetén a javaslat elfogadásához a Társulási Tanács jelen lévő tagjai több mint 75 százalékának igen szavazata szükséges és az haladja meg a Társulási Tanács összes szavazatának 75 százalékát.

11./ A Társulási Tanács részletes működési szabályait a társulási megállapodásban meghatározott keretek között a Szervezeti és Működési Szabályzatában állapítja meg és fogadja el.
12./ A Társulási Tanács Területi Munkabizottságokat hoz létre, mely a Társulási Tanácsnál kisebb működési területen végez döntéselőkészítő munkát . A Területi Munkabizottság térségi szinten (Szolnok, Karcag, illetve Jászberény székhellyel) rendelkezik javaslattevő, véleményező jogokkal. A Munkabizottsághoz tartozó működési területre vonatkozó kérdésekben csak a Munkabizottság előterjesztése kerülhet a Társulási Tanács elé. Az olyan kérdésekben, amelyekben az összes területi munkabizottság tárgyal, a Tanács egyezteti a munkabizottságok által kialakított álláspontokat, és így hozza meg az egész TISZK területére kötelező érvényű döntést. A munkabizottságok szavazati joggal rendelkező tagjai a Társulási Tanácsba delegált tagok. A Munkabizottság működési szabályairól maga határoz. A Társulási Tanács által kért ésszerű határidő elmulasztása a munkabizottság javaslatának figyelmen kívül hagyását eredményezi.

A Területi Munkabizottságok összetétele a következő:

Jászsági területi munkabizottság:
Jászberény Város
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat
Jászárokszállás Város

Nagykunsági területi munkabizottság:
Fegyvernek Nagyközség
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat
Karcag Város
Kenderes Város
Kisújszállás Város
Kunszentmárton Város
Mezőtúr Város
Tiszaföldvár Város
Tiszafüred Város
Túrkeve Város

 

Szolnoki területi munkabizottság:
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat
Martfű Város
Szolnok Megyei Jogú Város
Törökszentmiklós Város
Újszász Város

12./A Ellenőrző Bizottság
A Társulási Tanács ellenőrző szerve az Ellenőrző Bizottság, amelynek alapvető feladata a Társulás működésének és gazdálkodásának, valamint a támogatási szerződésekben rögzített feladatok és a projektek végrehajtásának ellenőrzése. Az Ellenőrző Bizottság létszáma 5 fő, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja tagjai közül.

Az Ellenőrző Bizottság feladatai és hatásköre:
- a Társulási Megállapodásban, a Szervezeti és Működési Szabályzatban foglalt, valamint a támogatási szerződésben, a projekt irányítási kézikönyvben meghatározott működési rend és eljárási szabályok betartásának ellenőrzése,
- a Projektek helyzetének és ütemterv szerinti előrehaladásának figyelemmel kísérése, a célok megvalósulása ellenőrzése,
- a Projektekkel kapcsolatos kockázatok kezelésének elősegítése és ellenőrzése,
- a Társulás bevételei és kiadásai, a vagyon változás alakulása figyelemmel kísérése, értékelése,
- az éves költségvetési tervjavaslat, a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezetei véleményezése.

Az ellenőrzése során:
- a Társulás elnökétől tájékoztatást, a munkaszervezet igazgatójától, alkalmazottaitól, a projektvezetőktől illetve a projektmenedzsment tagjaitól, a bizottságok vezetőitől és tagjaitól jelentést, tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet,
- jogosult a Társulás könyvviteli elszámolásaiba és irataiba betekinteni, illetve megvizsgálhatja azokat,
- jogosult feladata ellátása során külső szakértőt igénybe venni.

Ellenőrzéseiről, vizsgálatairól a Tanácsot a Bizottság elnöke írásban tájékoztatja.

13./ A Társulási Tanács Szakmacsoportos Tantervi Bizottságokat, Intézményvezetők Tanácsát, valamint Tanácsadó Testületet hoz létre. A Szakmacsoportos Tantervi Bizottságokban az intézmények szakmai delegáltjai vesznek részt, fő tevékenysége a szakmacsoportos modultérképek előkészítése, annak megvitatása és egyéb szakmai kérdésekben történő egyeztetés. Az Intézményvezetők Tanácsát a TISZK–ben résztvevő intézmények vezetői alkotják, amely az iskolákat érintő előterjesztéseket véleményezi a Területi Munkabizottság ülése előtt. A Tanácsadó Testület a szakképzési szerkezet, beiskolázási stratégia kialakításában lát el javaslattevő, véleményező szerepet a gazdálkodó szervezetek, szakmai érdekképviseletek, kamarák, munkaügyi központ képviselőinek részvételével.

14./ A Társulási Tanács feladatainak végzésére nem önálló jogi személyiségű munkaszervezetet hoz létre. Feladata a társulás tevékenységébe tartozó feladatok közül mindazoknak az előkészítése, illetve végrehajtása, amelyeket számára a Társulási Tanács meghatároz. A munkaszervezet élén igazgató áll, akit a Társulási Tanács nevez ki, illetve ment fel és eljár fegyelmi és kártérítési ügyében. A többi munkáltatói jogot a Társulási Tanács elnöke gyakorolja a munkaszervezet igazgatója felett. A munkaszervezet egységes szervezet, tevékenységét a Társulási Tanács által jóváhagyott számú munkatárs látja el közalkalmazotti jogviszonyban, a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény, illetve a közoktatási ágazatra vonatkozó végrehajtási rendelet által meghatározott alkalmazási feltételek szerint. A munkaszervezet működési rendjét – beleértve a belső ellenőrzést – a Társulási Tanács a Szervezeti és Működési Szabályzatban állapítja meg.
15./ A Szakképzés-szervezési Társuláshoz csatlakozó (gazdálkodó szervezetek, nem önkormányzati fenntartású szakképző intézmények, felsőoktatási intézmények stb.), a Tanácsban szavazati joggal nem rendelkező szervezetekkel kötendő megállapodásról a Tanács dönt.
16./ A Társulási Tanács minősített többséget igénylő döntései:
- a Területi Munkabizottság javaslatától eltérő döntés meghozatala,
- a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számának meghatározása,
- a fejlesztési tervének elfogadása,
- a szervezeti és működési szabályzatának elfogadása,
- a Társulási Tanács elnökének, elnökhelyetteseinek megválasztása,
- a Társulási Tanács munkaszervezete igazgatójának kinevezése,
- a Szakképzés-szervezési Társulás éves költségvetésének elfogadása, módosítása és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása.
- tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról történő döntés,
- pályázat beadása 1 millió forint önrész feletti összeg vállalása esetén,
- fejlesztési irányok, projektek meghatározása,
- források felhasználásának meghatározása.

IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS HATÁSKÖRE:

A) A TÁRSULÁSI TANÁCS SAJÁT SZERVEZETÉRE ÉS MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ HATÁSKÖRÖK

1./ Elfogadja Szervezeti és Működési szabályzatát.

2./ Megválasztja a Társulási Tanács elnökét és elnökhelyetteseit.

3./ Kialakítja munkaszervezetét, dönt annak létszámáról, kinevezi és felmenti a munkaszervezet igazgatóját.

4./ Megállapítja éves költségvetését, elfogadja a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót.

5./ Dönt tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról.

6./ Megválasztja az Ellenőrző Bizottságot.


B) A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK

1./ A szakképzés-szervezési társulás az általa ellátott feladatokra – a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 88. §-ának (1) bekezdése szerint – önálló fejlesztési tervet készít.

2./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntéseivel összhangban a szakképzés fejlesztési irányára és a beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát.

C) A TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL GYAKOROLT HATÁSKÖRÖK

1./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés összehangolásával kapcsolatban hozott döntéseit elfogadja.

2./ A szakképzés-szervezési társulás megállapodhat közoktatási intézményfenntartó többcélú kistérségi társulással, felsőoktatási intézménnyel, nem önkormányzati intézményfenntartóval, a feladatok közös megszervezésében, amennyiben az vállalja a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 89/B § (5) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint a szakképzésnek a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelő megszervezését.

3./ A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodás kötése.

4./ Részt vesz pályázatokban, a pályázat lebonyolításában, fejlesztési projektek megvalósításában.

5./ Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében.

6./ Szakképzés fejlesztés forrásbevonási rendszerének kialakítása, a felhasználás nyomon követése.

7./ Pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszer szervezése.

8./ Pedagógus továbbképzések szervezése, koordinálása.

9./ Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a sajátos nevelési igényű tanulókat támogató rendszer kiépítése.

10./ Tananyagfejlesztések koordinálása, új tananyagok beszerzése.

11./ Tájékoztatás a szakképzés partnerei, média felé, kiadványokat készít.

12./ Önértékelési rendszer összehangolása a partnerek között.

13./ Családpedagógiai szolgáltatás folytatásának segítése.

14./ Intézményi mérési értékelési rendszer és közös Térségi Integrált Szakképző Központ szintű tanulói kulcskompetencia mérés-értékelési rendszer kialakítása.

15./ A Térségi Integrált Szakképző Központra vonatkozó egységes modultérkép elkészítése.

16./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.

17../ Adatgyűjtés, elemzés a szakképzés vonatkozásában.

18./ Véleményezi a Térségi Integrált Szakképző Központ működésében érintett intézményi átszervezéseket, vezetői kinevezéseket, a fenntartói és az intézményi minőségirányítási programot,

19./ Egyetértési jogot gyakorol a szakképzést folytató intézmények alapító okiratának módosításakor, elfogadásakor, amennyiben az a szakképzést érinti (különösen: az iskola maximális tanulói létszámának, az oktatott szakmáknak a megváltozása esetén).

A Társulási Tanács elnökének feladatai:

a.) Képviseli a Társulást.
b.) Összehívja és vezeti a Társulási Tanács ülését.
c.) Aláírja az ülés jegyzőkönyvét.
d.) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet igazgatója felett, kivéve a kinevezési, felmentési, fegyelmi és kártérítési jogköröket.
e.) Felügyeli a Társulási Tanács döntéseinek végrehajtását és a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségét.
f.) Tájékoztatja az Ellenőrző Bizottságot.

Az igazgató feladatai:

a) Vezeti a munkaszervezetet.
b) Előkészíti a Társulási Tanács üléseit és a napirendeket.
c) Végrehajtja a Társulási Tanács döntéseit.
d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet dolgozói felett.
e) Felelős a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségéért.
f) Beszámol az Ellenőrző Bizottságnak.

V. A TÁRSULÁS VAGYONA

1./ A társulás vagyonát képezi a tagok tanulólétszám arányos működési hozzájárulása.

2./ A társulás saját vagyonnal is rendelkezhet, melynek szaporulata a társulást illeti meg.

3./ A társulás önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, önálló bankszámlával rendelkezik.

4./ A társulás munkaszervezete részére Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szolnokon elhelyezést biztosít, melynek költségei a társulást terhelik. A társulás éves költségvetését Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának éves költségvetése tartalmazza, gondoskodik az elemi költségvetés, az időszaki és az éves beszámoló Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet szerint.

5./ A társulás működési költségét – a tanulói létszám arányában megállapított – a tagok által befizetett költségvetési hozzájárulás biztosítja. A társulás tagjait terhelő működési költséghez történő hozzájárulás befizetését a társulás költségvetésének elfogadását, és a befizetési értesítés kiküldését követő tizenöt napon belül rendezik a tagok.

6./ Az önkormányzatok által vállalt pénzügyi hozzájárulás határidőre történő befizetésének nem teljesítése esetén a határidő lejárta utáni nyolc napon belül fizetési felszólítás kiküldésére kerül sor. Amennyiben a társulás tagja a fizetési felszólítást követő nyolc napon belül sem egyenlíti ki tartozását, úgy a társulási tanácsi tagságból fakadó jogai gyakorlását a Társulási Tanács felfüggesztheti. Egy hónapot meghaladó tartozás esetén pedig a mindenkori jegybanki alapkamat másfélszerese kerül késedelmi kamatként felszámolásra.

7./ Fejlesztési jellegű projektek megvalósítása, illetve önrész vállalását előíró fejlesztési pályázatok benyújtása esetén a tagok hozzájárulnak, hogy azonnali beszedési megbízás – inkasszó – kerüljön kiadásra a projektben, pályázatban érintett tagokra jutó önerő mértékéig.

8./ A társulás gazdálkodásának ellenőrzését legalább évente a Társulási Tanács elnöke által megbízott független könyvvizsgálóval végezteti, amelynek kiválasztására az Ellenőrző Bizottság javaslatot tehet.

9./ A költségvetéssel kapcsolatos felügyeleti jogokat a Társulási Tanács gyakorolja. A Társulási Tanács által elfogadott éves ellenőrzési tervet a Tanács megbízási szerződés útján hajtatja végre, amelyről évente be kell számolni a Társulási Tanácsnak. A kötelezettségvállalás és a források felhasználásának rendjét a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell rögzíteni.

VI. EGYÜTTMŰKÖDÉS

A helyi önkormányzatok képviselő-testületei, bizottságai, polgármesterei, jegyzői, az önkormányzatok intézményei, társulásai feladatkörükben egymással rendszeres kapcsolatot alakíthatnak ki. Tanácskozásokat tartanak, közösen szerveznek rendezvényeket, kicserélik szakmai tapasztalataikat, illetve fórumokat tartanak.

A társulás tagjai feladataik ellátásában kölcsönösen együttműködnek, megfelelő információk átadásával segítik a társulás munkáját, másik Térségi Integrált Szakképző Központba nem lépnek be.

VII. VEGYES RENDELKEZÉSEK

A társulási megállapodást az aláírást követő 15 napon belül meg kell küldeni a Közigazgatási Hivatal vezetőjének, aki arra 30 napon belül törvényességi észrevételt tehet.
A társulási megállapodásban részt vevő felek a közöttük felmerülő vitákat előzetes egyeztetés útján rendezik.

Szolnok, 2009. ……………..

Záradék:
A társulási megállapodást az alábbi képviselő-testületek, közgyűlések hagyták jóvá, fogadták el előírásait, önmagukra és testületeikre vonatkozó kötelező rendelkezésként:

Önkormányzat neve Határozat száma Polgármester, közgyűlés elnöke aláírása
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata
Jászberény Város Önkormányzata
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat
Karcag Város Önkormányzata
Kenderes Város Önkormányzata
Kisújszállás Város Önkormányzata
Kunszentmárton Város Önkormányzata
Martfű Város Önkormányzata
Mezőtúr Város Önkormányzata
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Tiszaföldvár Város Önkormányzata
Tiszafüred Város Önkormányzata
Törökszentmiklós Város Önkormányzata
Túrkeve Város Önkormányzata
Újszász Város Önkormányzata
Jászárokszállás Város
Önkormányzata

Jogtanácsos ellenjegyzése:



2. számú melléklet
a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozására megkötött megállapodás és a társulás alapító okiratának módosításáról szóló 40/2009. (II. 24.) sz. önkormányzati határozathoz

ALAPÍTÓ OKIRAT

Társulás neve Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás
Székhelye Szolnok, Kossuth L. u. 2.
Létrehozásának éve 2008
Létrehozását elrendelte A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 89/B §-a alapján a társulási tag önkormányzatok képviselő-testületei
Működési területe A társulásba tagként belépő önkormányzatok illetékességi területe
Alapító szervek és címük Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171.
Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2.
Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1.
Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes, Szent István u. 56.
Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.
Kunszentmárton Város Önkormányzata 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1.
Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1.
Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2.
Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1.
Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A
Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1.
Újszász Város Önkormányzata 5052 Újszász, Szabadság tér 1.
Jászárokszállás Város Önkormányzata 5123 Jászárokszállás, Árpád tér 1.
A társulás tagjai által fenntartott, a társulás szakképzés-szervezési hatáskörébe tartozó iskolák, illetve ezek telephelyeinek a nevét, címét, OM azonosítóját az alapító okirat melléklete tartalmazza.
Felügyeleti szerv Alapító önkormányzatok
Törvényességi ellenőrzését a Társulás székhelye szerint illetékes Észak-alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal látja el.
Szakmai felügyeletét: a szakképzésért felelős államigazgatási szerv látja el.
A Társulási Tanács Szervezeti és Működési Szabályzatát – a társulási megállapodásban meghatározott keretek között – a Tanács maga állapítja meg.
A Társulás jogállása
- önálló jogi személyként működő, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv,
- a társulás éves költségvetését Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának éves költségvetése tartalmazza, gondoskodik az elemi költségvetés, az időszaki és az éves beszámoló Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet szerint.
Bankszámlarend Önálló bankszámlával rendelkezik
A társulás típusa Szakképzés-szervezési társulás
A társulás irányítása
A társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács, amely az alapító önkormányzatok képviselőiből áll.
A Társulási Tanács tagjai közül a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 12. §-a alapján elnököt és két elnökhelyettest választ minősített többséggel. A társulást az elnök – akadályoztatása esetén az általa kijelölt elnökhelyettes – képviseli.

A társulás a döntései előkészítése érdekében Jászberény, Szolnok és Karcag székhellyel területi munkabizottságokat működtet az érintett önkormányzatok képviselőinek közreműködésével.
A Társulási Tanács ellenőrző szerve az Ellenőrző Bizottság, amelynek alapvető feladata a Társulás működésének és gazdálkodásának, valamint a támogatási szerződésekben rögzített feladatok és a projektek végrehajtásának ellenőrzése. Az Ellenőrző Bizottság létszáma 5 fő, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja tagjai közül.
A Társulási Tanács feladatainak végzésére munkaszervezetet hoz létre, amelynek dolgozói közalkalmazotti jogviszonyban állnak.
A munkaszervezet élén az igazgató áll, akit a Tanács nevez ki. Az igazgató felett – a kinevezés, a felmentés, a fegyelmi és kártérítési felelősségi jog gyakorlása kivételével – a munkáltatói jogokat a Társulási Tanács Elnöke gyakorolja.
A társulás állami feladatként ellátandó alaptevékenységét meghatározó szakmai jogszabályok:
1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról
1993. évi LXXVI. törvény a szakképzésről
1997. évi CXXXV. törvény a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről
1992. évi XXXVIII. Törvény az államháztartásról
217/1998. (XII. 30.) kormányrendelet az államháztartás működési rendjéről
1992. évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról
2000. évi C. törvény a számvitelről
249/2000. (XII. 24.) kormányrendelet az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről
A társulás alaptevékenysége (feladatai)
TEÁOR szám(ok) Szakfeladat szám és megnevezés T 84.12

805915 Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás (kivéve: társadalombiztosítás) igazgatása
Oktatási célok és egyéb feladatok
TEÁOR szám(ok) Szakfeladat szám és megnevezés
751197
Máshova nem sorolható szervek tevékenysége
A társulás kiegészítő, kisegítő jellegű tevékenységei
TEÁOR szám(ok) Szakfeladat szám és megnevezés
751922

Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
Vállalkozási tevékenység
A társulás vállalkozási tevékenységet nem folytat.
Szabad kapacitását alaptevékenysége körében hasznosítja – a szervezeti és működési szabályzatában felsorolt tevékenységek körében.
Alaptevékenység leírása, a Társulási Tanács feladat és hatásköre
A) A TÁRSULÁSI TANÁCS SAJÁT SZERVEZETÉRE ÉS MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ HATÁSKÖRÖK
1./ Elfogadja Szervezeti és Működési szabályzatát.
2./ Megválasztja a Társulási Tanács elnökét és elnökhelyetteseit.
3./ Kialakítja munkaszervezetét, dönt annak létszámáról, kinevezi és felmenti a munkaszervezet igazgatóját.
4./ Megállapítja éves költségvetését, elfogadja a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót.
5./ Dönt tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról.
6./ Megválasztja az Ellenőrző Bizottságot.
B) A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK
1./ A szakképzés-szervezési társulás az általa ellátott feladatokra – a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 88. §-ának (1) bekezdése szerint – önálló fejlesztési tervet készít.
2./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntéseivel összhangban a szakképzés fejlesztési irányára és a beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát.

C) A TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL GYAKOROLT HATÁSKÖRÖK
1./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés összehangolásával kapcsolatban hozott döntéseit elfogadja.
2./ A szakképzés-szervezési társulás megállapodhat közoktatási intézményfenntartó többcélú kistérségi társulással, felsőoktatási intézménnyel, nem önkormányzati intézményfenntartóval, a feladatok közös megszervezésében, amennyiben az vállalja a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 89/B § (5) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint a szakképzésnek a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelő megszervezését.
3./ A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodás kötése.
4./ Részt vesz pályázatokban, a pályázat lebonyolításában, fejlesztési projektek megvalósításában.
5./ Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében.
6./ Szakképzés fejlesztés forrásbevonási rendszerének kialakítása, a felhasználás nyomon követése.
7./ Pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszer szervezése.
8./ Pedagógus továbbképzések szervezése, koordinálása.
9./ Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a sajátos nevelési igényű tanulókat támogató rendszer kiépítése.
10./ Tananyagfejlesztések koordinálása, új tananyagok beszerzése.
11./ Tájékoztatás a szakképzés partnerei, média felé, kiadványokat készít.
12. Önértékelési rendszer összehangolása a partnerek között.
13./ Családpedagógiai szolgáltatás folytatásának segítése.
14./ Intézményi mérési értékelési rendszer és közös Térségi Integrált Szakképző Központ szintű tanulói kulcskompetencia mérés-értékelési rendszer kialakítása.
15./ A Térségi Integrált Szakképző Központra vonatkozó egységes modultérkép elkészítése.
16./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.
17./ Adatgyűjtés, elemzés a szakképzés vonatkozásában.
18./ Véleményezi a Térségi Integrált Szakképző Központ működésében érintett intézményi átszervezéseket, vezetői kinevezéseket, a fenntartói és az intézményi minőségirányítási programot,
19./ Egyetértési jogot gyakorol a szakképzést folytató intézmények alapító okiratának módosításakor, elfogadásakor, amennyiben az a szakképzést érinti (különösen: az iskola maximális tanulói létszámának, az oktatott szakmáknak a megváltozása esetén).
A Társulási Tanács elnökének feladatai:
a) Képviseli a Társulást.
b) Összehívja és vezeti a Társulási Tanács ülését.
c) Aláírja az ülés jegyzőkönyvét.
d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet igazgatója felett, kivéve a kinevezési, felmentési, fegyelmi és kártérítési jogköröket.
e) Felügyeli a Társulási Tanács döntéseinek végrehajtását és a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségét.
f) Tájékoztatja az Ellenőrző Bizottságot.
Az igazgató feladatai:
a) Vezeti a munkaszervezetet.
b) Előkészíti a Társulási Tanács üléseit és a napirendeket.
c) Végrehajtja a Társulási Tanács döntéseit.
d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet dolgozói felett.
e) Felelős a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségéért.
f) Beszámol az Ellenőrző Bizottságnak.
A vagyon feletti rendelkezési jog a társulást illeti meg.
A feladatellátást szolgáló vagyon megnevezése Éves kötelező helyi befizetések, pályázati forrás, ingó vagyontárgyak, immateriális javak. (Ezek felsorolására később kerülhet sor.)
- tulajdonosa
- használója
Záradék: Ezen Alapító Okirat az önkormányzatok képviselőtestületeinek határozataival lép hatályba.
Az Alapító Okiratot az önkormányzatok az alábbi határozatokkal hagyták jóvá:


Önkormányzat neve Határozat száma Polgármester, közgyűlés elnöke aláírása
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata
Jászberény Város Önkormányzata
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat
Karcag Város Önkormányzata
Kenderes Város Önkormányzata
Kisújszállás Város Önkormányzata
Kunszentmárton Város Önkormányzata
Martfű Város Önkormányzata
Mezőtúr Város Önkormányzata
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Tiszaföldvár Város Önkormányzata
Tiszafüred Város Önkormányzata
Törökszentmiklós Város Önkormányzata
Túrkeve Város Önkormányzata
Újszász Város Önkormányzata
Jászárokszállás Város
Önkormányzata

Jogtanácsos ellenjegyzése: ………………………………

 



 

« Vissza
Vissza a főmenübe