7/2010. (II. 24.) önkormányzati egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet
Tárgy: a 2010. évi költségvetésről

KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
 
7/2010. (II.24.) önkormányzati rendelete
 
a 2010. évi költségvetésről
 
a 16/2010. (IV.28.)1 , a 19/2010. (V.26.)2 , a 24/2010. (VI. 30.)3 , a 25/2010. (IX.1.)4,
a 32/2010. (XII.1.)5 , a 3/2011. (II.23.)6  és a 12/2011. (III.9.)7 önkormányzati rendelettel egységes szerkezetben
 
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete - az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény (továbbiakban: költségvetési törvény) alapján - az önkormányzat 2010. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:
 
1.§
Bevételek forrásonként
 
(1) a)6 Az önkormányzat a kiadások fedezetéül szolgáló bevételek főösszegét – a finanszírozási bevételekkel együtt –11.332.767.000 Ft-ban állapítja meg. A költségvetési bevételek és kiadások egyenlege 2.124.483.000 Ft költségvetési hiány. A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele összesen 1.910.398.000 Ft. Az előző évi pénzmaradvány igénybe vétele után - a finanszírozási kiadások nélküli - hiány 214.085.000 Ft, finanszírozási kiadásokkal együtt a hiány 279.192.000 Ft, mely teljes összegében működési hiány.
A saját bevételből és a központi költségvetésből származó forrás összesen 9.143.177.000 Ft
 
b./Az önkormányzat a feladatok ellátásához szükséges likviditás folyamatos biztosításához és az intézményi kincstári finanszírozás zavartalan lebonyolításához a hiány finanszírozásához 220.000.000 Ft folyószámlahitel rendelkezésre állását engedélyezi és 59.192.000 Ft munkabérhitel felvételét engedélyezi.
 
c./ Az önkormányzat tudomásul veszi, hogy a bevételi főösszeg az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott összeg véglegesítése után és a nem tervezett többletbevételekkel változhat.
 
d./ Az önkormányzat a költségvetési törvény 5. számú melléklete szerinti támogatások lehetőségével élni kíván, a támogatási igények benyújtásának hatáskörét a polgármesterre átruházza.
 
(2) Az önkormányzat a 18.800.000 Ft magánszemélyek kommunális adója adóbevételt felhalmozási feladatokra hagyja jóvá.
 
(3) Az /1/ bekezdés szerinti főösszeg bevételi forrásonkénti és kiadási megoszlását az R/1. számú melléklet, a források közül a normatív és személyi jövedelemadó bevétel összegét az R/1/a. számú melléklet tartalmazza.
 
A kiadások részletezését:
§   személyi jellegű juttatások,
§   munkaadót terhelő járulékok,
§   dologi jellegű kiadások,
§   ellátottak pénzbeli juttatása,
§   speciális célú támogatások,
______________
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet

 

 
§   a helyi önkormányzat által kijelölt felhalmozások (beruházások, felújítások és egyéb felhalmozási célú kiadások, támogatások),
§   tartalék,
§   finanszírozási kiadások (működési célú, felhalmozási célú)
kiemelt előirányzatok szerinti tagolásban, önkormányzati szinten összesítve, tájékoztató adatként az R/1. számú melléklet tartalmazza.
 
 
(4) Az önkormányzat költségvetése címekre, alcímekre és kiemelt előirányzatokra tagozódik. Címet alkotnak a szabályozási szempontból összetartozó előirányzatok, illetve intézmények. A költségvetési rendeletben szereplő címek címrendet képeznek, melyet az R/12. számú melléklet tartalmaz.
 
 
(5) Kötvényforráshoz kapcsolódó likvid pénzeszköz és kockázatkezeléssel összefüggő és deviza ügyletek, hatáskörét a képviselő-testület a polgármesterre átruházza.
 
 
2.§
 
Az intézmények - mint önállóan működő költségvetési szervek - bevételei és kiadásai címenként és alcímenként
 
(1) a.) Az önkormányzat az intézmények bevételi és kiadási főösszegét 1.195.011.000 Ft-ban állapítja meg, mely az alaptevékenység szerinti feladat és tevékenység ellátásához nyújt fedezetet.6
 
Az önkormányzat az intézmények 2010. évi bevételei és kiadásai címenkénti és alcímenkénti, ezen belül a személyi jellegű juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi jellegű kiadások, speciális célú támogatások, az ellátottak pénzbeli juttatása, felhalmozási kiadások (beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások, támogatások) előirányzati csoportosítású költségvetési kereteit az R/2. számú melléklet szerint állapítja meg.
b.) Az önkormányzat a dologi jellegű kiadásokban tervezett ingatlan karbantartást céljelleggel, elszámolási kötelezettséggel biztosítja. Az intézmények az összeg felhasználásáról a 2010. évről szóló zárszámadás során kötelesek számot adni.
 
 
(2)4 hatályát vesztette
 
 
(3)6 hatályát vesztette
 
 
 
 
____________________
4 25/2010. (IX.1.) önkormányzati rendelet
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet
 

 

 
(4)6 hatályát vesztette
 
 
 
 
 
 
(5) Az önkormányzat a 2010/2011-es tanévben indítható gyermek-, tanuló-, napközis, kollégiumi és szakmai gyakorlati csoportok számáról e költségvetési rendeletben hozott döntéseit az intézményi beíratásokat követően a 2010. májusi soros ülésén, majd pedig a tanévkezdés előtt a 2010. augusztusi soros ülésén felülvizsgálja.
 
(6)5 hatályát vesztette
 
 
 
 
 
(7) A Pedagógiai Szakszolgálat működési költségeit a Kossuth Lajos Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon (továbbiakban: Kossuth Lajos Általános Iskola PSZD) költségvetési kerete tartalmazza. A 24.873.000 Ft-os működési költség forrásai:
·         8.250.000 Ft a Karcagi Többcélú Kistérségi Együttműködési Társulás támogatása,
·         7.200.000 Ft a pedagógus álláshelyekre igénybe vett állami normatív támogatás,
·         9.423.000 Ft a kisújszállási sajátos nevelési igényű gyermekek/tanulók ellátására igénybe vett állami normatív támogatás.
 
(8) Az önkormányzat közoktatási intézményeinek közoktatási mutatószámait (a gyermek- és tanulólétszámot, csoportok, osztályok számát, az ellátandó heti óraszámokat) az R/2/a. számú melléklet tartalmazza.
 
(9)6 hatályát vesztette
 
 
 
 
 
 
(10)Az intézmények részére biztosított, normatív módon elosztott, kötött felhasználású támogatások – a közoktatási informatikai fejlesztési feladatok kivételével - ( pedagógiai szakszolgálat) bevételit és kiadásit az R/2. számú melléklet adataiból kiemelve intézményenként részletezve a R/2/b. számú melléklet tartalmazza.
 
 
(11) Az intézmények a többletbevételekről év közben minden esetben azonnal tájékoztatják a jegyzőt.
A polgármester - a jegyző előkészítésében – a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságot és a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az intézmény számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez
 
_____________________________________
5 32/2010. (XII.1.) önkormányzati rendelet
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet
 


történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig december 31-ei hatállyal módosítja.
 
(12) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott normatív támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen megállapítható a tényleges feladatmutató teljesülése.
 
(13) Ha az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mértéket a képviselő-testület zárolja és a pénzmaradvány elszámolás során azt elvonja.
 
(14)6 A Cigány Kisebbségi Önkormányzat bevételi, kiadási és mérlege előirányzatainak főösszege 3.786.000 Ft. A Cigány Kisebbségi Önkormányzat döntésének, 5/2010. (II.19.) számú határozatnak megfelelően változatlan formában R/2/c. melléklet tartalmazza.
 
(15)6 A Társulások bevételi és kiadási előirányzatainak főösszege 3.433.078.000 Ft, melyet - a Társulások döntéseinek megfelelően, változatlan formában – az R/2/d. melléklet tartalmaz.
 
(16)5 A Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ bevételei és kiadásai című R/2/e. számú melléklet tartalmazza a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás részére a Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ működéséhez nyújtott pénzeszközátadást 30.416.000 Ft főösszegben. E melléklet tájékoztató adatként tartalmazza az intézmény költségvetési előirányzatait.
 
(17)6 Az intézmények, Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Társulások felújítási, felhalmozási kiadásainak bemutatását célonként, feladatonként az R/2/f. melléklet tartalmazza 3.400.726.000 Ft. főösszegben.”
 
3. §
A Polgármesteri Hivatal – mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv - működése és önkormányzati feladatok bevételei és kiadásai alcímenként és feladatonként
 
(1)a.) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal 2010. évi kiadási főösszegét 1.400.361.000 Ft-ban állapítja meg, mely az alaptevékenység szerinti feladat és tevékenység ellátásához nyújt fedezetet.6
Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal 2010. évi bevételi főösszegét 1.812.226.000 Ft-ban állapítja meg, mely az alaptevékenység szerinti feladat és tevékenység ellátásához nyújt fedezetet.7
A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2010. évi kiadásai címenként és alcímenkénti - ezen belül a személyi jellegű juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok, a dologi jellegű kiadások, speciális célú támogatások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, felhalmozási kiadások - megoszlását az R/3. számú melléklet szerint állapítja meg.
b.) A szakfeladatra tervezett bevételek részletezését a R/3. számú melléklet tartalmazza.
 
(2)6 A képviselő-testület a működési célú pénzeszköz átadások, kölcsönök, egyéb szervek támogatása főösszegét 35.809.000 Ft-ban állapítja meg.
A támogatott szervek szerinti részletezést az R/3/a. melléklet tartalmazza.
 
(3) A képviselő-testület az R/3/a. mellékletben:
a.)    a 9 cím 2 alcím 1. szám alatt helyi, székházzal rendelkező civil szervek pályázati kerete üzemeltetési költségre tervezett 285.000 Ft pályázati keret odaítélésének hatáskörét az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságra,
_________________
5 32/2010, (XII.1.) önkormányzati rendelet
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet
7 12/2011. (III.9.) önkormányzati rendelet
b.)    5a 9 cím 3 alcím 2. szám alatt a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázathoz csatlakozás támogatására tervezett 1.169.000 Ft, valamint a 2011. évi támogatások odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra, valamint az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságra,
 
c.)    a 9 cím 4 alcím 1.szám alatt meghatározott nyári táborok támogatására tervezett 618.000 Ft odaítélésnek hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra ,
 
d.)    a 9 cím 5 alcím 1.szám alatt meghatározott városi társadalmi (civil) szervek támogatására tervezett 618.000 Ft odaítélésének hatáskörét az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságára,
 
e.) a 9. cím 6 alcím 1. szám alatt meghatározott helyi kiadványok támogatására tervezett 200.000 Ft odaítélésének hatáskörét a Művelődési, Oktatási és Ifjúsági Bizottságra átruházza.
 
A támogatásból alapítvány részére, átruházott hatáskörben forrás nem biztosítható.
 
A bizottságok a támogatás odaítélésekor határozzák meg a támogatás célját és felhasználásának határidejét. Nem nyújtható támogatás azon szervek részére, akik a 2009. évi támogatás összegének felhasználásával a megállapodás szerint, illetve legkésőbb 2010. március 29-ig nem számoltak el. A bizottságok kötelesek a képviselő-testületet a támogatásokról a támogatást követő önkormányzati ülésen tájékoztatni.
 
(4)7 A 8 cím 3 alcím 18 szám alatti 22.008.000 Ft sport célok és feladatok előirányzat tartalmazza a sportalap összegét, mely a helyi sporttevékenység támogatásáról szóló 57/2005. (XII.2.) önkormányzati rendelet alapján - a következő előirányzatokat tartalmazza:
·                    Sportingatlan alap        6.844.000Ft
·                    Működési alap                        11.764.000Ft
·                    Támogatási alap            3.000.000 Ft
·                    Tartalék alap                  400.000 Ft
A sportalap részletes felosztását az R/3/b. melléklet tartalmazza.
 
(5) A (3) és (4) bekezdésben meghatározott támogatás esetén a támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára a képviselő-testület számadási kötelezettséget ír elő a részükre céljelleggel juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról.
 
A támogatás több ütemben történő folyósítása esetén a támogatott részszámadásra és végszámadásra köteles. A következő ütem folyósítása csak az előző ütem céljellegű felhasználását igazoló részszámadás teljesítését követően történhet.
 
A támogatás csak a támogatási szerződés megkötését követően nyújtható.
 
A támogatási szerződésben meg kell határozni a támogatás célját, összegét, a folyósítás ütemét és a számadási kötelezettség rész- és véghatáridejét. A sportszervezetek számára ingatlan karbantartásra nyújtott céljellegű támogatás ütemezésénél figyelembe kell venni, hogy a támogatás utólag - az elvégzett ingatlan karbantartási munkavégzésről kiállított számla bemutatását követően – nyújtható.
A támogatott szervezet, illetve magánszemély a 9 cím 4 alcím 1 szám alatt meghatározott nyári táborok támogatás felhasználásáról és a 9 cím 5 alcím 1 szám alatt meghatározott városi társadalmi (civil) szervek támogatás felhasználásáról a támogatási döntésben meghatározott határidőig, az egyéb szervek a támogatási szerződésben, de legkésőbb 2010. december 31-ig kötelesek a végszámadási kötelezettségüknek eleget tenni.
________________________
5 32/2010, (XII.1.) önkormányzati rendelet
7 12/2011. (III.9.) önkormányzati rendelet
(6) A 8 cím 2 alcím 6. szám építményüzemeltetés előirányzata tartalmazza a Polgármesteri Hivatal és a fűtéskorszerűsítéssel érintett intézmények évi egyszeri felülvizsgálati díját, 1.902.000 Ft összegben, mely összeg csak a meghatározott célra használható fel.
 
(7) A 8 cím 3 alcím 9 szám, a közösségi, társadalmi tevékenység, civil szervek programtámogatása előirányzat tartalmazza a kiváló tanulmányi eredményt és kiváló sporteredményt elért tanulók, valamint felkészítő tanáraik díjazására biztosított 600.000 Ft előirányzatot. A támogatás odaítélésének hatáskörét a képviselő-testület a polgármesterre átruházza.
 
(8) A 8 cím 3 alcím 16. szám civil szervek működési támogatása előirányzata tartalmazza a Kisújszállás Közművesítésének Fejlesztéséért Alapítvány támogatásának előirányzatát 10.000.000 Ft összegben,
 
(9) A képviselő-testület a 8 cím 3 alcím 25. szám, az Egészségügyi Kerekasztal dologi jellegű kiadások előirányzatának felhasználására vonatkozó hatáskörét az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságra átruházza. Az előirányzat – az Egészségügyi Kerekasztal véleményének figyelembevételével - az egészségnevelési, felvilágosító tevékenység támogatására használható fel.
 
(10) A Polgármesteri Hivatal felújítási, felhalmozási kiadásainak bemutatását célonként, feladatonként az R/3/c. melléklet tartalmazza.
  1. §
 
Hiteltörlesztés/kötvény-visszavásárlás és kamatok
 
(1)6 Az önkormányzat költségvetését 96.073.000 Ft hiteltörlesztés/kötvény visszavásárlása és kamat terheli, melynek részletezését az R/4. melléklet tartalmazza.
 
(2) Az önkormányzat a magánszemélyek kommunális adójának bevételét a fejlesztési hitelek és kamatai törlesztésére hagyja jóvá.
  1. §
Az önkormányzati felhalmozási
(beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadások, támogatások) feladatok
 
(1)6 Az önkormányzati folyamatban lévő, áthúzódó beruházási, felújítási feladatok előirányzatainak főösszege 221.799.000 Ft, melynek feladatonkénti és fedezet szerinti részletezését az R/5/a. melléklet tartalmazza.
 
(2)2010. évben új induló beruházási és fejújítási feladatok előirányzatának főösszege 308.546.000 Ft, melynek feladatonkénti és fedezet szerinti részletezését az R/5/b. melléklet tartalmazza. 6
 
Az önerő kiváltására kiírt pályázati lehetőség esetén, a saját erő csökkentése érdekében támogatási igényt nyújt be az önkormányzat.
 
(3)6 Az egyéb felhalmozási kiadások előirányzatának főösszege 185.683.000 Ft, melynek feladatonkénti és fedezet szerinti részletezését az R/5/c. melléklet tartalmazza.
 
(4) A felhalmozási célú pénzeszköz átadások és kölcsönök előirányzatának főösszege 106.381.000 Ft, melynek feladatonkénti és fedezet szerinti részletezését az R/5/d. melléklet tartalmazza.6
A támogatás csak a támogatási szerződés megkötését követően nyújtható.
A támogatási szerződésben meg kell határozni a támogatás célját, összegét, a folyósítás ütemét és a számadási kötelezettség rész- és véghatáridejét.
___________________
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet
 

 

(5)6
a.)    Az intézményi felhalmozási kiadások előirányzatának összege 23.072.000 Ft., melyet az R/2. számú melléklet 2-3 cím 19 szám tartalmaz.
 
b.)    A Polgármesteri Hivatal felhalmozási kiadások előirányzatának összege 60.455.000 Ft, melyet az R/3. számú melléklet tartalmaz.
 
 (6)6 Az Európai Uniós támogatással megvalósuló, folyamatban lévő beruházási és felújítási feladatok előirányzatának főösszege 1.798.127.000 Ft, melynek részletezését a 11 cím, 5 alcím, R/5/e. melléklet tartalmazza.
 
(7)6 Az Európai Uniós támogatással megvalósuló, új induló beruházási és felújítási feladatok előirányzatának főösszege 2.470.998.000 Ft, melynek részletezését a 11. cím 6. alcím, R/5/e. melléklet tartalmazza.
 
(8) Az előző bekezdésekben foglaltakon túl beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási feladatokat az intézmények - előzetes bejelentési kötelezettség mellett - csak realizált saját felhalmozási célú forrásaik terhére valósíthatnak meg.
E feladatok megvalósítása azonban sem a tárgyévben, sem a későbbi években, sem fejlesztési, sem felújítási, sem működési többlettámogatási igénnyel nem járhat.
Működtetéshez szükséges támogatási igény esetén a fejlesztés, illetve felújítás megvalósítása előtt a képviselő-testület hozzájárulását kell kérni.
 
(9) A képviselő-testület elrendeli, hogy mindazok a feladatok, amelyek 2010-ben, vagy az azt követő években akár eseti, akár további kötelezettséget jelentenek, a források egyértelmű biztosításáig nem indíthatók, kötelezettségek nem vállalhatók.
A nem tervezett feladatoknál a forrás meglétét a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság vizsgálhatja és véleményezheti.
 
/10/ A képviselő-testület a benyújtott és nem nyert pályázatok önerő részét (saját erő, kötvényforrás maradványa, pénzmaradvány) felhalmozási céltartalékba helyezi a 452.000.000 Ft hosszú távú befektetéséről szóló 208 /2009. (VI.30.) számú önkormányzati határozat végrehajtása érdekében.
 
6. §6
 
Céltartalék
 
Az önkormányzat 2010. évben 5.661.000 Ft felhalmozási céltartalékot képez, melynek részletezését az R/6/a. melléklet tartalmazza és 26.256.000 Ft működési céltartalékot képez, melynek részletezését az R/6/b. melléklet tartalmazza.
 
 
7. §5
 
Általános tartalék
 
Az önkormányzat 2010. évben 507.000 Ft általános tartalékot képez, melynek részletezését az R/6/c. számú melléklet tartalmazza.
 
 
____________________
 
5 32/2010, (XII.1.) önkormányzati rendelet
6 3/2011.(II.23.) önkormányzati rendelet
 
8. §
 
Előirányzatok közötti átcsoportosítás
 
A képviselő-testület az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát - az önkormányzati feladatok ellátása érdekében - feladatonkénti 2.000.000 Ft-ig a Polgármesterre 2.000.001 Ft-tól 4.000.000 Ft-ig a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságra átruházza. Az átcsoportosítás a későbbi években - a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb - többletkiadással nem járhat.
A Polgármester és a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság az átcsoportosításról döntést követő első képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.
A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg köteles javaslatot tenni.
 
9.§
 
(1) Az önkormányzat a több éves elkötelezettséggel járó feladatok előirányzatait éves bontással az R/7. számú melléklet szerint fogadja el.
A későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg a képviselő-testület.
A későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.
 
(2) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat - tájékoztató jelleggel- mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de – a finanszírozási műveleteket figyelembe véve – együttesen, egyensúlyban bemutató tájékoztatót az R/8/a. és az R/8/b. számú melléklet tartalmazza.
 
  1. §
 
Önkormányzati létszámkeret
 
(1) Az önkormányzat az önállóan működő intézmények létszámkeretét az R/9/a. számú melléklet szerint állapítja meg.
 
(2) Az önkormányzat a Polgármesteri Hivatalban, Önkormányzatnál a foglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/b. számú melléklet szerint állapítja meg.
A Társulásoknál és a Cigány Kisebbségi Önkormányzatnál foglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/b. számú melléklet tartalmazza.
 
(3) Az önkormányzat a közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzatát az R/9/c. számú melléklet szerint állapítja meg.  
 
  1. §
 
(1) Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat az R/10/a. számú melléklet tartalmazza.
 
(2) Az önkormányzat által bevont külső forrás állományának alakulását az R/10/b. számú melléklet tartalmazza.
 
(3) A helyi önkormányzat adósságát keletkeztető, éves kötelezettség vállalásának felső határát az R/10/c. számú melléklet tartalmazza.
 
(4) Az önkormányzat által létrehozott alapok bemutatását az R/10/d. számú melléklet tartalmazza.
 
 


12.§
Előirányzat felhasználási terv
 
A képviselő-testület az előirányzat felhasználási tervet az R/10/e. számú melléklet szerint állapítja meg.
 
13. §
Likviditási terv, pénzállomány alakulása
 
A képviselő-testület a likviditási tervet, a pénzállomány alakulását az R/10/f. számú melléklet szerint állapítja meg.
 
14.§
Gördülő tervezés
 
Az önkormányzat a működési és fejlesztési célú bevételek és kiadások alakulását bemutató mérleget, a költségvetési évre és a következő két évre vonatkozóan (2010., 2011. és 2012. évre) az R/11. számú melléklet szerint állapítja meg.
 
15. §
 
Adatszolgáltatás
 
A képviselő-testület utasítja a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottságot, hogy az /1/ bekezdés szerinti tartozásállományt, továbbá – a tárgyév I-III. hónapjáról május 31. napjáig, az I-IX. hónapjáról november 30.napjáig összeállított – időközi költségvetési jelentéseket elemezze és a képviselő-testületet tájékoztassa az intézmények tartozásállományáról, továbbá a költségvetési bevételek és kiadások év közbeni alakulásáról.
 
16. §
 
Közbeszerzési értékhatár
 
A képviselő-testület a közbeszerzés értékhatárát a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben és a 2010. évi költségvetésről szóló 2009. évi CXXX. törvényben meghatározottakkal azonos összegben határozza meg.
 
17. §
 
A gazdálkodás különös szabályai
 
(1) A képviselő-testület felhívja az intézmények figyelmét a takarékos és fegyelmezett gazdálkodásra, illetve előirányzat felhasználásra. Év közben pótelőirányzat csak az intézmény belső tartalékainak feltárása és az intézmény gazdasági helyzetének elemzése után végső esetben igényelhető.
Év közben pótelőirányzat nem önkormányzati intézmény, társadalmi és egyéb szervezet részére nem adható, egyéb nem önkormányzati feladatellátáshoz támogatás nem nyújtható.
 
(2) Az intézmények költségvetési támogatását a képviselő-testület - az előirányzat felhasználási tervhez igazodó - intézményfinanszírozási terv szerinti ütemezésben biztosítja, kincstári rendszer működtetésével.
 
(3) A feladatelmaradásból származó megtakarítást az intézmény nem használhatja fel, a képviselő-testület a végleges feladatelmaradást követően, de legkésőbb a pénzmaradvány jóváhagyásakor dönt

 

az intézmény költségvetési előirányzatának csökkentéséről, illetve a pénzmaradvány elvonásáról. A Polgármesteri Hivatal és az intézmények a zárszámadási rendelet hatálybalépéséig a várható pénzmaradvány terhére kötelezettséget nem vállalhatnak, kivéve a céljellegű pénzmaradványt.
 
(4) A dologi kiadás megtakarításból, kivéve az /3/ bekezdése szerinti megtakarítást a személyi juttatás előirányzata növelhető az előirányzat átcsoportosítását követően.
 
(5) A tervezettet meghaladó többletbevételből év közben személyi juttatásokra, valamint a hozzájuk kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékokra – a többletbevétel bejelentése és előirányzatosítása után – a többletbevétel elérésével összefüggő feladat elvégzéséhez szükséges, nem a személyi juttatások körébe tartozó közvetlen és közvetett kiadások teljesítése után megmaradó összeg használható fel az államháztartásról szóló 1992. XXXVIII. törvény és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) Korm. rendelet rendelkezései szerint.
 
(6) Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal a benyújtott pályázatokról és azok elbírálásáról folyamatosan köteles a képviselő-testületnek tájékoztatást adni.
 
 
18. §
Egyéb rendelkezések
 
(1) Az önkormányzat működési célú bevételei nem fedezik a működési célú kiadásokat, ezért az önkormányzat önhibáján kívül forráshiányos helyzetbe került, melynek összege 279.192.000  Ft.
 

 

 

Az önkormányzat önállósága és működőképessége érdekében feladatainak ellátásához az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő (forráshiányos) önkormányzatok kiegészítő támogatására igényt nyújt be.

A támogatási igény elbírálásáról a képviselőtestületet tájékoztatni kell.
 
(2) A támogatási igény elutasítása vagy részbeni teljesítése esetén az önkormányzat a gazdálkodása során az év közben létrejött hiány finanszírozási módjaként a hitelfelvételt - folyószámlahitelt és munkabérhitelt - határozza meg.
 
(3) Az önkormányzat 220.000.000.Ft folyószámlahitel és a bérhitel hitelfelvétellel kapcsolatos jogát a polgármesterre ruházza át. A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követően a következő képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
 
(4)1 Az önkormányzat intézményeinél és a polgármesteri hivatalnál az illetményfizetés egységesen a munkavállaló által megválasztott lakossági folyószámlára utalással történik. Az illetmény utalásáról úgy kell gondoskodni, hogy az minden hónap 3-án – amennyiben az munkaszüneti napra esik, az azt megelőző munkanapon – a munkavállaló számláján jóváírásra kerüljön.
 
(5)1a.) Az önkormányzat az intézményeinél és Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott munkavállalók részére – a b.) pontban foglalt kivétellel - cafetéria-juttatásként – a foglalkoztatott választása szerint, az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 12. § (3) bekezdésére is figyelemmel - a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 70. § (2) bekezdés a) és b), valamint d) és e) pontjaiban, továbbá (5) bekezdésében felsorolt juttatásokra bruttó 6.000 Ft/fő/hó összeget biztosít, mely összeg fedezetet nyújt a juttatáshoz kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is.
b.) Az önkormányzat nem biztosít fedezetet az a.) pont szerinti cafetéria juttatásra a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény alapján cafetéria juttatásra jogosultak, továbbá a közfoglalkoztatottak részére.
_____________________________
1 16/2010. (IV.28.) önkormányzati rendelet
 


19. §
Az önkormányzat a Környezetvédelmi Alapba befolyt összeget a II/a., II/b., III/a. szennyvízcsatorna öblözet fejlesztési hitel kamatának megfizetésére használja fel.
 
20. §
(1) A képviselő-testület - a nyilvántartott és több eredménytelen behajtási intézkedés után is fennálló - követelések leírása engedélyezésének hatáskörét a következők szerint határozza meg:
 
a./ 100.000 Ft alatt intézményi hatáskör,
b./ 100.000 és 250.000 Ft között a polgármester engedélyezi,
c./ 250.000 és 550.000 Ft között a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság engedélyezi,
d./ 550.000 Ft fölött a képviselő-testület engedélyezi.
 
Az értékhatárt követelésenként kell számítani.
 
(2) A leírt követelésekről az intézmények és a Polgármesteri Hivatal kötelesek a zárszámadással egy időben az önkormányzatot részletesen tájékoztatni.
A tájékoztatás tartalmazza a leírt követelést tételenként, a leírt összeget, a hatáskör gyakorlójának megnevezését és az engedély számát.
21.§
Záró rendelkezések
(1) Ez a rendelet 2010. február 24-én lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2010. évi költségvetés végrehajtása során 2010. január 1. napjától alkalmazni kell.
 
(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a 2008. évi költségvetésről szóló 5/2008. (II.27.) önkormányzati rendelet és a módosításáról szóló 9/2008. (III.28.), 16/2008. (IV.30.), 18/2008. (V.14.), 20/2008. (V.28.), 26/2008. (VI.25.), 27/2008. (VIII.29.), 33/2008. (XI.26.), 34/2008. (XII.20.), 2/2009. (II.25.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
 
Hatálybalépések:
 
  • A 7/2010. (II.24.) önkormányzati rendelet 2010. február 24-én lépett hatályba, rendelkezéseit azonban a 2010. évi költségvetés végrehajtása során 2010. január 1. napjától alkalmazni kell.
  • A 16/2010. (IV.28.) önkormányzati rendelet          2010. április 28-án lépett hatályba.
  • A 19/2010. (V.26.) önkormányzati rendelet            2010. május 26-án lépett hatályba.
  • A 24/2010. (VI.30.) önkormányzati rendelet          2010. június 30-án lépett hatályba.
  • A 25/2010. (IX.1.) önkormányzati rendelet            2010. szeptember 1-jén lépett hatályba.
  • A 32/2010. (XII.1.) önkormányzati rendelet           2010. december 1-jén lépett hatályba.
  • A 3/2011. (II.23.) önkormányzati rendelet 2010. február 23-án lépett hatályba.
  • A 12/2011. (III.9.) önkormányzati rendelet            2010. március 9-én lépett hatályba.
 
 
Egységes szerkezetbe foglalva: 2011. március 10.
 
 
 
            /:Kecze István:/                                                                           /:Dr.Kittlinger Ilona:/
             polgármester                                                                                 címzetes főjegyző
 
Az egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet közzétételének napja: 2011. március 10.
 
 
 
 

 

« Vissza
Vissza a főmenübe