1/2008. (I. 30.) önkormányzati rendelet
Tárgy: az önkormányzati beszerzések szabályozásáról

KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

1/2008.(I.30.)
önkormányzati rendelete

az önkormányzati beszerzések szabályozásáról


Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az önkormányzati beszerzések szabályozásáról az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya
1.§

(1) A rendelet hatálya kiterjed a Kisújszállás Városi Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) és az önkormányzat költségvetési szervei (továbbiakban: intézmények) költségvetéséből megvalósuló, a 500.000. forint nettó beszerzési értéket meghaladó és a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény IV. részében szabályozott egyszerű közbeszerzési eljárásra meghatározott értékhatárokat el nem érő árubeszerzésekre, építési beruházásokra és szolgáltatások megrendelésére.

A beszerzési eljárást lebonyolító személyek és szervek

2.§

(1) A beszerzési eljárást lebonyolító személyek és szervek az önkormányzat beszerzési tevékenysége esetén:
a) polgármester
b) Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság

(2) A beszerzési eljárást lebonyolító személyek és szervek az intézmények beszerzési tevékenysége esetén: az intézmény vezetője.
 

A beszerzési eljárás előkészítése

3.§

(1) Az árubeszerzésre, szolgáltatás megrendelésére, valamint az építési beruházásra irányuló eljárás előkészítése a beszerzési eljárást lebonyolító személy, illetve szerv feladata.

(2) A beszerzési eljárás előkészítése önkormányzati beszerzések esetén, ha az árubeszerzés, vagy szolgáltatás vagy építési beruházás becsült nettó értéke a 4 millió forintot nem haladja meg a polgármester, 4 millió forint felett a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság feladata.

(3) Amennyiben az építési beruházás becsült értéke a nettó 7.500.000.- forintot meghaladja, a beszerzési eljárás lebonyolításához dokumentációt kell összeállítani.

(4) Az (3) bekezdés szerinti dokumentációnak tartalmaznia kell legalább a beszerzés tárgyát, mennyiségét, a pályázati eljárás szabályait, az ajánlat benyújtásához szükséges követelményeket, előírásokat, feltételeket, az ajánlattételi határidőt és a főbb szerződéses feltételeket vagy szerződéstervezetet.


4.§

(1) A beszerzési eljárást csak akkor lehet megkezdeni, illetve az erre vonatkozó szerződést megkötni, amennyiben a megvalósításhoz szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre áll.

(2) Az adott évre tervezett beszerzések várható költségeit a beszerzések tárgya szerinti bontásban – lehetőség szerint - az éves költségvetési rendeletben kell tervezni.


A beszerzés megvalósítása

5.§

(1) Árubeszerzés, szolgáltatás megrendelése, valamint a nettó 7.500.000. forintot meg nem haladó építési beruházás esetén a szerződő fél, illetve tervező (továbbiakban: ajánlattevő) árajánlat kérés alapján kell kiválasztani.

(2) Árajánlatot az adott eljárásban legalább három ajánlattevőtől kell kérni. Az árajánlatkérést írásban, vagy postai úton, vagy telefaxon, vagy elektronikus úton kell az ajánlattevőknek megküldeni.

(3) Az árajánlat megtételére vonatkozó határidőt a beszerzés tárgyára és egyéb körülményeire tekintettel (különösen a mennyiségre és minőségre) kell meghatározni.


6.§

(1) A nettó 7.500.000.- Ft-ot meghaladj építési beruházás esetén a kivitelezőt pályázat útján kell kiválasztani.

(2) A kivitelező pályázat útján történő kiválasztása történhet:

a.) nyílt és
b.) meghívásos eljárás keretében.

(3) Nyílt pályázati eljárás esetén a pályázati felhívást lehetőség szerint a helyi lapban, illetőleg a Városháza hirdetőjében közzé kell tenni legalább a pályázat benyújtására meghatározott határidő lejártát megelőző 15 nappal korábban.

(4) Meghívásos eljárás alapján csak a 2.§-ban meghatározott személyek, illetve szervek által kiválasztott pályázók nyújthatnak be pályázatot.

(5) A pályázati felhívást, illetve a dokumentációt úgy kell megfogalmazni, hogy az egyértelmű feladat-meghatározást tartalmazzon és valamennyi pályázó számára egyenlő feltételeket biztosítson.

7.§


(1) Az önkormányzati beszerzések esetén, amennyiben a beérkezett ajánlatok közül a legalacsonyabb árat tartalmazó ajánlatban szereplő összeg nem haladja meg a nettó 4.000.000.- forintot a polgármester, ha ez az összeg a nettó 4.000.000.- forintot meghaladja a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság bírálja el az ajánlatokat és dönt az eljárás eredményéről. Az intézményi beszerzések esetén az intézmény vezetője bírálja el az ajánlatokat és dönt az eljárás eredményéről.

(2) A 2-§-ban meghatározott személyek és szervek jogosultak a beszerzési eljárásban az ajánlattevővel – az esélyegyenlőség biztosítása mellett, legfeljebb a három legkedvezőbb ajánlattevő bevonásával – tárgyalást kezdeményezni. A tárgyalásról jegyzőkönyvet kell készíteni.

(3) Az eljárást lezáró döntés meghozatalára jogosult személy vagy szerv az ajánlattételre előírt határidő lejártát követő 15 napon belül köteles az ajánlatokat elbírálni és az eljárás eredményéről dönteni.

(4) Az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát követő 8 munkanapon belül az ajánlatot benyújtó ajánlattevőket a döntésről írásban értesíteni kell.


Az építési beruházás üzembe helyezése, aktiválása

8.§


(1) A beruházásokra vonatkozó statisztikai, illetve egyéb adatszolgáltatást a beruházónak az erre vonatkozó jogszabályban foglaltak szerint kell teljesíteni.

(2) Az üzembe helyezési eljárást a beruházási tevékenységet ellátó szervnek kell lebonyolítani.
Az üzembe helyezés bizonylatát a beruházói tevékenységet ellátó szervezet állítja ki, melynek alapján az analitikus, valamint a főkönyvi könyvelés a szükséges könyvelést elvégzi.

(3) A beruházással együtt üzembe helyezhető tárgyi eszközöket a beszerzéssel egyidőben aktiválni kell.
Azokat a tárgyi eszközöket, amelyek használatba vételéhez szerelés, hatósági vizsgálat, vagy egyéb eljárás szükséges, a hatósági vizsgálat vagy eljárás befejezését követően azonnal aktiválni kell. Az aktiváláshoz csatolni kell a hatósági vizsgálat vagy eljárás során készült jegyzőkönyvet.

(4) A 3.000.000 forintot meghaladó nettó értékű beruházás csak a műszaki ellenőr által jóváhagyott, illetve lebonyolított sikeres műszaki átadás-átvételi eljárást követően aktiválható.


Értelmező rendelkezések

9.§


(1) Árubeszerzés: A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 24.§-ban és a 242.§ (2) bekezdésében meghatározott beszerzés.

(2) Építési beruházás: A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 25.§-ban meghatározott beszerzés.

(3) Szolgáltatás megrendelése: A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 27.§-ban meghatározott beszerzés.
 

(4) Aktiválás: Az építési beruházás folytán létrejött létesítménynek az önkormányzat állóeszközei közé történő felvétele.
(5) Becsült érték: a beszerzés megkezdésekor annak tárgyáért általában kért, illetőleg kínált – általános forgalmi adó nélkül számított – legmagasabb összegű teljes ellenszolgáltatás.


Egyéb rendelkezések

10. §


(1) Az alábbi esetekben nem kell a rendelet szabályait alkalmazni (kivételek):

a) rendkívüli sürgősség esetén, amelynek oka nem a beszerző mulasztásából származik, vis maior esemény, vagy jelentős – legalább 30 %-os – árkedvezmény elérése, amelynek elérését a beszerzési eljárás lefolytatása meghiúsítaná.
b) Amennyiben a beszerzés tárgyához valamely személynek vagy szervezetnek szerzői vagy egyéb kizárólagosságot biztosító joga fűződik.

(2) A polgármester és a Pénzügyi és Gazdálkodási Bizottság folyamatosan (soron következő, soros testületi ülésen, a döntést követően) köteles beszámolni a Képviselő-testületnek a döntési jogkörébe tartozó beszerzési eljárásokról, kiemelve a beszerzés tárgyát, a szerződést kötő másik fél megnevezését és az ellenszolgáltatás összegét.

 

Záró rendelkezések

11. §

(1) Ez a rendelet 2008. február 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő beszerzésekre és a 2008. február 1-jétől indult beszerzési eljárásokra kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzati beszerzések szabályozásáról szóló 26/2004. (IV.20.) önkormányzati rendelet és az azt módosító 4/2006. (II.23.), 27/2006. (X.27.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

 

Kisújszállás, 2008. január 29.


(: Kecze István:)                                                           (:Dr.Kittlinger Ilona:)
polgármester                                                                címzetes főjegyző


A rendelet kihirdetésre került: 2008. január 30-án, a Városháza hirdetőjében.
Kisújszállás, 2008. január 30.

(:Dr.Kittlinger Ilona:)
címzetes főjegyző

 

« Vissza
Vissza a főmenübe