341/2016. (XII. 12.) Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsági határozat
Tárgy: Gyulai Tankerületi Központtal ingatlanok működtetésre vonatkozó megállapodás
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága
341/2016. (XII. 12.) Gye. Kt. Üokke. határozata
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek az alábbi döntési javaslat elfogadását:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Gyulai Tankerületi Központtal az alábbi ingatlanok működtetésre vonatkozó megállapodást a következő tartalommal:
Sor szám
|
Ingatlan címe (irányítószám település, cím)
|
Helyrajzi szám
|
Érintett köznevelési intézmény neve
|
1
|
5502 Gyomaendrőd, Népliget út 2.
|
6241
|
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
|
2
|
5502 Gyomaendrőd, Fő út 42.
|
6312
|
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
|
3
|
5500 Gyomaendrőd, Fő út 181.
|
72/2
|
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
|
4
|
5500 Gyomaendrőd, Hősök útja 45-47.
|
1591
|
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
|
5
|
5500 Gyomaendrőd, Kisréti utca 27.
|
338
|
Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola
|
„megállapodás
a Gyomaendrőd Város Önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény(ek) állami működtetésbe vételével összefüggő, a feladatellátáshoz kapcsolódó létszámátadásról, valamint a feladatellátáshoz kapcsolódó vagyon, jogok és kötelezettségek átadás-átvételéről
amely létrejött egyrészről a
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
székhelye: 5500 Gyomaendrőd Selyem út 124.
képviseli: Toldi Balázs polgármester
törzsszáma: 725525
adóigazgatási azonosító száma: 15725527-2-04
bankszámlaszáma: 53200125-11062402-00000000
KSH statisztikai számjele: 15725527-8411-321-04
mint Átadó (a továbbiakban: Önkormányzat), valamint a
Gyulai Tankerületi Központ
székhelye: 5700 Gyula Ady Endre utca 19.
képviseli: Teleki-Szávai Krisztina tankerületi központ igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15835138-2-04
előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10026005-00336523-00000000
ÁHT azonosítója: 361284
KSH statisztikai számjele: 15835138-8412-312-04
mint átvevő (a továbbiakban: Átvevő)
(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel:
I. ELŐZMÉNYEK
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. § (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől az állam gondoskodik - az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével - a köznevelési alapfeladatok ellátásáról.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló, 2016. december 31-ig hatályos 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdés c) pontjában a Kormány az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (a továbbiakban: KLIK) jelölte ki. E Korm. rendelet 2017. január 1-jén hatályát veszti.
Az Nkt. – 2016. december 31-ig hatályos – 74. § (4) bekezdése alapján a 3000 főt meghaladó lakosságszámú települési önkormányzat gondoskodik - a szakképző iskola kivételével - az illetékességi területén lévő összes, saját tulajdonában álló, az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyon működtetéséről.
A működtetés keretében az Önkormányzat ellátja a KLIK-kel 2013. január 31-én kötött használati szerződés alapján „a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról” szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 8. mellékletében meghatározott működtetési feladatokat.
„Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebelsberg Központról” szóló 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet alapján a köznevelési intézmények fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatok ellátása céljából a KLIK-ből a területi szervei 2017. január 1-jével kiválnak, és a Korm. rendeletben meghatározott tankerületi központba olvadnak be. A KLIK 2017. január 1-jétől Klebelsberg Központ néven működik tovább. Az Átvevő illetékességi körébe tartozó köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei tekintetében 2017. január 1-jétől a KLIK jogutódja az Átvevő Tankerületi Központ.
Az Nkt. 99/G. § (1) bekezdése értelmében a tankerületi központ által fenntartott, települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény 76. §-ban meghatározott működtetésével kapcsolatos jogviszonyokból származó jogok és kötelezettségek a tankerületi központot 2017. január 1-jétől illetik meg, illetve terhelik.
Az Nkt. 99/G. § (2) bekezdése szerint 2017. január 1-jével a tankerületi központ foglalkoztatotti állományába kerülnek a működtető önkormányzat által irányított költségvetési szervnél a tankerületi központ által fenntartott köznevelési intézmény működtetését és a működtetéshez kapcsolódó funkcionális feladatokat ellátó köztisztviselők, közalkalmazottak, munkavállalók, ha - a munkaviszonyban foglalkoztatottak kivételével - megfelelnek a 2016. december 31-én betöltött munkakörükre vonatkozóan a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben, a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényben és végrehajtási rendeleteikben meghatározott képesítési előírásoknak.
Az Nkt. 99/H. § (1) bekezdése alapján a 2016. december 31-én települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló mindazon települési önkormányzati vagyon és vagyoni értékű jog (a továbbiakban: vagyon) leltár szerint 2017. január 1-jén a területileg illetékes tankerületi központ ingyenes vagyonkezelésébe kerül. A köznevelési feladat ellátását biztosító vagyon alatt az ellátott köznevelési feladathoz kapcsolódó valamennyi jogot és kötelezettséget, valamint ingó és ingatlan vagyont is érteni kell.
Az Nkt. 99/H. § (3) bekezdése értelmében az átadás-átvételt a működtető települési önkormányzat képviseletére jogosult személy (a továbbiakban: Önkormányzat) és a tankerületi központ képviseletében eljáró, az intézmény székhelye szerint illetékes tankerületi igazgató megállapodásának (a továbbiakban: megállapodás) legkésőbb 2016. december 15-éig történő megkötésével kell végrehajtani.
Felek fentiek alapján az átadás-átvétel szabályairól az alábbiak szerint állapodnak meg:
II. A MEGÁLLAPODÁS FELTÉTELEI
1. A működtetésre átvételre kerülő köznevelési intézményekkel kapcsolatos jogviszonyokba 2017. január 1-jétől az Átvevő lép, a működtetéssel kapcsolatos jogviszonyokból származó jogok és kötelezettségek a tankerületi központot e naptól illetik meg, illetve terhelik.
2. A köznevelési intézmények átadás-átvételéhez kapcsolódó jogviszonyok tekintetében a jogutódlásra az Nkt., az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
III. A MEGÁLLAPODÁS TÁRGYA
1. Az Önkormányzat átadja az Átvevő részére az Nkt. alapján a KLIK fenntartásában lévő köznevelési intézmény(ek) Önkormányzat területén lévő ingatlanainak és ingóságainak működtetését, valamint ahhoz kapcsolódóan
a) az átadással érintett köznevelési intézmények működtetési feladataihoz kapcsolódó vagyonra (ideértve az ingatlan és ingó eszköz- és infrastruktúra-állományra, informatikai és egyéb adatbázisra) vonatkozó nyilvántartást és ezek alapbizonylatait
(1-5. számú melléklet);
(1-5. számú melléklet);
b) az átadással érintett köznevelési intézmények működtetési feladatellátásához kapcsolódó foglalkoztatottak átvételéhez szükséges nyilvántartásokat (6. számú melléklet);
c) az átadással érintett köznevelési intézmények működtetési feladataihoz kapcsolódóan tett, a köznevelési intézményekhez kapcsolódó, az átadás-átvétel napján hatályos, illetve ezt követően hatályba lépő kötelezettségvállalásokról és az egyéb kötelezettséget alapító intézkedésekről, a követelések állományáról szóló tételes és szükséges magyarázatokkal ellátott kimutatásokat (7-10. számú melléklet);
d) az átadással érintett köznevelési intézmények működtetési feladataihoz kapcsolódóan létesített, az átadás-átvétel napján hatályos, illetve később hatályba lépő, harmadik személlyel szemben fennálló, adott esetben nem jogszabályi rendelkezésen alapuló, de érvényesíthető bármilyen jogosultságról, igényről, a vitatott, per vagy más vitarendezési eljárás tárgyává tett kérdésről, az azzal kapcsolatos álláspontjáról és annak indokairól szóló dokumentumokat (11. számú melléklet);
e) az átadásra kerülő köznevelési intézményekhez kapcsolódó hazai és Európai Uniós társfinanszírozású projekteket, a projektek (a továbbiakban: projekt) helyzetéről szóló dokumentumokat (12. számú melléklet).
2. Az Önkormányzat az Nkt-ban meghatározottak szerint, a köznevelési intézmények által használt ingatlanokkal és ingóságokkal kapcsolatos működtetői joggyakorlás teljes körű ellátásának biztosítására átadja Átvevő részére az átadással érintett ingatlanok és ingóságok működtetését és a működtetéshez kapcsolódó funkcionális feladatokat ellátó foglalkoztatottjait.
3. Az Önkormányzat a tulajdonát képező, a működtetésre átadásra kerülő köznevelési intézmények köznevelési feladatainak ellátását szolgáló, a működtetéséhez szükséges ingó és ingatlan vagyonára, így különösen ingatlanok, informatikai, multifunkcionális és tárgyi eszközök, gépjárművek, stb. ingyenes vagyonkezelői jogot biztosít az Átvevő részére.
IV. A MEGÁLLAPODÁS TARTALMA
A Megállapodás rögzíti a működtetésre átadásra kerülő ingatlanok és ingóságok teljes körét, a feladatok, a létszám átadás-átvételének és a vagyon ingyenes vagyonkezelésbe adásának személyi, tárgyi, dologi feltételeit.
- A köznevelési feladatot ellátó ingatlan(ok) átadása
Működtetésre átadásra kerülő ingatlanok:
Sor szám
|
Ingatlan címe (irányítószám település, cím)
|
Helyrajzi szám
|
Érintett köznevelési intézmény neve
|
1
|
5500 Gyomaendrőd, Népliget út 2.
|
6241
|
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
|
2
|
5500 Gyomaendrőd, Fő út 42.
|
6312
|
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
|
3
|
5500 Gyomaendrőd, Fő út 181.
|
72/2
|
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
|
4
|
5500 Gyomaendrőd, Hősök útja 45-47.
|
1591
|
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
|
5
|
5500 Gyomaendrőd, Kisréti utca 27.
|
338
|
Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola
|
Felek megállapodnak, hogy a köznevelési közfeladat ellátását szolgáló ingatlan és ingó vagyonelemekre jelen megállapodással egyidejűleg vagyonkezelői jogot keletkeztető külön vagyonkezelési szerződést kötnek 2016. december 15-ig.
- A foglalkoztatottak átadás-átvétele
A foglalkoztatottak átadására 2017. január 1-jei hatállyal az alábbiak szerint kerül sor:
1. Az Nkt. értelmében az ingatlanok működtetését és a működtetéshez kapcsolódó funkcionális feladatokat ellátó átadásra kerülő foglalkoztatottak összes létszáma: 16 fő
Az átadásra kerülő foglalkoztatottak létszámát munkakörök szerint az „Alkalmazottak megalapozó tábla” munkalap tartalmazza.
2. Betöltve átadott státuszok száma: 15,25 fő
A létszámkerethez nem köthető foglalkoztatottak:
a) prémiumévek programban részt vevő(k) száma: 0fő;
b) megbízási jogviszonyban foglalkoztatott(ak) száma: 0 fő,
c) vállalkozás jellegű jogviszonyban foglalkoztatott(ak) száma: 0 fő
3. Az Nkt. alapján átvett foglalkoztatottak vonatkozásában 2017. január 1-jétől a munkáltató személyében változás következik be, az átvételre kerülő foglalkoztatottak munkáltatója 2017. január 1-jei hatállyal az Átvevő. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a munkáltató személyében bekövetkező változással kapcsolatban a jogszabályok által a munkáltatóra háruló tájékoztatási és egyéb kötelezettségüknek az előírt határidőben eleget tesznek. Az átadással érintett ingatlanok működtetési feladatait ellátó Önkormányzat a betöltött státuszokon szereplő foglalkoztatottak személyi anyagát 2017. január 6-ig átadja Átvevőnek.
4. Az Átvevő foglalkoztatotti állományába 2017. január 1-jén kerülő foglalkoztatottak 2016. december havi, 2017. január hónapban esedékes illetményét, munkabérét és egyéb járandóságait és azok közterheit az Önkormányzat fizeti meg.
- A hazai és Európai Uniós társfinanszírozású projektek átadása
1. Az Önkormányzat által támogatásból megvalósított projektek vonatkozásában 2017. január 1-jétől a működtetésre átadásra kerülő ingatlanokra vonatkozó az átadáskor hatályban lévő támogatási szerződésekben valamennyi jog és kötelezettség tekintetében az Önkormányzat helyébe az Átvevő lép. 2017. január 1.-je előtt az Önkormányzat által benyújtott, de az átadáskor még el nem bírált pályázatok esetében pozitív támogatói döntés alapján a támogatási szerződésben vállalt valamennyi jog és kötelezettség tekintetében az Önkormányzat helyébe az Átvevő lép. Az Önkormányzat átadja az Átvevő részére azokat a 12. számú mellékletben meghatározott, az ingatlan működtetéséhez kapcsolódó projekteket, amelyekben az Önkormányzat, mint projektgazda jogutódja az Átvevő.
2. A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 36. §(8) bekezdése alapján, ha az új kedvezményezett jogszabályon alapuló jogutódlás következtében lép be a támogatási jogviszonyba, ideértve a kötelező feladatátvétel kapcsán bekövetkezett jogutódlást is, az irányító hatóság írásbeli hozzájárulása nem szükséges. A változás új kedvezményezett általi bejelentésének támogató általi elfogadásával a támogatási szerződés módosul.
3. A megállapodás aláírásával egy időben Önkormányzat (projektgazda) teljes körű tájékoztatást nyújt Átvevő részére a projektek(ek) előrehaladásáról, a projektekkel kapcsolatos valamennyi lényeges tényről, körülményről, információról. Az Átvevő a kedvezményezett személyének változását köteles a támogató irányába bejelenteni.
4. Az Önkormányzat átadja az Átvevő részére az átadásra kerülő projektek dokumentációját, amelyhez csatolja a dokumentumok tételes listáját.
V. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
Felek egyetértenek abban, hogy a foglalkoztatottak és a vagyon átadás-átvételénél a 2016. december 31. szerinti állapotot veszik alapul azzal, hogy a foglalkoztatottak létszámánál a szeptember 1-je állapotot, illetményeinél és juttatásainál a közalkalmazotti jogviszonyból eredő, törvényi szerinti besorolások alapján a december 10-i állapotot kell figyelembe venni. Az illetményeknél és juttatásoknál a törvény szerinti mérték átvétele kötelező, minden ezen felüli illetményelem, egyéb juttatás biztosítása külön megállapodás tárgya.
Az átadás-átvétel időpontját megelőzően keletkezett követelések és vállalt kötelezettségek az átadás-átvétel időpontjáig az Önkormányzatot illetik meg, illetve terhelik.
Mindazon kötelezettségekért, melyek az átadás-átvétel időpontját megelőzően az Önkormányzat működtetői feladatának ellátása érdekkörében keletkeztek, és jelen megállapodás megkötésének időpontjában még nem ismertek, illetve jelen megállapodás mellékleteiben bármely más okból nem kerültek megjelenítésre, az Önkormányzat köteles helyt állni.
Az Önkormányzat tájékoztatja az Átvevőt minden olyan körülményről, veszélyről, illetve lehetőség számbavételéről, amely az adott köznevelési intézmények működését, működtetését érdemben befolyásolhatja, valamint az eredményes feladatellátáshoz szükséges további tényekről, körülményekről.
Felek megállapodnak abban, hogy a szerződésből adódó, vagy azzal kapcsolatban felmerülő vitákat vagy nézetkülönbségeket tárgyalások útján rendezik. Esetleges jogvitájukra a pertárgy értékétől függően a Gyulai Járásbíróság, illetve a Gyulai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
Felek kapcsolattartókat jelölnek ki, akik az átadás-átvétellel összefüggő teendőket egyeztetik, illetve gondoskodnak a lebonyolítással kapcsolatos döntések előkészítéséről.
1. Kapcsolattartók kijelölése:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata kapcsolattartója:
Toldi Balázs polgármester
Tel.: +36-66-521-600
E-mail: polgarmester@gyomaendrod.hu
Gyulai Tankerületi Központ kapcsolattartója:
Telek-Szávai Krisztina tankerületi központ igazgató
Tel.: +36-66-795-245
E-mail: gyulaitk@klik.gov.hu
Felek kijelentik, hogy az átadás-átvételhez kapcsolódó intézkedések végrehajtása során a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket figyelembe véve, jóhiszeműen, együttműködve járnak el.
Jelen megállapodás 7 számozott oldalból áll és 9 eredeti példányban készült, amelyből 5 példány Önkormányzatot, 4 példány az Átvevőt illeti meg.
Felek a megállapodást együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.
Jelen megállapodást Gyomaendrőd Város Önkormányzatának képviselő-testülete ……/2016. (XII.12.) Gye. Kt. határozatával elfogadta.
Mellékletek:
1. sz. melléklet: Átadásra kerülő ingatlanok, ingatlanrészek nyilvántartása
1.a. sz. melléklet:. Az átadásra kerülő ingatlanok listája, azok alaprajza, helyiséglistái, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapjai
2. sz. melléklet: Az átadásra kerülő feladatok ellátásához szükséges leltári számmal vagy más azonosítóval ellátott tárgyi, informatikai eszközök, valamint szoftverek és alkalmazások nyilvántartása
2. a. sz. melléklet: Tárgyi és informatikai eszközök nyilvántartása
2. b. sz. melléklet: Szoftverek, alkalmazások nyilvántartása
3. sz. melléklet: Az önkormányzati leltár adatok alapján készített tételes jegyzőkönyv
4. sz. mellékelte: Gépjárművek listája
5. sz. melléklet: Mobil telefon előfizetések nyilvántartása
6. sz. melléklet: Humánpolitikai és humánerőforrás gazdálkodás adatai
6/1. Állománytábla
6/2. Kimutatás a tartós távollévők álláshelyén határozott időre foglalkoztatottakról
6/3. Átsorolások 2017. évben
6/4. Jubileumi jutalmak 2017. évben
6/5. 2016. december 31. napját követő jogviszony megszűnések, megszüntetések
6/6. Tanulmányi szerződések
6/7. Munkáltatói lakáskölcsönök
6/8. Munkaügyi perek
6/9. Közalkalmazotti jogviszonyból eredő követelések
6/10. Prémiumévek programban résztvevők
6/11. Megbízási szerződések
6/12. Védett állományba tartozó közalkalmazottak
6/13. Nemzetbiztonsági ellenőrzéssel érintett közalkalmazottak
6/14. Büntető, fegyelmi és kártérítési eljárások
7. sz. melléklet: Az átadásra kerülő feladatokhoz kapcsolódó szerződések jegyzéke
8. sz. melléklet: Jogok és kötelezettségek nyilvántartása (szerződések és egyéb dokumentumok papír alapon)
9. sz. melléklet: Átadásra kerülő követelések tételenkénti bemutatása ingatlanonként
10. sz. melléklet: Átadásra kerülő kötelezettségek tételenkénti bemutatása ingatlanonként
11. sz. melléklet: Az átadásra kerülő peres, nemperes ügyek, illetve feljelentések jegyzéke
13/1. Peres eljárások
13/2. Nemperes eljárások
13/3. Feljelentések
12. sz. melléklet: Hazai és Európai Uniós pályázatokról készült kimutatás ingatlanonként
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december …. Kelt: Gyula, 2016. december …
…………………………………………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
képviseli
Toldi Balázs
polgármester
|
………………………………………..
Gyulai Tankerületi Központ
képviseli
Teleki-Szávai Krisztina
tankerületi központ igazgató
|
|
pénzügyileg ellenjegyzem:
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december ….
……………………………………………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Szilágyiné Bácsi Gabriella
pénzügyi osztályvezető
|
pénzügyileg ellenjegyzem:
Kelt: Gyula, 2016. december ….
……………………………………………
Gyulai Tankerületi Központ
Gyimesi Krisztina
gazdasági vezető
|
|
Jogilag ellenjegyzem:
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december ….
……………………………………….
dr. Uhrin Anna
jegyző
|
Jogilag ellenjegyzem:
Kelt: Gyula, 2016. december …..
………………………………………..
Dr. Varga Lilla
ügyvéd |