590/2016. (XII. 12.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Békéscsabai Tankerületi Központtal ingatlan működtetésre kötendő megállapodás
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
590/2016. (XII. 12.) Gye. Kt. határozata
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Békéscsabai Tankerületi Központtal az alábbi ingatlan működtetésre vonatkozó megállapodást a következő tartalommal:
Sor szám
|
Ingatlan címe (irányítószám település, cím)
|
Helyrajzi szám
|
Érintett intézmény neve
|
1
|
5500 Gyomaendrőd, Mirhóháti út 11.
|
267
|
|
267/B/1
|
Gyomaendrődi Tankerület (Gyulai Tankerületi Központ)
|
||
267/B/2
|
Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézményének Ügyviteli telephelye
|
||
267/C/1
|
Békés Megyei Kormányhivatal
|
„megállapodás
a Gyomaendrőd Város Önkormányzata által működtetett Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézményének Ügyviteli Telephelye állami működtetésbe vételével összefüggő, a feladatellátáshoz kapcsolódó vagyon, jogok és kötelezettségek átadás-átvételéről
amely létrejött egyrészről a
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
székhelye: 5500 Gyomaendrőd Selyem út 124.
képviseli: Toldi Balázs polgármester
törzsszáma: 725525
adóigazgatási azonosító száma: 15725527-2-04
bankszámlaszáma: 53200125-11062402
KSH statisztikai számjele: 15725527-8411-321-04
mint Átadó (a továbbiakban: Önkormányzat), valamint a
Békéscsabai Tankerületi Központ
székhelye: 5600 Békéscsaba, Kiss Ernő u. 3.
képviseli: Bánki András tankerületi központ igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15835004-2-04
Előirányzat-felhasználási keretszámla száma:10026005-00336516-00000000
ÁHT azonosítója: 361273
KSH statisztikai számjele:15835004-8412-312-04
mint átvevő (a továbbiakban: Átvevő)
(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel:
I. ELŐZMÉNYEK
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. § (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől az állam gondoskodik - az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével - a köznevelési alapfeladatok ellátásáról.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló, 2016. december 31-ig hatályos 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdés c) pontjában a Kormány az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású Pedagógiai szakszolgálati intézmény fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (a továbbiakban: KLIK) jelölte ki. E Korm. rendelet 2017. január 1-jén hatályát veszti.
Az Nkt. – 2016. december 31-ig hatályos – 74. § (4) bekezdése alapján a 3000 főt meghaladó lakosságszámú települési önkormányzat gondoskodik - a szakképző iskola kivételével - az illetékességi területén lévő összes, saját tulajdonában álló, az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény (Pedagógiai szakszolgálati intézmény) feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyon működtetéséről.
A működtetés keretében az Önkormányzat ellátja a KLIK-kel 2013. január 31. kötött használati szerződés alapján „a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról” szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 8. mellékletében meghatározott működtetési feladatokat.
„Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebelsberg Központról” szóló 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet alapján a köznevelési intézmények fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatok ellátása céljából a KLIK-ből a területi szervei 2016. november 30-val kiválnak, és a Korm. rendeletben meghatározott tankerületi központba olvadnak be. A KLIK 2017. január 1-jétől Klebelsberg Központ néven működik tovább. Az Átvevő illetékességi körébe tartozó köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei tekintetében 2017. január 1-jétől a KLIK jogutódja az Átvevő Tankerületi Központ.
Az Nkt. 99/G. § (1) bekezdése értelmében a tankerületi központ által fenntartott, települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény (Pedagógiai szakszolgálati intézmény), 76. §-ban meghatározott működtetésével kapcsolatos jogviszonyokból származó jogok és kötelezettségek a tankerületi központot 2017. január 1-jétől illetik meg, illetve terhelik.
Az Nkt. 99/H. § (1) bekezdése alapján a 2016. december 31-én települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény (Pedagógiai szakszolgálati intézmény) köznevelési feladatainak ellátását szolgáló mindazon települési önkormányzati vagyon és vagyoni értékű jog (a továbbiakban: vagyon) leltár szerint 2017. január 1-jén a területileg illetékes tankerületi központ ingyenes vagyonkezelésébe kerül. A köznevelési feladat ellátását biztosító vagyon alatt az ellátott köznevelési feladathoz kapcsolódó valamennyi jogot és kötelezettséget, valamint ingó és ingatlan vagyont is érteni kell.
Az Nkt. 99/H. § (3) bekezdése értelmében az átadás-átvételt a működtető települési önkormányzat képviseletére jogosult személy (a továbbiakban: Önkormányzat) és a tankerületi központ képviseletében eljáró, az intézmény székhelye szerint illetékes tankerületi igazgató megállapodásának (a továbbiakban: megállapodás) legkésőbb 2016. december 15-éig történő megkötésével kell végrehajtani.
Felek fentiek alapján az átadás-átvétel szabályairól az alábbiak szerint állapodnak meg:
II. A MEGÁLLAPODÁS FELTÉTELEI
1. A működtetésre átvételre kerülő Pedagógiai szakszolgálati intézménnyel kapcsolatos jogviszonyokba 2017. január 1-jétől az Átvevő lép, a működtetéssel kapcsolatos jogviszonyokból származó jogok és kötelezettségek a tankerületi központot e naptól illetik meg, illetve terhelik.
2. A Pedagógiai szakszolgálati intézmény átadás-átvételéhez kapcsolódó jogviszonyok tekintetében a jogutódlásra az Nkt., az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
III. A MEGÁLLAPODÁS TÁRGYA
1. Az Önkormányzat átadja az Átvevő részére az Nkt. alapján a KLIK fenntartásában lévő Pedagógiai szakszolgálati intézmény Önkormányzat területén lévő ingatlanainak és ingóságainak működtetését, valamint ahhoz kapcsolódóan
a) az átadással érintett Pedagógiai szakszolgálati intézmény működtetési feladataihoz kapcsolódó vagyonra (ideértve az ingatlan és ingó eszköz- és infrastruktúra-állományra, informatikai és egyéb adatbázisra) vonatkozó nyilvántartást és ezek alapbizonylatait
(1-5. számú melléklet);
(1-5. számú melléklet);
b) az átadással érintett Pedagógiai szakszolgálati intézmény működtetési feladataihoz kapcsolódóan tett, a Pedagógiai szakszolgálati intézményhez kapcsolódó, az átadás-átvétel napján hatályos, illetve ezt követően hatályba lépő kötelezettségvállalásokról és az egyéb kötelezettséget alapító intézkedésekről, a követelések állományáról szóló tételes és szükséges magyarázatokkal ellátott kimutatásokat (6-9. számú melléklet).
c) az átadással érintett köznevelési intézmények működtetési feladataihoz kapcsolódóan létesített, az átadás-átvétel napján hatályos, illetve később hatályba lépő, harmadik személlyel szemben fennálló, adott esetben nem jogszabályi rendelkezésen alapuló, de érvényesíthető bármilyen jogosultságról, igényről, a vitatott, per vagy más vitarendezési eljárás tárgyává tett kérdésről, az azzal kapcsolatos álláspontjáról és annak indokairól szóló dokumentumokat (10. számú melléklet);
d) az átadásra kerülő köznevelési intézményekhez kapcsolódó hazai és Európai Uniós társfinanszírozású projekteket, a projektek (a továbbiakban: projekt) helyzetéről szóló dokumentumokat (11. számú melléklet).
2. Az Önkormányzat az Nkt-ban meghatározottak szerint, a Pedagógiai szakszolgálati intézmény által használt ingatlanokkal és ingóságokkal kapcsolatos működtetői joggyakorlás teljes körű ellátásának biztosítására átadja Átvevő részére az átadással érintett ingatlan és ingóságok működtetését.
3. Az Önkormányzat a tulajdonát képező, a működtetésre átadásra kerülő Pedagógiai szakszolgálati intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló, a működtetéséhez szükséges ingó és ingatlan vagyonára, így különösen ingatlan, informatikai, multifunkcionális és tárgyi eszközök, gépjárművek, stb. ingyenes vagyonkezelői jogot biztosít az Átvevő részére.
4. Átvevő a jogszabályban meghatározott kötelező feladatai egy részét – az átadással érintett ingatlan működtetési feladat: karbantartás – oly módon látja el, hogy „Szolgáltatási Szerződést” köt, melynek részletszabályai a versenyeztetési szabályok figyelembevételével külön megállapodásban kerülnek rögzítésre. Átvevő a „Szolgáltatási Szerződésben” rendezi részletesen a működtetési feladat ellátásának feltételeit, módját és a kapcsolódó kérdéseket.
IV. A MEGÁLLAPODÁS TARTALMA
A Megállapodás rögzíti a működtetésre átadásra kerülő ingatlan és ingóságok teljes körét, a feladatok átadás-átvételének és a vagyon ingyenes vagyonkezelésbe adásának tárgyi, dologi feltételeit.
- A köznevelési feladatot ellátó ingatlan átadása
Működtetésre átadásra kerülő ingatlan:
Sor szám
|
Ingatlan címe (irányítószám település, cím)
|
Helyrajzi szám
|
Érintett Pedagógiai szakszolgálati intézmény neve
|
1
|
5500 Gyomaendrőd, Mirhóháti út 11.
|
267
|
|
267/B/1
|
Gyomaendrődi Tankerület
|
||
267/B/2
|
Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézményének Ügyviteli telephelye
|
||
267/C/1
|
Békés Megyei Kormányhivatal
|
Felek megállapodnak, hogy a köznevelési közfeladat ellátását szolgáló ingatlan és ingó vagyonelemekre jelen megállapodással egyidejűleg vagyonkezelői jogot keletkeztető külön vagyonkezelési szerződést kötnek legkésőbb 2016. december 31-ig.
- A foglalkoztatottak átadás-átvétele
1.A foglalkoztatottak átadására a III./4. pontban rögzítettekből kifolyólag nem kerül sor. Az Átvevő a „Szolgáltatási Szerződést” köt a karbantartási feladatok ellátása érdekében.
V. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
Felek egyetértenek abban, hogy a vagyon átadás-átvételénél a 2016. december 31. szerinti állapotot veszik alapul.
Az átadás-átvétel időpontját megelőzően keletkezett követelések és vállalt kötelezettségek az átadás-átvétel időpontjáig a Önkormányzatot illetik meg, illetve terhelik.
Mindazon kötelezettségekért, melyek az átadás-átvétel időpontját megelőzően az Önkormányzat működtetői feladatának ellátása érdekkörében keletkeztek, és jelen megállapodás megkötésének időpontjában még nem ismertek, illetve jelen megállapodás mellékleteiben bármely más okból nem kerültek megjelenítésre, az Önkormányzat köteles helyt állni.
Az Önkormányzat tájékoztatja az Átvevőt minden olyan körülményről, veszélyről, illetve lehetőség számbavételéről, amely az adott Pedagógiai szakszolgálati intézmény működését, működtetését érdemben befolyásolhatja, valamint az eredményes feladatellátáshoz szükséges további tényekről, körülményekről.
Felek kapcsolattartókat jelölnek ki, akik az átadás-átvétellel összefüggő teendőket egyeztetik, illetve gondoskodnak a lebonyolítással kapcsolatos döntések előkészítéséről.
Kapcsolattartók kijelölése:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata kapcsolattartója:
Toldi Balázs polgármester
Tel.: +36 66-521-600
E-mail: polgarmester@gyomaendrod.hu
Békéscsabai Tankerületi Központ kapcsolattartója:
Bánki András tankerületi központ igazgató
Tel.: +36 66/795-234
E-mail: andras.banki@klik.gov.hu
Felek kijelentik, hogy az átadás-átvételhez kapcsolódó intézkedések végrehajtása során a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket figyelembe véve, jóhiszeműen, együttműködve járnak el.
Jelen megállapodás 6 számozott oldalból áll és 9 eredeti példányban készült, amelyből 5 példány Önkormányzatot, 4 példány az Átvevőt illeti meg.
Felek a megállapodást együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.
Jelen megállapodást Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete ……/2016. (XII. 12.) Gye. Kt. sz. határozatával elfogadta.
Mellékletek:
1. sz. melléklet: Átadásra kerülő ingatlanok, ingatlanrészek nyilvántartása
1.a. sz. melléklet:. Az átadásra kerülő ingatlanok listája, azok alaprajza, helyiséglistái, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapjai
2. sz. melléklet: Az átadásra kerülő feladatok ellátásához szükséges leltári számmal vagy más azonosítóval ellátott tárgyi, informatikai eszközök, valamint szoftverek és alkalmazások nyilvántartása
2. a. sz. melléklet: Tárgyi és informatikai eszközök nyilvántartása
2. b. sz. melléklet: Szoftverek, alkalmazások nyilvántartása
3. sz. melléklet: Az önkormányzati leltár adatok alapján készített tételes jegyzőkönyv/leltár
4. sz. mellékelte: Gépjárművek listája
5. sz. melléklet: Mobil telefon előfizetések nyilvántartása
6. sz. melléklet: Az átadásra kerülő feladatokhoz kapcsolódó szerződések jegyzéke
7. sz. melléklet: Jogok és kötelezettségek nyilvántartása (szerződések és egyéb dokumentumok papír alapon)
8. sz. melléklet: Átadásra kerülő követelések tételenkénti bemutatása ingatlanonként
9. sz. melléklet: Átadásra kerülő kötelezettségek tételenkénti bemutatása ingatlanonként
10. sz. melléklet: Az átadásra kerülő peres, nemperes ügyek, illetve feljelentések jegyzéke
10/1. Peres eljárások
10/2. Nemperes eljárások
10/3. Feljelentések
11. sz. melléklet: Hazai és Európai Uniós pályázatokról készült kimutatás ingatlanonként
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december „….”.
…………………………………………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
képviseli
Toldi Balázs
polgármester
|
………………………………………..
Békéscsabai Tankerületi Központ
képviseli
Bánki András
tankerületi központ igazgató
|
pénzügyileg ellenjegyzem:
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december „….”.
……………………………………………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Szilágyiné Bácsi Gabriella
pénzügyi osztályvezető
|
pénzügyileg ellenjegyzem:
Kelt: …………….., 2016. december „….”.
……………………………………………
Békéscsabai Tankerületi Központ
Szilágyi Melinda
gazdasági vezető
|
Jogilag ellenjegyzem:
Kelt: Gyomaendrőd, 2016. december „….”.
……………………………………….
dr. Uhrin Anna
jegyző
|
Jogilag ellenjegyzem:
Kelt: …………….., 2016. december „….”.
………………………………………..
Dr. Nagy Sándor
ügyvéd
|