493/2018. (XII. 20.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Feladat -ellátási szerződés önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatok ellátása tárgyában
 Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
493/2018. (XII. 20.) Gye. Kt. határozata
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott hulladékgazdálkodási közfeladat megszervezését, mint kötelező önkormányzati feladat ellátását az Mötv. 12. § (2) bekezdése szerint eljárva, – mint Tagönkormányzat – átruházza a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulásra.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatok ellátása tárgyában feladat-ellátási szerződést köt –az alábbi tartalommal - a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulással. A Képviselő-testület felhatalmazza Toldi Balázs Polgármestert a szerződés aláírására és a szükséges jognyilatkozatok megtételére.
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatok ellátása tárgyában
 
amely létrejött egyrészről a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás (székhelye: 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6., , adószáma: 15583381-2-04, képviseli Molnár Sándor elnök), mint feladatellátó (a továbbiakban: Feladatellátó),
 
másrészről Gyomaendrőd Város Önkormányzata (székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124., adószáma: 15725527-2-04, képviseli Toldi Balázs polgármester), mint feladatot átadó (a továbbiakban: Önkormányzat) között az alulírott napon és helyen, az alábbi feltételek szerint:
 
Előzmények
 
A Feladatellátó a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0007 azonosítószámú, „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszer fejlesztése a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás területén” című projekt keretében egy, a fenntartható fejlődés szempontjának megfelelő hulladékgazdálkodási rendszert hozott létre. A Feladatellátó a pályázat támogatási szerződésében vállalta a hulladékgazdálkodási rendszer üzemeltetését 5 év időtartamra, melynek biztosítására létrehozta a DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt-t.
  
A szerződés tárgya
 
1./      Az Önkormányzat jelen szerződés keretében megbízza a Feladatellátót, hogy a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdésének 19. pontjában kötelező önkormányzati feladatként meghatározott, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Ht.) és a végrehajtására kiadott jogszabályok szerinti hulladékgazdálkodási közfeladatot – a Ht. 35. § (1) bekezdése szerinti rendeletalkotási kötelezettség kivételével – átruházott hatáskörben lássa el az Önkormányzat nevében és érdekében. A Feladatellátó feladatát képezik különösen az alábbi részfeladatok:
-        a hulladékgazdálkodási közszolgáltató kiválasztása (Ht. 2. § (1) bekezdés 27a. pont és Ht. 33. §),
-        a közszolgáltatási szerződés megkötése (Ht. 2. § (1) bekezdés 27a. pont és Ht. 33. §),
-        a közszolgáltatási szerződés felmondásának joga és kötelezettsége (Ht. 37. §),
-        a közszolgáltatási szerződés felmondása esetén intézkedés a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának biztosításáról (Ht. 37. § (3) bekezdés),
-        közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a szerződés megszűnésétől az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról történő gondoskodás (Ht. 37. § (4) bekezdés).
 
2./      A Feladatellátó vállalja, hogy a feladatellátást a kizárólagos tulajdonában álló DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt-vel kötött Közszolgáltatási szerződés keretében biztosítja, amelynek mindenkor hatályos szövege jelen szerződés mellékletét képezi abban az esetben is, ha az nincs jelen szerződéshez fizikailag hozzákapcsolva.
 
3./      A Feladatellátó kijelenti, hogy a feladatellátásra vonatkozó jogszabályokat és szakmai előírásokat ismeri.
 
 A szerződés hatálya
 
4./      Jelen szerződés mindkét fél aláírásával az aláírás napján érvényesen létrejön.
Jelen szerződés rendelkezései az Önkormányzat és az Önkormányzat illetékességi területén a jelen szerződés aláírásakor érvényes szerződés vagy kirendelés alapján hulladékgazdálkodási közszolgáltatást ellátó gazdasági társaság közötti jogviszony megszűnését követő napon lépnek hatályba.
 
5./      Szerződő Felek jelen szerződést határozatlan időtartamra kötik.
  
A Felek jogai és kötelezettségei
 
6./      Felek kötelesek a szerződés hatálya alatt végig, de különösen a projektben vállalt hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszer zavartalan működése érdekében egymással szorosan együttműködni, egymás számára minden szükséges információt késedelem nélkül megadni, egymással szemben a jóhiszeműség és tisztesség elvét szem előtt tartva eljárni.
 
7./      A Feladatellátó köteles
-        az 1./ pontban meghatározott feladat mindenkor hatályos jogszabályok szerinti ellátásáról gondoskodni,
-        teljesíteni az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben (a továbbiakban: OHKT) a hulladékkezelési közszolgáltatás ellátásával kapcsolatosan megfogalmazott minimum követelményeket,
-        az Önkormányzatot évente egy alkalommal, a tárgyévet követő év május 31. napjáig tájékoztatni a feladatellátásról,
-        teljesíteni a feladatával összefüggő, kötelező adatszolgáltatási kötelezettségeket az illetékes hatóságok felé,
-        ellátni azokat a feladatokat és gyakorolni azokat a jogokat, amelyeket a vonatkozó jogszabályok az „ellátásért felelős”, illetve a „települési önkormányzat” részére állapít meg,
-        egyeztetni az Önkormányzattal az ellátásban résztvevő alvállalkozók kiválasztása előtt, amennyiben az alvállalkozó kiválasztására nem közbeszerzési eljárás lefolytatásával kerül sor.
 
8./      Az Önkormányzat köteles a hulladékgazdálkodás rendjét és módját szabályozó önkormányzati rendeletét úgy módosítani, hogy
a)      a Feladatellátó által kijelölt DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt-t jelöli meg közszolgáltatóként,
b)      az mindenkor megfeleljen a jelen szerződés, a Feladatellátó közszolgáltatási szerződésében, illetve a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak,
c)      a Feladatellátó által előterjesztésre kerülő, az OHKT és a projekt üzemeltetési koncepciója által előírt egységesítési kötelezettségnek (műszaki tartalomnak) megfeleljen.
 
 A szerződés felmondása
 
9./      A Felek bármelyike jogosult jelen szerződést a másik Félhez igazolható módon megküldött írásbeli nyilatkozatával indokolás nélkül megszüntetni legalább hat hónap felmondási idő közbeiktatásával úgy, hogy a szerződés megszűnésének határnapja december 31-e (rendes felmondás). Felek egyezően rögzítik, hogy jelen szerződés a projekt fenntartási időszaka alatt rendes felmondással nem szüntethető meg.
 
10./ Bármelyik Fél jogosult a másik Fél súlyos vagy ismétlődő szerződésszegése esetén igazolható módon megküldött írásbeli, indokolt felmondással a szerződést megszüntetni úgy, hogy a felmondási idő a felmondás kézhezvételétől számított hat hónap (rendkívüli felmondás).
 
 Záró rendelkezések
 
11./ Jelen szerződést az Önkormányzat Képviselő-testülete a …/2018. (….. ...) határozatával hagyta jóvá.
 
12./ Jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv, az Mötv., a Ht. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.
 
Felek jelen szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elolvasás és értelmezés után, jóváhagyólag írják alá.
  
…………………., 2018. ………………
  
_________________________________
_________________________________
 
DAREH Önkormányzati Társulás
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
 
képviseletében
képviseletében
 
Molnár Sándor
Toldi Balázs
elnök
polgármester
 
« Vissza
Vissza a főmenübe