2012. április 26-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd Város Önkormányzatának beszámolója a 2011. évi költségvetés végrehajtásáról | |
Készítette: | Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Gál Julianna | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
- 2005. január 1.-jén 15.348 fő
- 2006. január 1.-jén 15.237 fő
- 2007. január 1.-jén 15.144 fő
- 2008. január 1.-jén 14.972 fő
- 2009. január 1.-jén 14.777 fő
- 2010. január 1.-jén 14.625 fő
- 2011. január 1.-jén 14.479 fő
- Létszámleépítés következtében két fő dolgozó távozott a hivatalból 2011. május 31. napjával. Egy fő az építéshatóságról, egy fő az iktatóból.
- A Pénzügyi Osztályon egy ügyintéző álláshelyen alkalmazott dolgozó kérte jogviszonyának közös megegyezéssel történő megszűntetését 2011. 01. 13. napjával. A feladatok átszervezésével egy ügykezelői munkakör került kialakításra és betöltésre.
- Egy fő helyettesként alkalmazott szociális ügyintéző határozott idejű szerződése 2011. május 31-én megszűnt.
- A pályázatíróknál január hónapban egy fő fizetés nélküli szabadságáról tért vissza, és vette át kolléganője munkáját, aki gyermekének születése miatt szakította meg munkavégzését. Ugyancsak a pályázatíróknál határozott idejű szerződéssel alkalmazott egy fő szerződése 2011. szeptember 30-án lejárt, szerződését nem kívánta meghosszabbítani, ezért egy újabb határozott idejű szerződéssel alkalmazott dolgozó került felvételre.
- A városüzemeltetési osztály vezetője jogviszonyának közös megegyezéssel történő megszüntetését kérte 2011. december 31. napjával. Az osztályvezetői megbízást, az eddig is az osztályon dolgozó jogász kapta. Pályázat útján betöltésre került egy műszaki ügyintéző állás.
- A mezőőrök létszáma 2011. decemberében 2 fővel csökkent nyugdíjazás miatt. Mivel a Képviselő-testület a mezőőrök számának 6 főről 5 főre történő csökkentéséről döntött, ezért csak az egyik állás került betöltésre.
- Az A.S.A. Kft. kártérítési igényt nyújtott be a társulásban részt vevő önkormányzatok felé.
A Gyomaendrődi Regionális Hulladékkezelő Mű üzemeltetésére kiírt közbeszerzés jogorvoslati eljárása 2007. novemberében lezárult. Az eljárásban vesztes A.S.A Kft. 2005. márciusában támadta meg a Beruházó Munkacsoport döntését, mely szerint a Remondis Kft. lett az eljárás nyertese. A Közbeszerzési Döntőbizottság határozatában a Beruházó Munkacsoport döntését elfogadta. Az A.S.A. Kft. további jogorvoslat ügyében a Fővárosi Bírósághoz fordult, ahol a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát támadta meg. Az ügyet lezáró Fővárosi Ítélőtábla döntése értelmében az ajánlatkérő megsértette a közbeszerzési törvényt, mivel a Remondis Kft. ajánlatát érvényesnek minősítette. A bírósági ítélet értelmében ugyanis a Remondis Kft. ajánlata érvénytelen. Az A.S.A. Kft. 58.250 E Ft kártérítési igényt, valamint a telep üzemeltetésre történő átvételének igényét jelentette be az önkormányzatok felé. 2009. március 26-án a Szegedi Ítélőtábla elutasította az A.S.A. Kft. kártérítési igényét, illetve a Regionális Hulladékkezelő Mű üzemeltetésére a Remondis Kft. és az Önkormányzat között létrejött szerződést hatályban tartotta.
Az ügy a felek fellebbezése folytán a Legfelsőbb Bíróság elé került. A LB a 2009. év végén meghozott ítéletében az I. fokon eljárt Bíróság ítéletét hagyta helyben, aminek értelmében az A.S.A. Kft. kártérítési igényét elutasította, a Remondis Kft. és az Önkormányzatok közötti szerződést semmisnek nyilvánította, amelyet 6 hónapig hatályában fenntartott. Ennek értelmében a Remondis Kft-vel kötött szerződés 2010. május 10-én hatályát veszti és 2010. június 6-ig a Remondis Kft. és az Önkormányzatok kötelesek egymással véglegesen elszámolni. Ezen elszámolás lezárása a mai napig nem történt meg. 2011. márciusi ülésén a tulajdonos önkormányzatok azt a döntést hozták, hogy egy szakértő ügyvéd bevonásával per előtti, utolsó egyeztető tárgyalás lefolytatását kezdeményezik a Remondis Kft-vel. Amennyiben egyezség nem születik a két fél között, az önkormányzatok bírósághoz fordulnak.
- Védelmi övezet per: A hulladéklerakó szomszédságában lévő ingatlantulajdonosok keresetet nyújtottak be a Békéscsabai Városi Bíróságon Gyomaendrőd Város, Csabacsűd, Csárdaszállás, Hunya, Kardos, Kétsoprony, Kondoros, Örménykút községek és Szarvas Város önkormányzatai, mint I – IX. rendű alperesek ellen kártalanítás iránt. Felperesek a hulladéklerakóra vonatkozó létesítési szabálytalanságok és a védelmi övezet nem jogszabályok szerinti kijelölése miatt kérik ideiglenes intézkedésül a hulladéklerakó-telep működését felfüggeszteni és alpereseket kötelezni a valós védelmi övezet kijelölésére. Ezen túlmenően kérik alpereseket egyetemlegesen kötelezni részben az érintett ingatlanok megvásárlására, részben kártalanításra a felperesi tulajdonú ingatlanok rendeltetésszerű használatának jelentős mértékű korlátozása, akadályoztatása miatt.
A FEUVE (Folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés) működéséről a jegyző a Képviselő-testületnek jelen költségvetési beszámoló keretei között számol be. A FEUVE a költségvetési gazdálkodásért felelős szervezeti egység pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszere során alkalmazott eljárás, melynek célja a gazdálkodási folyamatok kapcsán a szabálytalanságok kialakulásának megelőzése, továbbá a hatékony gazdálkodás biztosítása, illetve a meghozott döntések végrehajtásának a kontrolálása.
I . Szabálytalanságok kialakulásának megelőzése:
A szabálytalanságok megelőzésének egyik legfontosabb eleme, hogy a gazdálkodással foglalkozó köztisztviselők számára, hozzáférhetővé váljanak azok a normák, melyek alapján feladataikat ellátják. A pénzügyi irányítási és ellenőrzési feladatok magukban foglalják a pénzügyi döntéseket megelőző és azt megalapozó dokumentumoknak a megfelelő előkészítését is.
A beszámolóval érintett időszakban ezen a területen az alábbi intézkedések születtek:
1) Minden hivatali dolgozó számára hálózaton hozzáférhetővé vált a korábbi időszaknak megfelelően a Complex Jogtár, melyhez kapcsolódóan a helyi adatbázis kezelőben folyamatosan vezetésre került a helyi rendeletek nyilvántartása. Megrendeltük az EU-s normákat tartalmazó kiegészítő adatbázist is. 2011. IV. negyedévében beállításra került a Complex Jogtár mellé az Opten Kft-től vásárolt Optijus Jogtár is, mely internetes elérésű hivatali dolgozóink részére.
2) Folyamatosan aktualizálásra kerül a hatályos jogi normák alapján az egyes dolgozók munkaköri leírása. Az egyes munkakörökhöz tartozó hatásköri lista elérhető a hivatal köztisztviselői részére rendelkezésre álló elektronikus jogtárban.
3) 2007-ben megtörtént a kötelezettség vállalás, utalványozás, ellenjegyzési jogosultság felülvizsgálata, majd ennek 2010. évi átdolgozása. Az önkormányzat nevében kötelezettségvállalásra a polgármester jogosult. A jegyző, aljegyző, valamint a Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztály vezetőjének kötelezettségvállalásra vonatkozó szabályait, feltételeit a Gazdálkodási szabályzatunk rögzíti.
4) Felülvizsgálatra került a köztisztviselők rugalmas munkaidő beosztására vonatkozó szabályzata.
5) A dolgozók részére a hivatal SZMSZ-e, Ügyrendje, egyéb szabályzatok, polgármesteri és jegyzői utasítások, a közigazgatási hivatal által kiadott tájékoztatók, valamint a köztisztviselők kötelező továbbképzésén szereplő elektronikus adathordozón kiadott továbbképzési anyagok, belső honlapon kerülnek közzétételre. Biztosításra került a kirendeltség, mint szervezeti egység részére, hogy a belső hálózat szerves részévé váljon.
6) Az aljegyző közreműködésével létrehozásra került a szerződések elektronikus nyilvántartása, mely teljes körűen biztosítja az egyes kötelezettség vállalásokhoz kapcsolódó dokumentumok megismerhetőségét az érintettek részére.
7) A szerződések nyilvántartási rendszerének kialakítását követően folyamatos ezen szerződések jogi végzettségű szakember által történő felülvizsgálata.
8) Szabályozásra került az intézményvezetők szabadság-nyilvántartása és szabadság kiadásának rendje.
Összességében a fenti intézkedések eredményeként folyamatosan biztosított, hogy a dolgozók a gazdálkodással valamint az egyéb munkavégzéssel kapcsolatos hatályos szabályokat és egyéb tájékoztató anyagokat megismerjék, a pénzügyi döntésekre vonatkozó dokumentumok a hatályos előírásoknak megfelelően készüljenek.
2009. évben indult az iratkezelési szabályzat ismételt átdolgozása, melynek alapján biztosított, az okiratok jogszabályoknak megfelelő őrzése, tárolása. Az ügyiratok nyilvántartásának, kezelésének támogatására - a Békési Kistérségi Társulás által indított projekthez csatlakozó tagjaként - egy tanúsított ügyiratkezelő szoftvert ( GovSys 4.0) alkalmazunk. A szoftver technológiájából és belső szabályrendszeréből következően maximális fizikai és logikai adatvédelmet garantál. Az ügyiratkezelő rendszer folyamatirányító logikája, ügyirat-ügyintéző-ügyirat helye kapcsolati szabályának megkövetelése, illetve szigorú naplózási rendszere miatt mindig tudható és látható az ügyirat holléte, annak őrzője és ügyintézője. A szoftver támogatást nyújt a határidők figyelésére, bonyolult ügyekben a határidő számításra elkerülve azt, hogy határidő túllépés miatt az ügyfél vagy a központi költségvetés részére ki kelljen fizetni az általa befizetett illetéknek megfelelő összeget.
A szabálytalanság kialakulásának megelőzését szolgálják a hivatal, mint önálló költségvetési intézmény életében a folyamatosan, heti rendszerességgel megtartásra kerülő osztályvezetői értekezletek, ahol az elvégzendő feladatok megbeszélése mellett lehetőség nyílik a végrehajtás ellenőrzésére, valamint a hivatal gazdálkodásával kapcsolatos folyamatok értékelésére. Az osztályvezetői értekezletekről feljegyzés készül. Az osztályvezetői értekezleten elhangzottakról az osztályvezetők osztályértekezlet keretében nyújtnak tájékoztatást a dolgozók számára, szintén heti rendszerességgel.
A kötelezettség vállaláshoz szervesen kapcsolódik az utalványozás, ellenjegyzés kérdése. Az ellenjegyzésre a pénzügyi osztály vezetője, illetve dolgozója jogosult, míg az önkormányzat működésével kapcsolatos kiadások utalványozására polgármester, a hivatal működésével kapcsolatos kötelezettség vállalás utalványozására a jegyző jogosult. Az utalványozásra váró okiratok aláírásának sorrendisége szintén a szabálytalanság megelőzésének eszköze, melynek során az utalványozásra jogosultak egymás feladat ellátására rálátnak, így azzal kapcsolatosan kérdéseket tehetnek fel, ellenőrzési jogosultságaikkal élhetnek. Az önkormányzat, illetve a hivatal nevére érkező számlákban szereplő teljesítések igazolása szabályozott, az részben a Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztályvezető feladatát, részben az aljegyző (informatikai kiadások), részben a jegyző (hivatal működésével kapcsolatos kiadások), részben a polgármester (önkormányzat működésével kapcsolatos kiadások) feladatát képezik. A közüzemi számlák érvényesítésére külső szakember, energetikus került alkalmazásra. A szakmai teljesítés igazolása, a jogosultak köre a Gazdálkodási szabályzatban került rögzítésre.
Szervesen illeszkedik a kötelezettség vállaláshoz, az azt megelőző döntéssel kapcsolatos kiadmányozási jog, melyet azon köztisztviselők kapnak meg, akik egyrészt megfelelő szakmai tapasztalattal, másrészt megfelelő iskolai végzettséggel, szakvizsgával rendelkeznek. Általános az osztályvezetők kiadmányozási joga, mely egyben megfelelő garanciát is jelent a gazdálkodási folyamatok szabályszerűségére is.
A kötelezettség vállalás naprakész nyilvántartását a POLISZ rendszer biztosítja, melynek folyamatos vezetéséért a pénzügyi osztály vezetője felelős.
A gazdálkodási folyamatokat megalapozó döntésekre vonatkozó költségvetési koncepció, rendeletek, a módosítások, valamint a végrehajtással kapcsolatos beszámolók, zárszámadási rendeletek, a könyvvizsgáló részére megküldésre kerültek, így azokat megfelelő záradékkal is ellátta, folyamatosan nyomon követte a könyvvezetés és beszámolás szabályszerűségét.
A POLISZ rendszer alkalmazásával biztosítottá vált, hogy a gazdálkodással kapcsolatos események összhangja biztosított legyen a szabályszerűséggel, a szabályozottság és a megbízható gazdálkodás elveivel.
II. Hatékony gazdálkodás biztosítása
A költségvetési intézmény gazdálkodása során a FEUVE működésének biztosítani kell a hatékony gazdálkodást, az erőforrásokkal való takarékosságot is. A hivatal, mint költségvetési intézmény beszerzései tekintetétben a közbeszerzési eljárás, vagy amennyiben a beszerzés nem tartozik a Kbt. hatálya alá, úgy a legalább három ajánlat beszerzésének szabálya (Beszerzések lebonyolításának szabályzata szerint) határozza meg az eljárási rendet. A fenti szabályok alapján történik a papír, irodai eszközök, festék és festékpatron beszerzése. Az informatikai eszközök beszerzése kapcsán a központosított közbeszerzéshez csatlakozott a hivatal, a gázenergia beszerzés esetében az önkormányzat valamennyi intézménye a megyei közbeszerzéshez csatlakozott.
A kommunikációs eszközök hatékony felhasználását a mobil telefonok esetében a részletes számla, a hívásnapló vezetése, a hagyományos telefonok esetében a kód használata biztosítja.
A hatékony gazdálkodást szolgálja a közüzemi számlák energetikus által történő ellenőrzése is. Ezen feladat szakember által történő ellátása rendkívül hasznos és szükséges, ugyanis sajnos igen sűrűn előfordul, hogy a szolgáltatók nem a tényleges fogyasztásnak és nem a hatályos jogszabályoknak megfelelő tartalmú számlát állítanak ki. A számlák megreklamálása gyakori, ugyanakkor hosszadalmas folyamat, de sok esetben eredménnyel, azaz költség megtakarítással jár.
2008. évtől új, nagy teljesítményű fénymásolók kerültek alkalmazásra, melyek esetében biztosítottá vált a kód használat lehetősége, és a megfelelő szabályozás kialakításával a használat indokoltsága is nyomon követhetővé vált.
Nem kellően hatékony az informatikai eszközök magáncélú használatának az ellenőrzése, melyre a jövőben a hivatali céllal tárolt információ mennyiség növekedése miatt fokozott figyelmet kell fordítani. Az indokolatlanul tárolt fájlok, és futtatható programok jelentős mértékben csökkentik a rendelkezésre álló korszerű informatikai eszközök hatékonyságát. Folyamatban van a hozzáférési lehetőségek korlátozása, kódolása.
A vagyonvédelmet szolgálja a kétévente megtörténő átfogó vagyonleltározás is.
A munkaerővel való hatékony gazdálkodást segíti az elektronikus úton vezetett munkaidő nyilvántartás és szabadság nyilvántartás. Ezek vezető általi ellenőrzése biztosított. A mezőőrök, közterület felügyelők GPS-en történő útvonal ellenőrzése is biztosított, továbbá a megtett útvonal elektronikus adathordozón is rögzítésre kerül. A városüzemeltetési osztály dolgozóinak munkáját segíti a hivatal tulajdonában álló 3 db kismotor is.
A hivatali OPEL COMBO típusú gépjármű használatát előzetesen a jegyző, mint költségvetési szerv vezetője engedélyezi, ideértve a hivatali és intézményi használatot is. A tömegközlekedési eszközök szolgáltatási árainak drasztikus növekedése miatt nem tartható az a korábbi szabályozás, hogy a gépjármű havi km futás teljesítménye nem haladhatja meg az 1800 km-t. Csökkent az OPEL gépkocsi igazgatási feladatok céljára történő igénybevétele. A hivatal, mint költségvetési intézmény a NIVA terepjárót csak külterületi utak, és rossz útviszonyok esetén használja, elsődlegesen építéshatósági feladatok ellátására, figyelemmel arra, hogy az építéshatóságok működéséről szóló jogszabályok szerint kötelező biztosítani a külterületen, földúton történő közlekedésre alkalmas gépjárművet is. Magán gépjárművek kiküldetési célra történő igénybevételét jelentős mértékben lecsökkentette az a 2009. év júliusában készült jegyzői utasítás, mely rögzítette, hogy a kiküldetés teljesítéséhez csak olyan magángépjármű vehető igénybe, mely CASCO biztosítással rendelkezik (ezen szabályozás 2010. december 31-ig volt érvényes, 2011-től a CASCO biztosítás megléte nem feltétele a saját tulajdonú gépjármű hivatali célra történő használatának). A magángépjármű igénybe vétele a korábbi évek gyakorlatának megfelelően előzetes engedélyhez és gazdaságossági számításhoz kötött. Intézményvezetők esetében ezt a polgármester engedélyezi, a hivatal dolgozói tekintetében a jegyző. Munkába járás költsége 5 esetben terhelte a hivatalt, 2 műszaki ügyintéző, 1 iktatós kolléga, 1 informatikus, illetve 1 építéshatósági dolgozó esetében.
III. A meghozott döntések végrehajtásának ellenőrzése
A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtását biztosítja egyrészt a testületi döntéseket nyilvántartó rendszer, melyből a lejárt határidejű határozatok jelentéséből egyrészt a képviselő-testület, másrészt a hivatali vezetés is folyamatos információt kap. A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtása nyomon követhető, a költségvetési beszámolókból, valamint a zárszámadási rendeletből és a költségvetési intézmények gazdálkodását bemutató rendszeres beszámolókból. A POLISZ rendszer alkalmas a gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtásának nyomon követésére is. A döntések nyomon követését biztosítják, továbbá azok az eljárások és fórumok is melyek az I. pontban ismertetésre kerültek.
2008. évtől a testületi ülések a helyi kábeltelevízión keresztül is eljutnak a lakosság egyre szélesebb rétegéhez, mely az önkormányzati és a képviselő-testületi munka nyilvánosságra hozatalának és kontrolljának új pontjaként jelenik meg. A döntések végrehajtásának ellenőrzését szolgálják: a város honlapján megtekinthető képviselő-testületi előterjesztések, rendeletek és jegyzőkönyvek.
A döntések végrehajtásának ellenőrzése során nem került feltárásra olyan súlyú szabálytalanság, melynek alapján fegyelmi vagy más eljárást kellett volna kezdeményezni.
2011. évben is az egyes gazdasági döntések meghozatala előtt törekedtünk megfelelő kockázat elemzés elkészítésére, melynek során bemutattuk az egyes döntési alternatívákhoz kapcsolódó kockázatokat. Fontos a jövőben a kockázat elemzés teljes körű megvalósítása.
A szabálytalanságok kialakulásának megelőzését, illetve azok feltárását, javítását, a hatékony gazdálkodást, továbbá a döntések végrehajtásának ellenőrzését, azaz a FEUVE minél hatékonyabb működését szolgálja azon jegyzői utasítás, miszerint minden osztály vezetőjének az adott év elején az osztályának működésére vonatkozóan ellenőrzési munkatervet kell készítenie, melyben rögzítésre kerül, hogy mely területeket, mikor és mely dolgozó köteles ellenőrizni és arról jelentést készíteni. A FEUVE gyakorlati működtetését mindazon vezetők, osztályvezetők, akik ütemtervüket elkészítik és az abban rögzített ellenőrzéseket végrehajtják, rendkívül hasznosnak és szükségesnek tartják, hiszen lehetőséget biztosít a sok esetben rutinszerűen végzett feladatoknál az esetlegesen vétett hibák feltárására, megszűntetésére. Ezek az ellenőrzések azt a célt is szolgálják, hogy a kollégák minél jobban azonosuljanak azon vezetői elvárással, miszerint munkavégzésünk ne váljon rutinszerűvé, tartsunk lépést a folyamatos jogszabályváltozással, törekedjünk a minél önállóbb és felelősebb munkavégzésre. 2010-től a 2009. évi tapasztalatok alapján biztosítottá vált a köztisztviselők tekintetében a teljesítmény követelmények, a teljesítmény követelmény-értékelések, továbbá a feladatok hatékony végrehajtását segítő képzési kötelezettségek elektronikus nyilvántartását biztosító rendszer a TÉR rendszer alkalmazása.
- kamatfizetésre 21.586.000 Ft
- testületi döntés értelmében a megtermelt többlet kamatbevétel volt a forrása a Török féle ingatlan vásárlásnak 8.000.000 Ft összegben
- a Református Egyház részére orgona vásárláshoz biztosított önkormányzati támogatásnak 1.000.000 Ft összegben
- a pénzügyi tanácsadó részére – 2008. I. félévére - fizetett sikerdíj összegének 4.758.000 Ft.
- kamatfizetésre 34.500.000 Ft.
- 2010. január hóban: 50.400.000 Ft összegben Vízmű részvényvásárlás
- 2010. március hónapban kamatfizetés történt 35.016 CHF összegben (6.635.532 Ft)
- 2010. május hónapban 56.000.000 Ft összegben a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél tőkeemelés I. végrehajtása (Ipari park inkubátorház kialakításához saját erő biztosítása)
- 2010. szeptember elején 14.000.000 Ft összegben a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél tőkeemelés II. végrehajtása (Ipari park inkubátorház kialakításához saját erő biztosítása)
- 2010. szeptember 30-án kamatfizetés történt 6.995.000 Ft összegben
- a Gyomaszolg Ipari Park Kft-től telekvásárlásra 2010. decemberében a kötvényből 50.000.000 Ft került átvezetésre az önkormányzat főszámlájára (2010-ben tényleges felhasználás bruttó 20.000.000 Ft)
- 2011. január hóban: 50.000.000 Ft átvezetése a főszámlára fejlesztési, felújítási kiadások finanszírozására
- 2011. március hónapban kamatfizetés történt 30.014 CHF összegben
- 2011. március hónapban tőketörlesztés történt 421.025 CHF összegben
- 2011. június hónapban 50.000.000 Ft átvezetésére került sor a már kifizetett kötvényforrásból megvalósuló fejlesztésekre
- 2011. július hónapban további 16.000.000 Ft átvezetése történt meg a fejlesztési kiadások finanszírozására
- 2011. szeptember hónapban kamatfizetés történt 28.620 CHF összegben
- 2011. szeptember hónapban tőketörlesztés történt 420.961 CHF összegben
- 2011. novemberében 25.000.000 Ft kivezetése történt meg, mely betét formájában került lekötésre az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél (ez a tétel nem jelent tényleges felhasználást).
Megnevezés
|
Eredeti Ei.
|
Módosított Ei.
|
Teljesítés
|
Telj.alak. össz bev. %-ában
|
Telj/Mód.ei. %
|
Saját bevételek és átengedett peszk.
|
2022529
|
1968156
|
1941244
|
51,19
|
98,63
|
ezen belül:
|
|
|
|
|
|
Közhatalmi bevételek
|
2050
|
2050
|
3623
|
|
|
Egyéb saját bevétel
|
294171
|
342022
|
362215
|
|
|
Áfa bevételek visszatér.
|
32851
|
54424
|
57182
|
|
|
Kamat bevétel
|
64000
|
64016
|
65575
|
|
|
Gépjárműadó
|
82000
|
72961
|
72961
|
|
|
Termőföld bérbead.sz.jöv.adó
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Helyi adók, pótlék, birság
|
15000
|
18736
|
23449
|
|
|
Helyi adó bevételek
|
341000
|
310980
|
307974
|
|
|
Személyi jöv.adó
|
416374
|
416374
|
416374
|
|
|
Talajterhelési díj
|
1500
|
1500
|
1635
|
|
|
Támogatás értékű működési bevétel
|
504174
|
350951
|
313183
|
|
|
Műk.célú pénzeszköz átvétel áh.kív.
|
544
|
20306
|
14978
|
|
|
Előző évi pénzmaradvány átvétele
|
0
|
509
|
7903
|
|
|
Működési bevételek összesen
|
1753664
|
1654829
|
1647052
|
|
99,53
|
ÁH-on kívül felhalm. c.peszk.átvét.
|
60618
|
9585
|
16392
|
|
|
Tárgyi eszk. Imm.javak ért.
|
20000
|
86473
|
66045
|
|
|
Támogatás értékű felhalmozási bev.
|
165809
|
191016
|
189550
|
|
|
Önkorm. lakások ,helyis. ért.
|
0
|
610
|
944
|
|
|
Osztalék, koncessziós díj bev.
|
0
|
0
|
2008
|
|
|
Felhalmozási célú kamatbevétel
|
0
|
0
|
1605
|
|
|
Felhalmozási bevételek összesen
|
246427
|
287684
|
276544
|
|
96,13
|
Kölcsönök visszatérülése
|
22438
|
25643
|
17648
|
|
68,82
|
Költvet. Kieg. Visszatér.
|
0
|
0
|
174
|
|
|
Önkormányzat költségvetési támogatása
|
708893
|
1045339
|
1045339
|
27,57
|
100,00
|
Előző évi pénzmaradvány
|
1294785
|
1378811
|
621016
|
16,37
|
23,89
|
Finanszírozási bevételek
|
0
|
0
|
184730
|
4,87
|
|
Bevételek összesen
|
4026207
|
4392306
|
3792503
|
100,00
|
86,34
|
Adótípus
|
Bevétel összege 2010-ben eFt
|
Bevétel összege 2011-ben eFt
|
Bevétel változása eFt
|
Nyitó hátralék 2011. 01.01-én eFt
|
Nyitó hátralékból még fennálló tartozás 2011.12.31-én eFt
|
Folyó évi hátralék keletkezése 2011-ben eFt
|
Záró hátralék 2011.12.31-én eFt
|
Hátralék változása eFt
|
Építményadó
|
27.408
|
30.004
|
2.596
|
11.463
|
9.347
|
4.577
|
13.924
|
2.461
|
Telekadó
|
5.145
|
4.514
|
- 631
|
1.603
|
1.164
|
1.155
|
2.319
|
716
|
Magánszemélyek kommunális adója
|
28.236
|
29.060
|
824
|
8.054
|
5.636
|
3.687
|
9.323
|
1.269
|
Idegenforgalmi adó
|
4.855
|
4.401
|
- 454
|
297
|
226
|
677
|
903
|
606
|
Iparűzési adó
|
272.736
|
239.996
|
- 32.740
|
65.858
|
49.095
|
18.634
|
67.729
|
1.871
|
Helyi adók összesen:
|
338.380
|
307.975
|
- 30.405
|
87.275
|
65.468
|
28.730
|
94.198
|
6.923
|
Földbérbeadásból származó jövedelem adója
|
110
|
0
|
- 110
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Gépjárműadó
|
81.711
|
72.961
|
- 8.750
|
25.405
|
18.266
|
14.166
|
32.432
|
7.027
|
Talajterhelési díj
|
1.764
|
1.635
|
- 129
|
379
|
183
|
308
|
491
|
112
|
Adók összesen:
|
421.965
|
382.571
|
- 39.394
|
113.059
|
83.917
|
43.204
|
127.121
|
14.062
|
Pótlék és bírság
|
6.282
|
5.782
|
- 500
|
46.787
|
41.740
|
13.856
|
55.596
|
8.809
|
Adók és járulékok összesen:
|
428.247
|
388.353
|
- 39.894
|
159.846
|
125.657
|
57.060
|
182.717
|
22.871
|
Egyéb adók módjára behajtandó köztartozások saját költségvetést érintő része
|
4.196
|
3.304
|
- 892
|
12.246
|
8.956
|
2.329
|
11.285
|
- 961
|
Mindösszesen:
|
432.443
|
391.657
|
- 40.786
|
172.092
|
134.613
|
59.389
|
194.002
|
21.910
|
Közvetett támogatások ezer Ft-ban
|
|||||
Adónem
|
Alapadó
|
Biztosított kedvezmény összege (közvetett támogatás)
|
Kivetett adó
|
Ténylegesen beszedett adó
|
Ha a közvetett támogatást az önkormányzat nem biztosítaná, akkor a befolyt helyi adó az alábbi lehetett volna
|
Építményadó
|
30.567
|
0
|
30.567
|
30.004
|
30.004
|
Telekadó
|
4.781
|
253
|
4.528
|
4.514
|
4.767
|
Magánszemélyek kommunális adója
|
42.331
|
5.377
|
36.954
|
29.060
|
34.437
|
Iparűzési adó
|
273.348
|
770
|
272.578
|
239.996
|
240.766
|
Összesen:
|
351.027
|
6.400
|
344.627
|
303.574
|
309.974
|
2011.01.01 – 2011.12.31., Ft-ban
|
|||
Adónem
|
Részletfizetés
|
Fizetési halasztás
|
Törlés
|
Építményadó
|
897.075
|
74.250
|
0
|
Telekadó
|
0
|
0
|
0
|
Magánszemélyek kommunális adója
|
4.000
|
0
|
0
|
Iparűzési adó
|
1.567.001
|
1.875.700
|
0
|
Gépjárműadó
|
773.159
|
1.283.915
|
0
|
Talajterhelési díj
|
0
|
0
|
0
|
Pótlék
|
324.165
|
128.326
|
199.067
|
Bírság
|
0
|
0
|
10.000
|
Egyéb
|
0
|
0
|
0
|
Összesen:
|
3.565.400
|
3.362.191
|
209.067
|
Érintett adónem
|
Letiltott összeg, Ft
2011.
|
Építményadó
|
443.010
|
Telekadó
|
447.096
|
Magánszemélyek kommunális adója
|
1.841.810
|
Iparűzési adó
|
2.066.904
|
Gépjárműadó
|
4.156.362
|
Talajterhelési díj
|
37.110
|
Pótlék
|
3.313.176
|
Bírság
|
117.386
|
Egyéb behajtásra átadott köztartozás
|
3.432.219
|
Idegen tartozás
|
18.802.258
|
Összesen:
|
34.657.331
|
- Központi költségvetési szervtől átvett pénzeszköz összege 4.569 E Ft (Támogató szolgálat támogatása 205 E Ft, Otthonteremtési támogatás összege 4.365 E Ft)
- Fejezettől EU-s programra átvett pénzeszköz összege 184.981 E Ft. Célok az alábbiak:
NFÜ-DAOP-3.1.2/A-09-2009-0008 Kerékpárhálózat fejlesztése elnevezésű pályázat keretei között került sor a Fő út-Bajcsy úti kerékpárút megépítésére melyhez kapcsolódóan a 2011. évben kapott támogatás összege: 68.391 E Ft (2010. évben 55.513 E Ft)
NFÜ-DAOP 5.1.2/B-09/2009-0 Városi örökség megőrzése keretei között történt meg a polgármesteri hivatal épületének tető –és homlokzat felújítása, a Kner Imre Gimnázium könyvtár épületének felújítása és a Szabadság tér zöldfelület és sétány felújítása, a kapott támogatás összege 47.436 E Ft
Megnevezés
|
2011. év
|
|
||
|
Eredeti
|
Módosított
|
Teljesítés
|
|
Személyi juttatás
|
983892
|
1026308
|
|
1013603
|
Munkaadót terhelő járulékok
|
259481
|
267700
|
|
264024
|
Dologi és egyéb folyó kiadás
|
646419
|
823682
|
|
781895
|
Előző évi maradvány vfiz.
|
|
|
|
7903
|
Kamatkiadás
|
25232
|
25377
|
|
18326
|
Támogatásértékű műk.kiadás
|
18902
|
26720
|
|
20838
|
Előző évi műk. c.ei-mar., pénzm. átadás
|
0
|
509
|
|
36
|
Műk.célú peszk.átadás ÁH-on kívül
|
97409
|
143793
|
|
140895
|
Társ. és szoc. pol. juttatás
|
321899
|
328127
|
|
273300
|
Ellátottak pénzbeli juttatása
|
6160
|
6192
|
|
6192
|
Működési kiadás összesen
|
2359394
|
2648408
|
|
2527012
|
Pénzforgalom nélküli kiadás
|
807820
|
732848
|
|
0
|
Előző évi pénzmar. átadás
|
|
|
|
|
Felújítások
|
69015
|
86656
|
|
70522
|
Beruházási kiadás Áfa-val
|
375587
|
430185
|
|
412537
|
Támogatásértékű felhalmozási kiadás
|
7443
|
7443
|
|
0
|
Felh. célú peszk.átadás ÁH-on kívül
|
3285
|
25532
|
|
24492
|
Kamatkiadás (felh. c.)
|
0
|
|
|
|
Felhalmozási kiadások összesen
|
455330
|
549816
|
|
507551
|
Kölcsön nyújtása
|
3333
|
60904
|
|
56740
|
Hosszú lejáratú hitelek törlesztése
|
223500
|
223500
|
|
223500
|
Befektetési c. belföldi ép-ok beváltása
|
176830
|
176830
|
|
186760
|
Befektetési c. ép-ok vásárlása
|
|
|
|
181968
|
Egyéb finanszírozási kiadás
|
0
|
0
|
|
1891
|
Kiadás összesen
|
4026207
|
4392306
|
|
3685422
|
- szennyvíz és- ivóvízhálózat rekonstrukciós munkái bruttó 39.152 E Ft összegben,
- megvalósult a Népliget úti oktatási épület kazánházának és fűtési rendszerének felújítása 900 E Ft összegben,
- kifizetésre került a kivitelező részére a Sportcsarnok padlóburkolat cseréjére visszatartott összegből 4.184 E Ft (3.784 E Ft felújítás között elszámolt tétel),
- az Endrődi úti költségalapú bérlakás csapadékvíz elvezetési és egyéb pótmunkái 721 E Ft-ba kerültek,
- az Endrődi köztemetőnél csatorna rekonstrukcióra 427 E Ft-ot fordított a város,
- autógáz beszerelésére került sor az Opel Combo gépjárműbe (214 E Ft),
- megtörtént a Szabadság, Kossuth és Hatház utcák felújításához kapcsolódó tervek felülvizsgálata 1.250 E Ft összegben,
- kifizetésre került 2011. január elején a múlt évben megvalósult belterületi utak felújításának 15.290 E Ft összegű számlája,
- Belterületi utak javítása 1.839 E Ft összegben,
- Újkertsor, Hősök útja és a Semmelweis u. felújításához kapcsolódó engedélyes tervek 850 E Ft összegben,
- Az Idősek Otthona felújítását szolgáló TIOP-os pályázathoz kapcsolódóan kifizetésre került 1.356 E Ft,
- A Start mintaprogram keretében megtörtént a földtégla gyártó gépsor felújítása 950 E Ft összegben,
- Önállóan működő és gazdálkodó intézményeinknél 3.650 E Ft összegben valósultak meg felújítások (Térségi Szociális Gondozási Központban 1.974 E Ft összegben – épület homlokzat felújítás adományból, a Városi Egészségügyi Intézmény 1.676 E Ft-ot fordított épületek felújítására).
- Informatikai jellegű kiadások (szerver memóriabővítés, program díj, biztonsági szoftver megújítás, étkezés megrendelő és számlázó program) 1.720 E Ft
- Telekvásárlás Gyomaszolg Ipari Park Kft.-től 45.665 E Ft
- TIOP projekt eszközbeszerzés 42.660 E Ft
- Hivatali mozgáskorlátozott mosdónál kapaszkodó 117 E Ft
- Hulladéklerakó telepből területvásárlás a társtulajdonos önkormányzatoktól 459 E Ft
- Védelmi övezet per területvásárlás 16.062 E Ft
- Magtárlaposi lakásvásárlás 30.000 E Ft
- Föld és egyéb ingatlan vételára 1.536 E Ft
- 8 db költségalapú bérlakás külső hőszigetelése és az elvégzett pótmunkák 9.675 E Ft
- Szennyvíztisztító telep fejlesztése tervezési részszámla, hatósági díjak 10.734 E Ft
- Kül-és belterületi vízrendezési projekt 4.453 E Ft
- Átereszek, fedőkő akna építése 372 E Ft
- Belvíz VII. beruházás 86.071 E Ft
- Belvíz III. 3.930 E Ft
- Belvíz VIII. 2.526 E Ft
- Fürst S. utcai rendelőnél bejáró építése 264 E Ft
- Mezőőrök éjjellátó készülék vásárlása 255 E Ft
- Vásártéren vizesblokk konténer közművek kialakítása 1.125 E Ft
- Felhagyott hulladéklerakó telepen előírt mérések 826 E Ft
- 2010. évben megvalósult belterületi útépítés 16.883 E Ft
- Belterületi utak építése 2011. 14.938 E Ft
- Műszaki ellenőrzés (Halász, Dobó, Bánomkert, Bessenyei utcák) 475 E Ft
- Endrődi közúti hídra vezető ideiglenes járdaépítés 1.500 E Ft
- Fő út-Bajcsy úti kerékpárút építés 91.047 E Ft
- 46.sz.Fő út melletti II.-III.-ütem kerékpárút építés, közműegy. 1.822 E Ft
- Engedélyek, szakhatósági eljárási díjak, közműegyeztetések, tervek 1.243 E Ft
- 46.sz.főút és a 443 sz. közút csatlakozásának kiépítése 5.000 E Ft
- 46.sz.főút mellett kerékpársáv ép.eng.terv 3.375 E Ft
- Kerékpártároló kialakítása 110 E Ft összegben
- A Közösségi közlekedés fejlesztése pályázat hirdetési díja 212 E Ft-ba került
- Csónakkikötő megvalósíthatósági tanulmány készítése 1.200 E Ft
- Hősök út, Semmelweis u. hatósági engedély 450 E Ft
- Körforgalmú közúti csomópont építése 388 E Ft
- Orgona utca útszakasz építése 453 E Ft
- Vásártéri ltp. Parkoló építés 450 E Ft
- Járda építés eljárási díjak 295 E Ft
- Sportcsarnok részszámla áfája 400 E Ft
- Épület energetikai vizsgálat 500 E Ft
- Grafikai présgép, zongora, számítógép és fénymásolók vásárlása VAMI 1.157 E Ft
- Taninform szoftver beszerzése 124 E Ft
- Start munkaprogram eszközbeszerzés 2.396 E Ft
Befektetés megnevezése
|
Befektetés összege
(Ft )
|
Társaság megnevezése
|
Fürdő üzletrész
|
3.000.000
|
Gyomanedrődi Liget Fürdő Kft.
|
Gyomaszolg üzletrész
|
144.530.000
|
Gyomaszolg Ipari Park Kft.
|
Magyar Cukor részvény
|
67.000
|
Magyar Cukor Nyrt.
|
OTP törzsrészvény
|
2.000
|
OTP Nyrt.
|
Vízművek részesedés
|
149.898.000
|
Békés Megyei Vízművek Zrt.
|
Gyomaközszolg üzletrész
|
5.000.000
|
Gyomaközszolg Kft.
|
Zöldpark Kft.
|
500.000
|
Zöldpark Kft.
|
Regionális Hulladékkezelő Mű
|
2.790.000
|
Regionális Hulladékkezelő Kft.
|
Összesen:
|
305.787.000
|
|
Megnevezés
|
2010. év végi záró
|
2011. évi záró
|
Különbség ( +; - )
|
Immateriális javak
|
81092
|
82998
|
1906
|
Ingatlanok és kapcsolódó vagyonértékű jogok
|
8177220
|
8571220
|
394000
|
Gépek, berendezések és fejlesztések
|
372739
|
451811
|
79072
|
Járművek
|
72556
|
72769
|
213
|
Üzemeltetésre átadott eszközök
|
4635972
|
4607302
|
-28670
|
Összesen:
|
13339579
|
13786100
|
446521
|
Megnevezés
|
2010. év végi záró
|
2011. évi záró
|
Különbség ( +; - )
|
Immateriális javak
|
58263
|
71467
|
13204
|
Ingatlanok és kapcsolódó vagyonértékű jogok
|
1427143
|
1648643
|
221500
|
Gépek, berendezések és fejlesztések
|
287561
|
351677
|
64116
|
Járművek
|
57960
|
61904
|
3944
|
Üzemeltetésre átadott eszközök
|
1186961
|
1301814
|
114853
|
Összesen:
|
3017888
|
3435505
|
417617
|
Megnevezés
|
2011. év végi záró bruttó érték
|
2011. év végi záró nettó érték
|
Százalék
|
Immateriális javak
|
82998
|
11531
|
14,0
|
Ingatlanok és kapcsolódó vagyonértékű jogok
|
8571220
|
6922577
|
81,0
|
Gépek, berendezések és fejlesztések
|
451811
|
100134
|
22,0
|
Járművek
|
72769
|
10865
|
15,0
|
Üzemeltetésre átadott eszközök
|
4607302
|
3305488
|
72,0
|
Összesen:
|
13786100
|
10350595
|
75,0
|
Megnevezés
|
2011. év végi záró bruttó érték
|
2011. évi záró 0-ra írt érték
|
Százalék
|
Immateriális javak
|
82998
|
40770
|
49,0
|
Ingatlanok és kapcsolódó vagyonértékű jogok
|
8571220
|
9401
|
0,1
|
Gépek, berendezések és fejlesztések
|
451811
|
252366
|
56,0
|
Járművek
|
72769
|
52943
|
73,0
|
Üzemeltetésre átadott eszközök
|
4607302
|
158919
|
3,0
|
Összesen:
|
13786100
|
514399
|
4,0
|
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a beszámoló elfogadását és a 2011. évi zárszámadási rendelet tervezet szerinti megalkotását. |
|
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a beszámoló elfogadását és a 2011. évi zárszámadási rendelet tervezet szerinti megalkotását. |
|
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság |
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a beszámoló elfogadását és a 2011. évi zárszámadási rendelet tervezet szerinti megalkotását. |
|
"2011. évi zárszámadás"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal