21. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2012. június 28-i ülésére
2012. június 28-i ülésére
Tárgy: | Katasztrófavédelmi iroda épület hasznosítása | |
Készítette: | Csényi István | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete az áprilisi ülésén döntött arról, hogy kéri a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság parancsnokát, hogy a helyi és térségi katasztrófavédelmi feladatok ellátásához, a helyi katasztrófavédelmi szakemberek munkájának segítéséhez, amennyiben erre a feltételek biztosítottak, megfelelő gépjárművet biztosítson. A gépjármű biztosítása esetén Gyomaendrőd Város Önkormányzata biztosítja az üzemeltetéssel járó költségek megtérítését, továbbá kijelenti, hogy a járművet a katasztrófavédelmi feladatok érdekében hasznosítja, a katasztrófavédelemben érdekelt (katasztrófavédelmi iroda vezetője, katasztrófavédelmi helyi megbízottak) személyek bevonása útján.
Az üzemeltetéssel járó források fedezetéül, az ingatlan-nyilvántartásba a gyomaendrődi 1100/1 hrsz alatt bejegyzett, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának kizárólagos tulajdonában álló, de a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság használatával terhelt ingatlan hasznosításából származó bevételt lett kijelölve.
Szilágyi Sándor irodavezető javaslatot tett az épület egyes helyiségeinek térítés ellenében történő hasznosítására.
Az épületben 6 fő elszállásolására van lehetőség, melyet ki lehet adni: 1000 Ft/fő/éjszaka díj ellenében.
Rendezvény céljára, pedig szállás nélkül alkalmanként 5000 Ft-ot javasol meghatározni.
Az épület hasznosítása egyeztetésre került a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatósággal. Az erről szóló levél az előterjesztés mellékletét képezi.
A javaslat a 2012. májusi Képviselő - testületi ülésére beterjesztésre került.
A Képviselő – testület az előterjesztést elnapolta, és kérte a javasolt épület és helyiséghasználati díjak összegének önköltségszámítással való alátámasztását a következő Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság illetve a Képviselő-testület soron következő ülésére beterjeszteni.
Az épület hasznosításával kapcsolatban az alábbi önköltségszámítás lett elvégezve a 2011. évi bázis adatok alapján.
Költség megnevezése
|
Éves összeg ( Ft )
|
Gázenergia szolgáltatás díja
|
322.280
|
Áramszolgáltatás díj
|
100.490
|
Vízdíj
|
14.554
|
Szennyvízszippantás díja
|
24.346
|
Szemétszállítás
|
36.232
|
Rovarírtás
|
68.000
|
Takarítás személyi juttatás
|
258.853
|
Munkaadót terhelő járulék
|
43.740
|
Összesen:
|
868.495
|
Az egy négyzetméterre eső éves költség: 868.495,- Ft/ 147 m2 = 5.908,- Ft.
Az éves üzemeltetési ( munkanapok ) száma: 252 nap.
Az egy napra eső üzemeltetési költség egy négyzetméterre vetítve: 5.908,- Ft/252 nap = 23 Ft/m2.
A kiadható helyiségek 1 napra jutó önköltsége Ft-ban
Helyiség megnevezése
|
Alapterülete ( m2 )
|
Önköltség ( Ft )
|
Emeleti szoba I.
|
29,70
|
683
|
Emeleti szoba I.
|
29,70
|
683
|
Földszint előtér
|
37,30
|
856
|
Földszint konyha
|
6,0
|
138
|
Ffi WC
|
1,12
|
26
|
Ffi mosdó
|
1,76
|
40
|
Ffi zuhanyzó
|
2,2
|
50
|
Női WC
|
1,12
|
26
|
Női mosdó
|
1,76
|
40
|
Női zuhanyzó
|
2,2
|
50
|
Kiadható helyiségek önköltsége összesen:
|
112,86
|
2592
|
A helyi szabályozás alapján a vendégéjszakák után 350 Ft/fő/éjszaka idegenforgalmi adó terheli a helyiségek kiadását.
A fenti önköltség számítás alapján egy szoba egy napra jutó önköltsége, a vizes blokkal valamint a konyhával: 683+138+26+40+50= 937 Ft.
Egy szobában 3 fő helyezhető el, szükség esetén még egy pótágy elfér. Ennek megfelelően egy szobának egy férőhelyre vetített önköltsége: 937:3=312 Ft/fő/éjszaka.
Az épület rendezvény céljára történő bérbeadása szobák nélkül.
Az eseti bérbeadáshoz az éves négyzetméterenkénti költséget kell osztani az üzemeltetési napok számával, majd az egy napra eső üzemeltetési órák számával (8). Az így kapott egy négyzetméterre eső, egy órára számított költség alapján a bérbe adott helyiség nagyságának megfelelő m2 és óra szerint kell szorozni. Pl. 10m2 és helyiség, 5 óra esetén y*10*5.
Az egy négyzetméterre jutó önköltség 23 Ft, az 1 órára jutó önköltség, pedig kerekítve 3 Ft. Ez konkrét példát megnézve azt jelenti, hogy a földszinti előtér, konyha és a vizesblokk 1 órára jutó díja ( 53,46 m2 x 3 Ft/m2/óra=160 Ft) 160 Ft. Egy 4 órás rendezvény esetén 640 Ft+ÁFA. Ez véleményem szerint alacsony összeg, figyelemmel a résztvevők számára. A költségek szempontjából lényeges az eltérés 4 fő vagy 30 fő esetén. Ezért az egy órára jutó díjat 23 Ft-ban javaslom meghatározni. Visszatérve a példára ( 53,46 m2 x 23 Ft/m2/óra=1.230 Ft) 1.230 Ft. Egy 4 órás rendezvény esetén 4920 Ft+ÁFA.
Az önköltségszámításhoz nem állnak rendelkezésre a tényleges vendégforgalomhoz gyűjtött költségek semmilyen időszakra. A szobák kiadása esetén az egy szobára jutó önköltség változik a szobát igénybe vevők szám szerint, más 1 fő esetében illetve 3 fő esetében. A rendezvényhez kapcsolódó költségek szintén eltérőek lehetnek. A reális önköltségszámításhoz mérni kell a szobák kiadása, illetve a rendezvényekhez kapcsoló költségek alakulását.
Az épület hasznosításával kapcsolatban ki kell dolgozni annak szabályozását. A szabályozásnak ki kell térni a hasznosítás módjára, a pénzügyi elszámolásra, a számlázásra, a befolyt bevételek elkülönítésére, a jogszabályok szerinti adók bevallására, megfizetésére.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság 2 igen és 1 nem szavazat mellett az alábbi javaslatot teszi a Katasztrófavédeli Iroda hasznosítására. 1. szobák szállás céljára: 1.000,-Ft/fő/éjszaka+ÁFA,
2. épület rendezvény céljára szobák nélkül: 10.000,-Ft/alkalom+rezsi+ÁFA.
|
|
"Az épülethasznosítás módja és díjai"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az ingatlan-nyilvántartásba a gyomaendrődi 1100/1 hrsz. alatt bejegyzett Katasztrófavédelmi Iroda épületet a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság hozzájárulásával az alábbiak szerint hasznosítja.
Az épületben lévő szobák szállás céljára, illetve az épület a szobák nélkül rendezvények megtartására az alábbi díjak mellett kiadhatók:
1. szobák szállás céljára: 1.000,-Ft/fő/éjszaka+ÁFA,
2. épület rendezvény céljára szobák nélkül: 10.000,-Ft/alkalom+rezsi+ÁFA.
A Képviselő-testület utasítja a polgármestert az épület hasznosításával kapcsolatos szabályzatok elkészítésére.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2012. 08. 31.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István