8. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. január 20-i ülésére
2015. január 20-i ülésére
Tárgy: | KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 pályázat támogatása | |
Készítette: | Nyíri Szmolár Eszter | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: | Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
Tisztelt Képviselő Testület!
2014. december 30-ai hatállyal értesítést kaptunk támogatási döntésről, mely a Körös-szögi Kistérség többcélú Társulása által beadott, „Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” című, KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 jelű (továbbiakban C/13), tartaléklistán szereplő pályázatával kapcsolatban érkezett.
A pályázat 95%-os intenzitású, 499.130.000.- Ft összegű támogatást nyert.
A Tisztelt Képviselő-testület 2013. nyarán többször is tárgyalta e témát, végül Gyomaendrőd tekintetében 148,8 millió forint értékű eszköz beszerzésének megpályázása mellett döntött.
A C/13-as pályázat nagyszerű kiegészítése az előzőleg nyertes, jelenleg folyamatban lévő KEOP-1.1.1/2F jelű (továbbiakban 2F) pályázatnak. A műszaki terv – mely megalkotásnál a Gyomaközszolg Kft. is aktívan közreműködött – röviden:
- Informatikai fejlesztés (chipes rendszer): csak próba jelleggel került tervezésre. Ennek indoka: a Gyomaközszolg Kft. jelenleg bevált vonalkódos rendszere, mely a nem pályázatos településeken is működik. Mivel azonban a pályázat célja nagy részben informatikai fejlesztésre irányult, így Gyomaendrőd tekintetében is kellett ezirányú fejlesztést beépíteni. Erre azért is szükség volt, mert pl. Kardos Község Önkormányzata igényelt RFID chip-es rendszerű hulladékgyűjtő edényeket. A rendszer a 2F pályázat keretében beszerezni kívánt új hulladékgyűjtő járműre kerülne felszerelésre próba jelleggel. A Gyomaközszolg többi autójára járatoptimalizáló rendszer került betervezésre.
- További fejlesztések, gépek, eszközök: sok új gép került betervezésre, pl. új traktor, billenős pótkocsival, egy nagyobb és egy kisebb platós szállítójármű, a kisebbre darus adapter a meglévő szelektív kukákhoz, a nagyobbra konténer szállító adapter. Különböző konténerek, targonca, forgó kotró, egy bobcat féle munkagép üvegtörő adapterrel (ez alkalmas a beton törésre is) valamint további 120 literes kukák.
Jóváhagyó határozatok:
371/2013. (VII. 9.) Gye. Kt. határozata (előzetes műszaki tartalom, önerő, áfa elfogadása),
375/2013. (VII. 30.) Gye. Kt. határozata (végleges műszaki tartalom elfogadása).
412/2013. (VIII. 29.) Gye. Kt. határozata (költségvetésbe történő elkülönítés)
A C/13-as pályázat eredetileg betervezett önereje (e Ft):
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő
|
8 146
|
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés(27%)
|
43 989
|
A pályázat során tervezett beszerzés részletesen Gyomaendrőd vonatkozásában:
Célzott település
|
KEOP cél
|
Eszközbeszerzés Gyomaendrőd
|
Meny. (db)
|
Egységár (HUF)
|
Beruházási költség (HUF)
|
Gyomaendrőd
|
2. szelektív gyűjtés
|
GPS nyomkövető és RFID rendszer, érzékelők az autón (kísérleti gyűjtés Kardson)
|
1
|
2 350 000 Ft
|
2 350 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
2. szelektív gyűjtés
|
5t billenős pótkocsi + 80 LE erőgép (egyedileg rendelhető lomtalanításhoz)
|
1
|
10 000 000 Ft
|
10 000 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
2. szelektív gyűjtés
|
Szállítójármű (3,5 tonna)
|
1
|
12 000 000 Ft
|
12 000 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
2. szelektív gyűjtés
|
Szállítójármű (7 tonna)
|
1
|
17 000 000 Ft
|
17 000 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
2. szelektív gyűjtés
|
Szállítójármű - daru felépítmény
|
1
|
3 300 000 Ft
|
3 300 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
|
120 l-es gyűjtőedény vegyes gyűjtésre (RFID chip nélkül)
|
5 246
|
6 500 Ft
|
34 099 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
|
Járatoptimalizáló rendszer a meglévő vegyes gyűjtőautókra (GPS, érzékelők az autón)
|
5
|
850 000 Ft
|
4 250 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
|
Számítógépes konfiguráció, hardware (GPS és RFID rendszer logisztikai irányítására)
|
1
|
750 000 Ft
|
750 000 Ft
|
Gyomaendrődi hulladékudvar fejlesztés
|
|||||
Gyomaendrőd
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
3 m3 konténer
|
10
|
250 000 Ft
|
2 500 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
5 m3 konténer
|
10
|
350 000 Ft
|
3 500 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
Szállítójármű - kitoló gémes konténerszállító felépítmény
|
1
|
6 000 000 Ft
|
6 000 000 Ft
|
Gyomaendrődi válogató rendszer fejlesztés
|
|||||
Gyomaendrőd
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
Villás targonca (6t, diesel)
|
1
|
8 000 000 Ft
|
8 000 000 Ft
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
Mobil üvegtörő kanál + erőgép (Bobcat)
|
1
|
20 000 000 Ft
|
20 000 000 Ft
|
|
Gyomaendrődi lerakó fejlesztés
|
|||||
Gyomaendrőd
|
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
|
Forgó kotró
|
1
|
22 000 000 Ft
|
22 000 000 Ft
|
Gyomaendrőd
|
Járat optimalizáló szoftver
|
6/13
|
5 800 000 Ft
|
2 676 923 Ft
|
|
Gyomaendrőd
|
RFID szoftver
|
1/6
|
2 500 000 Ft
|
416 667 Ft
|
|
Összesen*
|
148 842 590 Ft
|
*Megj.: A műszaki tartalom mellett a pályázattal kapcsolatban egyéb költségek is felmerülnek, melyek egy része az önerőbe, ÁFA megelőlegezésbe beépítésre kerültek.
A pályázatban részt vevő önkormányzatok beruházás szerinti aránya:
Mindösszesen
|
480 000 000 Ft
|
Szarvas (%)
|
36,018878%
|
Csabacsűd (%)
|
11,411004%
|
Kardos (%)
|
0,605208%
|
Kondoros (%)
|
20,956036%
|
Gyomaendrőd (%)
|
31,008873%
|
A 2F valamint a C/13-as pályázat arányai:
Település
|
KEOP 1.1.1./2F Beruházás arány
|
KEOP 1.1.1./C/13 Beruházás arány
|
Két arány összesítve ((2F+C13)/2)
|
Gyomaendrőd
|
24,9074%
|
31,0089%
|
27,9581%
|
Szarvas
|
37,1753%
|
36,0189%
|
36,5971%
|
Békésszentandrás
|
0,0000%
|
0,0000%
|
0,0000%
|
Csabacsűd
|
0,2257%
|
11,4110%
|
5,8184%
|
Kondoros
|
37,2342%
|
20,9560%
|
29,0951%
|
Kardos
|
0,4574%
|
0,6052%
|
0,5313%
|
Hunya
|
0,0000%
|
0,0000%
|
0,0000%
|
Örménykút
|
0,0000%
|
0,0000%
|
0,0000%
|
Összesen:
|
100,0000%
|
100,0000%
|
100,0000%
|
A 2F pályázattal kapcsolatos eszközbeszerzés új közbeszerzési kiírása ez év elején várható, a projekt befejezése (vagyis az eszközök várható beérkezése) 2015. májusára tervezhető. Az építési kivitelezés befejeződött, Gyomaendrődön 5 új szelektív gyűjtő sziget készült el.
Az új C/13-as pályázat projekt időpontjairól egyenlőre nincs bővebb információ, a támogatási szerződés megkötése folyamatban van.
2013. évben a Körös-szögi Kistérség Társulási ülésén elfogadásra került a C/13-as pályázattal kapcsolatos alap megállapodás kiegészítése. Az alap megállapodást Gyomaendrőd jóváhagyta, a kiegészítés elfogadására azonban már nem került sor, de ez most pótolható (a Kistérségi ülésen Gyomaendrőd is jóváhagyta). A módosítás oka:
A Társulási Tanács 2013. június 26-i ülésén 82/2013. (VI.26.) számú határozatában döntött arról, hogy pályázatot kíván benyújtani a KEOP-1.1.1/C/13 kódjelű pályázati kiírásra, települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése tárgykörben.
A pályázat hiánypótlásához kapcsolódóan a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 azonosítószámú pályázathoz hasonlóan a projekt viszonyait tisztázó megállapodás került elfogadásra.
A Közreműködő Szervezet a pályázat tartalmi ellenőrzése során tisztázó kérdéseket tett fel. A tisztázó kérdések 4. pontja alapján szükséges a Társulási Tanács 131/2013. (VIII.28) számú határozatával jóváhagyott megállapodást további kiegészítéssel ellátni, mely a támogatással megvalósuló beruházás jövőbeni működtetési/üzemeltetési koncepciója.
A projektre vonatkozó alap megállapodás (jóváhagyó határozat: 413/2013. (VIII.29.) Gye. Kt. hat.) és a kiegészített verzió (változások kiemelve) jelen előterjesztés mellékletét képezi.
A 2013. nyarán lefolytatott egyeztetések során a Kistérségi Tanács a pályázatírásra az Innoconsult Kft. ajánlatát fogadta el. Sajnos a Képviselő-testületi jóváhagyásokra a pályázatírótól bekért végleges költségvetésben a pályázatírói tevékenység sikerdíjának költsége nem került bele (a pályázatírás munkadíja ki lett fizetve), így 2013. augusztusában a költségvetésbe történő elkülönítéskor ezen összeg nélkül lett elfogadva az önerő és áfa mértéke. Ez az összeg az elnyert nettó támogatás 4%-a + ÁFA, összesen nettó 19.965.200.- + ÁFA, mely beruházás arányosan (31,008873%) Gyomaendrődöt 6.190.983.- Ft + ÁFA, összesen bruttó 7.862.549.- Ft összegben terheli, az eredeti önerőn felül. Mivel a pályázat nyert, így szükségessé válik ezen összeg elkülönítése a költségvetésben. A pályázatírói munkadíj elszámolásával kapcsolatban Kistérségi tárgyalások folynak az Innconsult Kft.-vel.
A C/13-as pályázat módosult önereje (e Ft):
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő
|
14 337
|
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés(27%)
|
45 661
|
Fentiek figyelembe vételével a támogatás intenzitása 90 %-osnak tekinthető.
Megjegyzés: a Társulás – amint lehetőség nyílik rá – a BM EU Önerő alapot megpályázza a fejlesztéshez. Amennyiben a BM pályázat nyertes lenne, akkor Gyomaendrődön a projektre elkülönített alapból 6.109.523.- Ft felszabadulna.
A Körös-szögi hulladékgazdálkodás kapcsán 2014 évben a T. Képviselő-testület többször tárgyalta a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetője prémiumának ügyét. A T. Testület amellett döntött, hogy az elfogadott javadalmazási szabályzat az alábbiak szerint egészüljön ki:
„5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának tagönkormányzatai ez ügyben egyhangú Képviselő-testületi döntést hoz.”
Az eredeti megfogalmazás szerint a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa a tárgyban egyhangú döntést kell, hogy hozzon. A probléma abból adódik, hogy a Gyomaendrődi Testület kivételével minden tagtelepülés Testülete az utóbbi megfogalmazást fogadta el. A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása (továbbiakban Társulás) elé ezzel olyan technikai akadály gördült, hogy április óta nem tudják a Magyar Államkincstár részére benyújtani a Társulási megállapodás módosításokat, ezen egyetlen, nem egyhangú döntés miatt.
Mivel a C/13-as pályázat nyert, így a közel 900 millió forintos Körös-szögi projektet újra át kell gondolni, új alapokra kell helyezni a Társulás terén. Figyelembe kell azt is venni, hogy a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetőjének innentől kezdve igen nagy tét van a kezében, mert a két pályázat nem csak a beszerzésekből áll, hanem az ezzel kapcsolatos vállalásokból is (indikátorok, hulladék keretirányelvek, stb.).
A Társulási megállapodást a két nyertes hulladékos projekt kapcsán mindenképpen módosítani szükséges, mellyel párhuzamosan bármely újító, módosító javaslatot fogad minden tag Önkormányzattól a Társulási Tanács.
Mivel a „Társulási döntés a prémium felett” tárgyú javaslat Társulási ülésre beterjesztett eredeti szövegezése Gyomaendrőd részéről előzetesen el lett fogadva, valamint ezután a nyolc településből hét testület ezt jóvá is hagyta, ezen változtatni visszamenőleg már nem lehet. Ha most átlendülünk a pillanatnyi nehézségen, jóváhagyjuk a Társulási megfogalmazást, akkor a soron következő Társulási módosítás alkalmával a Társulás nyitott bármely további javaslatra, megegyezésre.
A helyi és kistérségi szintű hulladékgazdálkodásunkat mindenképpen javasolt átgondolni, erre akár egy külön munkacsoportot létrehozni, hogy a Társulási Megállapodást, valamint a Körös-szögi hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. működését érintő javaslataink jogilag, szakmailag kifogástalanul és részletesen kidolgozottan kerüljenek a Társulási Tanács elé.
Tisztelettel kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a határozati javaslatok jóváhagyására!
Döntéshozói vélemények
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság |
A Bizottság egyhangúan támogatja az 1., 2., 3. és 5. döntési javaslatok elfogadását. A 4. döntési javaslatot az alábbiak szerint javasolja módosítani:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete javasolja a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának, hogy a Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa minden tagjának jelenlétében a tárgyban egyhangú döntést hoz.
|
|
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság egyhangúan támogatja az 1., 2., 3. és 5. döntési javaslatok elfogadását. A 4. döntési javaslatot az alábbiak szerint javasolja módosítani:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete javasolja a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának, hogy a Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa minden tagjának jelenlétében a tárgyban egyhangú döntést hoz.
|
|
"A KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosító számú pályázatról szóló tájékoztató elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázat támogatásáról, a projekt rövid ismertetéséről szóló tájékoztatót hagyja jóvá.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
2. döntési javaslat
"KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosító számú pályázat kapcsán létrejött külön megállapodás módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy hagyja jóvá a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázati projekthez kapcsolódó, a projekt megvalósításához és fenntartására vonatkozó megállapodás módosítását az alábbiak szerint.
Egyben felhatalmazza a Polgármestert a megállapodás aláírására.
MEGÁLLAPODÁS
Amely létrejött egyrészről a
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
5540-Szarvas, Kossuth utca 19.
Törzsszám: 583088
Adószám: 15583082-2-04
Képviseli: Brlás János Társulási Tanács elnöke és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban: Pályázó)
másrészről
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
5551 Csabacsűd, Szabadság u. 41.
Törzsszám: 725558
Adószám: 15725558-2-04
Képviseli: Molnár József polgármester és Kasikné Csík Zsuzsanna jegyző
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
Törzsszám: 725525
Adószám: 15725527-2-04
Képviseli: Toldi Balázs polgármester és Dr. Csorba Csaba jegyző
Kardos Község Önkormányzata
5552 Kardos, Gyomai u. 24.
Törzsszám: 347055
Adószám: 15347055-2-04
Képviseli: Brlás János polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
Kondoros Város Önkormányzata
5553 Kondoros, Hősök tere 4/5.
Törzsszám: 725536
Adószám: 15725534-2-04
Képviseli: Ribárszki Péter polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
Szarvas Város Önkormányzata
5540 Szarvas, Szabadság u. 25-27.
Törzsszám: 725097
Adószám: 15725091-2-04
Képviseli: Babák Mihály polgármester és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban együtt: Tagönkormányzatok)
Előzmények
2. Az 1. pontban megjelölt megállapodást a Szerződő Felek a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú pályázat megvalósításához szükséges mértékben kívánják módosítani, azzal, hogy a jelen megállapodással nem ellentétes rendelkezések változatlanul hatályban maradnak.
A megállapodás tárgya
A Társulási Tanács elnöke, mint a társulás nevében eljárásra
jogosult személy jogai és kötelezettségei
6. Az elnök, az alelnök(ök) megbízatása önkormányzati képviselői tisztségük betöltéséig áll fenn.
7. A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében:
a. összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
b. gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről,
c. képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
d. a Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
e. évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
f. ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,
g. a Támogatási Szerződést és az egyéb szerződéseket, valamint azok módosításait a Társulás nevében aláírja,
h. bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet,
i. képviseli a Társulást a közbeszerzési eljárás folyamatában a KSz és a Közbeszerzések Tanácsa felé. Aláírja a KA/KEOP projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket.
j. Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához –a közbeszerzési szabályok betartása mellett – jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő szervezet igénybevételére a Társulás költségén. Az elnök tevékenységét segítő szervezet azonos a Projektirodával.
k. A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
A Felek jogai és kötelezettségei
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata | 11,411004 % |
Gyomaendrőd Város Önkormányzata | 31,008873 % |
Kardos Község Önkormányzata | 0,605208 % |
Kondoros Város Önkormányzata | 20,956036 % |
Szarvas Város Önkormányzata | 36,018878 % |
Összesen: | 100 % |
9. A Pályázó biztosítja a pályázat megvalósításának humán és technikai feltételeit, teljesíti a vonatkozó monitoring-kötelezettségeket, tevékenységéről a Tagönkormányzatoknak a pályázati szabályzat szerint beszámol.
Egyéb rendelkezések
12. Jelen megállapodás a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodásában foglaltak kiegészítése, kizárólag a 2. pontban megjelölt pályázat megvalósítását, fenntartását, és a keletkezett vagyon helyzetének rendezését célozza.
Települési önkormányzat Képviselő- testülete: Jóváhagyó határozat száma:
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata 291/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
Kardos Község Önkormányzata 133/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
Kondoros Város Önkormányzata 287/2013 (X.31.)
Képviselő-testülete
Szarvas Város Önkormányzata 609/2013 (XI.21.)
Képviselő-testülete
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Tanácsa 153/2013. (X.15.) számú határozatával döntött a jelen megállapodás jóváhagyásáról, melynek 1. számú melléklete elválaszthatatlan részét képezi.
Jelen megállapodást a felek elolvasást és értelmezést követően, mint akaratuknak mindenben megfelelőt 8 eredeti példányban, jóváhagyólag írták alá.
Szarvas, 2015. ……………..
......................................................................... Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata | ......................................................................... Gyomaendrőd Város Önkormányzata |
......................................................................... Kardos Község Önkormányzata | ......................................................................... Kondoros Város Önkormányzata |
......................................................................... Szarvas Város Önkormányzata | ......................................................................... Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása |
Üzemeltetési koncepció
Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az államháztartásról szóló 1992. évi CXCV. törvényben (Áht.) és a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben (Ht.) foglaltak alapján az Önkormányzat önkormányzati feladat-ellátási körébe tartozó feladatként, az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez, és tart fenn.
Ennek megfelelően a Társulás 100 %-os tulajdonában lévő nonprofit céget bíz meg a közszolgáltatás ellátásával.
A hulladékgazdálkodási rendszer működésének bemutatása
A hulladékgazdálkodási rendszer szereplői:
- Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Önkormányzata
- Közszolgáltató (közös nonprofit Kft.)
- Közszolgáltató alvállalkozói (a jelenlegi közszolgáltatók)
- Vegyes, maradék hulladék ártalmatlanítását biztosító (Kbt. szerinti kiválasztással) szolgáltató (A Gyomaendrődi lerakó üzemeltetője)
- Hulladékhasznosítók
·Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatósága, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, Zöld Hatóság
A szereplők feladata:
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás önkormányzatai a Ht. 33. §-ában foglaltak alapján az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást szerveznek. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását a közszolgáltatóval kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján biztosítja.
A Ht 35. § alapján a jelenleg hatályos, a települési szilárd hulladék kezelésére irányuló hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló önkormányzati rendeletüket az önkormányzatok felülvizsgálják és szükség esetén módosítják.
A közszolgáltatás ellátására a Társulás megalapítja a Közszolgáltatót. A korábbi közszolgáltatóval kötött szerződéseiket az önkormányzatok felülvizsgálják. A közszolgáltató kiválasztása a Kbt. 9. § (1) k) pontja alapján történik.
A Közszolgáltató (társasági formája: Nonprofit Kft)
A hatályos jogszabályok és a közszolgáltatási szerződés előírásai szerint biztosítja a közszolgáltatás ellátását. A rendelkezésére álló, illetve a projekt keretében átadásra kerülő eszközökkel ellátja a:
- Vegyes, maradék hulladékok gyűjtését
- Anyagában hasznosítható hulladékok szelektív gyűjtését
- Átveszi a biológiailag lebomló zöld (kerti) hulladékokat
- A hasznosítható hulladékokat további előkezelésre és hasznosításra átadja a megfelelő engedéllyel rendelkező hasznosítóknak
- A vegyes hulladékot a Társulás által - Kbt. szerint kiválasztott - hulladékártalmatlanító létesítménybe szállítja.
- Gondoskodik a közszolgáltatáshoz kapcsolódó összes jogszabályi előírásnak való megfelelésről.
A közszolgáltató köteles a közszolgáltatás ellátásához szükséges engedélyeket – különös tekintettel a közszolgáltatási engedélyre –, minősítést a jogszabályban előírt határidőre megszerezni és az egyéb adminisztratív kötelezettségeinek (pl. közszolgáltatói hulladékgazdálkodási terv, céltartalék képzés, közszolgáltatói éves beszámoló stb.) határidőre eleget tenni, illetve a közszolgáltatási díj megállapításához szükséges adatokat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal részére szolgáltatni. A szelektív gyűjtési tevékenység eredményeként összegyűjtésre kerülő csomagolóeszköz hulladékok termékdíjas elszámolása tekintetében az OHÜ-vel való szerződés megkötése.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
3. döntési javaslat
"Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 2014. április 23-ai módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hagyja jóvá a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 2014. április 23-ai módosítását az alábbiak szerint.
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás
Társulási Megállapodás Módosítása
2014. április 23.
1. §
A Társulási Megállapodás 4. számú melléklete kiegészül egy új 5. ponttal az alábbiak szerint:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa a tárgyban egyhangú döntést hoz.
A Társulási Megállapodás jelen módosítással nem érintett rendelkezései változatlan tartalommal hatályban maradnak.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
4. döntési javaslat
"Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás módosítására javaslat"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának tagönkormányzatai ez ügyben egyhangú Képviselő-testületi döntést hoz.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 02. 27.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
5. döntési javaslat
"A KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú pályázati projekt önereje és ÁFA megelőlegezése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Pénzbeni támogatások
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázati projekt önerejét és ÁFA megelőlegezését az alábbiak szerint hagyja jóvá:
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő | 14 337 e Ft |
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés (27%) | 45 661 e Ft |
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
Mellékletek: