8. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. január 20-i ülésére

Tárgy:   KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 pályázat támogatása
Készítette:   Nyíri Szmolár Eszter
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:   Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő Testület!
 
2014. december 30-ai hatállyal értesítést kaptunk támogatási döntésről, mely a Körös-szögi Kistérség többcélú Társulása által beadott, „Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” című, KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 jelű (továbbiakban C/13), tartaléklistán szereplő pályázatával kapcsolatban érkezett.
 
A pályázat 95%-os intenzitású, 499.130.000.- Ft összegű támogatást nyert.
 
A Tisztelt Képviselő-testület 2013. nyarán többször is tárgyalta e témát, végül Gyomaendrőd tekintetében 148,8 millió forint értékű eszköz beszerzésének megpályázása mellett döntött.
 
A C/13-as pályázat nagyszerű kiegészítése az előzőleg nyertes, jelenleg folyamatban lévő KEOP-1.1.1/2F jelű (továbbiakban 2F) pályázatnak. A műszaki terv – mely megalkotásnál a Gyomaközszolg Kft. is aktívan közreműködött – röviden:
  1. Informatikai fejlesztés (chipes rendszer): csak próba jelleggel került tervezésre. Ennek indoka: a Gyomaközszolg Kft. jelenleg bevált vonalkódos rendszere, mely a nem pályázatos településeken is működik. Mivel azonban a pályázat célja nagy részben informatikai fejlesztésre irányult, így Gyomaendrőd tekintetében is kellett ezirányú fejlesztést beépíteni. Erre azért is szükség volt, mert pl. Kardos Község Önkormányzata igényelt RFID chip-es rendszerű hulladékgyűjtő edényeket. A rendszer a 2F pályázat keretében beszerezni kívánt új hulladékgyűjtő járműre kerülne felszerelésre próba jelleggel. A Gyomaközszolg többi autójára járatoptimalizáló rendszer került betervezésre.
  2. További fejlesztések, gépek, eszközök: sok új gép került betervezésre, pl. új traktor, billenős pótkocsival, egy nagyobb és egy kisebb platós szállítójármű, a kisebbre darus adapter a meglévő szelektív kukákhoz, a nagyobbra konténer szállító adapter. Különböző konténerek, targonca, forgó kotró, egy bobcat féle munkagép üvegtörő adapterrel (ez alkalmas a beton törésre is) valamint további 120 literes kukák.
 
Jóváhagyó határozatok:
371/2013. (VII. 9.) Gye. Kt. határozata (előzetes műszaki tartalom, önerő, áfa elfogadása),
375/2013. (VII. 30.) Gye. Kt. határozata (végleges műszaki tartalom elfogadása).
412/2013. (VIII. 29.) Gye. Kt. határozata (költségvetésbe történő elkülönítés)
 
A C/13-as pályázat eredetileg betervezett önereje (e Ft):
 
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő
8 146
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés(27%)
43 989
 
A pályázat során tervezett beszerzés részletesen Gyomaendrőd vonatkozásában:
 
Célzott település
KEOP cél
Eszközbeszerzés Gyomaendrőd
Meny. (db)
Egységár (HUF)
Beruházási költség (HUF)
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
GPS nyomkövető és RFID rendszer, érzékelők az autón (kísérleti gyűjtés Kardson)
1
2 350 000 Ft
2 350 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
5t billenős pótkocsi + 80 LE erőgép (egyedileg rendelhető lomtalanításhoz)
1
10 000 000 Ft
10 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű (3,5 tonna)
1
12 000 000 Ft
12 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű (7 tonna)
1
17 000 000 Ft
17 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű - daru felépítmény
1
3 300 000 Ft
3 300 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
120 l-es gyűjtőedény vegyes gyűjtésre (RFID chip nélkül)
5 246
6 500 Ft
34 099 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
Járatoptimalizáló rendszer a meglévő vegyes gyűjtőautókra (GPS, érzékelők az autón)
5
850 000 Ft
4 250 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
Számítógépes konfiguráció, hardware (GPS és RFID rendszer logisztikai irányítására)
1
750 000 Ft
750 000 Ft
Gyomaendrődi hulladékudvar fejlesztés
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
3 m3 konténer
10
250 000 Ft
2 500 000 Ft
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
5 m3 konténer
10
350 000 Ft
3 500 000 Ft
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Szállítójármű - kitoló gémes konténerszállító felépítmény
1
6 000 000 Ft
6 000 000 Ft
Gyomaendrődi válogató rendszer fejlesztés
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Villás targonca (6t, diesel)
1
8 000 000 Ft
8 000 000 Ft
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Mobil üvegtörő kanál + erőgép (Bobcat)
1
20 000 000 Ft
20 000 000 Ft
Gyomaendrődi lerakó fejlesztés
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Forgó kotró
1
22 000 000 Ft
22 000 000 Ft
Gyomaendrőd
Járat optimalizáló szoftver
  6/13
5 800 000 Ft
2 676 923 Ft
Gyomaendrőd
RFID szoftver
  1/6
2 500 000 Ft
416 667 Ft
Összesen*
148 842 590 Ft
 
*Megj.: A műszaki tartalom mellett a pályázattal kapcsolatban egyéb költségek is felmerülnek, melyek egy része az önerőbe, ÁFA megelőlegezésbe beépítésre kerültek.
 
A pályázatban részt vevő önkormányzatok beruházás szerinti aránya:
 
Mindösszesen
480 000 000 Ft
Szarvas (%)
36,018878%
Csabacsűd (%)
11,411004%
Kardos (%)
0,605208%
Kondoros (%)
20,956036%
Gyomaendrőd (%)
31,008873%
 
A 2F valamint a C/13-as pályázat arányai:
 
Település
KEOP 1.1.1./2F Beruházás arány
KEOP 1.1.1./C/13 Beruházás arány
Két arány összesítve ((2F+C13)/2)
Gyomaendrőd
24,9074%
31,0089%
27,9581%
Szarvas
37,1753%
36,0189%
36,5971%
Békésszentandrás
0,0000%
0,0000%
0,0000%
Csabacsűd
0,2257%
11,4110%
5,8184%
Kondoros
37,2342%
20,9560%
29,0951%
Kardos
0,4574%
0,6052%
0,5313%
Hunya
0,0000%
0,0000%
0,0000%
Örménykút
0,0000%
0,0000%
0,0000%
Összesen:
100,0000%
100,0000%
100,0000%
 
A 2F pályázattal kapcsolatos eszközbeszerzés új közbeszerzési kiírása ez év elején várható, a projekt befejezése (vagyis az eszközök várható beérkezése) 2015. májusára tervezhető. Az építési kivitelezés befejeződött, Gyomaendrődön 5 új szelektív gyűjtő sziget készült el.
 
Az új C/13-as pályázat projekt időpontjairól egyenlőre nincs bővebb információ, a támogatási szerződés megkötése folyamatban van.
 
2013. évben a Körös-szögi Kistérség Társulási ülésén elfogadásra került a C/13-as pályázattal kapcsolatos alap megállapodás kiegészítése. Az alap megállapodást Gyomaendrőd jóváhagyta, a kiegészítés elfogadására azonban már nem került sor, de ez most pótolható (a Kistérségi ülésen Gyomaendrőd is jóváhagyta). A módosítás oka:
 
A Társulási Tanács 2013. június 26-i ülésén 82/2013. (VI.26.) számú határozatában döntött arról, hogy pályázatot kíván benyújtani a KEOP-1.1.1/C/13 kódjelű pályázati kiírásra, települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése tárgykörben.
A pályázat hiánypótlásához kapcsolódóan a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 azonosítószámú pályázathoz hasonlóan a projekt viszonyait tisztázó megállapodás került elfogadásra.
A Közreműködő Szervezet a pályázat tartalmi ellenőrzése során tisztázó kérdéseket tett fel. A tisztázó kérdések 4. pontja alapján szükséges a Társulási Tanács 131/2013. (VIII.28) számú határozatával jóváhagyott megállapodást további kiegészítéssel ellátni, mely a támogatással megvalósuló beruházás jövőbeni működtetési/üzemeltetési koncepciója.
 
A projektre vonatkozó alap megállapodás (jóváhagyó határozat: 413/2013. (VIII.29.) Gye. Kt. hat.) és a kiegészített verzió (változások kiemelve) jelen előterjesztés mellékletét képezi.
 
A 2013. nyarán lefolytatott egyeztetések során a Kistérségi Tanács a pályázatírásra az Innoconsult Kft. ajánlatát fogadta el. Sajnos a Képviselő-testületi jóváhagyásokra a pályázatírótól bekért végleges költségvetésben a pályázatírói tevékenység sikerdíjának költsége nem került bele (a pályázatírás munkadíja ki lett fizetve), így 2013. augusztusában a költségvetésbe történő elkülönítéskor ezen összeg nélkül lett elfogadva az önerő és áfa mértéke. Ez az összeg az elnyert nettó támogatás 4%-a + ÁFA, összesen nettó 19.965.200.- + ÁFA, mely beruházás arányosan (31,008873%) Gyomaendrődöt 6.190.983.- Ft + ÁFA, összesen bruttó 7.862.549.- Ft összegben terheli, az eredeti önerőn felül. Mivel a pályázat nyert, így szükségessé válik ezen összeg elkülönítése a költségvetésben. A pályázatírói munkadíj elszámolásával kapcsolatban Kistérségi tárgyalások folynak az Innconsult Kft.-vel.
 
A C/13-as pályázat módosult önereje (e Ft):
 
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő
14 337
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés(27%)
45 661
 
Fentiek figyelembe vételével a támogatás intenzitása 90 %-osnak tekinthető.
Megjegyzés: a Társulás – amint lehetőség nyílik rá – a BM EU Önerő alapot megpályázza a fejlesztéshez. Amennyiben a BM pályázat nyertes lenne, akkor Gyomaendrődön a projektre elkülönített alapból 6.109.523.- Ft felszabadulna.
 
A Körös-szögi hulladékgazdálkodás kapcsán 2014 évben a T. Képviselő-testület többször tárgyalta a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetője prémiumának ügyét. A T. Testület amellett döntött, hogy az elfogadott javadalmazási szabályzat az alábbiak szerint egészüljön ki:
„5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának tagönkormányzatai ez ügyben egyhangú Képviselő-testületi döntést hoz.”
Az eredeti megfogalmazás szerint a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa a tárgyban egyhangú döntést kell, hogy hozzon. A probléma abból adódik, hogy a Gyomaendrődi Testület kivételével minden tagtelepülés Testülete az utóbbi megfogalmazást fogadta el. A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása (továbbiakban Társulás) elé ezzel olyan technikai akadály gördült, hogy április óta nem tudják a Magyar Államkincstár részére benyújtani a Társulási megállapodás módosításokat, ezen egyetlen, nem egyhangú döntés miatt.
Mivel a C/13-as pályázat nyert, így a közel 900 millió forintos Körös-szögi projektet újra át kell gondolni, új alapokra kell helyezni a Társulás terén. Figyelembe kell azt is venni, hogy a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetőjének innentől kezdve igen nagy tét van a kezében, mert a két pályázat nem csak a beszerzésekből áll, hanem az ezzel kapcsolatos vállalásokból is (indikátorok, hulladék keretirányelvek, stb.).
A Társulási megállapodást a két nyertes hulladékos projekt kapcsán mindenképpen módosítani szükséges, mellyel párhuzamosan bármely újító, módosító javaslatot fogad minden tag Önkormányzattól a Társulási Tanács.
Mivel a „Társulási döntés a prémium felett” tárgyú javaslat Társulási ülésre beterjesztett eredeti szövegezése Gyomaendrőd részéről előzetesen el lett fogadva, valamint ezután a nyolc településből hét testület ezt jóvá is hagyta, ezen változtatni visszamenőleg már nem lehet. Ha most átlendülünk a pillanatnyi nehézségen, jóváhagyjuk a Társulási megfogalmazást, akkor a soron következő Társulási módosítás alkalmával a Társulás nyitott bármely további javaslatra, megegyezésre.
 
A helyi és kistérségi szintű hulladékgazdálkodásunkat mindenképpen javasolt átgondolni, erre akár egy külön munkacsoportot létrehozni, hogy a Társulási Megállapodást, valamint a Körös-szögi hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. működését érintő javaslataink jogilag, szakmailag kifogástalanul és részletesen kidolgozottan kerüljenek a Társulási Tanács elé.
 
Tisztelettel kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a határozati javaslatok jóváhagyására!

 


Döntéshozói vélemények

Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  

A Bizottság egyhangúan támogatja az 1., 2., 3. és 5. döntési javaslatok elfogadását. A 4. döntési javaslatot az alábbiak szerint javasolja módosítani:

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete javasolja a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának, hogy a Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa minden tagjának jelenlétében a tárgyban egyhangú döntést hoz.
 

 
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság egyhangúan támogatja az 1., 2., 3. és 5. döntési javaslatok elfogadását. A 4. döntési javaslatot az alábbiak szerint javasolja módosítani:

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete javasolja a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának, hogy a Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa minden tagjának jelenlétében a tárgyban egyhangú döntést hoz.

 
1. döntési javaslat

"A KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosító számú pályázatról szóló tájékoztató elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázat támogatásáról, a projekt rövid ismertetéséről szóló tájékoztatót hagyja jóvá.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

2. döntési javaslat

"KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosító számú pályázat kapcsán létrejött külön megállapodás módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy hagyja jóvá a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázati projekthez kapcsolódó, a projekt megvalósításához és fenntartására vonatkozó megállapodás módosítását az alábbiak szerint.
Egyben felhatalmazza a Polgármestert a megállapodás aláírására.
MEGÁLLAPODÁS
  Amely létrejött egyrészről a
 Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
5540-Szarvas, Kossuth utca 19.
Törzsszám: 583088
Adószám: 15583082-2-04
Képviseli: Brlás János Társulási Tanács elnöke és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban: Pályázó)
 
másrészről
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
5551 Csabacsűd, Szabadság u. 41.
Törzsszám: 725558
Adószám: 15725558-2-04
Képviseli: Molnár József polgármester és Kasikné Csík Zsuzsanna jegyző
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
Törzsszám: 725525
Adószám: 15725527-2-04
Képviseli: Toldi Balázs polgármester és Dr. Csorba Csaba jegyző
 
Kardos Község Önkormányzata
5552 Kardos, Gyomai u. 24.
Törzsszám: 347055
Adószám: 15347055-2-04
Képviseli: Brlás János polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
 
Kondoros Város Önkormányzata
5553 Kondoros, Hősök tere 4/5.
Törzsszám: 725536
Adószám: 15725534-2-04
Képviseli: Ribárszki Péter polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
 
Szarvas Város Önkormányzata
5540 Szarvas, Szabadság u. 25-27.
Törzsszám: 725097
Adószám: 15725091-2-04
Képviseli: Babák Mihály polgármester és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban együtt: Tagönkormányzatok)
 
Előzmények
 
1. A Pályázó a KEOP 1.1.1 kódjelű, „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása céljából 2008. január 24. napján megállapodást kötött a Tagönkormányzatokkal, amelyhez a Szerződő Felek 2008. november 6. napján, valamint 2010. február 26. napján kiegészítést fűztek.
 
2. Az 1. pontban megjelölt megállapodást a Szerződő Felek a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú pályázat megvalósításához szükséges mértékben kívánják módosítani, azzal, hogy a jelen megállapodással nem ellentétes rendelkezések változatlanul hatályban maradnak.
 
3. A Pályázó kijelenti, hogy 2013. január 1. napját követően változatlan tagsággal határozatlan ideig, de legalább a 2. pontban megjelölt pályázat fenntartási időszak végéig tovább működik, ily módon biztosítja a pályázatban vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítését.
 
A megállapodás tárgya
 
4. A Szerződő Felek a 2. pontban megjelölt pályázat végrehajtása során a Tagönkormányzatok számára lehetővé válik a hulladék szelektív összegyűjtése, ennek elszállítása, továbbá a biohulladék hatékony visszaforgatása, amely elősegíti, hogy a hulladékgazdálkodásról szóló, hatályos magyar jogszabályokban és EK Irányelvben foglalt célkitűzések teljesüljenek.
 
A Társulási Tanács elnöke, mint a társulás nevében eljárásra
jogosult személy jogai és kötelezettségei
 
5. A Társulási Tanács Elnökét és alelnökét a Társulási Tanács tagjai sorából 2/3-os többségi szavazással választja meg határozott időre.
 
6. Az elnök, az alelnök(ök) megbízatása önkormányzati képviselői tisztségük betöltéséig áll fenn.

7. A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében:

a. összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
b. gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről,
c. képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
d. a Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
e. évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
f.  ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,
g. a Támogatási Szerződést és az egyéb szerződéseket, valamint azok módosításait a Társulás nevében aláírja,
h. bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet,
i. képviseli a Társulást a közbeszerzési eljárás folyamatában a KSz és a Közbeszerzések Tanácsa felé. Aláírja a KA/KEOP projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket.
j. Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához –a közbeszerzési szabályok betartása mellett – jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő szervezet igénybevételére a Társulás költségén. Az elnök tevékenységét segítő szervezet azonos a Projektirodával.
k. A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
 
A Felek jogai és kötelezettségei
 
8. A Tagönkormányzatok biztosítják a pályázat megvalósításához szükséges önerőt az alábbi felosztás szerint:
 
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
11,411004 %
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
31,008873 %
Kardos Község Önkormányzata
0,605208 %
Kondoros Város Önkormányzata
20,956036 %
Szarvas Város Önkormányzata
36,018878 %
Összesen:
100 %
 
9. A Pályázó biztosítja a pályázat megvalósításának humán és technikai feltételeit, teljesíti a vonatkozó monitoring-kötelezettségeket, tevékenységéről a Tagönkormányzatoknak a pályázati szabályzat szerint beszámol.
 
10. Amennyiben a pályázat végrehajtásával megvalósuló beruházás új vagyonelemeket keletkeztet, ezek a Pályázó tulajdonába kerülnek, és a pályázat megvalósítását szolgálják.
 
11. A Pályázó megszűnése esetén a beruházással kapcsolatban keletkezett vagyon a jelen megállapodás 8. pontjában meghatározott arányban oszlik meg a Tagönkormányzatok között. A jelen megállapodásban nem részes Önkormányzatok a beruházással keletkezett vagyonból sem részesülhetnek.
 
 Egyéb rendelkezések
12. Jelen megállapodás a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodásában foglaltak kiegészítése, kizárólag a 2. pontban megjelölt pályázat megvalósítását, fenntartását, és a keletkezett vagyon helyzetének rendezését célozza.
 
13. Jelen megállapodás bármilyen módosítására kizárólag írásban kerülhet sor.
 
14. A felek jelen megállapodás végrehajtása, illetőleg a pályázat teljes megvalósítása során kötelesek együttműködni, egymást a teljesítéssel kapcsolatos minden körülményről haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmulasztásából eredő kárért a mulasztó felelős.
 
15. A felek a közöttük felemerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalásos úton kötelesek rendezni.
 
Települési önkormányzat Képviselő- testülete:                  Jóváhagyó határozat száma:
 
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata                              291/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
                                                                                            
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
                                                                                            
Kardos Község Önkormányzata                                           133/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
                                                                                         
Kondoros Város Önkormányzata                                         287/2013 (X.31.)
Képviselő-testülete
                                                                                            
Szarvas Város Önkormányzata                                             609/2013 (XI.21.)
Képviselő-testülete                                                              
 
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Tanácsa 153/2013. (X.15.) számú határozatával döntött a jelen megállapodás jóváhagyásáról, melynek 1. számú melléklete elválaszthatatlan részét képezi.
Jelen megállapodást a felek elolvasást és értelmezést követően, mint akaratuknak mindenben megfelelőt 8 eredeti példányban, jóváhagyólag írták alá.
 
Szarvas, 2015. ……………..
 
 
 
 
 
.........................................................................
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
 
 
 
.........................................................................
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
 
 
 
 
 
.........................................................................
Kardos Község Önkormányzata
 
 
 
 
 
.........................................................................
Kondoros Város Önkormányzata
 
 
 
 
 
.........................................................................
Szarvas Város Önkormányzata
 
 
 
 
 
.........................................................................
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
 

1. sz. Melléklet
Üzemeltetési koncepció
Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az államháztartásról szóló 1992. évi CXCV. törvényben (Áht.) és a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben (Ht.) foglaltak alapján az Önkormányzat önkormányzati feladat-ellátási körébe tartozó feladatként, az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez, és tart fenn.
 
Ennek megfelelően a Társulás 100 %-os tulajdonában lévő nonprofit céget bíz meg a közszolgáltatás ellátásával.
 
A hulladékgazdálkodási rendszer működésének bemutatása
 
A hulladékgazdálkodási rendszer szereplői:
  • Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Önkormányzata
  • Közszolgáltató (közös nonprofit Kft.)
  • Közszolgáltató alvállalkozói (a jelenlegi közszolgáltatók)
  • Vegyes, maradék hulladék ártalmatlanítását biztosító (Kbt. szerinti kiválasztással) szolgáltató (A Gyomaendrődi lerakó üzemeltetője)
  • Hulladékhasznosítók
·Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatósága, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, Zöld Hatóság
 
A szereplők feladata:
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás önkormányzatai a Ht. 33. §-ában foglaltak alapján az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást szerveznek. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását a közszolgáltatóval kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján biztosítja.
A Ht 35. § alapján a jelenleg hatályos, a települési szilárd hulladék kezelésére irányuló hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló önkormányzati rendeletüket az önkormányzatok felülvizsgálják és szükség esetén módosítják.
A közszolgáltatás ellátására a Társulás megalapítja a Közszolgáltatót. A korábbi közszolgáltatóval kötött szerződéseiket az önkormányzatok felülvizsgálják. A közszolgáltató kiválasztása a Kbt. 9. § (1) k) pontja alapján történik.
 
A Közszolgáltató (társasági formája: Nonprofit Kft)
A hatályos jogszabályok és a közszolgáltatási szerződés előírásai szerint biztosítja a közszolgáltatás ellátását. A rendelkezésére álló, illetve a projekt keretében átadásra kerülő eszközökkel ellátja a:
  • Vegyes, maradék hulladékok gyűjtését
  • Anyagában hasznosítható hulladékok szelektív gyűjtését
  • Átveszi a biológiailag lebomló zöld (kerti) hulladékokat
  • A hasznosítható hulladékokat további előkezelésre és hasznosításra átadja a megfelelő engedéllyel rendelkező hasznosítóknak
  • A vegyes hulladékot a Társulás által - Kbt. szerint kiválasztott - hulladékártalmatlanító létesítménybe szállítja.
  • Gondoskodik a közszolgáltatáshoz kapcsolódó összes jogszabályi előírásnak való megfelelésről.
 
A közszolgáltató köteles a közszolgáltatás ellátásához szükséges engedélyeket – különös tekintettel a közszolgáltatási engedélyre –, minősítést a jogszabályban előírt határidőre megszerezni és az egyéb adminisztratív kötelezettségeinek (pl. közszolgáltatói hulladékgazdálkodási terv, céltartalék képzés, közszolgáltatói éves beszámoló stb.) határidőre eleget tenni, illetve a közszolgáltatási díj megállapításához szükséges adatokat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal részére szolgáltatni. A szelektív gyűjtési tevékenység eredményeként összegyűjtésre kerülő csomagolóeszköz hulladékok termékdíjas elszámolása tekintetében az OHÜ-vel való szerződés megkötése.
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

3. döntési javaslat

"Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 2014. április 23-ai módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hagyja jóvá a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 2014. április 23-ai módosítását az alábbiak szerint.
 
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás
Társulási Megállapodás Módosítása
2014. április 23.
 
1. §
 
A Társulási Megállapodás 4. számú melléklete kiegészül egy új 5. ponttal az alábbiak szerint:
 
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa a tárgyban egyhangú döntést hoz.
 
A Társulási Megállapodás jelen módosítással nem érintett rendelkezései változatlan tartalommal hatályban maradnak.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

4. döntési javaslat

"Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás módosítására javaslat"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodás 4. számú mellékletének 5. pontja az alábbiak szerint módosuljon:
 
5. A javadalmazási szabályzat 2. pontja „A vezető tisztségviselő éves prémiuma” kapcsán prémium csak abban az esetben illeti meg az ügyvezetőt, amennyiben ez által a lakossági terhek nem emelkednek. A vezető tisztségviselőnek éves prémium csak abban az esetben adható, ha az Alapító Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásának tagönkormányzatai ez ügyben egyhangú Képviselő-testületi döntést hoz.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 02. 27.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

5. döntési javaslat

"A KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú pályázati projekt önereje és ÁFA megelőlegezése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Pénzbeni támogatások
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő testületnek, hogy a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, „A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése” c. pályázati projekt önerejét és ÁFA megelőlegezését az alábbiak szerint hagyja jóvá:
 
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 saját erő
14 337 e Ft
Települési hulladékgazdálkodási r.fejlesztése KEOP 1.1.1/c/13 áfa megelőlegezés (27%)
45 661 e Ft
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 01. 29.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

« Vissza
Vissza a főmenübe