9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. március 17-i ülésére

Tárgy:   2015. évre vonatkozó közbeszerzési terv elfogadás, valamint a 2014. évi közbeszerzési tervről beszámoló
Készítette:   Nyíri Szmolár Eszter
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (továbbiakban Kbt.) hatálya alá tartozó szervezet a Kbt. 33. § (1) bekezdése alapján minden év március 31. napjáig Közbeszerzési Tervet köteles készíteni. A tervnek tartalmaznia kell az adott költségvetési év közbeszerzési értékhatárt meghaladó építési beruházásait, szolgáltatás megrendeléseit valamint árubeszerzéseit.

 

A terv nem vonja maga után az abban megadott közbeszerzésre vonatkozó eljárás lefolytatásának kötelezettségét. A törvény lehetőséget ad a tervben nem szereplő közbeszerzésre vagy a tervben foglaltakhoz képest módosított közbeszerzésre is.   Az 1. sz. döntési javaslatban szereplő 2015. évi tervben az eddigi gyakorlatnak megfelelően az energia beszerzések szerepelnek első helyen, melyek értékeiben benne foglaltatnak az önkormányzat és intézményei által igényelt energia mennyiségek értéke. A gázpiaci beszerzések tervezett állami szabályozása az idei gázbeszerzést esetleg érintheti, ez esetben a közbeszerzési eljárás mellőzhető. Erről azonban csak részleges információk állnak egyenlőre rendelkezésre, tehát a megelőző évek gyakorlata tekinthető irányadónak. Az energia beszerzések mellett a mezőgazdasági szolgáltatások megrendelése, turisztikai beszerzések és építési beruházások terve is felsorolásra került. A becsült érték minden esetben nettó Forintban értendő.

 

 
Beszámoló a 2014. évi közbeszerzési terv megvalósításáról:
A 2014. évi közbeszerzési tervben az alábbiakban részletezett beszerzések voltak tervezve, amelyeket Önkormányzatunk - néhány kivételtől eltekintve - sikeresen megvalósított.
1)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
Gázbeszerzés 2014-2015. gázév
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) bek. b)
5.
Beszerzés becsült értéke
35.000.000 M Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014. II. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014-2015 gázév
 
A korábbi gyakorlatnak megfelelően 2014. évben is önállóan folytatta le Önkormányzatunk a földgáz beszerzésre vonatkozó közbeszerzési eljárást. Ezen eljárás a tavalyihoz képest annyiban változott, hogy nem csak a molekula árat, hanem a rendszerhasználati díjak adott részeit is megversenyeztettük – eredményesen. Az eljárás eredménye pénzügyi oldalról:
A 2013-2014-es gázév becsült összege tekintetében 35 M Ft lett megállapítva, a valós fogyasztás a tavalyi nyertes TIGÁZ Zrt. számlaösszesítői alapján nettó 33,9 M Ft (ez az összeg az ÁFÁ-n kívül minden egyéb költséget tartalmaz).
A 2014-2015-ös gázévre kötött szerződés szerint előreláthatólag a szerződéses időszak összértéke nettó 25.599.301 Ft körül alakul, mely a szerződéses időszak végére kisebb mértékben eltérhet a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően.
A Közbeszerzési Értesítőben meghirdetett nyílt közbeszerzési eljárás egyebekben gond nélkül zajlott le, két gazdasági szereplő tett ajánlatot, mind a kettő kedvezőbb a tavalyihoz képest:
Nyertes ajánlattevő: GDF SUEZ Energia Holding Hungary Zrt.
Ajánlatának, ill. a megkötött szerződés értéke: nettó 25.599.301 Ft.
A nyertes ajánlatot követő második legkedvezőbb ajánlattevő:
TIGÁZ Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt.
Ajánlatának értéke: 28.462.911.-
 
Idén januárban értesültünk arról, hogy jelenlegi kereskedőnk a GDF SUEZ Energia Holding Hungary Zrt. magyarországi szabadpiaci földgáz-kiskereskedelmi tevékenységét 2015. július 1-jei hatállyal megszünteti.
Ez azonban nem befolyásolja a 2015. évi közbeszerzési eljárásunk lefolytatását, tehát rendkívüli eljárásra nem lesz szükség (a gázév végével fejezi be jelenlegi kereskedőnk a tevékenységét).
 
2)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
Villamos energia beszerzés 2015. évre
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) bek. b)
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
28.000.000 Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014. III. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. évre
 
A 2015. évre vonatkozó közbeszerzési eljárás ajánlattételi időszak gond nélkül lezajlott. Az idei beszerzés alkalmával a tavalyihoz hasonlóan két részterületet versenyeztettünk meg, az 1. rész az Önkormányzat és Intézményei felhasználását, a 2. rész a közvilágítás által felhasználandó mennyiséget tartalmazza 2015. évben.
Négy gazdasági szereplő kérte ki az ajánlattételi dokumentációt: Budapesti Elektromos Művek Nyrt., MVM Partner Zrt., E.ON. Energiakereskedelmi Kft., valamint az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. Ezek közül hárman nyújtottak be ajánlatot:
1. Budapesti Elektromos Művek Nyrt.,
2. MVM Partner Zrt.
3. E.ON Energiakereskedelmi Kft.
A becsült érték ugyan részenként 15 M Ft, de itt a Kbt. meghatározása alapján az ellenszolgáltatás teljes értékét kell figyelembe venni. A teljes érték már tartalmazza az RHD-t, illetve az energia adókat is. Ezen utóbbi tételek értéke nagyságrendileg megegyezik az ajánlati tételek értékével.
Két szerződés került megkötésre, az első rész tekintetében (önkormányzat és intézményei) a Budapesti Elektromos Művek Nyrt.-vel (nettó ajánlati ár: 7.373.656,8.- Ft), a második rész tekintetében (közvilágítás) az MVM Partner Zrt.-vel (nettó ajánlati ár: 6.235.840.- Ft). Az átadás-átvétel idén már zökkenőmentesen zajlott, a villamos energia ellátás minden részen folyamatos.
 
3)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
A 8/2013. (III. 29.) BM rendelet alapján a Gyomaendrődi Varga Lajos sportcsarnok infrastruktúrájának fejlesztése valamint pótmunkáinak elvégzése
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
20.391.724 Ft
6.
Fedezet
Támogatás: 14.000.000 Ft, önerő (költségvetési rendeletben biztosítva): 11.977.489 Ft
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014. I. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014. május - november
 
A gyomaendrődi Varga Lajos Sportcsarnok 1986. és 1990. között épült, és jelenleg is városunk egyetlen fedett sportlétesítményeként üzemel. Önkormányzatunk sikeres pályázat során a Belügyminisztériumtól támogatásban részesült, ez a támogatás önerővel kiegészítve lett az alapja a felújítás megvalósításának. Az Önkormányzat célja a pályázattal és megvalósításával az épület funkciójának megtartása és hosszútávon a költséghatékony működtetés biztosítása volt. A Sportcsarnok nem csak a település lakosait szolgálja ki, hanem otthont ad több sportág településközi bajnokságának is.
Három gazdasági szereplőnek lett megküldve az ajánlati felhívás, két ajánlattevő nyújtotta be ajánlatát:
Gyomaszolg Kft. valamint a Hídknap Faipari Kft.
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást megajánló Gyomaszolg Kft.-vel került megkötésre a szerződés nettó 20.387.138.- Ft értékben.
A pályázat és a beszerzés során a tetőszerkezet álmennyezetének felújítása elsődleges szempont volt. A Sportcsarnok fejlesztésének másik iránya a homlokzat hőszigetelése volt, mely fejlesztési cél megvalósításával a sportlétesítmény működtetési költségeinek hosszú távú csökkenését kívánjuk elérni.
Mivel a felújításra vonatkozó önkormányzati pályázat pozitív elbírálásban részesült, ezért szükségessé vált a sportcsarnok átfogó felújításának megtervezése, egyéb, a pályázaton felüli pótmunkák felmérése is. A pótmunkák keretében a tetőszerkezet, a nyílászárók felújítása, karbantartása, egyéb villanyszerelési munkák, valamint a kiszolgáló helyiségek felújítása történt meg.
Az építési munkák kivitelezése, az átadás-átvétel gond nélkül lezajlott, a jegyzőkönyvben rögzítésre került a garanciális bejárást megelőzően tartandó bejárás ténye is.
A zuhanyzók állapotán sajnos csak időlegesen segített a szigetelés, a penésztelenítés, ill. az újra festés. A jelenlegi kezelői szokások miatt a probléma sajnos újra jelentkezett. A zuhanyzók szellőzését önmagában nem biztosítja a felújítás során beszerelt szellőző ventilátor. Szükséges lesz további szellőzési megoldások beépítése (ajtóba és ajtó fölé szellőző rács), valamint karbantartás keretében újra penésztelenítés és festés. Ezen kívül szükséges lesz utasításba adni a zuhanyzók használata utáni, ablakon keresztül történő szellőztetés biztosítását is (jelenleg a használat után vagyonvédelmi okok miatt a zuhanyzók azonnal bezárásra kerülnek, a ventilátort pedig a lámpa kapcsoló üzemeli).
 
4)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
4/2014 (I. 31.) BM rendelet alapján Iskolai közétkeztetés színvonalának fejlesztése
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
28.800.824 Ft
6.
Fedezet
Pályázati nyertesség esetén támogatás: 21.600.617 Ft, önerő (költségvetési rendeletben biztosítva): 7.200.207 Ft
7.
Eljárás tervezett időpontja
Pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
Pályázati nyertesség esetén 2014 évben
 
Régóta esedékes volt már a Kis Bálint Általános Iskola diákja által használt, Gyomaendrőd, Kossuth L. út 3. szám alatt található tálalókonyha és étkező felújítása, korszerűsítése. A közétkeztetési feladatokat ellátó épület már nem felelt meg a mai kor igényeinek, állapota egyre romlott. A felújítási munkák elvégzésével a hőszigetelés, a tető javítása, a korszerű nyílászárók, a padló valamint a falazat felújítása nagyban elősegíti a közétkeztetés során megkövetelt maximális higiénia biztosíthatóságát. Ezen felül a felújítás során feltárt épületgépészeti hiányosságok is javításra kerültek.
A közétkeztetés fejlesztése kapcsán Önkormányzatunk szintén sikeres pályázattal nyerte el a Belügyminisztériumi támogatást, mely önerővel kiegészítve lett az alapja a felújítás megvalósításának.
A felújítási munkák során figyelembe lett véve, hogy az iskolai közétkeztetés nem szünetelhetett, azt kizárólagosan az érintett helyen lehet megvalósítani. Emiatt a belső rész felújítási munkái 2014. augusztus 31-ig el kellett, hogy készüljenek.
Három gazdasági szereplőnek lett megküldve az ajánlati felhívás, két ajánlattevő nyújtotta be ajánlatát:
1. Gyomaszolg Kft.
2. Hídknap Faipari Kft.
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást megajánló Gyomaszolg Kft.-vel került megkötésre a szerződés nettó 23.294.125.- Ft értékben.
A felújítás keretében utólagos vízszigetelésre került sor a lábazati falban (bár a tervezettnél kisebb mennyiségben), a külső homlokzat teljes hőszigetelése valósul meg, homlokzati nyílászárók és egyéb homlokzati elemek felújítása, cseréje, belső festések, padlóburkolat felújítása, tetőhéjazat és bádogos szerkezetek helyreállítása valósult meg, melyek állagmegóvást valamint költségtakarékosságot szolgálnak.
Pályázatban beadott és a közbeszerzésben megversenyeztetett műszaki tartalomban szereplő tételek közül a „Utólagos falszigetelés a régi épület teherhordó falai alatt helyreállítással, külső lábazatszárító vakolása és helyreállítási, javítási munkái” tételsor műszaki tartalma a kivitelezés során módosult. Ezen tételsor vonatkozásában – a támogatási döntést követően – a többszörösen megtett helyszíni bejárások, feltárások, illetve a munka megkezdése alkalmával, – a közbeszerzési eljárás előkészítésében közreműködő építész/műszaki ellenőr bevonásával – megállapítást nyert, hogy a tervben szereplő utólagos falszigetelés kicserélése felesleges, ugyanis a jelenlegi falszigetelés nagy része megfelelő, jó állapotú. A falszigetelés 12. tételsorában szereplő 43,12 m helyett csupán 4 m hosszan szükséges a csere. Megállapítást nyert azonban az is, hogy a felújítás miatt leszerelt vizes blokkban lévő tárgyak már elavultak, visszahelyezni őket nem lehet. A régi szaniterek, csövek, vízvezetékek helyreállításának, kicserélésének költségei (melyek az eredeti tervben nem szerepeltek) a vízszintes falszigetelés tételsor kieső költségeinek terhére betudható volt, mely módosítást a Támogató elfogadott, a vállalkozási szerződés módosításra került.
A felújított épület alkalmassá vált a korszerű iskolai közétkeztetés megvalósítására.
A Kivitelező a létesítmény felújítási munkálatait a közbeszerzési műszaki leírásban foglaltaknak megfelelően végezte el. Az átadás-átvétel gond nélkül lezajlott, a jegyzőkönyvben itt is rögzítésre került a garanciális bejárást megelőzően tartandó bejárás ténye is. Külön jegyzőkönyv készült a lábazat felújításának – időjárás miatti – elmaradásáról, melyet vállalkozó legkésőbb 2015. április 30–ig pótlólag elvégez.
 
5)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Útépítés, útfelújítás Gyomaendrődön
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
50.012.938 Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014. II. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014. II. félév
 
Az eljárást kétszer kellett lefolytatni, mert az első eljárás keretében nem érkeztek a rendelkezésre álló anyagi fedezetnek megfelelő ajánlatok. A második eljárás már eredményes volt, az építési beruházás keretében 3 részre osztva megrendelésre került Gyomaendrőd belterületi útjainak, járdáinak felújítása.
Három megkeresett ajánlattevő közül csak egy nyújtotta be ajánlatát mindhárom részre az alábbiak szerint:
1. rész: nettó 13.110.070.- Ft
2. rész: nettó 32.143.545.- Ft
3. rész: nettó 4.714.819.- Ft
A szerződések megkötésre kerültek, a kivitelezési munka megfelelően lezajlott. Szerződést módosítani egyszer kellett, a 3. rész esetében (járda felújítási munkák). Itt az időjárási helyzet miatt vált szükségessé a határidő 16 nappal történő meghosszabbítása.
 
6)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Városi közintézmények komplex energetikai fejlesztése Gyomaendrődön KEOP-5.5.0/A/12
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
170.655.317 Ft
6.
Fedezet
Pályázati nyertesség esetén támogatás 85%, önerő 15%.
7.
Eljárás tervezett időpontja
Pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
Pályázati nyertesség esetén 2014 évben
 
A pályázat elutasításra került, a döntés ellen Önkormányzatunk fellebbezett.
 
7)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás
2.
Beszerzés megnevezése
Városi közintézmények komplex energetikai fejlesztése Gyomaendrődön KEOP-5.5.0/A/12
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
14.699.830 Ft
6.
Fedezet
Pályázati nyertesség esetén támogatás 85%, önerő 15%
7.
Eljárás tervezett időpontja
Pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
Pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
A pályázat elutasításra került, a döntés ellen Önkormányzatunk fellebbezett.
 
8)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
DAOP-5.2.1./D-2008-0002 azonosító számú „Belvízrendezés az élhetőbb településekért komplex belvízrendezési program megvalósítása a belterületen és a csatlakozó társulati csatornán I. ütem” című projekten belül kivitelezési kiegészítő építési beruházás elvégzése Gyomaendrőd városában vállalkozási szerződés keretében.
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 94. § (3) bek. a) Hirdetmény nélküli tárgyalásos
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
49.945.544 Ft
6.
Fedezet
85 % Uniós támogatás, 15% önerő
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014 évben
 
A közbeszerzés tárgya az alábbiakra terjedt ki:
„A holtágon végzett feltáró munkálatok eredményei azt mutatják, hogy a holtág 6765/2 hrsz-ú másodrendű védtöltés felőli part éle mintegy 218 fm hosszon, 1 m vastagságban és 5 m szélességben kommunális hulladékkal erősen szennyezett. A holtág további üzemeltetése szempontjából mindenképp szükséges a vízszennyező anyagok kitermelése. A kitermelt hulladék kevert települési hulladéknak (EWC17 09 04) minősül.”
A tárgyalásos eljárás alkalmazásának indoka:
A közbeszerzési eljárás a Kbt. 94. § (3) bekezdés a) pontja szerinti hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében lefolytatható, tekintettel arra, hogy az ehhez szükséges valamennyi feltétel fennáll:
- a korábban megkötött szerződésben nem szereplő, de a közművek előre nem látható magassági vonalvezetései, továbbá a műszakilag feltétlenül szükséges kiváltásoknak az építési beruházás rendeltetésszerű használhatósága folytán felmerült, de előre nem látható körülményei miatt szükségessé vált a pótmunka elvégzése,
- a kiegészítő építési beruházást műszaki és gazdasági okok miatt sem lehet elválasztani a korábbi szerződéstől és az feltétlenül szükséges az építési beruházás teljesítéséhez,
- a szerződés becsült összértéke nem haladja meg az eredeti - mely nettó 171.422.055,- Ft - építési beruházás értékének felét.
A szerződés a Geotechnika'84 Víz- és Csatornaépítő Kft.-vel került megkötésre nettó 39.365.350.- Ft értékben. A kivitelezés az előírásoknak megfelelően zajlott le.
 
9)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás
2.
Beszerzés megnevezése
Teljes körű központi háziorvosi ügyelet ellátása
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) bek. b) Nyílt
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
48.000.000 Ft
6.
Fedezet
OEP támogatás + költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014-2016
 
A teljes körű központi háziorvosi ügyeleti szolgáltatás közbeszerzését 2014. évben Önkormányzatunk folytatta le. Az eljárás sikeres volt, a nyertes ajánlattevő a Békés-Medical Egészségügyi Szolgáltató Kereskedelmi Kft. (1131 Budapest, Topolya u. 4-8.). Nevezett Ajánlattevő ajánlatának a bírálati szempont szerinti tartalmi elemei:
1. Kiegészítő finanszírozási díj                999.000.- HUF / hó
2. Háziorvosi vagy gyermekorvosi szakvizsgával rendelkező orvosok száma       11 fő
3. Hibás teljesítési kötbér mértéke         15 %
Az értékelési szempontok meghatározásán túl ajánlattevőnek be kellett nyújtania „Panaszkezelési eljárási rendjének” ismertetését is. E dokumentum benyújtása az elmúlt évek során, a korábbi szolgáltatónál tapasztalt problémás helyzetek megfelelő kezelése végett vált szükségessé, így lekövethetővé és számon kérhetővé válik a lakossági panaszok kezelése a szolgáltatótól.
A szerződés megkötésre került, melyet azonban módosítani kellett. Az új szolgáltató a tervezettnél hamarabb kezdte meg a szolgáltatást, mivel azt a Sani-Med Kft. már folytatni nem tudta.
 
10)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Útfelújítás Gyomaendrődön / Besenyszegi utca
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
3.072.000 Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2014. II. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2014. II. félév
 
A beszerzésre azért volt szükség, mert Gyomaendrődön az aluljáró építését megelőzően a Besenyszegi településrész két útvonalon volt megközelíthető. A Madách Imre utcán szilárd útburkolaton, illetve a 46-os főútról lekanyarodva egy szórt úton. Az aluljáró építés során ezt a szórt út csatlakozást megszűntették így a településrész időjárástól független megközelítése egy útra koncentrálódott. A kialakult helyzet hosszú távú fenntartása nem szerencsés, mivel így a településrész megközelítése sérülékeny, ezért volt célszerű a Besenyszegi utca teljes hosszában járhatóvá történő feljavítása. Ezt a kisgát Fő út és a Besenyszegi utcai aszfaltút között lévő 240 m-es szakaszán egy útalap kiépítéssel lehetett a legegyszerűbben megvalósítani.
Három ajánlattevő részére került megküldésre az ajánlati felhívás, közülük egy ajánlattevő nyújtotta be ajánlatát, mely megfelelt a kiírásnak és a rendelkezésre álló anyagi fedezetet sem haladta meg.
A nyertes ajánlattevővel, a Tótkaép Építőipari Kft.-vel a szerződés megkötésre került nettó 3.056.928.- Ft értékben. A kivitelezés rendben lezajlott.
 
11)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Hídépítés
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
52.343.036 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
Jelen közbeszerzési eljárás megindítására 2014. augusztus 29-én került sor. Az eljárás során egy ajánlat érkezett a FUTIZO Kft-től. Az előzetes értékelés során hiányosságok lettek megállapítva, ezért az ajánlattevő hiánypótlásra lett felszólítva. Mivel a megadott határidőig az ajánlattevő nem nyújtott be hiánypótlást, ezért a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a FUTIZO Kft ajánlatát érvénytelennek, az eljárást eredménytelennek nyilvánította.
A „Gyomaendrőd turisztikai fejlesztések – hídépítés” (2. eljárás) megindítására 2014. szeptember 26-án került sor. Az eljárás során egy érvényes ajánlat érkezett. Az eljárást lezáró döntés során a Bizottság az Integrál Építő Zrt. ajánlatát érvényesnek, az eljárást eredménytelennek hirdette ki, mivel az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő sem tett - az ajánlatkérő rendelkezésére álló anyagi fedezet mértékére tekintettel - megfelelő ajánlatot (Kbt. 76. § (1) c) pontja szerinti eredménytelenség).
Az eljárás 3. alkalommal 2015. január 28-án került meghirdetésre nyílt közbeszerzési eljárás keretében. A Bizottság 2015. március 6-i ülésén kihirdetésre került a nyertes: Everling Városépítő Kft. A szerződéskötésre a moratórium időszak leteltét követően, leghamarabb 2015. március 17-én kerülhet sor.
A projektelem keretében az Szent László kerékpár és gyaloghíd megépítésére és rendezvénytér kialakítására kerülne sor.
 
12)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Építés
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
71.344.349 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
Az eljárás megindítására 2014. szeptember 16-án került sor. Az I. rész – Erzsébet ligeti tanösvény és környéke, valamint a II. rész – Bárka Halászati Látogatóközpont esetében is egy-egy ajánlattevő nyújtott be ajánlatot. A nyertes kivitelezőkkel (I. rész: Hídknap Faipari Kft.; II. rész: Tótkaép Építőipari Kft.) 2014. október 29-én került aláírásra a kivitelezői szerződés.
Mindkét projektelem esetében szerződésmódosításra került sor, melynek értelmében a befejezési határidő 2015. március 31-ről, 2015. április 30-ra módosult.
A kivitelezési munkák folyamatban vannak.
 
13)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Felújítás
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
137.323.853 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
Az eljárás megindítására 2014. szeptember 16-án került sor. Az I. rész – Szent Antal zarándok szálláshely, a II. rész – Szent Antal Kenyérsütő ház esetében egy, míg a III. rész Körös Látogató Központ esetében két ajánlattevő nyújtott be ajánlatot. A nyertes kivitelezőkkel (I.-II rész: Csabatechnika Kft.; III. rész: Németh Kft.) 2014. október 29-én került aláírásra a kivitelezői szerződés.
A kivitelezési munkák folyamatban vannak.
 
14)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Kiviteli tervek
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
12.401.576 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
 
Az eljárás megindítására 20104. május 26-án került sor. Az eljárás során csak a IV. rész: Szent László gyalog és kerékpárhíd esetében került kiválasztásra nyertes ajánlattevő: HATERV Bt; az I.-III., valamint a V.-VI. részek vonatkozásában a Bizottság az eljárást eredménytelennek nyilvánította.
Az eljárás ismételt kihirdetésére 2014. június 19-én került sor. Valamennyi rész tekintetében a nyertes ajánlattevő az Insula Bau Kft. lett.
 
15)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Élményelem
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) b)
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
32.567.810 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
Az eljárás megindítására 2014. szeptember 5-én került sor. Az ajánlattételi határidőig 2 érvényes ajánlat került benyújtásra: Patkós Gábor ev., Art Copy Studio Kft., nyertes ajánlattevőnek a Bizottság az Art Copy Studio Kft-t nyilvánította. Az eljárás során iratbetekintésre, előzetes vitarendezésre, majd jogorvoslati eljárásra került sor, Patkós Gábor indítványozása nyomán. A Közbeszerzési Döntőbizottság határozata értelmében a Bizottság az Art Copy Studio Kft. ajánlatát érvénytelennek nyilvánította, nyertes ajánlattevőnek pedig Patkós Gábort hirdette ki. A szerződés megkötésére 2014. december 23-án került sor. A kivitelezés folyamatban van.
 
16)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Bútorok
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) b)
5.
Beszerzés becsült értéke (nettó)
17.294.122 Ft
6.
Fedezet
pályázati nyertesség esetén 100 % támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
pályázati nyertesség esetén 2014 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
Az eljárás megindítására 2014. december 19-én került sor. Az ajánlattételi határidőig 6 ajánlat került benyújtásra. Nyertes ajánlattevőnek a Bizottság az ALEX Fémbútor Kft-t nyilvánította. Az eljárás során előzetes vitarendezés indult a DuoLine Bt kezdeményezésére, azonban a vitarendezésre adott válaszában a Bizottság nem módosította eredeti döntését. Ennek értelmében 2015. február 20-án megkötésre került a szerződés az ALEX Fémbútor Kft-vel. A megvalósítás folyamatban van.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a 2015. évi közbeszerzési terv jóváhagyására, a 2014. évről szóló beszámoló elfogadására!

 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság egyhangúan javasolja a döntési javaslatok elfogadását.

 
1. döntési javaslat

"2015. évi közbeszerzési terv"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 33. §-ában foglaltak szerint elkészített Gyomaendrőd Város Önkormányzat 2015. évi Közbeszerzési Tervét hagyja jóvá az alábbiak szerint:
 
2015. ÉVI KÖZBESZERZÉSI TERV
 
Intézmény: Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Érintett költségvetési év: 2015.
1)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
Gázbeszerzés 2014-2015. gázév
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) bek. b)
5.
Beszerzés becsült értéke
30.000.000.- Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. II. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015-2016 gázév
 
2)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Árubeszerzés
2.
Beszerzés megnevezése
Villamos energia beszerzés 2016. évre
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 121. § (1) bek. b)
5.
Beszerzés becsült értéke
28.000.000.- Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. III. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2016. évre
 
3)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Belterületi útfelújítás
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
49.000.000.- Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. május - november
 
4)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Parkolók felújítása
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
11.400.000.- Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. május - november
 
5)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás megrendelés
2.
Beszerzés megnevezése
Mezőgazdasági munkák
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
14.000.000.- Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. április 1. – 2015. december 31.
 
6)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Városi közintézmények komplex energetikai fejlesztése Gyomaendrődön KEOP-5.5.0/A/12
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
170.655.317 Ft
6.
Fedezet
Pályázati nyertesség esetén támogatás 85%, önerő 15%.
7.
Eljárás tervezett időpontja
Pályázati nyertesség esetén 2015 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
Pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
7)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás
2.
Beszerzés megnevezése
Városi közintézmények komplex energetikai fejlesztése Gyomaendrődön KEOP-5.5.0/A/12
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
14.699.830 Ft
6.
Fedezet
Pályázati nyertesség esetén támogatás 85%, önerő 15%
7.
Eljárás tervezett időpontja
Pályázati nyertesség esetén 2015 évben
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
Pályázati nyertesség esetén 2015 évben
 
8)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Hídépítés III.
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Nyílt, Kbt. 121. § (1) b)
5.
Beszerzés becsült értéke
53.593.036 Ft
6.
Fedezet
100% pályázati támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. év
 
9)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Szolgáltatás megrendelés
2.
Beszerzés megnevezése
"Lélekkel a Körösök mentén" - turisztikai fejlesztések a vallás és a Körös ökológiája tükrében / Marketing
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
11.811.024 Ft
6.
Fedezet
100% pályázati támogatás
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. negyedév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. év
 
10)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás
2.
Beszerzés megnevezése
Belvíz III. utómunkálatok
3.
Eljárás rendje
Nemzeti
4.
Eljárás típusa
Kbt. 122/A. §
5.
Beszerzés becsült értéke
13.385.827 Ft
6.
Fedezet
Költségvetési rendeletben biztosítva
7.
Eljárás tervezett időpontja
2015. I. félév
8.
Beszerzés tervezett teljesítési ideje
2015. I. félév
 
Gyomaendrőd, 2015. március ...........
 
 
………………………………………..
………………………………………..
Toldi Balázs
Dr. Csorba Csaba
Polgármester
Jegyző
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 03. 31.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

2. döntési javaslat

"2014. évi közbeszerzési terv végrehajtása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hagyja jóvá a 2014. évi közbeszerzési terv végrehajtásáról szóló beszámolót.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 03. 26.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

« Vissza
Vissza a főmenübe