2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2015. január 7-i ülésére

Tárgy:   Közoktatási intézmények használatba adásáról szóló szerződés jóváhagyása
Készítette:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC.tv. alapján 2013. január 1-től az óvodai feladatok ellátásának kivételével az állam gondoskodik a köznevelési intézmények fenntartásáról. Az iskolai oktatás célját szolgáló vagyon használatba adásáról az Önkormányzat és a KLIK Gyomaendrődi Tankerületi Igazgatósága szerződést kötöttek 2013-ban. A szerződés - az Önkormányzaton kívüli okból - ügyvédi ellenjegyzése nem történt meg, így a használati jog ingatlannyilvántartási bejegyzésére nem került sor.  2014-ben változás történt a szerződést kötő felek személyében. A Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium egyházi fenntartásba került, és 2015. február 1-től a KLIK Gyomaendrődi Tankerületének székhelye is megváltozik, elhelyezésére az Önkormányzat a tulajdonában álló Gyomaendrőd Mirhóháti út 11. sz. alatti ingatlant jelölte ki. Az oktatáshoz kapcsolódó anyagok beszerzése is megváltozott 2014-ben, arról központi beszerzés alapján a KLIK gondoskodik.  Az előzetes egyeztetéseket követően a Felek úgy rendelkeztek, hogy új szerződést kötnek, melyet az eljáró ügyvéd ellenjegyezhet, és a használati jog ingatlannyilvántartási bejegyzésének nem lesz akadálya.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a tervezetet szíveskedjen jóváhagyni!


Döntési javaslat

"Közoktatási intézmények használatba adásáról szóló szerződés jóváhagyása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testületa a közoktatási intézmények használatba adásáról szóló szerződés tervezetét az alábbiak szerint jóváhagyja:

 

HASZNÁLATI SZERZŐDÉS
 
amely létrejött egyrészről
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
képviseli: Toldi Balázs polgármester
törzsszáma: 725525
adóigazgatási azonosító száma: 15725527-2-04
bankszámlaszáma: 53200125-11062402
statisztikai számjele: 15725527-8411-321-04
mint átadó (a továbbiakban: Önkormányzat),
 
másrészről a
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
székhelye: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.
képviseli: Kepenyes András megbízott tankerületi igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15799658-2-41
Előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10032000 00329307 00000000
ÁHT azonosítója: 335262
statisztikai számjele: 15799658-8412-312-01
mint átvevő (a továbbiakban: KLIK)
(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és időben az alábbi feltételekkel.
 
Előzmények
 
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. §-ának (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől „az állam gondoskodik – az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével – a köznevelési alapfeladatok ellátásáról”. A Kormány a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet 3. §-ának (1) bekezdés c) pontjában az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a KLIK-et jelölte ki.
A köznevelési intézményeket az Nkt. 74. §-ának (4) bekezdése, valamint a 660/2012. (XII. 12.) Gye. Kt. határozat alapján az Önkormányzat működteti, ezen túlmenően az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára 53602-1/2012/KOHAT iktatószám alatt kiadott döntése szerint az állam általi működtetés esetén az Önkormányzat 12.604.000,- Ft/hó összegű hozzájárulás fizetésére kötelezett.
Az Nkt. 74. §-ának (6a) bekezdése alapján a működtetés feltételeit a Felek a feladatokhoz igazodó, egyedi szerződésben állapítják meg.
Az Nkt. 76. §-ának (5) bekezdés b) pontja, valamint a köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló 2012. évi CLXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Törvény) 8. §-ának (1) bekezdés a) pontja alapján az Önkormányzat tulajdonában lévő, az állami fenntartású köznevelési intézmények (a továbbiakban: intézmények) feladatainak ellátását szolgáló ingatlan és ingó vagyon – ideértve a taneszközöket, továbbá az intézményekben lévő eszközöket, felszereléseket –, valamint a 10. § (1) bekezdése alapján mindazon ingó és ingatlan vagyon, amely az intézmények fenntartói feladatainak ellátását biztosítja, illetve amely a KLIK területi szervének, a Gyomaendrődi Tankerületnek (a továbbiakban: Tankerület) elhelyezéséhez szükséges, a KLIK ingyenes használatába kerül.
A Felek a Törvény 13. §-ának (2) bekezdése a) pontja alapján 2012. december 12-én átadás-átvételi megállapodást kötöttek, amelyben meghatározták a KLIK ingyenes használatába kerülő ingatlan vagyonelemek körét.
A Gyomaendrődi Tankerület vezetője, és Gyomaendrőd Város Önkormányzata polgármesterének személye megváltozott.
A Gyomaendrődi Tankerület fenntartásából és Gyomaendrőd Város Önkormányzatának működtetéséből a Kner Imre Gimnázium Szakközépiskola és Kollégium 2014. szeptember 1-től a Szeged-Csanádi Egyházmegyéhez került.
A szerződés tárgyát képező vagyonelemek ingyenes használatának és működtetésének részletes szabályait a Felek az alábbiak szerint állapítják meg egyidejűleg a Felek által 2013. április 9-n aláírt, de ügyvédi ellenjegyzésre nem kerülő használati szerződést felülvizsgálják, melynek eredményeként új szerződést kötnek.  
 
A szerződés tárgya
 
1.             Az intézmények fenntartói feladatainak ellátása érdekében az Önkormányzat használatba adta, a KLIK pedig használatba vette az 1. számú mellékletben szereplő ingatlanokat és ingatlanrészeket, 2013. január 1-től, határozatlan időre.
2.             Felek megállapodnak abban, hogy a megjelölt ingatlanok, illetve ingatlanrészek az alulírott idő szerinti állapotot tükröző tervrajzoknak megfelelően kerülnek használatba vételre (2. számú melléklet).
3.             A Tankerület elhelyezéséhez szükséges, 5500 Gyomaendrőd, Mirhóháti út 11. sz. alatti társasházból (hrsz.: 267/B/1) annak emeleti szintjét, alapterülete 124,9 nm., Gyomaendrőd Város Önkormányzata, 2015. február 1-vel határozatlan időre a KLIK használatába adja. Az Önkormányzat kijelenti, hogy az átadásra kerülő épületrész kizárólagos tulajdonát képezi, per és tehermentes. A használatra átadott épületrész, alaprajza a jelen szerződés 2. sz. mellékletének részét képezi. A KLIK az épületrészt megtekintette, a jelen szerződés aláírásával kijelenti, hogy az számára megfelelő, tájékoztatást kapott, hogy az épület földszinti részét – a szerződés aláírásakor üresen áll- az Önkormányzat más használatába adhatja . Vállalja, hogy a használat során az Önkormányzat által kijelölt más használókkal együttműködik. A KLIK elhelyezésére átadott épületrész használata során az oktatásra átadott, a jelen szerződésben meghatározott szabályok az irányadóak, az alábbi eltérésekkel:
Az Önkormányzat a használt helyiségek takarításáért jogosult minden tárgyhót követő hónap 15-ig nettó 30.000 Ft. azaz nettó Harmincezer Ft-ot, mint a szolgáltatás ellenértékét leszámlázni. A KLIK a szolgáltatás ellenértékét átutalással a számla kézhezvételét követő 8 napon belül téríti meg az Önkormányzatnak. A használatra átadott épületrész berendezési tárgyakat nem tartalmaz, a működéshez szükséges berendezési tárgyakról a KLIK gondoskodik. A használatba adást követően a KLIK viseli a használatba adott épületrész használatával járó közüzemi költségeket (víz, szennyvíz, villanyáramáram, gázszolgáltatás) a következők szerint:
A használatba adott ingatlanrész önálló mérőórával nem rendelkezik, a közszolgáltatásokra az Önkormányzat köt szerződést. Az ingatlanrész használatával járó megtérített rezsiköltségeket az Önkormányzat a tárgyhót követő hónap 15 napjáig számlázza, melyet a KLIK a számla kézhezvételét követő 8 napon belül átutalással térít meg, Gyomaendrőd Város Önkormányzata 53200125-11062402-00000000 számú bankszámlájára.  A Felek rögzítik, hogy a számlázási cím: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK 034000), 1051 Budapest, Nádor u. 32.; a számla postázási címe: KLIK Gyomaendrődi Tankerülete, 5500 Gyomaendrőd, Mirhóháti út 11. sz. A felek megállapodnak, hogy amennyiben az ingatlanba más használó is költözik, úgy a költségek viselésének megosztására szakértőt fogadnak fel.
A KLIK az Őt terhelő költségek megfizetésének késedelembe esése időpontjától kezdődően késedelmi kamatot köteles fizetni az Önkormányzat részére, a Ptk. 6:48.§ -ban foglaltak szerint.
A KLIK tudomásul veszi, hogy a kamatfizetési kötelezettsége akkor is beáll, ha a késedelmét kimenti.
A Felek kijelentik, hogy a birtokba adásról részletes jegyzőkönyvet vesznek fel, melyben rögzítik a szolgáltatók megnevezését, a mérőóra állásokat,az épületrész beépített tartozékait, azok műszaki állapotát, üzemképességét, továbbá az Önkormányzat átadja azokat a tanúsítványokat másolatban, melyek bizonyítják, hogy az ingatlanrész irodai elhelyezés céljára alkalmas.
A felek megállapodnak, hogy a hulladékszállítás, telefon-, és internet – szolgáltatás díját, közvetlenül a KLIK téríti meg a szolgáltatóknak tekintettel arra, hogy ezekre a Mirhóháti út 11. sz. alatti épület esetében a KLIK köt szerződést. 
4.             A KLIK a jelen szerződés útján használatba vett ingatlanokra vonatkozó használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezteti.
5.             Az intézmények fenntartói feladatainak ellátását segítő ingó vagyonelemeket az Önkormányzat a Törvény 13. §-ának (2) bekezdés b) pontja szerint felvett jegyzőkönyv alapján adta a KLIK használatába.
Felek jogai és kötelezettségei
 
6.             A KLIK a használat tárgyát képező vagyonelemeket kizárólag az intézmények feladatainak ellátására, iskolai rendezvények megtartására, a Tankerület feladatainak ellátására, irodai és raktározási célokra a jelen szerződésben szabályozott módon használhatja.
7.             A Pedagógiai Programban, az intézmények szervezeti és működési szabályzatában, házirendjében meghatározott feladatok ellátásának zavarása nélkül, az ott meghatározott tanítási időn kívül, az Önkormányzat a használat tárgyát képező ingatlant – a KLIK-kel legalább 15 nappal korábban történt egyeztetést követően – önkormányzati, egyéb helyi közösségi, kulturális rendezvények lebonyolítása céljából térítésmentesen használhatja, azt harmadik személy részére bérbe adhatja.
8.             Felek megállapodnak abban, hogy a KLIK a használatba vett ingó vagyont kizárólag a Tankerület működési határain belül használhatja a feladata ellátására. A KLIK legalább 15 nappal korábban köteles az Önkormányzatnak bejelenteni, ha az ingó vagyontárgyakat az Önkormányzat közigazgatási területén belül más intézményben kívánja használni.
9.             Az Önkormányzat az intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyont a szerződés időtartama alatt nem idegenítheti el, nem terhelheti meg.
10.         A KLIK a használatába álló ingó és ingatlan vagyont harmadik személy részére használatba vagy bérbe nem adhatja, nem terhelheti meg, és nem idegenítheti el.
11.         A KLIK biztosítja, hogy az Önkormányzat az ingatlan működtetésével kapcsolatos hirdetményeit az ingatlanban a közösen meghatározott helyen és módon, a KLIK által meghatározott időtartamban kifüggesztheti.
12.         Az Önkormányzat hozzájárul ahhoz, hogy a KLIK az ingatlanok címét az intézmények, illetve a Tankerület székhelyeként bejegyeztethesse, azt levelezésében feltüntesse.
13.         A KLIK köteles a használatában álló és a közös használatra szolgáló vagyont, a központi berendezésekkel és felszerelésekkel együtt rendeltetésszerűen, a közvagyont használó személytől elvárható gondossággal, hatékonyan, energiatakarékosan és költségtakarékosan, az épület házirendjének, a vagyonra vonatkozó biztonsági előírások betartásával, mások jogainak és törvényes érdekeinek sérelme nélkül használni.
14.         Amennyiben az Önkormányzat tudomására jut, hogy a KLIK a vagyont nem rendeltetésszerűen használja vagy rongálja, a KLIK kapcsolattartójához fordulhat, aki köteles 15 napon belül a vagyon használatával kapcsolatos álláspontját írásban az Önkormányzat részére eljuttatni. Amennyiben az Önkormányzat álláspontja szerint a nem rendeltetésszerű használat a továbbiakban is folytatódik, az Önkormányzat a KLIK elnökéhez fordulhat intézkedés megtétele érdekében. A nem rendeltetésnek megfelelő használat vagy rongálás folytatódása esetén az Önkormányzat a Ptk. 5:152. §-ának (2) bekezdése alapján biztosítékot követelhet a KLIK-től.
15.         A rendeltetésszerű használat feletti vita esetén, annak rendezése érdekében a Felek szakértő állásfoglalását kérhetik.
16.         Rendeltetésellenes a használat különösen akkor, ha a KLIK a jelen szerződés alapján használatba vett vagyont – tekintettel arra, hogy azt az Önkormányzat kifejezetten közoktatási feladatok ellátására adja – nem közoktatási feladatok ellátására használja. Ebben az esetben az Önkormányzat élhet rendkívüli felmondási jogával.
17.         Jelen szerződés időtartama alatt a KLIK felelős az ingatlannal kapcsolatos, a tűzvédelmi, munkavédelmi és környezetvédelmi törvényekben és egyéb kapcsolódó jogszabályokban foglaltak betartásáért és betartatásáért.
18.         A KLIK jogosult az ingatlant saját berendezéseivel ellátni, e berendezések felett szabadon rendelkezhet, és a szerződés megszűnése esetén ezeket saját tulajdonaként elszállíthatja, köteles azonban az eredeti állapotot saját költségén helyreállítani.
19.         A KLIK az ingatlanban riasztórendszert, telefonos és számítógépes hálózatot építhet ki emeletek összekötésével együtt. A távközlési szolgáltatóval a KLIK az Önkormányzattól függetlenül jogosult a saját nevére távközlési vonalat beköttetni és üzemeltetni. Ezekről előzetesen köteles az Önkormányzatot írásban tájékoztatni.
20.         Az Önkormányzat az ingatlanban lévő, a KLIK tulajdonát képező vagyontárgyakért felelősséget nem vállal. A KLIK e vagyontárgyakra biztosítást köthet.
21.         A használatba adott vagyon karbantartására takarítására az Önkormányzat, mint a működtetésért felelős a kizárólagos tulajdonában álló Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft.-t(székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.) utasította, mely alól kivétel a Gyomaendrőd, Mirhóháti út 11. sz. alatti épületrész takarítása, melyről az Önkormányzat gondoskodik. A Nkt-ben meghatározott a működtetőt terhelő beszerzési feladatok ellátásáról az Önkormányzat a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (Gyomaendrőd Selyem út 124. sz.) útján gondoskodik.
22.         Az Önkormányzat gondoskodik a használatba adott, az intézmény elhelyezését szolgáló ingatlan rendeltetésének megfelelő, a hatályos köznevelési, tűzvédelmi, munkavédelmi és egészségügyi előírások szerint történő üzemeltetéséről.
23.         Az Önkormányzat köteles gondoskodni a használatba adott vagyon állagának megóvásáról, karbantartásáról, a meglévő vagyont érintő szükséges felújítások, pótlások, cserék kivitelezési munkálatainak elvégzéséről, így az ingatlanban lévő központi berendezések, az ezekhez csatlakozó vezetékrendszerek munkaképes állapotáról, az átvételkori állapotnak megfelelő szinten tartásáról. Az Nkt. 76. §-ának (3) bekezdése alapján az állagmegóváson túl jelentkező rekonstrukciós, fejlesztési költségek fedezése már nem az Önkormányzat mint működtető kötelessége, de ehhez az állam pályázati úton támogatást nyújthat.
24.         Munkahelyi baleset bekövetkezése esetén mindkét szerződő fél az alkalmazásában álló dolgozókért felel. Abban az esetben, ha a munkahelyi baleset a karbantartás, szükséges felújítás, pótlás, csere elmaradásából ered, a KLIK jogosult kártérítést követelni az Önkormányzattól.
25.         Az Önkormányzat köteles a működtetéssel kapcsolatos közterheket, költségeket, díjakat viselni, gondoskodni a használatba adott ingatlan vagyonvédelméről.
26.         Az Önkormányzat köteles ellátni minden olyan feladatot, amely ahhoz szükséges, hogy az ingatlanban a köznevelési feladatok megfelelő színvonalon, biztonsággal történő ellátásának feltételei biztosítottak legyenek. Ennek keretében gondoskodik az intézmény működéséhez szükséges eszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások megrendeléséről, átadás-átvételéről, raktározásáról, a készletek pótlásáról. A feladatok teljesítése nem foglalja magában a 229/2012. (VIII.28.) Korm. rendelet 44/B.§. (2) bekezdésében meghatározott, kizárólag szakmai feladatellátás körébe tartozó dologi jellegű kiadások átvállalását.
27.         Az Önkormányzat kijelenti, hogy a Gyomaendrődön oktatásban részesülő tanköteles tanulók részére úszás oktatásuk segítése érdekében a Gyomaendrődi Liget Fürdő Kft-től szolgáltatást vásárol, a mindenkori tárgyévi költségvetési tv-ben biztosított lehetőségei szerint. Az úszásoktatás segítése céljából a szolgáltatás vásárlására fordítható keretösszegről az Önkormányzat a költségvetési rendelet elfogadását követő 30 napon belül írásban tájékoztatja a Gyomaendrődi Tankerület vezetőjét. A szolgáltatás ellenértékének megtérítése a tanulók a fent meghatározott célra történő igazolt felhasználását követően történik meg. A KLIK kijelenti, hogy a felhasználás dokumentálásában, illetve az elszámolásban való közreműködésre a szükséges felhatalmazást az oktatásért felelős szervezeti egységek vezetői részére megadja.
28.         A KLIK kijelenti, hogy a közoktatási feladatok ellátásához szükséges eszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások beszerzéséről saját maga gondoskodik.
29.                          A külön jogszabályban meghatározott eszközök, taneszközök, felszerelések beszerzésének költségét az intézményvezető javaslata alapján a KLIK – a költségvetésében erre a célra előirányzott keretösszeg erejéig – finanszírozza. Az e körbe tartozó beszerzések előtt a KLIK elnökének előzetes, írásbeli jóváhagyását be kell szerezni. A szerződés e pontja alá eső eszközök, taneszközök, felszerelések beszerzését követően működtetésükről az Önkormányzat gondoskodik jelen szerződés időtartama alatt. A beszerzésről a KLIK értesíti az Önkormányzatot. Az így beszerzett dolgok átadása során az átadó köteles nyilatkozni annak munkavédelmi, balesetvédelmi, tűzvédelmi követelményeknek való megfelelőségéről, az erről szóló okirat rendelkezésre bocsájtásával.
30.                          Az Önkormányzat gondoskodik a köznevelési feladat ellátásához szükséges technikai berendezések működtetéséről, a tulajdonában lévő taneszközök javításáról, karbantartásáról, pótlásáról, beszerzéséről, mely alól kivételt képeznek a Gyomaendrődi Tankerületi Központ székhelyén található eszközök és berendezési tárgyak.
31.              Az Önkormányzat nem köteles pótolni azt a használatba adott ingó vagyont, amely az Önkormányzatnak fel nem róható ok miatt megsemmisült. Ez a rendelkezés nem vonatkozik arra az esetre, ha a vagyonelem vis maior következtében semmisült meg. Amennyiben a megsemmisült vagyonelem helyébe biztosítási összeg lép, akkor a biztosítási összeg erejéig köteles gondoskodni az Önkormányzat a vagyontárgy pótlásáról.
32.                          A KLIK a köznevelési feladat ellátáshoz véglegesen feleslegessé vált vagyont – beleértve a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközöket is – 20 napon belül köteles az Önkormányzat részére visszaadni, aki köteles azt visszavenni. A KLIK a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközök kivételével az egyéb vagyont rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles visszaadni az Önkormányzatnak.
33.             Felek megállapodnak abban, hogy az ingatlan rendeltetésszerű használata érdekében átalakítási munkákat végezhetnek.
34.                          A KLIK az Önkormányzat előzetes írásbeli engedélye alapján, az előzetes egyeztetések és költségkalkulációk kölcsönös elfogadását követően jogosult az ingyenes használatában álló ingatlant átalakítani, illetőleg a falak, a mennyezet, vagy a padlózat megbontásával, tárgyaknak azokhoz történő rögzítésével járó műveletet végezni. Az ezzel kapcsolatos költségek viseléséről a KLIK az engedély megkérésére irányuló kérelemben nyilatkozik.
35.                          A KLIK az Önkormányzat felé a használatában lévő vagyont érintő lényeges változásokat a változás bekövetkezésétől számított 5 napon belül köteles írásban jelenteni. KLIK az ingatlan egészét fenyegető veszélyről és a beállott kárról haladéktalanul értesíti az Önkormányzatot, és köteles tűrni a veszély elhárítása vagy a kár következményeinek elhárítása érdekében szükséges intézkedések megtételét.
36.                          A KLIK felel minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. A nem rendeltetésszerű használat folytán keletkezett hibák kijavítása, károk megtérítése megfelelő határidőn belül a KLIK kötelezettsége függetlenül attól, hogy a bekövetkezett hiba, illetve kár az alkalmazottjai, az ügyfelei, az intézmény tanulói vagy az érdekkörében eljáró személy magatartására vezethető vissza. A KLIK a hibák szakszerű kijavításáról, illetve a károk megtérítéséről köteles 5 napon belül írásban tájékoztatni az Önkormányzatot.
37.                          Amennyiben a KLIK tudomására jut valamely tény, körülmény, adat, amely az ingatlan rendeltetésszerű és zavarmentes használatát akadályozza, kár bekövetkezésével fenyeget, a használatában álló vagyon nagyobb mérvű romlásához vezethet, köteles erről haladéktalanul írásban értesíteni az Önkormányzatot. Az értesítés elmaradása vagy késedelme miatt bekövetkezett kárt, illetve költségnövekedést a KLIK köteles viselni.
38.                          Tulajdonosi ellenőrzés
Az Önkormányzat, mint tulajdonos évente legalább egy alkalommal, a nevelő-oktató munka, illetve a KLIK működésének zavarása nélkül, előzetes értesítés alapján az átadott ingó és ingatlanvagyon tekintetében ellenőrzi az önkormányzati vagyon rendeltetésszerű használatát. Az Önkormányzat ingó tulajdonát azok a taneszközök képezik, amelyeket a 2013. január 1-jei leltár tartalmaz. Ezen túlmenően Felek rögzítik, hogy az Önkormányzat a leltárkészítési és leltározási szabályzatában meghatározott időszakonként – a nevelő-oktató munka, valamint a KLIK működésének zavarása nélkül – eleget tesz a leltározási kötelezettségének.
39.                          Az ellenőrzés során az Önkormányzat képviselője jogosult:
a)                                  a KLIK használatában álló ingatlan területére, illetve KLIK által használt irodai és egyéb célú helyiségeibe belépni és ott tartózkodni;
b)                                 az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával – betekinteni;
c)                                  a KLIK alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni;
d)                                 az átadott ingó vagyontárgyak meglétét és állagát ellenőrizni.
 
A működési költségek viselésének szabályai
 
40.                          Az Önkormányzat kötelezettséget vállal arra, hogy jelen ingyenes használati szerződés időtartama alatt folyamatosan biztosítja – figyelemmel a hatályos köznevelési, építészeti, egészségügyi, munkavédelmi és tűzvédelmi jogszabályokban foglaltakra – a KLIK fenntartásában álló intézményekben az osztályok helyiségigényét (lásd 1. számú melléklet) és viseli a helyiségek használatával kapcsolatos közüzemi díjakat és üzemeltetési költségeket.
 
A szerződés megszűnése
 
41.                          A szerződés megszűnik, ha az állami köznevelési feladat ellátása valamennyi körülírt ingatlanban megszűnik. Felek rögzítik, hogy a KLIK a köznevelési feladat ellátásának megszűnéséről való tudomásszerzést követő 8 napon belül tájékoztatja az Önkormányzatot a megszűnés tényéről és várható idejéről.
42.                          Ezen túlmenően a szerződés megszűnik, amennyiben az Önkormányzat él a szerződés 16. pontjában foglalt rendkívüli felmondási jogával.
43.                          A használati jog megszűnése esetén a KLIK gondoskodik a használati jog ingatlan-nyilvántartásból való törléséről és erről írásban értesíti az Önkormányzatot.
44.                          Felek megállapodnak abban, hogy a KLIK a használati jogának megszűnésétől számított 20 napon belül köteles az ingatlant kiüríteni és azt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban az Önkormányzat részére visszaadni.
45.                          Amennyiben a KLIK az ingatlant az előírt határidőig nem hagyja el, az Önkormányzat jogosult a helyiségeket birtokba venni, a KLIK a helyiségekben található ingóságairól két tanúval hitelesített leltárt készíteni, és a KLIK-et az ingóságok 8 napon belüli elszállítására írásban felszólítani.
46.                          Amennyiben a KLIK az írásbeli felszólítását követő 8 napon belül nem szállítja el ingóságait, az Önkormányzat jogosult a KLIK-nek az ingatlanban lévő vagyontárgyait a KLIK költségén elszállíttatni, és megfelelő helyen történő raktározásáról a KLIK költségén gondoskodni.
47.                          A szerződés megszűnése esetén a KLIK cserehelyiségre igényt nem tarthat.
 
Egyéb rendelkezések
 
48.                          Kapcsolattartók kijelölése:
Felek a működtetési feladatok, illetve a használat Önkormányzat által történő ellenőrzése során kapcsolattartóként az alábbi személyeket jelölik meg:
Önkormányzat:
Név:                   Lehóczkiné Timár Irén Mária
Szervezet neve: Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Beosztás:           alpolgármester
Elérhetőség:      alpolgarmester@gyomaendrod.hu
                          telefon: 06/20 5877730
Név:                  Kovácsné Rácz Júlianna
Szerv neve:       Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal
Beosztás:           pénzügyi ügyintéző
Elérhetőségek:   Telefon: (+36 20) 405 6110
E-mail:              penzugy@gyomaendrod.hu
Név:                  Fekete József
Szerv neve:       Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft.
Beosztás            :           ügyvezető igazgató
Elérhetőségek:   Telefon: (+36 20) 914 7044
E-mail:           ipgyomaszolg@internet-x.hu
KLIK:
Név:                  Kepenyes András
Szerv neve:       Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Beosztás:           tankerületi igazgató
Elérhetőségek:   Telefon: (+36 30) 626 6511
E-mail:              andras.kepenyes@klik.gov.hu
49.                          Felek megállapodnak abban, hogy a közoktatási feladatok ellátásához szükséges feltételek magas szintű biztosítása érdekében szükség szerint egyeztető ülést tartanak. Ezen túlmenően rögzítik, hogy a szerződésből adódó, vagy azzal kapcsolatban felmerülő vitáikat vagy nézetkülönbségeiket elsősorban tárgyalások útján rendezik, esetleges jogvitájuk eldöntésére a Szarvasi Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. A felek megállapodnak továbbá, hogy a szerződésben foglaltak teljesülését, az oktatási év végével kiértékelik, szükség esetén, vagy az alapjául szolgáló jogszabályok változása esetén, módosítják.
50.                          A szerződésre egyebekben a Ptk. a 2011. évi CXC. tv. a 2012. évi CLXXXVIII. tv. valamint az Aht. és 229/2012.(VIII.28.) Korm. rendelet előírásai az irányadóak.
51.                         Szerződő Felek a szerződést együttesen elolvasták és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag aláírják, arra kellő felhatalmazással rendelkeznek. A jelen szerződés 5 mindenben egyező példányban kerül aláírásra, egy példány 8 számozott oldalból áll. A jelen szerződés Gyomaendrőd Város Önkormányzatának jóváhagyásával lép hatályba. A szerződés hatályba lépésével a Felek által 2013. április 9-én aláírt szerződés hatályát veszti.
52.                          A szerződés a mellékleteivel együtt érvényes.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mellékletek:     
-          1. számú melléklet a Gyomaendrőd Város Önkormányzatától, mint tulajdonostól a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által használatba vett ingatlanokról;
-          2. számú melléklet a szerződés tárgyát képező ingatlanok és ingatlanrészek tervrajzi megjelöléséről.
 
 
Gyomaendrőd, 2014.   hó    . nap
 
 
..................................................................
Toldi Balázs
polgármester
Önkormányzat
........................................................................
Kepenyes András
tankerületi igazgató
KLIK
 
 
Ellenjegyzem:
 
........................................................................
Önkormányzat
Ellenjegyzem:
 
........................................................................
KLIK
 
 
 
 
 
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2015. 02. 01.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba

« Vissza
Vissza a főmenübe