2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2013. június 18-i ülésére

Tárgy:   A Békés Megyei Kormányhivatal kérelme
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella
Előterjesztő:   Várfi András kompenzációs listás önkormányzati képviselő
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
A Békés Megyei Kormányhivatal 2013. május 27-én kelt levelében az alábbi kérelemmel fordult Gyomaendrőd Város Polgármesteréhez és Képviselő-testületéhez.
 
A Békés Megyei Kormányhivatal a Gyomaendrődi Járási Hivatalnak helyet adó Szabadság tér 1. szám alatti épület külső homlokzatának felújítását végzi. A tervezett felújítási munkálatok magában foglalják a vakolat és a bádogozás javítását, valamint a teljes ÉNY-i és DNY-i homlokzat felületének festését. A Kormányhivatal 2013. május 6-ai tájékoztatása alapján ezen munkálatok elvégzése bruttó 4.585.430 Ft-ba fog kerülni. A Kormányhivatal teljes egészében vállalta a felújítás költségének viselését.
 
Jelen megkeresésükben a Békés Megyei Kormányhivatal jelezte Önkormányzatunk felé, hogy a homlokzat felújítási munkáinak megkezdése után szembesültek azon ténnyel, hogy az épület a vártnál rosszabb állapotban van, így az eredetileg tervezett felújítási költséghez képest többletráfordítást fog igényelni.
 
A külső homlokzat mellett az épület belső terében is jelentős felújítások történtek, mely magában foglalta a Díszterem rekonstrukcióját is. A Kormányhivatal mintegy 6 millió Ft-ot költött az épület Dísztermére.
 
A Díszterem és a homlokzat felújításának magas költsége miatt a Békés Megyei Kormányhivatal kéri az Önkormányzatot a felújítási költségek hozzájárulásához 4 millió Ft összegben.
 
A Kormányhivatal azon levelében, melyben tájékoztatta önkormányzatunkat a homlokzat felújításának megkezdéséről jelezte, hogy ezen munkálatok elvégzése a homlokzat balesetveszélyes állapota miatt indokolt. Az élet- és balesetveszély elhárítását önkormányzatunk is fontosnak és szükségesnek ítéli. Ugyanakkor az a megállapítás, mely szerint a Szabadság tér 1. szám alatti épület átvételekor a díszterem nem volt alkalmas esküvők és a város szempontjából jelentőséggel bíró rendezvények megtartására már nehezebben fogadható el.
 
A Szabadság téri épület átadása a Gyomaendrődi Járási Hivatalnak és ebből adódóan a Selyem út 124. szám alatt egy új önkormányzati hivatal kialakítása jelentős költségekkel járt, illetve folyamatosan jelentkeznek a használat során olyan többlet igények, melyekre a zavartalan hivatali és önkormányzati működés biztosítása érdekében forrást szükséges biztosítani.
 
Mindezen tények és körülmények figyelembe vétele mellett a Kormányhivatal által kért 4 millió Ft összegű költségátvállalással szemben javasoljuk jóváhagyásra 2 millió Ft biztosítását a baleset-és életveszély elhárítását szolgáló munkálatok elvégzéséhez.
Az átadásra kerülő összeg forrása a tartalékba helyezett központosított támogatás összegéből kerüljön kijelölésre.
 
 
Kérem a Tisztelt Testületet, szíveskedjen az előterjesztést megvitatni és döntését meghozni.
 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Pénzügyi Bizottság 1 igen és 3 tartózkodás mellett nem javasolja támogatni a Szabadság tér 1. szám alatti épület felújítási munkáit.

 
Döntési javaslat

"Hozzájárulás a Szabadság tér 1. szám alatti épület felújításához"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Járási Hivatalnak helyet adó, Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám alatti épület külső homlokzatának felújítására 2 millió Ft-ot különít a 2013. évi költségvetési rendelet működési tartaléka között megjelenő Központosított támogatás összegének terhére. A költségvetési rendelet soron következő módosításakor a Képviselő-testületi döntés kerüljön átvezetésre. A Képviselő-testület felhatalmazza Várfi András polgármestert a szükséges megállapodás megkötésére.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 09. 26.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

« Vissza
Vissza a főmenübe