4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. november 25-i ülésére
2015. november 25-i ülésére
Tárgy: | A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása | |
Készítette: | Szilágyiné Bácsi Gabriella | |
Előterjesztő: | Dr. Uhrin Anna jegyző | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról és működtetéséről 2013. április 1-jén kötött megállapodást Gyomaendrőd Város Önkormányzata, Csárdaszállás Község Önkormányzata és Hunya Község Önkormányzata. A közös önkormányzati hivatal létrehozására és működésére vonatkozó alapvető szabályokat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 84-86. §-ai állapítják meg.
Egy költségvetési szerv feladat ellátásának részletes belső rendjét és módját a szervezeti és működési szabályzat rögzíti. Az Államháztartási törvény végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet határozza meg, hogy a szervezeti és működési szabályzatnak melyek a kötelező tartalmi elemei. Ezen normákra figyelemmel készült el a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, melyet Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 2013. május 30-ai ülésén hagyott jóvá. A Közös Hivatal SZMSZ-ének módosítására első alkalommal 2015. április 30-án került sor, amikor megtörténtek a testületek által is jóváhagyott szervezeti változások szabályzaton való átvezetései.
Az SZMSZ jelen módosítását elsősorban a jegyző személyében, a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda vezetőjének személyében, valamint a teljesítés igazolásra és pénzügyi ellenjegyzésre jogosultak körében bekövetkezett változások indokolják. Ezen változásokat kívánjuk keresztülvezetni a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal, Gyomaendrőd Város Önkormányzata és Gyomaendrőd Város Önkormányzatához, valamint Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulásához tartozó, gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmények egységes gazdálkodási szabályzatán. Ezen szabályzatunk rögzíti a kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, teljesítés igazolás, érvényesítés és utalványozás gyakorlásának módját, eljárási és dokumentációs szabályait.
Kérem a testületet, szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és az SZMSZ módosítását jóváhagyni.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | A Bizottság javasolja az SZMSZ módosításának jóváhagyását. | |
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A Bizottság javasolja az SZMSZ módosításának jóváhagyását. | |
"Közös Hivatali SZMSZ módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 9. § b) pontjában biztosított hatáskörében eljárva a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának 20. mellékletét a következők szerint módosítja:
20. melléklet a Hivatali SZMSZ-hez
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal, Gyomaendrőd Város Önkormányzata és Gyomaendrőd Város Önkormányzatához, valamint Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulásához tartozó, gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmények
EGYSÉGES GAZDÁLKODÁSI SZABÁLYZATA
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a gazdálkodással – így különösen a kötelezettségvállalás, a pénzügyi ellenjegyzés, a teljesítés igazolás, az érvényesítés, utalványozás gyakorlásának módjával, eljárási és dokumentációs részletszabályaival, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjével – és az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos belső előírásokat, feltételeket az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht), valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) alapján – a Szervezeti és Működési Szabályzat előírásait figyelembe véve – a következők szerint határozzuk meg.
1. A gazdálkodással összefüggő feladatok
1.1. Gazdálkodási jogkörök szabályozása
1.1.1. Kötelezettségvállaló
A helyi önkormányzat kiadási előirányzatai terhére – az Ávr. 52. § (6) bekezdése alapján – a Polgármester, vagy az általa írásban felhatalmazott személy vállalhat kötelezettséget.
Az Ávr. 52. § (1) bekezdése alapján a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal nevében a kötelezettséget vállaló szerv vezetője vagy az általa írásban felhatalmazott személy vállalhat kötelezettséget.
A kötelezettségvállalásra vonatkozó felhatalmazást a jelen szabályzat 1. függeléke szerint kell elkészíteni.
A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervnél kötelezettségvállalásra a költségvetési szerv vezetője jogosult.
1.1.2. Pénzügyi ellenjegyző
Az Ávr. 55. § (2) bekezdése alapján a kötelezettséget vállaló szervnél a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője írásban jogosult.
A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére vonatkozó kijelölést a jelen szabályzat 2. függeléke szerint kell elkészíteni.
A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervnél (Határ Győző Városi Könyvtár, Közművelődési, Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény, Városi Egészségügyi Intézmény, Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda) a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője, vagy az általa írásban kijelölt személy jogosult.
Az Ávr. 55. § (3) bekezdése alapján a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
1.1.3. Érvényesítő
Az Ávr. 58. § (4) bekezdése alapján érvényesítéssel kapcsolatos feladatokat a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának köztisztviselője látja el.
Az érvényesítésre jogosult személyeket – az Ávr. 55. § (2) bekezdésében foglaltak alapján – a jelen szabályzat 3. függeléke szerint írásban kell kijelölni.
A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervnél (Határ Győző Városi Könyvtár, Közművelődési, Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény, Városi Egészségügyi Intézmény, Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda) érvényesítésre a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője által írásban kijelölt személy jogosult.
Az Ávr. 58. § (4) bekezdése, valamint Ávr. 55. § (3) bekezdése, alapján az érvényesítésre jogosult személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
1.1.4. Teljesítés igazolásra jogosult személyek
Gyomaendrőd Város Önkormányzatánál és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál a teljesítés igazolással kapcsolatos feladat és hatáskörök gyakorlására az alábbi személyek jogosultak:
Tevékenység, amelyre a teljesítésigazolással kapcsolatos hatáskör kiterjed | Teljesítésigazolásra jogosult személy | |||
neve | beosztása | |||
Az irányítása alá tartozó szervezeti egység által ellátott feladatok tekintetében, valamint az önkormányzati beruházások vonatkozásában (ez utóbbi esetben a beruházást felügyelő műszaki ellenőr külön teljesítés igazolása is szükséges) | Pardi László, Petényi Roland | Városüzemeltetési osztályvezető, Településfejlesztési osztályvezető | ||
Zöldterület gazdálkodással, szúnyoggyérítéssel, játszóterek fenntartásával kapcsolatos teljesítések igazolása | Szabóné Galambos Éva | ügyintéző | ||
Energia számlák igazolása (hivatalhoz rendelt, gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek esetében is) | Blaskó Ivett | energetikus | ||
Informatikai és telefon számlák igazolása | Megyeri László | aljegyző | ||
Az irányítása alá tartozó szervezeti egység által végzett feladatokhoz kapcsolódó kifizetések igazolása (pl. kegyeleti szolgáltatás, oktatási feladatok) | Keresztesné Jáksó Éva | Közigazgatási osztályvezető | ||
Az oktatási vagyon működtetése során felmerült kifizetések, számlák igazolására | Szilágyiné Bácsi Gabriella | Pénzügyi osztályvezető | ||
A közmunka programokhoz kapcsolódó számlák, kifizetések igazolására | Varjú Róbert | Mezőgazdasági ügyintéző |
Az osztályvezetők akadályoztatása esetén a teljesítés igazolására az osztályvezetőket helyettesítő köztisztviselő jogosult.
A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervnél (Határ Győző Városi Könyvtár, Közművelődési, Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény, Városi Egészségügyi Intézmény, Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda) a teljesítés igazolásra a költségvetési szerv vezetője jogosult.
A teljesítés igazolására jogosult személyeket – az Ávr. 57. § (4) bekezdésében foglaltak alapján – a jelen szabályzat 4. függeléke szerint kell írásban kijelölni.
1.1.5.Utalványozó
A helyi önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettség esetén – az Ávr. 52. § (6) bekezdése alapján – a Polgármester, vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult utalványozásra.
Az Ávr. 59. (1) bekezdése, valamint az Ávr. 52. § alapján a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál a kötelezettséget vállaló szerv vezetője vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult utalványozásra.
Az utalványozásra vonatkozó felhatalmazást a jelen szabályzat 5. függeléke szerint kell elkészíteni.
A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerveknél (Határ Győző Városi Könyvtár, Közművelődési, Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény, Városi Egészségügyi Intézmény, Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda) utalványozásra a költségvetési szerv vezetője jogosult.
1.1.6. Összeférhetetlenségi és nyilvántartási szabályok
a.) Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, és teljesítés igazolásra irányuló feladatot nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységét közeli hozzátartozója (Ptk. 685. §-ának b.) pontja) vagy maga javára látná el.
b.) Az Ávr. 60. § (1) bekezdésében foglaltak szerint
- a kötelezettségvállaló és pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet,
- az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, az utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel
c.) A kötelezettségvállalásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a teljesítés igazolásra, az érvényesítésre, utalványozásra jogosult személyekről és aláírás-mintájukról a 6. függelék szerinti nyilvántartást kell naprakészen vezetni a az Ávr. 60. § (3) bekezdése alapján.
A nyilvántartás vezetéséért a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője felelős.
1.2. Az operatív gazdálkodási jogkört gyakorlók (kötelezettségvállaló, pénzügyi ellenjegyző, utalványozó, érvényesítő, teljesítés igazoló) feladatai
1.2.1. Kötelezettségvállalás
Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül a kiadási előirányzatok és az Áht. 20. § (1) bekezdése alapján idegen pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére fizetési kötelezettség vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat.
Így különösen:
- a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére,
- szerződés megkötésére,
- költségvetési támogatás biztosítására
irányuló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat.
Kötelezettséget vállalni – az Ávr. 53. § (1) bekezdése szerinti kivételekkel – csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet.
Az Ávr. 53. § (1) bekezdésében foglaltak alapján nem szükséges írásbeli kötelezettségvállalás az olyan kifizetések teljesítéséhez, amely
- értéke az ötvenezer forintot nem éri el,
- pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódnak,
- az Áht. 36. § (2) bekezdése szerint egyéb fizetési kötelezettségnek minősül.
Az Ávr. 56. § (1) bekezdése alapján a kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről, és a kötelezettségvállalás értékéből – az Ávr. 46. §-ában foglaltakkal összhangban – a költségvetési év és az azt követő évek szabad előirányzatait terhelő rész lekötéséről.
A lekötést, valamint a nyilvántartást legalább a kiemelt előirányzatok szintjén kell végrehajtani.
A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- a kötelezettségvállalást tanúsító dokumentum megnevezését, iktatószámát, keltét,
- a kötelezettségvállaló nevét, a jogosult azonosító adatait,
- a kötelezettségvállalás tárgyát,
- a kötelezettségvállalás összegét,
- a kötelezettségek évek szerinti megoszlását,
- a kötelezettségek előirányzatok szerinti megoszlását,
- a kifizetési határidőket, továbbá
- a teljesítési adatokat.
A kötelezettségvállalás értékének meghatározásához számba kell venni az abból származó valamennyi fizetési kötelezettséget, még abban az esetben is, ha valamely fizetési kötelezettség bekövetkezése bizonytalan, vagy külön jövőbeli nyilatkozattól függ.
Ha a fizetési kötelezettség jövőbeni mértéke nem határozható meg pontosan, a körülmények és az előző évek tapasztalatainak gondos mérlegelése alapján az adott piaci, gazdasági, társadalmi körülmények között – az ésszerű gazdálkodás mellett – reális legmagasabb összegű kötelezettséget kell feltételezni.
Ha a kötelezettségvállalásához közbeszerzési eljárást kell lefolytatni, és a kötelezettségvállalás dokumentuma a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (Kbt.) 12. § b)pontjában vagy 14. § (1) bekezdés b)pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő szerződés, a kötelezettségvállalás értéke megegyezik a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésnek a Kbt. rendelkezései szerint számított értékével.
A közbeszerzési kötelezettség alá nem eső, határozatlan időre vállalt kötelezettség értékét a költségvetési évben és az azt követő három éven keresztül származó fizetési kötelezettségek összegeként kell meghatározni.
A kötelezettségvállalások nyilvántartását a POLISZ könyvelési rendszerben kell folyamatosan, naprakészen vezetni.
A nyilvántartást a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának köztisztviselője vezeti.
A kötelezettségvállalás módosulása, meghiúsulása, megszűnése esetén haladéktalanul gondoskodni kell a nyilvántartásban szereplő adatok módosításáról, törléséről, valamint az Ávr. 46. § szerint érintett évek szabad kiadási előirányzatai módosításáról.
A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője felé, ha valamelyik előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.
Annak érdekében, hogy az előirányzatok lekötöttségét teljes körűen számba lehessen venni, a nem írásban tett kötelezettségvállalásokat is fel kell vezetni a kötelezettségvállalások nyilvántartásába. Ezért az ilyen kötelezettségvállalásokat jelezni kell a kötelezettségvállalást nyilvántartó személy felé.
1.2.2. Pénzügyi ellenjegyzés
A pénzügyi ellenjegyzés a kötelezettségvállaláshoz kapcsolódik.
Az Ávr. 54. § (1) bekezdése alapján a pénzügyi ellenjegyzőnek a pénzügyi ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
a) a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, a befolyt vagy megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
b) a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll, és
c) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben előírtaknak, a pénzügyi ellenjegyzőnek erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót, a kötelezettséget vállaló szerv vezetőjét és gazdasági vezetőjét.
Ha a kötelezettséget vállaló szerv vezetője a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad a pénzügyi ellenjegyzésre, a pénzügyi ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.
A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni.
1.2.3. Teljesítés igazolás
A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni és igazolni kell
- a kiadások teljesítésének jogosságát,
- a kiadások összegszerűségét,
- ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás esetében – ha a kifizetés vagy annak egy része az ellenszolgáltatás teljesítését követően esedékes – annak teljesítését.
Szervezetünknél a kiadások szakmai teljesítése mellett a bevételekre vonatkozóan nem kell a teljesítést igazolni.
A teljesítés igazolás
- a számlán rögzített „A teljesítést igazolom” szöveggel,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítés igazolásra jogosult személy aláírásával
történik.
1.2.4. Érvényesítés
A kifizetések esetén a teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságáról szóló, többször módosított 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet, továbbá az Ávr., valamint szervezetünk belső szabályzataiban foglaltakat megtartották-e.
Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárásra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell alkalmazni.
Az érvényesítés az Ávr. 59. § (2) bekezdése szerinti okmány utalványozása előtt történik.
Az érvényesítésnek tartalmaznia kell
- az érvényesítés dátumát és
- az érvényesítő aláírását.
1.2.5. Utalványozás
Utalványozni az érvényesített okmányra rávezetett vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.
A – készpénzes fizetési mód kivételével – külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni:
- az „utalvány” szót,
- a költségvetési évet,
- a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét,
- a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
- a megterhelendő, és a jóváírandó fizetési számla számát és megnevezését,
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- az Ávr. 58. § (3) bekezdése szerinti érvényesítést, pénzügyi ellenjegyzést,
- az utalványozó keltezéssel ellátott aláírását.
Szervezetünknél a POLISZ könyvelési rendszer által előállított utalványt kell alkalmazni.
A bevételi és kiadási pénztárbizonylatra rávezetett rendelkezésen az Ávr. 59. § (3) bekezdés szerinti adatokat kell feltüntetni, azzal, hogy az okmányon már szereplő adatokat nem kell megismételni.
Az Ávr. 59. § (5) bekezdése alapján nem kell utalványozni:
- a termék értékesítéséből, szolgáltatás nyújtásából - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
- a fizetési számla vezetésével és az azon végzett műveletekkel kapcsolatban a számlavezető által felszámított díjakkal, költségekkel kapcsolatos kiadásokat,
- az európai uniós forrásból nyújtott támogatások jogszabály szerinti lebonyolítási számláról történő kifizetéseket és
- a fedezetkezelői számláról, valamint – a fedezetkezelői számlára történő átutalás esetén – az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
2. Az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos belső előírások, feltételek
2.1. Időközi költségvetési jelentés
Az Önkormányzat és a Társulás a költségvetési gazdálkodásának alakulásáról - a költségvetési szerveket is magában foglaló - időközi költségvetési jelentést köteles összeállítani.
Az időközi költségvetési jelentést az Ávr.-ben meghatározottak szerint kell összeállítani.
Az önkormányzati és társulási szintű időközi költségvetési jelentés összeállításáért és a Magyar Államkincstár Területileg Illetékes Szervéhez, az általa megjelölt határidőre történő továbbításáért a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője és köztisztviselője (könyvelője) felelős.
Az intézmény az Ávr.-ben foglalt előírások, valamint az Önkormányzatáltal meghatározottak szerint köteles időközi költségvetési jelentést készíteni.
Az adatszolgáltatás elkészítéséért és határidőre történő továbbításáért a gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv gazdasági vezetője felelős.
2.2. Időközi mérlegjelentés
Az Önkormányzat és a Társulás felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknek az eszközei és forrásai alakulásáról negyedévenként, a főkönyvi kivonat állományi számláinak adataiból, illetve az azt alátámasztó nyilvántartásokból összeállított mérlegjelentést kell készítenie az Ávr. 170. § előírásai szerint.
Az időközi mérlegjelentést a tárgynegyedévet követő hónap 20. napjáig, a negyedik negyedévre vonatkozóan a tárgynegyedévet követő 40 napig kell a Magyar Államkincstár Területileg Illetékes Szervéhez benyújtani.
A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerveknek a negyedévenkénti időközi mérlegjelentésüket a tárgynegyedévet követő hónap 15-ig kell megküldeni az önkormányzati hivatalba.
Az önkormányzati hivatal időközi mérlegjelentésének összeállításáért, valamint annak, az intézményi időközi mérlegjelentésekkel a Magyar Államkincstár Területileg Illetékes Szervéhez történő továbbításáért a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának köztisztviselője (könyvelője) és vezetője felelős.
Az intézménynek az eszközei és forrásai alakulásáról negyedévenként, a főkönyvi kivonat adataiból összeállított mérlegjelentést kell készíteni az Ávr.-ben, valamint az Önkormányzatáltal meghatározottak szerint.
Az adatszolgáltatás elkészítéséért és határidőre történő továbbításáért a gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv gazdasági vezetője felelős.
2.3. Beszámolási kötelezettség
Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeiről szóló, többször módosított 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet 7. § alapján az államháztartás szervezeteinek (ideérve az elemi költségvetés készítésére kötelezett gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerveket is) gazdálkodásukról éves elemi költségvetési beszámolót kell készíteniük.
Az éves elemi költségvetési beszámoló elkészítéséért a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályának vezetője felelős.
Gyomaendrőd, 2015.
................................... ......................................
Polgármester Jegyző
Záradék:
A szabályzatban foglaltak alkalmazását, a sajátosságok figyelembe vétele mellett tudomásul veszem.
Határ Győző Városi Könyvtár, Dinyáné Bánfi Ibolya:
Közművelődési, Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény, Dr. Szonda István:
Városi Egészségügyi Intézmény, Dr. Torma Éva:
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda, Kovács Péterné:
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: