1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2015. október 20-i ülésére

Tárgy:   A helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosítása
Készítette:   Enyedi László
Előterjesztő:   Dr. Uhrin Anna jegyző
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete több fordulón keresztül tárgyalta és végezte el a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálatát.
 
A Képviselő-testület a következő változtatásokat javasolta a helyi adórendeletünkben:
 
  • A magasabb szintű jogszabályok változásából adódó módosítások kerüljenek átvezetésre.
  • Építményadó (üdülés, pihenés céljára szolgáló építmények esetén): A teljes alapterület szerinti sávos besorolás megszüntetése és a jelenlegi övezeti besorolás változatlanul hagyása mellett, a jelenlegi övezetenkénti középső adósáv adómértékei kerüljenek alkalmazásra (560, 460, 400, 320 Ft/m2/év).
  • Építményadó (vállalkozási célú építmények esetén): Az építmények jelenlegi 300 Ft/m2 helyett 200 Ft/m2 adómértékkel történő adóztatása, a jelenleg adókötelezettség alól kivett helyiségek 100 Ft/m2 adómértékkel történő adóztatása mellett.
  • Telekadó: a belterületi telkek magánszemélyek kommunális adója keretében kerüljenek adóztatására, 0-400 m2 területű telkek 2.500 Ft/ingatlan/év, a 400 m2 feletti területű telkek 5.000 Ft/ingatlan/év mértékkel.
  • Magánszemélyek kommunális adója: A hasznos alapterület szerinti sávos besorolást megszüntetve és a jelenlegi övezeti besorolást változatlanul meghagyva, a jelenlegi övezetenkénti legkisebb adómértékek kerüljenek alkalmazásra, kivéve a jelenlegi belterületi ingatlanokat, ahol a jelenlegi második adómérték kerüljön alkalmazásra (7.100, 5.250, 2500 Ft/ingatlan/év).
  • Idegenforgalmi adó: A törvényi mentességek köre ne kerüljön további mentességekkel kiegészítésre a helyi rendeletünkben.
 
A Bizottsági üléseket követően érkezett meg önkormányzatunkhoz a Békés Megyei Kormányhivatal törvényességi felhívása a helyi adórendeletünkkel kapcsolatosan, melyet az előterjesztés melléklete tartalmaz. A Kormányhivatal törvényességi felügyeleti eljárás keretében célvizsgálatot végzett a megyében lévő települések adórendeletei vonatkozásában. Gyomaendrőd Város Önkormányzat helyi adókról szóló rendeletére a következő megállapításokat tette:
 
  • Építményadó és a magánszemélyek kommunális adója tekintetében az adókötelezettség meghatározását nem a helyi adókról szóló törvény rendelkezésétől eltérő meghatározással kell megtenni, hanem a törvény felhatalmazása alapján alkotott mentességi szabályokkal tehető meg.
  • A vállalkozók üzleti célt szolgáló épülete, épületrésze utáni építményadó megállapítása során a helyi adókról szóló C. törvény 6. § d) pontja nem alkalmazható, vagyis ezeknél az építményeknél az önkormányzat a törvényben rögzített mentességeket, kedvezményeket további mentességekkel, kedvezményekkel nem bővítheti.
  • A felhívásban foglalt megállapításoknak 2015. november 27-ig kell eleget tenni, egy 2016. január 1-én hatályba lépő önkormányzati rendelet megalkotásával.
 
A helyi adórendelet felülvizsgálata során a vállalkozók üzleti célt szolgáló építménye utáni építményadónál a Képviselő-testület már foglalkozott a megállapított szabálytalanság megszüntetésével, mely az adórendelet jelenlegi módosításával megszüntetésre kerülne. Az építményadó és a magánszemélyek kommunális adója adókötelezettségének helyes meghatározása csak a rendelet szövegezésének helyesbítését jelenti, mely a Képviselő-testület rendelet felülvizsgálata során hozott döntéseit nem érinti, de ésszerű lenne a javítást már a jelenlegi adórendelet módosításával együtt elvégezni.
 
A Képviselő-testület dönthet úgy is, hogy elfogadja, de úgy is, hogy nem ért egyet a Kormányhivatal törvényességi felhívásában foglaltakkal. Az erről szóló döntést az előterjesztés 1. döntési javaslata tartalmazza.
 
A rendelet tervezetét, mely a Képviselő-testület döntéseit és a Kormányhivatal megállapításainak megfelelő javítást is tartalmazza, az előterjesztés 2. döntési javaslata tartalmazza.
 
A szabályozás várható következményei, előzetes hatásvizsgálat:
 
1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatás:
 
Az adózóknál a javasolt változtatások a következő hatást gyakorolnák az éves adófizetési kötelezettségre:
 
Adózó, fő
 
Építményadó (vállalkozási célú építmények után)
Építményadó (üdülési célú építmények után)
Telekadó (kommunális adóként történő adóztatás esetén)
Magánszemélyek kommunális adója
Összesen
Csökkenne
239
180
449
631
1.499
Nem változna
13
294
0
4.587
4.894
Növekedne
78
651
53
1.400
2.182
 
 
Az éves adófizetési kötelezettség növekedése, illetve csökkenése az alábbi nagyságú lenne az adózóknál:
 
Adózó, fő
Változás mértéke,
Ft
Építményadó (vállalkozási célú építmények után)
Építményadó (üdülési célú építmények után)
Telekadó (kommunális adóként történő adóztatás esetén)
Magánszemélyek kommunális adója
Összesen
csökkenés
 
 
 
 
 
100.001 felett
7
0
0
0
7
50.001 – 100.000
5
0
2
0
7
10.001 – 50.000
63
15
76
0
154
5.001 – 10.000
51
87
84
0
222
3.001 – 5.000
39
54
144
0
237
2.001 – 3.000
29
18
30
0
77
1.001 – 2.000
34
6
54
0
94
1 – 1.000
11
0
59
631
701
nem változna
13
294
0
4.587
4.894
növekedés
 
 
 
 
 
1 – 1.000
4
134
37
1.400
1575
1.001 – 2.000
10
491
7
0
508
2.001 – 3.000
6
26
9
0
41
3.001 – 5.000
10
0
0
0
10
5.001 – 10.000
16
0
0
0
16
10.001 – 50.000
18
0
0
0
18
50.001 – 100.000
7
0
0
0
7
100.001 felett
7
0
0
0
7
 
Az önkormányzat éves adóbevételére az alábbi hatást gyakorolnák a javasolt változtatások:
 
ezer Ft
Adónem
Bevétel változása
Építményadó (vállalkozási célú építmények után)
- 911
Építményadó (üdülési célú építmények után)
- 108
Telekadó (kommunális adóként történő adóztatás esetén)
- 2.879
Magánszemélyek kommunális adója
+ 664
Összesen:
- 3.234
 
Az önkormányzat éves adóbevétele a javasolt változtatások hatására mintegy 3,2 millió forinttal csökkenne. A változtatásokkal viszont, az egyszerűbbé és átláthatóbbá váló adóztatással, főleg az építményadó és a kommunális adó alapterület szerinti adókategóriáinak megszüntetésével, a beépítetlen belterületi telkek kommunális adóval történő adóztatásával az ellenőrzési eljárás is sokkal egyszerűbbé válhatna, ami elősegítené az adózatlan ingatlanok feltárását, kompenzálva ezzel a bevétel kiesést.
 
2. Környezeti és egészségügyi következmények: nincsenek.
 
3. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: Az adminisztratív terhek átmenetileg növekednének, mivel a vállalkozási célú építmények utáni építményadósok esetében új adóbevallás bekérésére, benyújtására lenne szükség, valamint a többi adónem esetében is szükséges lenne az adónyilvántartó rendszeren a változások átvezetése, az adózóknak új határozatok kiküldése. Ez főleg a 2015. év végi, illetve a 2016. első félévi időszakban jelentene jelentősebb adminisztrációs terhet. A későbbiekben viszont az egyszerűbbé váló rendeleti szabályozás miatt ezek a terhek is csökkenhetnének.
 
4. Jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: A magasabb szintű jogszabályok módosulása mindenképp szükségessé teszi az ebből eredő változások átvezetését a helyi adórendeletünkön. A további változtatások is azt szolgálják, hogy a helyi rendeletünkben lévő szabályozás ne legyen ellentétes a törvényi előírásokkal. Így megelőzhető lenne egy esetleges törvényességi felülvizsgálat által előírt kötelező rendeletmódosítás.
 
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A rendeletmódosítás a fentiekben részletezett többletfeladatot jelentene az önkormányzati adóhatóság dolgozóinak, valamint kisebb mértékben többletkiadást is okozna (bevallások előállítása, kiküldése, postaköltség stb.). A feladatok a jelenlegi személyi és tárgyi állománnyal megoldhatók.
 
A rendelet tervezet indokolása:
 
1. § - Pontosításra került a tűzoltók helyi adók alóli mentesítésének szabályozása, az önkéntes tűzoltó egyesület szaktevékenységet végző tagja mellé bekerült a készenlétet ellátó önkormányzati tűzoltó is, ami nem jelent változást a mentesítettek körében. A mentesíthető adók köréből kikerült a telekadó, mivel a belterületi beépítetlen területek a magánszemélyek kommunális adója keretében kerülnek adóztatásra. A mentesítést az önkormányzati tűzoltóság parancsnoka az eddigi február 28-a helyett január 15-ig kezdeményezheti. Mivel a mentesíthető adók esetében az adókötelezettség az adott év január 1-jei állapothoz kötődik, célszerű a mentesíthetők körét is ehhez az időponthoz megállapítani, így a mentesítés évnyitás után egyből elvégezhető lenne.
 
2. § - A telekadó megszűnésével az értelmező rendelkezések közművesítéssel összefüggő részei aktualitásukat vesztették. A kiépített út fogalmának meghatározásánál a helyi rendeletünk egy már hatályon kívül helyezett jogszabályra hivatkozik. A fogalom meghatározásánál célszerű a jogszabály tételes megjelölése (merev hivatkozás) helyett ún. rugalmas hivatkozás alkalmazása.
 
3. § - Az építményadó hatálya alá tartozó építmények meghatározása, a Kormányhivatal törvényességi felhívásában foglaltakra figyelemmel, melynek során kikerül a helyi rendeletünkből a vállalkozási célú építmények esetén az adókötelezettség alól kivett helyiségek tételes felsorolása, és megtörténik az adókötelezettség alá való bevonásuk.
 
4. § - A Képviselő-testület által elfogadott adómértékek kerültek beépítésre mind az üdülési célú, mind a vállalkozási célú építmények esetében. Az üdülési célú építmények esetében a teljes alapterület szerinti sávos besorolás megszüntetésre kerül, a jelenlegi övezeti besorolás változatlanul hagyása mellett. A vállalkozási célú építmények esetében bevonásra kerülnek az építményadó kötelezettség alá az eddigi adókötelezettség alól kivett helyiségek is.
 
5. § - Az üdülési célú építmények övezeti besorolásáról szóló mellékletben az utcanév módosulásból eredő változás került átvezetésre.
 
6. § - A magánszemélyek kommunális adója hatálya alá tartozó adóalanyok meghatározása a Kormányhivatal törvényességi felhívásában foglaltakra figyelemmel.
 
7. § - A magánszemélyek kommunális adója alóli mentesítés, illetve kedvezménynyújtás került újraszabályozásra. A Képviselő-testület döntésének megfelelően bekerült a mentesíthető körbe az, aki a „Lakossági szennyvízcsatlakozás támogatása” pályázat keretében a település szennyvízhálózatára rácsatlakozik.
 
8. § - A magánszemélyek kommunális adójának mértékei kerülnek meghatározásra a Képviselő-testület döntésének megfelelően. Az eddigi hasznos alapterület szerinti sávos besorolás megszüntetésre kerül a jelenlegi övezeti besorolás változatlanul hagyása mellett. Továbbá beépítésre kerültek a beépítetlen belterületi földrészletek új adómértékei is.
 
9. § - A lakások utáni magánszemélyek kommunális adója szempontjából összetartozó településrészekről szóló mellékletben az utcanév módosulásból eredő változás került átvezetésre.
 
10. § - Az idegenforgalmi adója hatálya alá tartozó adóalanyok meghatározása a Kormányhivatal törvényességi felhívásában foglaltakra figyelemmel.
 
11. § - Az iparűzési adója hatálya alá tartozó tevékenység meghatározása a Kormányhivatal törvényességi felhívásában foglaltakra figyelemmel.
 
12. § - Az ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység utáni adómérték került egységesítésre.
 
13. § - Újonnan megnyitott adóbeszedési számla kerül felvételre.
 
14. § - Hatálybaléptetés és hatályát vesztő szövegrészek meghatározása.
 

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság   A Bizottság 3 igen szavazattal támogatta a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet módosítását. 

 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság   A Bizottság 4 igen és 3 nem szavazat mellett támogatta a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet módosítását. 
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság   A Bizottság 3 igen szavazat és 1 tartózkodás mellett támogatta a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet módosítását. 
 
Döntési javaslat

"A helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosítása "

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
………/......... (……….) önkormányzati rendelete
a helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról
 
TERVEZET
 
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikkének (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § A helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„(3) Mentes a helyi adók közül az építményadó és a magánszemélyek kommunális adójának megfizetése alól az önkéntes tűzoltó egyesület szaktevékenységet végző tagja és a készenlétet ellátó önkormányzati tűzoltó. A mentesítést, az adott év január 1-jei személyi állományi létszámnak megfelelően, az önkormányzati tűzoltóság parancsnoka átiratban kezdeményezi minden év január 15-ig.”
 
2. § Az Ör. 4. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„4. § E rendelet alkalmazásában kiépített út: Az az út, amely az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséről szóló jogszabály szerint nem minősül földútnak.”
 
3. § Az Ör. 5. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„5. § (1) Adóköteles a rendelet hatálya alá tartozó területen lévő minden nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész (továbbiakban együtt: építmény), illetve a nem magánszemély tulajdonában lévő lakás.
(2) Mentes az adó alól:
a) a magánszemély tulajdonában lévő lakás, amennyiben azt nem üzleti célra használják,
b) a magánszemély tulajdonában lévő gépjárműtároló, amennyiben azt nem üzleti célra használják,
c) a nem magánszemély tulajdonában lévő lakás, amennyiben magánszemély bérleti joga miatt a lakás után magánszemélyek kommunális adója fizetési kötelezettség áll fenn."
 
4. § Az Ör. 7. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„7. § Az építményadó mértéke:
(1) Üdülés célját szolgáló építmények esetén, ha az építmény a rendelet 1. melléklete
a) A. pontjának hatálya alá tartozik, akkor 560 Ft/m2/év,
b) B. pontjának hatálya alá tartozik, akkor 460 Ft/m2/év,
c) C. pontjának hatálya alá tartozik, akkor 400 Ft/m2/év,
d) D. pontjának hatálya alá tartozik, akkor 320 Ft/m2/év.
(2) Raktározásra, tárolásra szolgáló építmények esetén 100 Ft/m2/év.
(3) Az (1) és (2) bekezdés hatálya alá nem tartozó építmények esetén 200 Ft/m2/év.”
 
5. § Az Ör. 1. melléklete helyébe a rendelet 1. melléklete lép.
 
6. § Az Ör. 12. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„12. § Adóköteles a rendelet hatálya alá tartozó területen:
a) magánszemély tulajdonában lévő lakás vagy lakás céljára szolgáló épület, épületrész (továbbiakban együtt: lakás),
b) magánszemély tulajdonában lévő beépítetlen belterületi földrészlet (továbbiakban: telek), valamint
c) a nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti joga.”
 
7. § Az Ör. 13. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
13. § (1) Mentes az adó alól az az adóalany:
a) aki az adóév első napján a hetvenedik életévét betöltötte, az adóköteles lakásban egyedül lakik, és jövedelme nem éri el a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj kétszeresét. Az adómentességre való jogosultságot minden adóévben, az adóév január 15. napjáig kell kérelmezni és igazolni,
b) aki Gyomaendrőd Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) által kiírt „Lakossági szennyvízcsatlakozás támogatása” pályázat keretében a település szennyvízhálózatára rácsatlakozik. A mentesség a rákötés évét követő évtől kezdve öt adóéven át illeti meg az adóalanyt. A mentességet az Önkormányzat hivatalának városüzemeltetési feladatot ellátó szervezeti egysége által kiadott igazolás alapján hivatalból kell biztosítani.
(2) Adókedvezmény illeti meg azt az adóalanyt, aki az adóköteles ingatlan előtt megvalósuló szilárd burkolatú út építéséhez anyagilag hozzájárul. A kedvezmény a műszaki átadást követő évtől kezdve négy adóéven át érvényesíthető a hozzájárulás összegével, legfeljebb azonban a fizetendő adó összegével azonos mértékben. A kedvezményt az Önkormányzat hivatalának városüzemeltetési feladatot ellátó szervezeti egysége által kiadott igazolása alapján hivatalból kell biztosítani.  
(3) Abban az esetben, ha az adóalanynak az (1) bekezdés b) pontja szerinti adómentesség érvényesítési időtartamán belül a (2) bekezdés szerinti adókedvezményre is megnyílik a jogosultsága, úgy az adókedvezményt az adómentesség időtartamának leteltét követően kell megállapítani.
(4) Ha az adóköteles ingatlan tulajdonjogában az adómentesség vagy az adókedvezmény érvényesítési időtartamán belül változás következik be, akkor az adómentesség, adókedvezmény hátralévő része az új tulajdonost illeti meg.”
 
8. § Az Ör. 15. § helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„15. § A magánszemélyek kommunális adójának mértéke:
(1) A 12. § a) és c) pontjába tartozó adókötelezettség esetén lakásonként, illetve nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogonként
a) ha a lakás a település belterületén helyezkedik el és nem tartozik a 3. melléklet hatálya alá 7.100 Ft/év,
b) ha a lakás a 3. mellékletben rögzített településrészen helyezkedik el 5.250 Ft/év,
c) ha a lakás nem tartozik az a) és b) pont hatálya alá 2.500 Ft/év.
(2) A 12. § b) pontjába tartozó adókötelezettség esetén telkenként
a) amennyiben a telek négyzetméterben számított területe a 400 m2-t nem haladja meg 2.500 Ft/év,
b) amennyiben a telek négyzetméterben számított területe a 400 m2-t meghaladja 5.000 Ft/év.”
 
9. § Az Ör. 3. melléklete helyébe a rendelet 2. melléklete lép.
 
10. § Az Ör. 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„(2) Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység végzése esetén az adó mértéke naptári naponként 5.000 Ft.”
 
11. § Az Ör. 22. § (1) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki:
 
„n) 53200125-11098656 számú helyi jövedéki adó beszedési számlát vezet.”
 
12. § (1) Ez a rendelet 2016. január 1-jén lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
 
(2) Hatályát veszti az Ör. 2. § b) pontja, a 3. § (2) bekezdése, a 4. TELEKADÓ alcíme, a 14. §-a, a 22. § l) pontjának „,és” szövegrésze, a 22. § m) pontjának „vezet” szövegrésze és a 2. melléklete.
 
1. melléklet a …../..... (….) önkormányzati rendelethez
(1. melléklet a 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez)
 
Üdülési célú építmények övezeti besorolása
 
A.) A település belterületén lévő üdülőövezethez tartozó területek:
- Dobó István utca (1520-1550 hrsz.),
- Fűzfás-zug belterületi része (3215 - 3402 hrsz.),
- Hantoskerti út (880 - 908 hrsz.),
- Kőrös sor 1302/1 - 1302/32 hrsz.),
- Németzugi sor,
- Pocos-kertnek azon telkei, amelyek a holtágra nyúlnak (1304-1360 hrsz.),
- Dr. Szilágyi Ferenc üdülőtelep (1173/1 - 1173/13 hrsz., 1249 - 1288 hrsz., 1300/3 - 1300/27 hrsz.).
B.) A település külterületén lévő üdülőterületek, ahol elektromos vezeték van és a zug, vagy zug-rész útja kiépített út, vagy kiépített úthoz közvetlenül csatlakozik:
- Bónom-zug külső (15060/1 - 15060/52 hrsz., 15061/27 - 15061/28 hrsz. és 15061/35 - 15061/37 hrsz.)
- Kecsegés-zug belső (15101 - 15184 hrsz.)
- Kecsegés-zug külső (16004 - 16067 hrsz.)
- Kecskés-zug (15057/1 - 15057/7 hrsz.)
- Pap-zug külső (15056/1 - 15056/18 hrsz.)
- Simai-zug (15403 - 15466 hrsz.)
- Sirató-zug külső (14960 - 14998 hrsz.)
- Soczó-zug belső (9401 - 9489 hrsz.)
- Soczó-zug külső (15259 - 15272 hrsz. és 15202 - 15257 hrsz.)
- Templom-zug belső (9601 - 9626 hrsz. és 9701 - 9751 hrsz.)
C.) A település külterületén lévő üdülőterületek, ahol vagy elektromos vezeték van, vagy a zug, vagy zug-rész útja kiépített út, vagy kiépített úthoz közvetlenül csatlakozik:
- Bogárzó-zug, (15764 - 15952 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Bónom-zug belső (8801 - 9041 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Dan-zug belső (15502 - 15655 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Dan-zug külső (16402 - 16591 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Görbefok-zug (15702 -15761 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Kecsegés-zug külső (16093 - 16147 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Kecskés-zug (15057/8 - 15057/34 hrsz.), (kiépített út)
- Kecskés-zug (15061/2 - 15061/26 hrsz., 15061/29 - 15061/34 hrsz. és 15061/38 - 15061/43 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Kis-zug (15339 - 15352 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Pap-zug belső (15055/1 - 15055/38 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Pap-zug külső (15053/2 - 15053/43 hrsz. és 15056/27 - 15056/49 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Peres-zug (15051/4 - 15051/42 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Rév-zug (15274 - 15317 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Sirató-zug belső (16801 - 17131 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Sirató-zug külső (0810/2 hrsz. és 14901 - 14955 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Susány-zug (16601 - 16671, 16701 - 16781 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Templom-zug külső (7701/1 - 7701/9 és 15319 - 15337. hrsz.), (elektromos vezeték)
- Torzsás-zug belső (14201 - 14203/34 hrsz., 14204 - 14218 hrsz. és 16202 - 16272 hrsz.), (elektromos vezeték)
- Torzsás-zug külső (16302 - 16366 hrsz.), (elektromos vezeték)
D.) A település külterületén lévő üdülőterületek, ahol elektromos vezeték nincs és a zug, vagy zug-rész útja nem kiépített út, és kiépített úthoz közvetlenül nem is csatlakozik:
- Harcsás-zug (9101 - 9294 hrsz.)
- Kecsegés-zug külső (16070 - 16091 hrsz.)
 
2. melléklet a …../...... (….) önkormányzati rendelethez
(3. melléklet a 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez)
 
A lakás és a lakásbérleti jog utáni magánszemélyek kommunális adója szempontjából összetartozó településrészek
 
Bánomkerti térség utcái
- Bánomkerti út
- Losonczi István utca
- Tokai Ferenc utca
- Toldi Miklós utca
Nagylapos utcái
- Csejti utca
- Mester utca
- Simai utca
- Tóth Árpád utca
- Varjasi utca
- Vasútsor utca
Öregszőlő utcái
- Álmosdomb utca
- Bacsalaposi út
- Diófa utca
- Határ út
- Iskola utca
- Kis utca
- Kondorosi út
- Kör utca
- Páskumi út
- Polyákhalmi út
- Szarvasi út
- Szőlőskert utca
- Ugari út 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe