1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2016. május 26-i ülésére
2016. május 26-i ülésére
Tárgy: | „Orvosi ügyeleti szolgáltatás Gyomaendrődön” tárgyú eljárás ajánlati felhívása | |
Készítette: | Nyíri Szmolár Eszter | |
Előterjesztő: | Nyíri Szmolár Eszter |
Tisztelt Bizottság!
2016. május 11-én a Bíráló Bizottság a Közbeszerzési Csoporttal együtt megkezdte tárgyi közbeszerzési eljárás előkészítését.
Az előzetes kalkulációk alapján a két éves intervallumot figyelembe véve a teljes körű ügyeleti ellátási szolgáltatás becsült értéke meghaladja a Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvényben meghatározott értékhatárt (nettó 8 M forintot), de nem éri el az Uniós értékhatárokat, így a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban Kbt.) harmadik részében meghatározottak szerint, a 113. § rendelkezései alapján szükséges eljárni.
Az ajánlatkérő a nyílt eljárást megindító felhívást nem hirdetmény útján teszi közzé, hanem az eljárás megindításának napját legalább öt munkanappal megelőzően a Közbeszerzési Hatóság által elérhetővé tett elektronikus úton és módon a megindítandó eljárásról szóló összefoglaló tájékoztatást küld a Közbeszerzési Hatóságnak, amelyet a Közbeszerzési Hatóság a megküldést követően egy munkanapon belül a honlapján közzétesz.
Ez az összefoglaló tájékoztató az ajánlati felhívás „rövidített” változata. A közbeszerzés tárgyára vonatkozó adatokat az összefoglaló tájékoztatásban úgy kell megadni, hogy annak alapján a gazdasági szereplők meg tudják ítélni, hogy az eljárás iránti érdeklődésüket kívánják-e az ajánlatkérőnél jelezni. Az ajánlatkérő köteles legalább három gazdasági szereplőnek megküldeni az eljárást megindító felhívást, valamint mindazoknak a gazdasági szereplőknek is, akik az ajánlatkérőnél az eljárás iránt érdeklődésüket jelezték.
A Bíráló Bizottság a 2014. évi eljárás ajánlati felhívását alapul véve határozta meg az idei közbeszerzés irányvonalát. Eltérni a megelőző időszak gyakorlatától csak annyiban javasolt, amennyit az új jogszabály alapján szükséges. Ez azt jelenti, hogy a bevált gyakorlatnak megfelelően a jogszabályi hivatkozások, valamint az új Kbt. adta rendelkezések hatályosítása után majdnem ugyanazon feltételekkel szükséges kiírni az eljárást, mint 2014. évben.
A jelenleg szerződésben álló szolgáltató idén is beszámolt mind a bizottságoknak, mind a Képviselő-testületnek munkájáról. Panasz esetén a szolgáltató pályázatával együtt benyújtott – így a szerződés szerves részévé váló – panaszkezelési szabályzat alapján járt el, a megkeresések száma tudomásunk szerint elenyésző, megoldásuk elfogadott.
Önkormányzatunk az ügyeleti szolgáltatás végzéséhez alkalmas helységet biztosít, valamint a helységhez minimálisan tartozó (leltári lista alapján kimutatott) eszközöket biztosítja a szolgáltató számára, azonban a jelenlegi szolgáltató a teljes ellátáshoz szükséges további felszerelést, gyógyszereket, stb. saját maga biztosítja. Az ajánlati felhívásban közöljük a rendelkezésre álló eszközöket, a továbbiak megléte – melyek a teljes körű szolgáltatás biztosításához szükségesek – a szolgáltatást végző felelőssége.
Pénzügyi alkalmassági kritériumként bankinformáció, valamint szakmai felelősségbiztosításra vonatkozó kötvény bemutatását határozta meg a bizottság.
Szakmai alkalmassági kritériumként került meghatározásra legalább 1 db minimum 1 évig folyamatosan biztosított egészségügyi szolgáltatásra vonatkozó referencia, melynek értéke az adott közbeszerzés – melyben az OEP finanszírozás értéke is szerepel! – éves értékének 75%-ában került meghatározásra: 20,25 millió forint.
A Bíráló bizottság a rendelkezésre álló minimális orvos számot 8 főben határozta meg, ez alkalmassági követelményként szerepel, viszont ha minél több háziorvosi vagy gyermekorvosi szakvizsgával rendelkező orvost tud bemutatni, akkor annál több pontot kap a bírálat során.
A szakalkalmazottak esetében minimum 5 fő, a gépjármű vezetők esetében legalább 2 éves gyakorlattal rendelkező, minimum 2 fő került meghatározásra. A bemutatott szakemberek közül legalább egy főnek rendelkeznie kell ügyelet megszervezésére vonatkozó legalább két éves gyakorlattal.
A bírálati szempont a legjobb ár-érték arányban került meghatározásra:
Résszempont:
1. Kiegészítő finanszírozási díj (HUF/hó) 70 súlyszám (Értékelés: fordított arányosítás)
2. Háziorvosi vagy gyermekorvosi szakvizsgával rendelkező orvosok száma 15 súlyszám (Értékelés: egyenes arányosítás)
3. Hibás teljesítési kötbér mértéke 15 súlyszám (Értékelés: egyenes arányosítás)
Az ajánlati időszakot a törvény által meghatározott minimum felett, 18 napban határozta meg a Bizottság, eredmény így június végére várható.
A szerződéskötést – az OEP finanszírozás igénybevétele, ill. a jogosultságok megszerzése érdekében) a szolgáltatónak a szerződéskötést megelőzően szükséges bejelentenie, az új szolgáltatást 2016. szeptember 1-jével szükséges megkezdeni.
Fentiekben felvázoltak képezik az ajánlati felhívás alapját, a Közbeszerzési Csoport a Bíráló bizottsággal együttműködve folyamatosan dolgozik az eljárás előkészítésén. Az előterjesztés készítésekor az ajánlati felhívás és dokumentumok szerkesztése folyik, annak véglegesített formája pótanyagként kerül megküldésre.
Kérem a Tisztelt Bizottságot az előterjesztés megtárgyalására, a döntési javaslat jóváhagyására!
Döntési javaslat
""Orvosi ügyeleti szolgáltatás Gyomaendrődön" – Ajánlati felhívás"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közbeszerzés
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága jóváhagyja az "Orvosi ügyeleti szolgáltatás Gyomaendrődön " tárgyú közbeszerzési eljárás ajánlati felhívását és dokumentumait az előterjesztés melléklete szerint. A Bizottság egyben utasítja a Közbeszerzési Csoportot, hogy az ajánlati felhívásról szóló összefoglaló tájékoztatót 2016.05.26-án a Közbeszerzési Adatbázisba töltse fel.
Egyben utasítja a Közbeszerzési csoportot, hogy az alábbi három gazdasági szereplőnek küldje meg az eljárást megindító felhívást, valamint mindazoknak a gazdasági szereplőknek is, akik a Kbt. 41. §-a szerint ajánlatkérőnél az eljárás iránt érdeklődésüket jelezték:
1. Békés-Medical Egészségügyi Szolgáltató Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
(1131 Budapest, Topolya utca 4-8.) Adószám: 24887865-1-41
2. FŐNIX – MED Egészségügyi Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
(1138 Budapest, Váci út 198.) Adószám: 12853104-2-41
3. Európa Mentőszolgálat Korlátolt Felelősségű Társaság
(2030 Érd, Szabadság tér 9.) Adószám: 23784673-2-13
Határidők, felelősök:
Határidő: 2016. 05. 26.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter