2013. január 16-i ülésére
Tárgy: | Szervezeti és Működési Szabályzatok felülvizsgálata | |
Készítette: | Megyeri László aljegyző | |
Előterjesztő: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város polgármestere a hatályos jogszabályok rendelkezései és Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének döntéseivel összhangban 2012. december 20-án aláírta azt a megállapodást, amelyben Csárdaszállás Községi Önkormányzat, Hunya Község Önkormányzata valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2013. január 1. napjával létrehozta a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalt. A Hivatal székhelyeként a 2012. december 20-i ülésen módosított 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelettel összhangban Gyomaendrőd Város Önkormányzatának székhelye, az 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124. számú ingatlan lett megjelölve.
A közös hivatalt létrehozó önkormányzatok megállapodtak abban, hogy a nem székhely településeken a közös hivatal a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 85. § (9) bekezdése szerinti állandó kirendeltségeket tartanak fenn, illetve informatikai hálózat útján biztosítják az állandó ügyfélszolgálati tevékenység ellátását.
Időközben a Magyar Államkincstár 803746 törzskönyvi azonosító számmal (PIR) nyilvántartásba vette a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalt is.
Ezen közjogi és közhiteles nyilvántartásba vételi aktusok alapján a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal megkezdte a jogszerű működését.
Ahhoz, hogy a hivatali működés konzisztens módon szabályozott legyen elengedhetetlen a működés alapját szolgáló jogszabályok és egyéb normatív aktusok harmonizálása. Ezek az érintett jogszabályok a települési önkormányzatok és szervei működését szabályozó önkormányzati rendeletek, míg a normatív aktusok a hivatal, mint költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatát és egyéb kapcsolódó szabályzatokat megállapító képviselő-testületi határozatok.
A közös önkormányzati hivatalt a közös hivatal jegyzője vezeti. A jegyző az önkormányzatok megváltozott feladat- és hatáskörére, a hivatal létszámára és az új székhelyen kialakított integrált ügyfélszolgálati irodára tekintettel az ügyfélfogadás rendjét a következőkben javasolja meghatározni:
Hétfő: 8 órától 16 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8 órától 16 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8 órától 12 óráig
A fentieken túl a január elsején hatályba lépett Mötv.-nek a korábbi Ötv.-től eltérő rendelkezései miatt generálisan is felül kell vizsgálni az önkormányzat és a hivatal szervezeti és működési szabályzatát. A szabályzatok felülvizsgálatával a szabályozás tárgya szerinti Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottságot célszerű megbízni.
A fentiekben leírtak alapján benyújtom a Tisztelt Képviselő-testületnek a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendeletmódosító-tervezetét, továbbá az önkormányzati SZMSZ és a közös hivatal szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatára felhatalmazást adó határozat tervezetet.
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2013. (….) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 29. § kiegészül a következő (3)-(6) bekezdés rendelkezéseivel.
"29. § (3) A közös hivatal székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
(4) A közös hivatal állandó kirendeltségei:
a) Csárdaszállási Kirendeltség, 5621 Csárdaszállás, Petőfi út 17.
b) Hunyai Kirendeltség, 5555 Hunya, Rákóczi út 19.
(5) A (3) bekezdés szerinti törzshivatal szervezeti felépítése:
a) Adó Osztály
b) Közigazgatási Osztály
c) Pénzügyi Osztály
d) Titkárság
e) Városüzemeltetési Osztály
(6) A (4) és (5) bekezdésben foglalt szervezeti egységek részletes feladat és hatáskörét, az osztályok belső tagozódását a közös hivatal szervezeti és működési szabályzatában kell meghatározni.
Záró rendelkezések
2. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
Határozati javaslat:
1) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal törzshivatalának ügyfélfogadási rendjét 2013. január 14-től a következőkben határozza meg:
Hétfő: 8 órától 16 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8 órától 16 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8 órától 12 óráig
2) A Képviselő-testület megbízza az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottságot, hogy:
a) Vizsgálja felül a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendeletet és nyújtson be egy új szabályozási rendelet-tervezetet,
b) Vizsgálja felül az önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzatát és nyújtson be egy új szabályozási határozati javaslatot,
3) A felülvizsgálatok során a bizottság vegye figyelembe a hatályos jogszabályok mellett a tárgyban eddig meghozott döntéseket továbbá a képviselő-testület és szervei működésének eddig jól bevált gyakorlatát és a helyi sajátosságokat is.
Határidő: 2013. április 30.
Felelős: Lehóczkiné Tímár Irén biz. Elnök
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a tárgyban beterjesztett döntési javaslatok elfogadását. |
|
"A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
A Bizottság Elnöki Munkacsoport a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2013. (….) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 29. § kiegészül a következő (3)-(6) bekezdés rendelkezéseivel.
"29. § (3) A közös hivatal székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
(4) A közös hivatal állandó kirendeltségei:
a) Csárdaszállási Kirendeltség, 5621 Csárdaszállás, Petőfi út 17.
b) Hunyai Kirendeltség, 5555 Hunya, Rákóczi út 19.
(5) A (3) bekezdés szerinti törzshivatal szervezeti felépítése:
a) Adó Osztály
b) Közigazgatási Osztály
c) Pénzügyi Osztály
d) Titkárság
e) Városüzemeltetési Osztály
(6) A (4) és (5) bekezdésben foglalt szervezeti egységek részletes feladat és hatáskörét, az osztályok belső tagozódását a közös hivatal szervezeti és működési szabályzatában kell meghatározni.
Záró rendelkezések
2. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"Az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálata"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
A Bizottság Elnöki Munkacsoport a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat:
1) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal törzshivatalának ügyfélfogadási rendjét 2013. január 14-től a következőkben határozza meg:
Hétfő: 8 órától 16 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8 órától 16 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8 órától 12 óráig
2) A Képviselő-testület megbízza az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottságot, hogy:
a) Vizsgálja felül a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendeletet és nyújtson be egy új szabályozási rendelet-tervezetet,
b) Vizsgálja felül az önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzatát és nyújtson be egy új szabályozási határozati javaslatot,
3) A felülvizsgálatok során a bizottság vegye figyelembe a hatályos jogszabályok mellett a tárgyban eddig meghozott döntéseket továbbá a képviselő-testület és szervei működésének eddig jól bevált gyakorlatát és a helyi sajátosságokat is.
Határidő: 2013. április 30.
Felelős: Lehóczkiné Tímár Irén biz. elnök
Határidők, felelősök:
Határidő: 2012. 04. 30.
Felelős: Lehóczkiné Timár Irén
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba