6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2016. október 19-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló az Önkormányzat és intézményei 2016. évi háromnegyed éves gazdálkodásának alakulásáról
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Gál Julianna
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendeletével fogadta el a város 2016. évi költségvetését. Jelen előterjesztésben beszámolunk az önkormányzat és intézményei 2016. három-negyedéves gazdálkodásának alakulásáról, bemutatjuk a realizálódott bevételek és a teljesült kiadások összegeit.
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
 
A vizsgált időszakban az önkormányzat kiadásai az alábbiak szerint alakultak:
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                     adatok E Ft-ban
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. / a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
361911
414170
259883
62,75
Munkaadót terhelő járulékok
53888
60713
40650
66,95
Dologi kiadás
332125
394294
263398
66,80
Működési célú támogatásértékű kiadás, pénzeszköz átadás ÁK, ellátottak juttatása
712409
764450
613726
80,28
Tartalékok (működési)
91632
39423
0
0
Működési célú visszatérítendő támogatás, kölcsön ÁK
5000
13528
13527
100,00
Működési kiadások összesen
1556965
1686578
1191184
70,63
Felújítások
25250
70689
15638
22,12
Beruházások
177252
170634
101421
59,44
Támogatásértékű felhalmozási kiadás, pénzeszköz átadás ÁK
22261
27792
7604
27,36
Felhalmozási célú visszatérítendő támogatás, kölcsön ÁK
 
6500
340
5,23
Tartalék (felhalmozási)
234879
224333
0
0
Felhalmozási kiadások összesen
459642
499948
125003
25,00
Kiadások összesen
2016607
2186526
1316187
60,20
Intézményeknek nyújtott  támogatás
277910
304250
218024
71,66
Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése
0
32988
32988
100,00
Pénzeszközök lekötött bankbetétként elhelyezése
0
0
844055
0
Kiadások mindösszesen
2294517
2523764
2411254
95,54
 
  • A kiadásokat elemezve megállapítható, hogy a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok adatai időarányos alatti teljesítést mutatnak. Az Önkormányzatnál kell megtervezni a képviselők és polgármester, a mezőőrök, a polgárvédelmi bázis, a közfoglalkoztatás bérjellegű kiadásait. A Start mintaprogram és az egyéb közfoglalkoztatás 2015. évről áthúzódó programelemei 2016. február 29-ével zárultak, így az ezekhez a programokhoz kapcsolódó bérek és járulékok a terv 100%-ában teljesültek. A 2016. márciusában induló 9 új programelem betervezett bér és járulékkiadásához a vizsgált időszakban még csak 6 havi tényleges teljesítés kapcsolódik, ami indoka az időarányos alatti teljesítésnek, továbbá beépítésre került az előirányzatok közé a nyári hónapokban indult tanfolyamon résztvevők és a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban foglalkoztatott dolgozók bér és járulék kiadása, mely szintén torzító hatású az időarányos kiadás vizsgálatánál, hiszen csak 2 havi bér és járulék kiadás jelentkezett az elemzés időszakában.
  • A dologi kiadásoknál a teljesítés 67%-os, ami kis mértékben időarányos alatti felhasználást mutat. Az időarányos alatti felhasználás több tényezővel indokolható. Az útfenntartás szakfeladatra az előirányzatok közé már beépítésre kerültek azok a többletforrások, amelyeket a testület biztosított az útkarbantartási feladatokra, valamint az öregszőlői földutak stabilizálására. Ezen többlet forrásokhoz, valamint az eredetileg betervezett karbantartási előirányzatokhoz teljesítés a vizsgált időszakban még nem kapcsolódik, a számlák kifizetése októberben várható.  A Start mintaprogram programelemeire betervezett közel 75 millió forintos dologi keretből a vizsgált időszakban 66 millió forint összegű felhasználás történt, ami 88%-nak felel meg. Időarányos alatti felhasználás jelentkezett az utak üzemeltetése, a település egészségügyi feladatok, az ár-és belvízvédekezés, zöldterület gazdálkodás, közvilágítás, hulladékgazdálkodás és mezei őrszolgálat szakfeladatokon. A Fürdőtől szolgáltatás-vásárlásra betervezett közel 10 millió forint összegű keret 43%-a került felhasználásra. Az oktatási vagyon működtetésére 32 millió Ft-ot költött az önkormányzat, mely a rendelkezésre álló keret 53%-át jelenti. Az intézményekben a nyári karbantartási munkák iskolakezdésre befejeződtek, az ezekhez kapcsolódó fizetési kötelezettség a harmadik negyedév végén jelentkezett. A benyújtott TOP-os pályázataink megalapozó dokumentumainak kifizetése a dologi kiadások között jelentkezik, a kifizetésekhez kapcsolódó források átcsoportosítása a fejlesztések közé folyamatos.
  • A működési célú támogatásértékű kiadások és pénzeszköz átadások teljesülése összességében időarányos feletti. Az időarányos feletti teljesítés elsősorban azzal magyarázható, hogy a társulás részére átutalt támogatás összege a betervezett éves keretnek több mint 83%-a volt a vizsgált időszakban. A Liget Fürdő Nonprofit Kft. szeptember végéig 33 millió Ft-ot vett igénybe a működési kiadásainak finanszírozására betervezett 36 millió Ft-ból. Itt jelenik meg a bölcsődei és családi napközi feladatellátáshoz, az orvosi ügyelet, az önkormányzati tűzoltóság, a helyi buszközlekedés, temető üzemeltetés, parkfenntartás, holtágak üzemeltetése, Sportcsarnok működtetéséhez biztosított támogatás időarányos összege. Az oktatási intézményekben munkát végző technikai dolgozók bérére és járulékára a vizsgált időszakban 20,4 millió Ft-ot adott át az önkormányzat, mely összeg a rendelkezésre álló keret 78%-a. Az iskolatej programhoz kapcsolódóan 1,3 millió Ft kifizetésére került sor, a kollégium működtetéséhez pedig megtörtént a 600 E Ft biztosítása a fenntartó részére. A GYÜSZ-TE részére biztosítva lett az együttműködési megállapodás alapján a feladatellátáshoz meghatározott támogatás 9 havi összege. Megtörtént a Turizmus Zrt-től szúnyoggyérítési feladatokhoz elnyert 2015. évi támogatás arányos részének továbbutalása a konzorciumi tagtelepülések részére. A Körös-szögi Társulás részére a hulladékgazdálkodási feladatokra 3,6 millió Ft hozzájárulást utalt át a város. Megtörtént a Gyomaközszolg Kft-vel a hulladéklerakói díj elszámolása és a 2015. decembertől 2016. március 31-éig terjedő időszakra járó 1.797 E Ft összeg átutalása. Az Alapokból elnyert támogatások szerződés szerinti átutalása is megtörtént a nyertes pályázók részére. A segélyekre megtervezett keretből 37 millió Ft került felhasználásra, 69% a felhasználás mértéke.
  • A működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök nyújtása jogcímen 12 millió Ft kiadás teljesült a Gyomaközszolg Kft. likviditásának biztosítása érdekében, a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület visszafizette az Önkormányzat részére a LEADER programhoz megelőlegezett támogatás 1.943 E Ft összegét, melyből a testület döntésének megfelelően 1.371 E Ft kölcsönt nyújtottunk az Egyesület működésére és a Helyi Fejlesztési Stratégia kidolgozására.
  • A tervezett felújításokból több mint 15 millió Ft értékű munka valósult meg, melyből 2.496 ezer Ft a Népliget út 2. szám alatti épület energetikai tervdokumentációjának elkészítése során merült fel, 3.410 ezer Ft a Pedagógiai Szakszolgálat részére történő iroda kialakításhoz kapcsolódik a Mirhóháti úton, a Pájer kemping faházának tetőhéjazat felújítása 429 E Ft-ba került, parkolók engedélyezési és felújítási tervére 1.905 ezer Ft-ot fizetett ki a város, továbbá a gyepmesteri telep felújítási munkáira kifizetett előleg és első részszámla összege 7.398 ezer Ft volt a vizsgált időszakban.
  • A tervezett beruházások több mint 100 millió Ft értékben teljesültek és az alábbi fő tételek alkotják:
    • a Start mintaprogram programelemeihez kis értékű, nagy értékű gépek (ágaprító gép, mini kotrógép), berendezések és járművek vásárlása történt 26.662 ezer Ft értékben
    • Kerékpárút építéshez telekvásárlás, buszváró és járdaépítés történt 704 ezer Ft összegben
    • Kerékpárút építéshez kapcsolódóan terv felülvizsgálat és egyéb engedélyek költségei jelentkeztek 3.114 E Ft összegben
    • Gyalogátkelőhely építés történt 1.970 E Ft értékben
    • Elkészült az Ipari Park bekötőút nyomvonal áthelyezésének projektterve 1.270 E Ft értékben
    • Játszótéri játékok telepítésére került sor Nagylaposon 900 E Ft összegben
    • 40 db fémpad készült, melynek költsége 200 E Ft volt
    • Elkészült a Németzugi szivattyútelep üzemeltetéséhez szükséges elektromos kapcsolószekrény 935 ezer Ft értékben
    • 40 db padláb legyárttatása is megtörtént 452 ezer Ft összegben
    • Az ipartelepen területvásárlás történt 4.000 ezer Ft összegben
    • Engedélyes tervek készültek az autóbusz-pályaudvar kialakításához és a településközpont megújításához 8.382 ezer Ft értékben
    • TOP-os energetikai korszerűsítési projekttervek 7.005 E Ft összegben
    • Koncepció terv készült a gyomai piactéren fedett elárusítóhely kialakítására 381 E Ft értékben
    • Óvoda épület bővítésére koncepcióterv készült 1.207 ezer Ft összegben
    • Kis értékű gépek, berendezések vásárlása történt 250 ezer Ft értékben városgazdálkodási, mezőőri és polgárvédelmi feladatok ellátásához
    • Gépjármű vásárlásra került sor 5.100 ezer Ft összegben
    • Megtörtént a Zöldpark Nonprofit Kft. jegyzett tőkéjének felemelése 2.500 ezer Ft összegben
    • A műfüves pálya kialakításához biztosított önerő összege 8.404 ezer Ft
    • A Bethlen Gábor Szakképző Intézettől visszavett épület ellentételezéseként megvalósított fejlesztések összege 15.236 ezer Ft
    • Beszereztünk hangtechnikai eszközöket 1.080 ezer Ft értékben (Közművelődési érdekeltségnövelő támogatás pályázatának 2016. évi önerő terhére)
    • 2 db számítógép és monitor vásárlása történt 596 ezer Ft összegben az építéshatóságra, továbbá szerver, színes fénymásoló, számítógépek, szoftver és telefonkészülék beszerzés történt 6.201 E Ft értékben
    • A térfigyelő kamerarendszer kiépítésére 3.378 ezer Ft-ot költöttünk a vizsgált időszakban
    •  Kis értékű tárgyi eszközök (mosógép, porszívó, hangszerek, vasaló, kültéri padok, fűnyíró, kávéfőző, tárgyalószékek, IP telefon) beszerzése az oktatási intézményeinkbe 470 ezer Ft összegben
    • Klímavásárlás az Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Intézménybe 250 E Ft összegben
    • Ütéscsillapító a Kis Bálint Általános Iskola Hősök úti épületegységébe 700 E Ft értékben
    • Kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre került sor a polgárvédelmi bázisra 55 E Ft összegben
  • A felhalmozási célú támogatásértékű kiadások és pénzeszköz átadások között jelenik meg a KÖZOP-os kerékpárút építéshez kapcsolódó támogatás visszautalás 2.595 ezer Ft összege, a fiatal házasok részére nyújtott támogatás 160 ezer Ft összege, 95 ezer Ft értékben történt pénzeszköz átadás a társulás részére a hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztéséhez kapcsolódóan, a környezetvédelmi alapból nyújtott támogatás összege 3.600 ezer Ft, 6 ingatlan esetében biztosított az önkormányzat támogatást szennyvíz csatlakozási pont kiépítéséhez 568 ezer Ft összegben, továbbá a Liget Fürdő Kft. részére 585 ezer Ft támogatást nyújtott a város az esetlegesen megvalósítandó csúszdapark tendertervéhez.
  • A felhalmozási célú kölcsönök között jelenik meg az első lakáshoz jutók részére nyújtott visszatérítendő támogatás 340 ezer Ft összege.
 
A bevételek alakulását az alábbi táblázat szemlélteti:
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                        adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. / a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevétel
79592
82208
73825
89,80
Vagyoni típusú adók
74000
74000
76767
103,74
Termékek és szolgáltatások adói
293000
295000
292520
99,16
Egyéb közhatalmi bevétel
14000
12000
2771
23,09
Támogatás értékű működési bevétel, működési célú pénzeszköz átvétel ÁK-ről, kölcsön visszatérülés
401540
467948
367788
78,60
Önkormányzatok működési támogatása
877999
918946
716429
77,96
Működési célú maradvány
94544
152458
145224
95,26
Működési bevétel összesen
1834675
2002560
1675324
83,66
Felhalmozási bevétel, támogatás értékű felhalmozási bevétel, felhalmozási célú pénzeszköz átvétel ÁK-ről, kölcsön visszatérülés
41902
53203
75366
141,66
Felhalmozási célú maradvány
417940
468001
 
347113
74,17
Felhalmozási bevétel összesen
459842
521204
422479
81,06
Lekötött bankbetétek megszűntetése
0
0
804055
0
Bevételek mindösszesen
2294517
2523764
2901858
114,98
 
  • A saját bevételek közel 90%-on, az időarányos felett teljesültek. Ez azzal indokolható, hogy a továbbszámlázott bevételeknél a teljesítés már félévkor meghaladta az éves tervezett összeget. A realizálódott bevétel összege 4,3 millió forint, a tervezett 2 millió forinttal szemben. A köztemető működtetésével kapcsolatos bevételek teljesítése a tervhez képest már több, mint 150 %-on áll, azaz a realizálódott bevétel közel 10.000 E Ft. A teljesült kamatbevételek összege meghaladja az éves tervet, itt jelenik meg a folyószámla után kapott kamat és a rendelkezésre álló szabad forrás lekötéséből származó kamatbevétel (4.054 ezer Ft) összege is. 2016. szeptember 21-én helyeztünk el 440 millió Ft-ot 1,15%-os kamat és 100 napos lekötés mellett számlavezető pénzintézetünknél.
  • A közhatalmi bevételek összességében 98%-on (372 millió Ft) teljesültek, ezen belül a vagyoni típusú adóbevétel közel 104%-ban (közel 77 millió Ft), a termékek és szolgáltatások adói pedig 99%-ban (293 millió Ft) realizálódtak. A vagyoni típusú adók közé tartozik az építményadó, az épület után fizetett idegenforgalmi adó, telekadó és a magánszemélyek kommunális adója. A termékek és szolgáltatások adói közé sorolandó a helyi iparűzési adó, a gépjárműadó, a talajterhelési díj bevétel és a tartózkodás után fizetett idegenforgalmi adó. Az iparűzési adóbevételünk 105%-ban (268 millió Ft) teljesült a vizsgált időszakban.
  • A támogatás értékű működési bevételek és az államháztartáson kívülről működési célra átvett pénzeszközök, kölcsönök visszatérítése 78%-ban teljesültek. Itt jelenik meg a Start mintaprogramra és az egyéb közfoglalkoztatásra járó támogatás 329.740 E Ft összege, a nyári diákmunka kiadásainak finanszírozására kapott 2.739 E Ft összegű támogatás, a mezőőri támogatás 4.050 E Ft összege. A vizsgált időszakban 9.800 E Ft összegű földalapú támogatás érkezett, továbbá a 2014. évi ÁROP 1.A.3 szervezetfejlesztési pályázathoz kapcsolódóan 4.541 E Ft realizálódott. Csárdaszállás és Hunya Község Önkormányzata a hivatal 2015. november és december havi költségeihez elutalta a bekért kiegészítés összegét 1.812 E Ft összegben, Csárdaszállás biztosította az óvodai feladatellátás 2015. évi kiegészítő támogatását 100 Ft összegben, továbbá mindkét önkormányzat átadta a 2016. első félévi hivatali működéshez szükséges saját erő összegét (5.130 E Ft). A szúnyoggyérítési feladatok ellátásához a települési önkormányzatok részéről átutalt támogatás összege 476 E Ft. A 2015. évi Autómentes napra elnyert támogatás összege 150 E Ft, az Erzsébet utalvány támogatásának összege 3.480 E Ft. A KLIK - az Alapfokú Művészetoktatási Intézményben beszedett tandíj összegének 30%-át - 683 E Ft-ot utalt át önkormányzatunk részére. Segély és köztemetés visszafizetés jogcímén 313 E Ft folyt be az önkormányzathoz. A Gyomaközszolg Kft. részére nyújtott kölcsönből a vizsgált időszakban 3,6 millió Ft térült vissza, a Rózsahegyi Iskola Diákjaiért Alapítvány részéről pedig megtörtént az 1.175 E Ft összegű kölcsön rendezése.
  • A támogatás értékű felhalmozási bevételek és az államháztartáson kívülről felhalmozási célra átvett pénzeszközök, valamint felhalmozási célú visszatérítendő támogatások és kölcsönök 75 millió Ft összegben teljesültek. Itt jelenik meg a DAOP 5.2.1/A-2011. belvizes projekthez kapcsolódóan érkezett 4.552 ezer Ft összegű támogatás, a DAOP 5.2.1/D-2008-as belvíz III. projekt záró elszámolásának 9.800 E Ft összegű támogatása, a Lélekkel a Körösök mentén projekthez kapcsolódó 1.020 ezer Ft összegű támogatás. A muzeális intézmények szakmai munkájának támogatására 1.500 E Ft összegű pályázati támogatás érkezett önkormányzatunkhoz. Út érdekeltségi hozzájárulás címén befolyt 46 E Ft, csatorna érdekeltségi hozzájárulás címén 115 E Ft. A lakosság részéről a lakás-és belvízkölcsön törlesztések 1.461 E Ft összegben teljesültek. A Körös-Szögi Kistérség KEOP-1.1.1/c/13 pályázat (Hulladékgazdálkodási rendszer továbbfejlesztése) áfa és támogatás megelőlegezésére, valamint a projekt önerejére átutalt 48.417 E Ft (40.554 E Ft áfa megelőlegezés, 1.104 E Ft támogatás megelőlegezés és 6.759 E Ft önerő visszatérítés) visszafizetésre került az önkormányzat részére. Megtörtént az Alföldvíz Zrt. részéről a 2015. évi vízterhelési díj átutalása 598 E Ft összegben, a Kis Bálint Általános Iskola Alapítványa 450 E Ft összegű támogatást utalt át a Hősök úti épületegységben megvalósított ütéscsillapító elhelyezésének költségeire, továbbá megtörtént a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület részéről a LEADER program előfinanszírozására biztosított 1.943 E Ft visszautalása. A telekértékesítésből befolyt bevétel 4.965 E Ft, részvényértékesítésből 500 E Ft bevétel (Kétsoprony és Ecsegfalva Önkormányzatok üzletrész vásárlása Gyomaközszolg Kft. üzletrészéből) származik.
 
 
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal
 
A vizsgált időszakban a hivatal kiadásai az alábbiak szerint alakultak:
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. / a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
139031
140646
100041
71,13
Munkaadót terhelő járulékok
39972
40409
29308
72,53
Dologi kiadás
41752
46923
31057
66,12
Működési célú támogatásértékű kiadás, működési célú pénzeszköz átadás ÁK, segély kifizetés
4572
4722
3525
74,65
Működési kiadások összesen
225327
232700
163931
70,45
Beruházás
0
3750
898
23,95
Kiadások mindösszesen
225327
236450
164829
69,71
 
  • A hivatalnál a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok kis mértékben az időarányos alatt teljesültek. Az igazgatási szakfeladaton belül külön bontáson és külön szervezetkódon jelennek meg a kirendeltségeken (hunyai és csárdaszállási) dolgozó köztisztviselők.
  • A dologi és egyéb folyó kiadások teljesítése az időarányos alatt alakult. Az időarányos alatti teljesítést befolyásolta a kommunikációs szolgáltatások 64 %-os, és a készlet beszerzések 50 %-os alakulása. Kiemelkedően magas, 3.400 E Ft összegű a postaköltség teljesítése, melyet nagyban befolyásolt, hogy év elején az adórendelet módosítása miatt mintegy 4.000 határozat került kiküldésre, így február hónapra a hivatal felé kiszámlázott postaköltség közel 700 E Ft, mely április hónapban szintén ilyen összegben jelentkezett. Szeptember hónapban közel 2.200 db adóértesítő levél került kiküldésre, melynek költsége 200 E Ft plusz költséget eredményezett.
  • A működési célú pénzeszköz átadások, támogatásértékű kiadások teljesítési adatai között jelenik meg a Zöldpark Nonprofit Kft. által végzett épülettakarításra kifizetett havi 381 E Ft, valamint a Közös Hivatal Hunyai Kirendeltségén havonta kifizetett 12.540 Ft összegű gyermekvédelmi támogatás összege.
  • A beruházások között 898 ezer Ft jelentkezett kiadásként a vizsgált időszakban. Szükségessé vált az ESET biztonsági szoftver megújítása, egyéb (kiadvány és prezentáció készítő, földkönyv) szoftverek beszerzése, a hivatal épületének keleti oldalára szalagfüggöny vásárlása és a Dacia Duster gépjárműbe akkumulátor, valamint a garázsba porszívó vásárlása.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                           adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevételek
264
264
940
356,07
Közhatalmi bevételek
260
260
1610
619,23
Támogatás értékű működési bevételek
0
150
3169
2112,70
Felhalmozási bevétel
0
1600
1613
100,81
Előző évi maradvány
0
59
59
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
224803
234117
163208
69,71
Bevételek összesen
225327
236450
170599
72,15
 
  • A közhatalmi bevételeknél a bírságbevételek realizálódtak.
  • Az intézményi működési bevételek tartalmazzák az egyéb szolgáltatásnyújtásból származó bevételeket, mely a házasságkötés, névadó, telepengedély és fénymásolás bevételeit foglalja magába, továbbá a továbbszámlázott bevételek összegét és a kamatbevételeket.
  • A támogatásértékű működési bevételek között jelent meg a hunyai önkormányzat által a közös hivatalnál jelentkező gyermekvédelmi támogatás kifizetéséhez átadott forrás összege, valamint a Nemzeti Választási Iroda által népszavazásra biztosított 3.073 E Ft előleg összege, melynek előirányzata a népszavazás költségeinek elszámolása után a tényleges támogatási összeg ismeretében kerül beépítésre a költségvetési rendeletbe.
  • A felhalmozási bevételek között az Opel gépjármű, valamint használt számítógépek és monitorok értékesítéséből származó bevételek realizálódtak.
  • Az irányító szervtől kapott támogatás az időarányos alatt teljesült.
 
Határ Győző Városi Könyvtár
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
8656
9081
6738
74,20
Munkaadót terhelő járulékok
2270
2369
1762
74,38
Dologi kiadás
8254
9325
5808
62,28
Működési kiadás
19180
20775
14308
68,87
Felhalmozási kiadás
200
680
333
48,97
Kiadások mindösszesen
19380
21455
14641
68,24
 
 
  • A Könyvtár általános működését elemezve megállapítható, hogy a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok teljesülése az időarányos előirányzattal közel azonosan alakult.
  • A dologi kiadások teljesülése 62,28%, időarányos alatt teljesült:
    •  A Könyvtár állománygyarapításra a betervezett 3.001 ezer Ft-ból 2.510 ezer Ft-ot használt fel, azaz a keret 84 %-át. A könyvek, folyóiratok beszerzése az igényekhez igazodva történik annak tükrében, hogy a felhasználás év végén nem haladhatja meg a rendelkezésre álló keretet.
    • A szakmai és üzemeltetési anyagok beszerzése a vizsgált időszakban 80%-on teljesült.
    • A Selyem úti épület energia kiadásaiból a Könyvtárra nem történt költségosztás, ezzel indokolható a szolgáltatási kiadások időarányos alatti teljesítése.
  • A beruházások között kis értékű tárgyi eszköz beszerzések, irodai szék, diktafon, digitális fényképezőgép és E-book olvasó jelent meg.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevételek
350
350
152
43,43
Előző évi maradvány
0
10
10
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
19030
21095
15336
72,70
Bevételek összesen
19380
21455
15498
72,23
 
  • Az intézmény saját bevétele között internet használathoz és fénymásoláshoz kapcsolódóan jelentkeztek bevételek. Az internethasználatnál jelentős forgalomcsökkenés tapasztalható 2016. évben, továbbá a bevétel másik részét képező fénymásolásnál, nyomtatásnál kiesett az önkormányzati intézmények plakát és meghívó készítéséből származó bevétele is.
  • Az irányító szervtől kapott támogatás felhasználása az időarányostól kismértékben alacsonyabb a vizsgált időszakban.
 
Kállai Ferenc Kulturális Központ
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                          adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
11783
12090
8904
73,65
Munkaadót terhelő járulékok
3181
3403
2506
73,64
Dologi kiadás
12303
21006
15936
75,86
Működési kiadások összesen
27267
36499
27346
74,92
Beruházás
0
318
187
58,81
Felhalmozási kiadások összesen
0
318
187
58,81
Kiadások mindösszesen
27267
36817
27533
74,78
 
  • Az intézmény egészénél a bérek és járulékainak teljesítése az időarányosnak megfelelő, kis mértékben az alatti. 2016.  január 31. napjáig az intézményhez tartoztak a február 1.-től új intézményként működő Szent Antal Népház feladatai és itt kellett kifizetni az ezen feladatokat ellátók bér és járulék költségeit is.
  • A dologi kiadásoknak a vizsgált időszakban 75,86%-a került felhasználásra. Az intézmény szervezésében megvalósult Sajt-és túrófesztivál, a Halfőző verseny, a besenyszegi gyereknap és a nemzeti ünnepek szervezésére biztosított önkormányzati támogatás 6.200 E Ft összege teljes egészében megjelenik az intézmény dologi kiadásainak előirányzatai között. A lapkiadásra elkülönített 2.796 ezer Ft-os keretből 2.304 ezer Ft a felhasznált összeg. A művelődési ház dologi kiadásának felhasználása jelenleg 50% alatti. A Lélekkel a Körösök mentén projektelemek közül az intézmény által működtetett Körös Látogatóközpont, kilátó és vízi színpad felmerült dologi kiadásának összege a vizsgált időszakban 1.610 ezer Ft volt, ami a betervezett keretet már 600 E Ft-tal meghaladja.
  • A beruházások között kis értékű tárgyi eszköz – sötétítő függöny, hangfal, lamináló gép, irat-megsemmisítő, vízforraló, fűnyíró – beszerzésére került sor.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                          adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevételek
7600
9442
5415
57,35
Működési célú átvett pénzeszközök
0
250
250
100,00
Előző évi maradvány
0
30
30
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
19667
27095
22912
84,56
Bevételek összesen
27267
36817
28607
77,70
 
  • Az intézményi saját bevételek az időarányos alatt, 57 %-on teljesültek. A teljesült bevételt az alapfeladat ellátásához kapcsolódó bevétel bemutatásához korrigálni szükséges a Sajt és túrófesztiválon, valamint a Halfőző versenyen realizálódott 1.785 E Ft és 164 E Ft összegű saját bevételekkel. Így az eredetileg betervezett 7,6 millió Ft-ból kevesebb, mint 50% realizálódott szeptember 30.-áig. Az eredeti költségvetésben január 31. napjáig 600 E Ft bevétellel terveztünk, melyből 300 E Ft folyt be, a Kállai Ferenc Kulturális Központnál a betervezett 7 millió Ft-ból valamivel több, mint 3.000 E Ft realizálódott, a lapkiadáshoz kapcsolódóan 322 E Ft folyt be az intézményhez. Annak érdekében, hogy év végén ne vagy csak minimális mértékben legyen szükség az intézmény részére többlet önkormányzati támogatás biztosítására, a működési oldalon kiadás megtakarítást szükséges elérni, illetve az év hátralevő részében jelentős összegű saját bevételt realizálni. Nagy figyelmet kell fordítani a Lélekkel a Körösök mentén beruházás projektelemeinél vállalt indikátorok teljesítésére is. Az első adatszolgáltatási kötelezettség a 2016. május végétől 2017. május végéig terjedő időszakhoz kapcsolódik. Az intézmény által működtetett Turisztikai elemek a vizsgált időszakban 1.138 E Ft bevételt termeltek.
  • A működési célra átvett bevétel a Sajt-és túrófesztivál megrendezéséhez kapcsolódó támogatás volt, így ez a forrás a rendezvény kiadásait finanszírozta.
  • Az irányító szervtől igénybevett támogatás összege jelentősen meghaladja az időarányos teljesítést, melynek oka a bevételek elmaradása.
 
 
Szent Antal Népház
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                            adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
9457
9523
6690
70,25
Munkaadót terhelő járulékok
2553
2555
1817
71,12
Dologi kiadás
3800
6078
3030
49,85
Működési kiadások összesen
15810
18156
11537
63,54
Beruházás
0
377
294
77,98
Felhalmozási kiadások összesen
 
377
294
77,98
Kiadások mindösszesen
15810
18533
11831
63,84
 
  • Az intézmény egészénél a bérek és járulékainak teljesítése az időarányos alatt alakult. Ez azzal indokolható, hogy az intézmény 2016. február 1.-től kezdte meg működését, így a vizsgált időszakban csak hét havi bérkifizetés jelenik meg. A két fő részére betervezett jubileumi jutalom kifizetése megtörtént az intézménynél.
  • A dologi kiadások teljesítése közel 50 %.  A Szent Antal zarándokházés sütőház dologi kiadása 77 %-os felhasználást mutat. A magasabb teljesítés oka, hogy a tálaló konyha engedélyezési eljárásához kapcsolódóan 90 ezer Ft plusz kiadás jelentkezett, továbbá a NAV előírásait figyelembe véve online pénztárgép beszerzésére és üzembe helyezésére került sor, melynek költsége 114 ezer Ft. A Népház dologi kiadásai az időarányos tervezettel közel azonosan alakultak. Egyszeri jellegű kifizetésként jelentkezik a bejárati kétszárnyú ajtó kicserélésének 200 ezer Ft összegű költsége. A Bárka látogatóközpont dologi kiadásaira 400 E Ft került betervezésre, melyből 150 E Ft került felhasználásra. A Tájház dologi kiadását 21 %-on teljesítette. Az előirányzatok közé itt került beépítésre az Emberi Erőforrások Minisztériumától a Kubinyi Ágoston Program keretében megítélt 1.500 E Ft összegű támogatás, mely a tájház műtárgyainak állagvédelmi költségeire fordítható. A támogatásból felhasználás nem történt.
  • A beruházások között kis értékű tárgyi eszközök – pénztárgép, fűnyíró – beszerzésére került sor, valamint a Bárka látogatóközpontba halászati eszközök vásárlására volt szükség 150 E Ft összegben.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevételek
3400
4100
3417
83,34
Irányító szervtől kapott támogatás
12410
14433
9510
65,89
Bevételek összesen
15810
18533
12927
69,75
 
  • Az intézményi saját bevételek az időarányos felett teljesültek. A Tájháznál az eredetileg betervezett 800 E Ft helyett 1.233 E Ft realizálódott.  A tájházban a szervezett 1 napos rendezvények mellett népszerűek voltak a kemencés bemutatók és a kézműves foglalkozások. A Népháznál a tervezett 800 E Ft-nak a 89 %-a (708 E Ft) folyt be, továbbá a Turisztikai pályázat projektelemei közül a szálláshely bevétel 723 E Ft, a betervezett 1.400 E Ft 52 %-a. A Bárka Látogató Központ belépőjéből származó bevétel összege 277 E Ft, ami a tervezett bevétel 69 %-a. Az intézmény is működtet olyan projektelemeket, amelyek a Lélekkel a Körösök mentén elnevezésű önkormányzati beruházás részét képezik, így a vállalt indikátorok teljesítésére itt is fokozott figyelmet kell fordítani.
  • Az irányító szervtől igénybevett támogatás a dologi kiadások és az intézményi bevételek kedvező alakulása miatt az időarányos alatt teljesült.
 
 
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                           adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
84283
84467
63541
75,23
Munkaadót terhelő járulékok
22756
23312
17545
75,26
Dologi kiadás
18589
17259
11634
67,41
Működési kiadások összesen
125628
125038
92720
74,15
Beruházások
0
1075
1003
93,30
Kiadások mindösszesen
125628
126113
93723
74,32
 
  • Az intézményben a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok a vizsgált időszakban az időarányossal közel azonosan teljesültek.
  • A dologi kiadások összességében az időarányos alatt teljesültek. A csárdaszállási telephelyen 39 %, a gyomaendrődi óvodákban 71 % volt a vizsgált időszakban a felhasználás mértéke. Az október 1.-i gyermeklétszám alakulása miatt állami támogatás visszafizetési kötelezettsége keletkezett az intézménynek 896 E Ft összegben, melyet a dologi kiadásokból szükséges kigazdálkodnia. Az intézmény vezetője - látva a visszafizetési kötelezettséget- már a nyár folyamán olyan intézkedéseket tett, mely a dologi kiadásokban megtakarítást eredményez. Az intézmény 2 db nyertes pályázata az év első felében valósult meg, mely több mint 4 millió forint egyszeri jellegű kiadást jelentett. A pályázati pénzek felhasználását kiemelve a dologi kiadások 61 %-on teljesültek.
  • A Hulladék érték - Szelektáld! - Hasznosítsd!” elnevezésű pályázat támogatása 3.613 E Ft. A 100 %-ban támogatott projekt keretében olyan hulladékgazdálkodási rendezvénysorozat megvalósítása volt a cél, mely az óvodás korosztálytól a felnőtt lakosságig széles szegmens bevonásával nyújt lehetőséget a szelektív hulladékkal kapcsolatos ismeretek megszerzésére. A projekt terhére városi szintű elektronikai hulladékgyűjtő verseny, környezettudatos játszóházak, Gryllus Vilmos koncert került megrendezésre. Jelentős játék beszerzés és egyéb eszköz beszerzés valósult meg, továbbá sor került promóciós és reklámanyagok beszerzésére is.
  • Az Erdei Óvoda elnevezésű projekt 90%-ban támogatott, 648 E Ft a támogatás összege. A pályázat keretében a Kistérségi Óvoda valamennyi nagycsoportos gyermeke (60 fő) részt vett az Erdei Ovi programon, melynek keretében három napig a Templom-zugi holtág gyönyörű, természetes környezetében ismerkedtek az élővilággal és a környezetvédelemmel. A gyermekek utaztatása, a napi háromszori étkezés, valamint a programok és pihenőhely biztosítása a projekt keretében történt.
  • A beruházások között csúszda építése, kis értékű tárgyi eszközök, hűtő, vízforraló, sövényvágó, számítógép, nyomtató beszerzése, továbbá a pályázat keretében vásárolt komposztálók és szelektív szemetesek beszerzése jelenik meg.
 
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                           adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevételek
91
256
221
86,33
Működési célú támogatásértékű bevétel
4261
4261
4261
100,00
Egyéb működési célra átvett pénzeszköz
0
150
150
100,00
Háztartásoktól felhalmozási célú átvett pénzeszköz
0
315
315
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
121276
121115
89514
73,91
Előző évi maradvány
0
16
16
100,00
Bevételek összesen
125628
126113
94477
74,91
 
  • Az intézményi működési bevételből 40 ezer Ft a csárdaszállási telephelyen jelentkezett, mint intézményi ellátási díj bevétel, 181 ezer Ft a Szabadság úti óvoda közüzemi díjainak továbbszámlázásából származó bevétel.
  • Az államháztartáson belülről működési célra átvett pénzeszközök között a 2 db pályázat támogatási összege került megtervezésre, melyből „A Hulladék érték - Szelektáld! - Hasznosítsd!” elnevezésű pályázat támogatása 3.613 ezer Ft összegben 2016. március 2.-án az intézmény bankszámlájára megérkezett. Az Erdei Óvoda program 648 E Ft összegű támogatása augusztus hónapban került átutalásra.
  • A működési célra átvett pénzeszközöknél szerepel az Alföldvíz Zrt. által adományozott 150 E Ft, mely támogatás az intézmény által szervezett kirándulásra fordítható.
  • A felhalmozási célú pénzeszközátvétel között realizálódott 315 ezer Ft, mely összeg az intézmény által megrendezett óvoda vacsora bevételéből képződött, melyet a Kistérségi Óvoda udvari játékok vásárlására fordított.
  • Az irányító szervtől kapott támogatás összege közel azonos az időarányos tervezett előirányzat összegével.
 
 
Városi Egészségügyi Intézmény
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                          adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %- ban
Személyi juttatások
71151
72024
46407
64,43
Munkaadót terhelő járulékok
19330
19566
13029
66,59
Dologi kiadás
76669
95870
66917
69,80
Működési kiadások összesen
167150
187460
126353
67,40
Beruházások
0
5615
510
9,10
Kiadások mindösszesen
167150
193075
126863
65,71
 
  • Az intézményben a személyi juttatások és a járulékok a vizsgált időszakban az időarányos előirányzat alatt teljesültek. Ez azzal magyarázható, hogy a személyi változások hatására kevesebb volt a bérkiáramlás, intézményvezető váltás történt, továbbá a gyógytornász és védőnő táppénzes állománya miatt nem jelentkezett bérkifizetés. A jubileumi jutalom kifizetésére a harmadik negyedévben került sor, továbbá a kereset kiegészítés összege a negyedik negyedévben kerül átutalásra. Az intézménynél a szakorvosok és szakdolgozók részére 2016. szeptember 1. napjától bérfejlesztés történt, a 256/2013. (VII.5.) Kormányrendelet alapján.
  • A dologi kiadások teljesülése az időarányos alatti. A szakmai és az üzemeltetési készletbeszerzéseknél megtakarítás mutatkozik, a tervezett készletbeszerzések 60 %-a teljesült. A dologi kiadásokon belül vásárolt közszolgáltatásoknál, mely a vállalkozó orvosok díjazására szolgál, közel 47 millió forint került kifizetésre, mely a rendelkezésre álló keret 71 %-a.
  •  A beruházások között kis értékű tárgyi eszközök – informatikai eszközök, mosógép és a védőnői feladatok ellátásához hallásvizsgáló készülék - beszerzése történt.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                            adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. /a mód. ei. %-ban
Intézményi működési bevétel
7767
7767
7613
98,02
Működési célú támogatásértékű bevétel
157383
157383
124728
79,25
Előző évi maradvány
0
20415
20415
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
2000
7510
7058
93,98
Bevételek összesen
167150
193075
159814
82,77
 
  • A betervezett intézményi működési bevételből 7,6 millió Ft realizálódott, mely összegből 3,1 millió Ft a vállalkozó orvos által megtérített összeg.
  • A működési célú támogatásértékű bevételek között az OEP-től kapott támogatás jelenik meg, mely közel 7 millió forinttal meghaladja az időarányos tervezett összeget.
  • Az előző évi maradvány a feladatellátás finanszírozásához biztosított támogatásból képződött, mely a működési és beruházási kiadások forrásául szolgál.
  • Irányító szervtől kapott támogatás a vizsgált időszakban 93,98 %-on teljesült, mely a labor kiegészítő támogatásának és a fogorvosi rendelő bérleti díjának az éves összegét, a 2016. évi bérkompenzációnak az időarányos részét foglalja magába.
 
 
Térségi Szociális Gondozási Központ
(Készítette: Mraucsik Lajosné intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető)
 
A vizsgált időszakban az intézmény kiadásai az alábbiak szerint alakultak:
 
Kiadások alakulása:                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj / a mód. Ei % ban
Személyi juttatások
268024
311995
244350
78,31
Munkaadót terhelő járulékok
70692
85916
66068
76,9
Dologi kiadás
271508
269267
177419
65,89
Műk. c. támért. kiadás, műk. célú pénzeszk.  átad. ÁK
0
0
0
0
Működési kiadások összesen
610224
667178
487837
73,41
Beruházás
0
4255
4241
99,68
Kiadások mindösszesen
610224
671433
492078
73,29
 
  • Az intézménynél a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok 3,31% -os mértékű túllépést mutatnak, mely a szociális ágazati pótlék, kiegészítő ágazati pótlék, kompenzáció 1-9. havi előirányzatosításának és 100%-ban történő kifizetésének torzító hatásából adódik. Valójában, ha ezek a tételek kiemelésre kerülnek az előirányzatokból és a teljesítésből is, akkor a személyi juttatás és járulékainak kifizetése az időarányosnak megfelelő arányt mutatja a vizsgált időszakban.
  • A dologi és egyéb folyó kiadások kis mértékben az időarányos alatt teljesültek. Ennek oka, hogy az idősotthoni térítési díj bevétele 100%-os fizetőképesség mellett került megtervezésre, hozzáigazítva a kiadásokat is. A bevételek alacsonyabb fizetőképességgel teljesültek az 1-9. hóban, így a kiadásokra tervezett előirányzatok is alacsonyabb összegben kerültek kifizetésre ezeken a kormányzati funkciókon, mely természetesen nem jelenti az ellátás színvonalának csökkenését.
  • A beruházások között 4.241 ezer Ft jelentkezett kiadásként a vizsgált időszakban. Ez az összeg magában foglalja a Foglalkoztatási Hivatal által támogatott eszközbeszerzéseket, melynek értéke 1.884 ezer Ft (kerékpár, takarító kocsi, porszívó, mosó-szárítógép, takarítógép, vasaló), 690 ezer Ft-ba került a Család és Gyermekjóléti Központ kialakításához biztosított állami támogatás felhasználásából vásárolt laptop és számítógépek, szekrény, kerékpár beszerzés, valamint a szociális feladatok ellátásához kapcsolódó intézményi beszerzések jelennek meg ezen összegben, melyek az 1-6 havi beszámolónkban részletezésre került már.
 
Bevételek alakulása:                                                                                                                                           adatok E Ft-ban
 
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. / Mód. Ei %-ban
Intézményi műk. bevételek
243454
243454
166062
68,21
Közhatalmi bevételek
0
0
0
0
Támogatás értékű műk. bevétel
0
23 020
22720
100,00
Felhalmozási bevétel
0
0
0
0
Előző évi maradvány
0
1370
1370
99,97
Irányító szervtől kapott támogatás
366770
403589
304729
75,5
Bevételek összesen
610224
671433
494881
74,00
 
  • Az intézmény működési bevételei az egyes jogcímeken közel a tervezett szinten alakultak a vizsgált időszakban. Az idősotthoni térítési díjak a fentiekben leírtak szerint teljesültek, mely bevétel kieséssel együtt a kiadások is alacsonyabb szinten kerültek kifizetésre, így a bevétel kiesés nem jelent az idősotthoni ellátás területén plusz forrás bevonását. Az intézmény 2016. évre tervezett bevételeiből a kintlévőség 1.079 E Ft, melyből 350 E Ft a Bethlen Gábor Szakképző Iskolának biztosított étkezési szolgáltatás térítési díjának elmaradásából adódik. Az intézmény folyamatosan kapcsolatot tart az iskolával (fizetési felszólítás, telefonos egyeztetés), mely kapcsán elmondható, hogy a hátralék megfizetésére az iskolai megteszi a szükséges lépéseket.
  • A támogatásértékű működési bevételek között jelent meg egy ellátottunk 300 E Ft összegű felajánlása az Őszikék Idősek Otthonában. Ezen túl 22.720 E Ft összeg a Foglalkoztatási Hivatal által biztosított közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatás, mely a közfoglalkoztatottak bérének és a fent részletezett tárgyi eszköz beszerzéseknek a forrása.
  • Az irányító szervtől kapott támogatás minimális túllépést mutat, mely ágazati és kiegészítő ágazati pótlék, valamint a kereset kiegészítés címen a 9-ik hónapra megkapott állami támogatás beépítésével rendeződni fog.
 
Önkormányzati összegzés, kitekintés:
 
A mai napon (2016. október 12.) az önkormányzat főszámláján 375 millió Ft a rendelkezésre álló forrás. A napi zavartalan működés feltételeinek megteremtése mellett az Önkormányzat által vállalt kötelezettségek teljesítését, valamint a TOP-os és egyéb pályázatok benyújtásához szükséges tervek és megalapozó dokumentumok finanszírozását is biztosítani kell.
 
Az év végéig tartó kitekintésnek több bizonytalansági tényezője van, melyek alapvetően fogják befolyásolni a város pénzügyi helyzetét 2016. december 31-én. Ezek közül néhány:
a folyamatban lévő TOP-os és egyéb önkormányzati pályázatok ebben az évben jelentkező előkészítő feladatainak költségei
a betervezett beruházások, felújítások megvalósulása
a gazdasági társaságok gazdálkodásának alakulása
intézményeink finanszírozási helyzetének alakulása
az eredeti költségvetésbe be nem tervezett többlet kötelezettségvállalások alakulása
mind az intézmények, mind az önkormányzat életét, gazdálkodását befolyásoló előre nem tervezhető, váratlan események.
 
Az év utolsó negyedévében is folytatni kell azt a fegyelmezett gazdálkodást, amit mind az intézmények, mind az önkormányzat részéről tapasztalhattunk az év során annak érdekében, hogy év végéig se likviditási, se finanszírozási problémák ne lépjenek fel.
 
Kérem a testületet, szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és a döntési javaslatot elfogadni.
 

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság    A Bizottság javasolja a beszámoló elfogadását, továbbá tájékoztatást kér a novemberi testületi ülésen a "Lélekkel a Körösök mentén" turisztikai projekthez kapcsolódó teljesítendő indikátorokról valamint az intézményeink által működtetett projektelemek eddig teljesített mutatóiról.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság    A Bizottság a beszámoló elfogadását javasolja a Képviselő-testületnek.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság    A Bizottság javasolja elfogadni  az önkormányzat és intézményei háromnegyed éves gazdálkodását bemutató beszámolót.
 
Döntési javaslat

"2016. háromnegyed éves beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja az Önkormányzat és intézményei 2016.évi háromnegyed éves gazdálkodásának alakulását bemutató beszámolót. 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe