4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2016. november 16-i ülésére
2016. november 16-i ülésére
Tárgy: | Hulladékgazdálkodással kapcsolatos rendelet II. forduló | |
Készítette: | Nyíri Szmolár Eszter | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
2016. szeptember hónapban tárgyalta a T. Testület az új, helyi hulladékgazdálkodással kapcsolatos rendelet tervezetet, melyet egyeztetésre és II. fordulós tárgyalásra alkalmasnak ítélt. A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Önkormányzat, ill. ugyanezen törvény 48. § (3) bekezdésben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály véleményének kikérése megtörtént, a beérkezett vélemények jelen előterjesztés mellékletét képezik, az abban foglaltak beépítésre kerültek a rendeletbe.
Mindemellett a rendelet tervezet a környező települések és a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. részére is megküldésre került tájékoztatás, esetleges észrevételezés céljából. A megkeresett szervek egyéb észrevételt nem küldtek Önkormányzatunk részére.
Fentiek alapján elmondható, hogy a döntési javaslatban szereplő rendelet elfogadásra alkalmasnak bizonyult, melynek jóváhagyását ezúton kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől!
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A tervezet a társadalomra építő jellegű hatással bír. Az új rendelet részletesen szabályozza az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben (a továbbiakban OHKT) meghatározottak alapján az elkülönítetten gyűjtött hulladékok szállításának rendszerét. A hulladékgazdálkodással kapcsolatos Európai Uniós normák teljesítése érdekében nagymértékű társadalmi összefogásra van szükség, melyre ösztönző hatással bír a rendelet tervezet.
II. gazdasági, költségvetési hatásai:
A lakosság számára a rendelet tervezetnek gazdasági hatása nincs, a közszolgáltatási díj nem változik.
A közszolgáltató az eddigiekhez képesti többletvállalása valójában nem többletvállalás, hanem a hulladékról szóló törvényben és végrehajtási rendeleteiben, illetve az OHKT-ben foglaltak végrehajtása. Ezen felül pályázati úton beszerzett eszközöket kellett rendszerbe állítani.
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a jogszabályi rendelkezések végrehajtása, a közszolgáltatás biztonságos ellátása érdekében szerződött jelenlegi közszolgáltatójával, mely az előzetes vizsgálatok szerint jogosult a szükséges források lehívására, így az Önkormányzat hulladékgazdálkodással kapcsolatos kiadásainak csökkenése várható.
III. környezeti következményei:
Magyarországon egy év alatt közel 4 millió tonna hulladék keletkezik (két „Gellért-hegynyi”). Az Európai Uniós normák átültetése a hulladékról szóló törvény átmeneti rendelkezései közé beépítésre kerültek:
1. 2020. december 31-ig a háztartási, valamint a háztartásihoz hasonló hulladék részét képező papír-, fém-, műanyag- és üveghulladék újrahasználatra előkészítésének és újrafeldolgozásának együttes mértékét a képződött mennyiséghez viszonyítva tömegében országos szinten legalább 50%-ra kell növelni.
2. A települési hulladék részeként lerakásra kerülő biológiailag lebomló szervesanyag-mennyiséget - a települési hulladéklerakóban évente lerakott hulladék mért összetételét és az összetevők tömeg szerinti megoszlását alapul véve - az 1995-ben országos szinten képződött, a települési hulladék részét képező biológiailag lebomló szervesanyag-mennyiséghez képest 2016. július 1-jéig 35%-ra, azaz 820 000 tonna alá kell csökkenteni.
3. 2020. december 31-ig a nem veszélyes építési-bontási hulladék - a föld és a kő kivételével - újrahasználatra előkészítésének, újrafeldolgozásának és egyéb, anyagában történő hasznosításának - ideértve a feltöltési műveleteknél más anyagok helyettesítésére használt hulladékot - együttes mértékét a képződött mennyiséghez viszonyítva tömegében országos szinten legalább 70%-ra kell növelni.
Az OHKT-ben foglalt célok:
- A hulladékok lerakással történő ártalmatlanításának háttérbe szorítása.
- A hulladékból minél több haszonanyag kinyerése.
- A hulladék energetikai hasznosításának előtérbe helyezése.
- A meglévő infrastruktúra kihasználása, fejlesztése.
- A biológiailag lebomló hulladék (zöldhulladék) kezelésének, komposztálásának megoldása.
…
Jelen rendelettervezettel az önkormányzat a fentiekben foglaltak megvalósítását, a környezet nagyarányú megóvását, védelmét kívánja szolgálni.
IV. egészségi következményei:
A rendelettervezetnek egészségügyi következményei nem várhatóak.
V. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A szabályozás okán a közszolgáltatónál és a Koordináló szervezetnél az adminisztratív terhek növekedése várható.
VI. megalkotásának szükségessége:
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszer állami újraszervezése indokolja.
VII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A helyi szabályozás módosításának elmaradása jelentős minősítésbeli illetve gazdasági hátrányba sodorná a jelenlegi Közszolgáltatót.
VIII. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nincs szükség egyéb személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek meghatározására.
INDOKOLÁS A RENDELETTERVEZETHEZ:
Jelen rendelettervezettel Gyomaendrőd Város Önkormányzata a hulladékgazdálkodással kapcsolatos hazai jogszabályok, az Országos Hulladékgazdálkodási Terv, az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltak megvalósítását kívánja szolgálni.
A rendelettervezet az eddig hatályos helyi rendeletben foglaltakon túl az alábbiakat rögzíti részletesen:
1. Az elkülönítetten gyűjtött (papír, műanyag, fém, biológiailag lebomló zöld) hulladékokra vonatkozó szabályokat;
2. A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás ellátásának rendjét;
3. A belterületi üdülő ingatlanokra vonatkozó rendelkezéseket;
4. A lomtalanítás megújult rendszerét;
5. Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott koordináló szervezettel (a továbbiakban Koordináló szerv) kapcsolatos, díjfizetésre, számlázásra, elszámolásra vonatkozó rendelkezéseket.
A közszolgáltató minősítéséről, megfelelőségéről szóló jogszabály alapján a közszolgáltató minősítésének, megfelelőségének, és nem utolsó sorban kifizetésének egyik mérföldköve az önkormányzati rendszer szabályos működése.
Jelen rendelettervezet a pályázatok során beszerzett rendszerelemek beüzemelésével együtt, az elkülönített hulladékgyűjtés újabb elemeinek beépítésével a helyi szabályozási rendszerét is reformálja.
Gyomaendrőd, 2016.
Nyíri-Szmolár Eszter
köztisztviselő
Döntéshozói vélemények
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | ||
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | ||
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | ||
"Hulladékgazdálkodással kapcsolatos rendelet II. forduló"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek jóváhagyásra a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról szóló rendeletet az alábbiak szerint:
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének ……/ 2016. (……) önkormányzati rendelete a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdés a)-b) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Önkormányzat, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Gyomaendrőd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatást szervez, melynek keretében a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételéről, gyűjtéséről, elszállításáról, kezeléséről kötelező közszolgáltatás útján gondoskodik.
(2) E rendelet hatálya kiterjed
a) Gyomaendrőd Város közigazgatási határain belüli valamennyi ingatlanhasználóra,
b) az 1. melléklet szerinti közszolgáltatóra,
c) a közszolgáltatás körébe tartozó hulladékgyűjtésre, szállításra, kezelésre,
d) Gyomaendrőd Város közigazgatási határain belül a 2. mellékletben foglalt közszolgáltatási területekre.
2. § Az Önkormányzat az 1. § (1) bekezdésében meghatározott feladatainak ellátása, az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltak végrehajtása érdekében együttműködik az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott koordináló szervezettel (a továbbiakban Koordináló szerv) valamint a közszolgáltatóval.
2. Közszolgáltatási szerződés
3. § (1) A hulladékról szóló törvényben és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződésben meghatározott célok elérése érdekében a közszolgáltatást a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló törvényben meghatározott minősítési engedéllyel (a továbbiakban: minősítési engedély) és a hulladékról szóló törvényben elrendelt megfelelőségi véleménnyel rendelkező, az 1. mellékletben szereplő gazdasági szereplő végzi az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján, mint közszolgáltató.
(2) A közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására igénybe vett alvállalkozóját, az alvállalkozó a közszolgáltatás egészéhez viszonyított arányát az 1. melléklet 2. pontja tartalmazza.
(3) Az (1) bekezdésben foglalt szerződésnek tartalmaznia kell:
a) a közszolgáltatási tevékenység pontos meghatározását;
b) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékok elkülönítetten gyűjtött részére vonatkozó meghatározását;
c) a közszolgáltatás időbeli, területi hatályát;
d) a közszolgáltatás minőségi ismérveit;
e) a közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket;
f) a közszolgáltatás finanszírozásának elveit, módszereit a Koordináló szervvel való együttműködés rögzítésével;
g) hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj beszedésére vonatkozó módszer leírását, valamint a díjkövetelés érvényesíthetőségi feltételeit a Koordináló szerv közreműködésének rögzítésével;
h) a Közszolgáltató által ellátható egyéb, bevétel megszerzésére irányuló tevékenységek és azok elszámolási szabályait;
i) a Közszolgáltató pénzügyi, gazdasági, műszaki és szakmai tevékenységének, költség-hatékony gazdálkodásának ellenőrizhetőségét, átláthatóságát biztosító előírásokat;
j) az Alvállalkozók, a teljesítésben közreműködők igénybevételét;
k) a szerződés módosításával kapcsolatos rendelkezéseket;
l) a szerződés megszűnésével kapcsolatos rendelkezéseket;
m) a bizalmas adatkezelésre vonatkozó szabályokat.
3. A közszolgáltatóra vonatkozó rendelkezések
4. § (1) A közszolgáltató a keletkezett települési hulladékot e rendeletben foglaltak szerint köteles rendszeresen elszállítani és annak kezeléséről, továbbá ártalmatlanításáról a szakmai, környezetvédelmi szabályok betartásával gondoskodni.
(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó kommunális hulladék kezelése, illetve ártalmatlanítása a Gyomaendrődi Regionális Hulladékkezelő Kft. (5500 Gyomaendrőd, Tanya. 104.; 0130/15. hrsz.) területén történik.
(3) Az elkülönítetten gyűjtött hulladék kezelése a Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft (5500 Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2.; 3741/13 hrsz.) telephelyén történik.
(4) A közcélú hulladékgyűjtő eszközök tisztítása, fertőtlenítése és karbantartása a közszolgáltató kötelessége.
5. § Amennyiben a települési hulladék gyűjtésére előre nem látható rendkívüli ok miatt az erre kijelölt napon nem kerülhet sor, a közszolgáltató köteles az önkormányzat felé jelenteni, az elmaradt szolgáltatást 24 órán belül vagy az akadály elhárulását követően haladéktalanul elvégezni.
6. § (1) A közszolgáltató az elkülönítetten gyűjtött hulladékot tartalmazó zsákok és edények tartalmát az elszállítást megelőzően ellenőrizheti.
(2) A közszolgáltató a kötelező közszolgáltatás keretében megtagadhatja a mind a települési vegyes, mind az elkülönítetten gyűjtött hulladék elszállítását, ha:
a) az nem a rendszeresített vagy a közszolgáltató által el nem fogadott gyűjtőedényben kerül elhelyezésre;
b) érzékszervi észleléssel megállapítható, hogy olyan anyagot tartalmaz, amely a települési szilárd hulladékkal együtt nem gyűjthető, szállítható, illetve ártalmatlanító;
c) az a közterületre kihelyezett gyűjtőedény mellé ömlesztett módon kerül elhelyezésre;
d) az elkülönítetten gyűjtésre szolgáló zsákban vagy edényben nem elkülönítetten gyűjtendő hulladék került elhelyezésre.
(3) Ha a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék közszolgáltató által történő átvételekor, összegyűjtésekor, elszállításakor a hulladék a gyűjtőedényből kiesik vagy kiszóródik, a hulladék felszedéséről, elszállításáról, valamint a terület megtisztításáról a közszolgáltató gondoskodik.
4. Az ingatlantulajdonosokra vonatkozó rendelkezések
7. § (1) A kötelező hulladékgazdálkodási közszolgáltatás keretében jogviszony a közszolgáltató és az ingatlanhasználó között létrejöhet
a) a közszolgáltatás első igénybevételével;
b) ha a közszolgáltató a közszolgáltatás ellátására vonatkozó 3. melléklet szerinti felajánlást biztosítja;
c) az ingatlanhasználó és a közszolgáltató között létrejövő, a kötelező közszolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés megkötésével a 4. mellékletben foglalt tartalommal.
(2) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti szerződésben meg kell jelölni:
a) a közszolgáltatás igénybevételének kezdő napját;
b) a teljesítés helyét;
c) az ingatlanhasználó rendelkezésére álló, vagy rendelkezésre bocsátott gyűjtőedény fajtáját, űrtartalmát és darabszámát;
d) a gyűjtés időpontját;
e) a közszolgáltatás mértékét meghaladó, az ingatlanhasználó igényei szerinti további többletszolgáltatást és annak a hulladékgazdálkodást szabályozó törvényben nevesített koordináló szervezet (a továbbiakban: Koordináló szerv) felé történő megfizetésének díját;
f) a közszolgáltatási díj Koordináló szerv felé történő megfizetésének módját;
g) a szerződés módosításának, felmondásának feltételeit;
h) a házhoz menő elkülönített települési hulladék gyűjtés feltételeit.
8. § (1) Az ingatlanhasználó a hulladék gyűjtése és tárolása során köteles
a) a gyűjtőedényt a hulladék elszállítása céljából a közszolgáltató által megjelölt időpontban a közterületen, a gyűjtést végző gépjárművel megközelíthető és ürítésre alkalmas helyen elhelyezni legkésőbb 6:00 óráig;
b) úgy eljárni annak érdekében, hogy a hulladék mások életét, testi épségét, egészségét és jó közérzetét ne veszélyeztesse, a település természetes és épített környezetét ne szennyezze, a növény- és állatvilágot ne károsítsa, a közrendet és a közbiztonságot ne zavarja;
c) törekedni a keletkező hulladék mennyiségének csökkentésére;
d) az elkülöníthető települési hulladékot elkülönítve gyűjteni.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott időpont után kihelyezett gyűjtőedény ürítésének és a hulladék elszállításának elmulasztása a közszolgáltatónak nem róható fel.
(3) Az ingatlanhasználó a települési hulladék részét képező elkülönítetten gyűjtött hulladékot a vegyes hulladéktól elkülönítve gyűjti és
a) a gazdálkodó szervezet kivételével az ingatlanhasználó a közszolgáltató által rendelkezésre bocsátott és megjelölt zsákban vagy edényben elkülönítetten gyűjtött hulladékot a közszolgáltatás keretében a közszolgáltató részére átadja;
b) a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználó az elkülönítetten gyűjtött hulladéknak kezeléséről a hulladékról szóló törvényben meghatározottak szerint gondoskodik, így e hulladékot a közszolgáltató részére is átadhatja.
(4) Az ingatlan tulajdonosa, birtokosa, használója települési szilárd hulladékát a hulladékkezelési közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben adja át a közszolgáltatónak. A gyűjtőedény rendszeres tisztítása és fertőtlenítése az ingatlantulajdonos feladata.
5. Személyes adatok kezelése
9. § (1) A közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással összefüggő személyes adatok közül a szolgáltatást igénybevevő természetes személyek (a továbbiakban: szerződő fél) személyazonosító adatai közül:
a) a nevét,
b) a születési helyét és idejét,
c) az anyja nevét,
d) a szerződő fél lakóhelyének, továbbá tartózkodási helyének címét kezelheti.
(2) Az adatkezelés célja a szerződő fél és a részére nyújtott szolgáltatás, a szolgáltatás mennyiségének, ellenértékének és az ellenérték kiegyenlítésére vonatkozó adatok nyilvántartása.
(3) A (2) bekezdésben foglalt cél érdekében a személyes adatok és a szolgáltatás tárgya e célra generált technikai azonosítóval összekapcsolható.
(4) Az adatkezelést úgy kell kialakítani és végezni, hogy annak tartalmát csak az arra jogosultak ismerhessék meg.
(5) Az adatkezelést kizárólag a szolgáltatóval munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy végezheti.
(6) A személyes adatok kizárólag a szerződéses jogviszony időtartama alatt kezelhetők. A jogviszony megszűntével a személyes adatokat haladéktalanul meg kell semmisíteni.
6. A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás ellátásának rendje
10.§ (1) A természetes személy ingatlanhasználó – a 2. mellékletben szereplő zsákos gyűjtésű területek kivételével – a települési vegyes hulladék gyűjtésére, a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített, az ingatlanhasználó igényeihez mért űrmértékű
a) kormányrendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén 60 literes,
b) 80 literes,
c) 120 literes,
d) 240 literes,
e) 660 literes,
f) 1100 literes
fém vagy műanyag gyűjtőedényt vehet igénybe.
(2) Nem természetes személy ingatlanhasználó a települési vegyes hulladék gyűjtésére, a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített, az ingatlanhasználó igényeihez mért űrmértékű
a) 80 literes,
b) 120 literes,
c) 240 literes,
d) 660 literes,
e) 1100 literes,
f) 5000 literes
fém vagy műanyag gyűjtőedényt vehet igénybe.
(3) A közszolgáltató által a szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényeket az ingatlanhasználó – erre irányuló külön szerződés alapján – jogosult megvásárolni vagy díj ellenében – erre irányuló írásbeli kérelemre – bérbe venni a közszolgáltatótól (kivételt képeznek a hazai vagy uniós forrásból biztosított gyűjtőedények díjtalan használatba adása). A közszolgáltató a kérelem beérkezését követő 15 napon belül rendelkezésre bocsátja a gyűjtőedényt. Amennyiben az ingatlanhasználó nem a közszolgáltatótól történő vásárlás vagy bérlet útján gondoskodik a szabvány gyűjtőedény biztosításáról, köteles a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedény paramétereinek megfelelő, a közszolgáltató szállítóeszközével üríthető edény biztosításáról gondoskodni.
(4) A 2. mellékletben jelzett zsákos gyűjtésű területeken a települési vegyes hulladékra vonatkozóan a közszolgáltató heti rendszerességgel, az általa megadott ürítési napon zsákos hulladékgyűjtést végez.
(5) A (3) bekezdés szerinti gyűjtés alkalmával a zsákokat kizárólag a közszolgáltató által megadott ürítési napon szabad a közterületen elhelyezni.
(6) A (2) bekezdés f) pontjában meghatározott gyűjtőedény ártalmatlanítása külön megállapodás alapján történik.
11.§ A természetes személy ingatlanhasználó részére – a 2. mellékletben szereplő zsákos gyűjtésű területek kivételével – az elkülönítetten gyűjtött hulladék (műanyag, fém) gyűjtésére a közszolgáltató által rendelkezésre bocsátott és a közszolgáltató azonosító jelével ellátott zsák szolgál.
12. §(1) A természetes személy ingatlanhasználó részére – a 2. mellékletben szereplő zsákos gyűjtésű területek kivételével – az elkülönített gyűjtött biológiailag lebomló (zöld) hulladék gyűjtésére, a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített, a közszolgáltató által rendelkezésekre bocsájtott, az ingatlanhasználó igényeihez mért űrmértékű
a) 120 literes,
b) 240 literes,
c) 1100 literes
műanyag gyűjtőedény (a továbbiakban bio gyűjtőedény) szolgál.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt bio gyűjtőedényt az ingatlanhasználó átveszi és a birtokbavételt aláírásával igazolja, a kárfelelősség egyidejű vállalásával.
(3) Az ingatlanhasználó sajátjaként köteles gondoskodni az általa birtokba vett bio gyűjtőedény rendeltetésszerű használatáról, őrzéséről, rendszeres tisztán tartásáról, fertőtlenítéséről, valamint az edényzet környezetének tisztántartásáról.
(4) A bio gyűjtőedény rendeltetéstől eltérő használata, eltűnése vagy megsemmisülése miatt keletkezett kárért az ingatlanhasználó a polgári jog szabályai szerint felel. A jogviszony bármely okból való megszűnése esetén az ingatlanhasználó – amennyiben a közszolgáltató és az ingatlanhasználó eltérően nem egyeznek meg – köteles a bio hulladék edényt a közszolgáltató részére visszaszolgáltatni.
(5) A természetes személy ingatlanhasználó a 2. mellékletben szereplő valamennyi területen a biológiailag lebomló (zöld) hulladék gyűjtésére, a közszolgáltató által rendelkezésre bocsátott és a közszolgáltató azonosító jelével ellátott biológiailag lebomló zsákot is igénybe vehet. A biológiailag lebomló (zöld) hulladék mennyisége gyűjtési naponként nem haladhatja meg a közszolgáltató által rendelkezésre bocsájtott zsák űrtartalmát.
13. § A természetes személy ingatlanhasználó az általa elkülönítetten gyűjtött hulladékot hulladékgyűjtő pontra, hulladékgyűjtő udvarba, átvételi helyre, vagy a közszolgáltatás körébe tartozó hulladékot kezelő létesítménybe szállíthatja és ott a jogosultnak átadhatja, feltéve, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat egyébként a koordináló szerv részére megfizette, korábbi hulladékgazdálkodással kapcsolatos tartozása nincsen, továbbá a hulladékot hulladékgyűjtő szigeteken található gyűjtőedényben elhelyezheti.
14. § Az ingatlanhasználó a települési vegyes hulladék és az elkülönítetten gyűjtött hulladék gyűjtésére szolgáló edényekben és zsákokban nem elhelyezhető egyéb települési szilárd hulladékokat a rendelet 5. mellékletében meghatározott módon köteles elhelyezni.
15.§ (1) A közszolgáltató – az általa meghatározott gyűjtési napokon – a 2. melléklet I. pontja szerinti területeken
a) a háztartási vegyes hulladékot tartalmazó edényeket hetente két alkalommal;
b) a biológiailag lebomló (zöld) hulladék részét képező díszüket vesztett karácsonyfákat januárban két alkalommal fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól;
c) az elkülönítetten gyűjtött (műanyag, papír, fém, üveg, biológiailag lebomló) hulladékot a lakótelepen kihelyezett gyűjtőszigeteken, kéthetenkénti ürítési ütemben fogadja az ingatlanhasználótól.
(2) A közszolgáltató – az általa meghatározott gyűjtési napokon – a 2. melléklet II. és III. pontja szerinti területeken
a) a háztartási vegyes hulladékot tartalmazó edényeket hetente egy alkalommal;
b) az elkülönítetten gyűjtött (műanyag, papír, fém) hulladékot tartalmazó edényeket ill. kötegeket havonta két alkalommal;
c) a biológiailag lebomló (zöld) hulladékot tartalmazó edényeket, ill. kötegeket évi tizenhárom alkalommal, januárban, a díszüket vesztett karácsonyfák elszállítására tekintettel kétszer, ezen kívül havonta egyszer fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól;
d) az elkülönítetten gyűjtött üveg hulladékot az 5. mellékletben található címeken kihelyezett gyűjtőszigeteken, kéthetenkénti ürítési ütemben fogadja az ingatlanhasználótól.
7. Az üdülő ingatlanokra vonatkozó sajátos rendelkezések
16.§ (1) Gyomaendrőd város közigazgatási területén belül, a 2. melléklet III. pontja szerinti belterületi üdülő ingatlanok esetében a közszolgáltatás a 15. § (2) bekezdése alapján történik.
(2) Gyomaendrőd város közigazgatási területén belül az (1) bekezdésben foglaltak kivételével minden további üdülő területen a közszolgáltató
a) a háztartási vegyes hulladék gyűjtésére térítés ellenében egyedi jelzéssel ellátott zsákot biztosít az üdülő ingatlanhasználók részére, mely zsákokat május 1-től szeptember 30-ig hetente egy alkalommal fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól;
b) az elkülönítetten gyűjtött (műanyag, papír, fém) hulladék gyűjtésére ingyenesen egyedi jelzéssel ellátott zsákot biztosít az üdülő ingatlanhasználók részére, mely zsákokat és papír kötegeket május 1-től szeptember 30-ig havonta két alkalommal fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól;
c) az elkülönítetten gyűjtött biológiailag lebomló (zöld) hulladék gyűjtésére ingyenesen egyedi jelzéssel ellátott zsákokat biztosít az üdülő ingatlanhasználók részére, mely zsákokat és zöld hulladék kötegeket május 1-től szeptember 30-ig havonta egyszer fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól;
d) az elkülönítetten gyűjtött üveg hulladékot az 5. mellékletben található címeken kihelyezett gyűjtőszigeteken fogadja az üdülő ingatlanhasználótól.
8. Lomtalanítás
17.§ (1) A közszolgáltató házhoz menő lomtalanítás keretében, évente két alkalommal, az ingatlanhasználóval történő előzetes egyeztetés alapján meghatározott konkrét naptári napon gondoskodik az ingatlanhasználó közszolgáltatásba bevont ingatlanából történő lomtalanítás megszervezéséről és lebonyolításáról.
(2) A házhoz menő lomtalanítás során a közszolgáltató kizárólag a háztartásban képződött lomhulladékot szállítja el. A lomhulladékot az ingatlanhasználó a közszolgáltatóval történő előzetes egyeztetésnek megfelelő időpontban adja át elszállítás céljából.
(3) Az elszállítandó lomhulladékot az elszállításig ingatlanon belül kell tárolni, az elszállításkor pedig úgy kell elhelyezni, hogy az a jármű- és gyalogos forgalmat ne akadályozza, a zöldterületeket, a növényzetet ne károsítsa, továbbá a rakodás biztonságosan, balesetmentesen, kézi erővel elvégezhető legyen.
18.§ A lomtalanítás keretében építési-bontási, veszélyes, vegyes, valamint biológiailag lebomló hulladék nem helyezhető ki.
19. § Az ingatlanhasználó a közszolgáltatásba bevont ingatlanáról a lomhulladékot a közszolgáltató által üzemeltetett hulladékudvarban is elhelyezheti.
9. Közszolgáltatási díj megfizetése, kedvezmények és mentességek
20.§ (1) Az ingatlanhasználó a teljesített közszolgáltatás alapján számított közszolgáltatási díjat utólagosan, a Koordináló szerv által negyedévente utólag kiállított és megküldött számla alapján köteles megfizetni a Koordináló szerv részére.
(2) A közszolgáltatási díjat tartalmazó számla adataival és összegével kapcsolatban az ingatlanhasználó a Koordináló szervnél írásban kifogást emelhet. A kifogásnak a számla kiegyenlítésére vonatkozó kötelezettség teljesítésére halasztó hatálya nincs. A kifogásra, annak kézhezvételéről számított tizenöt napon belül a Koordináló szerv válaszát megküldi.
(3) A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat külön jogszabályban meghatározott adatszolgáltatás alapján állítja ki.
(4) A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja. A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a közszolgáltatót terheli felelősség.
(5) A Koordináló szerv a külön jogszabályban meghatározottak szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a külön jogszabályban meghatározottak szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.
(6) Az (5) bekezdésben foglaltak szerint rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja adatszolgáltatását legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül.
(7) A (6) bekezdés szerinti korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.
(8) A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.
(9) Aki a települési hulladékkal kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti, nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését, ha közszolgáltató az ingatlantulajdonos részére a közszolgáltatást felajánlotta és a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó rendelkezésre állást vagy teljesítést igazolja.
(10) Nem tagadható meg a közszolgáltatási díj megfizetése, ha a közszolgáltatót a közszolgáltatással kapcsolatos kötelességének teljesítésében az időjárás vagy más rendkívüli és elháríthatatlan ok akadályozta és a közszolgáltató a mulasztását 24 órán belül vagy az akadály elhárulását követően haladéktalanul pótolta, e rendelet 5. paragrafusában meghatározott jelentési kötelezettsége mellett.
21.§ (1) A közszolgáltatás díja 50%-al csökkenthető
a) annak az egyedül élő természetes személy ingatlanhasználónak, akinek a havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét;
b) szociális rászorultságtól és életkortól függetlenül a hadigondozott természetes személy ingatlanhasználónak.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kedvezmény különbségét az Önkormányzat a Koordináló szerv részére megtéríti.
22.§ (1) Mentesül a közszolgáltatási díj megfizetése alól a beépítetlen telkek és a lakatlan lakások vagy üresen álló nem lakás célú épületek ingatlanhasználói.
(2) Az (1) bekezdés szerinti lakatlan lakásnak vagy üresen álló nem lakás céljára szolgáló ingatlannak, akkor minősül ha:
a) az ingatlan a polgárok lakcímnyilvántartás hatályos adataként lakó vagy tartózkodási helyként vagy,
b) a cégnyilvántartás hatályos adataként székhelyként, telephelyként nincs megjelölve és
c) a villamosenergia-fogyasztása nem éri el a havi 5 kW/óra teljesítményt.
(3) A kedvezmény és a mentesség igénybevételére irányuló kérelmet az önkormányzat hivatalának ügyfélszolgálati feladatot ellátó szervezeti egységénél kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell:
a) jövedelem igazolást,
b) áramdíjra vonatkozó utolsó háromhavi számlát,
c) nyugdíjszelvényt.
(4) A (3) bekezdésben foglalt kérelemről a polgármester dönt.
10. Záró rendelkezések
24. § (1) Ez a rendelet 2016. december 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról szóló 31/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendelet.
(3) A rendelet hatálybalépése előtt megkötött szerződések érvényességét a rendelet hatályba lépése nem érinti.
1. melléklet a …../2016. (………...) önkormányzati rendelethez
1. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató adatai
1.1. A szolgáltató megnevezése: FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
1.2. Székhely: 6521 Vaskút, 0551/2. hrsz.
1.3. KÜJ azonosító: 103 203 115
1.4. KTJ-azonosító: 101 265 543
1.5. Statisztikai számjel: 24290054-3821-572-03.
1.6. Adószám: 24290054-2-03,
1.7. Cégjegyzékszám: 03-09-126039
1.8. A szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség által kiadott minősítő okirat száma: OKTF-KP/10201-6/2015.
2. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató által bevont alvállalkozó adatai:
2.1. Alvállalkozó megnevezése: Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft.
2.2. Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi u. 2. 3741/13 hrsz.
2.3. KÜJ azonosító: 101 959 814
2.4. KTJ-azonosító: 101 705 153
2.5. Statisztikai számjel: 13794602-3811-572-04
2.6. Adószám: 13794602-2-04,
2.7. Cégjegyzékszám: 04-09-007188
2.8. A hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség által kiadott minősítő okirat száma: OKTF-KP/13378-8/2015.
2.9. Az alvállalkozó a közszolgáltatás egészéhez viszonyított aránya: 50%
2. melléklet a …../2016. (………...) önkormányzati rendelethez
Gyűjtési körzetek
(Települési vegyes hulladékra vonatkozóan)
A. | B. | C. |
Sorszám | Közszolgáltatással ellátott terület | Közszolgáltatás típusa (kukás/zsákos) |
I. Azon területek, ahol a közszolgáltató hetente két alkalommal végez szállítást: | ||
1. | Október 6. lakótelep | kukás |
2. | Vásártéri lakótelep | kukás |
3. | Ifjúsági ltp. | kukás |
4. | Fő út 173-179. Társasház | kukás |
II. Azon területek, ahol a közszolgáltató hetente egy alkalommal végez szállítást: | ||
1. | Áchim András utca | kukás |
2. | Ady Endre utca | kukás |
3. | Akác utca | kukás |
4. | Alkotmány utca | kukás |
5. | Álmos utca | kukás |
6. | Apponyi utca | kukás |
7. | Arany János utca | kukás |
8. | Árpád utca | kukás |
9. | Attila utca | kukás |
10. | Géza fejedelem utca | kukás |
11. | Babits Mihály utca | kukás |
12. | Bacsó Béla utca | kukás |
13. | Bajcsy-Zsilinszky út | kukás |
14. | Balassi Bálint utca | kukás |
15. | Bánomkerti út. | kukás |
16. | Bányász utca | kukás |
17. | Baross Gábor utca | kukás |
18. | Bartók Béla utca | kukás |
19. | Batthyány Lajos utca | kukás |
20. | Béke utca | kukás |
21. | Bem utca | kukás |
22. | Bercsényi Miklós utca | kukás |
23. | Berzsenyi Dániel utca | kukás |
24. | Besenyszegi utca | kukás |
25. | Bessenyei György utca | kukás |
26. | Bethlen Gábor utca | kukás |
27. | Blaha Lujza utca | kukás |
28. | Bocskai István utca | kukás |
29. | Botond utca | kukás |
30. | Budai Nagy Antal utca | kukás |
31. | Csillagos utca | kukás |
32. | Csokonai Vitéz M. utca | kukás |
33. | Csurgó utca | kukás |
34. | Damjanich utca | kukás |
35. | Damjanich János tér | kukás |
36. | Dankó Pista utca | kukás |
37. | Deák Ferenc utca | kukás |
38. | Décsi utca | kukás |
39. | Dobi István utca | kukás |
40. | Dobó István utca | kukás |
41. | Dózsa György utca | kukás |
42. | Dr. Csókási Béla tér | kukás |
43. | Egressy Béni utca | kukás |
44. | Endrődi utca | kukás |
45. | Eötvös József utca | kukás |
46. | Erkel Ferenc utca | kukás |
47. | Erzsébet liget | kukás |
48. | Esze Tamás utca | kukás |
49. | Fáy András utca | kukás |
50. | Fazekasi utca | kukás |
51. | Fegyvernek utca | kukás |
52. | Fő út (kivéve Fő út 173-179. társasház) | kukás |
53. | Dr. Pikó Béla utca | kukás |
54. | Gábor Áron utca | kukás |
55. | Gárdonyi Géza utca | kukás |
56. | Gutenberg utca | kukás |
57. | Gyóni Géza utca | kukás |
58. | Halász utca | kukás |
59. | Hámán Kató utca | kukás |
60. | Hantoskerti út | kukás |
61. | Hársfa utca | kukás |
62. | Hatház utca | kukás |
63. | Hídfő utca | kukás |
64. | Honvéd utca | kukás |
65. | Hősök tere | kukás |
66. | Hősök útja | kukás |
67. | Hunyadi János utca | kukás |
68. | Ipartelep utca | kukás |
69. | Jókai Mór utca | kukás |
70. | József Attila utca | kukás |
71. | Juhász Gyula utca | kukás |
72. | Kacsóh Pongrác utca | kukás |
73. | Kálvin János utca | kukás |
74. | Kántorkert sor | kukás |
75. | Kárász utca | kukás |
76. | Kató József utca | kukás |
77. | Katona József utca | kukás |
78. | Kazinczy Ferenc utca | kukás |
79. | Kecsegés-zug tanya | kukás |
80. | Keleti utca | kukás |
81. | Kenderáztató utca | kukás |
82. | Keresztúri utca | kukás |
83. | Kinizsi Pál utca | kukás |
84. | Kisfaludy utca | kukás |
85. | Kisfok utca | kukás |
86. | Kisréti utca | kukás |
87. | Kiss Bálint utca | kukás |
88. | Kner tér | kukás |
89. | Kner utca | kukás |
90. | Kodály Zoltán utca | kukás |
91. | Korányi Frigyes utca | kukás |
92. | Kós Károly utca | kukás |
93. | Kossuth tér | kukás |
94. | Kossuth Lajos út | kukás |
95. | Kölcsey Ferenc utca | kukás |
96. | Könyves Kálmán utca | kukás |
97. | Körgát utca | kukás |
98. | Körös utca | kukás |
99. | Körös sor | kukás |
100. | Kőrösi Csoma Sándor utca | kukás |
101. | Köztársaság utca | kukás |
102. | Szent István utca | kukás |
103. | Kürt utca | kukás |
104. | Lábas utca | kukás |
105. | Lehel utca | kukás |
106. | Lévai utca | kukás |
107. | Liliom utca | kukás |
108. | Liszt Ferenc utca | kukás |
109. | Losonczi István utca | kukás |
110. | Madách Imre utca | kukás |
111. | Magtárlaposi utca | kukás |
112. | Márton Gábor tér | kukás |
113. | Martos Flóra utca | kukás |
114. | Mátyás király utca | kukás |
115. | Mester utca | kukás |
116. | Micsurin utca | kukás |
117. | Mikes Kelemen utca | kukás |
118. | Mikszáth Kálmán utca | kukás |
119. | Mirhóháti utca | kukás |
120. | Mirhói utca | kukás |
121. | Mohácsi utca | kukás |
122. | Móra Ferenc utca | kukás |
123. | Móricz Zsigmond utca | kukás |
124. | Munkácsy Mihály utca | kukás |
125. | Nagy Sándor utca | kukás |
126. | Nap utca | kukás |
127. | Napkeleti utca | kukás |
128. | Németzugi sor | kukás |
129. | Népliget út | kukás |
130. | Nyárszegi utca | kukás |
131. | Orgona utca | kukás |
132. | Pásztor János tér | kukás |
133. | Pásztor János utca | kukás |
134. | Petőfi Sándor utca | kukás |
135. | Polányi Máté utca | kukás |
136. | Pósa Lajos utca | kukás |
137. | Rácz Lajos utca | kukás |
138. | Radnóti Miklós utca v | kukás |
139. | Rákóczi Ferenc út | kukás |
140. | Rév utca | kukás |
141. | Rózsa Ferenc utca | kukás |
142. | Rózsahegyi Kálmán utca | kukás |
143. | Kállai Ferenc utca | kukás |
144. | Luther utca | kukás |
145. | Kovács Imre utca | kukás |
146. | Selyem út | kukás |
147. | Semmelweis Ignác utca | kukás |
148. | Somogyi Béla utca | kukás |
149. | Sugár út | kukás |
150. | Szabadság utca | kukás |
151. | Szabadság tér v | kukás |
152. | Szabó Dezső utca | kukás |
153. | Szabó Ervin utca | kukás |
154. | Szántó Kovács János utca | kukás |
155. | Széchenyi István utca | kukás |
156. | Székely Bertalan utca | kukás |
157. | Szélmalom utca | kukás |
158. | Szent Antal utca | kukás |
159. | Szondy György utca | kukás |
160. | Tamási Áron utca | kukás |
161. | Kálmán Farkas utca | kukás |
162. | Táncsics Mihály utca | kukás |
163. | Temető utca | kukás |
164. | Tokai Ferenc utca | kukás |
165. | Toldi Miklós utca | kukás |
166. | Tompa Mihály utca | kukás |
167. | Toronyi utca | kukás |
168. | Tulipán utca | kukás |
169. | Újkert sor | kukás |
170. | Vadász utca | kukás |
171. | Vasvári Pál utca | kukás |
172. | Vaszkó Mihály utca v | kukás |
173. | Vidovszky Béla utca | kukás |
174. | Vízmű sor | kukás |
175. | Vörösmarty Mihály utca | kukás |
176. | Wesselényi Miklós utca 1 | kukás |
177. | Wodiáner Albert tér | kukás |
178. | Dávidházi Sámuel utca | kukás |
179. | Zöldfa utca | kukás |
180. | Zrínyi Ilona üdülő-telep | kukás |
181. | Zrínyi Ilona utca | kukás |
182. | Zrínyi Miklós utca | kukás |
183. | Zsák utca | kukás |
184. | Csejti utca | kukás |
185. | Varjasi utca | kukás |
186. | Simai utca | kukás |
187. | Vasútsor utca | kukás |
188. | Ugari út | zsákos |
189. | Diófa utca | zsákos |
190. | Határ út | zsákos |
191. | Iskola utca | kukás |
192. | Kis utca | zsákos |
193. | Kör utca | zsákos |
194. | Páskumi út | zsákos |
195. | Polyákhalmi út | zsákos |
196. | Szőlőskert utca | zsákos |
197. | Álmosdomb utca | zsákos |
198. | Bacsalaposi út | zsákos |
199. | Szarvasi út | kukás |
200. | Kondorosi út | kukás |
201. | Tóth Árpád utca | kukás |
202. | Tanya II. | zsákos |
203. | Tanya III | zsákos |
204. | Tanya IV. | zsákos |
205. | Tanya V. | zsákos |
206. | Tanya VI. | zsákos |
207. | Tanya VII. | Zsákos |
III.Belterületi üdülő területek
- Körös sor: 1302/1 hrsz-ú ingatlantól az 1302/32 hrsz-ú ingatlanig)
- Dr. Szilágyi Ferenc üdülő-telep
- Dobó István utca: 1520 hrsz-ú ingatlantól az 1549 hrsz-ú ingatlanig
- Zrínyi Ilona üdülő-telep: 880 hrsz-ú ingatlantól a 909 hrsz-ú ingatlanig
3. melléklet a /2016. (……..) önkormányzati rendelethez
Felajánlás a háztartási szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező közszolgáltatás nyújtásának feltételeiről
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Ht.) 2. § (1) bekezdése értelmében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését, vagyonkezelését és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás országos szintű megszervezését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.
A Ht. 38. § (1) értelmében az ingatlanhasználó – ideértve a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználót is - a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásához szükséges feltételeket a közszolgáltató részére biztosítja, és a közszolgáltatást igénybe veszi.
Ugyanezen § (2) bekezdése szerint az ingatlanhasználó a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáért hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat fizet a Ht., valamint a miniszter rendeletében meghatározott feltételek szerint.
A Ht. 42. § (1) szerint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás keretében a közszolgáltató az ingatlanhasználók által a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben gyűjtött települési hulladékot – azaz a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló szilárd hulladékot - az ingatlanhasználóktól összegyűjti és elszállítja.
A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatást a lakosság számára az FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, mint Közszolgáltató az alábbi feltételek szerint végzi:
1. A megjelölt szolgáltatást a Közszolgáltató ……………napjától folyamatosan nyújtja.
2. Ügyfél (közszolgáltatást igénybe vevő ingatlantulajdonos / vállalkozás) neve (közszolgáltatás díjának alanya): ...........................................................................;
Lakcíme (székhelye): ....................................................................................;
Tartózkodási / értesítési cím: .........................................................................;
Szolgáltatás helye: .......................................................................................;
Vállalkozó esetén adószám: ..................................................;
3. Saját gyűjtő edény esetén annak űrtartalmának meghatározása: ....... literes ....... db.
4. A szolgáltató vagy a tulajdonos által rendelkezésre bocsátott tároló tartály típusa és darabszáma: 60 literes tartály ....×, 80 literes tartály .... db; 110 vagy 120 literes tartály .... db; 240 literes tartály .... db, elkülönített települési hulladék gyűjtő zsák ..... db.
5. Ezen felajánlás alapján a G FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság heti ........ alkalommal települési vegyes hulladékgyűjtést fog végezni.
6. A szolgáltatás - települési vegyes hulladékgyűjtő edényzet ürítése - hetente …… alkalommal, ……………....... napon történik.
7. A gyűjtőedényt a Megrendelő rendelkezésére bocsátja. A Megrendelő a szolgáltatást legalább hetente egyszer/kétszer köteles igénybe venni. A közszolgáltatási díj megfizetése az állami hulladékgazdálkodási közfeladat keretében az állam által a Ht. rendelkezéseinek megfelelően létrehozott Koordináló szerv részére utólagosan, negyedévente kiállított számla ellenében történik.
8. Az ingatlanhasználó az általa szelektíven gyűjtött hulladékot házhoz menő gyűjtési rendszer keretében a közszolgáltatónak történő közvetlen átadással, vagy az önkormányzati rendelet mellékletében meghatározott módon és helyen helyezheti el.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás továbbá az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza (külön díjazás ezen tételek tekintetében nem kerül felszámolásra):
- Elkülönítetten gyűjtött hulladékok átvétele külön tájékoztató alapján (tájékoztató tartalma: elkülönítetten gyűjtött hulladékok fajtái, gyűjtési napok, gyűjtés feltételei):
- Műanyag,
- Papír,
- Biológiailag lebomló hulladékok gyűjtése.
- Házhoz menő lomtalanítás évi két alkalommal történő igénybevétele (külön tájékoztató szerinti feltételek alapján).
Kelt:
..........................................................
Közszolgáltató
×Kedvezményt megállapító határozat száma: ............................................
4. melléklet a /2016. (……..) önkormányzati rendelethez
Szerződés minta
Hulladékgazdálkodási szolgáltatás igénybevételére
Mely létrejött egyrészről
Közszolgáltató megnevezése: ..........................................................
Székhely: ..........................................................
Adószám: ..........................................................
Képviseli: ..........................................................
mint Szolgáltatást végző (továbbá Szolgáltató), másrészről
Ingatlanhasználó (közszolgáltatást igénybe vevő) neve: ..........................................................
Születési hely, idő: ..........................................................
Anyja neve: ..........................................................
Lakcím/Székhely: ..........................................................
Tartózkodási / értesítési cím: ..........................................................
Vállalkozók esetén adószám: ..........................................................
továbbiakban Ingatlanhasználó között alulírott napon az alábbi feltételekkel.
A hulladékról szóló 2012. CLXXXV. törvény (továbbiakban Ht.) alapján ingatlanhasználó: az ingatlan birtokosa, tulajdonosa, vagyonkezelője, valamint a társasház és a lakásszövetkezet, aki (amely) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást e törvény szerinti szerződéses jogviszony keretében kötelező jelleggel igénybe veszi és akinek (amelynek) a közszolgáltató rendszeres időközönként rendelkezésére áll.
Az ingatlanhasználó kijelenti, hogy ingatlanán települési szilárd hulladék keletkezik, és ezen keletkezett hulladék elszállítására kívánja igénybe venni a közszolgáltatást heti ............ alkalommal.
A szolgáltatás igénybevételének kezdete: ..........................................................
A szolgáltatás nyújtásának napja: ....................................................................
A szolgáltatás helye: Gyomaendrőd ..................................................................
Társasház esetén lakások száma: ....................................................................
A gyűjtőedényről a felek a következők szerint rendelkeznek:
A Szolgáltató az ingatlanhasználó használatába adja szabványos .... db ........ típusú ........ űrtartalmú gyűjtőedényét.
Az ingatlanhasználó kijelenti, hogy rendelkezik .... db ........ űrtartalmú szabványos gyűjtőedénnyel.
A Szolgáltató az ingatlanhasználó részére elad/bérbe ad .... db ........ űrtartalmú szabványos gyűjtőedényt ......... Ft áron.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás tartalmazza továbbá az alábbi szolgáltatásokat (külön díjazás ezen tételek tekintetében nem kerül felszámolásra):
- Elkülönítetten gyűjtött hulladékok átvétele külön tájékoztató alapján (tájékoztató tartalma: elkülönítetten gyűjtött hulladékok fajtái, gyűjtési napok, gyűjtés feltételei):
- Műanyag,
- Papír,
- Biológiailag lebomló hulladékok gyűjtése.
- Házhoz menő lomtalanítás évi két alkalommal történő igénybevétele (külön tájékoztató szerinti feltételek alapján).
Az ingatlanhasználó a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáért hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat fizet a hulladékgazdálkodásról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, valamint a miniszter rendeletében meghatározott feltételek szerint: ............................... Ft/ürítés.
Az ingatlanhasználó a közszolgáltatási díj megfizetését az állami hulladékgazdálkodási közfeladat keretében az állam által a Ht. rendelkezéseinek megfelelően létrehozott Koordináló szerv részére utólagosan, negyedévente kiállított számla ellenében teljesíti.
A szolgáltató kijelenti, hogy a szolgáltatáson felül külön meghatározott többletszolgáltatást is elvégez, melynek díját az üzletszabályzatában határozza meg. Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – a hulladékgazdálkodási közszolgáltatáson túli szolgáltatás ellenértékéről – a szolgáltatás teljesítéséhez igazodóan, de legalább negyedévente – a hulladékgazdálkodási díj fizetésére kötelezett ingatlanhasználó vagy tőle a fizetési kötelezettséget jogszerűen átvállaló személy vagy önkormányzat részére a Szolgáltató számlát állít ki.
A kötelező közszolgáltatás alá nem eső szolgáltatás esetén ............................ Ft/ürítés díjban határozza meg.
Az ingatlanhasználó tudomásul veszi, kötelező közszolgáltatás esetén a közszolgáltatási díj adók módja behajtandó köztartozásnak minősül.
Jelen szerződés módosítását bármelyik fél írásban kezdeményezheti. A módosítás a szerződés azon részeire terjedhet ki, melyek a Ht. a végrehajtási rendeletei, valamint a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról szóló 31/2013. (XI.29.) önkormányzati rendeletben foglaltakkal összhangban vannak. Ennek megfelelően kötelező közszolgáltatás esetén nem módosítható különösen a közszolgálati díjra, annak megfizetésére és módjára, ürítési napokra, ürítési helyre vonatkozó rendelkezések.
Az ingatlanhasználó jelen szerződés alapján végzett közszolgáltatás igénybevételét 15 napos felmondási határidővel akkor mondhatja fel, ha felhagy az ingatlan használatával, és ingatlana nem lakottnak minősül; vagy ha tulajdonosi minősége megszűnik; vagy ha a gazdálkodó szervezet a környezetvédelmi hatóság által engedélyezett - a települési ártalmatlanítására alkalmas - hulladékkezelési berendezéssel, létesítménnyel rendelkezik, és a tevékenysége során képződött települési hulladék ártalmatlanításáról ebben a berendezésben, létesítményben gondoskodik.
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben irányadó jogszabályok: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról; 64/2008. (III. 28.) Korm. rendelet a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól; 385/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről; 16/2002. (IV. 10.) EüM rendelet a települési szilárd és folyékony hulladékkal kapcsolatos közegészségügyi követelményekről; 13/2016. (V. 24.) NFM rendelet a Koordináló szerv által fizetendő hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjról; 31/2013. (XI.29.) önkormányzati rendelet a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról.
Kelt:
.................................................
Közszolgáltató
.................................................
Ingatlantulajdonos
Megrendelő
5. melléklet a /2016. (……..) önkormányzati rendelethez
Hulladékgyűjtő helyek
1. Hulladékudvar
név: Gyomaszolg Ipari Park Kft
székhely: Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2. 3741/13 hrsz
adószám: 10665387-2-04
cégjegyzékszám: 04-09-001752
A hulladékudvarokban az alábbi hulladékok helyezhetők el:
Nem veszélyes hulladékok | Veszélyes hulladékok |
Háztartási nagydarabos ( háztartási berendezés, lomok) | fáradt olaj, használt sütő zsiradék |
fém hulladék (alumínium italos dobozok, vashulladék) | festék, oldószer |
üveg hulladék (pl.: befőttes, szörpös, italok, síküveg stb.) | növényvédő szerek, festékek maradékai és göngyölegei |
papír hulladék (pl.: szórólapok, karton, újság) | lejárt szavatosságú gyógyszerek |
műanyag hulladék (pl.: üdítős palack, nejlon zacskó) | fénycső, izzó |
italos karton dobozok (tetra pack csomagolás: üdítős, tejes doboz) | elektronikus hulladék (pl.: Tv, számítógép, hűtő, telefon) |
Textilhulladék | szárazelem (pl.: gomb elem, ceruza elem) |
személyautó gumiabroncs - max. 1. garnitúra | háztartási gépek (pl.: gáztűzhely, mosógép) |
ömlesztett zöld hulladék (pl.: levágott fű, nyesedék, lomb) | akkumulátor |
lakossági építési törmelék - max. 1m3 | festékpatronok, tonerek |
A lakosság nem veszélyes hulladékból évente összesen maximum 200 kg/háztartás, veszélyes hulladékot pedig 100 kg/háztartás mennyiséget adhat le.
A hulladékudvarban nem helyezhető el:
- a kommunális hulladék (háztartási vegyes hulladék)
- a fenti felsorolásban nem szereplő egyéb veszélyes hulladékok (pl.: pala, kátránnyal szennyezett hulladék, laborvegyszer, robbanásveszélyes anyagok)
A darabos hulladékokat csak tiszta állapotban veszi át a szolgáltató.
Hulladékudvar nyitva tartása: hétköznap 8 - 15 óra, szombaton 8 – 12 óra
5. melléklet a /2016. (……..) önkormányzati rendelethez
Szelektív hulladékgyűjtő szigetek
1. Népliget - Rózsahegyi K. iskola előtti terület
2. Endrődi u. és Apponyi u. sarka - Üzlet előtti terület
3. Selyem és Blaha u. sarka - ABC előtti terület
4. Kilián tér - Játszótér mellett
5. Ifjúsági Ltp – fő út sarok
6. Ifjúsági ltp. – Martos Flóra u. – garázssor melletti terület
7. Selyem út / Okt. 6 ltp. – Volt ABC előtti terület
8. Selyem út / Okt. 6. ltp. – Áruház mögötti terület
9. Fő út és Madách Imre u. sarka
10. Pásztor János u. – Áruház parkoló
11. Vásártéri ltp. / Pásztor János tér (volt benzinkút területe)
12. Vásártéri ltp. - játszótéri dombbal szembeni parkoló mellett
13. Petőfi u. – Bajzsy Zs. út sarka
14. Kossuth L. út és Pásztor J. u. sarka - Ltp. előtti parkoló
15. Bajcsy Zs. és Hámán Kató u. sarka - ABC előtti terület
16. Mirhóháti utca – Hősök út sarka
17. Csokonai V. M. u. és Kölcsey F. u. sarka
18. Vidovszky B. utca - Buszforduló melletti terület
19. Endrődi piactér
Határidők, felelősök:
Határidő: 2016. 12. 01.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
Mellékletek: