1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2016. szeptember 20-i ülésére
2016. szeptember 20-i ülésére
Tárgy: | A 2016. évi költségvetési rendelet módosítása | |
Készítette: | Tóthné Gál Julianna | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendeletének módosítását az alábbiak indokolják:
- a rendelet júniusi módosítását követően hozott Képviselő-testületi döntések
- az intézményi saját hatáskörben történt előirányzat átcsoportosítások
- a pályázat útján nyert támogatások, különböző alapoktól és egyéb szervezetektől kapott pénzeszközök rendeletbe történő beépítése.
A fentiek hatásaként a költségvetési főösszeg 128.143 E Ft-tal változott.
A költségvetésbe beépítésre került a 2016. június 1.-től augusztus 31.-ig időszakra állami támogatásként átutalt bérkompenzáció 3.525 E Ft összege, melyet az intézmények személyi juttatására és a hozzá kapcsolódó járulékok összegére fordítottunk.
Az állami támogatások között került elszámolásra a szociális területen megigényelt 9.152 E Ft összegű ágazati pótlék, mely a Térségi Szociális Gondozási Központ költségvetésében jelentkezik kiadásként.
Az intézményeknél a dologi kiadásokból a fejlesztési kiadások közé került átcsoportosításra a beszerzett kis értékű tárgyi eszközök értéke, mert jogszabály változás miatt az államháztartási szerveknél a 200 ezer Ft alatti kis összegű tárgyi eszközöket is beruházásként kell lekönyvelni és nyilvántartani.
Az önkormányzat működési tartalékából átvezetésre került a Kállai Ferenc Kulturális Központ működési kiadásai közé a XVIII. Nemzetközi Halfőző Versenyre és a nemzeti ünnepekre elkülönített 1.500 E Ft összeg, továbbá beépítésre került az intézmény költségvetésébe a városi rendezvények saját bevétele, mely az adott rendezvény kiadásainak forrásául szolgált.
A Szent Antal Népházban az eredeti előirányzatok között nem szerepel a Zarándokházban a szállóvendégekkel kapcsolatos étkeztetési költség és az étkezési díjbevétel, így ezen rendeletmódosítás alkalmával került be a módosított előirányzatok közé. Ennek oka, hogy a jelentkező igények alapján a szállóvendégek ellátásával kapcsolatos feltételek kialakítására – tálalókonyha - a pályázat lezárását követően május-június hónapban került sor.
Az Endrődi Tájház az Emberi Erőforrások Minisztériumától 1.500 E Ft támogatásban részesült, mely a tájház műtárgyainak állagvédelmi költségeire és ehhez kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozás kidolgozására használható fel. A támogatás felhasználásának kezdő időpontja 2016. július 1., véghatárideje 2017. december 31. Az összeg beépítése megtörtént az előirányzatok közé.
A Képviselő-testület augusztusi ülésén döntött, hogy az Alföldvíz Zrt. rekonstrukciós terve alapján javasolt rekonstrukciós munkálatok elvégzéséhez szükséges bruttó 40.063 E Ft összeget a 2015. évi feladattal terhelt maradvány terhére biztosítja, mely maradvány a viziközmű vagyon bérleti díjából származik. A rekonstrukció összege beépítésre került a felújítások közé.
Beépítésre került a költségvetési rendeletbe a június július hónapokban indult közmunkaprogramok támogatása és a hozzá kapcsolódó személyi juttatások és járulékainak összege.
Képviselő-testületi döntés alapján megtörtént a bérleti díjra a támogatás biztosítása a Városi Egészségügyi Intézmény részére a 3. és 4. számú fogorvosi körzet zökkenőmentes feladatellátásának biztosítása céljából.
Képviselő-testületi döntések alapján a pályázatok benyújtásához szükséges önerő elkülönítése megtörtént a tartalékon belül.
Az Önkormányzatnál a 2015. évi maradvány terhére beépítésre kerültek az előirányzatok közé az előző évi áthúzódó kiadások összegei, továbbá a Képviselő-testületi döntések alapján a szabad maradvány felhasználása.
A rendelet előzetes hatásvizsgálata
Gyomaendrőd Város Önkormányzatánál a 2016. évi költségvetés módosításának társadalmi és gazdasági hatása nincs, a hangsúly inkább a költségvetési hatásra helyezhető. A 2015. évi C. törvény által biztosított állami támogatás településünk részére kiutalt tényleges összegének meg kell jelennie előirányzatként is a költségvetésben. A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek nincs következménye a környezetre és egészségre. A költségvetési rendelet módosításának szükségessége valamint a jogalkotás elmaradásának várható következménye az, hogy a város 2016. évi költségvetési beszámolójának elkészítése során a kötelező egyezőség nem lenne biztosított, ezáltal az Önkormányzat nem tudna eleget tenni adatszolgáltatási kötelezettségének.
Indokolás a 2016. évi költségvetési rendelet módosításához
A költségvetési rendelet 1.§-ában meghatározott 2.722.364 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában a 2016. évi központi költségvetésről szóló 2015. évi C. törvény az irányadó az állami támogatások esetében. Az államháztartási számvitel szabályai szerint a realizálódott többletbevételek a költségvetési egyensúlyt úgy biztosítják, hogy az összege a kiadási oldalon a működési (általános) tartalékba lett helyezve. A költségvetési bevételek és kiadások a költségvetési egyensúlyt biztosítják.
A rendelet 2. §-ában meghatározott bevételek előirányzott összegeit a 2016. évi központi költségvetési törvény alapján a települést megillető tényleges állami támogatás összege, illetve a realizálódott bevételek összege határozza meg.
A rendelet 3. § - 4. §-ában meghatározott kiadási előirányzatok összegét az önkormányzatok kötelezettségvállalására vonatkozó szabály indokolja, mely szerint csak előirányzott kiadásra teljesíthető kiadás.
Kérem a T. Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a költségvetési rendelet módosításának elfogadására.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | A Bizottság javasolja a T. Képviselő-testületnek a költségvetési rendelet módosításának elfogadását. | |
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A Bizottság javasolja a T. Képviselő-testületnek a költségvetési rendelet módosításának elfogadását. | |
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A Bizottság javasolja a T. Képviselő-testületnek a költségvetési rendelet módosításának elfogadását. | |
"A 2016. évi költségvetési rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./...... (..) önkormányzati rendelete
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
(TERVEZET)
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: ÖR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2016. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 2.722.364 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 2.722.364 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint."
2. § AZ ÖR. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § Az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 2.026.588 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 54.803 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 167.557 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 473.416 ezer forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint."
3. § Az ÖR. 4. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 2.178.688 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 657.534 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 129.015 ezer forint,
c) dologi kiadás 573.496 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 551.442 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 176.973 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 39.423 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 50.805 ezer forint
az 5. mellékletben részletezettek szerint."
4. § (1) Az ÖR. 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„7. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 510.688 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 70.689 ezer forint,
b) beruházási kiadás 181.374 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 258.625 ezer forint."
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 70.689 ezer forint,
b) beruházási kiadás 181.374 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 258.625 ezer forint."
5. § Az ÖR. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
6. § Az ÖR. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
7. § Az ÖR. 3. mellélete helyébe a 3. melléklet lép.
8. § Az ÖR. 4. mellélete helyébe a 4. melléklet lép.
9. § Az ÖR. 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
10. § Az ÖR. 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
11. § Az ÖR. 7. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.
12. § Az ÖR. 8. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.
13. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal