2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2017. december 14-i ülésére

Tárgy:   2018. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény szabályozza a helyi önkormányzatok költségvetésének készítésével kapcsolatos eljárás rendjét. A törvény 25.§ (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy amennyiben a költségvetési rendeletet a képviselő-testület a költségvetési évben legkésőbb március 15-ig nem fogadta el az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkot.
A költségvetés tervezési rendjének megfelelően az önkormányzat 2018. évi költségvetési rendeletének megalkotására a tárgyév elején kerül sor, de felkészülve annak lehetőségére, hogy a következő évi költségvetési rendelet a fent említett határidőre nem lesz megalkotva, célszerű az átmeneti gazdálkodásról rendelkezni.
 
 A rendelet előzetes hatásvizsgálata:

  • A rendelet társadalmi, gazdasági hatása: A rendeletnek társadalmi és gazdasági hatása nincs. 
  • Környezeti és egészségi következményei: A rendeletnek a környezetre és egészségre nincs káros következménye.
  • Adminisztrációs terhek: A rendelet többlet adminisztrációs feladattal nem jár.
  • A rendelet megalkotásának szükségessége: Az önkormányzat 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletének megalkotása biztosítja az önkormányzat szabályozott gazdálkodását 2018. évi költségvetési rendeletének megalkotásáig.
  • Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek: A település 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletének megalkotása nem befolyásolja a korábban meghatározott feladatok személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeit.
 
Indoklás a 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendelethez
  • A rendelet 1. §-ában az önkormányzat felhatalmazza polgármesterét az átmeneti időszakra vonatkozóan a hatályos jogszabályi keretek között a bevételek beszedésére és kiadásai előző évi előirányzatain belüli teljesítésére.
  • A rendelet 2. §-ában a rendszeres és megállapodásokon alapuló kiadások, valamint a jogszabályokon és helyi rendeleten alapuló bérintézkedések teljesítése kerül szabályozásra.
  • A rendelet 3. §-ában meghatározásra kerül az előző évről áthúzódó beruházási, felújítási kiadások, illetve a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi kifizetésének rendje.
  • A rendelet 4. §-a rendelkezik az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadások és beszedett bevételek 2018. évi költségvetési rendeletbe történő beépítéséről.
 
Kérem a Tisztelt Testületet, szíveskedjen Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletét megalkotni. 

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság    A Bizottság javasolja a rendelet megalkotását.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság    A Bizottság javasolja a rendelet megalkotását.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság    A Bizottság javasolja a rendelet megalkotását.
 
Döntési javaslat

"2018. évi átmeneti gazdálkodásról rendelet"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

TERVEZET
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének
/ 2017. () önkormányzati rendelete
 
a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 
 
1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy 2018. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait - külön eljárás nélkül - az előző évi kiadásai előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
 
2. § (1) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények és működési feladatok, az évente ismétlődő rendszeres, megállapodáson alapuló államháztartáson kívülre irányulótámogatások, pénzeszköz átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet. Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozható a közalkalmazottak jogállásáról, valamint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvények szerint az előző évi bérintézkedések tárgyévi kötelezettsége, továbbá a közszolgálati tisztviselők 2018. évi illetmény alapjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak.
(2) A 2018. január 1-től esedékes, illetve Magyarország 2018. évi központi költségvetését szabályozó törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az Önkormányzat, a költségvetési intézmények és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.
(3) Eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített előző évről szóló számadási kötelezettségének eleget tett és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált, meg nem fizetett köztartozása nincs.
(4) A rendelet hatályba lépését követően, a 2018. évi költségvetési rendelet elfogadásáig hozott pénzügyi hatással járó Képviselő-testületi döntések az átmeneti gazdálkodás időszakában is teljesíthetők.
 
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:
a) az önkormányzat 2017. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.
b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
 
4. § A 2018. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
 
5. § Ez a rendelet 2018. január 1.-n lép hatályba. 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe