15. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2018. május 22-i ülésére
2018. május 22-i ülésére
Tárgy: | Az óvodai szakmai beszámoló tartalmi elemeinek meghatározása - Kistérségi Óvoda | |
Készítette: | Keresztesné Jáksó Éva | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs elnök | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Társulási Tanács!
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 85. § (2) alapján a fenntartó tanévenként legfeljebb egy alkalommal kötelezheti az intézményvezetőt arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon.
Az éves beszámoló elkészítésének alapját mindenkor az éves munkaterv - az intézmény belső elvárásai, a belső ellenőrzések és az önértékelések során feltárt eredmények - képezik, melyek tartalmát a következő jogszabályok, ajánlások figyelembe vételével kell meghatározni:
− A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény,
− 20/2012. (VIII. 31.) EMMI-rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
− 229/2012. VIII. 28.) kormányrendelet a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról,
− 32/2012. (X. 8.) EMMI-rendelet a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról. 1. melléklet a 32/2012. (X. 8.) EMMI-rendelethez,
− 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról,
− 326/2013. (VIII. 30.) kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról,
− Oktatási Hivatal: Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez,
− Kiegészítés az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez. Óvodai nevelés,
− Oktatási Hivatal: Országos tanfelügyelet. Kézikönyv óvodák számára.
Jelenleg mind a Társulás fenntartásában működő, mind a Kft-ék fenntartásában működő óvodák beszámolójának tartalmi elemei nincsenek összhangban a jogszabályi környezet és a tanfelügyeleti rendszer elvárásaival.
A fentiek alapján javaslom, hogy a fenntartó által illetve a köznevelési szerződés alapján kért éves szakmai beszámoló az alábbi tartalmi elemekkel kerüljön benyújtásra, követve ezzel a tanfelügyeleti rendszer elvárásait.
A Társulás az általa fenntartott óvoda tekintetében dönt a beszámoló tartalmi elemeiről, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete pedig a Kft-ék fenntartásában működő óvodák számára határozza meg a szakmai beszámoló tartalmi elemeit.
A Társulás az általa fenntartott óvoda tekintetében dönt a beszámoló tartalmi elemeiről, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete pedig a Kft-ék fenntartásában működő óvodák számára határozza meg a szakmai beszámoló tartalmi elemeit.
A beszámoló tartalmi elemeit a határozati javaslat tartalmazza.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testület Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága megtárgyalta az előterjesztést, annak a határozati javaslat szerinti elfogadását javasolja a Társulás számára. | |
"Az óvodai szakmai beszámoló tartalmi elemeinek meghatározása - Kistérségi Óvoda"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa, mint fenntartó a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdése alapján a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda intézményi beszámolójának tartalmi elemeit a szakmai jogszabályokkal összhangban az alábbiakban határozza meg:
1. PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK
1.1. Tervezés
1.2. Megvalósítás
1.3. Ellenőrzés
1.4. Értékelés
1.5. Korrekció
2. SZEMÉLYISÉG- ÉS KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉS
2.1. Személyiségfejlesztés
2.2. Közösségfejlesztés
2.3. Személyiségfejlesztés
3. EREDMÉNYEK
3.1. Eredményességi mutatók az intézményben (elégedettségmérés eredményei, szülő, pedagógus, pedagógiai munkát segítők, egyéb alkalmazottak)
3.2. Az intézmény szervezeti eredményei
3.3. A belső és külső mérési eredmények hasznosításának gyakorlata
3.4. A gyermekek iskolai beilleszkedésének, eredményeinek nyomonkövetési gyakorlata
4. BELSŐ KAPCSOLATOK, EGYÜTTMŰKÖDÉS
4.1. Pedagógus szakmai közösségek működése az intézményben, fő tevékenységeik
4.2. A belső tudásmegosztás az intézményi gyakorlata
4.3. Az információátadás az intézményi gyakorlata
5. AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
5.1. Az intézmény legfontosabb partnerei
5.2. Az egyes partneri kapcsolatok tartalma
5.3. A partnerek tájékoztatása az intézmény eredményeiről
5.4. Az intézmény részvétele a közéletben (települési szint, megyei szint, országos szint)
6. A PEDAGÓGIAI MUNKA FELTÉTELEI
6.1. Tárgyi, infrastrukturális feltételek
6.2. Szervezeti feltételek
6.3. Személyi feltételek
7. AZ ÓVODAI NEVELÉS ORSZÁGOS ALAPPROGRAMBAN ELVÁRÁSOKNAK ÉS A PEDAGÓGIAI PROGRAMBAN MEGFOGALMAZOTT INTÉZMÉNYI CÉLOKNAK VALÓ MEGFELELÉS
7.1. Az Óvodai nevelés országos alapprogram céljai a pedagógiai programban
7.2. A pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása, intézményi eredmények
8. ALAPÍTÓ OKIRAT SZERINTI FELADATELLÁTÁS JELLEMZŐ ADATAI
8.1. Alapító okirat szerint ellátott feladat
8.2. Feladat-ellátást jellemző adatok, férőhely kihasználtság
8.3. Felvételi adatok a 2018 – 2019 -es nevelési évre
8.4. Intézményi év végi értékelés
8.5. Minősítő vizsga, minősítő eljárás adatai
8.6. Gyermekbalesetek megelőzésére tett intézkedések, gyermekbalesetek száma
8.7. A szülőkkel, szülői szervezettel való kapcsolattartás
8.8. A nyári időszak pedagógiai tevékenységének értékelése, programok
9. AZ 5 ÉVES VEZETŐI STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSÁNAK IDŐSZAKA
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal