4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2018. november 19-i ülésére

Tárgy:   Helyi közművelődési rendelet felülvizsgálata
Készítette:   Keresztesné Jáksó Éva osztályvezető
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az önkormányzati törvény értelmében a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok közé tartozik a kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme, illetve a helyi közművelődési tevékenység támogatása.
Ágazati szinten a részletszabályokat a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény határozza meg. E törvény felhatalmazása alapján alkotta meg Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a 25/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendeletét a közművelődésről. A hatályos rendelet az elmúlt évek során több alkalommal is módosításra került, de a 2017. évben történt átfogó törvénymódosítás miatt a helyi rendelet teljes felülvizsgálata szükséges.
 
I. A közművelődési alapszolgáltatások helyben biztosított körének meghatározása
 
A közművelődési törvényt módosító 2017. évi LXVII. törvény ugyanis alapjaiban szabályozta újra a települési önkormányzatok közművelődési tevékenységének kereteit. A törvény egyik új szakasza (83/A. §) kimondja, hogy a települési önkormányzat a helyi társadalom művelődési érdekeinek és kulturális szükségleteinek figyelembevételével, a törvény és a helyi lehetőségek, sajátosságok alapján – amennyiben a településen működik, a Közművelődési Kerekasztallal és a települési nemzetiségi önkormányzatokkal való egyeztetést követően - rendeletben határozza meg az ellátandó közművelődési alapszolgáltatások körét, valamint feladatellátásának formáját, módját és mértékét.
A rendelet-tervezetet egyeztetni kell a települési nemzetiségi önkormányzatokkal.
 
A közművelődési törvény változatlanul deklarálja, hogy a települési önkormányzat kötelező feladata a helyi közművelődési tevékenység támogatása, melyet
a) a közművelődési alapszolgáltatások - a települési önkormányzat eltérő adottságaira figyelemmel történő - megszervezése,
b) a közművelődési tevékenységet folytatók pénzügyi támogatása, valamint
c) a közművelődés törvényben szabályozott helyi lakossági képviseletének biztosítása
révén lát el.
 
A törvénymódosítással új elemként kerül bevezetésre a közművelődési alapszolgáltatás jogintézménye. A közművelődési alapszolgáltatások a következők:
a) művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (ez kötelező minden önkormányzatnak),
b) a közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése,
c) az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása,
d) a hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása,
e) az amatőr alkotó- és előadó-művészeti tevékenység feltételeinek biztosítása,
f) a tehetséggondozás- és -fejlesztés feltételeinek biztosítása, valamint
g) a kulturális alapú gazdaságfejlesztés.
 
A fentiek közül minden önkormányzatnak meg kell szerveznie az a) pont szerinti alapszolgáltatást. Ennek keretében a művelődő közösségnek rendszeres és alkalomszerű művelődési vagy közösségi tevékenysége végzésének helyszínét biztosítja, a művelődő közösség számára bemutatkozási lehetőségeket teremt, fórumot szervez a Közművelődési Kerekasztal bevonásával, a művelődő közösségek vezetőinek részvételével, ahol a művelődő közösségek megfogalmazhatják a feladatellátással kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat.
A Nemzeti Művelődési Intézet a törvényi változással kapcsolatban „Kérdések és válaszok” megnevezésű állásfoglalást adott ki, melyben többek között kifejti, hogy a művelődő közösség a tevékenység végzéséhez szükséges helyszínt térítésmentesen veheti igénybe. A helyszín biztosítása azonban pénzbe kerül, a kiadásokat a települési önkormányzat saját költségvetésében, az általa alapított közművelődési intézmény költségvetésén keresztül biztosítja.
 
A további szolgáltatások biztosítását illetően a törvény lakosságszám alapján differenciál:
- 1000 fő lakosságszám felett a kötelezőn felül további egy alapszolgáltatást kell megszervezni,
- 5000 fő felett pedig további kettőt.
- a megyei jogú városok és fővárosi kerületek a közművelődési alapszolgáltatások teljes körét kötelesek biztosítani.
 
A törvényi lista alapján a helyi rendeletben pontosan meg kell jelölni, hogy a gyomaendrődi önkormányzat mely alapszolgáltatásokat biztosítja és milyen módon, figyelemmel a közművelődési alapszolgáltatások, valamint a közművelődési intézmények és a közösségi színterek követelményeiről szóló 20/2018. (VII. 9.) EMMI rendeletre.
 
Ez a rendelet részletesen kifejti az egyes alapszolgáltatások megkívánt tartalmát, az elvégzendő szakmai feladatokat, a tárgyi feltételeket, valamint ahhoz kapcsolódóan az elvárt képzettséggel vagy tapasztalattal rendelkező szakember biztosítását a feladatot ellátó részéről.
A rendelet a hiányzó tárgyi követelmények teljesítésére 2020. január 1-ig, a személyi feltételek biztosítására 2021. január 1-ig ad átmeneti felmentést. A végrehajtási rendelet a közművelődési alapszolgáltatást nyújtó részére előírja minden év március 1-jéig éves szolgáltatási terv készítését.
 
II. A közművelődés helyi intézményi formájának meghatározása
 
A közművelődési alapszolgáltatások hozzáférhetőségének érdekében a törvény meghatározza a közösségi művelődés intézményrendszerének működésével kapcsolatos alapelveket, valamint részletesen szabályozza a közösségi művelődési intézmény típusait, meghatározza azok minimum-követelményeit. Az önkormányzatok az alapszolgáltatások folyamatos hozzáférhetősége érdekében kötelesek közösségi színteret vagy közművelődési intézményt biztosítani, városi önkormányzat esetében az utóbbit.
Közösségi színtér a települési közösségi művelődés szervezése, a közművelődési alapszolgáltatás biztosítása érdekében fenntartott, működtetett vagy erre a célra alkalmassá tett és üzemeltetett, jogi személyiséggel nem rendelkező intézmény vagy egyéb létesítmény, helyiségegyüttes, épület.
A közművelődési intézmény fenntartója, működtetője lehet az állam, települési önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, önkormányzati társulás, de akár közművelődési megállapodás keretében egyház, egyéb szervezet vagy magánszemély is. Eddig nem volt jogszabályban rögzítve, de most már a törvény egyértelműen kimondja, hogy hogy az állam, a települési önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzat vagy az önkormányzati társulás által fenntartott közművelődési intézmény költségvetési szervként működik.
A közművelődési intézmény típusa szerint lehet művelődési ház, művelődési központ, kulturális központ, többfunkciós művelődési intézmény, népfőiskola, népi kézműves alkotóház, szabadidőközpont, valamint gyermek-, illetve ifjúsági ház.
A törvény előírja, hogy a közművelődési intézmény nevének megfelelően utalnia kell a törvényi intézménytípusra, illetve a több feladatot biztosító intézmények (így a művelődési ház, valamint a művelődési központ) esetén azt is, hogy vezetőjének szakirányú felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie.
 
A változó jogszabályi háttér miatt a közművelődési intézményi rendszer előzetes felülvizsgálatát hivatalunk a Kállai Ferenc Kulturális Központ és a Szent Antal Népház intézményvezetőjével elvégezte. Felmértük, hogy a közművelődési intézmények jelenleg melyik közművelődési alapszolgáltatást látják el, milyen tárgyi és személyi feltételekkel rendelkeznek, melyik új közművelődési intézmény típusba sorolhatóak be.
 
Elmondható, hogy a helyi közművelődési feladatellátás rendszere megfelel a törvénynek, átalakítási kényszer nincs, hiszen önkormányzatunk, mint városi önkormányzat közművelődési intézmény fenntartásával biztosítja a közművelődési feladat-ellátást. Mindkét közművelődési intézmény esetében abban kell állást foglalni, hogy ahhoz melyik intézménytípust rendeljük hozzá, amit az elnevezésnek is tartalmazni kell.
 
Az alábbi táblázatokban összegeztük az előzetes felülvizsgálat eredményét:
 
közművelődési alapszolgáltatás megnevezése
Szent Antal Népház
Kállai Ferenc Kulturális Központ
rendelkezésre áll/jelenleg is biztosított (amit pótolni kell)
A közművelődési alapszolgáltatások megszervezésének helyszínén vagy a közművelődési intézményben és közösségi színtérben biztosítani kell ez alap, ezt biztosítani kell, erre jönnek rá a különböző alapszolgáltatásoknál meghatározott további tárgyi és személyi feltételek: (Alap tárgyi feltétel)
igen
igen
1. Művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (kötelező alapszolgáltatás)
igen
 
(polcrendszer)
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
igen
 
(mobil állvány)
2. A közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
igen
igen
 
(tanácsadásra alkalmas helyiség)
3. Az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása
igen
 
(internetes pont kiépítése)
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
igen
 
(szakmai költség növelésével szervezhető, alapvető oktatástechnikai eszközök beszerzése)
4. A hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása
igen
 
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
(alkotóműhely kialakítása, kb 1 millió forint)
igen
 
(alkotóműhely kialakítása, fény és hangtechnikai eszközök)
5. Az amatőr alkotó- és előadó-művészeti tevékenység feltételeinek biztosítása
NEM
 
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
(szakmai költségek növekedése)
igen
 
(kivetítő filmvetítéshez, kórusdobogó, zongora stb.)
(szakmai költségek növekedése)
6. A tehetséggondozás és -fejlesztés feltételeinek biztosítása
igen
 
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
igen
7. Kulturális alapú gazdaságfejlesztés
részben
 
(internetes pont kiépítése)
(1 fő közművelődési szakember státusz kialakítása)
részben
 
(egységes arculati elemekre épülő grafika, weblap)
 
A művelődési ház intézménytípus személyi és tárgyi feltételeinek mindkét intézményünk megfelel, amennyiben a Szent Antal Népháznál az önkormányzat az előző táblázatban jelölt egy fő közművelődési szakember státuszt biztosítja.
 
A művelődési központ intézménytípus jogszabályban meghatározott feltételeinek az alábbiakban felelnek meg intézményeink:
 
jogszabályban meghatározott feltétel
Szent Antal Népház
Kállai Ferenc Kulturális Központ
rendelkezésre áll/jelenleg is biztosított (amit pótolni kell)
Tárgyi feltétel: (az alapon felül)
a) legalább 1, legalább 25 fő befogadására, közösségi események, rendezvények, tanácskozások, képzések megtartására egyaránt alkalmas többfunkciós helyiséggel,
Igen.
igen, 52-es
b) legalább 1, legalább 200 fő befogadására, a művelődő közösségek, előadó-művészeti csoportok próbáinak, előadásainak, továbbá ünnepségek megtartására, színpadi produkciók bemutatására alkalmas, játszóhellyel (előadás nyilvános bemutatására technikailag alkalmas épület, épületrész vagy színpad) rendelkező többfunkciós helyiséggel,
Igen.
igen, nagyterem
c) legalább 1 kiállítótérrel (kulturális javak bemutatására alkalmas, megfelelő mobil vagy rögzített függesztési- és installációs rendszerrel rendelkező helyiség),
Igen.
igen 30-as
rögzített függesztési rendszer felújítandó: 300.000.-
d) legalább 1, kézműves vagy más alkotóművészeti tevékenységek oktatására, végzésére alkalmas alkotóműhellyel (kézműves vagy képzőművészeti alkotótevékenység folytatásához szükséges mobil vagy rögzített eszközökkel ellátott, természetes fénnyel is megvilágítható, szellőzéssel rendelkező helyiség),
Nem.
Ha az alkotóműhely kialakítását célozzuk meg, akkor kb. 1 millió forint költséggel számolhatunk.
igen, 30-as
e) legalább 1, legalább 25 fő befogadására, táncművészeti csoportok próbáinak, mozgással, rekreációval kapcsolatos foglalkozások megtartására alkalmas táncteremmel (táncfoglalkozásokra, próbákra alkalmas olyan helyiség, amelynek padlóburkolata parketta vagy balettszőnyeg, legalább egy oldalfala mentén rögzített vagy mobil tükörrel felszerelt, és amely rendelkezik a megfelelő hangtechnikai eszközökkel).
Igen.
igen, 32-es, 47-es
Személyi feltétel:
-szükséges létszámban közművelődési szakmai munkakörben szakembereket foglalkoztat úgy, hogy az intézmény vezetője mellett legalább egy felsőfokú közművelődési szakképzettséggel rendelkező szakembert teljes munkaidőben foglalkoztat.
Nem.
1 fő közművelődési végzettségű szakember nem ebben a státuszban van felvéve.
igen
A nyitvatartási idejét a művelődési központban ki kell függeszteni. A művelődési központ - illeszkedve a közösségi kezdeményezésekhez - legalább a hét hat napján, legalább napi 8 órában nyitva tart, továbbá legalább a hét négy napján magába kell foglalnia a 16.00-19.00 óra közötti időszakot. A kifüggesztett nyitvatartástól eltérni évente legfeljebb két hónap időtartamban lehet úgy, hogy a feladatellátó az eltérést legalább egy hónappal megelőzően a művelődési központban közzéteszi.
Igen.
igen
legalább 5 közművelődési alapszolgáltatást biztosít
igen
Igen
a helyi közösségi művelődést szervező,
Igen.
igen
az ellátási terület
-településrészre,
-kerületre,
-egy településre,
-több egymással határos településre,
-egy járásra
terjed ki
Településrészre
igen
intézményvezető - szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkezik
Részben
igen
 
Javasolt művelődési intézménytípus és elnevezés, ellátási terület
 
 
közművelődési intézménytípus
intézmény megnevezése
ellátási terület
Szent Antal Népház
művelődési ház
Szent Antal Népház és Művelődési Ház
endrődi városrész
Kállai Ferenc Kulturális Központ
művelődési központ
Kállai Ferenc Művelődési Központ
Gyomaendrőd közigazgatási terület
 
Művelődési ház esetében legalább 3 alapszolgáltatást, művelődési központ esetében legalább 5 alapszolgáltatást kell biztosítani, többet lehet, kevesebbet nem, ennek a feltételnek is eleget tesz a két intézmény.
A Szent Antal Népház intézményformája integrált kulturális intézmény, mivel ellát muzeális intézményekkel és közművelődési alapszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokat is. Lehetőséget ad arra a törvény, hogy egy intézmény lássa el ezeket a feladatokat. (15 ezer alatti lakosú önkormányzatoknál).
 
A Szent Antal Népháznak, mint művelődési háznak három alapszolgáltatást kell biztosítania, a feladatellátás áttekintése után megállapítható, hogy az intézmény 5 közművelődési alapszolgáltatást biztosít. A Kállai Ferenc Kulturális Központnak, mint művelődési központnak öt alapszolgáltatást kell biztosítania, itt is megállapítható, hogy a kötelezően előírt szolgáltatásoknál többet, 6 alapszolgáltatást biztosít.
Javaslom, hogy a jelenleg is ellátott közművelődési feladatok és a szakmai színvonal megtartásával önkormányzatunk a továbbiakban is biztosítsa a közművelődési feladatok körét.
A helyi rendelet megalkotásával megtörténik a jelenlegi közművelődési feladatok besorolása a közművelődési alapszolgáltatások körébe, tekintettel az alábbiakra:
 
A Szent Antal Népház az alábbi közművelődési alapszolgáltatásokat biztosítja:
- Művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (kötelező alapszolgáltatás)
- A közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
- Az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása
- A hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása
- A tehetséggondozás és -fejlesztés feltételeinek biztosítása
 
A Kállai Ferenc Kulturális Központ az alábbi közművelődési alapszolgáltatásokat biztosítja:
- Művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (kötelező alapszolgáltatás)
- A közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
- Az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása
- A hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása
- Az amatőr alkotó- és előadó-művészeti tevékenység feltételeinek biztosítása
- A tehetséggondozás és -fejlesztés feltételeinek biztosítása
 
Az alapszolgáltatásokhoz szükséges tárgyi feltételeket 2020. január 1. napjától, míg a személyi feltételeket 2021. január 1. napjától kell biztosítani önkormányzatunknak.
Az alapszolgáltatások ellátásához szükséges tárgyi feltételek biztosításának költségeit a határidőre tekintettel be kell építeni az intézmény 2019. évi költségvetésébe.
A személyi feltételek biztosítására hosszabb határidőt biztosít a rendelet, így a 2021. évi költségvetési rendeletben szükséges biztosítani az 1 fő közművelődési szakember státuszt a Szent Antal Népházban.
 
III. Közművelődési megállapodással történő feladatellátás
 
A települési önkormányzat a közösségi színtér vagy közművelődési intézmény fenntartójaként, vagy a közösségi színtér vagy közművelődési intézmény működtetésére irányuló közművelődési megállapodásban biztosítja, hogy a településen a lakosság önszerveződő közönségei megfelelő rendszerességgel és időtartamban vehessék igénybe a közösségi színtér vagy közművelődési intézmény által biztosított közművelődési alapszolgáltatásokat, és az igénybevétel idejére a jogszabályban meghatározott működési feltételek rendelkezésre álljanak.
 
Az új törvényi rendelkezés pontosítja a közművelődési megállapodás tartalmára vonatkozó szabályokat. A közművelődési megállapodásnak tartalmaznia kell:
a) a biztosítandó közművelődési alapszolgáltatások körét és azok díját,
b) a közművelődési alapszolgáltatások biztosításával kapcsolatban a helyi lakossággal és annak önszerveződő közösségeivel történő kapcsolattartás elveit, főbb szempontjait,
c) a közművelődési alapszolgáltatásokban érintettek körét,
d) a helyi lakosság és annak önszerveződő közösségei által ingyenesen vagy térítési díjért igénybe vehető közművelődési alapszolgáltatásokat,
e) a közművelődési alapszolgáltatás igénybevételi lehetőségeinek minimális időtartamát és rendszerességét, a közösségi színtér vagy közművelődési intézmény közművelődési célú minimális nyitva tartását,
f) a megállapodás személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeit, valamint
g) közművelődési alapszolgáltatások biztosításában közreműködőktől megkívánt szakképzettséget.
 
Önkormányzatunk az alábbi szervezetekkel kötött határozatlan időtartamra szóló közművelődési megállapodást:
- Jelen és Jövő Gyermekeiért Alapítvány
- Roma Polgárjogi Szövetség
- Rózsahegyi Iskola Diákjaiért Alapítvány
- Templárius Alapítvány.
A megállapodásokat egy bizonyos közművelődési feladat elvégzésére kötötte önkormányzatunk, szükséges azok áttekintése a rendelet felülvizsgálatát követően.
 
IV. A közművelődés helyi lakossági képviselete
 
A törvény szerint a közművelődés helyi, lakossági képviselete érdekében településenként, legfeljebb hároméves időtartamra egy-egy Közművelődési Kerekasztal alakítható, melyet azok a közművelődési célú egyesületek hozhatnak létre, melyeknek bejegyzett székhelye az adott település, s amelyeknek legfelsőbb szerve írásos határozatban jelzi ez irányú szándékát.
 
A Közművelődési Kerekasztal elsődlegesen a lakossági igények megjelenítésének, a kulturális érdekérvényesítésnek és a közművelődési tevékenységek önkéntes összehangolásának rendszeres és folyamatos helyi fóruma.
A Közművelődési Kerekasztal tagja lehet minden jogi személyiséggel rendelkező, helyben működő közművelődési civil szervezet, valamint a helyi közművelődést támogató gazdasági vállalkozás képviselője. A Közművelődési Kerekasztal működési feltételeit tagjai biztosítják. A Közművelődési Kerekasztal
a) véleményt nyilváníthat, és javaslatot tehet a település közművelődési tevékenységével kapcsolatos valamennyi kérdésben,
b) az önkormányzat által közművelődési célra biztosított pénzügyi támogatás felhasználását és a vagyoni eszközök célszerű használatát a vonatkozó döntések, illetve az éves önkormányzati költségvetési tervezet és a zárszámadás alapján figyelemmel kíséri, véleményezi,
c) elősegíti a különböző közművelődési szervezetek együttműködését.
 
A Közművelődési Kerekasztal létrejötte tehát nem önkormányzati döntés függvénye, azt a helyi közművelődési szervezetek hozhatják létre, amit az önkormányzat nyilvánvalóan csak szorgalmazni tud.
***
 
A fent ismertetett szakmai jogszabályok alapján a meglévő rendelet módosítása helyett új helyi jogszabály megalkotása indokolt.  
 
Az új rendelet elfogadására a Képviselő-testület 2019. januári ülésén kerülhet sor, és azt követően a februári ülésen történhet meg a közművelődési megállapodások megújítása, valamint a közművelődési intézmények alapító okiratának módosítása az új rendelkezéseknek megfelelően.
 

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság   A Bizottság megtárgyalta az előterjesztést, annak a határozati javaslat szerinti elfogadását javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete számára. 
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság   A Bizottság megtárgyalta az előterjesztést, annak a határozati javaslat szerinti elfogadását javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete számára. 
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság   A Bizottság megtárgyalta az előterjesztést, annak a határozati javaslat szerinti elfogadását javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete számára. 
 
Döntési javaslat

"A közművelődésről szóló új önkormányzati rendelet megalkotásáról "

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közművelődés
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közművelődésről szóló 25/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata alapján megállapítja, hogy új önkormányzati rendelet megalkotása szükséges, és elrendeli a rendelettervezet Képviselő-testület elé terjesztését a 2019. januári rendes ülésre a szükséges egyeztetések lefolytatása után az alábbi szempontok figyelembevételével:
a) az önkormányzat által biztosított - a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény szerinti - közművelődési alapszolgáltatások körét a törvényre és a 20/2018. (VII. 9.) EMMI rendeletben meghatározott személyi feltételekre, valamint a jelenleg is biztosított közművelődési feladatok megtartására figyelemmel kell meghatározni,
b) a közművelődési alapszolgáltatások igénybevételéről a Képviselő-testület elsődlegesen változatlanul közművelődési intézmény fenntartásával gondoskodik, ugyanakkor szükségesnek tartja a hatályos közművelődési megállapodások felülvizsgálatát, így biztosítva a megállapodások összhangját a szakmai jogszabályokkal és a helyi közművelődési önkormányzati rendelettel,
c) A Szent Antal Népház az alábbi közművelődési alapszolgáltatásokat biztosítja:
- Művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (kötelező alapszolgáltatás)
- A közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
- Az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása
- A hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása
- A tehetséggondozás és -fejlesztés feltételeinek biztosítása
d) A Kállai Ferenc Kulturális Központ az alábbi közművelődési alapszolgáltatásokat biztosítja:
- Művelődő közösségek létrejöttének elősegítése, működésük támogatása, fejlődésük segítése, a közművelődési tevékenységek és a művelődő közösségek számára helyszín biztosítása (kötelező alapszolgáltatás)
- A közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
- Az egész életre kiterjedő tanulás feltételeinek biztosítása
- A hagyományos közösségi kulturális értékek átörökítése feltételeinek biztosítása
- Az amatőr alkotó- és előadó-művészeti tevékenység feltételeinek biztosítása
- A tehetséggondozás és -fejlesztés feltételeinek biztosítása
e) a Szent Antal Népház intézményformája: integrált kulturális intézmény, intézménytípusa: művelődési ház, megnevezése: Szent Antal Népház és Művelődési Ház,
f) a Kállai Ferenc Kulturális Központ intézmény típusa: művelődési központ, elnevezése: Kállai Ferenc Művelődési Központ.
    

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe