10. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2010. augusztus 16-i ülésére

Tárgy:   Közoktatási intézmények beszámolói a 2009/2010-es tanévről
Készítette:   Tóthné Rojik Edit
Előterjesztő:   Ágostonné Farkas Mária önkormányzati intézmény vezető, Hevesi-Nagy Anikó igazgató
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!


Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 77/2004. (III. 25.) KT. sz. határozatával elfogadott önkormányzati minőségirányítási programjában, a többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján - “A közoktatási intézmény tanévenként, évenként egy alkalommal kötelezhető arra, hogy tevékenységéről átfogó beszámolót adjon a fenntartónak.” - az intézményvezetőket beszámoló adására kötelezi. Az intézményi beszámoló képezi az évente megvalósuló szakmai ellenőrzést. Az intézményi beszámoló egyben önértékelés is, az intézmény alapdokumentumaiban, pedagógiai programjában megfogalmazott célok, feladatok összehasonlítása a tényleges működéssel, a pedagógiai tevékenység eredményességével.
Az intézmények beszámolói, melyeket a tantestületi értekezlet jegyzőkönyvei alapján a nevelőtestületek egyhangúan elfogadtak, az előterjesztés mellékletét képezik. A tantestületi értekezlet jegyzőkönyvei a titkárságon megtekinthetők.
Az intézményi beszámolók az előterjesztés CD mellékletében olvashatók.

A Kner Imre Gimnázium intézményi beszámolóját a felvételi eredmények ismeretében Dr Kovács Béla intézményvezető terjeszti a Képviselő-testület elé, a 2010. szeptemberi ülésen.
A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola és a Térségi Humánsegítő Szolgálat 2009/2010-es tanévről szóló beszámolójának megismerésére és elfogadására a 2010. augusztus 26.-i intézményi társulás ülésén kerül sor.

Az intézményi beszámolók az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően készültek el.
Az intézményi beszámolók ÖMIP szerinti kötelező tartalmi elemei teljes körű áttekintést, beszámolási a kötelezettséget ír elő, melyek a következők:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás
II. Személyi és tárgyi feltételek
III Neveltségi helyzetkép:
IV. Oktatás, képzés
V. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)
VI. Szervezet és vezetés:
VII. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség
VIII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben.

A KIS BÁLINT ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODÁBAN a neveltségi, tudatossági vizsgálatok eredményeiről a beszámoló 5.4.1. pontjában, a tudásszint- és képesség mérések eredményeiről a beszámoló 5.4.4. pontjában van lehetőség tájékozódni. Összegzésként megállapította az intézmény, hogy a tanulók megfelelő szinten teljesítették a feladatokat.
- Az óvodai nevelési év beszámolója folyamatosan beépült az adott szempontsor rendszerbe. Az Óvoda a 2009/2010-es nevelési évben pályázati kiírás és feltétel rendszernek megfelelően elnyerte a „Zöld óvoda 2010” címet.
- A mai világban nélkülözhetetlen idegen nyelvi képzés területén is kiemelkedő eredményeket értek el az intézmény tanulói (39. o.).
- A sport és a tanulmányi versenyek eredményeiről több oldalon olvashatunk a beszámoló megfelelő pontjaiban.
- Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 369/2008. (IX. 25.) határozata alapján támogatja a gyermekek úszásoktatását, melynek eredményességéről az oktatási intézmény éves beszámolójában tájékoztatást nyújtott a 43.oldalon.
- A továbbtanulási (5.5) adatokat tekintve megállapítható, hogy a végzős diákból 50 fő a városban lévő középiskolákból választott, 20 fő pedig a vidéki középiskolák valamelyikébe jelentkezett.
- Mind az intézményeknek, mind az intézményeket fenntartó önkormányzatoknak törvényi kötelezettsége a 2008/2009-es tanévtől kezdve a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX törvény 40 § (11) bekezdése szerinti önértékelés elvégzése, melynek egyik eleme az országos kompetenciamérések eredményeinek elemzése és az eredmények javításához szükséges intézkedési tervek elkészítése. Az ÖMIP már kötelező tartalmi elemként beépítette az intézményi beszámolókba a törvényi kötelezettségként megjelenő önértékelést, mely önértékelésnek az intézmény eleget tett. A szakmai munka értékelését az intézményi beszámolóban folyamatosan nyomon követhetjük.
Az intézmény vezetése az intézményi beszámolóban értékeli a kialakult helyzetet és a következő tanítási év munkatervében már tervezi az eredmények javítását célzó intézkedéseket.

A RÓZSAHEGYI KÁLMÁN KISTÉRSÉGI ÁLTALÁNOS ISKOLA a neveltségi, tudatossági vizsgálatok eredményeiről a beszámoló 4.3., 5. pontjában, a tudásszint- és képesség mérések eredményeiről a minőségirányítási csoport beszámolójának 53. oldalától az éves beszámoló 5.4. pontjától van lehetőség tájékozódni. Összegzésként megállapította az intézmény, hogy a végzős tanulók teljesítették a továbbhaladáshoz szükséges megfelelő szintet. Az elért eredmény az év végi tanulmányi átlagot tükrözik.
- Az idegen nyelvi képzés területén is kiemelkedő eredményekről és a sport és a tanulmányi versenyek eredményeiről több oldalon olvashatunk a beszámoló 5.5 pontjában.
- Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 369/2008. (IX. 25.) határozata alapján támogatja a gyermekek úszásoktatását, melynek eredményességéről az oktatási intézmény éves beszámolójában a 6.3 pontban tájékoztat.
- A továbbtanulási (5.3) adatokat tekintve megállapítható, hogy a végzős diákból 25 fő a városban lévő középiskolákból választott, 26 fő pedig a vidéki középiskolák valamelyikébe jelentkezett.
- Mind az intézményeknek, mind az intézményeket fenntartó önkormányzatoknak törvényi kötelezettsége a 2008/2009-es tanévtől kezdve a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX törvény 40 § (11) bekezdése szerinti önértékelés elvégzése, melynek egyik eleme az országos kompetenciamérések eredményeinek elemzése és az eredmények javításához szükséges intézkedési tervek elkészítése. Az ÖMIP már kötelező tartalmi elemként beépítette az intézményi beszámolókba a törvényi kötelezettségként megjelenő önértékelést, mely önértékelésnek az intézmény eleget tett.
A szakmai munka értékelését az intézmény a minőségirányítási csoport munkájáról szóló beszámolóban követhetjük nyomon.
Az intézmény vezetése az intézményi beszámolóban értékeli a kialakult helyzetet és a következő tanítási év munkatervében már tervezi az eredmények javítását célzó intézkedéseket.

VÁROSI ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY intézményi beszámolójának kötelező elemei:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás
II. Személyi és tárgyi feltételek
III. Oktatás, képzés
IV. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)

V. Szervezet és vezetés:
VI. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség
VII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben

- A Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény éves beszámolója tartalmazza az összevont két művészetoktatási intézmény második, lezárt évének eredményeit, sikereit, kudarcait, tapasztalatait (III. 2. pontban). A táncművészeti ágban tanuló diákok nagy százalékban tagjai az iskolán kívül működő Körösmenti Táncegyüttes Alapítványnak és a Kner Tánc-Sport Egyesületnek, és az ott elért eredmények nem tekinthetők művészetoktatásban elért eredményeknek. Ezt a helyzetet az intézmény kollektívájának alaposan át kell gondolnia, mert a 2011/2012-es tanévig szóló minősítési eredmény után járó minősítési cím – Kiválóra Minősített Művészetoktatási Intézmény -, valamint az állami normatíva összege is veszélybe kerülhet.
- A megbízott intézményvezető beszámolt az első alkalommal megszervezett és levezetett művészeti alapvizsgákról, a beszámoló III. 3. pontjában. Az intézményben 2009/2010-es tanévben először került lebonyolításra az alapfokú évfolyamokon tanulók művészeti alapvizsgája, amin összesen 29 tanuló tett sikeres alapvizsgát.
- A szakmai munka és a pedagógusok teljesítményértékelési feladatának az intézmény, a beszámoló IV. 2. pontjában és az 1. számú melléklet alapján tett eleget.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és azt, a döntési javaslat szerint elfogadni.


Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

 

Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy  fogadja el az oktatási intézmények 2009/2010-es tanévről szóló beszámolóit.

 

 
Döntési javaslat

"Közoktatási intézmények beszámolói a 2009/2010-es tanévről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy az alábbiak szerint fogadja el az oktatási intézmények 2009/2010-es tanévről szóló beszámolóit:
 
I.        
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja Ágostonné Farkas Mária a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda intézményvezetőjének beszámolóját, a 2009/2010-es tanévről.
Határidő: azonnal
 
II.       
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja Hevesi-Nagy Anikó a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény megbízott intézményvezetőjének beszámolóját, a 2009/2010-es tanévről.
Határidő: azonnal

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe