22. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2012. január 26-i ülésére

Tárgy:   Fő út - Bajcsy Zsilinszky úti kerékpárút építése ügyében szabálytalansági döntés
Készítette:   Pardi László, Dr. Tímár Andrea
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 Tisztelt Képviselő-testület!

A DAOP-3.1.2/A-2009-0008 azonosítószámú „Kerékpárút hálózat fejlesztése Gyomaendrődön, a közintézmények biztonságosabb megközelíthetősége érdekében” tárgyú projekt keretében a DARFÜ munkatársai 2011. október 8-án záró helyszíni ellenőrzést végeztek.
Az ellenőrzés során az alábbi műszaki hiányosságokat állapították meg:
-         az eredeti pályázatban szereplő 1700 m hosszú Bajcsy Zs. úti szakasz 110 m-rel rövidebb
-         59 m betonkerítés nem került átépítésre
-         3 db nyomós kút nem került áthelyezésre
-         20 m kiemelt szegély építése hiányzik a Fő úti szakaszon
 
Az hiányzó tételek oka:
110 m hiányzó kerékpárút:
- 25 m-es szakaszon a Sebők üzletház előtt a meglévő útszakasz minősége nem indokolta az átépítést
- a keresztező utcák átvezetése nem teljes pályaszerkezettel valósult meg, csupán felfestést végeztek
 
59 m betonkerítés nem került átépítésre:
- a Bajcsy Zs. úti kerékpárút nyomvonalának módosítása következtében a szóban forgó beton kerítés átépítése nem szükséges
 
3 db nyomós kút nem került áthelyezésre
- a kivitelezést megelőzően a Békés Megyei Vízművek Zrt. a nyomós kutakat megszüntette
 
20 m kiemelt szegély építése hiányzik a Fő úti szakaszon
- a Fő úti szakaszon a meglévő kiemelt szegély jó minősége miatt az átépítés nem volt indokolt
 
Az elmaradó munkálatok helyett a pályázatban szereplő mennyiséget jelentősen meghaladó korlát, süllyesztett szegély került megépítésre, valamint megtörtént a kerékpárúthoz csatlakozó kapubejárók nagy részének leaszfaltozása.
A kivitelezési munkálatok során mennyiségi hiány nem keletkezett, csupán műszaki tartalom változás történt.

A helyszíni ellenőrzést követően változás-bejelentést küldtünk a támogató szerv irányába, melyet elfogadtak.

 
A változás bejelentésben tételesen felsoroltuk és a kivitelezői árak alapján beáraztuk az elmaradó tételeket és az azokat teljes egészében lefedő és igazolható többlet munkálatokat.
Elmaradó munkálatok: 3.477.605 Ft
Többlet munkálatok: 3.816.934 Ft
 
2011. december 30-án szabálytalansági döntésről szóló levél érkezett a DARFÜ-től, melyben 6.130.781 Ft összegű pénzvisszafizetésre kötelezték az önkormányzatot.
A visszafizetési kötelezettség megállapításának indoka:
- a változás-bejelentést értékelő műszaki szakértő által az eredeti pályázatban szereplő költségek alapján beárazott elmaradó tételek költsége 6.811.979 Ft
- a pályázat keretében többletmunka nem érvényesíthető.
A DARFÜ döntésével szemben jogorvoslati kérelmet terjesztettünk elő. Véleményünk szerint a jogosulatlanul kifizetett támogatás összege 4.546.400- Ft.
Az eltérés oka, hogy a szakértő által figyelembe vett vetítési alapban több olyan költségvetési elem szerepel, melyek nem a tényleges kerékpárút építési munkálatokhoz kapcsolódnak.
A DARFÜ döntése, valamint a jogorvoslati kérelem az előterjesztés mellékletét képezi.
A jogorvoslati kérelem benyújtása mellett kezdeményeztük a DARFÜ-nél a többlet munkálatok elismerését.
Az eddig lefolytatott utólagos ellenőrzés során felvetődött a közbeszerzési dokumentáció egyes elemeinek ellentmondása. Mindenképpen javasoljuk a Fő út-Bajcsy Zs. u. kerékpárút megvalósítása tárgyában lefolytatott pályázati és elszámolási, valamint közbeszerzési eljárás, továbbá a keletkezett egyéb iratok jogi szakértővel történő átvizsgáltatását.
Tekintettel arra, hogy Dr. Varga Imre 2011 tavaszán már foglalkozott az üggyel (vizsgálta a kivitelezési munkálatok esetleges önkormányzat általi befejezéséből adódó költségek továbbhárításának lehetőségeit), őt javasoljuk a feladat megbízásával külön díjazás ellenében.
 
A DARFÜ a fellebbezésben foglaltakat megvizsgálta és módosította a szakvéleményt, mely alapján a jogosulatlanul kifizetett támogatás összege 4.929.694-Ft.
2012. január 23-án írásban értesítettük a DARFÜ-t, hogy amennyiben a módosított szakvéleménynek megfelelően módosítja a szabálytalansági döntésről szóló határozatát, visszavonjuk a fellebbezési kérelmet. Továbbá kértük, hogy a projekt Záró Kifizetési Kérelme - melynek elbírálása folyamatban van - alapján részünkre átutalandó összeg (3.505.865- Ft) kerüljön beszámításra a jogosulatlanul kifizetett támogatás összegébe (4.929.694-Ft).
A kivitelezést végző cégnek 1.032.552- Ft összegű tartozása áll fenn az Önkormányzat irányába, melynek érvényesítése a bíróság előtt folyamatban van. Ezt az összeget a jogosulatlanul kifizetett támogatás és a Záró Kifizetési Kérelem egybeszámítása után fennmaradó 1.423.829- Ft fedezetére javasoljuk fordítani.
Az ezt követően fennmaradó 391.277- Ft fedezetét a 2012. évi költségvetés felhalmozási célú bevételeiből javasoljuk kijelölni.
 
Kérem, szíveskedjenek az előterjesztést megvitatni és dönteni.

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a 2012 évi költségvetés terhére biztosítsa a DAOP-3.1.2/A-2009-0008 azonosító számú, a Kerékpárút hálózat fejlesztése Gyomaendrődön, a közintézmények biztonságosabb megközelíthetősége érdekében című projekttel kapcsolatos szabálytalansági döntésben szereplő 6.130781 Ft-ot.

 
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy kérje fel Dr. Varga Imre ügyvédet, a Fő út-Bajcsy Zs. u. kerékpárút megvalósítása tárgyában lefolytatott pályázati és elszámolási, valamint közbeszerzési eljárás, továbbá a keletkezett egyéb iratok átvizsgálásával, és szakvélemény készítésével a felmerült többlet költségek tovább hárítási lehetőségei tárgyában.
 
Amennyiben a megbízási díj meghaladja a nettó 300.000-Ft-ot, három ajánlatot kérjen be Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete, melyek a 2012 februári rendkívüli Képviselő-testületi ülésen kerüljenek ismertetésre. Ezt követően kerüljön sor a legkedvezőbb ajánlatot tevő ügyvéddel a megbízási szerződés megkötésére.
 
Amennyiben a Dr. Varga Imre által meghatározott megbízási díj nem haladja meg a nettó 300.000-Ft-ot, a Képviselő-testület hatalmazza fel a polgármestert a Dr. Varga Imrével való szerződéskötésre. Ebben az esetben a megbízási díjat be kell építeni a 2012. évi költségvetésbe.

 

 
1. döntési javaslat

"Forráskijelölés"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Építési, beruházási ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a 2012 évi költségvetés felhalmozási célú bevételei terhére biztosítja a DAOP-3.1.2/A-2009-0008 azonosító számú, a Kerékpárút hálózat fejlesztése Gyomaendrődön, a közintézmények biztonságosabb megközelíthetősége érdekében című projekttel kapcsolatos szabálytalansági döntésből eredő 391.277 Ft-ot.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2012. 02. 15.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Pardi László

2. döntési javaslat

"Ügyvédi szakvélemény kérése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete felkéri Dr. Varga Imre ügyvédet, a Fő út-Bajcsy Zs. u. kerékpárút megvalósítása tárgyában lefolytatott pályázati és elszámolási, valamint közbeszerzési eljárás, továbbá a keletkezett egyéb iratok átvizsgálására, és szakvélemény készítésére a felmerült többlet költségek tovább hárítási lehetőségei tárgyában.

Amennyiben a megbízási díj meghaladja a nettó 300.000-Ft-ot, három ajánlatot kér be Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete, melyek a 2012 februári rendkívüli Képviselő-testületi ülésen kerülnek ismertetésre. Ezt követően kerül sor a legkedvezőbb ajánlatot tevő ügyvéddel a megbízási szerződés megkötésére.

Amennyiben a Dr. Varga Imre által meghatározott megbízási díj nem haladja meg a nettó 300.000-Ft-ot, a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a Dr. Varga Imrével való szerződéskötésre. Ebben az esetben a megbízási díjat be kell építeni a 2012. évi költségvetésbe.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2012. 02. 15.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Dr. Tímár Andrea


Mellékletek:
« Vissza
Vissza a főmenübe